BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: De BRUNO beleving

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 26 oktober 2012 - 21:32   quote  deeplink  
Van Pietje bell tot knuffelbeer

photo.jpg

Op het moment dat hij van het rechte pad af dreigde te raken, koos Bruno Martins Indi als puber toch nog de juiste afslag. Nu staat de 20-jarige Feyenoorder en Oranje-international voor zijn derde Klassieker. Een interview.

Word je al gek van alle media-aandacht?
Gek niet, want het hoort bij mijn werk. Maar soms krijg ik wel eens vragen waar ik niet veel mee kan. Of ik erbij ben op het WK van 2014 in Brazilië, bijvoorbeeld. Sinds ik voor het Nederlands elftal uitkom, is het aantal interviewaanvragen sterk toegenomen. Daarom vraag ik aan de mensen van Feyenoord of ze alles een beetje kunnen verspreiden. Deze week ben jij pas de eerste.

Krijg je mediatraining?
Er is één keer iemand op de club geweest om ons daarin te begeleiden. Hij vertelde bijvoorbeeld hoe we voor een camera moeten staan. Niet met hangende schouders, dat soort dingen. Maar verder zijn we allemaal oud en wijs genoeg om te weten wat we wel en niet kunnen zeggen.

Hoe was dat toen je net bij het eerste van Feyenoord zat? Heb je wel eens iets gezegd waar je later spijt van had?
Ja en jij weet best wat dat was. Ik had in de Europa Leaguewedstrijd tegen AA Gent mijn debuut gemaakt en na de wedstrijd vroeg ik mezelf hardop af wie Elimane Coulibaly dan wel niet was, omdat ik hem van scoren af had weten te houden. In de return maakte hij het winnende doelpunt, waardoor wij waren uitgeschakeld. Dat was niet zo slim van me en een heel wijze les. Zoiets overkomt me niet nog een keer.

Je bent niet alleen populair bij de media, maar ook bij medespelers, trainers en supporters. Je wordt gezien als een soort knuffelbeer. Hoe kan dat toch?
Ik ben rustig, kritisch, eerlijk en houd van een geintje. Altijd mezelf. Dat waarderen de mensen om me heen blijkbaar.

Maar toen je nog maar net bij Oranje zat, was je al dikke maatjes met Louis van Gaal en liep je te dollen met grote jongens als Wesley Sneijder en Rafael van der Vaart.
Voor mij is iedereen gelijk en zijn er geen grote jongens. Ik behandel iedereen op dezelfde manier, dus ook als ik een geintje uithaal. Zo ben ik altijd geweest. Toen ik nog maar net bij het eerste van Feyenoord zat, werd dat niet door iedereen gewaardeerd. Ik ga geen namen noemen, maar de oudere spelers vonden dat ik té aanwezig was. Je weet toch hoe ervaren voetballers zijn? In hun ogen moet je eerst presteren, voordat je bijdehand mag lopen doen. Ik vind het belangrijk om overal mezelf te zijn met respect voor iedereen.

Over bijdehand gesproken. Weet jij wie Pietje Bell is?
Ehm, dat is toch een stripfiguur ofzo?

Hij is een personage uit een verfilmde boekenreeks over een Rotterdams jochie dat veel kattenkwaad uithaalt. Zo was jij vroeger ook, toch?
Klopt. Ik praatte te veel en was te weinig met mijn prestaties op het veld bezig. En in Rotterdam-Zuid gold op straat nu eenmaal het recht van de sterkste. Als we in Charlois of Slinge bij een veldje aankwamen en er waren al jongens aan het spelen, volgde er wel eens een opstootje om te bepalen wie er nou op dat veldje mocht voetballen. Het was vooral een beetje schelden en stoerdoenerij; ik heb nooit heel gekke dingen meegemaakt op straat.

Hoe was je op school?
Daar ging het niet altijd even goed, maar ik heb geen zin om het daar uitgebreid over te hebben. Dat is privé. Maar het klopt dat ik af en toe van het rechte pad af dreigde te raken. Gelukkig heb ik op een gegeven moment de juiste beslissingen genomen, zodat mijn leven niet de verkeerde kant op ging. Daar ben ik trots op, want het zijn de belangrijkste knopen die ik heb doorgehakt. Anders had ik hier misschien niet als profvoetballer gezeten.

Wanneer heb je die knop omgezet?
Toen ik in de jeugdopleiding van Feyenoord naar de Btjes ging. Sommige van mijn oude teamgenootjes gingen naar B1 en ik werd in B2 gezet. Toen dacht ik bij mezelf: Bruno, wil je nou alleen naar school gaan of wil je profvoetballer worden? Het antwoord op die vraag was eenvoudig, dus toen ben ik daar naar gaan leven. In die periode ben ik heel snel volwassen geworden.

Je bent pas 20 jaar en hebt een dochtertje van zeven maanden.
En dat vind ik heerlijk. Soms zeg ik wel eens tegen mijn vriendin Mecia dat het allemaal snel met ons gaat. Kindje, huis kopen, Feyenoord, Nederlands elftal, noem maar op. Maar ik heb nog genoeg doelen die ik wil bereiken. Bij Oranje ben ik natuurlijk nog lang niet klaar en ik wil gewoon een topverdediger worden. Daarnaast staat er nog veel meer op mijn lijstje, maar dat houd ik liever voor me.

We hebben het nog helemaal nog niet over Feyenoord-Ajax van komende zondag gehad.
Dat hoeft van mij ook niet per se. Ja, natuurlijk leeft die wedstrijd enorm. Maar ik kijk eerder uit naar de eerstvolgende training. Dáár moet eerst alles goed gaan, voordat ik aan de wedstrijd wil denken. Je kunt niet goed spelen als je slecht traint.

Zal Van Gaal leuk vinden. Van hem moet je toch imagineren?
Buiten de trainingen pak ik heus wel mijn momenten om de volgende wedstrijd alvast in te beelden. Dan stel ik me voor dat ik de bal heb en wat ik dan in bepaalde situaties zou doen. Wat ik verder probeer te zeggen is dat mijn gedachten tijdens de training niet op een verkeerde manier afdwalen. Ik wil me elke trainingsdag honderd procent geven, daarom probeer ik niet al te veel dagen vooruit te kijken.

Je hebt twee Klassiekers gespeeld. In De ArenA werd het 1-1 en in eigen huis wonnen jullie met 4-2.
Haha, ik had er nog niet bij stil gestaan dat ik een ongeslagen status tegen Ajax heb. Laten we hopen dat dat na zondag nog steeds zo is.
Bron : Spitsnieuws
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 27 oktober 2012 - 00:02   quote  deeplink  
BRUNO wil niet praten.
BRUNO wil goed voetballen.
Echte Feyenoorder.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 28 oktober 2012 - 01:27   quote  deeplink  
Martins Indi en Guidetti genomineerd voor Golden Boy Award

600x400-ms-1189932.jpg

Luc Castaignos, Ola John, Jürgen Locadia en Bruno Martins Indi zijn in de race om in december te worden verkozen tot het grootste talent onder de 21 jaar. Het drietal is door het Italiaanse Tuttosport, dat de zogeheten Golden Boy Award organiseert, opgenomen bij een rijtje van veertig spelers die kans maken. Onder hen bevinden zich onder meer ook de winnaar van vorig jaar, Mario Götze, Ajacied Christian Cohen en ex-Feyenoorder John Guidetti.
Andere aansprekende namen zijn die van Thibaut Courtois (Atlético Madrid), Stephan El Shaarawy (AC Milan), Iker Muniain (Athletic Bilbao), Marco Verratti (Paris Saint-Germain), Isco (Málaga), David Alaba (Bayern München) en voormalig VVVer Ahmed Musa (CSKA Moskou). Dertig journalisten, afkomstig uit diverse Europese landen, zullen in december een stem uitbrengen op hun favoriet.
In het verleden werd de prijs al eens in de wacht gesleept door een Nederlander: Rafael van der Vaart was in 2003 zelfs de eerste speler die de eer ten beurt viel. Wayne Rooney, Lionel Messi, Cesc Fàbregas, Sergio Agüero, Anderson, Alexandre Pato en Mario Balotelli volgden hem op. Vorig jaar ging de prijs dus naar Götze.
De volledige lijst van genomineerden:
David Alaba (Bayern München)
Zhano Ananidze (Spartak Moskou)
Christian Atsu (FC Porto)
Jean-Christophe Bahebeck (Troyes)
Joel Campbell (Real Betis)
Luc Castaignos (FC Twente)
Thibaut Courtois (Atlético Madrid)
Philippe Coutinho (Internazionale)
Gerard Deulofeu (Barcelona)
Julian Draxler (Schalke 04)
Dudu (Dynamo Kiev)
Stephan El Shaarawy (AC Milan)
Christian Cohen (Ajax)
Mario Götze (Borussia Dortmund)
John Guidetti (Manchester City)
Isco (Málaga)
Jesé Rodriguez (Real Madrid)
Ola John (Benfica)
Vaclav Kadlec (Sparta Praag)
Koke (Atlético Madrid)
Mateo Kovacic (Dinamo Zagreb)
Milan Lalkovic (Vitoria Guimarães)
Erik Lamela (AS Roma)
Jürgen Locadia (PSV)
Samuele Longo (Espanyol)
Lazar Markovic (Partizan Belgrado)
Bruno Martins Indi (Feyenoord)
Iker Muniain (Athletic Bilbao)
Ahmed Musa (CSKA Moskou)
Prince Obiang (Sampdoria)
Alex Oxlade-Chamberlain (Arsenal)
Magomed Ozdoev (Lokomotiv Moskou)
Paul Pogba (Juventus)
Mohamed Salah (FC Basel)
Jonjo Shelvey (Liverpool)
Raheem Sterling (Liverpool)
Raphaël Varane (Real Madrid)
Marco Verratti (Paris Saint-Germain)
Granit Xhaka (Borussia Mönchengladbach)

Bron:FR12
Maximus
 Maximus - dinsdag 30 oktober 2012 - 20:09   quote  deeplink  
http://www.tuttosport.com/sondaggi/calcio/risultati-1376/Vota+il+Golden+Boy+2012?ok=true

stemmen maar!!!
Maximus
 Maximus - dinsdag 30 oktober 2012 - 20:24   quote  deeplink  
En je kan zo vaak stemmen als je wilt dacht ik...:))
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 31 oktober 2012 - 02:23   quote  deeplink  
Gedaan..
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 06 november 2012 - 10:23   quote  deeplink  
bruno martins indi bruno martins indy nenene nenene
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 06 november 2012 - 18:45   quote  deeplink  
Ouwe upperT d:-)
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 06 november 2012 - 20:09   quote  deeplink  
tijd voor echte Feyenoorders gozer...
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 06 november 2012 - 20:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2012 - 20:09 schreef Leon FR1908 het volgende:
+300 of 400
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 08 november 2012 - 17:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 november 2012 - 20:09 schreef Leon FR1908 het volgende:
Helemaal met je eens..!!!!!
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 08 november 2012 - 17:47   quote  deeplink  
'Laat het beste van vandaag het slechtste voor morgen zijn'

600x400-pj-1231051.jpg

Bruno Martins Indi zal zich de komende weken moeten blijven richten op de positie van linksback bij zowel Feyenoord als het Nederlands Elftal. Door de komst van Joris Mathijsen en de terugkeer van de geblesseerde Stefan de Vrij werd Martins Indi als vleugelverdediger geposteerd in de topwedstrijden tegen Ajax (2-2) en FC Twente (3-0 verlies). 'Mijn voorkeur gaat er niet naar uit, maar op die plek leer ik wel echt verdedigen met ruimte in mijn rug. Je móet je duels daar winnen en ik zie het dan ook als een voordeel.'

'Uiteindelijk word ik een centrale verdediger, dat staat voor mij vast, maar intussen vind ik het dus geen probleem om me als twintigjarige op beide posities te ontwikkelen', zo zegt de international in een inspirerend interview met Voetbal International.

Martins Indi blijft zichzelf ondanks de grote media-aandacht rondom zijn persoon. 'Ik ben filosofisch aangelegd, ik hou van spreuken en gezegdes waar ik dan een diepere betekenis in probeer te ontdekken. Laat het beste van vandaag het slechtste voor morgen zijn. Die heb ik ooit gehoord en is me altijd bijgebleven. Dat is waarnaar ik streef, van iedere nieuwe dag een betere maken dan de vorige.'

Koeman, Van Gaal , Van Hanegem, zit er nu veel verschil tussen als het over voetbal gaat?
Ze gaan diep, denken zo ver vooruit, komen met details die mij elke keer weer verbazen. Het verschil zit m in kleine dingen. Koeman vraagt tactisch iets anders van me dan Van Gaal. Bij de een mag ik bijvoorbeeld niet doordekken, bij de ander moet ik het juist. Als je gewoon oplet en scherp bent, maakt het niet uit. Ik voer uit wat er van mij verwacht wordt.

Wie je ook spreekt, vrijwel iedereen lijkt een zwak te hebben voor Bruno Martins Indi.
Misschien omdat ik altijd mezelf ben. Ik zeg wat ik denk, durf tegen iedereen wat te zeggen. Ik beoordeel ieder mens hetzelfde, of het nou om een speler gaat of een supporter. De een is voor mij niet meer dan de ander, maar er zullen genoeg mensen zijn die wel een hekel aan me hebben. Ik speel nooit een rol, of ik nu tegen jou praat of Louis van Gaal.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 12 november 2012 - 19:37   quote  deeplink  
'Koeman moet Martins Indi in centrum zetten'

600x400-ev-1184647.jpg

Als het aan de supporters van Feyenoord ligt dan staat Bruno Martins Indi volgende week 'gewoon' weer in het centrum van de verdediging bij de Rotterdammers. De fysiek sterke international wordt door Ronald Koeman momenteel gebruikt als linksback, aangezien de oefenmeester wil vasthouden aan een centraal duo met aanvoerder Stefan de Vrij en de bekritiseerde Joris Mathijsen. Het legioen ziet echter veel liever dat Martins Indi in het centrum wordt geposteerd, zo blijkt uit een poll van FR12.nl.
Martins Indi spreekt zelf zijn voorkeur uit voor een plek centraal in de verdediging, al ziet de 20-jarige voetballer ook voordelen in het spelen als vleugelverdediger. 'Als back leer ik wel écht te verdedigen. Je móet je duel wel winnen', zei de geliefde speler vorige week nog in Voetbal International. Een kleine 90% van de 3500 supporters die een stem uitbrachten, vindt dat De Vrij óf Mathijsen genoegen moet nemen met een plek op de bank, zodat Martins Indi op zijn voorkeurspositie kan spelen.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 14 november 2012 - 18:50   quote  deeplink  
f0e0a6e20ee3cf8ce23214aee44b48fa.png

bruno_martins_indi2.jpg

Op vrijdag 30 november keert Feyenoord-international Bruno Martins Indi voor even terug op de plek waar hij zijn mooie voetbalcarrière startte. Samen met Ed Goverde, deelgemeentevoorzitter van Charlois en destijds toen Bruno nog aan de Oldegaarde voetbalde voorzitter van Spartaan20, verricht hij de openingshandeling van de totaal vernieuwde accommodatie.

Spartaan20 deelt het imposante nieuwe gebouw met sportschool The Jim Fitness, terwijl het oude onderkomen volledig is gerenoveerd voor gebruik door kinderopvang Kiddoozz en het toevoegen van extra kleedkamers.

De realisatie van het geheel is, zeker in tijd gezien, een klus van formaat geweest, waarbij het geduld van de club menigmaal op de proef is gesteld. De eerste schetsen voor vernieuwing van de accommodatie maakte men al in 2002. Bestuurders en ambtenaren van gemeente en deelgemeente spraken veelvuldig hun steun uit voor de plannen van de vereniging: vernieuwen met de blik op de toekomst, inspelen op de veranderende behoeften van de sportconsumenten en het multifunctioneler maken van de accommodatie. Het heeft tot eind 2010 geduurd voordat een definitieve klap op de realisatie kon worden gegeven, inclusief een eenmalige bijdrage van de gemeente in de investeringen. De eerste paal voor de nieuwbouw ging in augustus 2011 de grond in en met de verbouwing van de oude opstallen is het project nu voltooid.

Spartaan20 heeft niet alleen een prima naam als opleidingsinstituut voor voetbaltalent waar namen zoals Bruno Martins Indi uit voortkomen, het laat zich daarnaast ook altijd aanspreken op haar maatschappelijke betekenis. Al decennia biedt het onderdak aan scholen die hun sportlessen geven op de velden, heeft het sinds 1986 een kunstgrasveld dat ook een functie voor de buurt vervult en was het in 2005 de eerste vereniging die startte met het concept schoolsportvereniging. Al acht seizoenen lang zijn drie teams van kinderen uit Katendrecht actief als Spartaan-team in de KNVB competities.

Spartaan20 beschikt in de vernieuwde accommodatie over een prachtige kantine en bestuurs- en commissieruimten met fraai uitzicht over alle velden, met bovendien een groot terras. In de verbouwde voormalige kantine zijn drie extra kleedkamers gerealiseerd en heeft ook kinderopvang Kiddoozz onderdak gevonden.

The Jim Fitness heeft de begane grond van de nieuwbouw alsmede de helft van de verdieping in gebruik genomen en is een echte blikvanger langs de Oldegaarde. Met prachtig uitzicht over de sportvelden en richting Zuiderpark is het een genot voor alle klanten om aan beweging te doen. Dat het aanslaat, moge blijken uit een enorme toeloop van nieuwe leden voor de sportschool, die voorheen al onder de naam Lifestyle was gevestigd in Zuidwijk.

Het gebouw is gerealiseerd in opdracht van Stichting Oldegaarde 251, waarvan alle partijen hun accommodatie huren. Het ontwerp is van HP Architecten te Rotterdam, bouwer is Lagendijk B.V. uit Nieuw-Lekkerland.

Spartaan20, Kiddoozz en The Jim Fitness nemen vol trots de prachtige accommodatie in gebruik, waar men in velerlei opzicht de eerstkomende decennia mee vooruit kan!
Bron:FRFanatic
van geil
 van geil - woensdag 14 november 2012 - 19:30   quote  deeplink  
tandje erbij Bruno.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 14 november 2012 - 22:40   quote  deeplink  
een 6je
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 14 november 2012 - 22:42   quote  deeplink  
een 7tje

;)
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 14 november 2012 - 22:43   quote  deeplink  
nou vooruit een 6,5je dan ;-)
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 14 november 2012 - 22:46   quote  deeplink  
hahaha, prima! :)
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 14 november 2012 - 22:48   quote  deeplink  
hahaha
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 20 november 2012 - 02:00   quote  deeplink  
Bruno Martins Indi vrijdag te gast in FC Rijnmond

bruno_martins_indi.jpg

FC Rijnmond is dé regionale voetbaltalkshow! Iedere week schuift een bekende naam uit de voetbalwereld aan bij presentator Etienne Verhoeff en Jan Dirk Stouten om het voetbal in de regio te bespreken.

Aanstaande vrijdag is Bruno Martins Indi te gast in FC Rijnmond. De uitzending begint rond 17:30 uur en er is elk uur een herhaling.

Vragen aan de analisten of overige opmerkingen kun je mailen naar fcrijnmond@rijnmond.nl
Bron:FRFanatic
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 24 november 2012 - 00:22   quote  deeplink  
Martins Indi: 'Ben niet bezig met interesse van clubs'

600x400-pj-1231051.jpg

Bruno Martins Indi en Iliass Bel Hassani waren vrijdag te gast in de voetbaltalkshow FC Rijnmond. De spelers Feyenoord en Sparta schoven aan naast presentator Etienne Verhoeff en Jan Dirk Stouten. Beide spelers staan in de belangstelling van diverse clubs, maar richten zich alleen op hun club.

Martins Indi over de vermeende belangstelling van internationale clubs. 'Ik ben daar niet mee bezig. Ik hoor er wel wat van, maar ik focus mij op mijn prestaties en Feyenoord. Het is positief dat er clubs voor mij op de tribune zitten, maar ik doe gewoon mijn best voor Feyenoord en dan zien we het wel.'
Bel Hassani: 'Ik sluit me aan bij wat Bruno zegt. Ik focus me op Sparta, dat is het belangrijkste. Ik denk wel dat ik in de eredivisie hoor, ik weet wat mijn kwaliteiten zijn. Het is simpel, ik moet zo snel mogelijk in de eredivisie komen, hopelijk met Sparta.'

De Sparta-speler vervolgt: 'Het liefst maak ik het seizoen, ondanks eventuele interesse in de winterstop, af bij Sparta. Wij moeten ook kijken hoe het met het team gaat, ik heb er een goed gevoel bij dat we deze sessie kunnen doortrekken.'
bron:FR12
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 24 november 2012 - 00:23   quote  deeplink  
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 26 november 2012 - 16:00   quote  deeplink  
26 novMilan weer op tribune voor Martins Indi

1610217.jpg

De belangstelling van AC Milan voor Bruno Martins Indi wordt steeds groter. Tegen AZ werd de Oranje-international weer door een delegatie van de Rossoneri gade geslagen. De Feyenoorder is op de hoogte van de scouts die de tribune voor hem bevolkten, maar laat zich er niet door afleiden.
"Ik ben daar niet mee bezig. Ik hoor er wel wat van, maar ik focus mij op mijn prestaties en Feyenoord. Het is positief dat er clubs voor mij op de tribune zitten, maar ik doe gewoon mijn best voor Feyenoord en dan zien we het wel", aldus de verdediger tegenover RTV Rijnmond. Eerder dit seizoen volgden ook scouts van Juventus al de verrichtingen van Martins Indi.
Bron:Feyenoordnet
BertusBadeend
 BertusBadeend - zondag 02 december 2012 - 00:24   quote  deeplink  
Vandaag liep er steeds zo'n rasta om hem heen, alleen was Bruno sneller, slimmer en als het op een duel aankwam sterker.

Hij doet me denken aan Van Gobbel, maar dan 20 kilo lichter :D
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 02 december 2012 - 02:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 december 2012 - 00:24 schreef BertusBadeend het volgende:
Vandaag liep er steeds zo'n rasta om hem heen, alleen was Bruno sneller, slimmer en als het op een duel aankwam sterker.

Hij doet me denken aan Van Gobbel, maar dan 20 kilo lichter :D
Verdedigend prima. Die rasta was in vorm, maar daar had Bruno geen boodschap aan! ;)
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 08 december 2012 - 15:53   quote  deeplink  
17143aa77ea5801ef34873005fc7131a.png

bruno_martins_indi.jpg

Iets meer dan twee jaar geleden deed Bruno Martins Indi iets dat hij in het vervolg van zijn carrière nooit meer zal doen. De jonge verdediger raakte in de uitwedstrijd tegen NAC Breda (2-0 NAC) scheidsrechter Bossen aan nadat die hem een rode kaart gaf. 'Zoiets zal ik nooit meer doen', aldus Martins Indi.

Aanstaande zondag staan NAC en Feyenoord wederom tegenover elkaar. Bruno Martins Indi start hoogstwaarschijnlijk in de basis en zal zeker niet weer de scheidsrechter betasten. 'Daar heb ik toen wel van geleerd', aldus de verdediger, die hiermee ook onbewust het drama van de overleden grensrechter uit Almere aankaart. 'Dat is heel triest en had nooit mogen gebeuren. Ik zal zelf het goede voorbeeld moeten geven, want ik weet dat ik een rolmodel voor de Rotterdamse jeugd ben.'

Tegen NAC wordt Martins Indi door trainer Ronald Koeman waarschijnlijk op de linksbackpositie geposteerd. 'Als linksback moet ik veel meer aanvallende acties maken, maar ik focus me toch vooral op de verdedigende taken', aldus Martins Indi.

bron:FRFanatic
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 12 december 2012 - 13:01   quote  deeplink  
'In die tijd ging het niet zo lekker met Bruno'

141483.jpg

Bruno Martins Indi geldt als een van de grootste talenten van het huidige Feyenoord en heeft op twintigjarige leeftijd al een vaste plek in het Nederlands elftal. Het had echter ook helemaal anders kunnen lopen met de geboren Portugees. Vriend en Sparta-aanvaller Iliass Bel Hassani doet in NUsport een boekje open over zijn beste vriend. De laatste jaren is hij tot rust gekomen, weet hij.

In zijn jongere jaren nam de verdediger het echter niet zo nauw met de discipline. We spraken elkaar geregeld, totdat we uit elkaar groeiden. Rond ons vijftiende, zestiende hadden we alleen contact via msn, in die tijd ging het niet zo lekker met Bruno in de Feyenoord-jeugd en zag ik hem heel vaak in de stad, vertelt Bel Hassani. Niet midden in de nacht of zo, maar wel met jongens die niet zijn type waren.

Op een gegeven moment was ik het zat en heb ik hem in de auto van een oudere vriend gesleurd. Zei ik: 'Kom eens even zitten.' Toen ben ik heel boos op hem geworden en heb ik gezegd: 'Je moet wakker worden, dit ben jij helemaal niet.' Dat was een omslagpunt, want sinds dat gesprek ben ik hem nooit meer tegengekomen met de jongens met wie hij toen was. (..) Als je hem nu ziet, zie je een man. Ik schrik er soms van, zoals hij als persoon en als voetballer is gegroeid. Bruno gaat honderd procent zeker de top halen.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 12 december 2012 - 13:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 december 2012 - 13:01 schreef RenatoBos het volgende:
'In die tijd ging het niet zo lekker met Bruno'

[ afbeelding ]

Bruno Martins Indi geldt als een van de grootste talenten van het huidige Feyenoord en heeft op twintigjarige leeftijd al een vaste plek in het Nederlands elftal. Het had echter ook helemaal anders kunnen lopen met de geboren Portugees. Vriend en Sparta-aanvaller Iliass Bel Hassani doet in NUsport een boekje open over zijn beste vriend. De laatste jaren is hij tot rust gekomen, weet hij.

In zijn jongere jaren nam de verdediger het echter niet zo nauw met de discipline. We spraken elkaar geregeld, totdat we uit elkaar groeiden. Rond ons vijftiende, zestiende hadden we alleen contact via msn, in die tijd ging het niet zo lekker met Bruno in de Feyenoord-jeugd en zag ik hem heel vaak in de stad, vertelt Bel Hassani. Niet midden in de nacht of zo, maar wel met jongens die niet zijn type waren.

Op een gegeven moment was ik het zat en heb ik hem in de auto van een oudere vriend gesleurd. Zei ik: 'Kom eens even zitten.' Toen ben ik heel boos op hem geworden en heb ik gezegd: 'Je moet wakker worden, dit ben jij helemaal niet.' Dat was een omslagpunt, want sinds dat gesprek ben ik hem nooit meer tegengekomen met de jongens met wie hij toen was. (..) Als je hem nu ziet, zie je een man. Ik schrik er soms van, zoals hij als persoon en als voetballer is gegroeid. Bruno gaat honderd procent zeker de top halen.
Een goede jongen dus die Hassani!
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 12 december 2012 - 14:00   quote  deeplink  
Eens maar Bruno ook hè..
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 12 december 2012 - 23:47   quote  deeplink  
Martins Indi: "Ben veel wijzer geworden"

Bruno Martins Indi groeide in kort tijdsbestek uit van jeugdspeler bij Feyenoord tot volwaardig international en gewild transferobject.

237950hp2.jpg

Toch blijft de in Portugal geboren verdediger met beide benen op de grond staan. "Wat valt er voor mij nou te zweven?", zegt hij tegenover NUsport. "Oké, ik heb het Nederlands elftal gehaald. Oké, ik ben een vaste waarde bij Feyenoord. En oké, ik sta in de belangstelling van grote clubs. Maar mijn interlandcarrière is nog lang niet voltooid en ik heb nog lang niet al mijn doelen bereikt."

Martins Indi heeft zijn leefstijl moeten aanpassen om door te breken als professioneel voetballer. "Rond mijn vijftiende, zestiende hing ik met jongens in de stad rond met wie ik niet rond moest hangen. Ik zat toen al een jaar of twee in de Feyenoord-jeugd en was aan het puberen. Vond het nodig om een beetje stoer te doen, ook op school. Op mijn zestiende maakte ik voorzichtig een omslag, maar je gaat nooit in één keer omhoog. In de weg naar boven ben ik ook een paar keer gevallen. Ik viel steeds minder diep, maar lang niet alles is bij mij met pieken gegaan."

Inmiddels is alles anders. "Ik ben veel wijzer geworden. Stabieler. Volwassener. Ik voel me nu gewoon Bruno. Toen niet. Ik had altijd een weerwoord, tegen iedereen. De Bruno van toen was zoekende naar de juiste weg, naar het juiste pad." 

Zijn besluit om naar het internaat van Feyenoord te gaan heeft zich terugbetaald. "De club vond het goed voor me, ja. Maar ik koos er uiteindelijk zélf voor om bij mijn ouders en vrienden weg te gaan. Uiteindelijk maakte ík de beslissing om het internaat in te gaan. Dat is mijn kracht; dat ik altijd op het juiste moment de juiste beslissing heb genomen."
Bron:Goal.com
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 13 december 2012 - 10:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 december 2012 - 14:00 schreef RenatoBos het volgende:
Eens maar Bruno ook hè..
Bruno = the best...
Maar tis goed dat als je jong bent even je ogen geopend worden
door iemand die denkt dat sommige situaties niet ten goede komen voor je..
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 13 december 2012 - 11:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 december 2012 - 10:24 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Bruno = the best...
Maar tis goed dat als je jong bent even je ogen geopend worden
door iemand die denkt dat sommige situaties niet ten goede komen voor je..
Klopt, altijd fijn als je zo'n vriend heb die het goede met je voor heeft..
van geil
 van geil - donderdag 13 december 2012 - 11:20   quote  deeplink  
en deze vriend zegt,,,

tandje erbij Bruno...anders mis je de trein.
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 13 december 2012 - 14:06   quote  deeplink  
Dubbeltje had zó andere kant op kunnen vallen.
MMM
 MMM - maandag 17 december 2012 - 12:39   quote  deeplink  
quote:
KNVB seponeert rode kaart Bruno Martins Indi

De KNVB heeft via twitter laten weten dat de rode kaart van Bruno Martins Indi geseponeerd is. Dit betekent dat hij inzetbaar is voor de volgende wedstrijd.

De aanklager betaald voetbal van de KNVB heeft de rode kaart van Bruno Martins Indi geseponeerd. De verdediger van Feyenoord werd van het veld gestuurd in de wedstrijd tegen ADO Den Haag. De beslissing van de scheidsrechter bleek na afloop onjuist, is nu geconcludeerd.

Martins Indi moest er na bijna een uur spelen in De Kuip af van Ruud Bossen. Die verweet de verdediger dat hij Mike van Duinen op onreglementaire wijze van scoren afhield, iets dat niet het geval was. Op het veld heb ik een ander duwtje geconstateerd dan dat ik nu op televisie heb teruggezien. Maar een duwtje blijft een duwtje, sprak de arbiter na de wedstrijd.
craven
 craven - maandag 17 december 2012 - 13:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 december 2012 - 12:39 schreef MMM het volgende:

[..]

Terecht...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 17 december 2012 door craven --
de kromme2
 de kromme2 - maandag 17 december 2012 - 15:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 december 2012 - 12:39 schreef MMM het volgende:

[..]

tja terecht natuurlijk.
Gelukkig voor Bossen loopt het met een sisser af, maar voor hetzelfde geld verlies je de wedstrijd - en wellicht zelfs het kampioenschap - door zoon ongelooflijke blunder.

Ooit is bedacht dat als je een doorgebroken speler een scoringskans ontneemt dat je dan rood krijgt. Dat was omdat de overtreding meestal bewust net buiten het strafschopgebied plaatsvond. Dan was een vrije trap-tegen een veel te lichte straf. Maar binnen het strafschopgebied is een penalty al een prima straf. Waarom schrijven de regels toch voor dat je dan ook nog rood moet krijgen, zelfs bij de lichtste overtreding ? Kan iemand me dat uitleggen ?

Overigens, zoals gezegd: in het geval van BMI was er totaal niets aan de hand.
JanM
 JanM - maandag 17 december 2012 - 19:08   quote  deeplink  
Tip voor Bossen: www.hansanders.nl

BMI///HELD!
Wim2
 Wim2 - maandag 17 december 2012 - 19:19   quote  deeplink  
Schandalige kaart tegen onze BRUNO!!!!

BRUNO!!!!!!!!!!! FTW~~
van geil
 van geil - maandag 17 december 2012 - 20:44   quote  deeplink  
de laatste tijd minder als hij kan.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 18 december 2012 - 13:20   quote  deeplink  
Martins Indi: 'Blij? Dit is wat ik had verwacht'

600x400-pr-1303082.jpg

Bruno Martins Indi is er morgen in Friesland bij de bekerwedstrijd van Feyenoord tegen Heerenveen gewoon bij. De verdediger kreeg gisteren van de KNVB te horen dat er geen schorsing volgt na zijn rode kaart tegen ADO Den Haag. 'Of ik blij ben?', reageerde de verdediger in het Algemeen Dagblad van dinsdagochtend. 'Waarom? Ik wist meteen dat het niets was. De scheidsrechter gaf dat zondag ook min of meer toe na het zien van de tv-beelden. Dit is wat ik had verawcht. Wat iedereen waarschijnlijk had verwacht.'

Natuurlijk wil Feyenoord verder in de beker. Maar nu de top-5 van de eredivisie zo dicht naar elkaar is geslopen, ligt een hoger doel als de landstitel in het verschiet. 'Geloof mij, woensdag tegen Heerenveen is een duel om naar uit te kijken', zegt keeper Erwin Mulder. 'En niet alleen omdat ik drie maanden moest toekijken. Dit is een superbelangrijke week voor Feyenoord.'

Volgens de doelman was vooral de manier waarop Feyenoord zondag ADO vloerde van groot belang. 'Met elf tegen elf hadden wij 't al erg moeilijk', weet Mulder. 'Toen Bruno rood kreeg en de strafschop van Danny Holla tot 2-2 leidde, voelde je dat er iets moest gebeuren. Het was mooi dat wij binnen een minuut ook tegen tien spelers stonden en daarna ging iedereen tot de bodem. We weten gewoon dat er geen punten mogen worden gemorst. Als wij deze week goed afsluiten staan wij er prima voor. Dat besef is er bij iedereen.'
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 18 december 2012 - 13:20   quote  deeplink  
Dat zegt Mulder mooi, en zo hoort het natuurlijk ook..
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 18 december 2012 - 16:48   quote  deeplink  
Rijnmond in gesprek met Bruno Martins Indi

RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 21 december 2012 - 22:50   quote  deeplink  
"Coolsingel in mei zou kunnen"

bruno_martins_indi1.jpg

Bruno Martins Indi brak in 2012 definitief door bij Feyenoord en werd zelfs geselecteerd voor Oranje. Joep Schreuder zocht de verdediger op in De Kuip en keek terug op het afgelopen jaar. Aanstaande zondag doet Schreuder dat ook met PSV-coach Dick Advocaat, waar hij een nachtelijk kopje thee mee gaat drinken.
Klik op onderstaande link voor het intervieuw..

http://nos.nl/video/454423-coolsingel-in-mei-zou-kunnen.html
Bron:NOS
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 21 december 2012 - 22:59   quote  deeplink  
Derksen: 'Martins Indi moet eerst volwassen worden'

media_xl_1068456.jpg

'Voor zijn ontwikkeling is het beter dat hij nog minstens twee jaar in de Nederlandse competitie ervaring op doet,' zegt Johan Derksen in de voetbaltalkshow FC Rijnmond over Feyenoord-verdediger Bruno Martins Indi. 'Hij doet het hartstikke goed, een jongen voor de toekomst.'

De hoofdredacteur van Voetbal International vindt het voor de talentvolle Martins Indi te vroeg om de stap te maken naar een grote Europese topclub. Tijdens de winterstop gaat de transfermarkt weer even open en voor de linksback van Feyenoord is interesse. 'Hij gaat nog prachtige dingen meemaken, maar wat moet hij nu bij een grote club? Niemand kent hem, Martins Indi moet eerst een volwassen voetballer worden en dan de stap maken. Hij moet status hebben als hij arriveert bij een grote club, anders wordt hij niet serieus genomen.'

Over Graziano Pellè is Derksen lovend. 'Ik trek het boetekleed aan, want ik zag het helemaal niet in hem zitten, omdat hij nog nooit ergens had gescoord. Waarom dus wel bij Feyenoord? Misschien is het de zwakte van onze competitie, hebben wij geen goede verdedigers, maar dat vind ik iets te goedkoop. Alle kenners hebben zich geweldig vergist in hem. Wie had kunnen denken dat hij qua populariteit John Guidetti zou evenaren.'
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 22 december 2012 - 10:22   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 21 december 2012 - 22:50 schreef RenatoBos het volgende:
"Coolsingel in mei zou kunnen"

[ afbeelding ]

Bruno Martins Indi brak in 2012 definitief door bij Feyenoord en werd zelfs geselecteerd voor Oranje. Joep Schreuder zocht de verdediger op in De Kuip en keek terug op het afgelopen jaar. Aanstaande zondag doet Schreuder dat ook met PSV-coach Dick Advocaat, waar hij een nachtelijk kopje thee mee gaat drinken.
Klik op onderstaande link voor het intervieuw..

http://nos.nl/video/454423-coolsingel-in-mei-zou-kunnen.html
Bron:NOS
Wat zo mooi is aan Bruno,als iemand hem iets verstandigs verteld (wie dan ook)
dan neem hij het aan en doet er dan wat mee...
Een wereld gozer is hij.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 28 december 2012 - 19:20   quote  deeplink  
'AC Milan wil Nederlandse talenten enkel voor schijntje'

600x400-ev-1184647.jpg

De kans dat Bruno Martins Indi tussentijds de Nederlandse velden inruilt voor een avontuur in Italië lijkt bijna nihil. Martins Indi vindt een vertrek in de komende winterstop al niet ideaal en ook voor technisch directeur Martin van Geel is een transfer enkel bespreekbaar bij een extreem hoog bod. AC Milan, de club die de verdediger al enkele maanden in de gaten houdt, is in ieder geval niet bereid om de gevraagde miljoenen voor de international neer te leggen. De Rossoneri wil Nederland beroven van haar talent, maar dan wel alleen voor een schijntje, weet La Gazetta Dello Sport.

Kevin Strondboer is de andere Oranje-international wiens naam hoog op het lijstje van AC Milan staat genoteerd. PSV heeft een prijskaartje van 15 miljoen euro om haar vice-aanvoerder gehangen, maar Milan wil zeker niet meer dan 10 miljoen euro neerleggen voor de altijd chagrijnig ogende voetballer.
tomson
 tomson - zaterdag 29 december 2012 - 10:26   quote  deeplink  
Laat ze maar lekker achter Strootkloot aan rennen. Bruno nog lekker even laten blijven want de linksbackpositie hebben we niet echt gelijkwaardige alternatieven (hoewel hij centraal nog beter uit de verf komt). In ieder geval zie ik Nelom niet als gelijkwaardig.. Wel zie je hieraan dat de centjes ook bij AC Milan aan het opraken zijn. Daar betaalden ze eerst ook alle belachelijke bedragen die er voor spelers gevraagd werden..
infamous psv
 infamous psv - zaterdag 29 december 2012 - 10:54   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 december 2012 - 10:26 schreef tomson het volgende:
Laat ze maar lekker achter Strootkloot aan rennen. Bruno nog lekker even laten blijven want de linksbackpositie hebben we niet echt gelijkwaardige alternatieven (hoewel hij centraal nog beter uit de verf komt). In ieder geval zie ik Nelom niet als gelijkwaardig.. Wel zie je hieraan dat de centjes ook bij AC Milan aan het opraken zijn. Daar betaalden ze eerst ook alle belachelijke bedragen die er voor spelers gevraagd werden..
Laat ze Pelle mr meenemen...

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5983
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: De BRUNO beleving

0.0120909