BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Hoe en met Wie, wil JIJ Ajax zien spelen!?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
J007
 J007 - zondag 07 november 2010 - 15:15   quote  deeplink  
Stekelenburg

vd Wiel - Alderweireld - Ooijer - Anita

de Zeeuw - Vertonghen

Eriksen

Suárez - El Hamdaoui - Sulejmani
Sebco
 Sebco - zondag 07 november 2010 - 15:44   quote  deeplink  
Steek

Wiel - Alde - Vertongen - Anita/winteraankoop

De Zeeuw - Enoh

Eriksen

Suarez - El Ham - Sulej

Wissels:
Mido (stormram voor El Ham)
Jozefzoon (zeker eens wat kansjes geven als wisselspeler)
Lindgren (prima backup voor de zeeuw/enoh maar geen basis aub)
Bonevacia (eens laten meedoen wanneer match gespeeld is op plaats v de zeeuw/enoh)
Oleguer (handig als back-up)
Ooier (idem als oleguer, maar zeker niet meer als dat)
Lodeiro (indien weer fit eens kans geven op plaats eriksen, laatste half uur ofzo)
De jong (voorlopig backup voor eriksen)
Suk (in gespeelde matchen eventueel kans geven)
Urby (wissel voor anita tot aan de winter)

Komop Jol, ik wil beterschap komende weken, je bent mijn krediet zeer zwaar aan het verspelen, al sinds de match tegen paok..

Verder voor in de nabije toekomst:

In de winter liefst urby weg, en nieuwe talent voor linksback als er niks kan doorstromen uit de jeugd op korte termijn (ben ik niet helemaal v op de hoogte)

Indien bod op Suarez van minimum 30M, hem verkopen. Voor 10M nieuwe nr.9 halen ala Pantelic/Huntelaar die max 26j is, ik verwacht/hoop gdv dat daar momenteel voor gescout wordt. El Ham kan dan zwevend op rechts gaan spelen op plaats suarez
thomASS
 thomASS - zondag 07 november 2010 - 20:28   quote  deeplink  
---------------------Stekelenburg------------------
------------Alderweireld-----Vertonghen-------------
V/D Wiel---------------------------------Emanuelson
---------------------------------------------------
----------------De Zeeuw------Eriksen--------------
---------------------De Jong-----------------------
-------Suarez------El Hamdaoui-----Sulejmani-------

Wie enoh en lindgren graag in de basis ziet die snapt het volgens mij niet meer.
gabri
 gabri - zondag 07 november 2010 - 20:43   quote  deeplink  
---------------------stekelenburg-----------------------------------------------------vd wiel---------alderweireld------vertongen anita----------------------- de zeeuw------------------------eriksen----------------------------------------------------------el hamdaoui---------------------------------------------------jozufzoon--------------suarez--------------------sulejmani zo heb je buitenspelers jol heb je geen 10 mil nodig kom op met ons ouderwetse amsterdamse bravour dat mis ik niet dat laffe tering voetbal
Johnqqqq
 Johnqqqq - zondag 07 november 2010 - 20:54   quote  deeplink  
ik zou gewoon willen dat jol suarez eens op 10 zet, meer in het midden en kan hij doelgerichter zijn
gewoon zo doen:
steek
vd wiel alderweireld verthongen anita
de zeeuw eriksen / emanuelson
suarez
jozefszoon hamdoui suljemani

of is dat te aanvallend.

ik zeg tegen veendam expirimenteren :P
Ride
 Ride - maandag 08 november 2010 - 11:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 november 2010 - 08:46 schreef Ride het volgende:
De afgelopen jaren hebben we getracht met aanvallend spel kampioensschappen te halen.
Dit is sinds 2004 niet gelukt.
Als Jol dit seizoen de titel haalt door een verdedigende stijl en ingeving van El Hammie en Suarez...
Soit.
Ik zit al tijden in het stadion en vorig seizoen was ik eindelijk weer eens blij.
We hebben een goed seizoen gedraaid en dit jaar is pas 12 rondes lang.
We spelen CL en staan 2e.
Iedereen heeft een mening maar als de spelers vertrekken dan heeft het verder ook geen nut meer.
Dit is dus ook achterhaald...
liefdevoorajax
 liefdevoorajax - maandag 08 november 2010 - 13:29   quote  deeplink  
de opstelling maakte me geen reet uit.
zolang ajax maar met passie en met strijd speelt.
ik zeg misschien iets doms. maar als je eens goed ziek hoe sulejmani speelt. die jongen speelt dan wel niet zo best maar hij werkt zich helemaal uit de naad en dat zouden meet spelers van ajax moeten doen. net zoals de zeeuw die was bij az ook 1 van de sterke middenvelders maar dat is die bij ajax? die jongen slaag geen deuk in een pakje boter meer maarja dat hebben er wel een stuk of 9 van de selectie niet. ik baseer het nou op effe op zondag.
Oceanu
 Oceanu - maandag 08 november 2010 - 14:20   quote  deeplink  
In de winterstop Luis verkopen en er een goede links- en rechtsbuiten voor terughalen. Buitenspelers die ook hun verdedigende taken uitvoeren, waardoor de middenvelders minder belast worden met de taken van Luis. Je kan duidelijk zien hoe beperkt hij wordt als ie niet goed draait. Normaal gesproken zorg je dan eerst dat je geen balverlies lijd en dan kom je vanzelf weer in je oude spel. Luis blijft het maar proberen en het blijft maar fout gaan met z'n acties, waardoor het hele team uit balans is. Verder Urby zsm verkopen en daar een sterke, ervaren linkspoot voor terughalen (Janssen of Schaars). Zo heb je altijd het middenveld in handen en de ploeg die het beste middenveld heeft, wint meestal de wedstrijd.
MikeT
 MikeT - maandag 08 november 2010 - 14:45   quote  deeplink  
------------Alderweireld-----Vertonghen-------------
V/D Wiel---------------------------------Anita
-------De Zeeuw-------Eriksen------Enoh------------
-------Suarez------El Hamdaoui-----Sulejmani-------

Wissels:
1. Vermeer
2. Blind
3. Bovencia
4. Josefzoon
5. D Jong
6. Lodeiro
7. Mido (in zomer weg wanneer niet overtuigend)
8. Zeegelaar
9. Olegeur (in de zomer weg)
10. Lindgren (in de zomer weg)

Urby weg, en Ooijer twijfel (misschien nuttig binnen de groep)
alibabba
 alibabba - maandag 08 november 2010 - 18:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2010 - 14:20 schreef Oceanu het volgende:
In de winterstop Luis verkopen en er een goede links- en rechtsbuiten voor terughalen. Buitenspelers die ook hun verdedigende taken uitvoeren, waardoor de middenvelders minder belast worden met de taken van Luis. Je kan duidelijk zien hoe beperkt hij wordt als ie niet goed draait. Normaal gesproken zorg je dan eerst dat je geen balverlies lijd en dan kom je vanzelf weer in je oude spel. Luis blijft het maar proberen en het blijft maar fout gaan met z'n acties, waardoor het hele team uit balans is. Verder Urby zsm verkopen en daar een sterke, ervaren linkspoot voor terughalen (Janssen of Schaars). Zo heb je altijd het middenveld in handen en de ploeg die het beste middenveld heeft, wint meestal de wedstrijd.
Kan het een keer gebeuren dat Suarez niet in zijn beste doen is? Natuurlijk is dit mogelijk en daar kon je gewoon op wachten. Nu moet Suarez ineens met geweld verkocht worden, maar de oorzaak zit veel dieper. Het hele elftal is afhankelijk van Suarez en dat is treurig. De laatste weken voetbalt ie onder zijn niveau en zie het resultaat.... We verliezen punt na punt.
joduh
 joduh - maandag 08 november 2010 - 20:08   quote  deeplink  
suarez is een klasbak man en wat een gelul om hem weg te doen.......ik zou hem weleens achter de spitsen willen zien spelen eigenlijk.je hebt geen nummer 9 dus speel dan ook niet met een opstelling met wel een nummer 9!
suli en el hammie met luis erachter lijkt me wel wat..... laat die kutjol nou eens een keer wat ondernemen man! pisnicht is het!
alibabba
 alibabba - maandag 08 november 2010 - 20:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2010 - 20:08 schreef joduh het volgende:
suarez is een klasbak man en wat een gelul om hem weg te doen.......ik zou hem weleens achter de spitsen willen zien spelen eigenlijk.je hebt geen nummer 9 dus speel dan ook niet met een opstelling met wel een nummer 9!
suli en el hammie met luis erachter lijkt me wel wat..... laat die kutjol nou eens een keer wat ondernemen man! pisnicht is het!
En weer schiet ik telkens in de lach met jou posts man!!!! Hahahahahahaha..
joduh
 joduh - maandag 08 november 2010 - 20:32   quote  deeplink  
en ik ben gvd bloedserieus ali,en nog opgefokt ook......maar ben niet boos hoor;-)
alibabba
 alibabba - maandag 08 november 2010 - 20:49   quote  deeplink  
Je zegt gewoon wat je voelt man;-)
Oceanu
 Oceanu - maandag 08 november 2010 - 21:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2010 - 18:38 schreef alibabba het volgende:

[..]

Kan het een keer gebeuren dat Suarez niet in zijn beste doen is? Natuurlijk is dit mogelijk en daar kon je gewoon op wachten. Nu moet Suarez ineens met geweld verkocht worden, maar de oorzaak zit veel dieper. Het hele elftal is afhankelijk van Suarez en dat is treurig. De laatste weken voetbalt ie onder zijn niveau en zie het resultaat.... We verliezen punt na punt.
Dat Suarez een keer niet in z'n beste doen is, kan een keer gebeuren ja. En nog wat vaker ook wel. Maar juist op die momenten moet hij op dit niveau zo clever zijn om te denken: Oké, met mij wordt het niks vandaag, laat ik dan in dienst van het team spelen zodat iemand anders het misschien wel kan doen. En dat gebeurt niet. Ook ik vind Suarez echt een klasbak, absoluut. Maar je ziet, en dat schrijf je zelf ook al, dat het hele elftal afhankelijk is van hem. Als hij het dan niet heeft, moet ie zorgen dat hij afhankelijk wordt van de rest en dus in dienst van het elftal spelen. Krijgt ie z'n kansen en z'n goals weer vanzelf.
remco k
 remco k - maandag 08 november 2010 - 21:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2010 - 21:12 schreef Oceanu het volgende:

[..]

Dat Suarez een keer niet in z'n beste doen is, kan een keer gebeuren ja. En nog wat vaker ook wel. Maar juist op die momenten moet hij op dit niveau zo clever zijn om te denken: Oké, met mij wordt het niks vandaag, laat ik dan in dienst van het team spelen zodat iemand anders het misschien wel kan doen. En dat gebeurt niet. Ook ik vind Suarez echt een klasbak, absoluut. Maar je ziet, en dat schrijf je zelf ook al, dat het hele elftal afhankelijk is van hem. Als hij het dan niet heeft, moet ie zorgen dat hij afhankelijk wordt van de rest en dus in dienst van het elftal spelen. Krijgt ie z'n kansen en z'n goals weer vanzelf.
Dat zal dan ook de reden zijn, dat hij de laatste 10 behalve tegen Ado voor bijna iedere assist verantwoordelijk was???? Volgens mij is dat dus in dienst van het elftal, en zijn vechtlust voor iedere bal is ook in dienst van het elftal....
official master.
 official master. - maandag 08 november 2010 - 21:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 - 19:53 schreef remco k het volgende:
Ondanks dat Ajax de nodige punten pakt in de competitie, is het toch echt heel erg duidelijk te zien, dat de hand van Jol steeds duidelijker zichtbaar wordt, en die hand van Jol is gebasseerd op verdedigen, en juist dat is iets wat we bij Ajax niet goed kunnen, het is ook nog nooit onze kracht geweest. De jeugd en hun vrije spel zonder regels en beperkingen, dat is onze kracht geweest, en juist dat is wat Jol niet doet, sterker nog, Jol heeft op El Hamdaoui na, alleen maar oude spelers bij de selectie gehaald, en op Ooijer na, heeft er niet 1 van deze spelers een echt goede indruk gemaakt op mij, Mido weegt 120KG Tanio lijkt me een goede speler, maar blijkt gewoon overbodig, en Atouba probeert zo min mogelijk te spelen. Tegenwoordig is het ook heel normaal om zelfs in de eigen Arena minder balbezit te hebben dan de tegenstander, en het ergste van allemaal is nog wel, dat het gewoon wordt geaccepteerd door de supporters.

Ik zou echt heel graag zien dat Ajax terug stapt naar de huisstijl, of de Cruijff stijl. Dus met een zeer aanvallende ploeg, iedere tegenstander vastbinden op eigen helft, waarbij 70 procent balbezit voor Ajax heel normaal is.
Opbouwen behoort hierbij cntraal te staan, en ook centraal te gebeuren, dus middenvelders aanspelen die veel bewegen, en dus niet een balletje breed op een back, want die kan maar 1 kant opdraaien en dat is wel heel makkelijk druk zetten voor de tegenstander. Hierdoor voorkom je heel veel balverlies, en juist dat is iets, dat Ajax nu parten speelt.
Backs en buitenspelers met een goede actie en voorzet is hierbij een must, en die hebben wij in de vorm van Urby Emanuelson en Van der Wiel als backs en Jozefzoon en Sulejmani als buitenspelers. Centraal achterin kan Alderweireld prima spelen, maar ook Oijer is hier een optie, liever zie ik Alderweireld, want dat is toch echt onze toekomst, naast Alderweireld moet natuurlijk gewoon Vertongen staan.
Op het middenveld moet Ajax gaan spelen met 1 controleur in de vorm van de Zeeuw, dat lijkt misschien te aanvallend, maar het enige verschil is, dat Ajax zo eerder begint met verdedigen, en dat ontlast weer onze verdediging.
Met een ruit op het middenveld, zou ik gewoon blufpoker gaan spelen en Jozefzoon rechts zetten en Sulejmani links zetten, bijde spelers kunnen zowel buitenom als binnedoor, en zijn beiden in staat om het veld heel breed te houden, bij balverlies kunnen ze naar binnen knijpen en zet je iedere tegenstander direct onder druk.
Op 10 moet gewoon een echte Ajax speler, en dat kan zowel Eriksen als Lodeiro zijn, mijn voorkeur gaat voorlopig uit naar Eriksen, maar Lodeiro lijkt mij een heel goede speler waar we nog veel van gaan zien. de 2 aanvallers lijkt me vrij logisch in de vorm van El Hamdaoui en Suarez.

Zo zou het er dan dus zo'n beetje moeten gaan uitzien.

------------Alderweireld-----Vertongen-------------
V/D Wiel---------------------------------Emanuelson
---------------------De Zeeuw----------------------
Jozefzoon---------------------------------Sulejmani
----------------------Eriksen----------------------
----------------Suarez------El Hamdaoui------------

Dit lijkt op verdomd vel op een 4-4-2 opstelling, maar het tegendeel is waar, als 1 van beide spitsen op de juiste momenten leert inzakken, versterk je iedere aanvallende positie en ben je altijd verassend.......
Ik zie alleen liever Blind in plaats van Emanuelson verdedigend sterker, heeft het prima gedaan vorig seizoen bij groningen.
remco k
 remco k - maandag 08 november 2010 - 22:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2010 - 21:58 schreef official master. het volgende:

[..]

Ik zie alleen liever Blind in plaats van Emanuelson verdedigend sterker, heeft het prima gedaan vorig seizoen bij groningen.
Zou inderdaad een goede optie zijn, en teven ook de toekomst, al durft Jol hem geen enkele kans te geven, raar toch?
Oceanu
 Oceanu - maandag 08 november 2010 - 22:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2010 - 21:45 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat zal dan ook de reden zijn, dat hij de laatste 10 behalve tegen Ado voor bijna iedere assist verantwoordelijk was???? Volgens mij is dat dus in dienst van het elftal, en zijn vechtlust voor iedere bal is ook in dienst van het elftal....
Klopt Remco, zijn constante mislukkende acties momenteel niet. Evenals de vele gebaren van ongenoegen richting alles en iedereen.
joduh
 joduh - maandag 08 november 2010 - 22:23   quote  deeplink  
hij is gewoon fanatiek...en dat is zijn aard,dus laat lekker man.....als het goed gaat juichen we................
remco k
 remco k - maandag 08 november 2010 - 22:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2010 - 22:21 schreef Oceanu het volgende:

[..]

Klopt Remco, zijn constante mislukkende acties momenteel niet. Evenals de vele gebaren van ongenoegen richting alles en iedereen.
Natuurlijk klopt het dat hij niet in zijn best vorm verkeerd, maar dat moeten we niet overdrijven vind ik, er zijn spelers bij Ajax die het slechter doen, en je kan alles van Suarez vinden, maar hij toont altijd 400% inzet, en dat is dan weer iets wat je van een aantal spelers die ook niet in vorm zijn niet kan zeggen...
FsideVak129
 FsideVak129 - maandag 08 november 2010 - 22:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2010 - 22:24 schreef remco k het volgende:

[..]

Natuurlijk klopt het dat hij niet in zijn best vorm verkeerd, maar dat moeten we niet overdrijven vind ik, er zijn spelers bij Ajax die het slechter doen, en je kan alles van Suarez vinden, maar hij toont altijd 400% inzet, en dat is dan weer iets wat je van een aantal spelers die ook niet in vorm zijn niet kan zeggen...
Als hij en El Jammie nu echt zouden samen spelen zou het een stuk beter gaan maar beide kiezen te vaak voor eigen succes...

uitspelen die verdediging...

Let maar eens op hoe vaak Suarez net die bal iets te hard of te zacht speelt zodat de ander niet scoort.

Of El Jammie die wel wil kaatsen maar alleen als hij hem zeker terugkrijgt omdat Suarez wel moet.
remco k
 remco k - maandag 08 november 2010 - 23:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2010 - 22:30 schreef FsideVak129 het volgende:

[..]

Als hij en El Jammie nu echt zouden samen spelen zou het een stuk beter gaan maar beide kiezen te vaak voor eigen succes...

uitspelen die verdediging...

Let maar eens op hoe vaak Suarez net die bal iets te hard of te zacht speelt zodat de ander niet scoort.

Of El Jammie die wel wil kaatsen maar alleen als hij hem zeker terugkrijgt omdat Suarez wel moet.
Tsjaa, dat zijn toch echt spelers die zo zijn, en dat wist meb toen ze Hammie kochten...
Ride
 Ride - dinsdag 09 november 2010 - 08:59   quote  deeplink  
Zo wil ik het in ieder geval niet zien:

in 70.29e minuut.

ik zit rtlvoelbal te kijken on line. Daar laten ze hem zien (16m55sec)
http://www.rtl.nl/xl/gemist/

met twee benen een kamikaze actie van achter inzetten. Nu landt hij 'gelukkig', maar sloeg helemaal nergens op.

Suarez toch...

niet doen
ajax.site.co.nl
 ajax.site.co.nl - dinsdag 09 november 2010 - 09:33   quote  deeplink  
dit wordt wat

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5186
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Hoe en met Wie, wil JIJ Ajax zien spelen!?

0.0111610