BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Cruijff eist vertrek Ajax-top

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
 Headliner  Headliner - maandag 08 november 2010 - 07:31
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

Cruijff eist vertrek Ajax-top (DePers)

remco k
 remco k - maandag 08 november 2010 - 09:09   quote  deeplink  
Johan Cruijff vindt dat het bestuur en de directie van Ajax op moeten stappen. Dat schrijft de voormalig voetballer en trainer maandag in zijn column in De Telegraaf. Ajax verloor zondag met 1-0 van ADO Den Haag en zag de achterstand op koploper FC Twente tot vier punten oplopen.

,,Wat ben ik achteraf blij dat ik met mijn kritiek gekomen ben toen Ajax nog bovenaan stond. Dat heeft extra duidelijk gemaakt dat de stand op de ranglijst niets met de huidige problemen te maken heeft'', aldus Cruijff, die daarbij verwijst naar zijn uitspraken van september. Ook toen haalde hij uit naar de Amsterdamse clubleiding.

In zijn column van maandag zegt Cruijff: ,,Inmiddels zijn we een maand verder en komt het 'spook Feyenoord' steeds dichterbij. Zowel het kampioenschap als het bereiken van de tweede ronde van de Champions League wordt heel moeilijk en dat kan de club financieel niet hebben. Als het bestuur het daarom echt goed met Ajax meent, dan stapt het nu op. Hetzelfde geldt voor de directie. Ik zie het na één of twee zeperds weer gebeuren dat opnieuw de trainer geofferd wordt, de rest blijft zitten en er wordt weer niets opgelost. Zo gaat Ajax gewoon verder zoals het al een jaar of tien heeft gedaan. Als je er goed over nadenkt is het echt onvoorstelbaar.''

Cruijff vindt dat het huidige bestuur en de directie wanbeleid voeren. ,,Sinds de beursgang is er meer dan 100 miljoen verdwenen. Dat is een prestatie op zich. Toch blijven bestuur en directie volhouden dat het de goede kant op gaat. Dat bijna alle aanbevelingen in het 'Rapport Coronel' zijn gehaald en het ergste achter de rug is.''

Vorige week stapte Theo van Duivenbode, oud-ploegmaat van Cruijff, uit de ledenraad van Ajax. ,,Van Duivenbode was verantwoordelijk voor het technische deel van het 'Rapport Coronel', volgens mij het belangrijkste hoofdstuk voor de voetbalclub Ajax.'', aldus Cruijff. ,,De nederlaag tegen ADO maakt duidelijk dat er na Willem II en Real Madrid helemaal niets is veranderd. En maar blijven roepen dat alles onder controle is en stilhouden dat Van Duivenbode is opgestapt. Dat is nog het ergste van alles. Iedereen blijft elkaar de hand boven het hoofd houden, terwijl Ajax juist belangrijker hoort te zijn dan jezelf.''
Ride
 Ride - maandag 08 november 2010 - 09:26   quote  deeplink  
RoodWitte Olifant

iedereen al getekend?
JOOD
 JOOD - maandag 08 november 2010 - 09:28   quote  deeplink  
Waar kan ik tekenen??
Ride
 Ride - maandag 08 november 2010 - 09:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2010 - 09:28 schreef JOOD het volgende:
Waar kan ik tekenen??
http://www.google.nl/search?hl=nl&source=hp&q=rood+witte+olifant&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=

nergens nog maar het leeft en begint te leven... steeds meer
nummer10
 nummer10 - maandag 08 november 2010 - 09:45   quote  deeplink  
kwou net zeggen.. waar moeten we tekenen ? Jol begint me de keel uit te hange.. met zijn zak geld terwijl er jeugd loopt !!
MikeT
 MikeT - maandag 08 november 2010 - 09:48   quote  deeplink  
En wat te doen wanneer Cruijff het ook niet voor elkaar krijgt? Dat blijft ook een reele mogelijkheid! Waarom zoeken we elke keer weer naar om Cruijff terug te halen? Is het de jeugd niet dan zijn het de prestaties, zijn het de prestaties niet dan is het de trainer, is het de trainer niet dan is het de speelstijl, is het de speelstijl niet dan is het koffiejufvrouw ofzo....

Cruijff is Cruijff, en ja misschien kan hij helpen, misschien ook niet. Maar om met zo'n instabiele factor in zee gaan (na het wegsturen/opstappen van directie en bestuur) is nou niet de meest veilige optie voor AJAX.

Het is wel 'alles of niets' :P
nummer10
 nummer10 - maandag 08 november 2010 - 09:51   quote  deeplink  
Mike.. Ajax heeft een Ajax hart.. hij wil mensen die geven om AJAX.. en wat er nu zit GEEFT ER GEEN FUCK OM ! ook Jol niet.. anders maak je simpel weg niet zoon opstelling en geef je de jeugd de kans ivm te zeuren om een zak met 10 mil euro terwijl er genoeg jeugd loopt.. josefzoon bijv.. al eerlijke kans gekregen ? nee hij laat MIDO WARMLOPEN !! gooit olequer erin ivm Alderweireld.. nee Jol geeft niks om ajax en de ajax jeugd..
Klaas123
 Klaas123 - maandag 08 november 2010 - 09:53   quote  deeplink  
Jol: "Wij hebben geen goede flankspelers"

(en Jozefzoon dan???) de wedstrijden dat hij heeft gespeeld deed hij het toch vrij goed. Mooie goal en een aantal goede voorzetten.

De supportersvereniging moet gewoon een handtekeningenactie beginnen
Per4manc
 Per4manc - maandag 08 november 2010 - 09:55   quote  deeplink  
Ik stel voor dat de groep die Cruijff graag terug wil hebben nu vast begint te sparen om de afkooopsommen van bestuur, directie en staf bij elkaar te lappen. Dan kost dat " de club" in ieder geval geen geld.
MikeT
 MikeT - maandag 08 november 2010 - 09:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2010 - 09:51 schreef nummer10 het volgende:
Mike.. Ajax heeft een Ajax hart.. hij wil mensen die geven om AJAX.. en wat er nu zit GEEFT ER GEEN FUCK OM ! ook Jol niet.. anders maak je simpel weg niet zoon opstelling en geef je de jeugd de kans ivm te zeuren om een zak met 10 mil euro terwijl er genoeg jeugd loopt.. josefzoon bijv.. al eerlijke kans gekregen ? nee hij laat MIDO WARMLOPEN !! gooit olequer erin ivm Alderweireld.. nee Jol geeft niks om ajax en de ajax jeugd..
Ik zeg niet dat ik Jol goed vind, maar Cruijff kan niet toveren. Dan zou hij ook Marco van Basten een betere coach hebben gemaakt. Dat was toch ook gewoon een foutje van Cruijff? Hij schoof hem naar voren bij het Nederlands Elftal (deed vBasten matig) en vond het super dat vBasten coach werd bij AJAX en ging hem zelfs in eerste instantie helpen!!!!

Ik zeg alleen dat je niet te veel op Cruijff moet vertrouwen, ook al bedoelt hij het goed
Per4manc
 Per4manc - maandag 08 november 2010 - 10:01   quote  deeplink  
Ik probeer te snappen waarom Jol nu ineens nergens meer verstand van heeft. Vorig jaar aan het eind vanb het seizoen werd Jol geprezen om het spel van Ajax. Nu zit het tegen en heb je dit. Het is gewoon een kwestie van geluk! Alles zit nu tegen.
Strafschoppen die we niet krijgen, onterechte vrijeschoppen waaruit gescoort wordt enz. En bij de concurentie hebben ze het geluk wel mee (zie afgelopen speelronde PSV en Twente). "It's all in the game". Zelfs Johan Cruijff kan "geluk" niet beinvloeden.
padvr
 padvr - maandag 08 november 2010 - 10:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2010 - 10:01 schreef Per4manc het volgende:
Ik probeer te snappen waarom Jol nu ineens nergens meer verstand van heeft. Vorig jaar aan het eind vanb het seizoen werd Jol geprezen om het spel van Ajax. Nu zit het tegen en heb je dit. Het is gewoon een kwestie van geluk! Alles zit nu tegen.
Strafschoppen die we niet krijgen, onterechte vrijeschoppen waaruit gescoort wordt enz. En bij de concurentie hebben ze het geluk wel mee (zie afgelopen speelronde PSV en Twente). "It's all in the game". Zelfs Johan Cruijff kan "geluk" niet beinvloeden.
+1
Ride
 Ride - maandag 08 november 2010 - 10:10   quote  deeplink  
quote:
Geprezen... klopt... maar eerder door de inhaalrace en het onoverwinnelijke gevoel.
Door het spel?
Nee, we hadden een verdediging die goed stond te spelen maar de wedstrijd tegen ADO wonnen we toen ook pas nadat ze met 9 man voetbalden.
En we speelden toen wel met buitenspelers... die hebben we nu ook nog maar worden niet gebruikt?
padvr
 padvr - maandag 08 november 2010 - 10:12   quote  deeplink  
Rommedahl begon bijna altijd op de bank. Verder zie ik naast Pantelic geen verschil met vorig seizoen.
Per4manc
 Per4manc - maandag 08 november 2010 - 10:25   quote  deeplink  
Welke buitenspelers hebben we nu? Die goed zijn bedoel ik dan! Ik lees overal dat we hele goede buitenspelers hebben maar dat Jol ze niet op wil stellen. Wie zijn dat dan? Josefzoon geeft 1 goede wedstrijd gespeelt inderdaad. Echte " ajax stijl" buitenspelers hebben we al jaren niet meer. Ik vraag mij ook af of ze er nog zijn? Wie noemt er een paar? De buitenspelers die op de vierkante meter z'n tegenstander uitspeelt en daarna een perfect voorzet afgeeft. Wie o wie?
padvr
 padvr - maandag 08 november 2010 - 10:49   quote  deeplink  
In het eerste elftal inderdaad Josefzoon. Verder kan ik ook niemand bedenken.
Suarez en Sulejmani zijn geen echte buitenspelers. Ze functioneren er wel, maar maken het veld klein ipv breed. Dat is niet volgens de Ajax-filosofie.
Rogier
 Rogier - maandag 08 november 2010 - 10:55   quote  deeplink  
Met het verwijderenn van Ajax top zal het niet meteen beter gaan. Maar we moeten er aan gaan werken dat over 5 tot 10 jaar er weer een top elftal met goede zelf opgeleide voetballers in een herkenbaar systeem staat. Met vleugelspelers. Er zal echt moeten worden ingegrepen (waar ik eerst nog tegen was) want wat ik gisteren zag is gewoonweg niet te bevatten. Verliezen ok...maar op deze manier ???
nummer10
 nummer10 - maandag 08 november 2010 - 11:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2010 - 09:56 schreef MikeT het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ik Jol goed vind, maar Cruijff kan niet toveren. Dan zou hij ook Marco van Basten een betere coach hebben gemaakt. Dat was toch ook gewoon een foutje van Cruijff? Hij schoof hem naar voren bij het Nederlands Elftal (deed vBasten matig) en vond het super dat vBasten coach werd bij AJAX en ging hem zelfs in eerste instantie helpen!!!!

Ik zeg alleen dat je niet te veel op Cruijff moet vertrouwen, ook al bedoelt hij het goed
MvB had mee tijd nodig.. maar die kreeg hij niet.. MvB deed het beter bij het NL elftal dan bertje zat meer voetbal in ook en veegde frankrijk en italie van de mat met TOTAAL VOETBAL.. dus vraag me af wat jij matig noemt.. MvB is de grondlegger van dit NL Elftal en Bertje maakt er een vechtmachine van op het WK..
nummer10
 nummer10 - maandag 08 november 2010 - 11:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2010 - 10:04 schreef padvr het volgende:

[..]

+1
Jol wil dat het niet loopt omdat hij weg wil naar engeland.. zoals in de zomer al.. net zoals vdwiel naar Bayern wou en suarez naar barca.. Jol zegt geen flankspelers te hebben maar die heeft hij wel maar hij zet liever een mido erin en laat dejong en lindgren dood leuk staan terwijl hij WEET dat het niet werkt..
AjaciedGW
 AjaciedGW - maandag 08 november 2010 - 11:17   quote  deeplink  
Wat nog een heel belangrijk punt is al Cruijff erin stapt is dat er waarschijlijk meer echte Ajacieden mee komen als bv Rijkaard als techniesch direckteur en daarmee een Seedorf als routenier in de groep. Het is na zes jaar zonder echte prijs wel geoeg geweest voor de mooiste club van de wereld. Dit verdiend Ajax niet. Dus weg met die stropdassen die er nu zitten en Cruijff erin. Woensdag voor, tijdens en na de wedstrijd allemaal komen om te eisen dat onze wens wordt verhoord. Ik ben erbij, jullie ook?
MikeT
 MikeT - maandag 08 november 2010 - 11:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2010 - 11:12 schreef nummer10 het volgende:

[..]

MvB had mee tijd nodig.. maar die kreeg hij niet.. MvB deed het beter bij het NL elftal dan bertje zat meer voetbal in ook en veegde frankrijk en italie van de mat met TOTAAL VOETBAL.. dus vraag me af wat jij matig noemt.. MvB is de grondlegger van dit NL Elftal en Bertje maakt er een vechtmachine van op het WK..
Het ging mij erom dat Cruijff vBasten als verlosser van AJAX zag, en dat kwam niet uit...
En nu ziet hij het vertrek van het bestuur en directie als verlossing....
Krijg het idee dat hij denk 'we moeten toch iets?' anders kwam hij wel met uitgebreid onderbouwt verhaal, want hij heeft genoeg contacten binnen AJAX om met een iets concreter verhaal te komen.
Anti bestuur en Jol
 Anti bestuur en Jol - maandag 08 november 2010 - 11:28   quote  deeplink  
Ik ben al mijn hele leven ajax supporter, in goede en slechte tijden. Ik wordt van dit ajax verdrietig. De hele ajax cultuur is verdwenen, Het bestuur en martin jol maken ajax kapot. Ik mis de vreugde in het spel, ik zie geen team, ik zie wat er voor miskopen worden gedaan terwijl ajax bekent staat om hun goede jeugd. Dit ajax is ajax niet meer. Ik vindt dat elke supporter van ajax nu moet nadenken willen we onze ajax weer terug met dat fantastische voetbal, jonge jongens uit de eigen jeugd waar we voor naar het stadion komen. Daarom zijn wij supporter van ajax geworden. Wat willen jullie zo doorgaan en ajax is ajax niet meer. Of het bestuur eruit die er een rotzooi hebben van gemaakt, En onze verlosser johan cruijf een eigen bestuur laten maken met de echte ajax mensen, voor mij is die keuze makkelijk, want op dit moment ben ik verdrietig om dit ajax. AJAX IS AJAX NIET MEER> WE ZIJN TOE AAN JOHAN CRUIJF EN ECHTE AJAX MENSEN> Geschreven Door: Johan
amsterdammer113
 amsterdammer113 - maandag 08 november 2010 - 11:38   quote  deeplink  
Ik ben het niet vaak eens met Cruijff en zie het vaak anders, maar dit keer heeft hij mijn stem. Die hele klote beursgang heeft Ajax verneukt tot wat het nu is. Een club die meer dan honderd miljoen euro over de balk heeft gegooid, zonder 1 echte prijs daarmee te hebben gewonnen. En kom alsjeblieft niet met een reactie dat we de KNVB-beker meerdere malen hebben gewonnen, want dat vind ik een troostprijs. Spelers die van alle uithoeken worden aangekocht, zonder dat daar echte toppers, muv enkele, tussen zitten. Spelers die salaris krijgen, wat jij en ik in geen honderd jaar zullen verdienen, en vervolgens of niet spelen of totaal geen passie en inzet tonen. De spelers die komen hebben geen AJAX-hart. Het is tegenwoordig allemaal om het geld te doen. Ik ben er dan ook helemaal klaar mee. BESTUUR ROT OP!!!!
Rogier
 Rogier - maandag 08 november 2010 - 11:54   quote  deeplink  
Vorige keer met MvB kwam het er niet uit omdat ze niet wilden doen wat JC wilde. MvB hield dat tegen en toen stapte Cruyff weer op. Dus ze zullen nu echt de volmacht moeten geven aan deze man nu het nog kan....zou toch doodzonde zijn als hij over aantal jaren overlijd zonder dat Ajax nog van zijn kennis gebruik heeft gemaakt ?
AjaciedGW
 AjaciedGW - maandag 08 november 2010 - 11:55   quote  deeplink  
Vind ook dat Sulejmani meer speeltijd moet krijgen van Jol. Die jongen heeft snelheid en kan een mannetje passeren. En Emanuelson eruit want die is al bezig met waar hij straks gaat spelen. En aan Sulejmani kunnen we nu heel misschien nog wat verdienen. Die jongen kan het echt wel als hij het vertrouwen heeft en krijgt. Als hij in zijn laatste contract jaar pas een kans krijgt en hij doet het goed gaat hij gratis naar een club in Engeland (16 miljoen verlies). Als Cruijff komt mag Jol best blijven. Maar hij moet stoppen met het vragen om meer spelers. Cruijff als bestuur zorgt voor de aankopen. Is ook beter met onderhandelen lijkt me. Als Cruijff komt vragen om voor Ajax te kiezen. Maar mijn ideale team is, Cruijff, Rijkaard, Frank de Boer en Blind. Dat zijn clubmensen. Oja en een goede scout. De laatste was Beenhakker.
(Ibrahimovic, Maxwell, Chivu, Trabelsie etc.
nummer10
 nummer10 - maandag 08 november 2010 - 12:05   quote  deeplink  
daarbij heeft cruijff over de hele wereld goeie contacten en kan alleen door zijn naam al grotenamen binnenhalen binnen Ajax.. (denk aan Bojan van Barca)
MikeT
 MikeT - maandag 08 november 2010 - 12:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2010 - 12:05 schreef nummer10 het volgende:
daarbij heeft cruijff over de hele wereld goeie contacten en kan alleen door zijn naam al grotenamen binnenhalen binnen Ajax.. (denk aan Bojan van Barca)
Daadelijk gaat iemand nog beweren dat hij Messi ook wel even overhaalt :P
nummer10
 nummer10 - maandag 08 november 2010 - 12:36   quote  deeplink  
nah maar bojan is een reeele optie (ook al is het huur) wil gewoon aangeven dat hij veel connecties heeft
joey
 joey - maandag 08 november 2010 - 12:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2010 - 11:23 schreef MikeT het volgende:

[..]

Het ging mij erom dat Cruijff vBasten als verlosser van AJAX zag, en dat kwam niet uit...
Krijg het idee dat hij denk 'we moeten toch iets?' anders kwam hij wel met uitgebreid onderbouwt verhaal, want hij heeft genoeg contacten binnen AJAX om met een iets concreter verhaal te komen.
Nou, dat klopt juist toch!!!XD
Hij zag eerst een nieuwe trainer al verlossing, dat werkte niet dus ging hij verder kijken en kwam bioj het bestuur terrecht.. niet zo moeilijk hoor;) haha
Rogier
 Rogier - maandag 08 november 2010 - 12:38   quote  deeplink  
Ajax heeft Bojan helemaal niet nodig maar een sterke spits die een bal aan kan nemen en kan kaatsen. Als we straks met Suarez, El Hamdaoui en Bojan spelen dan lopen we met 3 dezelfde spitsen. Dat zou dan ook weer een talent uit eigen tegenhouden. Laat die Davy Klaasen maar snel eens invallen.
joey
 joey - maandag 08 november 2010 - 12:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2010 - 12:36 schreef nummer10 het volgende:
nah maar bojan is een reeele optie (ook al is het huur) wil gewoon aangeven dat hij veel connecties heeft
Is juist geen optie, want ajax heeft het al 3x geprobeerd en kreeg 3x een NEE;)
Rogier
 Rogier - maandag 08 november 2010 - 12:41   quote  deeplink  
p.s. die coach van Chili , Bielsa, heeft zijn ontslag ingediend. Nu ben ik normaal niet voor buitenlandse coach bij Ajax, maar deze man is idolaat van Ajax en het Ajax spel van 1995.
nummer10
 nummer10 - maandag 08 november 2010 - 12:41   quote  deeplink  
toen was cruijff je er ook niet .. quardiola zit daar door cruijff.. hoe barca nu is komt door cruijf.. barca heeft veel te danken aan cruijff.. duuuuus :)
joey
 joey - maandag 08 november 2010 - 12:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2010 - 12:41 schreef nummer10 het volgende:
toen was cruijff je er ook niet .. quardiola zit daar door cruijff.. hoe barca nu is komt door cruijf.. barca heeft veel te danken aan cruijff.. duuuuus :)
Nee het komt erop neer dat Bojan, als hij verhuurd wilt worden, dat aan een betere club met een betere competitie wil;)
joey
 joey - maandag 08 november 2010 - 12:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2010 - 12:41 schreef Rogier het volgende:
p.s. die coach van Chili , Bielsa, heeft zijn ontslag ingediend. Nu ben ik normaal niet voor buitenlandse coach bij Ajax, maar deze man is idolaat van Ajax en het Ajax spel van 1995.
Hahahaaa..Dat zou toch een stunt zijn zeg!XD hahahaa
Ride
 Ride - maandag 08 november 2010 - 12:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2010 - 12:41 schreef Rogier het volgende:
Ik denk ik google gelijk maar ff... Chili deed het leuk op het WK
quote:

A fanatic of football videos that he adds to his collection, Bielsa on occasion checks pitch measurements by pacing them out before deciding on a particular formation. He allocates separate training times for different parts of his squad. Former Argentine national team captain Roberto Ayala and defender under Bielsa stated:" Sometimes we wouldn't see any of the strikers, because he'd have them training at a different time, and it was the same with the midfielders. He's an innovator, and one of the people who I've learned most from during my career".
http://en.wikipedia.org/wiki/Marcelo_Bielsa

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 08 november 2010 door Ride --
joey
 joey - maandag 08 november 2010 - 12:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2010 - 12:45 schreef Ride het volgende:

[..]

Ik denk ik google gelijk maar ff... Chili deed het leuk op het WK

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Marcelo_Bielsa
heeft een erg leuke ploeg met zeker goede spelers..
nummer10
 nummer10 - maandag 08 november 2010 - 12:56   quote  deeplink  
ach jongens kom op.. jol zit er nog hoor... (helaas)
roeliskoel
 roeliskoel - maandag 08 november 2010 - 12:58   quote  deeplink  
Ajacieden! Het is nu of nooit, ontketen een revolutie door dit bestuur weg te sturen. Jol mag uit eigen beweging vertrekken. Het is geen trainer die voetballers beter laat voetballen en die jeugdspelers een kans geeft. Volgens mij is Corronel de slechtste voorzitter ooit. Daar moet Keje Molenaar komen met JC als directeur. Frank Rijkaard de nieuwe trainer. Urby deze winter verkopen, zodat er nog iets voor deze speler wordt ontvangen. Verder Mido, Tainio, Lindgren en Ooijer ook verkopen. Per direct met het 4-3-3 systeem beginnen met de volgende opstelling:

Stekelenburg

Van Der Wiel Alderweireld Vertonghen Blind

(Bonevacia)De Zeeuw Eriksen (Rodney Sneijder)

Mounir El Hamdaoui (Lodeiro)

Jozefszoon Suarez (Castillion) Sulejmani (Zegelaar)

Verder Litmanen terughalen als spitsentrainer, Frank de Boer assistent van Rijkaard.

Eventueel kopen: Verhoek (fc Den Haag), Eden Hazard (Lille OSC).
MikeT
 MikeT - maandag 08 november 2010 - 13:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2010 - 12:58 schreef roeliskoel het volgende:
Ajacieden! Het is nu of nooit, ontketen een revolutie door dit bestuur weg te sturen. Jol mag uit eigen beweging vertrekken. Het is geen trainer die voetballers beter laat voetballen en die jeugdspelers een kans geeft. Volgens mij is Corronel de slechtste voorzitter ooit. Daar moet Keje Molenaar komen met JC als directeur. Frank Rijkaard de nieuwe trainer. Urby deze winter verkopen, zodat er nog iets voor deze speler wordt ontvangen. Verder Mido, Tainio, Lindgren en Ooijer ook verkopen. Per direct met het 4-3-3 systeem beginnen met de volgende opstelling:

Stekelenburg

Verder Litmanen terughalen als spitsentrainer, Frank de Boer assistent van Rijkaard.

En als dat niet binnen twee jaar lukt ook iedereen de deur uit? Of als Rijkaard toch ook maar een andere speelstijl gebruikt hem ook maar ontslaan? Litmanen is wel een goed idee!

quote:
Op maandag 08 november 2010 - 12:36 schreef nummer10 het volgende:
We moeten geen talent uit het buitenland, die overigens duur zijn, maar talent uit NL. En weet niet of Cruijff nog zoveel indruk maakt op de jeugd. En het gaat niet eens meer om de spelers maar de spelersmakelaars..... Helaas.
joey
 joey - maandag 08 november 2010 - 14:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2010 - 12:58 schreef roeliskoel het volgende:

Stekelenburg

even een paar dingetjes":

1.Tainio, Lindgren, ooijer niet wegdoen ---> Mido wel!
2. Eden Hazard is niet te halen;)
3.Castilion is geblesseerd toch?
4. Litmanen speelt zelf nog en denk niet dat hij dat verruilt voor een functie als spitsentrainer.
5.Ik vraag me af of Rodney sneijder al klaar is voor het eerste, Bonevacia zeker wel;)

De rest vind ik prima. Danny blind mag blijven, eigenlijk wil ik Jol het seizoen laten afmaken, hopelijk gaat hij over op het spel van vorig jaar!! En SNEL!!Maarjaa , als het niet veranderd zie ik ook liever een trainer die het ajaxspelletje wil spelen!
roeliskoel
 roeliskoel - maandag 08 november 2010 - 14:26   quote  deeplink  
Het is geen kwestie van als het niet lukt dat 'iedereen' de deur uit moet, want in mijn opstelling staan spelers die er nu al zijn. Wat het bestuur betreft: Mensen als JC en Keje Molenaar zijn culthelden die de club daadwerkelijk weer Ajax zullen maken. Een trainer blijft tegenwoordig toch niet langer als maximaal 3 jaar. Overigens is Litmanen gestopt als voetballer. Halen!
nummer10
 nummer10 - maandag 08 november 2010 - 14:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2010 - 14:07 schreef joey het volgende:

[..]

even een paar dingetjes":

1.Tainio, Lindgren, ooijer niet wegdoen ---> Mido wel!
2. Eden Hazard is niet te halen;)
3.Castilion is geblesseerd toch?
4. Litmanen speelt zelf nog en denk niet dat hij dat verruilt voor een functie als spitsentrainer.
5.Ik vraag me af of Rodney sneijder al klaar is voor het eerste, Bonevacia zeker wel;)

De rest vind ik prima. Danny blind mag blijven, eigenlijk wil ik Jol het seizoen laten afmaken, hopelijk gaat hij over op het spel van vorig jaar!! En SNEL!!Maarjaa , als het niet veranderd zie ik ook liever een trainer die het ajaxspelletje wil spelen!
lindgren en ooijer en mido ZEKER wel weg doen.. Taino niet..
remco k
 remco k - maandag 08 november 2010 - 16:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2010 - 09:48 schreef MikeT het volgende:
En wat te doen wanneer Cruijff het ook niet voor elkaar krijgt? Dat blijft ook een reele mogelijkheid! Waarom zoeken we elke keer weer naar om Cruijff terug te halen? Is het de jeugd niet dan zijn het de prestaties, zijn het de prestaties niet dan is het de trainer, is het de trainer niet dan is het de speelstijl, is het de speelstijl niet dan is het koffiejufvrouw ofzo....

Cruijff is Cruijff, en ja misschien kan hij helpen, misschien ook niet. Maar om met zo'n instabiele factor in zee gaan (na het wegsturen/opstappen van directie en bestuur) is nou niet de meest veilige optie voor AJAX.

Het is wel 'alles of niets' :P
Maar dan gok je in iedere geval, het is nu ook al 10 jaar niks, dus veel kan daar niet verergerd worden.
remco k
 remco k - maandag 08 november 2010 - 16:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2010 - 09:55 schreef Per4manc het volgende:
Ik stel voor dat de groep die Cruijff graag terug wil hebben nu vast begint te sparen om de afkooopsommen van bestuur, directie en staf bij elkaar te lappen. Dan kost dat " de club" in ieder geval geen geld.
Nee lekker doorgaan met het wanbeleid van de afgelopen 10 jaar, daar worden we allemaal beter van, onder dit bestuur is het vrijwel onmogelijk om te presteren, en dat zie je nu ook met Jol weer terugkomen...
remco k
 remco k - maandag 08 november 2010 - 16:32   quote  deeplink  
quote:
Geluk dwig je wel af, als je meer in de 16 van de tegenstander voetbalt dan in je eigen 16, dan zul je eerder een penalty mee krijgen dan dat je hem tegen krijgt...
remco k
 remco k - maandag 08 november 2010 - 16:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2010 - 10:25 schreef Per4manc het volgende:
Welke buitenspelers hebben we nu? Die goed zijn bedoel ik dan! Ik lees overal dat we hele goede buitenspelers hebben maar dat Jol ze niet op wil stellen. Wie zijn dat dan? Josefzoon geeft 1 goede wedstrijd gespeelt inderdaad. Echte " ajax stijl" buitenspelers hebben we al jaren niet meer. Ik vraag mij ook af of ze er nog zijn? Wie noemt er een paar? De buitenspelers die op de vierkante meter z'n tegenstander uitspeelt en daarna een perfect voorzet afgeeft. Wie o wie?
Jozefzoon, dat is juist echte autentieke ajax huistijl buitenspeler. Of wil je nog meer zien, dan buitenom, vernellen en een voorzet op de 11 meterstip geven??
remco k
 remco k - maandag 08 november 2010 - 16:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2010 - 09:56 schreef MikeT het volgende:

[..]

van Basten heeft met het NL elftal gewoon op de momenten dat het nodig was, erg goed voetbal laten zien...

En Cruijff is een AJAX held, en die hebben wij altijd nodig binnen de club, wat dat betreft lijken we in NL wel een stelletje achtergestelde randdebielen, als je ziet hoe wij met onze helden omgaan in tegenstelling tot de andere "grote" landen..
remco k
 remco k - maandag 08 november 2010 - 16:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2010 - 11:23 schreef MikeT het volgende:

[..]

Hij heeft een heel plan klaar liggen, dat heeft hij meerdere malen aangegeven, alleen willen de bestuurdertjes die alleenmaar aan hun eigen centen, dit plan niet uitvoeren, omdat hun eigen baan dan ook zeker op het spel staat...
joey
 joey - maandag 08 november 2010 - 16:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 november 2010 - 14:47 schreef nummer10 het volgende:

[..]

lindgren en ooijer en mido ZEKER wel weg doen.. Taino niet..
Waarom ooijer en lindgren??
Weet je hoe fuckin goed ooijer het tot nu toe heeft gedaan..
Hij heeft meer gepresteerd dan dat ik van hem had verwacht hoor!!
Speelde b.v. een puike wedstrijd tegen Auxerre, jammer dat hij rood kreeg..(Dat was wat minder slim) Maar hij geeft ajax dat extra ervaring!!! Ik zeg niet dat hij basisspeler moet zijn, ik zou zelf gaan voor alde, maar wegdoen vind ik raar!

Ook lindgren is gewoon een goede speler hoor!! Heeft niet altijd zijn goede wedstrijd maar suarez ook niet.. Ook hierbij zal ik hem geen basisplek geven, maar is zeker een goede invaller!!!

Taino..ofzow.. Die heb ik nog niet echt gezien.. Ik ben benieuwd
Mido, die kan beter een donorzaak beginnen!!! XD Kan hij zichzelf failliet eten!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5988
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Cruijff eist vertrek Ajax-top

0.0138869