|
|
Headliner |
|
|
|
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:
Cruijff eist vertrek Ajax-top (DePers)
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op maandag 08 november 2010 - 09:48 schreef MikeT het volgende:En wat te doen wanneer Cruijff het ook niet voor elkaar krijgt? Dat blijft ook een reele mogelijkheid! Waarom zoeken we elke keer weer naar om Cruijff terug te halen? Is het de jeugd niet dan zijn het de prestaties, zijn het de prestaties niet dan is het de trainer, is het de trainer niet dan is het de speelstijl, is het de speelstijl niet dan is het koffiejufvrouw ofzo.... Cruijff is Cruijff, en ja misschien kan hij helpen, misschien ook niet. Maar om met zo'n instabiele factor in zee gaan (na het wegsturen/opstappen van directie en bestuur) is nou niet de meest veilige optie voor AJAX. Het is wel 'alles of niets' :P Er is al alles geprobeerd om het bij Ajax echt op de rails te krijgen, maar je ziet nooit het gewenste resultaat. Elke keer zie je een tijdje een verbetering, maar op de lange termijn gaat het telkens weer mis. Wat er nog niet geprobeerd is, is verreweg de beste oplossing. JOHAN CRUIJFF de volledige bevoegdheid geven en we krijgen ONS ALLER AJAX terug. Daar ben ik 1000% van overtuigd, want wat hij zegt klopt aan alle kanten. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op maandag 08 november 2010 - 09:55 schreef Per4manc het volgende:Ik stel voor dat de groep die Cruijff graag terug wil hebben nu vast begint te sparen om de afkooopsommen van bestuur, directie en staf bij elkaar te lappen. Dan kost dat " de club" in ieder geval geen geld. Wat wil jij nou eigenlijk??? AJAX terug, ja of nee?????????? |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op maandag 08 november 2010 - 09:56 schreef MikeT het volgende:[..] Ik zeg niet dat ik Jol goed vind, maar Cruijff kan niet toveren. Dan zou hij ook Marco van Basten een betere coach hebben gemaakt. Dat was toch ook gewoon een foutje van Cruijff? Hij schoof hem naar voren bij het Nederlands Elftal (deed vBasten matig) en vond het super dat vBasten coach werd bij AJAX en ging hem zelfs in eerste instantie helpen!!!! Ik zeg alleen dat je niet te veel op Cruijff moet vertrouwen, ook al bedoelt hij het goed Cruijff heeft v.Basten inderdaad aanbevolen, maar JC kon niet anders dan vertrekken. Bassie luisterde niet naar de meester, vond de plannen van JC te rigoreus en dat heeft hem de kop gekost. Trouwens is v.Basten een goeie trainer en dat zal in de toekomst duidelijk worden. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op maandag 08 november 2010 - 10:01 schreef Per4manc het volgende:Ik probeer te snappen waarom Jol nu ineens nergens meer verstand van heeft. Vorig jaar aan het eind vanb het seizoen werd Jol geprezen om het spel van Ajax. Nu zit het tegen en heb je dit. Het is gewoon een kwestie van geluk! Alles zit nu tegen. Strafschoppen die we niet krijgen, onterechte vrijeschoppen waaruit gescoort wordt enz. En bij de concurentie hebben ze het geluk wel mee (zie afgelopen speelronde PSV en Twente). "It's all in the game". Zelfs Johan Cruijff kan "geluk" niet beinvloeden. Als het bij AJAX op orde is, is de factor geluk in het voordeel van Ajax. We krijgen alles tegen op het moment, omdat de hele club geen warmte en gevoel uitstraalt en dat heeft zijn weerslag op alles en iedereen, ook op de schIJtsrechters. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
laat jc de hele zooi eruitpleuren!!!!!dan maar helemaal opnieuw beginnen!!!!!want elke keer dit gekut is 3x niks man. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op maandag 08 november 2010 - 10:25 schreef Per4manc het volgende:Welke buitenspelers hebben we nu? Die goed zijn bedoel ik dan! Ik lees overal dat we hele goede buitenspelers hebben maar dat Jol ze niet op wil stellen. Wie zijn dat dan? Josefzoon geeft 1 goede wedstrijd gespeelt inderdaad. Echte " ajax stijl" buitenspelers hebben we al jaren niet meer. Ik vraag mij ook af of ze er nog zijn? Wie noemt er een paar? De buitenspelers die op de vierkante meter z'n tegenstander uitspeelt en daarna een perfect voorzet afgeeft. Wie o wie? Er lopen er velen van rond op de wereld, zoals Sulejmani en Suarez en het wonder is dat ze bij AJAX spelen............ |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op maandag 08 november 2010 - 11:12 schreef nummer10 het volgende:[..] MvB had mee tijd nodig.. maar die kreeg hij niet.. MvB deed het beter bij het NL elftal dan bertje zat meer voetbal in ook en veegde frankrijk en italie van de mat met TOTAAL VOETBAL.. dus vraag me af wat jij matig noemt.. MvB is de grondlegger van dit NL Elftal en Bertje maakt er een vechtmachine van op het WK.. EENS |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op maandag 08 november 2010 - 11:54 schreef Rogier het volgende:Vorige keer met MvB kwam het er niet uit omdat ze niet wilden doen wat JC wilde. MvB hield dat tegen en toen stapte Cruyff weer op. Dus ze zullen nu echt de volmacht moeten geven aan deze man nu het nog kan....zou toch doodzonde zijn als hij over aantal jaren overlijd zonder dat Ajax nog van zijn kennis gebruik heeft gemaakt ? INDERDAAD MAN!!! |
|
|
|
|
Per4manc
|
|
|
quote:Op maandag 08 november 2010 - 19:11 schreef alibabba het volgende:[..] Er lopen er velen van rond op de wereld, zoals Sulejmani en Suarez en het wonder is dat ze bij AJAX spelen............ Dus jij vind Sulejmani en Suarez echte buitenspelers? Snap niet waarom Sulejmani zoveel crediet krijgt. Die jonge gaat het echte niet meer worden. |
|
|
|
|
Per4manc
|
|
|
Mocht Cruijff overlijden dan zijn er nog mensen die Jomanda in willen huren om Cruijff vanuit het hiernamaals volmacht over Ajax te geven. Heilig is hij volgens velen toch al. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op maandag 08 november 2010 - 19:16 schreef Per4manc het volgende:[..] Dus jij vind Sulejmani en Suarez echte buitenspelers? Snap niet waarom Sulejmani zoveel crediet krijgt. Die jonge gaat het echte niet meer worden. Zijn Wesley Verhoek en Kubik echte buitenspelers? Sulejmani en Suarez kunnen toch aan de rechter en linkerkant spelen? Het hoeft toch ook niet geplakt langs de lijn? Met opkomende backs is het juist goed dat ze wat naar binnen trekken, maar ze moeten wel de ruimtes laten voor de nummer 9 en nummer 10. |
|
|
|
|
Per4manc
|
|
|
We hebben het toch over de echte Ajax buitenspelers? Dat zijn juist wel die spelers die aan de lijn blijven plakken, die het veld breed houden. Het probleem van Suarez en Sulejmani aan de flank is dat ze teveel naar binnen komen, hierdoor de ruimte tussen de verdedigers dicht lopen. Dat is wat we nu hebben en waardoor het niet loopt. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
dit keer ben ik het niet met je eens alibabba. je gaat me toch niet vertellen dat luis een rechtsbuiten is man?hij is een spits jongen!een rommelaar in de 16....hij is een 2 spitsen systeem spits.!een sleurder,beweeegbaar over de hele voorlinie! |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
ook is suleimani geen buitenspeler trouwens...... |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
als je met deze 2 wilt voetballen moet el hammie zakken en achter de spitsen spelen...soort nr 10....alleen jammer dat hij stijfrechts is man....en te ego is.... |
|
|
|
|
Per4manc
|
|
|
Ik denk inderdaad dat El Hammi en Suarez niet samen gaan. Niet dat ze niet willen, maar qua speel stijl. Daarnaast komt er niets van de flanken. Sulejmani kan het niet waarmaken en Rommedahl is er niet meer. Josefzoon heeft 1 goede wedstrijd gespeelt, maar was de volgende pot alweer minder aanwezig. Daarnaast mist Ajax creativiteit op het middenveld. Het spel is te gemakkelijk te lezen. Hierdoor verliezen te gemakkelijk de bal en komt de verdediging te vaak onder druk te staan. En het valt mij op dat er maar weinig goede afstandschoten te bewonderen zijn. In vroegere tijden was dit echt een wapen. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
precies man!!!jol gebruikt ze totaal op de verkeerde manier! |
|
|
|
|
Per4manc
|
|
|
Heeft hij veel keus dan? El Hammi is gekocht omdat men dacht dat Suarez verkocht ging worden. Je kunt El Hammi niet op de bank zetten. Suarez ook niet. Buitenspelers heb je verder ook niet. Het zijn trouwens vaak kleine nuances die grote verschillen veroorzaken. Bijvoorbeeld de vorm van VdWiel en de Zeeuw. Aan vormverlies kun je als trainer ook vaak weinig doen. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
wat hij doet is luis verneuken,en als je dat doet verneuk je heel ajax! !!dan moet je het systeem veranderen!met 2 spitsen spelen!maar angsbal jol durft dat niet omdat hij dan de ajax stijl verandert en bang is voor het commentaar wat ie darop zou krijgen...... |
|
|
|
|
afca_4life
|
|
|
Luis moet gewoon weer in de 16 gaan spelen, dan komt misschien ze oude niveau weer terug |
|
|
|
|
afca_4life
|
|
|
buitenspelers hebben we genoeg
alleen martin jol wilt en durft ze niet te gebruiken, hij wil alleen maar wil 10 miljoen spenderen aan aankopen die niet of nauwelijks werken
afca4life |
|
|
|
|
afca_4life
|
|
|
Allessssss op Johan Cruijff
Afca4life |
|
|
|
|
Per4manc
|
|
|
quote:Op maandag 08 november 2010 - 20:38 schreef afca_4life het volgende:buitenspelers hebben we genoeg alleen martin jol wilt en durft ze niet te gebruiken, hij wil alleen maar wil 10 miljoen spenderen aan aankopen die niet of nauwelijks werken afca4life Noem er ff een paar dan. |
|
|
|
|
afca_4life
|
|
|
josefzoon, sulejmani, Aras Ă–zbiliz, Marvin Zeegelaar
zolang je ze de kans niet geweest zullen hun zich nooit op hoogste niveau kunnen bewijzen |
|
|
|
|
afca_4life
|
|
|
en ze hadden Rommedahl gewoon nog genoeg salaris moeten bieden met contract voor 2 jaar, want dan had je die zeker nog gehad, want die had laatste jaar genoeg wedstrijden gespeeld en had je dan nu zeker een goeie backup op de bank gehad voor extra buiten speler die je in alletijden in kan zetten als het nodig is
afca4life |
|
|
|
|
Per4manc
|
|
|
Hoeveel kansen wil je Sulejmani geven dan? Dan houden we er 3 over waarvan Josefzoon 2 wedstrijden heeft gespeeld en Zeegelaar een paar minuten? |
|
|
|
|
afca_4life
|
|
|
nee aan emanuelson heb je veel die heb ik van de laatste 10 ook 9 slecht zien spelen |
|
|
|
|
Per4manc
|
|
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
wie niet dan afca ? suarez topper ? el ham ? noem mij 1 goeie speler de laatste tijd.. het team heeft totaal geen vertrouwen in elkaar en leunen op suarez.. het is geen team.. elke bal moet op suarez en die is zo erg uit vorm.. en dan is het team zoek.. jol heeft 1.5 jaar de tijd gehad om er een team van te maken.. tevergeefs.. jol leunde vorig jaar op de kwaliteiten van suarez.. suarez is niet zo goed als vorigseizoen en jol kan geen fatsoenlijke voetballende opstelling maken... denk dat we donderdag wel wat leuks kunnen verwachten in het stadion.. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
blij dat ik geen jol ben..... |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op maandag 08 november 2010 - 19:56 schreef joduh het volgende:dit keer ben ik het niet met je eens alibabba. je gaat me toch niet vertellen dat luis een rechtsbuiten is man?hij is een spits jongen!een rommelaar in de 16....hij is een 2 spitsen systeem spits.!een sleurder,beweeegbaar over de hele voorlinie! Suarez speelde vorig seizoen in een rol aan de rechterkant, waarbij hij vanaf rechts voor constante dreiging zorgde. Als je dat vergelijkt met Uruguay, IN HET BEGIN van het WK was dat een twee-spitsen-systeem, was de rol die hij vervulde bij Ajax veel gevaarlijker. Vanaf rechts kan hij perfect spelen, maar hij moet natuurlijk niet geplakt aan de rechterkant, dat doet Verhoek ook niet, kijk maar waar hij staat bij de goal gisteren. Ik vind het gelul om te zeggen dat Sulejmani geen linksbuiten is, wat Jol zegt, want hij kan daar goed spelen. Met momenten hou je het breed en bij momenten trek je wat naar binnen, waardoor een back kan opkomen. Als je dat afwisselt en Suarez/Sulejmani wat wisselen van kant is het prima te doen allemaal. Voetbal is geen schaken, maar inzicht en plezier. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
wat heb je aan een rechtsbuiten als hij alleen maar naar binnen trekt?heb je 2 spitsen dus......volgens mij is een rechtsbuiten een speler die de achterlijn haalt en een goeie voorpeer afgeeft??????en daar staat dan een spitsie die hem ff lekker met koppie in de kruising knikt?????ten eerste heb ik luis dat nooit zien doen en ten tweede heb ik el hammie nog nooit zien koppen........ |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 08 november 2010 - 20:12 schreef Per4manc het volgende:Ik denk inderdaad dat El Hammi en Suarez niet samen gaan. Niet dat ze niet willen, maar qua speel stijl. Daarnaast komt er niets van de flanken. Sulejmani kan het niet waarmaken en Rommedahl is er niet meer. Josefzoon heeft 1 goede wedstrijd gespeelt, maar was de volgende pot alweer minder aanwezig. Daarnaast mist Ajax creativiteit op het middenveld. Het spel is te gemakkelijk te lezen. Hierdoor verliezen te gemakkelijk de bal en komt de verdediging te vaak onder druk te staan. En het valt mij op dat er maar weinig goede afstandschoten te bewonderen zijn. In vroegere tijden was dit echt een wapen. De volgende pot van Jozerfzoon was een maand later, logisch dat hij minder speelt, als je goed speelt verwacht je meer minuten, maar bij Ajax heeft ieder talent tegenwoordig faalangst. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Onzin, daar speelde hij met Pantelic ook niet |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 08 november 2010 - 20:57 schreef Per4manc het volgende:Hoeveel kansen wil je Sulejmani geven dan? Dan houden we er 3 over waarvan Josefzoon 2 wedstrijden heeft gespeeld en Zeegelaar een paar minuten? Sulejmani doet het momenteel prima, hij speelt wel niet wel niet hele pot invalbeurt er niet eens meer bij, en dat terwijl basisklant Urby al maanden laat zien 0 rendement te hebben, Sulejmani heeft 400X meer rendement dan Urby, maar Urby krijgt wle het vertrouwen en Sulejmani niet. Logisch dat hij niet contant goed speelt |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 08 november 2010 - 21:15 schreef alibabba het volgende:[..] Suarez speelde vorig seizoen in een rol aan de rechterkant, waarbij hij vanaf rechts voor constante dreiging zorgde. Als je dat vergelijkt met Uruguay, IN HET BEGIN van het WK was dat een twee-spitsen-systeem, was de rol die hij vervulde bij Ajax veel gevaarlijker. Vanaf rechts kan hij perfect spelen, maar hij moet natuurlijk niet geplakt aan de rechterkant, dat doet Verhoek ook niet, kijk maar waar hij staat bij de goal gisteren. Ik vind het gelul om te zeggen dat Sulejmani geen linksbuiten is, wat Jol zegt, want hij kan daar goed spelen. Met momenten hou je het breed en bij momenten trek je wat naar binnen, waardoor een back kan opkomen. Als je dat afwisselt en Suarez/Sulejmani wat wisselen van kant is het prima te doen allemaal. Voetbal is geen schaken, maar inzicht en plezier. Zo speelde hij bij H'veen ook.
Jezus man, het lijkt hier wel alsof iedereen blind is, het merendeel van het volk hier vind alles blijkbaar gewoon geweldig wat er gepresteerd wordt |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 08 november 2010 - 21:32 schreef joduh het volgende:wat heb je aan een rechtsbuiten als hij alleen maar naar binnen trekt?heb je 2 spitsen dus......volgens mij is een rechtsbuiten een speler die de achterlijn haalt en een goeie voorpeer afgeeft??????en daar staat dan een spitsie die hem ff lekker met koppie in de kruising knikt?????ten eerste heb ik luis dat nooit zien doen en ten tweede heb ik el hammie nog nooit zien koppen........ Een rechtsbuiten kan ook zijn zoals Overmars dat was, de ene keer buitenlangs en de andere keer binnendoor, en als hij binnendoor gaat, kan v/d Wiel weer buitenom, en staat hij dus "rechtsbuiten"............. simpel toch:-];-] |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
en wie ging er bij overmars buitenom dan? |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op maandag 08 november 2010 - 21:32 schreef joduh het volgende:wat heb je aan een rechtsbuiten als hij alleen maar naar binnen trekt?heb je 2 spitsen dus......volgens mij is een rechtsbuiten een speler die de achterlijn haalt en een goeie voorpeer afgeeft??????en daar staat dan een spitsie die hem ff lekker met koppie in de kruising knikt?????ten eerste heb ik luis dat nooit zien doen en ten tweede heb ik el hammie nog nooit zien koppen........ Een buitenspeler moet de vrijheid hebben om acties te maken. Suarez moet er niet al zijn, maar hij moet er komen. De achterlijn halen is wat gestuurd moet worden vanuit het achterveld en Sulejmani/Suarez kunnen dat afwisselen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Bogarde??, of Litmanen dook buitenom? of een spits die wegliep? Davids als hij echte linkshalf speelde? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 08 november 2010 - 21:45 schreef alibabba het volgende:[..] Een buitenspeler moet de vrijheid hebben om acties te maken. Suarez moet er niet al zijn, maar hij moet er komen. De achterlijn halen is wat gestuurd moet worden vanuit het achterveld en Sulejmani/Suarez kunnen dat afwisselen. Inderdaad.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
En niet te vergeten, er is ook gewoon op te trainen, maar dat gebeurt bij Ajax zo zelden, dat je op een training dit soort oefeningen ziet.. |
|
|
|
|
ajaxjoure
|
|
|
over 5 tot 10 jaar?we zijn al die tijd niks opgeschoten, de ajx stijl vinden bij andere clubs |
|
|
|