|
|
|
gabri
|
|
|
ik vind dat jol weg moet .Het lijkt wel of zijn manier van aanpak niet meer werkt.En zijn wissels kan ik ook niet begrijpen.De wedstrijd in auxerre spelen met een blok op het middenveld met lindgren en enoh vond ik tactisch niet sterk,kon beter met eriksen en de zeeuw spelen had je daar gewonnen .Jol wil alleen zijn tranfer4 spelers een kans geven en geen jeugd.kijk maar naar tobi is nu ineens niet goed genoeg voor de bassis meneer jol laat liever een oude speler spelen die voor ajax niks meer gaat betekenen in plaaqts van onze toekomst . En dan mido halen komt een beetje ongeloofwaardig over tegen over je eigen jeugd die laat hij eerder invallen dan jozufzoon ,wat moet zo een jongen niet denken als hij zo een dikke drol in ziet vallen.Nu komt jol weer met geef mij 10 miljoen en het komt goed terwijl hij mickey op links en jozefzoon op rechts kan zetten maarja ik zal het wel niet begrijpen gaan jullie ook maar is opsommen wat jol nou echt werkelijk bereikt heb sinds zijn komst . |
|
|
|
|
Afcabz
|
|
|
|
|
|
Johnqqqq
|
|
|
als we jol zijn contract afkopen zijn we ook bijna 10 miljoen kwijt :P
geef mij maar spelers dan :P |
|
|
|
|
ajaxkees
|
|
|
effe dippie niet gelijk nerveus worden kijk eens naar vorig jaar na de winterstop alles gewonnen |
|
|
|
|
Appie66
|
|
|
Het is al weken slecht. Toch werden er nog wat punten gepakt. Als er hoog baltempo gespeeld wordt, wordt er nog veel verbloemd. Het is triest om naar te kijken. De vorm van Suarez bepaald de uitslag. Als hij niet goed speelt wordt het niets. Dat kan toch niet. Het beleid van een team mag daar nooit de dupe van zijn. Het moet zo zijn dat een speler een meerwaarde brengt en niet alleen verantwoordelijk is voor winst of verlies. Cruijff heeft dus gelijk. Alleen jammer dat het bij roepen blijft van onze Johan. Ook schandalig dat de kwestie Emanualson geen positief resultaat geeft. Zo'n man die in de omschakeling snelheid brengt en uit de eigen jeugd komt. Jammer dat er geen deal uit gekomen is. We zijn het gewend geworden dat dit soort dingen in Amsterdam gebeurd. Het doet pijn. Toch weer even doorbijten. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
De wekelijkse column van Remko van der Ploeg.
Ja, ik was al boos, zoals u dat de afgelopen weken in mijn columns hebt kunnen lezen. Maar na afgelopen week, kan ik nog niet eens meer zeggen dat ik boos ben, maar eerder verbijsterd. Wat ik zie, ziet u toch ook? U ziet toch ook, dat Ajax het gehele seizoen al zwalkt? U zag dit toch ook aankomen? U weet toch ook wel wat de oorzaken zijn en waar ze vandaan komen?
Het visieloze geleuter dat vanuit de bestuurskamer en de technische staf komt, slaat over op het gehele team en de club Ajax. Supporters steunen hun eigen spelers niet meer en twitteren er openlijk op los. Gregory van der Wiel is ook maar een mens met zijn trots en laat zich niet respectloos behandelen; en terecht. Een supporter twitterde hem: vak410, wij zijn Ajax. Gregory antwoordde met de volgende woorden: succes komende zondag dan. Gregory werd daarop voor en tijdens zijn kortstondig optreden vanmiddag in de ArenA uitgefloten door supporters uit vak410, omdat die weer denken dat zij Ajax zijn.
Op dit niveau is mijn club beland! Bestuurders denken dat zij de club zijn en gedragen zich als arrogante horken. De technische staf bedekt alles met de mantel der liefde en durft niet in te grijpen, waar ze dat wel zouden moeten doen. De spelers zijn meer met zichzelf bezig, dan dat ze bezig zijn met de club. Voor de supporters blijft er niets anders over om dan ook maar gefrustreerd te gaan roepen dat zij de club zijn.
Het begint in de bestuurskamer, waar een voorzitter zit die zowel in zijn huidige als in zijn vorige bestuurlijke periode bij Ajax, pas 2x met Johan Cruijff heeft gesproken. Ook al was het niet langer dan 5 minuten. Hij heeft er ook geen behoefte aan, riep hij in de cameras van AT5. Uri neemt namelijk geen orders aan van Johan Cruijff, daar voelt hij zichzelf te goed voor. In de kamer ernaast zetelt de directie van de vennootschap met Rik van den Boog als algemeen directeur. Ook Rik voelt zich te goed om met Johan Cruijff te praten; hij herkent namelijk helemaal niet wat Johan roept. Het gaat hartstikke goed met Ajax en alle parameters gaan het komende boekjaar de goede kant op. Althans dat fluistert de al 11 jaar ervaren financieel directeur hem in het oor. Jeroen Slop is het namelijk de afgelopen 11 jaar gelukt om slechts 3x een winstgevende begroting te kunnen presenteren aan de aandeelhouders. Rik van den Boog heeft ook een uitstekende relatie met de supporters. Hij schrijft namelijk bij iedere thuiswedstrijd trouw zijn popi-jopie' column. Maar ach, wat kan het hem schelen, wat die Jopie uit Barcelona ervan vindt. Rik heeft immers zijn eigen verlosser, Martin Jol, naar Amsterdam gehaald.
Martin Jol en Rik van den Boog zijn dikke vrienden. Afgelopen zomer is Martin Jol in Amsterdam gebleven door toedoen van Rik. Martin heeft namelijk zoveel macht in Amsterdam dat hij weer een aantal uitgerangeerde spelers naar de Arena mocht halen. Zijn persoonlijk assistent (Cock Jol) had weer wat contacten met de stal van zijn zaakwaarnemer en na Atouba kwamen Mido en Tainio de bank versterken. Martin Jol heeft namelijk last van het Mediamarkt-syndroom: kopen,kopen,kopen, ik ben toch niet gek. Waarschijnlijk zal hij in de winter wel weer gaan lopen zeuren over aankopen en aankloppen bij Raiola, wie hij nog in de aanbieding heeft. Als hij niet mag kopen zal hij wel weer gaan schermen met interesse uit Engeland.
Laat hem maar gaan, is mijn advies. Martin Jol is geen leider, maar een suikeroom. Hij strooit met geld van een ander en smeert met stroop bij mensen die hij (te) belangrijk heeft gemaakt. Luis Suarez was afgelopen weken wel eens rijp voor een wissel, niet zozeer vanwege zijn mislukte acties, maar vanwege het overdreven geïrriteerde gedrag. Dit gedrag slaat over op het gehele team. Martin Jol zou moeten ingrijpen, maar durft het niet. Hij heeft Luis namelijk te belangrijk gemaakt en daardoor wordt deze onhandelbaar en verliest de realiteit uit het oog. Martin Jol houdt vast aan het succes van het team dat de KNVB-beker won. Siem de Jong heeft niet wat zijn broer wel heeft. Rasmus Lindgren laat al jaren zien, dat hij te wisselvallig is op dit niveau, terwijl hij Miralem Sulejmani zou moeten belonen voor zijn veranderde instelling. Martin Jol hoort dan in te grijpen en met iets verrassends te komen. Doe iets! Geef anderen de kans. Verlos Luis van zijn rechtsbuitenplaats en zet hem achter de spits. Geef Jozefzoon de kans. Weet ik veel wat, maar doe iets! Daar wordt meneer Jol immers vorstelijk voor betaald, zoals wij inmiddels weten sinds zijn openlijke geflirt met Fulham.
Vanmiddag zag ik in het stadion een afbeelding van Rinus Michels. Was het toeval of ben ik toch niet de enige die inziet, dat we behoefte hebben aan een Generaal. In 1965 was hij ineens trainer van Ajax, zonder al teveel ervaring. Hij haalde Johan Cruijff naar het eerste en vocht menig meningsverschil met hem uit. Rinus Michels behaalde in 1969 en in 1971 met Ajax de finale van de Europacup 1. Onder zijn bewind behaalde Ajax 4 landstitels, 1 Europacup 1 en 3 KNVB-bekers. Zo hoort dat bij Ajax. Andere relatief onervaren trainers, zoals Cruijff, Beenhakker, Ivic en van Gaal behaalden bij Ajax hun grootste successen. De trainer van FC Groningen was vorig jaar nog trainer van het tweede en doet het in het hoge noorden niet onverdienstelijk. Kortom, het wordt tijd voor die rood-witte olifant, die onder leiding van Johan Cruijff als een dolle door de Ajax porseleinkast gaat. Zet de relatief onervaren Frank de Boer met zijn onervaren assistent Dennis Bergkamp voor de groep. Schop Raiola en consorten de ArenA uit. Vraag Uri Coronel om nu eindelijk zijn eigen rapport uit te voeren en dus de eer aan zichzelf te houden. Stop Rik van den Boog op tijd, voordat hij het volgende faillissement op zijn naam heeft staan. Geef Jeroen Slop een LOI-cursus boekhouden als afscheidscadeau.
Wij zijn namelijk Ajax: bestuur, directie, technische staf, spelers en supporters. Met zijn allen hebben we hetzelfde doel: AJAX. Succes allemaal met het groot maken van de Rood-Witte olifant, daarmee trekken we Johan over de streep.
Tot volgende week.
Remko van der Ploeg
Die Remko vd.Ploeg heeft er vind ik een verdomde goeie kijk op. Jol is een goeie trainer, want hij heeft Ajax eind vorig seizoen toch aan het voetballen gekregen. Dit seizoen doet hij de raarste dingen en dat moet komen doordat de neuzen binnen Ajax niet dezelfde richting uitwijzen. Elke trainer gaat vroeg of laat op de bek en dat komt puur door de wirwar in de top. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: Helemaal mee eens!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 07 november 2010 door Boudewijn -- |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
|
|
|
Robertos90
|
|
|
Hij mag van mij ook wel weg. Danny blind er neerzetten echte man die alles om ajax geeft. Wat een rare wissel vanmiddag met oleguer ik moet toegeven dat die het ni slecht deed maar ging er toch van uit dat alderweireld er in kwam of toch eindelijk blind.Alderweireld had ik al vanaf het begin verwacht jol wou lange passes gebruiken nou daar is alderweireld toch het beste in vindt ik. Ik heb ook een gevoel dat jol een spelletje speelt volgens mij bevalt het hem ni dat fullham is afgewezen. Ik keek net ook weer studio sport maar als ik dan keje molenaar zie vindt ik hem echt de ideale opvolger van van de boog en dan in combinatie me blind en technisch adviseur cruijff. En alderweireld had er a |
|
|
|
|
Wim
|
|
|
Ik ben van de oudere generatie. Cruijff is/was als voetballer een genie, zorgde verder frequent voor ophef en/of commotie, was spraakmakend, vaak omdat hij het ergens niet mee eens was, lichte dan vaak zijn hielen en liet alles achter voor wat het was: zowel bij clubs, als ook bij club elftallen,Ek teams en en Wk teams, dat deed hij zowel als speler, als ook als trainer. Kortom een begenadigd voetballer, een natuur talent pur sang, maar als mens toch niet bepaald ongecompliceerd om mee samen te werken. Ik wil daarmee zeggen verwacht niet dat hij een wonder dokter is, want hij is toch iemand die geen blad voor de mond neemt en soms conflicten uitlokt, daar waar je soms diplomatiek moet zijn. Een goed team voetballers kan uitstekend zonder trainer en coaching enkele wedstrijden afwerken en een optimaal resultaat behalen, ik heb dat in het verleden zelf/persoonlijk meegemaakt. Wat wil ik zeggen, jongens van Ajax, loop de longen uit je lijf, bikkel er op los, speel,strijd en ga voor iedere bal alsof je leven en je teamplaats ervan af hangt. |
|
|
|
|
Afcarius
|
|
|
Waarom de trainer de schuld geven als de voetballers zelf er niks van bakken? Wat heeft Mounir nou gedaan in de cl? die vent is elke keer onzichtbaar.. Het is gewoon ronduit schandalig hoe ajax dit seizoen voetbalt. Het wordt een beetje verbloemd omdat clubs als willem 2 dramatisch slecht zijn, maar in CL wedstrijden word pijnlijk duidelijk dat ajax dramatisch presteert op vreemde bodem. Maar ik vind niet dat het martin jol's schuld is.. Als je kijkt naar de zeeuw, de jong, Suarez, Vd wiel, Vertonghen, Alderweireld.. Al die spelers spelen ver onder hun nivo en hebben het nivo van vorig jaar na de winterstop nog steeds niet te pakken.. Misschien moet suarez er een keer langs gezet worden, gewoon om aan te geven dat het zo echt niet kan.. Maarja, als het zo doorgaat dan weet ik het ook niet meer. Hopen dat ajax nu wakker is geschoten na twee pijnlijke nederlagen zo kort op elkaar.. |
|
|
|
|
Robertos90
|
|
|
Oke maar als je de CV van johan ziet wat is dan zn min punt? |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
jaja blijven hopen......ik hoop gvd al 7 jaar?????????????elke keer voordat de competitie begint heb ik hoop man....geloof ik erin....en ekl jaar opnieuw presteren die watjes het om mij een kutgevoel te geven......ik heb geen hoop meer man....ben er zoooo klaar mee...vandaag kostte me het weer 100 pleuries....en waarvoor?vertel me dat ff dan.... |
|
|
|
|
Robertos90
|
|
|
Motivatie is ook een groot probleem. Daar is jol verantwoordelijk voor. Als ik geen zin aan werken heb wordt ik ontslagen. Vandaag zag je bij ajax bij de opbouw dat soms geen enkele speler beweegt en dan krijgt de man met de bal de schuld terwijl die hem gewoon ni kwijt kan. Dat is 1 ding wat v basten wel goed deed as je ni wil voetballe zit je volgende wedstrijd op de tribune. |
|
|
|
|
Aaaaight
|
|
|
vind deze topic zeer respectloos.. vergeet niet hoe hij Ajax vorig jaar heeft laten spelen.. Ajax heeft nu een dip.. ik zie het ook klote allemaal nu, zit ff niet mee maar komt wel goed 'schatje'... |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
Ook vorig jaar was het geen voetbal maar hadden we een overwinningsrush zoals elke keer in de 2e seizoenshelft. We laten het al jaaren in November liggen, wat een kutmaand. AZ en PSV nog.. leuk hoor. |
|
|
|
|
Love-Ajax.
|
|
|
Jol moet alleen de jonge spelers meer kans geven (Jozefzoon, Blind, Zeegelaar, Bonevacia enz.). Voor de rest vind ik niet dat Jol het heel slecht doet. Het is hem anders wel gelukt om ons CL te laten spelen. Wanneeer het even iets minder gaat moet je niet meteen kijken naar de trainer, maar ook naar het bestuur of de spelers zelf. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 08 november 2010 - 16:12 schreef Love-Ajax. het volgende:Jol moet alleen de jonge spelers meer kans geven (Jozefzoon, Blind, Zeegelaar, Bonevacia enz.). Voor de rest vind ik niet dat Jol het heel slecht doet. Het is hem anders wel gelukt om ons CL te laten spelen. Wanneeer het even iets minder gaat moet je niet meteen kijken naar de trainer, maar ook naar het bestuur of de spelers zelf. Het gaat er niet om, hoe hij het doet, het gaat om de intentie van het spel dat vertoont wordt, en dat gaat steeds verder richting verdedigen eerst, en dan zien we wel weer verder. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
love-ajax.. Vorig jaar hebben we gezegt dat jol goed spel heeft laten zijn.. Dat was zo ja..Als hij dat zelfde spel weer had laten zien en hadden verloren tegen ado dan zeurt niemand.. Maar nu laat jol eigenlijk nooit meer echt goed voetbal zien.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 08 november 2010 - 16:26 schreef freakie het volgende:love-ajax.. Vorig jaar hebben we gezegt dat jol goed spel heeft laten zijn.. Dat was zo ja..Als hij dat zelfde spel weer had laten zien en hadden verloren tegen ado dan zeurt niemand.. Maar nu laat jol eigenlijk nooit meer echt goed voetbal zien.. Het gehele seizoen nog geen goede wedstrijd gespeeld. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
vorig jaar had jol mazzel man.....geluk is met de domme zeg maar....... |
|
|
|