|
|
|
|
|
Dit topic is een vervolg op het topic: Nog boos op Eredivisie Live |
|
|
|
remco k
|
|
|
Zo, in een week tijd een hele moeilijke pot spelen tegen Heracles waarbij Ajax bij vlagen werd weggespeeld, het zure verlies door eigen toedoen in Frankrijk, en als klap op de vuurpijl het tweede verlies in korte tijd in ONZE eigen Arena.
Met de wedstrijd tegen Veendam als tussenstop in de beker (verwacht toch wel dat we daar doorgaan) heeft Ajax een druk programma onderweg na de naar alle verwachting moeilijke uitwedstrijd in Alkmaar tegen AZ.
Afgelopen seizoen was dit 1 van de meest merkwaardige wedstrijden in de Eredivisie van zowel Az als Ajax te noemen. De eerst helft werden we helemaal zoek gespeeld door Az dat verzuimde de voorsprong uit te breiden, hierdoor kon Ajax na rust terugkomen, en hoe, de "kaaskoppen" van Alkmaar wisten niet wat hun overkwam en werden overdonderd door onze club. El Hamdaoui was een van de doelpunten makers voor AZ (laten we hopen dat hij dat niet herhaald)
Hopelijk kunnen we zondag een leuke wedstrijd tegemoet zien, en krijgt Jol alle "neuzen" in de goede richting voor deze wedstrijd....
Kom op Martin Jol, trek je niks aan van wat er boven je gebeurd, je hebt er toch geen invloed op, zorg jij nou maar gewoon, dat er een voetballend elftal staat, dat vol voor de winst gaat, dan heb je in ieder geval het publiek mee, en dat moet toch vertrouwen geven...
Over de opstelling heb ik een duidelijke mening, 1 controleur is tegen iedere ploeg in de ED genoeg. Daarnaast wil ik buitenspelers zien, en die hebben we, als Jol het lef maar toont om ze op te stellen.....
------------------------Stekelenburg----------------------- ----------------------------------------------------------- ----------------Alderweireld-----Vertongen----------------- V/D Wiel----------------------------------------------Anita -------------------------De Zeeuw-------------------------- ----------------------------------------------------------- Jozefzoon-----------------------------------------Sulejmani -------------------------Eriksen--------------------------- -------------Suarez-------------------El Hamdaoui----------
Uitslag 2-3
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 08 november 2010 door remco k -- |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Ik help het je hopen, Remco, dat Ajax wint. Gezien de huidige vorm van onze trots houd ik het maar op een gelijkspel: 1-1. Alles wat het meer wordt is meegenomen. Ik ben nooit zo'n pessimist geweest, maar op dit moment.... |
|
|
|
|
joey
|
|
|
enoh?
En hoe zit het met vd wiel? Die kan spelen?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 08 november 2010 door joey -- |
|
|
|
|
joey
|
|
|
Weet je wie nou pas echt goed van pas zou komen..Gabri! |
|
|
|
|
Yordee1
|
|
|
Vrees het ergste. 3-1 voor AZ. |
|
|
|
|
joey
|
|
|
Ik denk dat het 1-2 word.. 1-0 achter net voor de pauze..Eerste helft van aajx zuigt! 2e helft beter en uiteindelijk winnen ze met moeite.. |
|
|
|
|
daninho
|
|
|
Goede opstelling of gewoon 4-3-3en dan elhamdoui op 10 mikcy suarez en jozefzoon
quote:Op maandag 08 november 2010 - 17:06 schreef remco k het volgende:Zo, in een week tijd een hele moeilijke pot spelen tegen Heracles waarbij Ajax bij vlagen werd weggespeeld, het zure verlies door eigen toedoen in Frankrijk, en als klap op de vuurpijl het tweede verlies in korte tijd in ONZE eigen Arena. Met de wedstrijd tegen Veendam als tussenstop in de beker (verwacht toch wel dat we daar doorgaan) heeft Ajax een druk programma onderweg na de naar alle verwachting moeilijke uitwedstrijd in Alkmaar tegen AZ. [ afbeelding ] [ afbeelding ] Afgelopen seizoen was dit 1 van de meest merkwaardige wedstrijden in de Eredivisie van zowel Az als Ajax te noemen. De eerst helft werden we helemaal zoek gespeeld door Az dat verzuimde de voorsprong uit te breiden, hierdoor kon Ajax na rust terugkomen, en hoe, de "kaaskoppen" van Alkmaar wisten niet wat hun overkwam en werden overdonderd door onze club. El Hamdaoui was een van de doelpunten makers voor AZ (laten we hopen dat hij dat niet herhaald) [ filmpje ] Hopelijk kunnen we zondag een leuke wedstrijd tegemoet zien, en krijgt Jol alle "neuzen" in de goede richting voor deze wedstrijd.... Kom op Martin Jol, trek je niks aan van wat er boven je gebeurd, je hebt er toch geen invloed op, zorg jij nou maar gewoon, dat er een voetballend elftal staat, dat vol voor de winst gaat, dan heb je in ieder geval het publiek mee, en dat moet toch vertrouwen geven... Over de opstelling heb ik een duidelijke mening, 1 controleur is tegen iedere ploeg in de ED genoeg. Daarnaast wil ik buitenspelers zien, en die hebben we, als Jol het lef maar toont om ze op te stellen..... ------------------------Stekelenburg----------------------- ----------------------------------------------------------- ----------------Alderweireld-----Vertongen----------------- V/D Wiel----------------------------------------------Anita -------------------------De Zeeuw-------------------------- ----------------------------------------------------------- Jozefzoon-----------------------------------------Sulejmani -------------------------Eriksen--------------------------- -------------Suarez-------------------El Hamdaoui---------- Uitslag 2-3 |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Nee juist niet meer, ophouden bij Ajax met dat controlerende gedrag, daar hebben we de spelers niet voor, en het is niet des AJAX, en als ik hier een beetje rondlees, dan wil iedereen natuurlijk da we de derde ster gaan halen, maar wat ik door heel veel berichten heen lees, is dat Ajax onherkenbaar speelt, en dat het AJAX niet meer is. De opsteling zoals hij nu staat is zoals Cruijff in zijn tijd 4-3-3 speelde, ja het lijkt niet zo, maar toch is het zo, het lijkt verkap 4-4-2, maar als je dit op de juiste manier speelt, staat het zoals het 4-3-3 bedoelt is, maar dan op de Cruijff/Ajax manier.
met uitzakkende spitsen inlopende middenvelder en zoals Alibabba het altijd bedoeld en wil zien, een inschuivende centrale verdediger... Veel meer controle over de wedstrijd, en als iedereen zich aan zijn taak houd, kom je verdedigend veel minder in de problemen dan nu, ondanks dat je veel aanvallender speelt, want daar zorgen de twee buitenspelers weer voor..... Zeker in deze tijd met de opkomende backs bij vrijwel ieder elftal, moet je met buitenspelers gaan spelen, hierdoor dwing je een back keuzes te maken, als je het goed uitvoerd speel je iedere back helemaal weg. Zie bijvoorbeel MAicon tegen Bale afgelopen week.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Daar kun je inderdaad over twisten, als we maar uitgaan van aanvallen... |
|
|
|
|
joey
|
|
|
quote:Op maandag 08 november 2010 - 18:28 schreef remco k het volgende:[..] Nee juist niet meer, ophouden bij Ajax met dat controlerende gedrag, daar hebben we de spelers niet voor, en het is niet des AJAX, en als ik hier een beetje rondlees, dan wil iedereen natuurlijk da we de derde ster gaan halen, maar wat ik door heel veel berichten heen lees, is dat Ajax onherkenbaar speelt, en dat het AJAX niet meer is. De opsteling zoals hij nu staat is zoals Cruijff in zijn tijd 4-3-3 speelde, ja het lijkt niet zo, maar toch is het zo, het lijkt verkap 4-4-2, maar als je dit op de juiste manier speelt, staat het zoals het 4-3-3 bedoelt is, maar dan op de Cruijff/Ajax manier. met uitzakkende spitsen inlopende middenvelder en zoals Alibabba het altijd bedoeld en wil zien, een inschuivende centrale verdediger... Veel meer controle over de wedstrijd, en als iedereen zich aan zijn taak houd, kom je verdedigend veel minder in de problemen dan nu, ondanks dat je veel aanvallender speelt, want daar zorgen de twee buitenspelers weer voor..... Zeker in deze tijd met de opkomende backs bij vrijwel ieder elftal, moet je met buitenspelers gaan spelen, hierdoor dwing je een back keuzes te maken, als je het goed uitvoerd speel je iedere back helemaal weg. Zie bijvoorbeel MAicon tegen Bale afgelopen week.. Ik vind je opstelling perfect.. Maar ik zet Enoh voor de zeeuw..Want die speelt als een nicht.. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op maandag 08 november 2010 - 18:28 schreef remco k het volgende:[..] Nee juist niet meer, ophouden bij Ajax met dat controlerende gedrag, daar hebben we de spelers niet voor, en het is niet des AJAX, en als ik hier een beetje rondlees, dan wil iedereen natuurlijk da we de derde ster gaan halen, maar wat ik door heel veel berichten heen lees, is dat Ajax onherkenbaar speelt, en dat het AJAX niet meer is. De opsteling zoals hij nu staat is zoals Cruijff in zijn tijd 4-3-3 speelde, ja het lijkt niet zo, maar toch is het zo, het lijkt verkap 4-4-2, maar als je dit op de juiste manier speelt, staat het zoals het 4-3-3 bedoelt is, maar dan op de Cruijff/Ajax manier. met uitzakkende spitsen inlopende middenvelder en zoals Alibabba het altijd bedoeld en wil zien, een inschuivende centrale verdediger... Veel meer controle over de wedstrijd, en als iedereen zich aan zijn taak houd, kom je verdedigend veel minder in de problemen dan nu, ondanks dat je veel aanvallender speelt, want daar zorgen de twee buitenspelers weer voor..... Zeker in deze tijd met de opkomende backs bij vrijwel ieder elftal, moet je met buitenspelers gaan spelen, hierdoor dwing je een back keuzes te maken, als je het goed uitvoerd speel je iedere back helemaal weg. Zie bijvoorbeel MAicon tegen Bale afgelopen week.. :):) |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
ik weet de uitslag al!4-1!!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 08 november 2010 - 18:33 schreef joey het volgende:[..] Ik vind je opstelling perfect.. Maar ik zet Enoh voor de zeeuw..Want die speelt als een nicht.. Enoh is toch echt de slechtste man van de laatste weken, de Zeeuw speelt toch echt stukken beter, plus het feit dat het twee compleet verschillende spelers zijn, en dat controlerende moet er gewoon eens af.... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: dat hoop ik toch niet:):) |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
2-0 AZ en we lopen weer achter de feiten aan. Ik ben klaar met Jol. Ik wordt doodziek van zijn laffe taktiek. Wij zijn godverdomme Ajax en WIJ spelen op de helft van de tegenstander met 21 man op de helft van de tegenstander. Er zit totaal geen lijn in dit team en daar is Jol verantwoordelijk voor. Hij blijf steevast die verschrikkelijke Lindgren opstellen die niks anders doet dan een balletje terugkaatsen naar de verdedigers. Het wordt tijd voor Eriksen. Een echte Ajaxspeler die alleen maar beter kan worden. Verder Anita nooit meer opstellen en Urby als back neerzetten en misschien worden we derde maar het wordt weer een rampjaar. De zoveelste |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
quote: ?
het is toch AZ-AJAX... 1-4 |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
ach man,ik zie het helemaal niet meer zitten man...ik denk dat we weer afgedroogt worden en weggetikt......ik begin om 9 uur met drinken zondag .....en als de wedstrijd begint begrijp ik niks meer.......beterrrrrrrrr |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
quote:Op maandag 08 november 2010 - 22:04 schreef joduh het volgende:ach man,ik zie het helemaal niet meer zitten man...ik denk dat we weer afgedroogt worden en weggetikt......ik begin om 9 uur met drinken zondag .....en als de wedstrijd begint begrijp ik niks meer.......beterrrrrrrrr Ik ga een tosti maken
hahahaha |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 08 november 2010 - 22:04 schreef joduh het volgende:ach man,ik zie het helemaal niet meer zitten man...ik denk dat we weer afgedroogt worden en weggetikt......ik begin om 9 uur met drinken zondag .....en als de wedstrijd begint begrijp ik niks meer.......beterrrrrrrrr Kom je dan nog wel ff langs bij je vrienden van het Forum????? Dronken Joduhhhh is altijd grappig |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
eet eens fatsoenlijk man.....blij dat je weer buiten bent zeker??.....;-) |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
sorry man,maar ik ben zondag helemaal van de wereld en dat weet ik nu al.....heb er ook nog geen zin in!!!!jij kan ook niet blij zijn tog? |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
quote: hahaha
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 08 november 2010 door FsideVak129 -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
-
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 08 november 2010 door remco k -- |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
hahahahahaha
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 08 november 2010 door FsideVak129 -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: LOL ik zal het ff weghalen, houd het topic iig normaal. Moet jij ook ff doen als je wilt... |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op maandag 08 november 2010 - 17:06 schreef remco k het volgende:Zo, in een week tijd een hele moeilijke pot spelen tegen Heracles waarbij Ajax bij vlagen werd weggespeeld, het zure verlies door eigen toedoen in Frankrijk, en als klap op de vuurpijl het tweede verlies in korte tijd in ONZE eigen Arena. Met de wedstrijd tegen Veendam als tussenstop in de beker (verwacht toch wel dat we daar doorgaan) heeft Ajax een druk programma onderweg na de naar alle verwachting moeilijke uitwedstrijd in Alkmaar tegen AZ. [ afbeelding ] [ afbeelding ] Afgelopen seizoen was dit 1 van de meest merkwaardige wedstrijden in de Eredivisie van zowel Az als Ajax te noemen. De eerst helft werden we helemaal zoek gespeeld door Az dat verzuimde de voorsprong uit te breiden, hierdoor kon Ajax na rust terugkomen, en hoe, de "kaaskoppen" van Alkmaar wisten niet wat hun overkwam en werden overdonderd door onze club. El Hamdaoui was een van de doelpunten makers voor AZ (laten we hopen dat hij dat niet herhaald) [ filmpje ] Hopelijk kunnen we zondag een leuke wedstrijd tegemoet zien, en krijgt Jol alle "neuzen" in de goede richting voor deze wedstrijd.... Kom op Martin Jol, trek je niks aan van wat er boven je gebeurd, je hebt er toch geen invloed op, zorg jij nou maar gewoon, dat er een voetballend elftal staat, dat vol voor de winst gaat, dan heb je in ieder geval het publiek mee, en dat moet toch vertrouwen geven... Over de opstelling heb ik een duidelijke mening, 1 controleur is tegen iedere ploeg in de ED genoeg. Daarnaast wil ik buitenspelers zien, en die hebben we, als Jol het lef maar toont om ze op te stellen..... ------------------------Stekelenburg----------------------- ----------------------------------------------------------- ----------------Alderweireld-----Vertongen----------------- V/D Wiel----------------------------------------------Anita -------------------------De Zeeuw-------------------------- ----------------------------------------------------------- Jozefzoon-----------------------------------------Sulejmani -------------------------Eriksen--------------------------- -------------Suarez-------------------El Hamdaoui---------- Uitslag 2-3 Remco, ik help het je hopen voor deze opstelling, maar denk dat Jol dit echt niet gaat doen. HELAAS!!!! |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
ach deze opstelling is ook kut man.... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: 100% zeker dat dit een goede opstelling taktiek is, het is namelijk AJAX wat je zo opstelt, en dat is toch altijd goed?? |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op maandag 08 november 2010 - 22:28 schreef remco k het volgende:[..] 100% zeker dat dit een goede opstelling taktiek is, het is namelijk AJAX wat je zo opstelt, en dat is toch altijd goed?? ik ben ook van mening dat dit best goed kan uitpakken, maar Jol moet dan wel zorgen dat Louis en Mounir niet te veel gaan zwerven en de buitenspelers, met name Sulejmani, ook echt de buitenkant bezet houdt. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
met zo,n middenveld krijg je zeker 4 goals om de oortjes ..... |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote: denk dat dat wel meevalt, je houdt dan de vleugels bezet, bent aanvallend dus een stuk sterker waardoor je het middenveld en de verdediging ontlast. probeer het maar een paar keer op deze manier. Veel slechter als het de laatste paar keer ging , kan haast niet. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Onzin, je staat verdedigend zo juist veel beter, waarom? omdat je de tegenstander terug dwingt, en dus dwing je een tegenstander om slecht positiespel te spelen, als je de bal verliest, kunnen de backs niet opkomen doordat we met buitenspelers voetballen, alleen moet wel het gehele elftal druk leren zetten. Overigens is dit exact de manier waarop Cruiff speelde met Ajax Barca, en zoals Barca nu ook speelt, het gaat hierbij om het feit dat je het met 11 man moet doen in het veld, als dat goed zit, gaan de extra kwaliteiten van Suarez Eriken en Hammie er meer en meer uitkomen.
Het klinkt dus misschien raar, maar zo sta je verdedigend makkelijker en beter als dat je met 2 controleurs speelt... |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 08 november 2010 - 18:28 schreef remco k het volgende:[..] Nee juist niet meer, ophouden bij Ajax met dat controlerende gedrag, daar hebben we de spelers niet voor, en het is niet des AJAX, en als ik hier een beetje rondlees, dan wil iedereen natuurlijk da we de derde ster gaan halen, maar wat ik door heel veel berichten heen lees, is dat Ajax onherkenbaar speelt, en dat het AJAX niet meer is. De opsteling zoals hij nu staat is zoals Cruijff in zijn tijd 4-3-3 speelde, ja het lijkt niet zo, maar toch is het zo, het lijkt verkap 4-4-2, maar als je dit op de juiste manier speelt, staat het zoals het 4-3-3 bedoelt is, maar dan op de Cruijff/Ajax manier. met uitzakkende spitsen inlopende middenvelder en zoals Alibabba het altijd bedoeld en wil zien, een inschuivende centrale verdediger... Veel meer controle over de wedstrijd, en als iedereen zich aan zijn taak houd, kom je verdedigend veel minder in de problemen dan nu, ondanks dat je veel aanvallender speelt, want daar zorgen de twee buitenspelers weer voor..... Zeker in deze tijd met de opkomende backs bij vrijwel ieder elftal, moet je met buitenspelers gaan spelen, hierdoor dwing je een back keuzes te maken, als je het goed uitvoerd speel je iedere back helemaal weg. Zie bijvoorbeel MAicon tegen Bale afgelopen week.. + 1 |
|
|
|
|
PS25
|
|
|
Ik hoop dat Jol dit een keer wil proberen.
-------------stekelenburg--------------
v/d Wiel---Alderweireld----Vertonghen-----Anita
---De Zeeuw/Enoh---------------------Emanuelson
-------------------Eriksen-----------------
Suarez----------El Hamdaoui-----------Sulejmani
Vertonghen kan bij balbezit voor de verdediging spelen. Bij balverlies kan hij rugdekking geven aan v/d Wiel, Alderweireld en Anita. Alderweireld puur als mandekker en misschien een keer opbouwen.
Enoh of de Zeeuw kunnen wat controleerder spelen en hebben ook wat diepgang. Emanuelson vind ik een middenvelder, die verdedigend toch veel ballen veroverd, maar als verdediger net te kort komt. Aanvallend is het geen speler die de achterlijn haalt. Daarentegen kan hij in de omschakeling voor veel dreiging zorgen.
Anita doet het redelijk op die positie, is op dit moment niets beters voorhanden.
Suarez moet meer vanaf de rechterkant gaan spelen, dan vind ik hem veel gevaarlijker als wanneer hij te dicht op El Hamdaoui gaat spelen.
Eriksen moet gaan zorgen voor de creativiteit, spel verdelen en de steekpass geven.
Sulejmani lekker een aantal wedstrijden 90 minuten laten staan. Spitsen kunnen tijdens de wedstrijd van positie gaan wisselen om verwarring te brengen (door lopende mensen, is nu te statisch), zolang alle posities maar bezet zijn.
Ik denk dat je zo meer druk op de verdediging van de tegenstander krijgt, linies spelen wat korter op elkaar, daardoor wordt je minder snel overlopen op het middenveld. Counter is op deze manier ook beter uitvoerbaar voor Ajax. Oftewel geen 2 controleurs meer op het middenveld.
Risico is wel de bal die achter de verdediging valt bij Ajax, vergt goed mee voetballen van Stekelenburg. |
|
|
|
|
adriu
|
|
|
1-6 voor ajax normaal! maar als vinkie boy fluit wort het een nederlaag! en 2 roden kaarten voor ajax ! en enkele geel dus 4 of 5 spelers van ajax doen niet mee tegen psv! ze zetten niet voor niets vink op de wedstrijt!! en op de wedstrijt tegen psv fluit??? weegereef! om het af te maken! is toch zeer zeer goed over na gedacht door de knvb !
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 09 november 2010 door adriu -- |
|
|
|
|
anti010
|
|
|
Hebben jullie al gehoord wie de schijdsrechter is...... Jawel die klote Vink. Gaat het al niet goed met ons cluppie, krijgen we hem ook nog ff, om de boel lekker uit de klauwen te laten lopen. Ik zie het al voor me Rode kaarten,afgekeurde doelpunten, niet toegekende penalties etc. Nogmaals we moeten zelf ook weer eens normaal gaan voetballen en niet blijven breien tot je een ons weegt. Terug naar de basis. Als dit zo doorgaat ( ik zie het als WK moeheid) mogen we na de winterstop weer een inhaalrace maken om aan het einde weer 1 punt of 1 doelpunt te kort te komen. |
|
|
|
|
adriu
|
|
|
als vink fluit!! dan doet suarez tegen psv niet mee! maar het lijkt me zo al beter. om met suarez of Hamdaoui te spelen? ! dus niet met beiden.ik denk dat het de oorzaak van het slechte spel van ajax is!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 09 november 2010 door adriu -- |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 november 2010 - 13:44 schreef adriu het volgende:als vink fluit!! dan doet suarez tegen psv niet mee! maar het lijkt me zo al beter. om met suarez of Hamdaoui te spelen? ! dus niet met beiden.ik denk dat het de oorzaak van het slechte spel van ajax is! Pieter Vink fluit AZ Ajax 09-11-10
De KNVB heeft scheidsrechter Pieter Vink aangewezen als leidsman bij het competitieduel tussen AZ en Ajax aanstaande zondag 14 november om 14.30 uur in het AFAS Stadion. Vink wordt bijgestaan door assistent scheidsrechters Gerritsen en Jansen. Van Boekel mag als vierde official de bordjes ophoog houden en kijken of de trainers niet te ver uit de dug-out komen.
Suarez moet die wedstrijd niet spelen...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 09 november 2010 door Ride -- |
|
|
|
|
Johnnyafca
|
|
|
Allemaal leuk en aardig dat bekerduel morgen, maar ik vind az-Ajax toch even wat belangrijker dan dat midweekse duel. Ik heb het bekerduel van az vanavond niet kunnen volgen maar uit bepaalde wedstrijd recensies blijkt dat az geen potten kon breken; oftewel er niet veel van bakte. Zodoende ben ik van mening dat wij deze pot aanstaande zondag gewoon moeten winnen!!! |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
maar iedereen wil juist van AJAX winnen, dus kunnen ze vaak wat extra's geven. kijk dordrecht en AGOVV vorig seizoen maar. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 10 november 2010 - 22:28 schreef Ronald 1960 het volgende:maar iedereen wil juist van AJAX winnen, dus kunnen ze vaak wat extra's geven. kijk dordrecht en AGOVV vorig seizoen maar. Is altijd al zo geweest, het is niet zo dat he nu anders is dan anders of zo... |
|
|
|
|
Johnnyafca
|
|
|
NEE, gewoon winnen die pot! Vraag me echt af met wat voor een opstelling. |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote:Op woensdag 10 november 2010 - 22:21 schreef Johnnyafca het volgende:Allemaal leuk en aardig dat bekerduel morgen, maar ik vind az-Ajax toch even wat belangrijker dan dat midweekse duel. Ik heb het bekerduel van az vanavond niet kunnen volgen maar uit bepaalde wedstrijd recensies blijkt dat az geen potten kon breken; oftewel er niet veel van bakte. Zodoende ben ik van mening dat wij deze pot aanstaande zondag gewoon GAAN winnen!!! Eens... |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
adriu i back!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! wajooo!!!!!!!!!!!!!!!!!!??!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! oe gat i adriu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ? |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
In het verleden zijn er verschillende spelers geweest die voor zowel Az als AJAX hebben gespeeld o.a. John Bosman, Shota Arveladze, Tim de Cler, Joey Didulica, Pius Ikedia, Olaf Lindenbergh, Kenneth Perez, Ton Pronk, Ruud Suurendonk, Ronald Spelbos, Ole Tobiasen, Demy de Zeeuw, Mounir El Hamdaoui en Louis v.Gaal. Az speelt pas vanaf het seizoen 68'69, toen nog Az'67, op het hoogste niveau. De historie tussen beide leert dat Ajax 17x won in het Alkmaarderhout, de thuisbasis van Az t/m 2006, en in het nieuwe AFAS-stadion, wat eerder het DSB-stadion heette. 9x werd de hand geschud na een puntendeling en 6x wist Ajax geen punten te pakken in Alkmaar. 59x wist Ajax doel te treffen in 32 potjes en 36x moest Onze AJAX goalie vissen.
Op 18-05-1968 stond de allereerste Az - AJAX op het programma en in die match kwam Rinus Michels met deze opstelling; Gert Bals, Wim Suurbier, Barry Hulshoff, Theo van Duivenbode, Ruud Suurendonk ( ex-Az ), Henk Groot, Ton Pronk ( ex-Az ), Gerrie Mühren, Piet Keizer, Inge Danielsson ( een Zweed, voorhoede-speler en speelde van '67 t/m '69 voor Ons en scoorde zowat 2 uit 3 ), Johan Cruijff. Keizer, Danielsson en Cruijff waren na rust de doelpuntenmakers.
In het kampioensseizoen 72'73 won Ajax op 07-01-1973 met maar liefst 0-5 in het Alkmaarderhout en in die wedstrijd stond ex-Ajax speler Ruud Suurendonk de belangen van Az te verdedigen. In die clash opende Gerrie Muhren in de 19e minuut de score. De rest ging als volgt; Neeskens 0-2 ('66), Rep 0-3 ('67), Neeskens 0-4 ('75), Rep 0-5 ('88).
Ajax werd ook kampioen in 1980 en werd dat onder meer, omdat Ajax in Alkmaar met 2-3 wist te winnen op 15-09-1979. Ex-Ajacied Ronald Spelbos verdedigde die dag het shirt van Az. Ruud Krol, Dick Schoenaker en Tscheu la Ling scoorden de Ajax-goals.
In het volgende filmpje is te zien dat LOUIS V.GAAL in het Az-shirt speelde en hij mede verantwoordelijk was, met een fout, dat Az met ruime cijfers kopje onder ging tegen het AJAX van JOHAN CRUIJFF, toen de trainer van Ons. Daarna zie je nog een korte samenvatting van Az - Ajax in september 2007.
Na de midweekse overwinning op BV Veendam ( 3-0 ) voor de KNVB Beker, neemt Ajax het zondagmiddag dus op tegen Az. In Alkmaar zal de wedstrijd tussen beide voormalig landskampioenen om 14:30 uur beginnen. Voor Ajax is het een kwestie van erop of eronder, want na de nederlaag vorige week tegen ADO Den Haag moet er gewonnen worden. Gezien de meest recente resultaten tussen beide, zijn de Amsterdammers de favoriet. Al bijna een jaar is de ploeg van Martin Jol ongeslagen in uitwedstrijden. Ik denk dat de wedstrijd morgen in een gelijkspel eindigt ( 1-1 ) en dat de Zeeuw het Ajax-doelpunt scoort. Ik verwacht dat Jol begint met deze formatie; Stekelenburg; Van der Wiel, Ooijer, Vertonghen, Anita; Lindgren, De Zeeuw, Enoh; Suárez, El Hamdaoui en Emanuelson.
Zou dit inderdaad de basisopstelling zijn? |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
snotverdomme alibabba,lekker stukkie weer jongen!en wat een namen op het veld man?van bassie bossie schippie....hahahh gouwe tijden.... maar zo zal het morgen niet gaan man!jij zegt 1-1 he?ik hoop het voor je maar ik zie ons niet winnen......en met de opstelling ???beetje joliaans he? staan voor de wedstrijd begint al met 2-0 achter................. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Hé journalist in spe :-) Leuk stukje, alweer. Ja, ik verwacht ook weer die vervloekte opstelling met Lindgren en met Enoh. Die twee samen in een elftal zie ik nog steeds niet zitten: te verdedigend met de ruit naar achteren en dat is ON-AJAX. Wat mijn voorspelling betreft: AZ scoort moeilijk, maar geeft achterin weinig weg. Omdat El Hamdaoui en Suárez op dit moment niet erg in vorm zijn, zal Ajax dus ook moeilijk scoren en omdat Ajax het achterin de laatste weken maar niet op slot kan zetten, verwacht ik een armetierige 1-0 voor AZ. Jammer, maar helaas :-( Alleen wanneer Jol een elftal met flair durft neer te zetten (met Jozefzoon en met Bonevacia) heb ik het vermoeden dat je iets kunt afdwingen. Maar ja, Jol durft niet zoveel op dit moment, dus is de logische uitslag van AZ-Ajax: 1-0 (snik) |
|
|
|
|
official master.
|
|
|
-----------Stekelenburg----------- vdWiel---Alderweireld---Vertonghen---Blind
------de Jong--------------Enoh
--------------Eriksen---------------------
------Suarez-----Mido-----EL Hamdaoui |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
Morgen (vandaag dus) winnen bij AZ en volgende week bij PSV en we staan weer op 1 punt of misschien zelfs boven Twente.
Come on AJAX...
Dik winnen zodat PSV in hun boerenbroekie begint te scheiten bij de gedachte alleen al en met herinnering van de afgelopen 2 jaar.... |
|
|
|
|
PSVMocro
|
|
|
quote:Op zondag 14 november 2010 - 01:23 schreef FsideVak129 het volgende:Dik winnen zodat PSV in hun boerenbroekie begint te scheiten bij de gedachte alleen al en met herinnering van de afgelopen 2 jaar.... Gelukkig hebben we van jullie geleerd dat het verleden uit langer dan 2 jaar bestaat. :P Dus van die 2 geflatteerde uitslagen raken we niet in de war. Succes morgen tegen AZ. |
|
|
|
|
|