|
|
AFCAMylife
|
|
|
De tranen springen me in de ogen nu flak na t eindsignaal tegen ado.. hebben we het kampioenschap vandaag verspilt?
AJAX ONWAARDIG DIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
|
|
|
|
doerak
|
|
|
Al weken loopt het niet, geen beleving, geen herkenbaar ajax spel, nee lange ballen op suarez en el hamdaui. Denk die twee en je gaat tegenwoordig gewoon winnen zelfs als Ado in amsterdam. Dit ajax gaat nog veel meer punten verspelen en wordt helaas weer niet kampioen dit jaar. Nee kijk naar Twente speelt niet goed maar wel als team en met vaste patronen, nee ik kan wel huilen wat een drama. Jol doet er goed aan om te proberen een systeem ajax waardig neer te zetten en niet op de 2 spitsen leunen, eerst raak suarez al weken gefrustreerd en nu lijkt bij el hamdaui ook niks meer te lukken. Hopelijk heb ik geen gelijk en kunnen we in mei de derde ster plakken, ik hoop het............. |
|
|
|
|
Mitch136
|
|
|
Als je zo voetbalt als vandaag verdien je helemaal niks, ik een week weer een kansloos jaar... We mogen blij zijn als we 3e worden in de poule en we zijn afgehaakt voor het kampioenschap, als je thuis tegen Utrecht en Ado verliest verdien je het gewoon niet... |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
ik ga nu even heel hard zijn maar daar ligt wat mij bereft wel het probleem
elke speler bv emanuelson wil weg naar het buiteland, maar kunnen in de eredivisie geen potten breken, wat denk je hoe dat in het buitenland gaat? de instelling, altijd tegen de op papier mindere tegenstadner hebben we zoiets van het komt wel even goed, maar altijd gaat het goed fout!
communicatie is er niet iedereen voetbalt compleet voor zichzelf, niemand gunt mekaar wat dus krijg je dit soort voetbal, het was vreselijk en niet om te zeiken ofzo, want het doet me pijn maar het is zo wel!
er zijn spelers die sowiezo weg moeten, elke keer kopen we dure spelers en elke keer past het niet in het systeem of kunnen niet mee kijk de jong, ik heb het al vaak gezegt....
pantelic liet zich zakken waardoor de jong de 16 in kon gaan want de jong is meer een spits, vd wiel en anita konden opkomen, nu heb je el hamdaoui en die gaat puur voor zichzelf en is geen aanspeelpunt dus de jong voetbalt voor niks mee en staat eigelijk voor schut, hij voegt helemaal niks meer toe
de zeeuw is een jongen die als die goed is er absoluut bij hoort, maar ook hij kan geen bal over 3 meter breed spelen
lindgren, vond ik eerst oke maar maakt puur overtredingen en voegt de laatste tijd niks meer toe
en moet een nieuw middenveld komen denk ik ook achterin is het niet veel en jonge jongen als alderweireld deed het vorig jaar goed, nu gaat het 5a6 wedstrijden minder en ooijer staathet, een jongen die snelle jongens niet kan belopen, is goed voor het vertrouwen van toby (niet dus)
ajax moet eens beter kijken met spelers aankopen, altijd de grote namen, ik heb wel een aantal spelers waarvan ik zeg... laat maar komen
verkoop mounir maar voor die 20 mljoen, koop mertens en van wolfswinkel terug, en je hebt een leuke voorhoede en creativiteit, koop verhoek en je hebt een echte buitenspeler, en laat florian josefzoon meer de kans krijgen, voor 20 mljoen zijn hun wel aan te kopen
misschien ben ik te fel daarin, maar het doet me pijn, jongen voetballen voor hun zelf en totaal niet meer voor ajax, en luis wordt er ook minder op! heel erg jammer de mentaliteit moet beter, anders moeten ze maar spelers diciplinair schorsen en straftraining, gewoon jongens het gevoel geven dat dit niet kan tog??
met dat betreft beviel me henk ten cate wel, jol is prima coach maar moet harder zijn, meer de jeugd de kans geven, die jongens willen tenminste! waarom zet je mido er niet bij laatste 15 minuten??
maargoed dit is even mijn stukje en dat lucht op
ik wil ajax echt niet afzeiken maar jullie zijn het met me eens dat dit niet kan, die bv eerste helften tegen auxerre en utrecht en nu ado, tegen real dat is geen offday maar gewoon geen zin volgens mij |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
Ben bang de johan cruijff morgen ze gelijk gaat halen in zijn colum in de telegraaf,en heeft hij dat dan al niet na de laatste weken?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 07 november 2010 door verbrande harry -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
er moet een hoop mensen weg en laat cruijff maar komen, hele bestuur eruit! dit kan niet meer en nu weten dat psv weer met 0-2 voorstaat, dus moet az uit en psv en real thuis gewonnen worden MOET!!! |
|
|
|
|
Blokkie1974
|
|
|
Zolang Jol het vertrouwen blijft geven aan Siem de Jong, Demy de Zeeuw en Greg van der Wiel, zal het nooit wat worden. De schuld ligt wat mij betreft gewoon bij Jol....die zet de verkeerde (lees uit vorm zijnde) spelers in het veld. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
blokkie je hebt grootendeels gelijk, als je alderweireld na 5 wedstrijden sneuvels, mag je het onderand bij die gasten ook doen, maar het ligt aan METALITEIT |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
luis suarez alles moet weer nieuw bij jou en we moeten mounir maar weer verkopen en dar weer spelers voor halen.. T is werkelijk waar belagelijk |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 07 november 2010 - 16:05 schreef verbrande harry het volgende:Ben bang de johan cruijff morgen ze gelijk gaat halen in zijn colum in de telegraaf,en heeft hij dat dan al niet na de laatste weken? Al het hele jaar heeft hij gelijk |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
indd jij kan het belachelijk vinden freak , maar dat maakt me niet zoveel uit als jij met de jong en mounir speelt gaat het niet meer de jong kan daar alleen als je met een aanspeeltpunt van een spits speelt bovendien is de intelling niet goed, anders gebeurd dit niet en we missen creativiteit, daarom zeg ik merten verhoek en van wolfswinkel halen, als ik van de week lees dat ze 20 miljoen voor mounr over hebben, nogmaals mounir is prima spits maar past niet in ons systeem, en dar wordt het niks, hij maakt mooie goals maar het past gewoon niet, en van wolfswinkel is een aanspeelpunt en bij het systeem dat jol wil spelen heb je dat nodig, vandaar! |
|
|
|
|
BRW
|
|
|
Ik ben het geloof in Jol een beetje aan het verliezen.. Als jij Oleguer erin zit als wissel voor vd Wiel dan snap je het niet volgens mij! Alderweireld is een goede verdediger met een super voorzet.. Waarom Alderweireld niet op rechtsback? Ik snap er echt niks van.. De Jong was echt verschrikkelijk slecht vandaag maar die laat ie gewoon staan.. Waarom niet Mido voor de Jong en El Hamdaoui achter Mido posteren? Je moest iets gaan forceren en dat kon je goed doen met Mido.. (Tegen Excelsior won ie ieder kopduel!) En dan haalt ie de Zeeuw eraf voor Eriksen? Alsof je daar de oorlog mee wint!Waar was Tainio? Die had je wel voor de Zeeuw kunnen brengen..
Maarja, het zal wel aan mij liggen! Ik ben voorlopig even klaar met Ajax na deze dramatische wedstrijd.. Donderdag ga ik weer proberen te kijken..
*EDIT* En dan maar weer janken over dat je geen geld hebt.. Pff, wees een vent en zeg dat je vandaag helemaal verkeerd zat! JE HEBT HET GELD NIET EN HELAAS IS ER VOORLOPIG OOK GEEN GELD! Erg makkelijk om je ieder keer achter het excuus "GELD" te verschuilen..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 07 november 2010 door BRW -- |
|
|
|
|
adriu
|
|
|
van de wiel is dit de straf naar de suporters toe ??? je laten uitvallen na zo een klein trapje??? na 14 minuten!! wees een man en knok je terug in de wedstrijt!!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 07 november 2010 door adriu -- |
|
|
|
|
adriu
|
|
|
nijhuis?? ben je nu de bink bij de knvb??? was toch echt wel een strofschop bij de jong!! en weer een stapje voor twente???
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 07 november 2010 door adriu -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
scheidsrechter lag het niet aan, was licht contact, maar ajax moet zelf een betere mentaliteit tonen |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
scheidsrechter lag het niet aan, was licht contact, maar ajax moet zelf een betere mentaliteit tonen |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 07 november 2010 - 16:59 schreef adriu het volgende:nijhuis?? ben je nu de bink bij de knvb??? was toch echt wel een strofschop bij de jong!! en weer een stapje voor twente??? Ophouden, Ajax heeft dit aan zichzelf te danken, en de scheids was vaak zelfs in het voordeel van Ajax met een aantal voordeel momentjes die hij in het voordeel van Ajax floot en dus tegen Ado |
|
|
|
|
Guyt
|
|
|
AJAX WORD GEEN KAMPIOEN. FC TWENTE WORD GEWOON WEER KAMPIOEN. MISSCHIEN WORD AJAX NOOIT MEER KAMPIOEN. ZIE HET SOMBER IN ELKE KEER TELEURSTELLING NA TELEURSTELLING.IK BEN AJAX MOE ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ. |
|
|
|
|
adriu
|
|
|
dit was de slechtse wedstrijt die ik ajax zag spelen in de 70 jaar dat ik ajax volg!!
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zondag 07 november 2010 - 16:41 schreef Blokkie1974 het volgende:Zolang Jol het vertrouwen blijft geven aan Siem de Jong, Demy de Zeeuw en Greg van der Wiel, zal het nooit wat worden. De schuld ligt wat mij betreft gewoon bij Jol....die zet de verkeerde (lees uit vorm zijnde) spelers in het veld. Ik heb al meerdere keren aangegeven dat Ajax de Zeeuw op vakantie had moeten sturen, dat El Hamdaoui als een pure nummer 9 ala Pantelic moet gaan spelen en dat Vertonghen als een inschuivende libero moet gaan spelen. De Jong en Wiel slachtofferen is uit den boze. Jol klaagt over een gebrek aan buitenspelers, maar waar haalt ie dat vandaan? Het is maar net met wat voor opdracht je de spelers het veld instuurd. Sulejmani kan het veld breed houden en dan kan Suarez als een gemankeerde rechtsbuiten spelen, waardoor Wiel zijn kwaliteiten optimaal kan benutten. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zondag 07 november 2010 - 16:46 schreef Luis_suarez_19 het volgende:blokkie je hebt grootendeels gelijk, als je alderweireld na 5 wedstrijden sneuvels, mag je het onderand bij die gasten ook doen, maar het ligt aan METALITEIT Mentaliteit begint vanuit de top bij AJAX. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote: Hij zei ook dat Ajax met Hammie 3 dezelfde spelers heeft en dat klopt ook. Of je haalt Hammie, maar gebruik 'm dan als een 9. Of je moet Hammie niet halen, maar Marcus Berg. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zondag 07 november 2010 - 16:55 schreef Luis_suarez_19 het volgende:indd jij kan het belachelijk vinden freak , maar dat maakt me niet zoveel uit als jij met de jong en mounir speelt gaat het niet meer de jong kan daar alleen als je met een aanspeeltpunt van een spits speelt bovendien is de intelling niet goed, anders gebeurd dit niet en we missen creativiteit, daarom zeg ik merten verhoek en van wolfswinkel halen, als ik van de week lees dat ze 20 miljoen voor mounr over hebben, nogmaals mounir is prima spits maar past niet in ons systeem, en dar wordt het niks, hij maakt mooie goals maar het past gewoon niet, en van wolfswinkel is een aanspeelpunt en bij het systeem dat jol wil spelen heb je dat nodig, vandaar! Op zich heb je wel gelijk, maar Hammie moet gewoon leren om als 9 te spelen. Doe je dat niet, dan heb je aan de Jong ook niks. Eriksen is dan veel beter en dan heb je behoefte aan een speler die het veld breed houd. Sulejmani kan dat... |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
spel van ajax?????welk spel man?? |
|
|
|
|
afca_4life
|
|
|
Maarjah is berg dan de juiste spits, voorlopig doet elhammie het goed in mij ogen |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote: Ajax heeft behoefte aan een echte nummer 9 en Berg kan dat. |
|
|
|
|
afca_4life
|
|
|
ja moet ik dan ook nog maar zien, en voorlopig loopt hij nu bij psv |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
El Hammie is intelligent en moet ook kunnen spelen als een 9, maar als je het niet leert leer je het niet..... |
|
|
|
|
afca_4life
|
|
|
nee maar laatste weken wel prachtige goals gemaakt |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Kan hij ook als een echte nummer 9... |
|
|
|
|
afca_4life
|
|
|
hij zal dan meer op ze plaats moeten blijven staan maar dat deed hij ook in ze periode bij az niet |
|
|
|
|
afca_4life
|
|
|
bleef hij ook alleen maar zwerven |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Daar is nou juist een trainer voor. Je moet Hammie de juiste opdracht meegeven en laten merken dat je hem daarin altijd steunt. |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
Welk spel, zag gisteren wat spelers op het veld staan die gewoon bang waren om elkaar een bal toe te spelen. Inspiratieloos spel |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
Luis Suárez? Ik zou zeggen; verkopen die kerel
We spreken hier van een klassiek spitsenprobleem. Als je een echt extreem goede spits hebt, en de rest blijft daar qua niveau ver bij achter, volstaat die rest met het simpel en lui spelen in dienst van die ene gast. Trainers leunen op het genie voorin. COLUMN Het is niet eerlijk om bij het resultaat van Ajax-ADO Den Haag (0-1) alleen te focussen op het verlies van de thuisploeg. Daarvoor is de winst van de Hagenaars veel te leuk en bijzonder. ADO is de revelatie van dit seizoen. Punt uit.
Eindelijk is het geen slapende reus meer. De reus is wakker en wrijft zich de ogen uit. Maar dan tóch; hoe kan dit Ajax verliezen van een opkrabbelend instituut uit de jaren zeventig? Onder het bejaarde deel van de achterban van Ajax hebben ze daar wel een antwoord op.
De opleiding deugt niet, de directie is waardeloos en het is tijd voor Keje Molenaar als algemeen directeur. Of zoiets dergelijks in ieder geval. Je kunt er ook op een andere manier tegenaan kijken. De selectie van Ajax heeft zich ontwikkeld tot een collectief dat werkelijk vollédig uit balans is.
In het doel staat één van de beste keepers ter wereld; Maarten Stekelenburg. Voorin loopt een excellente druiloor van een spits; Luis Suárez. De rest, van Van der Wiel tot Sulejmani, balanceert tussen matig en hooguit voldoende.
Ook El Hamdaoui is te wisselvallig om al van een echte topspits te kunnen spreken. Omdat doelmannen nooit dominant en doorslaggevend in een team zijn, blijft Suarez over. De Uruguayaan is eigenlijk veel te goed voor Ajax.
Zoals Ronaldo ooit bijna te goed was voor het Braziliaanse elftal en PSV, zoals Romario te ver boven de rest uitstak en ook Ronaldinho in zijn goede tijd de teams waarin hij speelde in zijn eigen schaduw zag ploeteren.
We spreken hier van een klassiek spitsenprobleem. Als je een echt extreem goede spits hebt, en de rest blijft daar qua niveau ver bij achter, volstaat die rest met het simpel en lui spelen in dienst van die ene gast. Trainers leunen op het genie voorin.
Creativiteit droogt op, variaties worden verketterd, alle ballen zo snel mogelijk en liefst door het midden naar Suarez. En faalt die, zoals momenteel, dan is er geen alternatief meer. Zie daar het probleem van Ajax. Ik zou zeggen: verkopen die kerel.
http://www.ad.nl/ad/nl/1441/Ajax/article/detail/530450/2010/11/08/Luis-Suarez-Ik-zou-zeggen-verkopen-die-kerel.dhtml
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 08 november 2010 door Ride -- |
|
|
|