|
|
|
ajax.site.co.nl
|
|
|
De sfeer is omgeslagen, de messen worden geslepen. Het is duidelijk dat er drastisch iets moet veranderen. Bestuur eruit, Cruijff erin.
Voor de eerst komende thuiswedstrijd een enorm grote Rode Kaart maken, met een spandoek. Rode kaart voor het bestuur!
* Bestuur wat is er met de 100 miljoen gebeurd * Wie weet er meer? |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
|
|
|
eSCee
|
|
|
Ja inderdaad. Goed idee. steun je club. Deze kelur valt vet op... Koop jij 1 rode merkstift? |
|
|
|
|
ajax.site.co.nl
|
|
|
Ja als iedereen van de f side een stiftje meeneemt... of van mijn part het hele stadion.... |
|
|
|
|
MikeT
|
|
|
'Onze club moet altijd bestaan, maar bij elk probleem gaat het bestuur uit de laan?' een optie? :D Wat een gezeur zeg... AJAX heeft rust nodig, niet een jaar maar jaren!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 09 november 2010 door MikeT -- |
|
|
|
|
eSCee
|
|
|
inderdaad MikeT..
De mensen roepen maar wat maar overzien het geheel niet en zeker het gevolg niet.
Jol binnen enkele wedstrijden volledig afgebrand. gebrek aan respect en geduld hier.
Mijn rode stift opm. was dus ook cynisch, omdat weer iemand maar wat roept..
kuddegedrag noem ik dat |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 november 2010 - 10:17 schreef eSCee het volgende:inderdaad MikeT.. De mensen roepen maar wat maar overzien het geheel niet en zeker het gevolg niet. Jol binnen enkele wedstrijden volledig afgebrand. gebrek aan respect en geduld hier. Mijn rode stift opm. was dus ook cynisch, omdat weer iemand maar wat roept.. kuddegedrag noem ik dat Mwoaah...
het is al vanaf het begin niet goed. Fijn dat we 2 knokpartijen winnen van PAOK en Kiev maar qua spel ben ik niet echt blij. Thuis verliezen van Twente in de JC-schaal was al niet fijn en de instelling tegen FCU en ADO was om te huilen.
Dat van het bestuur moge duidelijk zijn...we staan al jaren stil
7 jaar geen titel... wat moeten we nog meer zeggen of doen.
Als we dit jaar de titel halen, god zegene de greep, dan zal ik juichen en op in Amsterdam feest vieren. Hoe maakt me niet uit maar ik zie het zo niet gebeuren. AZ uit en PSV thuis zullen sleutelwedstrijden zijn de komende periode. beide winnen maakt veel goed, beide verliezen is de titel verspelen. Die inhaalrace gaan we dan weer niet halen. |
|
|
|
|
AFCAMylife
|
|
|
Rode kaart? ik zeg schorsing voor het leven! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 november 2010 - 10:17 schreef eSCee het volgende:inderdaad MikeT.. De mensen roepen maar wat maar overzien het geheel niet en zeker het gevolg niet. Jol binnen enkele wedstrijden volledig afgebrand. gebrek aan respect en geduld hier. Mijn rode stift opm. was dus ook cynisch, omdat weer iemand maar wat roept.. kuddegedrag noem ik dat Het geheel is, dat het bestuur en niet de technische leiding verantwoordelijk is voor het beleid van de club, ieder groot Ajax icoon en 83% van de supporters vinden dat er al zo'n 10 jaar wanbeleid wordt gevoerd, en dat het abslouut nu niet beter is dan onder bijvoorbeeld van Basten...
Als het boven in de organiatie niet goed zit, zal dat altijd zijn uitwerking richting beneden hebben, het werkt gewoon zoals een trechter, waarbij de technische staf en de spelers alle strond moegen opvangen.... En dus zal het ook niet veranderen zolang de RVC en het bestuur in deze formatie blijven zitten..... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 november 2010 - 10:17 schreef eSCee het volgende:inderdaad MikeT.. De mensen roepen maar wat maar overzien het geheel niet en zeker het gevolg niet. Jol binnen enkele wedstrijden volledig afgebrand. gebrek aan respect en geduld hier. Mijn rode stift opm. was dus ook cynisch, omdat weer iemand maar wat roept.. kuddegedrag noem ik dat Ozin totaal geen kudde gedrag, het spel is al het hele seizoen inclusief de voorbereiding absoluut niet om aan te zien, als je hier zou rondlezen, dan is van meerdere mensen toen al iets van onvrede te merken, persoonlijk begon ik richting de laatste wedstrijden vorig seizoen al wat sceptisch te worden, dat kun je hier ook terug lezen....
Ga dus niet praten over kudde gedrag, want wat jij doet zijn nu heel makkelijk bepaalde feiten weigeren te zien.... |
|
|
|
|
eSCee
|
|
|
ik ga niet zeggen dat t geweldig is. Vond het vorig jaar vreemd dat het van Jol geaccepteerd werd om zonder buitenspelers te spelen. Daar waar meerdere trainers hiervoor de bons kregen.
Maar de weg met Jol is ingegaan. Als je nu weer de volgende trainer aanstelt zijn de gevolgen erger. Financieel en sportief.
Uiteindelijk zal komende zomer de leegloop komen. Hoe dan ook gebeurt dat. dan is dat het moment om goed te beginnen. Niet nu Jol er uit gooien omdat (kuddegedrag) men elkaar naroept. Ik weet dat Suarez vorig jaar veel verbloemde, waardoor het nu juist opvalt hoe slecht sommige zaken op t veld uitgevoerd wordt. Maar dat gepanieker van supporters, media en stuurlui...tja... niet echt oplossingsgericht.
Als je mij vraagt, de gehele toplaag (management vervangen) plus middenmanagement en de uitvoerende tak anders inkleden. Zeg ik ok. Maar dan in geheel. en geen half werk. niet het gejammer en gezever
80% van wat ik lees is subjectief, onvolledig of stemmingmakerij
tja...dat helpt niet echt. vind t gewoon kuddegedrag |
|
|
|
|
MikeT
|
|
|
helemaal mee eens als je zeg ' het zit nog niet goed' maar het huidige beleid is pas een paar jaar in uitvoering! En ik neem aan dat iedereen weet dat zoiets langer duurt dan een jaar of twee!
Ja Jol is niet de trainer die volgens het rapport goed is voor AJAX, maar Blind zit er niet voor niks naast. En is gewoon zijn beoogde opvolger, en anders word dat echt wel een oud ajax speler.
De financiele puinhoop in een financieel moeilijke periode opruimen is ook niet gemakkelijk. Je ziet ook grote verliezen bij Heereveen, feyenooit en psv, of wat te denken bij (in percentage grote verliezen) de kleinere clubs als NEC en NAC? En toch verwacht iedereen goed cijfers? en ook de eerste plaats? en overwinteren in europa?
En als dit niet lukt? Jo dan gooien we er toch weer een bestuur uit! Nee das echt een goede oplossing, daar word AJAX echt weer een stabiele club van!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 09 november 2010 door MikeT -- |
|
|
|
|
ajax.site.co.nl
|
|
|
Ik zeg laten we monsterman eens halen....if you can't beat them, BUY them! |
|
|
|
|
MikeT
|
|
|
quote: haha hebben we daar nog genoeg voor over? :D |
|
|
|
|
ajax.site.co.nl
|
|
|
Het is toch van de zotte dat Twente voor 400.000 euro Chadli haalt en zie eens hoe hij presteert...die scouting van Ajax is niet best om het zachtjes uit te drukken |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 november 2010 - 10:44 schreef eSCee het volgende:ik ga niet zeggen dat t geweldig is. Vond het vorig jaar vreemd dat het van Jol geaccepteerd werd om zonder buitenspelers te spelen. Daar waar meerdere trainers hiervoor de bons kregen. Maar de weg met Jol is ingegaan. Als je nu weer de volgende trainer aanstelt zijn de gevolgen erger. Financieel en sportief. Uiteindelijk zal komende zomer de leegloop komen. Hoe dan ook gebeurt dat. dan is dat het moment om goed te beginnen. Niet nu Jol er uit gooien omdat (kuddegedrag) men elkaar naroept. Ik weet dat Suarez vorig jaar veel verbloemde, waardoor het nu juist opvalt hoe slecht sommige zaken op t veld uitgevoerd wordt. Maar dat gepanieker van supporters, media en stuurlui...tja... niet echt oplossingsgericht. Als je mij vraagt, de gehele toplaag (management vervangen) plus middenmanagement en de uitvoerende tak anders inkleden. Zeg ik ok. Maar dan in geheel. en geen half werk. niet het gejammer en gezever 80% van wat ik lees is subjectief, onvolledig of stemmingmakerij tja...dat helpt niet echt. vind t gewoon kuddegedrag Ik vind dat je daar wel doorheen moet kijken, er zijn ook mensen die op een goede manier hun mening hierover uiten, het kunnen onderbouwen en er fatsoenlijk over kunnen discussieren.
Ik vind overigens, dat Jol het momenteel heel slecht doet, het wisselbeleid, systeem en opstelling kloppen van geen kanten, en met z'n aankoopbeleid hakt hij de weg van de jeugd na het eerste volledig kapot. Het gaat mij alleen niet zozeer om zijn vertrek, maar eerder om het vertrek van alles wat daarboven zit, of wou je zeggen dat het goed te praten valt dat mensen als van Gaal en Duivenbode eigenlijk gewoon zijn weggepest bij de club, 2 echte Ajacieden met een Ajax hart, en daar loopt er nu geen een meer van bij Ajax, zelfs de trainer niet.. |
|
|
|
|
ajax.site.co.nl
|
|
|
Ik ben het met je eens dat het wisselbeleid van Jol niet zinvol is. Laat Josefzoon en de jeugd invallen...die willen dolgraag, kijk alleen al naar Antonia die inviel bij ADO zo gepassioneerd. Het gaat dan niet 100 % goed, maar inzet is er zeker wel. Trouwens, de Zeeuw strooit voortdurend met foute passes.... |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 november 2010 - 10:44 schreef eSCee het volgende:ik ga niet zeggen dat t geweldig is. Vond het vorig jaar vreemd dat het van Jol geaccepteerd werd om zonder buitenspelers te spelen. Daar waar meerdere trainers hiervoor de bons kregen. Maar de weg met Jol is ingegaan. Als je nu weer de volgende trainer aanstelt zijn de gevolgen erger. Financieel en sportief. Uiteindelijk zal komende zomer de leegloop komen. Hoe dan ook gebeurt dat. dan is dat het moment om goed te beginnen. Niet nu Jol er uit gooien omdat (kuddegedrag) men elkaar naroept. Ik weet dat Suarez vorig jaar veel verbloemde, waardoor het nu juist opvalt hoe slecht sommige zaken op t veld uitgevoerd wordt. Maar dat gepanieker van supporters, media en stuurlui...tja... niet echt oplossingsgericht. Als je mij vraagt, de gehele toplaag (management vervangen) plus middenmanagement en de uitvoerende tak anders inkleden. Zeg ik ok. Maar dan in geheel. en geen half werk. niet het gejammer en gezever 80% van wat ik lees is subjectief, onvolledig of stemmingmakerij tja...dat helpt niet echt. vind t gewoon kuddegedrag Kuddegedrag?? Ik noem het struisvogelpolitiek, namelijk je hoofd in het zand steken en wel door de mensen die niet willen inzien dat het niet goed gaat en ook niet goed gaat komen met onze club ZOLANG DEZELFDE MENSEN AAN DE KNOPPEN VAN DE REGIE BLIJVEN ZITTEN!! |
|
|
|
|
MikeT
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 november 2010 - 13:40 schreef Pietje het volgende:[..] Kuddegedrag?? Ik noem het struisvogelpolitiek, namelijk je hoofd in het zand steken en wel door de mensen die niet willen inzien dat het niet goed gaat en ook niet goed gaat komen met onze club ZOLANG DEZELFDE MENSEN AAN DE KNOPPEN VAN DE REGIE BLIJVEN ZITTEN!! Als je goed leest verbergt hij zich juist niet voor de problemen, en noemt er zelfs een paar extra.... En je reageert heel erg op kuddegedrag door nog harder te gaan roepen zonder onderbouwing... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 november 2010 - 10:44 schreef eSCee het volgende:ik ga niet zeggen dat t geweldig is. Vond het vorig jaar vreemd dat het van Jol geaccepteerd werd om zonder buitenspelers te spelen. Daar waar meerdere trainers hiervoor de bons kregen. Maar de weg met Jol is ingegaan. Als je nu weer de volgende trainer aanstelt zijn de gevolgen erger. Financieel en sportief. Uiteindelijk zal komende zomer de leegloop komen. Hoe dan ook gebeurt dat. dan is dat het moment om goed te beginnen. Niet nu Jol er uit gooien omdat (kuddegedrag) men elkaar naroept. Ik weet dat Suarez vorig jaar veel verbloemde, waardoor het nu juist opvalt hoe slecht sommige zaken op t veld uitgevoerd wordt. Maar dat gepanieker van supporters, media en stuurlui...tja... niet echt oplossingsgericht. Als je mij vraagt, de gehele toplaag (management vervangen) plus middenmanagement en de uitvoerende tak anders inkleden. Zeg ik ok. Maar dan in geheel. en geen half werk. niet het gejammer en gezever 80% van wat ik lees is subjectief, onvolledig of stemmingmakerij tja...dat helpt niet echt. vind t gewoon kuddegedrag maar dat is precies hetzelfde als meerdere mensen zeggen.
Cruijff heeft bijvoorbeeld ook nooit gezegd, dat Jol weg moet, wat hij wel heeft gezegd, en dat is ook wederom waarheid aan het worden, is dat geen enkele technische staf kan slagen onder een wanbeleid voerend bestuur, zoals dat bij Ajax het geval is..... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 november 2010 - 10:46 schreef MikeT het volgende:helemaal mee eens als je zeg ' het zit nog niet goed' maar het huidige beleid is pas een paar jaar in uitvoering! En ik neem aan dat iedereen weet dat zoiets langer duurt dan een jaar of twee! Ja Jol is niet de trainer die volgens het rapport goed is voor AJAX, maar Blind zit er niet voor niks naast. En is gewoon zijn beoogde opvolger, en anders word dat echt wel een oud ajax speler. De financiele puinhoop in een financieel moeilijke periode opruimen is ook niet gemakkelijk. Je ziet ook grote verliezen bij Heereveen, feyenooit en psv, of wat te denken bij (in percentage grote verliezen) de kleinere clubs als NEC en NAC? En toch verwacht iedereen goed cijfers? en ook de eerste plaats? en overwinteren in europa? En als dit niet lukt? Jo dan gooien we er toch weer een bestuur uit! Nee das echt een goede oplossing, daar word AJAX echt weer een stabiele club van! Even een paar feiten over het huidige beleid ten opzichte van het Rapport Coronel...
De opleiding moet inclusief zijn manier van werken op de schop, dit moest in het eerste jaar gebeuren, het enige dat gebeurt is, is dat er een aantal nieuwe trainers zijn aangesteld en de accomodatie gaat veranderen.
Er zou geen enkele trainer meer worden aangesteld die zijn gehele eigen technische staf wou meenemen, zowel van Basten als Jol heeft dit toch gedaan.
Eigen opleiding zou een verplichting worden boven aankopen, overigens zouden deze aankopen zowel financieel als sportief moeten worden goedgekeurd door de RVC en het bestuur. Wat dus betekend dat heel AJAX verantwoordelijk is voor het feit dat Mido op de bank zit, dat Tanio op de tribune zit en dat Ooijer boven Alderweireld wordt verkozen... En dus spelers als Jozefzoon, Ozbiliz (beiden buitenspelers) geen kansen krijgen.
Het bestuur zou indien nodig geacht opnieuw worden aangesteld, het is nodig en er gebeurt niks... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 november 2010 - 13:40 schreef Pietje het volgende:[..] Kuddegedrag?? Ik noem het struisvogelpolitiek, namelijk je hoofd in het zand steken en wel door de mensen die niet willen inzien dat het niet goed gaat en ook niet goed gaat komen met onze club ZOLANG DEZELFDE MENSEN AAN DE KNOPPEN VAN DE REGIE BLIJVEN ZITTEN!! Inderdaad. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 november 2010 - 13:55 schreef MikeT het volgende:[..] Als je goed leest verbergt hij zich juist niet voor de problemen, en noemt er zelfs een paar extra.... En je reageert heel erg op kuddegedrag door nog harder te gaan roepen zonder onderbouwing... Als je iets simpel uitlegd, en als het iets is wat overduidelijk is, dan is verdere uitleg soms niet nodig, en dat is ook onderbouwd en gefundeerd iets melden... |
|
|
|
|
MikeT
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 november 2010 - 14:07 schreef remco k het volgende:[..] Even een paar feiten over het huidige beleid ten opzichte van het Rapport Coronel... De opleiding moet inclusief zijn manier van werken op de schop, dit moest in het eerste jaar gebeuren, het enige dat gebeurt is, is dat er een aantal nieuwe trainers zijn aangesteld en de accomodatie gaat veranderen. Er zou geen enkele trainer meer worden aangesteld die zijn gehele eigen technische staf wou meenemen, zowel van Basten als Jol heeft dit toch gedaan. Eigen opleiding zou een verplichting worden boven aankopen, overigens zouden deze aankopen zowel financieel als sportief moeten worden goedgekeurd door de RVC en het bestuur. Wat dus betekend dat heel AJAX verantwoordelijk is voor het feit dat Mido op de bank zit, dat Tanio op de tribune zit en dat Ooijer boven Alderweireld wordt verkozen... En dus spelers als Jozefzoon, Ozbiliz (beiden buitenspelers) geen kansen krijgen. Het bestuur zou indien nodig geacht opnieuw worden aangesteld, het is nodig en er gebeurt niks... Kijk dit zijn teminste goede argumenten... ook al (hoe kan het ook anders :P ) niet geheel mee eens ben.
Cruijff wou alle jeugdtrainers vervangen, dit vond men te snel gaan en heeft men gekozen voor een geleidelijke weg. En ik moet zeggen dat de jeugdopleiding met mensen Roy, de Boer en Bergkamp aan kwaliteit wint. Geef ze dan ook de tijd. Wel moet er iets komen waardoor talenten niet zomaar de deur uitlopen omdat ze even op een zijspoor zitten.
De technische staf is gemengt, maar moet idd nog minder Jol mensen hebben. Maar waar in het verleden niemand vanuit AJAX in de technische staf zat zit nu Blind er wel. En dat is iig een stap in de goede richting. Ik ben vooral hoe ze het invullen na Jol, en die kans wil ik ze ook geven.
Over het aankoop beleid ben ik niet echt te spreken. Je kunt wel zeggen dat bijvoorbeeld Mido en Taino niks kosten op de bank maar door horen juist de jeugdspelers te zitten zodat ze invalbeurten kunnen maken. Wel ben ik blij dat er iig geen grote lonen of transfersommen meer worden betaalt voor spelers op de bank. En ook dat mag je gewoon een stap in de goede richting noemen.
Daarom, en het feit dat ik rust heel belangrijk vind voor AJAX, zul je mij (nu) niet horen roepen dat het bestuur weg moet. |
|
|
|
|
eSCee
|
|
|
Ik heb het over kuddegedrag --> supporters die van alles bij elkaar trekken en onder 1 noemer willen plaatsen.
Pietje heeft t over struisvogelpolitiek --> het bestuur.
2 totaal verschillende zaken, en omdat ik niet weet wat er intern gebeurt kan ik dat niet over het bestuur zeggen.
ik denk dat de tijdelijke dip wel te boven komen is. Was vorig jaar ook in november. t is een illusie om te denken dat t 12 mnd hosanna is. (even los van systeem of eigen jeugd Remko)
enige feit is wel dat t niet aan trainers kan liggen van t niveau jol, ten cate en (mijn mening) van basten.
kvind t jammer dat Cruijff met foutieve informatie komt (over v duijvenbode) waarna als gevolg van duijvenbode zelf en stanley menzo gezocht worden door de media en ook hun verhaal kunnen doen (niet positieve mening).
dat is jammer, helpt niet echt...
Al met al, komende weken (pisvee, madrid....zal veel duidelijk worden, iedere trainer sneuvelt als de supporters hard genoeg doordrukken (wouters, van basten....)
ik zelf teken niet voor olifant, fluit geen spelers uit en ga nu niet negatief denken. Jol heeft t redelijk goed gedaan afgelopen anderhalf jaar |
|
|
|
|
MikeT
|
|
|
Had dat idd verkeerd gelezen/begrepen, mijn fout |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 november 2010 - 14:16 schreef MikeT het volgende:[..] Kijk dit zijn teminste goede argumenten... ook al (hoe kan het ook anders :P ) niet geheel mee eens ben. Cruijff wou alle jeugdtrainers vervangen, dit vond men te snel gaan en heeft men gekozen voor een geleidelijke weg. En ik moet zeggen dat de jeugdopleiding met mensen Roy, de Boer en Bergkamp aan kwaliteit wint. Geef ze dan ook de tijd. Wel moet er iets komen waardoor talenten niet zomaar de deur uitlopen omdat ze even op een zijspoor zitten. De technische staf is gemengt, maar moet idd nog minder Jol mensen hebben. Maar waar in het verleden niemand vanuit AJAX in de technische staf zat zit nu Blind er wel. En dat is iig een stap in de goede richting. Ik ben vooral hoe ze het invullen na Jol, en die kans wil ik ze ook geven. Over het aankoop beleid ben ik niet echt te spreken. Je kunt wel zeggen dat bijvoorbeeld Mido en Taino niks kosten op de bank maar door horen juist de jeugdspelers te zitten zodat ze invalbeurten kunnen maken. Wel ben ik blij dat er iig geen grote lonen of transfersommen meer worden betaalt voor spelers op de bank. En ook dat mag je gewoon een stap in de goede richting noemen. Daarom, en het feit dat ik rust heel belangrijk vind voor AJAX, zul je mij (nu) niet horen roepen dat het bestuur weg moet. Cruijff wou niet alle jeugdtrainers vervangen, hij wou de gehele jeugdopleiding veranderen, hij wou de manier van scouten veranderen bij spelers tot 16 jaar, en hij wou de manier van trainen en opleiden weer terug brengen zoals die altijd was, dus ieder jeugd elftal bij Ajax dat op een lang veld speelt, speelt ALTIJD in het systeem dat Ajax voor ogen heeft, dat was en is namelijk niet meer zo. En Cruijff zei dar wel bij, dat als er trainers niet aan deze standaard kunnen voldoen, dat ze dan geen elftal moeten trainen, maar eerst hiertoe moeten worden opgeleid. Nu wordt de jeugd opleiding deels gebruikt om trainers op te leiden. Volgens mij is dat de tegenovergestelde wereld toch?
Wat de trainers betreft, Ajax heeft een standpunt ingenomen, en moet zich hier aan houden, dat mag en hoeft niet langer dan een paar maand te duren voordat dit was uitgedacht, en bij van Basten kon ik er nog wel inkomen, toen was het namelijk redelijk pril en van Basten nam ig wel Ajax mensen met zich mee....
Overigens is het belachelijk om te zien, dat goede mensen die bij Ajax afgeserveerd zijn zoals v/d Brom Koster en Huistra, het nu gewoon goed doen, KOster zit in een wat moeilijkere periode maar dat heeft andere oorzaken en doet er nu ook niet toe.
Brom en Huistra zijn zelf weggegaan omdat ze zich niet meer welkom voelden bij Ajax, is het toeval dat beide trainer met een echt Ajax hart, nu ook twee ploegen trainen die des Ajax spelen, op beide flanken goede tot zeer goede buitenspelers hebben lopen, en heel toevallig ook allebei punten pakken tegen Ajax?? Ik denk van niet...
Voetbal is een simpel spelletje, en met alle respect voor Ajax als bedrijf, maar ook dat is niet een hele grote firma, Ajax zou heel simpel en heel makkelijk aan te sturen zijn, maar dan moet er in de eerst plaatst een manager zoals van Praag was voor de mensern staan. Overal bij Ajax wordt te moeilijk over nagedacht....
Ze vergaderen zelfs 4 keer per week om te bes;uiten of de schoonmaak wel goed geregeld is (dat is een grapje)... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 november 2010 - 14:19 schreef eSCee het volgende:Ik heb het over kuddegedrag --> supporters die van alles bij elkaar trekken en onder 1 noemer willen plaatsen. Pietje heeft t over struisvogelpolitiek --> het bestuur. 2 totaal verschillende zaken, en omdat ik niet weet wat er intern gebeurt kan ik dat niet over het bestuur zeggen. ik denk dat de tijdelijke dip wel te boven komen is. Was vorig jaar ook in november. t is een illusie om te denken dat t 12 mnd hosanna is. (even los van systeem of eigen jeugd Remko) enige feit is wel dat t niet aan trainers kan liggen van t niveau jol, ten cate en (mijn mening) van basten. kvind t jammer dat Cruijff met foutieve informatie komt (over v duijvenbode) waarna als gevolg van duijvenbode zelf en stanley menzo gezocht worden door de media en ook hun verhaal kunnen doen (niet positieve mening). dat is jammer, helpt niet echt... Al met al, komende weken (pisvee, madrid....zal veel duidelijk worden, iedere trainer sneuvelt als de supporters hard genoeg doordrukken (wouters, van basten....) ik zelf teken niet voor olifant, fluit geen spelers uit en ga nu niet negatief denken. Jol heeft t redelijk goed gedaan afgelopen anderhalf jaar Cruiff komt niet met foutieve informatie, hoe kom je daarbij???
En nogmaals, het gaat mij totaal niet om de trainer, maar om het bestuur, want inderdaad is het geen toeval dat alle trainers bij Ajax binnen twee jaar falen. Dat komt doordat het bovenin compleet verkeerd zit... |
|
|
|
|
Marco vd L
|
|
|
Goed idee van dat spandoek. Misschien er tekst onder doen? |
|
|
|
|
eSCee
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 november 2010 - 14:33 schreef remco k het volgende:[..] Cruiff komt niet met foutieve informatie, hoe kom je daarbij??? En nogmaals, het gaat mij totaal niet om de trainer, maar om het bestuur, want inderdaad is het geen toeval dat alle trainers bij Ajax binnen twee jaar falen. Dat komt doordat het bovenin compleet verkeerd zit... dat weet ik. mede daarom had ik jouw naam vermeld. Ik schaar jouw niet bij die 80% waar ik t eerder over had.
ALs ik t goed begreep is van duyvenbode al een jaar weg, Cruijff rakelt t op als een recente gebeurtenis. dus foutieve info |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 november 2010 - 14:46 schreef eSCee het volgende:[..] dat weet ik. mede daarom had ik jouw naam vermeld. Ik schaar jouw niet bij die 80% waar ik t eerder over had. ALs ik t goed begreep is van duyvenbode al een jaar weg, Cruijff rakelt t op als een recente gebeurtenis. dus foutieve info Cruiff gaf alleen aan dat er in de afgelopen tijd mensen met een echt Ajax hart om deze reden eruit zijn gestapt, en dat is natuurlijk gewoon zo..... |
|
|
|
|
MikeT
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 november 2010 - 14:32 schreef remco k het volgende:[..] Cruijff wou niet alle jeugdtrainers vervangen, hij wou de gehele jeugdopleiding veranderen, hij wou de manier van scouten veranderen bij spelers tot 16 jaar, en hij wou de manier van trainen en opleiden weer terug brengen zoals die altijd was, dus ieder jeugd elftal bij Ajax dat op een lang veld speelt, speelt ALTIJD in het systeem dat Ajax voor ogen heeft, dat was en is namelijk niet meer zo. En Cruijff zei dar wel bij, dat als er trainers niet aan deze standaard kunnen voldoen, dat ze dan geen elftal moeten trainen, maar eerst hiertoe moeten worden opgeleid. Nu wordt de jeugd opleiding deels gebruikt om trainers op te leiden. Volgens mij is dat de tegenovergestelde wereld toch? Wat de trainers betreft, Ajax heeft een standpunt ingenomen, en moet zich hier aan houden, dat mag en hoeft niet langer dan een paar maand te duren voordat dit was uitgedacht, en bij van Basten kon ik er nog wel inkomen, toen was het namelijk redelijk pril en van Basten nam ig wel Ajax mensen met zich mee.... Overigens is het belachelijk om te zien, dat goede mensen die bij Ajax afgeserveerd zijn zoals v/d Brom Koster en Huistra, het nu gewoon goed doen, KOster zit in een wat moeilijkere periode maar dat heeft andere oorzaken en doet er nu ook niet toe. Brom en Huistra zijn zelf weggegaan omdat ze zich niet meer welkom voelden bij Ajax, is het toeval dat beide trainer met een echt Ajax hart, nu ook twee ploegen trainen die des Ajax spelen, op beide flanken goede tot zeer goede buitenspelers hebben lopen, en heel toevallig ook allebei punten pakken tegen Ajax?? Ik denk van niet... Voetbal is een simpel spelletje, en met alle respect voor Ajax als bedrijf, maar ook dat is niet een hele grote firma, Ajax zou heel simpel en heel makkelijk aan te sturen zijn, maar dan moet er in de eerst plaatst een manager zoals van Praag was voor de mensern staan. Overal bij Ajax wordt te moeilijk over nagedacht.... Ze vergaderen zelfs 4 keer per week om te bes;uiten of de schoonmaak wel goed geregeld is (dat is een grapje)... Als ik het goed lees haal ik er twee dingen uit:
1. Ze houden zich niet goed genoeg aan het rapport en visie cruijff. Ik heb nog nooit een bedrijfsplan, marketingplan, regeringsplan enz enz gezien wat voor 100% werd uitgevoerd.... Maar goed dat is misschien een verschil in wat wij onder reeel verstaan. Want je kunt naar mijn mening niet bij v Basten een uitzondering maken (en mag volledige staf samenstellen) en bij Jol niet (en daar zit iig nog Blind als aangeweze AJAXIED in)
2. De sfeer binnen AJAX is niet goed? Waarom komen mannen als Bergkamp en de Boer dan? Dat zijn toch twee gewone en nuchtere kerels. Zou het niet zijn dat Brom en Huistra uitgeleerd waren en klaar zijn voor de volgende stap? Wat de Boer trouwens ook wil doen voordat hij hoofdtrainer bij AJAX wil worden...
Je had natuurlijk wel meer punten maar dit viel me op
|
|
|
|
corvermeer
|
|
|
we kunnen er lang en breed over praten maar er moet iets gebeuren anders gaat ajax naar de klote dus actie en wel meteen en gegin maar met die rode kaart voor het voltallige bestuur |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
precies!actie.....opgedonderd met het hele bestuur,ZAKKENVULLERS!!!!!!!!!!!! ze spelen met ons man........met onze gevoelens en wij zijn de enigen nog met een rood-wit hart.......hun interesseert heel het voetbal niet!als ze maar geld verdienen... opgerot man ..het hele zooitje ongeregeld daaro... |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op dinsdag 09 november 2010 - 16:50 schreef joduh het volgende:precies!actie.....opgedonderd met het hele bestuur,ZAKKENVULLERS!!!!!!!!!!!! ze spelen met ons man........met onze gevoelens en wij zijn de enigen nog met een rood-wit hart.......hun interesseert heel het voetbal niet!als ze maar geld verdienen... opgerot man ..het hele zooitje ongeregeld daaro... :):):) |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
haahah jij moet altijd lachen om mij he alibabba? |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote: Je moest eens weten man..:):):) Van die taal hou ik wel man.... |
|
|
|
|
larsje
|
|
|
maak een groot spandoek met een zak met geld:p |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Whahahahahahaha!! Ik ook! Lachuh man!! |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
maak ik in ieder geval nog iemand blij vandaag!!!!! ;-)ennuh?jullie zijn ook zwaar ok mannuhhhhh |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: :-))))))))))))))))))))) |
|
|
|