BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Injectie van 17 miljoen blijkt omzetting van schuld in aandelenkapitaal; dat is wel even wat anders

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
de kromme2
 de kromme2 - dinsdag 02 november 2010 - 10:03   quote  deeplink  
Wat ik al vermoedde inzake de bijdragen van Makaay en Bronkie lijkt nu te gelden voor de gehele 17 miljoen (volgens Johan Derksen): het gaat helemaal niet om een stortingen van geld, maar de partijen die in het verleden geld aan Feyenoord hebben geleend, hebben hun vordering incl rente laten omzetten in aandelenkapitaal/eigen vermogen.
Balans-technisch gezien komt dit op hetzelfde neer als storten van nieuw geld en dat geld gebruiken voor aflossing van schulden, maar inhoudelijk is dit natuurlijk heel wat anders.
- geen nieuwe investeerders
- geen mensen die even de poeplap trekken voor Feyenoord
- gewoon mensen die een vordering hadden (bij Bronkie en Makaay was dit achterstallig salaris) , die inzien dat die vordering en de rente daarop niet inbaar is en hem omzetten in aandelenkapitaal/eigen vermogen.
Ik heb het helemaal gehad met de GKL vooral sinds hij roept dat Feyenoord maar failliet moet gaan nadat ie zelf zijn geld eruit gehaald heeft, maar als hij zegt dat Feyenoord transparanter moet worden heeft ie wel een punt.
Trouwe hond
 Trouwe hond - dinsdag 02 november 2010 - 10:10   quote  deeplink  
Die snor kan wel meer roepen, die vind onrust bij Feijenoord wel lekker. Dus eerst maar eens afwachten.
sportdwaas
 sportdwaas - dinsdag 02 november 2010 - 10:12   quote  deeplink  
Als je goed geluisterd had naar de persconferentie en enig begrip zou hebben van financiele zaken zou je dit al hebben kunnen weten. Mijn door Boudewijn in een ander item gestopt artikel van vorige week donderdag droeg deze kop ook al. De rentelasten gaan door deze actie alleen omlaag en de balans ziet er beter uit want kapitaal is iets anders dan een lening. De journalistiek rond dit hele gebeuren was met uitzondering van Derksen (na een week) en Sportdwaas (direct) natuurlijk weer eens om te huilen.

Voor de lange termijn is dit een hele goede actie van de vrienden van Feyenoord maar op de korte termijn kun je van de besparingen 1 spelersalaris betalen. Er werd in de persconferentie ook duidelijk gezegd dat er geen spelers kunnen worden aangetrokken. Nogal wiedes want het was een zogenaamde non-cash transactie.

Je kunt het allemaal nalezen op in dit artikel van mijn hand: http://sportdwaas.blogspot.com/2010/10/de-kapitaalinjectie-bij-feyenoord-een.html

Al met al is dit een goede transactie maar de berichtgeving en het begrip ervan is slecht en dat ligt niet aan Blokland en Gudde maar aan onbenullige journalistiek.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 02 november 2010 door sportdwaas --
de kromme2
 de kromme2 - dinsdag 02 november 2010 - 10:18   quote  deeplink  
heb het nu gelezen sportdwaas. Je hebt helemaal gelijk en het goed gezien, maar je bent het toch met me eens dat Blokland en Gudde ook niet echt hun best doet om dit duidelijk uit te leggen en wel hun best doen om te suggereren dat het om nieuw geld gaat...
en by the way: over financiële zaken hoef je me echt niks uit te leggen, ik heb alleen niet de hele persconferentie gezien maar wel de interviews later bij Nieuwsuur e.d.
R()b
 R()b - dinsdag 02 november 2010 - 10:22   quote  deeplink  
Komt eigenlijk op hetzelfde neer!
Je wordt geholpen!
Zonder dit had Feyenoord zichzelf niet kunnen redden.
sportdwaas
 sportdwaas - dinsdag 02 november 2010 - 10:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 november 2010 - 10:18 schreef de kromme2 het volgende:
heb het nu gelezen sportdwaas. Je hebt helemaal gelijk en het goed gezien, maar je bent het toch met me eens dat Blokland en Gudde ook niet echt hun best doet om dit duidelijk uit te leggen en wel hun best doen om te suggereren dat het om nieuw geld gaat...
en by the way: over financiële zaken hoef je me echt niks uit te leggen, ik heb alleen niet de hele persconferentie gezien maar wel de interviews later bij Nieuwsuur e.d.
Als ik het kan volgen met een half oor dan moeten journalisten dat toch ook kunnen denk ik dan. Gudde heeft vrij uitvoerig gezegd dat de maandelijkse lasten uiteindelijk omlaag gaan. Sensatiejournalisten op radio tv internet en media denken alleen maar aan stapels geld en doen hun werk gewoon niet goed. En ik herhaal dat deze transactie een enorme stap in de goede richting is.
sportdwaas
 sportdwaas - dinsdag 02 november 2010 - 10:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 november 2010 - 10:22 schreef R()b het volgende:
Komt eigenlijk op hetzelfde neer!
Je wordt geholpen!
Zonder dit had Feyenoord zichzelf niet kunnen redden.
Dat is juist alleen het geld was al eerder geleend en als het omgezet wordt in kapitaal vervalt een directe terugbetalingsverplichting en rentelasten gaan omlaag.
R()b
 R()b - dinsdag 02 november 2010 - 10:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 november 2010 - 10:38 schreef sportdwaas het volgende:

[..]

Dat is juist alleen het geld was al eerder geleend en als het omgezet wordt in kapitaal vervalt een directe terugbetalingsverplichting en rentelasten gaan omlaag.
Tja... maar had het enigzins wel verwacht , overal zit een addertje onder het gras.
De tijd dat iemand je geld 'geeft' is over.
En om heel eerlijk te zijn.....
Liever deze constructie van Pim Blokland , dan een misdaad syndicaat zoals bij Vitesse.
sportdwaas
 sportdwaas - dinsdag 02 november 2010 - 10:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 november 2010 - 10:41 schreef R()b het volgende:

[..]

Tja... maar had het enigzins wel verwacht , overal zit een addertje onder het gras.
De tijd dat iemand je geld 'geeft' is over.
En om heel eerlijk te zijn.....
Liever deze constructie van Pim Blokland , dan een misdaad syndicaat zoals bij Vitesse.
Dit is een hele keurige transactie die per saldo de schuldenlast doet afnemen. Hand moet gewoon op de knip blijven en zoveel was ook wel duidelijk op de persconferentie.
fey12
 fey12 - dinsdag 02 november 2010 - 10:48   quote  deeplink  
er komen alleen maar voordelen uit deze constructie; rentelasten gaan omlaag (wat betekent dat je misschien toch weer een half miljoen per jaar aan salaris kan uitgeven, wat betekent dat je alle talenten misschien 3 tot 5 jaar kan laten verlengen bij de club) en ook dat nu Blokland de kans krijgt op inbreng ipv de al zittende RvC die er niks van gebakken hebben. Blokland is een Feyenoorder, als je hiernaast de rest van de supporters zich ook laat inkopen en beslissingen laat nemen, wordt Feyenoord tenminste van de supporters.
sportdwaas
 sportdwaas - dinsdag 02 november 2010 - 10:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 november 2010 - 10:48 schreef fey12 het volgende:
er komen alleen maar voordelen uit deze constructie; rentelasten gaan omlaag (wat betekent dat je misschien toch weer een half miljoen per jaar aan salaris kan uitgeven, wat betekent dat je alle talenten misschien 3 tot 5 jaar kan laten verlengen bij de club) en ook dat nu Blokland de kans krijgt op inbreng ipv de al zittende RvC die er niks van gebakken hebben. Blokland is een Feyenoorder, als je hiernaast de rest van de supporters zich ook laat inkopen en beslissingen laat nemen, wordt Feyenoord tenminste van de supporters.
precies het is op de lange termijn echt heel goed. Nu moet Been keihard werken om er met het elftal wat van te maken
R()b
 R()b - dinsdag 02 november 2010 - 10:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 november 2010 - 10:45 schreef sportdwaas het volgende:

[..]

Dit is een hele keurige transactie die per saldo de schuldenlast doet afnemen. Hand moet gewoon op de knip blijven en zoveel was ook wel duidelijk op de persconferentie.
Vindt ik ook.
Toen Gudde zei er kunnen geen spelers gehaald worden van dit bedrag , toen wist ik eigenlijk al genoeg.
Anders zou Blokland wel zeggen 15 miljoen voor de put , en 2 miljoen voor 1 of 2 spelers.
Maar aangezien het niet op 'gegeven' geld gaat.

quote:
Op dinsdag 02 november 2010 - 10:48 schreef fey12 het volgende:
er komen alleen maar voordelen uit deze constructie; rentelasten gaan omlaag (wat betekent dat je misschien toch weer een half miljoen per jaar aan salaris kan uitgeven, wat betekent dat je alle talenten misschien 3 tot 5 jaar kan laten verlengen bij de club) en ook dat nu Blokland de kans krijgt op inbreng ipv de al zittende RvC die er niks van gebakken hebben. Blokland is een Feyenoorder, als je hiernaast de rest van de supporters zich ook laat inkopen en beslissingen laat nemen, wordt Feyenoord tenminste van de supporters.
Win win :D

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 02 november 2010 door R()b --
scarface1979
 scarface1979 - dinsdag 02 november 2010 - 10:51   quote  deeplink  
Er is nooit sprake geweest van geld geven. Ze kopen Aandelen. Die hebben een waarde. En daarmee lost fey de schulden in. Vorderingen ruilen tegen aandelen. Is hetzelfde als geld betalen voor aandelen. Simpeler kan je het volgens mij niet uitleggen. Netto is het net zo gunstig. Een goede zaak!
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 02 november 2010 - 10:55   quote  deeplink  
Hoezo is t wat anders?

Twee situaties.
1. je krijgt geld binnen voor aandelen dat je vervolgens gebruikt om de rentedragende leningen op te lossen.

2. je zet rentedragende leningen om in aandelen.

What's the fucking difference? In beide situatie krijg je daadwerkelijk geen cent op je bankrekening, je kosten worden alleen drastisch verlaagd omdat je geen maandelijks rente plus aflossing hoeft te betalen?
sportdwaas
 sportdwaas - dinsdag 02 november 2010 - 10:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 november 2010 - 10:51 schreef scarface1979 het volgende:
Er is nooit sprake geweest van geld geven. Ze kopen Aandelen. Die hebben een waarde. En daarmee lost fey de schulden in. Vorderingen ruilen tegen aandelen. Is hetzelfde als geld betalen voor aandelen. Simpeler kan je het volgens mij niet uitleggen. Netto is het net zo gunstig. Een goede zaak!
Er zijn genoeg supporters die het wel begrepen alleen de journalistiek maakte een slechte beurt
R()b
 R()b - dinsdag 02 november 2010 - 10:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 november 2010 - 10:55 schreef Stylzz het volgende:
Hoezo is t wat anders?

Twee situaties.
1. je krijgt geld binnen voor aandelen dat je vervolgens gebruikt om de rentedragende leningen op te lossen.

2. je zet rentedragende leningen om in aandelen.

What's the fucking difference? In beide situatie krijg je daadwerkelijk geen cent op je bankrekening, je kosten worden alleen drastisch verlaagd omdat je geen maandelijks rente plus aflossing hoeft te betalen?
Precies het blijft hetzelfde!
Phyxsius
 Phyxsius - dinsdag 02 november 2010 - 10:59   quote  deeplink  
Het is exact hetzelfde hoor jongens
We hebben geld gekregen voor aandelen
De schulden zijn afgenomen en er zijn aandelen gegeven aan de genen die daar bij geholpen hebben
Het resultaat is exact hetzelfde
Dus waar maken we ons druk om?
dobias
 dobias - dinsdag 02 november 2010 - 11:02   quote  deeplink  
Ja inderdaad stop nou eens met die derksen te geloven.
Dat verhaal over Jansen klopt ook al niet.

Die vent moet zijn snor en keer drukken wat een lul zeg!!!
totaal geen verstand van voetballen die vent.
R()b
 R()b - dinsdag 02 november 2010 - 11:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 november 2010 - 10:59 schreef Phyxsius het volgende:
Het is exact hetzelfde hoor jongens
We hebben geld gekregen voor aandelen
De schulden zijn afgenomen en er zijn aandelen gegeven aan de genen die daar bij geholpen hebben
Het resultaat is exact hetzelfde
Dus waar maken we ons druk om?
Niet We :)
Maar de topic starter.
We zijn het geloof ik wel eens verders hahaha
R()b
 R()b - dinsdag 02 november 2010 - 11:07   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 november 2010 - 11:02 schreef dobias het volgende:
Ja inderdaad stop nou eens met die derksen te geloven.
Dat verhaal over Jansen klopt ook al niet.

Die vent moet zijn snor en keer drukken wat een lul zeg!!!
totaal geen verstand van voetballen die vent.
Derksen loog niet verders , hij maakt het duidelijker voor de rest van de mensen.
En Derksen heeft toch zeker wel voetbalvernuft hoor kom op zeg lol.
de kromme2
 de kromme2 - dinsdag 02 november 2010 - 11:16   quote  deeplink  
jongens , het blijft goed nieuws en technisch gezien is het inderdaad precies hetzelfde maar het voelt toch anders. Ik snap niet waarom Gudde en Blokland niet gewoon duidelijk kunnen zijn. Zeg dat dan gewoon.
de kromme2
 de kromme2 - dinsdag 02 november 2010 - 11:19   quote  deeplink  
overigens , ik maak me meer druk om de resultaten, dus laten we dit topic gauw sluiten en hopen dat meer schuldeisers dit voorbeeld volgen en/of er mensen echt nieuw geld in ons cluppie stoppen; bijv door een aandelenplan voor de supporters. Ik doe mee.
R()b
 R()b - dinsdag 02 november 2010 - 11:21   quote  deeplink  
Resultaten moeten we dit jaar niet zo moeilijk over doen.
Punt is dat Feyenoord gewoon zo hoog mogelijk moet eindigen.
Logisch zou je zeggen , maar ik doel op 9e a 10e plaats.
Punten sprokkelen tot de zomer ;)
kansenbenutter
 kansenbenutter - dinsdag 02 november 2010 - 11:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 november 2010 - 10:22 schreef R()b het volgende:
Komt eigenlijk op hetzelfde neer!
Je wordt geholpen!
Zonder dit had Feyenoord zichzelf niet kunnen redden.
eentje die meer dan 1 hersencel heeft op t forum ontdekt :D
kansenbenutter
 kansenbenutter - dinsdag 02 november 2010 - 11:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 november 2010 - 11:21 schreef R()b het volgende:
Resultaten moeten we dit jaar niet zo moeilijk over doen.
Punt is dat Feyenoord gewoon zo hoog mogelijk moet eindigen.
Logisch zou je zeggen , maar ik doel op 9e a 10e plaats.
Punten sprokkelen tot de zomer ;)
.
henkie1969
 henkie1969 - dinsdag 02 november 2010 - 11:32   quote  deeplink  
feit is gewoon dat je 17 miljoen minder schuld heb , ipv daarvan heb je nieuwe bestuursleden
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 02 november 2010 - 11:35   quote  deeplink  
Krijg je nieuwe bestuursleden. Is nog niet bekend toch?
Milo
 Milo - dinsdag 02 november 2010 - 11:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 november 2010 - 11:32 schreef henkie1969 het volgende:
feit is gewoon dat je 17 miljoen minder schuld heb , ipv daarvan heb je nieuwe bestuursleden
precies!
craven
 craven - dinsdag 02 november 2010 - 11:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 november 2010 - 11:32 schreef henkie1969 het volgende:
feit is gewoon dat je 17 miljoen minder schuld heb , ipv daarvan heb je nieuwe bestuursleden
kan nooit slechter zijn
Vnny
 Vnny - dinsdag 02 november 2010 - 13:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 november 2010 - 10:55 schreef Stylzz het volgende:
Hoezo is t wat anders?

Twee situaties.
1. je krijgt geld binnen voor aandelen dat je vervolgens gebruikt om de rentedragende leningen op te lossen.

2. je zet rentedragende leningen om in aandelen.

What's the fucking difference? In beide situatie krijg je daadwerkelijk geen cent op je bankrekening, je kosten worden alleen drastisch verlaagd omdat je geen maandelijks rente plus aflossing hoeft te betalen?
inderdaad het resultaat is het zelfde en dat is het enige dat telt!
Pietje1
 Pietje1 - dinsdag 02 november 2010 - 13:39   quote  deeplink  
Waar ik dan wel weer van baal is die zeiksnor het toch weer zo kan draaien dat het negatief in het nieuws komt voor ons cluppie. Daarmee zou het zo maar kunnen dat andere geldschieters die wellicht mee in willen stappen weer afgeschrikt gaan worden omdat er toch veel mensen naar die wannabee Turk kijken...
JanM
 JanM - dinsdag 02 november 2010 - 13:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 november 2010 - 13:39 schreef Pietje1 het volgende:
Waar ik dan wel weer van baal is die zeiksnor het toch weer zo kan draaien dat het negatief in het nieuws komt voor ons cluppie. Daarmee zou het zo maar kunnen dat andere geldschieters die wellicht mee in willen stappen weer afgeschrikt gaan worden omdat er toch veel mensen naar die wannabee Turk kijken...
Denk je nou echt dat potentiële investeerders hun beslissingen laten afhangen van verhalen van verhalen van Derksen?
Pietje1
 Pietje1 - dinsdag 02 november 2010 - 13:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 november 2010 - 13:50 schreef JanM het volgende:

[..]

Denk je nou echt dat potentiële investeerders hun beslissingen laten afhangen van verhalen van verhalen van Derksen?
er zijn wel gekkere dingen gebeurd rond en door die snor.
Ronnie W
 Ronnie W - dinsdag 02 november 2010 - 14:51   quote  deeplink  
Blokland is niet gek

Dit is een logische berichtgeving van Derksen

Het nou eenmaal zo inelkaar
Pietje1
 Pietje1 - dinsdag 02 november 2010 - 15:04   quote  deeplink  
toch heb ik liever dat de snor zijn kop eens houdt. Eerder is het ook al mis gegaan met die Davilex man.
Kees010
 Kees010 - dinsdag 02 november 2010 - 16:47   quote  deeplink  
Denk zelfs dat het alsvolgt zou kunnen zijn.

Na de 10-0 waren ze bang dat die negatieve lijn door zou zetten.
En dat de kans op degradatie daarmee groter word.

Misschien dat dan het idee van vd. Herik wel is noodzakelijk zou kunnen worden
en dat deze mensen als gevolg daarvan hun geld echt kwijt zouden zijn.

En door het omzetten van schulden naar aandelen is die mogelijkheid iig. een stuk verder weg.
Royaal
 Royaal - dinsdag 02 november 2010 - 16:54   quote  deeplink  
Inderdaad, het maakt geen moer uit,
want die 17miljoen was wel het geld van een ander wat terug moest worden terugbetaald. Het zou ook lomp zijn als het niet zo zijn geweest, dan zouden ze 17milj overmaken en vervolgens weer terugkrijgen omdat het geld nog zouden krijgen van Feyenoord.
henkie1969
 henkie1969 - dinsdag 02 november 2010 - 18:40   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 november 2010 - 15:04 schreef Pietje1 het volgende:
toch heb ik liever dat de snor zijn kop eens houdt. Eerder is het ook al mis gegaan met die Davilex man.
die 'davilexman' wilde alles gaan regelen bij Feyenoord. Daarom is dat toen niet doorgegaan, en terrecht, we hebben niks aan een Abramovic of hoe al die andere 'supporters' die zo nodig een club willen 'kopen', want dat wilde hij.
En Derksen zei dit alleen maar omdat er tijdens de persconferentie niets over gezegd werd, en als ze allemaal over openheid gaan, wees dan ook 100% eerlijk en open. En dat is dus niet gebeurd.
Mij maakt het verder niet uit, je hebt 17 miljoen minder schuld, en op wat voor manier dat gebeurd boeit me niet zo veel mits Feyenoord die 51% maar blijft houden.
de kromme2
 de kromme2 - dinsdag 02 november 2010 - 18:46   quote  deeplink  
precies henkie. Dat is mijn enige punt. Feyenoord, wees daar nou eens gewoon duidelijk over: "een deel van de bestaande schuldeisers hebben hun vordering omgezet in aandelen. Dit helpt de club geweldig want het eigen vermogen wordt versterkt en de rentelasten gaan omlaag". Klaar. Dat gedraai word ik gewoon niet goed van. Er ontstaat nu weer een zweem van onduidelijkheid.
Kees010
 Kees010 - dinsdag 02 november 2010 - 19:33   quote  deeplink  
Door het zo positief mogelijk neer te zetten proberen ze denk ik een zo goed als mogelijke sfeer te creeren,
waardoor anderen misschien wel vanaf nul geld in de club stoppen.

+ Als er meer mensen enthousiast worden en ook geld storten is dat ook gelijk weer beter voor hun eigen geld (= nog veiliger)
+ het is goed voor Feyenoord.

Hartstikke goed idee; een win-win situatie voor Feyenoord en hunzelf.

Alleen vind ik wel dat Blokland en consorten wel wat minder als messias behandeld mogen worden,
aangezien er voor een groot(ste?) deel eigenbelang bijzit.
Anders hadden ze 't niet pas na die 10-0 gedaan.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 02 november 2010 door Kees010 --
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 02 november 2010 - 19:35   quote  deeplink  
Ik vind Blokland geen messias. En hijzelf vindt dat nog minder.
Kees010
 Kees010 - dinsdag 02 november 2010 - 19:37   quote  deeplink  
Nee, zeg ook niks negatiefs over de persoon Blokland.

Ik zeg alleen dat veel mensen denken dat hij belangeloos geld in Feyenoord pompt.
En hem daarmee als messias zien, wat misschien onterecht is.
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 02 november 2010 - 20:02   quote  deeplink  
Vi is gay!
de flh
 de flh - woensdag 03 november 2010 - 00:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 02 november 2010 - 20:02 schreef hotjumper het volgende:
Vi is gay!
Ouwe wijven zijn het.
sevillana
 sevillana - vrijdag 05 november 2010 - 15:53   quote  deeplink  
de naam van Rob Slotboom heb ik JD de Snor nog niet horen noemen, of heb ik iets gemist?

quote:
Slotboom genoemd als Feyenoord-commissaris
Uitgegeven: 3 november 2010 11:50
Laatst gewijzigd: 3 november 2010 11:50

AMSTERDAM - Staalmagnaat Rob Slotboom is een van de meest invloedrijke investeerders bij Feyenoord, zo blijkt uit een verhaal over de kapitaalinjectie van de 'Vrienden van Feyenoord' in het magazine van NUsport.

© ANPDe directeur van Nicomet Tinplate/Steel BV erkent dat hij betrokken is bij de kapitaalinjectie van 17 miljoen euro in de club door de Vrienden van Feyenoord onder leiding van Pim Blokland.

Volgens insiders is Slotboom naast Blokland kandidaat om een van de twee zetels in de Raad van Commissarissen (RvC) in te nemen die voor de Vrienden vrijkomen.

De ondernemer uit Hendrik-Ido-Ambacht, die tien jaar in de jeugd van Feyenoord speelde en tegenwoordig nauw betrokken is bij hoofdklasser ASWH, bevestigt noch ontkent dat hij op een plaats aast in het bestuursorgaan dat de directie van Feyenoord mag aanstellen en ontslaan. Wel bevestigt Slotboom dat hij al jarenlang geld in de Rotterdamse club investeert.

Toestemming

Volgens de statuten dient Feyenoord te werken met een RvC van vijf tot zeven commissarissen. Momenteel heeft de club er slechts vier, nadat commissaris Boudewijn Poelmann vorig jaar opstapte.

Bij een aandeelhoudersvergadering kreeg Feyenoord daarna toestemming om de vijfde plek voorlopig open te laten voor een eventuele investeerder.

Twee Vrienden

Huidig commissaris Coert Beerman stelt zich per 1 februari niet meer herkiesbaar voor de RvC. De plaatsen van Poelmann en hem worden op die datum ingenomen door twee Vrienden. Als de investeerders voor meer dan 30 miljoen aan aandelen kopen, krijgen ze er nog een derde RvC-zetel bij.

President-commissaris Dick van Well noemt het voorstelbaar dat in dat geval nog een van de huidige commissarissen aftreedt. Dat zou betekenen dat de Vrienden van Feyenoord een meerderheid krijgen in het toezichthoudende orgaan van hun club.

In het nieuwe nummer van het NUsport-magazine, dat nu in de winkel ligt en online te bestellen is, staat een uitgebreid verhaal over de veranderende situatie bij Feyenoord en de achtergrond van 'redder' Pim Blokland.
unquote
sevillana
 sevillana - vrijdag 05 november 2010 - 20:52   quote  deeplink  
Rob Slotboom//held?

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5997
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Injectie van 17 miljoen blijkt omzetting van schuld in aandelenkapitaal; dat is wel even wat anders









0.0132901