BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: De BRUNO beleving

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
tomson
 tomson - zaterdag 29 december 2012 - 11:04   quote  deeplink  
Maakt hij je een beetje zenuwachtig of zo ?
infamous psv
 infamous psv - zaterdag 29 december 2012 - 11:05   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 december 2012 - 11:04 schreef tomson het volgende:
Maakt hij je een beetje zenuwachtig of zo ?
Nee...
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 29 december 2012 - 11:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 december 2012 - 11:05 schreef infamous psv het volgende:

[..]

Nee...
Nee heel veel he
ferfan
 ferfan - donderdag 03 januari 2013 - 12:36   quote  deeplink  
Het lijkt er toch op dat onze bruno ons gaat verlaten.. Als ze 10 a 15 miljoen willen neerleggen is het natuurlijk gewoon een normale zaak dat hij gaat!! feyenoord zo goed als uit de schulden in 2 jaar tijd en vanaf dan kunnen we met elke transfer iets moois terug halen.. Ik ben zeer benieuwd waar we staan over 3 a 4 jaar.. Een gezonde club met een eigen vermogen van 60 a 80 miljoen..??? wie weet... :)
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 16 januari 2013 - 16:35   quote  deeplink  
Martins Indi: 'Ik vind dat ik centraal hoor te spelen'

600x400-wd-1300940.jpg

Martins Indi kwam in de eerste seizoenshelft vaak in actie als linksback, wat niet zijn voorkeur heeft. 'Ik geef toe dat ik moeite heb gehad met die positie. Ik vind dat ik centraal hoor te spelen, alleen kiest de trainer voor wat in zijn ogen het beste voor het elftal is. En als de trainer vindt dat Feyenoord met mij als linksback het sterkst is, speel ik linksback. En bij Oranje is het misschien weer anders, zo simpel is het. Ik moet dat accepteren, al blijft het moeilijk.'

'Voor mijn ontwikkeling is het ook niet zo slecht, want volgens mij is iedere goede centrale verdediger ooit als back begonnen. Maar ik mis op deze plek de verantwoordelijkheid die je in het centrum wel hebt en die ik juist zo graag wil dragen', besluit Martins Indi tegenover de nieuwe Voetbal International.
Bron:VI
van geil
 van geil - woensdag 16 januari 2013 - 16:35   quote  deeplink  
Bruno moet gaan voetballen.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 16 januari 2013 - 16:38   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 29 december 2012 - 10:26 schreef tomson het volgende:
Laat ze maar lekker achter Strootkloot aan rennen. Bruno nog lekker even laten blijven want de linksbackpositie hebben we niet echt gelijkwaardige alternatieven (hoewel hij centraal nog beter uit de verf komt). In ieder geval zie ik Nelom niet als gelijkwaardig.. Wel zie je hieraan dat de centjes ook bij AC Milan aan het opraken zijn. Daar betaalden ze eerst ook alle belachelijke bedragen die er voor spelers gevraagd werden..
zo is het...
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 16 januari 2013 - 17:32   quote  deeplink  
Martins Indi: "Ik weet precies bij wat voor type club ik wil spelen"

bruno-martins-indi(feyenoord)(3).jpg

Ondanks dat Bruno Martins Indi precies weet bij wat voor soort club de verdediger graag wil spelen, is hij niet van plan om overhaast een keuze te maken. De mandekker hoeft naar eigen zeggen namelijk niet weg bij Feyenoord, zo vertelde hij in Voetbal International.

"De toekomst heb ik niet helemaal zelf in de hand", zei de Nederlands international. "Feyenoord kan voor me vragen wat het wil. Het enige dat ik kan doen, is mijn best. Ik weet precies bij wat voor type club ik wil spelen. Het moet een warme club zijn, een familieclub, die graag met jonge jongens zoals ik wil werken. Zeg het dus maar, welke clubs zijn zo? Dat is meteen het moeilijkste. Bovendien hoef ik niet per se weg. Als ik wil blijven, blijf ik gewoon."

Martins Indi heeft nog motivatie genoeg. "Focus is de sleutel tot succes. Als je iets wilt winnen, moet je hard werken. Nou, we werken keihard. Volgende week speler we tegen Ajaks. Die ploeg staat gelijk met ons. Natuurlijk zit Ajaks in mijn hoofd, maar ik denk er niet altijd aan. Het enige dat voor mij telt, is de eerstvolgende training. Ik zal nooit op mijn lauweren rusten, ook al gaat het goed, heb ik een basisplaats bij Feyenoord en speel ik in Oranje. Want in feite heb ik nog niks laten zien. Die drive bespeur ik bij iedereen om me heen en dus worden we allemaal steeds beter", besloot de mandekker.
Bron:Soccernews
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 17 januari 2013 - 17:47   quote  deeplink  
Martins Indi: 'Een van mijn doelen is op de Coolsingel staan'

600x200-pj-1231051.jpg

Bruno Martins Indi (20) is in rap tempo uitgegroeid tot een steunpilaar in Rotterdam en hij kent zijn klassiekers. Rinus Michels zei ooit dat het goed is om als voetballer op jonge leeftijd een gezin te stichten en vergeleek de situatie van Johan Cruijff en George Best.
Pas in een stabiele omgeving kun je het beste uit jezelf halen. En de Generaal zal het wel weten hè, ha ha. En dus is het niet geheel toevallig dat hij en zijn vriendin, die zondag 19 jaar wordt, een dochtertje hebben van tien maanden oud. Martins Indi weet precies wat hij wil en straalt dat ook uit. Sinds ik vader ben van Zoë Miliana heb ik meer verantwoordelijkheid. Een kind krijgen is het mooiste wat er is. Maar dat is natuurlijk niet voor iedereen weggelegd. Het gaat niet altijd zoals je wilt.

Hij wil er mee zeggen dat je dingen maar tot een bepaalde hoogte kan plannen. Zo speelt Martins Indi het liefst centraal in de verdediging, een positie waar hij bij de start van de competitie veel speelde, maar dient hij zich vooralsnog te richten op de linksbackpositie. Als de trainer denkt dat het beter is als Mathijsen en De Vrij centraal achterin spelen, moet hij dat natuurlijk doen. Het teambelang gaat voor en ik moet dat slikken. Dan moet ik er maar voor zorgen dat ik de beste linksback van Nederland wordt. Maar het was moeilijk om me in die rol te schikken.

Een rol waarin Feyenoordcoach Ronald Koeman zijn pupil de komende jaren ziet uitgroeien tot vaste waarde bij Oranje. Zes interlands, waarin hij twee keer scoorde, staan er in ieder geval achter zijn naam. Aanvoerder Wesley Cohen bestempelde Martins Indi al tot een meerwaarde. Niet alleen binnen het veld, maar ook erbuiten. Het geeft aan dat ik me goed voel bij Oranje. Maar dat heeft ook met bondscoach Louis von Gaal te maken bij wie de status van een speler niks uitmaakt.

Zijn definitieve doorbraak bij Feyenoord en Oranje zorgde ervoor dat er in de afgelopen maanden veel op Martins Indi afkwam. Ik kan wel zeggen dat al die aandacht niks met me deed, maar dat is natuurlijk niet zo. Dat was wel eens lastig te accepteren. Als er zoveel op je afkomt is het belangrijk dat je jezelf blijft. Dat heeft op zich geen moeite gekost, maar het was wel een aandachtspunt. Ik heb daar met mensen over gesproken. Ook al ben ik een evenwichtige jongen, ik kan het niet alleen. Tot dusverre heb ik aardig wat neergezet. Daar draai ik ook niet omheen, maar ik ben nog niet geslaagd. Wanneer wel? Dat heeft te maken met de doelen die ik mezelf stel. Een van die doelen is op de Coolsingel staan met de schaal. Ik ben ervan overtuigd dat het kan.

Met eerst Ajaks voor de boeg en daarna FC Twente en PSV (beker) weet Feyenoord snel of het daadwerkelijk titelkandidaat is. Daar is Martins Indi het niet mee eens. Komende periode breekt of maakt ons seizoen niet. Zeker niet in Nederland waar de kansen iedere week weer anders liggen. Een ding is wel duidelijk: je kunt de tweede seizoenshelft niet mooier starten dan met een wedstrijd tegen Ajaks.
Bron:Metronieuws
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 17 januari 2013 - 21:20   quote  deeplink  
Blijft een wereldkereltje!
Stylzz
 Stylzz - donderdag 24 januari 2013 - 09:26   quote  deeplink  
http://www.soccernews.nl/news/183499/Martins_Indi_slecht?_Ik_heb_geen_bal_kunnen_aannemen
van geil
 van geil - zaterdag 26 januari 2013 - 11:52   quote  deeplink  
speelt al n tijdje zeer matig.
zeker opbouwend.
verkeerde positie voor hem vrees ik.
lijdensweg
 lijdensweg - zaterdag 26 januari 2013 - 12:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 26 januari 2013 - 11:52 schreef van geil het volgende:
speelt al n tijdje zeer matig.
zeker opbouwend.
verkeerde positie voor hem vrees ik.
Dat ligt niet aan BMI, dat weet je toch wel ! Hahahaha
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 27 januari 2013 - 19:59   quote  deeplink  
Martins Indi in gesprek met Sinclair Bischop

MMM
 MMM - woensdag 30 januari 2013 - 22:42   quote  deeplink  
Word kapot gemaakt als linksback, is niet zichzelf.
infamous psv
 infamous psv - woensdag 30 januari 2013 - 22:43   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 januari 2013 - 22:42 schreef MMM het volgende:
Was vandaag nit best nee...
Alexmem
 Alexmem - woensdag 30 januari 2013 - 22:44   quote  deeplink  
Tweede helft wel iets hersteld. Wat me opvalt, hij kan echt niet fatsoenlijk koppen.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 30 januari 2013 - 23:46   quote  deeplink  
quote:
Veel te makkelijk. Als hij goed genoeg is voor Oranje op die positie, dan is hij ook goed genoeg voor ons. Hij kan het wel, dat heeft hij vaak genoeg laten zien. Hij maakt alleen teveel persoonlijke fouten. Misschien mist hij een stukje vorm en anders sowieso natuurlijk de nodige ervaring.

LB is niet zijn natuurlijke positie, maar zoals hij nu speelt, is niet zijn top.
van geil
 van geil - donderdag 31 januari 2013 - 11:50   quote  deeplink  
quote:
ja...staat op de verkeerde positie..net als de buitenspelers.dat kan niet als t nivo omhoog gaat.
die jongens hebben t al zwaar genoeg op hun eigen stekkkie.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 04 februari 2013 - 17:06   quote  deeplink  
Martins Indi: "Eigenlijk deed ik helemaal niets"

bruno-martins-indi(feyenoord)(3).jpg

Joris Mathijsen kreeg zondag in het duel met Willem II (1-3 winst) een gele kaart, die eigenlijk voor Bruno Martins Indi bedoeld was. Ook kreeg Feyenoord door de overtreding een strafschop tegen. Martins Indi begrijpt echter niet waarom scheidsrechter Richard Liesveld een strafschop toekende aan Willem II.

Martins Indi zou Aurélien Joachim vast hebben gehouden. "Ik weet niet waarom ik de strafschop tegen kreeg", vertelde Martins Indi in gesprek met Eredivisie Live. "Eigenlijk deed ik helemaal niets."

Liesveld gaf eerder al toe dat hij de verkeerde speler de kaart had gegeven. "Mathijsen trok mijn meeste aandacht, maar ik merkte al snel dat Feyenoord vond dat ik de verkeerde speler geel had gegeven. Niemand wilde mij de juiste naam noemen. Dan kan ik er verder weinig meer aan doen", aldus Liesveld in gesprek met Eredivisie Live.
Bron:Soccernews
van geil
 van geil - maandag 04 februari 2013 - 17:10   quote  deeplink  
zucht
van geil
 van geil - maandag 04 februari 2013 - 19:47   quote  deeplink  
dit is geen dipje meer...dit is n DIP.
moet beter Bruno,veel beter.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 04 februari 2013 - 20:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 februari 2013 - 19:47 schreef van geil het volgende:
dit is geen dipje meer...dit is n DIP.
moet beter Bruno,veel beter.
Anders moeten ze hem eens op de juiste plek zetten....centraal.
infamous psv
 infamous psv - maandag 04 februari 2013 - 20:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 februari 2013 - 20:13 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Jij hebt helemaal gelijk..
Mathijssen staat hem in de weg wat betreft ontwikkeling als CV.
Stylzz
 Stylzz - maandag 04 februari 2013 - 20:20   quote  deeplink  
Maar Nelom is echt zo veel matiger...
van geil
 van geil - maandag 04 februari 2013 - 20:21   quote  deeplink  
mathijsen nu weg uit t centrum,,nee..
dan eerder de Vrij.
en Indi maakt op het moment knullige fouten die niets met de positie te maken hebben.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 04 februari 2013 - 20:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 februari 2013 - 20:13 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Wat hebben die fouten die Bruno maakt met positie te maken? Die zijn niet te herleiden naar situaties die hij niet de baas zou moeten kunnen.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 04 februari 2013 - 20:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 februari 2013 - 20:17 schreef infamous psv het volgende:

[..]

Jij hebt helemaal gelijk..
Mathijssen staat hem in de weg wat betreft ontwikkeling als CV.
Bruno kan zich als verdediger ook nog prima ontwikkelen op LB.
infamous psv
 infamous psv - maandag 04 februari 2013 - 20:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 februari 2013 - 20:27 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Wat hebben die fouten die Bruno maakt met positie te maken? Die zijn niet te herleiden naar situaties die hij niet de baas zou moeten kunnen.
Hij is in potentie een sloper die in het hart van de verdediging moet staan..Voor de zijkanten moet je vaak wat flexibere en snellere mannetjes hebben..
Koester Bruno maar want mijn club heeft de Josti-band achterin staan...
( Bied mijn excuses aan de Josti-band aan bij deze )
van geil
 van geil - maandag 04 februari 2013 - 20:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 februari 2013 - 20:30 schreef infamous psv het volgende:

[..]

Hij is in potentie een sloper die in het hart van de verdediging moet staan..Voor de zijkanten moet je vaak wat flexibere en snellere mannetjes hebben..
bedankt voor het excuus.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 04 februari 2013 - 20:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 februari 2013 - 20:20 schreef Stylzz het volgende:
Maar Nelom is echt zo veel matiger...
Nou niet veel matiger meer maar Indi word gewoon niet veel beter op die positie..
En dat terwijl hij vorigjaar nog schitterde centraal wat overigens jarenlang zijn plekkie was...
Zonde hoor dat talentverkrachtig van Bruno..
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 04 februari 2013 - 20:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 februari 2013 - 20:29 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Bruno kan zich als verdediger ook nog prima ontwikkelen op LB.
Messi schijnt ook een prima linksback te zijn.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 04 februari 2013 - 20:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 februari 2013 - 20:33 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Messi schijnt ook een prima linksback te zijn.
Wel een hele kromme vergelijking.. ;)

Messi is trouwens ook aan de buitenkant begonnen en daarna centraal gaan spelen, als je dan echt die vergelijking wil doen.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 04 februari 2013 - 20:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 februari 2013 - 20:30 schreef infamous psv het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar in dat soort situaties is Bruno helemaal niet in de problemen gekomen. Het zijn situaties waarin hij ook als CV zou komen, waarin hij de fouten maakt.
Vincent1970
 Vincent1970 - maandag 04 februari 2013 - 20:39   quote  deeplink  
Vind Bruno de laatste weken opbouwend wat minder dan voor de winterstop
Stylzz
 Stylzz - maandag 04 februari 2013 - 20:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 februari 2013 - 20:37 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar in dat soort situaties is Bruno helemaal niet in de problemen gekomen. Het zijn situaties waarin hij ook als CV zou komen, waarin hij de fouten maakt.
Die penalty...
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 04 februari 2013 - 20:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 februari 2013 - 20:53 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Die penalty...
Bijvoorbeeld ja.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 04 februari 2013 - 21:06   quote  deeplink  
Ach ik had dit al voorzien toen bekent werd dat Mathijssen zou komen...
Ik hier niet mee zeggen dat Joris het slecht doet maar dat Feyenoord geld tweedubbel in de gracht gooit..
Eeuwig zonde!
van geil
 van geil - maandag 04 februari 2013 - 21:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 februari 2013 - 21:06 schreef Leon FR1908 het volgende:
Ik hier niet mee zeggen dat Joris het slecht doet maar dat Feyenoord geld tweedubbel in de gracht gooit..
Eeuwig zonde!
dat geld en contractduur ben ik enigzins met je eens..

maar Mathijsen is tot nu gewoon de beste verdediger ..en heeft als enige n fatsoenlijke pass.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 04 februari 2013 - 21:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 februari 2013 - 21:06 schreef Leon FR1908 het volgende:
Eeuwig zonde!
Wel heel voorbarig. De grootste talenten spelen allemaal en hebben volop de ruimte zich te ontwikkelen.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 04 februari 2013 - 21:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 februari 2013 - 21:11 schreef van geil het volgende:

[..]

maar Mathijsen is tot nu gewoon de beste verdediger ..en heeft als enige n fatsoenlijke pass.
+1
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 04 februari 2013 - 21:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 februari 2013 - 21:11 schreef van geil het volgende:

[..]

Hij speelt zeker goed alleen erg jammer dat Kongolo en Ramsteijn ook op deze positie zouden kunnen spelen..
Maar nog erger is dat hij de ontwikkeling van de beste centrale Nederlandse verdediger in de weg staat...
De Vrij en Indi leken zelfs beter dan de Vrij Mathijssen...

Verders ben ik deze kwestie hetzelfde als Lijdensweg met Mulder ....
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 04 februari 2013 - 21:43   quote  deeplink  
ea62b581dabd2cc309cb99a002b55948.png

0090366622349000.JPG

De wederopstanding van Feyenoord doet deugd, binnen én buiten De Kuip. De traditionele top drie, de grootste clubs van het land, staan waar ze horen: bovenin de ranglijst. Goed voor het Nederlandse voetbal. Maar net nu met volop eigen jeugd de weg omhoog is ingezet, dreigt de 14-voudig kampioen uit Rotterdam in oude fouten te vervallen.

Alleen al in het afgelopen seizoen en tijdens de huidige voetbaljaargang debuteerden liefst twaalf spelers in een Feyenoord-shirt in het betaalde voetbal. Stefan de Vrij, Bruno Martins Indi, Jordy Clasie, Daryl Janmaat en Ruben Schaken ontvingen in 2012 zelfs een haasje voor hun eerste wedstrijd in het Nederlands elftal. De eerste drie jonkies zijn zelfs al vaste (basis)klanten bij het Oranje van bondscoach Louis van Gaal.

Joris Mathijsen behoort ook nog altijd tot het keurkorps van Van Gaal. Hoewel de 83-voudig international sinds het desastreus verlopen debuut van de 'Tulpengeneraal' in het Koning Boudewijnstadion tegen België (4-2) geen basisplek meer heeft gehad bij Oranje, zit Mathijsen 'gewoon' nog bij de eerste twintig spelers voor de oefeninterland tegen Italië.

Op basis van een nuchtere blik op de prestaties van het lopende seizoen, mag dat opmerkelijk genoemd worden.

Mathijsen is veelvuldig onderwerp van discussie in voetballand. Als het niet over zijn prestaties gaat, dan wel zijn topsalaris; vaker nog een combinatie van beide. Voetbal International meldde in november dat de jongere garde zich zou ergeren aan het riante salaris van Joris Mathijsen. 'Ik garandeer iedere voetballer die twee WK's en twee EK's heeft gespeeld zwart op wit hetzelfde salaris', reageerde technisch directeur Martin van Geel.

Maar wat heeft Mathijsen dat Martins Indi niet heeft? Staat Mathijsen de ontwikkeling van het eigen talent niet in de weg? Is zijn rol in de kleedkamer dusdanig belangrijk dat het prestaties op het veld compenseert?

Tegengoals
Sinds de komst van Mathijsen staat Feyenoord in de Eredivisie op een gemiddelde van 1,3 tegengoals mét de verdediger in de basis en 1,0 zonder (met De Vrij, Martins Indi en/of Kongolo). Het totaal aantal tegengoals staat op 27 na 21 duels; een beduidend hoger gemiddelde (1,29) dan vorig seizoen. Toen eindigde Feyenoord met 37 tegentreffers na 34 duels (1,08 per duel).

Dan is er nog het 'issue' dode-spelsituaties. Valt dat op het conto van Mathijsen te schrijven? Te makkelijk misschien. Feit blijft: de organisatie ontbreekt vaak in de verdediging. Meer dan de helft van de doelpunten die Feyenoord incasseerde, 54 (!) procent, kwamen voort uit een vrije trap of hoekschop. Penalty's werden hierin niet meegerekend.

Tegengoals (voortkomend) uit dode spelsituaties
Wedstrijd Doelpunt Spelsituatie

KNVB-beker PSV - Feyenoord 2-1 (Van Bommel) Hoekschop
Eredivisie Ajaks - Feyenoord 3-0 (Eriksen) Vrije trap
KNVB-beker SC Heerenveen - Feyenoord 2-2 (Djuricic) Vrije trap
KNVB-beker SC Heerenveen - Feyenoord 1-1 (Gouweleeuw) Hoekschop
Eredivisie Feyenoord - ADO Den Haag 2-2 (Holla) Strafschop
Eredivisie NAC - Feyenoord 2-2 (Gudelj) Hoekschop
Eredivisie NAC - Feyenoord 1-1 (Luyckx) Hoekschop
Eredivisie Feyenoord - Roda JC 3-2 (Biemans) Hoekschop
Eredivisie Feyenoord - Roda JC 1-1 (Malki) Hoekschop
Eredivisie FC Twente - Feyenoord 3-0 (Tadic) Vrije trap
Eredivisie Feyenoord - Ajaks 1-2 (De Jong) Vrije trap
Eredivisie VVV-Venlo - Feyenoord 1-0 (Türk) Vrije trap
Eredivisie FC Groningen - Feyenoord 2-1 (Van Dijk) Vrije trap
Eredivisie FC Groningen - Feyenoord 1-1 (Bacuna) Vrije trap
KNVB-beker NEC - Feyenoord 1-0 (Kongolo, e.d.) Vrije trap
Eredivisie PSV - Feyenoord 2-0 (Wijnaldum) Vrije trap
Eredivisie Vitesse - Feyenoord 1-0 (Bony) Vrije trap
Europa League Sparta Praag - Feyenoord 2-0 (Jarosik) Hoekschop
Eredivisie Heracles - Feyenoord 1-2 (Duarte) Vrije trap
Europa League Feyenoord - Sparta Praag 0-2 (Kadlec) Verre inworp
Champions League Dinamo Kiev - Feyenoord 1-1 (Immers, e.d.) Vrije trap

Juist in topwedstrijden laat Feyenoord het dit seizoen afweten. In de zes wedstrijden tegen PSV, Ajaks, FC Twente en Vitesse werden twee puntjes behaald. Juist in deze wedstrijden maakt Feyenoord beginnersfouten.

[Feyenoord - Ajaks 0-1 (2-2)
Frons de Hoer posteert verrassend Christian Eriksen in de spits bij Ajaks. In praktijk is de Deen vaker in de middencirkel te vinden dan in de zestien van Feyenoord. Een veredeld 4-4-2 in een ruit, zoals Barcelona - op een ander niveau - met Lionel Messi al jaren doet. Niet anticiperen en met vier man achterin blijven spelen, is dan levensgevaarlijk. Dat blijkt in de eerste helft. Eriksen zakt in, het centrum van Feyenoord doet hetzelfde. Voor Ryan Babel is het als de Rode Zee opengespleten wordt. Hij duikt het gapende gat in, terwijl Eriksen hem kruist. Aangezien Babel de man is van Janmaat, ogen Mathijsen en De Vrij gedesoriënteerd. Het tweetal botst bijna tegen elkaar op, waarna Eriksen uit het oog verloren wordt en er zelfs geen rugdekking plaatstvindt. Babel steekt de bal op Eriksen: goal.

Babel (1) duikt de ruimte in die door het terugzakken van Eriksen (2) is ontstaan in het centrum van de Feyenoord-verdediging. De Vrij (5) en Mathijsen (4) dekken niet door op de Deen. Janmaat (3) blijft in zijn zone. Babel heeft hierdoor alle vrijheid om een steekpass de produceren. Eriksen profiteert van de wanorde en scoort.

FC Twente - Feyenoord 1-0 (3-0)
De verdediging van Feyenoord loopt richting de middenlijn om het speelveld zo klein mogelijk te houden en Luc Castaignos - wegens de dreiging van buitenspel - achteruit te dwingen. Als de Twente-back Roberto Rosales zijn persoonlijke duel wint en er een lange bal lonkt, zet Mathijsen plotseling als enige een stap terug. Van buitenspel is daardoor bij Rosales' pass door de lucht geen sprake meer. De bal vliegt over Mathijsen heen en Castaignos is er vandoor. Op snelheid wordt de ervaren verdediger geklopt. De Vrij probeert met een uiterste sprint een Twente-doelpunt te voorkomen. Tevergeefs.
Rosales (1) speelt de lange bal. De Vrij (3) en Janmaat (buiten beel) stappen voor buitenspel, Mathijsen (2) loopt opeens terug. De routinier wordt op snelheid geklopt door Castaignos (4), die scoort.

Ajaks - Feyenoord 1-0 (3-0)
Bij Feyenoord is het in de tweede Klassieker van het seizoen wél duidelijk wie er met een eventuele inzakkende centrumspits meeloopt. De Vrij volgt keurig de stappen van Siem de Jong. Om een steekpass op één van de Ajaks-vleugelspelers én een enorm wak in het centrum te voorkomen, is een centale positionering belangrijk. Mathijsen anticipeert echter niet op het meelopen van De Vrij met De Jong. Hij houdt halsstarrig vast aan zijn positie links in het opengereten centrum. De opgestoomde verdediger Niklas Moisander verstuurt een pass recht door het hart van de Rotterdamse defensie. Fischer heeft geen last van het feit dat Janmaat hem de pas af probeert te snijden, want hij heeft uitwijkmogelijkheid naar rechts. Mathijsen houdt in en maakt een gebaar van 'dat is jouw man' richting zijn rechtsback.
Moisander (1) stoomt op, De Jong (2) is uit de spits gezakt. De Vrij (3) dekt door op De Jong, maar Mathijsen (4) blijft links van het centrum gepositioneerd. Fischer (5) kan hierdoor naar binnenkomen en na de steekpass van Moisander richting de goal stomen. Janmaat (3) knijpt, maar krijgt geen assistentie. Fischer rondt beheerst af.

PSV - Feyenoord 1-0 (2-0)
Dries Mertens is voor Feyenoord zo ongrijpbaar als Fischer anderhalve week ervoor. De Belg staat op papier linksbuiten, maar duikt over het hele veld op. Mertens heeft zijn directe tegenstander Sven van Beek verlaten, de debutant blijft - afspraak of niet - rond de rechtsbackpositie lopen. Er ontstaat een één-tegen-één-situatie in het centrum. Mertens speelt de bal in op Matavz, spurt weg van Mathijsen en krijgt de bal terug. De Feyenoord-verdediger verliest het op snelheid. Doordat de pass van Matavz niet op maat is, kan Mathijsen corrigeren. Wat volgt is een ongecontroleerde en totaal onnodige sliding, terwijl er met Clasie en Van Beek genoeg rugdekking is. Mertens kapt Mathijsen kinderlijk eenvoudig uit en vindt de verre hoek: doelpunt.
Mertens (1) gaat een één-twee aan met Matavz (2). De Belg sprint weg bij Mathijsen (3), die zijn tempo niet kan bijbenen. Terwijl er rugdekking genoeg is, van Clasie (5) en ook Van Beek (4), gooit Mathijsen er een sliding uit. Mertens kan uitkappen en scoren.

Het kan niet lang meer duren totdat Bruno Martins Indi uitgroeit tot een vaste waarde in het (centrum) van de Oranje-verdediging. Voorlopig moet hij zijn favoriete plek bij Feyenoord echter afstaan aan Joris Mathijsen. De vraag is hoe lang deze verhoudingen stand kunnen blijven houden.
Bron:AD
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 04 februari 2013 - 21:45   quote  deeplink  
ik bedoel maar :-)
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 04 februari 2013 - 21:47   quote  deeplink  
At your service..d:-)
Stylzz
 Stylzz - maandag 04 februari 2013 - 21:48   quote  deeplink  
Stemmingmakerij
Onnodig
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 04 februari 2013 - 21:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 februari 2013 - 21:48 schreef Stylzz het volgende:
Stemmingmakerij
Onnodig
Realiteit juist..
Stylzz
 Stylzz - maandag 04 februari 2013 - 21:53   quote  deeplink  
Nee, t is doelbewust onrust zaaien.
van geil
 van geil - maandag 04 februari 2013 - 21:54   quote  deeplink  
nee,en zeker niet bij de voorbeelden...

doel op spelhervatingen..
Mulder is de angel,en de Vrij n goede tweede.

volkomen onrealistisch dus

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 04 februari 2013 door van geil --
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 04 februari 2013 - 22:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 februari 2013 - 21:47 schreef RenatoBos het volgende:
At your service..d:-)
Thanks kerel ;-)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 2220
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: De BRUNO beleving

0.0101161