BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Jol: 'Directie verdient eigenlijk een standbeeld'

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
nummer10
 nummer10 - woensdag 10 november 2010 - 13:49   quote  deeplink  
bron: http://www.ajaxlife.nl/nieuws/detail/7045

Martin Jol heeft het opgenomen voor de directie van Ajax. Terwijl Johan Cruijff de huidige directie liever vandaag dan morgen in het belang van de club ziet opstappen, zegt Jol dat de directie fantastisch werk verricht en zelfs een standbeeld verdient.

Geldzorgen
Na twee verliespartijen op rij neemt de druk toe op Ajax en deugt er veel minder dan pakweg twee weken geleden. Vandaar dat het persmoment voor de bekerwedstrijd tegen BV Veendam door veel journalisten werd bezocht. Het woord 'onrust' viel geregeld.

"Dat is altijd al zo geweest bij Ajax, dat hoort erbij. En dan begint iedereen weer te praten. Negentig procent is Pamela Anderson-praat, amusement. Rond Ajax hangt sneller een negatieve stemming dan bij andere clubs. Dat is soms een beetje vervelend," vertelt Jol in een van de vele microfoons.

Met negentig procent van de kritiek is Jol het niet eens, maar hij vindt dat sommige opmerkingen van Cruijff wel degelijk houtsnijden, zoals aanvallen via de flanken. Alleen gaat het Jol te ver de huidige directie verantwoordelijk te stellen.

"De directie doet fantastisch werk. We hebben vanwege het verleden moeten saneren, maar het gaat langzaam weer de goede kant op. Na dit seizoen zijn we waarschijnlijk uit de financiële zorgen. Dat is geweldig. Eigenlijk verdient de directie voor die prestatie een standbeeld."

ik zeg jol is gek geworden.. 2 weken geleden was er ook al kritiek op jou speelwijze jol !! en tegen Utrecht Den Haag en Aux is dat gewoon bevestigd !!
Ride
 Ride - woensdag 10 november 2010 - 14:07   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 november 2010 - 13:49 schreef nummer10 het volgende:
bron: http://www.ajaxlife.nl/nieuws/detail/7045

Martin Jol heeft het opgenomen voor de directie van Ajax. Terwijl Johan Cruijff de huidige directie liever vandaag dan morgen in het belang van de club ziet opstappen, zegt Jol dat de directie fantastisch werk verricht en zelfs een standbeeld verdient.

Geldzorgen
Na twee verliespartijen op rij neemt de druk toe op Ajax en deugt er veel minder dan pakweg twee weken geleden. Vandaar dat het persmoment voor de bekerwedstrijd tegen BV Veendam door veel journalisten werd bezocht. Het woord 'onrust' viel geregeld.

"Dat is altijd al zo geweest bij Ajax, dat hoort erbij. En dan begint iedereen weer te praten. Negentig procent is Pamela Anderson-praat, amusement. Rond Ajax hangt sneller een negatieve stemming dan bij andere clubs. Dat is soms een beetje vervelend," vertelt Jol in een van de vele microfoons.

Met negentig procent van de kritiek is Jol het niet eens, maar hij vindt dat sommige opmerkingen van Cruijff wel degelijk houtsnijden, zoals aanvallen via de flanken. Alleen gaat het Jol te ver de huidige directie verantwoordelijk te stellen.

"De directie doet fantastisch werk. We hebben vanwege het verleden moeten saneren, maar het gaat langzaam weer de goede kant op. Na dit seizoen zijn we waarschijnlijk uit de financiële zorgen. Dat is geweldig. Eigenlijk verdient de directie voor die prestatie een standbeeld."

207_not_sure_if_serious.jpg
Ride
 Ride - woensdag 10 november 2010 - 14:20   quote  deeplink  
Wanneer staat er eens een journalist op die daadwerkelijk doorvraagt wat nou het beleid is.
Zo zijn persconferenties niks anders dan een zitje bij elkaar en wat aanhoren.
Geen kritische noot te horen met zijn "vervelend" antwoord.

Jol... ben moe van je met je "vervelend"
eSCee
 eSCee - woensdag 10 november 2010 - 14:22   quote  deeplink  
t is zeker vervelend, de hele dag alleen maar verhalen en oude koeien..

standbeeld is wat overdreven, maar ja, dat doet Derksen ook, en van hem pikt iedereen t maar.

Vindt t een goede reactie van Jol.

Sluiten die rijen, maar alles valt of staat met resultaten.

PSV is niet goed, dus daar maak ik me geen zorgen over, madrid en milan wordt lastiger
Per4manc
 Per4manc - woensdag 10 november 2010 - 14:28   quote  deeplink  
Het is heel simpel:
Wil je negatief denken dan vind je daar redenen toe,
Wil je positief denken dan vind je daar redenen toe.
Het verschil wordt gemaakt door de kleine dingen. Rustig afwachten hoe het seizoen verder verloopt.
Niemand had op voorhand verwacht dat Ajax in europa door zou gaan. Nu leken de resultaten goed, was er een kans. Kans niet gepakt en gelijk grote paniek en grote schande.
Rustig afwachten, en blijven saneren. Bestuur zegt volgens jaar de gelddip te boven te zijn. Is dat niet zo DAN kun je ze daarvoor ter verantwoording roepen. Nu schreeuwd de 1 niet harder dan de ander. Storm in een glas water.
PSVMocro
 PSVMocro - woensdag 10 november 2010 - 14:37   quote  deeplink  
De salariskosten liggen nu hoger tov de periode onder Van Basten. Dan vraag ik me af hoe Jol erbij komt dat het bestuur goed werk verricht. De CL-inkomsten camoufleren wel een deel, maar dat is geen zekerheidje voor volgend seizoen...zeker niet als Ajax op deze manier blijft voetballen.

Bij komt het over alsof Jol zijn positie aan het verstevigen is, door samen met de directie 1 blok te vormen. Nu kunnen ze hem niet laten gaan. Hun lot is aan elkaar verbonden.
roeliskoel
 roeliskoel - woensdag 10 november 2010 - 14:48   quote  deeplink  
Natturlijk is Jol blij met dit bestuur, want dat maakt dat hij mag blijven zitten. Jol is een maniertjestrainer en geen opbouwtrainer, en dat is wat Ajax nodig heeft. Voor mij is hij door de mand gevallen. Hij is een trainer uit de vorige eeuw, kopen kopen en nog eens kopen. Prima trainer voor PSV of andere clubs waar de jeugdopleiding er niet toe doet. Het aankoopbeleid moet weer terug in handen van mensen die er verstand van hebben en de lange termijn belangrijk vinden. En het liefst een (oud)-Ajacied. Ik snap echt niet dat onze club op deze manier wordt geleid en dat 'we' het allemaal toelaten. Geef Cruyff het ja-woord en laat de grootste Godenzoon het doen: Ajax weer Ajax maken, in de breedtste zin van het woord. Een fundament leggen waar de club nog in lengte van dagen op vooruit kan borduren en niet bij enige weerstand direct door het ijs zakt. Daarnaast mag de rol van een trainer niet groter zijn dan die van het technisch management. Een sterke en actieve TD met een compact en intelligent scoutingteam, en zij bepalen of er een speler wordt aangetrokken, en niet een trainer die instant succes wil. Geen snelle jongen aan de top, maar iemand die de boel bij elkaar houdt en met een Ajaxhart. Een slimme financieel persoon die de begroting in het zicht houdt, en klaar. Zo moeilijk is het toch niet? Dus nu voor eens en altijd een flinke schoonmaak em vervolgens duurzaam te regeren in Nederland, en wellicht ook het buitenland. Waarom niet? Laat Jol het dit seizoen afmaken, maar begin nu alvast met renoveren. Dus ik zeg: gewoon doen.
Pietje
 Pietje - woensdag 10 november 2010 - 14:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 november 2010 - 14:48 schreef roeliskoel het volgende:
Natturlijk is Jol blij met dit bestuur, want dat maakt dat hij mag blijven zitten. Jol is een maniertjestrainer en geen opbouwtrainer, en dat is wat Ajax nodig heeft. Voor mij is hij door de mand gevallen. Hij is een trainer uit de vorige eeuw, kopen kopen en nog eens kopen. Prima trainer voor PSV of andere clubs waar de jeugdopleiding er niet toe doet. Het aankoopbeleid moet weer terug in handen van mensen die er verstand van hebben en de lange termijn belangrijk vinden. En het liefst een (oud)-Ajacied. Ik snap echt niet dat onze club op deze manier wordt geleid en dat 'we' het allemaal toelaten. Geef Cruyff het ja-woord en laat de grootste Godenzoon het doen: Ajax weer Ajax maken, in de breedtste zin van het woord. Een fundament leggen waar de club nog in lengte van dagen op vooruit kan borduren en niet bij enige weerstand direct door het ijs zakt. Daarnaast mag de rol van een trainer niet groter zijn dan die van het technisch management. Een sterke en actieve TD met een compact en intelligent scoutingteam, en zij bepalen of er een speler wordt aangetrokken, en niet een trainer die instant succes wil. Geen snelle jongen aan de top, maar iemand die de boel bij elkaar houdt en met een Ajaxhart. Een slimme financieel persoon die de begroting in het zicht houdt, en klaar. Zo moeilijk is het toch niet? Dus nu voor eens en altijd een flinke schoonmaak em vervolgens duurzaam te regeren in Nederland, en wellicht ook het buitenland. Waarom niet? Laat Jol het dit seizoen afmaken, maar begin nu alvast met renoveren. Dus ik zeg: gewoon doen.
Perfect verwoord, Roel. Chapeau! Ik ben het er volledig mee eens; er hoeft wat mij betreft niets aan toegevoegd te worden.
Ride
 Ride - woensdag 10 november 2010 - 15:23   quote  deeplink  
quote:
Ik lees Keje Molenaar... waarvoor hulde
PSVMocro
 PSVMocro - woensdag 10 november 2010 - 15:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 november 2010 - 15:23 schreef Ride het volgende:

[..]

Ik lees Keje Molenaar... waarvoor hulde
Molenaar is toch jurist en geen econoom, dan zou hij Algemeen Directeur moeten worden.
Afcabz
 Afcabz - woensdag 10 november 2010 - 15:29   quote  deeplink  
jolleke heeft een paar ballen op ze kop gehad ,die zijn denkvermogen behoorlijk parten speelt.
Ikke_tik
 Ikke_tik - woensdag 10 november 2010 - 15:36   quote  deeplink  
Wellicht niet on topic, maar laten we nu eens ff heel eerlijk zijn... Wie had, mede gezien Jols trainersverleden, serieus verwacht dat Ajax onder hem zéér offensief zou gaan spelen?
Ride
 Ride - woensdag 10 november 2010 - 15:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 november 2010 - 15:36 schreef Ikke_tik het volgende:
Wellicht niet on topic, maar laten we nu eens ff heel eerlijk zijn... Wie had, mede gezien Jols trainersverleden, serieus verwacht dat Ajax onder hem zéér offensief zou gaan spelen?
Niemand... maar zo slecht was niet te voorspellen
Ikke_tik
 Ikke_tik - woensdag 10 november 2010 - 16:00   quote  deeplink  
Ach overdrijf niet zo op basis van de laatste twee wedstrijden. Vorig seizoen werd na de winterstop oogstrelend voetbal gespeeld, zelfs zonder buitenspelers. Zoals ik al eerder elders schreef, is de selectie best gemiddeld qua niveau. 't Is niet anders ff. Maar ook matige selecties zouden wél meer strijd mogen leveren. De ADO's en Excelsiors doen dat met genoegen tegen Ajax, waarom dan andersom niet?
Ride
 Ride - woensdag 10 november 2010 - 16:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 november 2010 - 16:00 schreef Ikke_tik het volgende:
Ach overdrijf niet zo op basis van de laatste twee wedstrijden. Vorig seizoen werd na de winterstop oogstrelend voetbal gespeeld, zelfs zonder buitenspelers. Zoals ik al eerder elders schreef, is de selectie best gemiddeld qua niveau. 't Is niet anders ff. Maar ook matige selecties zouden wél meer strijd mogen leveren. De ADO's en Excelsiors doen dat met genoegen tegen Ajax, waarom dan andersom niet?
basis van de 2 laatste wedstrijden?

Ik heb 1 uitwedstrijd op t.v. gezien die de moeite waard was. Twente-AFC 2-2

Thuis in het stadion heb ik alleen één helft tegen Auxerre en AC-Milan gezien die de moeite waren.

De rest was bagger hoor, resultaat was er maar voetbaltechnisch was het bagger.
Als zelfs Hoerenveen meer balbezit heeft en wij bijna countervoetbal spelen...
Ride
 Ride - woensdag 10 november 2010 - 16:07   quote  deeplink  
En vorig seizoen was geen goed voetbal, dat was een godswonder dat we bleven winnen en geen doelpunt tegen kregen.
Dat is wat Ajax dient uit te stralen... onoverwinnelijkheid.
Nu komt FCU en ADO en die gokken op een zeker puntje en misschien een overwinning?
Zelfs Veendam is niet bang morgen.

Directie verdient een standbeeld... laat me niet lachen.
Ikke_tik
 Ikke_tik - woensdag 10 november 2010 - 16:11   quote  deeplink  
Hoho, ik stel nergens dat de directie een standbeeld verdient. Ik benadruk slechts dat je van een coach van Jol eigenlijk geen des Ajax' voetbal kunt verwachten. Iets met Ajax-hart, clubcultuur enzo...

Indien bv Cruyff daadwerkelijk wilt helpen, stapt hij zélf in. En dus niet zijn marionettenclub.
Ride
 Ride - woensdag 10 november 2010 - 16:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 november 2010 - 16:11 schreef Ikke_tik het volgende:
Hoho, ik stel nergens dat de directie een standbeeld verdient. Ik benadruk slechts dat je van een coach van Jol eigenlijk geen des Ajax' voetbal kunt verwachten. Iets met Ajax-hart, clubcultuur enzo...

Indien bv Cruyff daadwerkelijk wilt helpen, stapt hij zélf in. En dus niet zijn marionettenclub.
Weet ik dat jij het niet zegt... was een on-topic reaktie.

Maar van Jol was duidelijk alhoewel hij uit de verdediging zou kunnen aanvallen.
Vorig jaar op 1 punt bijna gelukt maar nu gaat het echt niet goed.
Na de winterstop is er nog steeds geen duidelijk spelbeeld.
Teveel belangrijke posities die te vaak wisselen op het middenveld.
snap dat de voorbereiding kut en ruk was na het WK maar dan nog.
Ikke_tik
 Ikke_tik - woensdag 10 november 2010 - 16:30   quote  deeplink  
Laten we eens eerlijk zijn en vaststellen dat het middenveld sowieso heel matig is?
alibabba
 alibabba - woensdag 10 november 2010 - 19:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 november 2010 - 14:28 schreef Per4manc het volgende:
Het is heel simpel:
Wil je negatief denken dan vind je daar redenen toe,
Wil je positief denken dan vind je daar redenen toe.
Het verschil wordt gemaakt door de kleine dingen. Rustig afwachten hoe het seizoen verder verloopt.
Niemand had op voorhand verwacht dat Ajax in europa door zou gaan. Nu leken de resultaten goed, was er een kans. Kans niet gepakt en gelijk grote paniek en grote schande.
Rustig afwachten, en blijven saneren. Bestuur zegt volgens jaar de gelddip te boven te zijn. Is dat niet zo DAN kun je ze daarvoor ter verantwoording roepen. Nu schreeuwd de 1 niet harder dan de ander. Storm in een glas water.
Rustig afwachten????? Dat doe ik al 6 jaar en mij is al 6 jaar duidelijk dat het niet klopt binnen AJAX. Gewoon de gang van zaken in de gaten houden en je ziet genoeg, maar sommige.........
alibabba
 alibabba - woensdag 10 november 2010 - 19:12   quote  deeplink  
quote:
+1
remco k
 remco k - woensdag 10 november 2010 - 19:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 november 2010 - 16:00 schreef Ikke_tik het volgende:
Op basis van dit gehele seizoen zul je bedoelen..
alibabba
 alibabba - woensdag 10 november 2010 - 19:13   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 10 november 2010 - 15:29 schreef PSVMocro het volgende:

[..]

Molenaar is toch jurist en geen econoom, dan zou hij Algemeen Directeur moeten worden.
Precies.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5982
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Jol: 'Directie verdient eigenlijk een standbeeld'

0.0052559