BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: "Mario Been heeft zich compleet belachelijk gemaakt"

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Feijenoord1908
 Feijenoord1908 - maandag 01 november 2010 - 17:21   quote  deeplink  
DE SPIJKER OP Z'N KOP SLAAN HEET DIT!

Bron: www.vi.nl
Door nico Dijkshoorn

"Mario Been heeft zich compleet belachelijk gemaakt"

Vorige week zondag, vlak na PSV-Feyenoord, werd verdediger Tim de Cler geïnterviewd. Ik had mij daar tijdens de wedstrijd erg op verheugd. Een interview met een verdediger van Feyenoord die net met 10-0 heeft verloren, dat maak je niet veel mee.

Misschien ging Tim wel weer verklaren dat hij de beste man van het veld was geweest. 'Ja, 10-0, natuurlijk is dat teleurstellend, maar ik heb bijvoorbeeld wel drie keer heel goed ingegooid.'

Zo een interview werd het niet. Tim had blijkbaar, met zijn handen op zijn rug gebonden, een paar maanden mediatraining achter de rug.

Hij had dit te zeggen: 'Ja, jezus, goh, man man man, jaaaa, nee, ja, dit heb ik nog nooit meegemaakt. Dit is natuurlijk ja, nee, goh man man man, poeee, tsja, wat moet je er van zeggen, dit was, ja weet ik veel, nou ja goh man, ongelofelijk maar ja goed, nee niet goed, ik bedoel hier heb ik eigenlijk geen woorden voor.'

Ik vond het een mooi interview voor iemand zonder woorden. Gelukkig zei Tim niet dat 'je hier een keertje tegenaan kunt lopen'. Hij deed het enige juiste. Stamelen als een verwonderd kind.

Ik vond het wel fijn dat er bij Feyenoord nu eens eindelijk iemand géén woorden had. Dat is namelijk het probleem. Dat lult maar door daar. Iedereen weet hoe het zit.

Iedere week legt Beenhakker zestien keer uit wat de mogelijkheden zijn, dat Been een moordgozer is en dat Feyenoord in potentie, voor de competitie van 2036, als ze dit elftal bij elkaar kunnen houden, weer in het linkerrijtje kan gaan voetballen.

Tim de Cler ontroerde mij zelfs, zo vlak na de wedstrijd. Professioneel de pers te woord willen staan en dan alleen maar wat over je hoofd heen staan wrijven, onder het uitstoten van wat keelklanken. Het leek hem echt te raken.

Ik zou het niet kunnen. 'Nico, je hebt net de recensies gelezen over je nieuwe roman. Ik lees even wat stukken voor: (...) Dijkshoorns werkt stinkt als een rottende bek vol tanden (...), (...) zijn grappig bedoelde teksten zijn zouteloos, humorloos en erbarmelijk slecht geschreven (...) Dijkshoorn met zijn eigen ballen in zijn mond af laten zinken in een vat beton, misschien dat dat de handen nog op elkaar brengt, maar dit boek niet (...). Een reactie graag, Nico.' Ik zou terstond in een Tim de Cler veranderen.

Mario Been is daar veel verder in. Die heeft altijd tekst. Helaas ook bijna altijd de verkeerde. Vorige week zondag, vlak na de wedstrijd, ergerde ik mij gek aan zijn opzichtige geposeer langs de kant.

Ja, hier stond een man die samen met zijn team leed. Die de pijn voelde. Daar tussendoor vond Mario nog wel de tijd, toevallig net toen de cameraman om hem heen draaide, zijn spelers te wijzen op de meegereisde supporters. Die moesten worden bedankt.

Een uitgekookt handgebaar van Been. Niemand die beter weet hoe je supporters na een 10-0 nederlaag stil krijgt. Door die supporters heel opzichtig in je hart te sluiten.

Het vervelende bij Been is dat hij het zo ontzettend veel zegt, hoeveel hij van De Kuip en zijn supporters houdt. Iets te veel, denk ik. Mario snapt heel goed wie je in de Kuip uiteindelijk op straat zetten. Diezelfde supporters.

Ik vond Mario Been die zondagmiddag een slecht toneelstuk opvoeren. Daar stond geen gebroken man, zoals Tim de Cler, maar een doodsbange man. Doodsbang voor ontslag. Mario Been acteerde een hele tweede helft lang de Feyenoorder in hart en nieren die samen met zijn jongens de gifbeker leegdronk.

Een half uur na de wedstrijd werd duidelijk waar Been werkelijk aan had staan denken. Hoe ging hij dit zo dramatisch mogelijk verkopen aan de pers. Mario heeft een halve wedstrijd, vanaf de 4-0, vooral aan zichzelf staan denken.

Dat werd duidelijk toen hij na de wedstrijd de pers te woord stond. Bijna geen woord over de mentale weerbaarheid en de onvolwassen manier waarop zijn ploeg met tegenslagen omgaat. Het ging vooral over Mario zelf.

In de kleedkamer had hij zichzelf ter discussie gesteld. Dat deed mij opveren. Mooi. Ik hoop dat het een trend wordt. Carlo Boszhard, laat die zichzelf eens ter discussie stellen. Met een feestneus van klei op je giechel in een schoolcabaret-programma net doen alsof je iemand anders bent en dat dan vernieuwende televisie noemen, daar wil ik wel een keer over discussiëren.

Mario Been stelde de vraag precies op het goede moment. Aan spelers die net met 10-0 hebben verloren, een paar minuten na de wedstrijd, vragen of ze je nog wel een goede coach vinden, is veelzeggend.

Dat is vragen aan een vrouw die naast haar dode man staat wat ze die avond gaat koken. Dat is hetzelfde als Yolanthe, die over een jaar, als ze alweer met Lange Frans gaat trouwen, aan Wesley Sneijder vraagt wat hij van haar trouwjurk vindt.

Die ene vraag maakt Been meteen tot een hele slechte coach. Hij had moeten zwijgen. Een verloren wedstrijd, en zeker deze, moet je je spelers gunnen. Je moet ze laten gooien met schoenen. Je moet ze laten zwijgen.

Na een verloren wedstrijd moet je je spelers voor zich uit laten kijken. Af en toe vloekt er iemand. Niemand verwijt elkaar iets. Dat komt morgen wel. Je doucht zwijgend.

Je weet dat je zo samen langs de supporters van de tegenpartij moet lopen. Als Been echt van binnen had gehuild, zoals hij zelf meldde, dan zou hij zijn mond hebben gehouden.

Been sprak wel en was daar zo trots op dat hij het daarna in ieder interview even vertelde. Het was precies wat zijn team ook de hele wedstrijd had gedaan: angstig vooruit verdedigen.

Voor Been was er na de wedstrijd blijkbaar maar één ding belangrijk. Mario Been zelf. Of ze nog wel van hem hielden. Of ze hem nog wel goed vonden.

Die vraag stellen aan je spelers, is tegelijk het antwoord geven. Ik stel mij Mario Been zijn grote held, Ernst Happel, voor. Midden in de kleedkamer na een 10-0 nederlaag. Hij zou niets zeggen.

Want er valt niets te zeggen. Michels of Happel die vragen: willen jullie nog wel met mij door? Ondenkbaar. Mario Been heeft zich compleet belachelijk gemaakt en is ongeschikt voor een topclub.

Nico Dijkshoorn
Stylzz
 Stylzz - maandag 01 november 2010 - 17:23   quote  deeplink  
Nico Dijkshoorn

gestopt met lezen.
Vnny
 Vnny - maandag 01 november 2010 - 17:25   quote  deeplink  
WAT EEN GELUL, Nico Dijkshoorn is een engnek
Vnny
 Vnny - maandag 01 november 2010 - 17:26   quote  deeplink  
slotje op dit belachelijke topic svp
Feijenoord1908
 Feijenoord1908 - maandag 01 november 2010 - 17:28   quote  deeplink  
.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 01 november 2010 door Feijenoord1908 --
Feijenoord1908
 Feijenoord1908 - maandag 01 november 2010 - 17:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 november 2010 - 17:23 schreef Stylzz het volgende:
Nico Dijkshoorn

gestopt met lezen.
tuurlijk lees je niet, want iemand durft eindelijk eens jou troetelkind mario aan te pakken
Vnny
 Vnny - maandag 01 november 2010 - 17:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 november 2010 - 17:28 schreef Feijenoord1908 het volgende:
tuurlijk lezen julie niet, want iemand durft eindelijk eens het troetelkind aan te pakken
huil jij maar lekker mee met die Dijkshoorn!
hotjumper
 hotjumper - maandag 01 november 2010 - 17:31   quote  deeplink  
Feyenoord1908...

Gestopt met lezen
Vnny
 Vnny - maandag 01 november 2010 - 17:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 november 2010 - 17:31 schreef hotjumper het volgende:
Feyenoord1908...

Gestopt met lezen
hehehe
hotjumper
 hotjumper - maandag 01 november 2010 - 17:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 november 2010 - 17:30 schreef Feijenoord1908 het volgende:

[..]

tuurlijk lees je niet, want iemand durft eindelijk eens jou troetelkind mario aan te pakken
En jij reageert op achterhaalde gebeurtenissen.
Stylzz
 Stylzz - maandag 01 november 2010 - 17:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 november 2010 - 17:30 schreef Feijenoord1908 het volgende:

[..]

tuurlijk lees je niet, want iemand durft eindelijk eens jou troetelkind mario aan te pakken
?
Ik ben altijd kritisch op Mario.
T heeft alleen geen zin om m weg te sturen.

lutser.
detrapstaandervanvak
 detrapstaandervanvak - maandag 01 november 2010 - 17:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 november 2010 - 17:32 schreef hotjumper het volgende:

[..]

En jij reageert op achterhaalde gebeurtenissen.
nog een keer hehehehehe
Marsco
 Marsco - maandag 01 november 2010 - 17:35   quote  deeplink  
Weinig zulk slap geouwehoer gelezen. Denkt te weten hoe het er in een kleedkamer aan toe gaat. Vergeet erbij te zeggen, dat spelers nadien wél hun vertrouwen hebben uitgesproken in Been. Gedraagt zich als een professor in psychologie. Weet precies hoe het wel moet. Ik heb al eerder een nutteloze column van die dijkshoorn over Been gelezen. Ging óók al nergens over. Voor de geinteresseerden, hier te lezen:

http://www.vi.nl/Achtergronden/Columns-overzicht-1/Nico-Dijkshoorn/185618/Mario-Been-weigert-zelf-in-de-spiegel-te-kijken.htm

Hij lijkt iets tegen Been te hebben. Dit heeft niet te maken met journalistiek, maar alles met het scoren over de rug van een gemakkelijk doelwit. Zielig persoon, die dijkshoorn.
hotjumper
 hotjumper - maandag 01 november 2010 - 17:37   quote  deeplink  
De moeder van dijkshoorn is vreselijk gepest toen ze zwanger van hem was.
ed69
 ed69 - maandag 01 november 2010 - 17:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 november 2010 - 17:30 schreef Feijenoord1908 het volgende:

[..]

tuurlijk lees je niet, want iemand durft eindelijk eens jou troetelkind mario aan te pakken
hey onruststokertje, wat voor nut zie jij in dit soort topics.
Feijenoord1908
 Feijenoord1908 - maandag 01 november 2010 - 17:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 november 2010 - 17:37 schreef ed69 het volgende:

[..]

hey onruststokertje, wat voor nut zie jij in dit soort topics.
het nut dat mensen eens de waarheid onder ogen gaan zien.
ed69
 ed69 - maandag 01 november 2010 - 17:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 november 2010 - 17:39 schreef Feijenoord1908 het volgende:

[..]

het nut dat mensen eens de waarheid onder ogen gaan zien.
jou en nico's dijkshoorns waarheid zeker. opruiend stukje wat nergens op gebaseerd is.
detrapstaandervanvak
 detrapstaandervanvak - maandag 01 november 2010 - 17:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 november 2010 - 17:21 schreef Feijenoord1908 het volgende:
DE SPIJKER OP Z'N KOP SLAAN HEET DIT!

Bron: www.vi.nl
Door nico Dijkshoorn

Feyenoord, een topclub.

Nico Dijkshoorn
idd

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 01 november 2010 door detrapstaandervanvak --
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 01 november 2010 - 17:43   quote  deeplink  
Pfff, Mario zijn emoties zijn echt. Iedere echt Feyenoordman is door hetzelfde proces gegaan. Het enige wat je Mario misschien zou kunnen verwijten is dat hij er te dicht op staat, dat hij teveel Feyenoorder is om zijn werk goed te kunnen doen, maar daar geloof ik eigenlijk niet in.

Een eigen mening hebben is prima, maar ik vind het redelijk misselijkmakend om te stellen dat Mario alleen maar aan zichzelf en zijn baan denkt bij die 10-0, dan begrijp je ook totaal niet de Feyenoordcultuur als je zoiets beweerd.
Maximus
 Maximus - maandag 01 november 2010 - 17:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 november 2010 - 17:39 schreef Feijenoord1908 het volgende:

[..]

het nut dat mensen eens de waarheid onder ogen gaan zien.
De waarheid is dat jij géén Feyenoorder bent! Een zielig hoopje stierepoep ben je! Wat moet er dan gebeuren volgens jou kruikescheitert?
Feijenoord1908
 Feijenoord1908 - maandag 01 november 2010 - 17:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 november 2010 - 17:43 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
Het enige wat je Mario misschien zou kunnen verwijten is dat hij er te dicht op staat, dat hij teveel Feyenoorder is om zijn werk goed te kunnen doen
klopt, dus ongeschikt als trainer van deze club
feyenoord for life
 feyenoord for life - maandag 01 november 2010 - 17:49   quote  deeplink  
heb er nu maar gewoon vrede mee dat mario doet wat hij kan en dat hij zijn eigen ook moet behelpen je kan beter is een keer gaan steunen inplaats van dat gezeik op feyenoord
Feijenoord1908
 Feijenoord1908 - maandag 01 november 2010 - 17:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 november 2010 - 17:49 schreef feyenoord for life het volgende:
heb er nu maar gewoon vrede mee dat mario doet wat hij kan en dat hij zijn eigen ook moet behelpen je kan beter is een keer gaan steunen inplaats van dat gezeik op feyenoord
als er iemand over steun niet te klagen heeft, is het mario been wel. wordt zowel door de media als legioen met fluwele handjes behandeld. een beetje tegengas kan geen kwaad.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 01 november 2010 door Feijenoord1908 --
markw3
 markw3 - maandag 01 november 2010 - 18:07   quote  deeplink  
Nico Dijkshoorn (Amsterdam, 15 mei 1960)....

zegt genoeg toch. Iemand uit 020 die zo'n column schrijft en 0,0 inzicht heeft binnen Feyenoord, maakt zichzelf belachelijk.

Om nog maar te zwijgen over de manier van schrijven, waar je het idee van krijgt met een schrijver te maken hebt die net zijn eerste column schrijft... Dat deze meneer hier ook nog eens 8 dagen over moet doen, om tot zo'n briljante column te komen, bevestigd bovenstaand...

Deze column is totaal nergens op gebaseerd en is (zoals al is aangegeven) bedoelt om makkelijk te scoren bij een bepaalde doelgroep...

Verder zal ik zeggen: Slotje
hotjumper
 hotjumper - maandag 01 november 2010 - 18:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 november 2010 - 17:51 schreef Feijenoord1908 het volgende:

[..]

als er iemand over steun niet te klagen heeft, is het mario been wel. wordt zowel door de media als legioen met fluele handjes behandeld. een beetje tegengas kan geen kwaad.
Kritiek is inderdaad niks mis mee, je moet echter rekening houden met de omstandigheden waaronder hij zijn werkzaamheden moet verrichten. Als Mario de financiële mogelijkheden van zijn voorgangers had, waren de resultaten ook beter geweest. Terwijl hij wist dat hij die mogelijkheden niet had is hij er toch ingestapt. Vertel jij dan maar eens wie het beter had gedaan, wel graag met voorbeelden uit het verleden, waaruit blijkt dat ze met beperkte middelen een goed resultaat hebben gehaald.
lyrick
 lyrick - maandag 01 november 2010 - 18:15   quote  deeplink  
DIJKSHOORN heeft helemaal gelijk eigewijs als speler en nu als trainer gegroet alle
detrapstaandervanvak
 detrapstaandervanvak - maandag 01 november 2010 - 18:20   quote  deeplink  
DIJKSHOORN///SCHIJTNEUS
ted
 ted - maandag 01 november 2010 - 18:25   quote  deeplink  
dat weer wel.
ed69
 ed69 - maandag 01 november 2010 - 18:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 november 2010 - 18:15 schreef lyrick het volgende:
DIJKSHOORN heeft helemaal gelijk eigewijs als speler en nu als trainer gegroet alle
Heb jij mario wel eens zien spelen dan, een speler met creatieve eigenschappen en een Feyenoord hart, eentje die we nu goed zouden kunnen gebruiken. Waar is die dan eigenwijs in dan? Andere spelers kan hij niet opstellen en ook zijn de opstellingen logisch.
Waarschijnlijk wil jij dan een eenheidsworst als coach.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 01 november 2010 - 18:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 november 2010 - 17:39 schreef Feijenoord1908 het volgende:

[..]

het nut dat mensen eens de waarheid onder ogen gaan zien.
Zonde toch, de waarheid bestaat niet in dit soort dingen. Dijkshoorn interpreteert. We interpreteren allemaal. Jij ook, dus je kunt hier niet arrogant over doen.

Dijkshoorn is bovendien een 020-lul die met populistische geleuter voor vol wil worden aangezien.
Trap er niet in.
Hoewel, jij dus wel...Maar jij leest alleen WAT jij wilt lezen natuurlijk.
Peetje
 Peetje - maandag 01 november 2010 - 18:48   quote  deeplink  
hey Zeikhoorn, ben jij vroeger vaak gepest op school of heb je thuis niks te vertellen? Luister nepschrijver, heb je geteld hoeveel ervaren spelers we missen, of kan je niet tellen. Jij hebt het over het feit dat Mario zich belachelijk maakt? Is jou tweede naam Mario dan? Een trainer met zgn beter materiaal scoort nog minder dan onze Mario, of heb ik het mis als ik kijk naar 020 en die gloeilampen. Leuke ploegen trouwens, met een verdediging die binnenkort een integratiecursus moet gaan volgen, en ondanks de grote inkopen en het enorme verlies van vorig seizoen nog niet bovenaan staan. Waar lul je eigenlijk over, want ik begin me nu toch echt af te vragen waar jij wel verstand van hebt, de inhoud van je colum is in ieder geval nog slechter dan het scrypt van tekenfilm voor de leeftijdscategorie tot 3 jaar.
hotjumper
 hotjumper - maandag 01 november 2010 - 18:51   quote  deeplink  
En ik wacht nog steeds op een alternatief van Feyenoord1908. .....
Peetje
 Peetje - maandag 01 november 2010 - 18:53   quote  deeplink  
Hey feyenoord1908; Tegengas mag altijd, niks mis mee mqar wel onderbouwd en niet meejanken met al die andere betweters. Daarbij, als Been nou miljoenen aan transfers uit had gegeven en geen geblesseerde zou hebben dan kan ik er mee leven dat hij zwaar onder druk staat. Nu niet!
Els
 Els - maandag 01 november 2010 - 18:55   quote  deeplink  
Topic verwijderen, Feijenoord 1908 een ban.
Peetje
 Peetje - maandag 01 november 2010 - 18:56   quote  deeplink  
EENS!!
Vnny
 Vnny - maandag 01 november 2010 - 18:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 november 2010 - 18:55 schreef Els het volgende:
Topic verwijderen, Feijenoord 1908 een ban.
Dank je wel Els voor deze wijze woorden
fredje
 fredje - maandag 01 november 2010 - 18:59   quote  deeplink  
hardleers...
Vast 1 van de oude stempel.
ed69
 ed69 - maandag 01 november 2010 - 19:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 november 2010 - 18:55 schreef Els het volgende:
Topic verwijderen, Feijenoord 1908 een ban.
haha, goed zo
R()b
 R()b - maandag 01 november 2010 - 19:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 november 2010 - 17:23 schreef Stylzz het volgende:
Nico Dijkshoorn

gestopt met lezen.
Hahahahaha same here
Wtje
 Wtje - maandag 01 november 2010 - 19:39   quote  deeplink  
Als er iemand niet geschikt is om voor Feyenoord te zijn, ben jij het wel Feijenoord 1908. Je ziet duidelijk de hand van Mario aan dit Feyenoord. Ze spelen niet eens zo heel slecht alleen worden er weinig kansen gecreeerd(al hoe wel ik het gevoel heb dat het steeds beter gaat). Dus niet zeuren er is maar een goede trainer en dat is Been. PUNT
hotjumper
 hotjumper - maandag 01 november 2010 - 20:20   quote  deeplink  
Hallo! 1908, Heb je nou al iemand gevonden die het beter gedaan zou hebben?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 01 november 2010 door hotjumper --
craven
 craven - maandag 01 november 2010 - 20:21   quote  deeplink  
la gaan joh
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 01 november 2010 - 20:21   quote  deeplink  
En dan heeft ie zo'n mooie nickname...What a waste.
hotjumper
 hotjumper - maandag 01 november 2010 - 20:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 november 2010 - 20:21 schreef craven het volgende:
la gaan joh
Nee.
sevillana
 sevillana - maandag 01 november 2010 - 20:42   quote  deeplink  
Mario Been heeft zich . . . . . . . . . . . . . . ook maar gestopt met lezen
kekum
 kekum - maandag 01 november 2010 - 20:45   quote  deeplink  
nico dijkshoorn, eng mannetje
markw3
 markw3 - maandag 01 november 2010 - 20:46   quote  deeplink  
Weinig reactie van 1908, blijkbaar komt ie er toch achter dat hij de enige is, die het met deze neus eens is...
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 01 november 2010 - 20:47   quote  deeplink  
DIJKSHOORN///LULLENBIJTER>>>
sevillana
 sevillana - maandag 01 november 2010 - 20:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 november 2010 - 20:46 schreef markw3 het volgende:
Weinig reactie van 1908, blijkbaar komt ie er toch achter dat hij de enige is, die het met deze neus eens is...
zou kunnen, . . ach bij sommige heeft 't wat meer tijd nodig, dat kwartje . . . . . .
ed69
 ed69 - maandag 01 november 2010 - 20:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 november 2010 - 20:47 schreef Leon FR1908 het volgende:
DIJKSHOORN///LULLENBIJTER>>>
zuiger bedoel je

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3096
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: "Mario Been heeft zich compleet belachelijk gemaakt"









0.0074498