|
|
|
remco k
|
|
|
Swart ziet genoeg buitenspelers in jeugdopleiding Ajax Martin Jol vindt dat er geen echte buitenspelers meer bestaan bij Ajax, maar volgens Sjaak Swart lopen er genoeg links- en rechtsbuitens rond in de jeugdopleiding van de Amsterdammers. "Er lopen er genoeg van rond in Nederland. En ook in de jeugd van Ajax lopen ze", aldus Mister Ajax in gesprek met De Pers.
"Beerens, goeie speler. Chadli, goeie speler. Mertens, kan aardig ballen. Verhoek, komt eraan. En ook in de jeugd bij Ajax lopen ze. Ik ga geen namen noemen maar ze zijn er wél. Alleen het probleem is: ze krijgen geen tijd om te rijpen."
Swart begrijpt niets van de kritiek van Jol. "Hij heeft met Suarez en El Hamdaoui gekozen voor twee spitsen. Als je de flanken bezet wil hebben, dan zal hij een van hen buiten de basis moeten laten. Je zal ergens keuzes moeten maken." |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Overmars hekelt scouting Ajax Marc Overmars laat in gesprek met De Pers weten dat de scouting de oorzaak is van de afwezigheid van buitenspelers in de huidige Ajax-selectie. "Als één club buitenspelers heeft gehad, dan is het Ajax wel", aldus de voormalig flankspeler van de Amsterdammers.
"Alleen zijn ze allemaal vroegtijdig weggestuurd. Of ze nu Lens, Elia of Amrabat heten. Ik ben niet bij die gesprekken geweest, dus daar kan ik niet over oordelen. Maar ergens is er dus iets fout gegaan."
"Louis van Gaal kocht mij van Willem II", zegt Overmars. "Ik mocht eerst een jaartje rijpen en wennen aan het grote werk. In de tussentijd is hij heel specifiek met mij aan de slag gegaan. Maar tegenwoordig zijn de belangen zo groot. Twee jaar de Champions League niet halen en je staat in de rode cijfers." |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Johan Cruijff is en blijft het niet eens met de zienswijze van Uri Coronel, de voorzitter van Ajax. Cruijff schreef in zijn column kritisch over de clubleiding van Ajax en merkte op dat de mensen die het voor het zeggen hebben, eigenlijk hun spullen moeten pakken. Coronel reageerde daarop, door te stellen dat hij de kritiek vervelend vond. Waarom zegt hij dat als hij van de club houdt? Bel dan, in plaats van het in een column te schrijven, vroeg Coronel zich af.
AjaxF-side.NL In gesprek met het Algemeen Dagblad geeft Cruijff aan dat de kritiek die hij spuit, niet als opmerkingen 'van buitenaf' gezien moeten worden. Hij zegt Ajax alleen te willen helpen. Door hier en daar een duwtje te geven en door mijn ervaring te delen. Maar ook daarin moet je weer doseren, aldus de legendarische oud-voetballer. Die kritiek is niet van buitenaf. Ik ben toch een Ajacied?
Dus is het opbouwende kritiek van binnenuit. Wie daar opnieuw wil bouwen, kan op mij rekenen. Zo bedoel ik dat. Ik hoef geen directeur te zijn, het is meer zoiets als de juiste weg wijzen. Zijn goede bedoelingen hoeft niemand in twijfel te trekken, zo meent Cruijff. Ja hoor eens hier, ik houd van die club. Dat snapt toch iedereen? Overigens gaf Cruijff tijdens het Forum Roosendaal, met studenten van het college dat naar zijn naam genoemd is, nog eens aan geen rol als trainer meer te ambiëren. Het is een fantastisch beroep, maar ik heb het gehad. Ik krijg een kunstkop van al die praatprogramma's eromheen. Ik ben op een leeftijd dat ik dat niet meer kan opbrengen.
Tekst: Voetbalprimeur.nl |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Ik had deze artikelen ook al gelezen. Zouden al die mensen het verkeerd zien, of zijn het huidige bestuur en de coach gewoon eigenwijs en willen / kunnen zij het gewoon niet uit hun strot krijgen: sorry, wij hebben het fout gezien! |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
|
|
|
|