BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AFC Ajax - PSV Eindhoven (zaterdag 20 novermber , 20.45): 0 - 0

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - maandag 15 november 2010 - 17:46   quote  deeplink  
Er is wel een verschil tussen een klassieke rechtsbuiten, of een hangende rechtsbuiten...
Ikke_tik
 Ikke_tik - maandag 15 november 2010 - 20:07   quote  deeplink  
Van 't Schip terug... en vlug! ;-)

Maar on topic: Ajax wint, met 2-1.
joduh
 joduh - dinsdag 16 november 2010 - 20:00   quote  deeplink  
vorige week had ik gelijk en krijg het nu weer hoor?0-3
Guyt
 Guyt - dinsdag 16 november 2010 - 20:16   quote  deeplink  
2-1 AJAX.
Guyt
 Guyt - dinsdag 16 november 2010 - 20:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 11 november 2010 - 18:45 schreef Luis_suarez_19 het volgende:
remko
ik mag mijn mening toch geven of niet??
ik hoop natuurlijk dat ze winnen, maar je moet er ook rieel na kijken
je beweert toch niet dat ajax in de huidige vorm eventje die wedstrijd wint of wel?
We moeten nu niet doen alsof Psv zo geweldig is he.
gabri
 gabri - dinsdag 16 november 2010 - 20:25   quote  deeplink  
de meeste hier zijn glorie hunters gewoon met ze allen er achter blijven staan deze dip heeft ajax elk seizoen maar we gaan gewoon winnen van de k...t boeren
remco k
 remco k - dinsdag 16 november 2010 - 21:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 november 2010 - 20:25 schreef gabri het volgende:
de meeste hier zijn glorie hunters gewoon met ze allen er achter blijven staan deze dip heeft ajax elk seizoen maar we gaan gewoon winnen van de k...t boeren
Deze dip heeft Ajax ieder seizoen?? denk het niet, weet het zelfs wel zeker, overigens kan dat dan misschien wel de reden zijn dat we nooit meer kampioen worden.....
PSVMocro
 PSVMocro - dinsdag 16 november 2010 - 21:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 november 2010 - 20:18 schreef Guyt het volgende:

[..]

We moeten nu niet doen alsof Psv zo geweldig is he.
Er zit op dit moment wel meer voetbal en meer lijn in het spel van PSV, dan bij Ajax. Als Suarez en El Hamdaoui het tegen PSV niet op de heupen krijgen, dan zie ik niet in hoe dit Ajax PSV pijn kan doen. Bij PSV zijn er meer spelers die een wedstrijd open kunnen breken.
remco k
 remco k - dinsdag 16 november 2010 - 21:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 november 2010 - 21:10 schreef PSVMocro het volgende:

[..]

Er zit op dit moment wel meer voetbal en meer lijn in het spel van PSV, dan bij Ajax. Als Suarez en El Hamdaoui het tegen PSV niet op de heupen krijgen, dan zie ik niet in hoe dit Ajax PSV pijn kan doen. Bij PSV zijn er meer spelers die een wedstrijd open kunnen breken.
Niet geheel met je eens, momenteel is PSV wel verder dan Ajax, da klopt, maar ik vind jullie absoluut niet goed spelen, en ook Rutten moet voetballend veel meer uit deze ploeg halen, maar goed dat is mijn mening.

Ik ben het niet met je eens wat betreft spelers die iets kunnen openbreken. Eigenlijk zijn bij PSV, Affelay Dsadzak en Reis zulke spelers, Toivonen of Engelaar vind ik niet echt zulke spelers en Lens al helemaal niet.
Bij Ajax heb je in mijn ogen Hammie, Suarez, de Zeeuw...
PSVMocro
 PSVMocro - dinsdag 16 november 2010 - 22:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 november 2010 - 21:26 schreef remco k het volgende:

[..]

Niet geheel met je eens, momenteel is PSV wel verder dan Ajax, da klopt, maar ik vind jullie absoluut niet goed spelen, en ook Rutten moet voetballend veel meer uit deze ploeg halen, maar goed dat is mijn mening.

Ik ben het niet met je eens wat betreft spelers die iets kunnen openbreken. Eigenlijk zijn bij PSV, Affelay Dsadzak en Reis zulke spelers, Toivonen of Engelaar vind ik niet echt zulke spelers en Lens al helemaal niet.
Bij Ajax heb je in mijn ogen Hammie, Suarez, de Zeeuw...
PSV laat bij vlagen mooie aanvallen zien, maar het is nog te wisselvallig. Het is niet constant genoeg. Ben ik met je eens. Alleen zie ik Ajax onder een ondergrens zakken de afgelopen weken, wat ik bij PSV (tot dusver) nog niet heb gezien.

Voor mij zijn alleen El Hamdaoui en Suarez spelers die een wedstrijd kunnen openbreken. De Zeeuw vind ik net Engelaar op dit moment...erg slordig in balbezit, de scherpte spat er niet van af en ze maken het elftal niet beter. Althans niet op een manier zoals ze dat zouden moeten doen. Ze spelen onder hun niveau. Ik had het dus ook zeker niet over Engelaar als iemand die een wedstrijd kan openbreken. Ik ben al blij als hij de ballen gewoon afgeeft aan mensen die er wel wat mee kunnen.
remco k
 remco k - dinsdag 16 november 2010 - 22:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 november 2010 - 22:06 schreef PSVMocro het volgende:

[..]

PSV laat bij vlagen mooie aanvallen zien, maar het is nog te wisselvallig. Het is niet constant genoeg. Ben ik met je eens. Alleen zie ik Ajax onder een ondergrens zakken de afgelopen weken, wat ik bij PSV (tot dusver) nog niet heb gezien.

Voor mij zijn alleen El Hamdaoui en Suarez spelers die een wedstrijd kunnen openbreken. De Zeeuw vind ik net Engelaar op dit moment...erg slordig in balbezit, de scherpte spat er niet van af en ze maken het elftal niet beter. Althans niet op een manier zoals ze dat zouden moeten doen. Ze spelen onder hun niveau. Ik had het dus ook zeker niet over Engelaar als iemand die een wedstrijd kan openbreken. Ik ben al blij als hij de ballen gewoon afgeeft aan mensen die er wel wat mee kunnen.
Ik had het ook niet over het feit, dat de Zeeuw wel of niet goed is momenteel, maar het is wel een speler die een wedstrijd echt kan open breken, vorig seizoen heeft dat vele malen laten zien, en ook de eerste wedstrijd tegen Auxerre liet hij dat zien... Ik kan De Zeeuw en Engelaar overigens totaal niet vergelijken, aangezien Engelaar veel meer controleur is dan dat de Zeeuw dat is. Overigens ben ik totaal niet bang voor AS Zaterdag, ik zou persoonlijk niet inzien waarom, vaak zijn het juist deze wedstrijden, waarin de weg naar boven weer gevonden wordt, en het huidige PSV vind ik niet extreem goed, en dus goed mogelijk om gewoon de drie punten in de Arena te houden (of zou het toch ijdele hoop zijn...)
Wayout
 Wayout - dinsdag 16 november 2010 - 23:05   quote  deeplink  
Kom op met die amsterdamse bluf!! We sturen psv nar huis met een 3-0 nederlaag!
PSv denkt met 2 vingers in de neus te kunnen winnen. Maar Ajax zal ervoor gaan als was het hun laatste kans. AJAX forever!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 17 november 2010 - 00:41   quote  deeplink  
ok, met Amsterdamse bluf; 4-2
PSVMocro
 PSVMocro - woensdag 17 november 2010 - 01:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 november 2010 - 22:26 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik had het ook niet over het feit, dat de Zeeuw wel of niet goed is momenteel, maar het is wel een speler die een wedstrijd echt kan open breken, vorig seizoen heeft dat vele malen laten zien, en ook de eerste wedstrijd tegen Auxerre liet hij dat zien... Ik kan De Zeeuw en Engelaar overigens totaal niet vergelijken, aangezien Engelaar veel meer controleur is dan dat de Zeeuw dat is. Overigens ben ik totaal niet bang voor AS Zaterdag, ik zou persoonlijk niet inzien waarom, vaak zijn het juist deze wedstrijden, waarin de weg naar boven weer gevonden wordt, en het huidige PSV vind ik niet extreem goed, en dus goed mogelijk om gewoon de drie punten in de Arena te houden (of zou het toch ijdele hoop zijn...)
Ok, ik had het over de spelers in huidige vorm. Waarbij ik De Zeeuw niet opeens zie excelleren. Suarez kan wel opeens zijn vorm hervinden. Ik kijk echt uit naar de wedstrijd. Lens versus Anita, Dzsudzsak versus Van der Wiel....en alle ballen op Reis. :P

Denk je trouwens dat Jol de tactiek om zal gooien? Zal het offensiever of juist defensiever worden? Hij had het na AZ over terug naar de basis, eerst doelpunten voorkomen, etc.
Ride
 Ride - woensdag 17 november 2010 - 09:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 november 2010 - 01:03 schreef PSVMocro het volgende:

[..]

Ok, ik had het over de spelers in huidige vorm. Waarbij ik De Zeeuw niet opeens zie excelleren. Suarez kan wel opeens zijn vorm hervinden. Ik kijk echt uit naar de wedstrijd. Lens versus Anita, Dzsudzsak versus Van der Wiel....en alle ballen op Reis. :P

Denk je trouwens dat Jol de tactiek om zal gooien? Zal het offensiever of juist defensiever worden? Hij had het na AZ over terug naar de basis, eerst doelpunten voorkomen, etc.
Jol lult maar een eind weg.
Als je afgelopen maandag v.d. Vaart hoorde bij Barend en Barend...

die krijgt geen opdracht, gewoon het veld in en doe maar lekker je ding.
Dat zouden ze bij ons ook moeten doen met de voorhoede.
Niet alles via de trechter laten verlopen.
remco k
 remco k - woensdag 17 november 2010 - 19:54   quote  deeplink  
quote:

[..]

Ik weet niet wat Jol wil, maar persoonlijk kijk ik over deze gehele periode heen en hoop ik echt op Cruijff en cornuiten, zolang Jol op de manier speelt zoals hij dat nu doet, boeit mij het spel voor geen meter, en kan een uitslag mij niet echt veel vrolijker maken over Ajax...
nummer10
 nummer10 - vrijdag 19 november 2010 - 14:53   quote  deeplink  
quote:

[..]

Ik kijk echt uit naar de wedstrijd. Lens versus Anita, Dzsudzsak versus Van der Wiel....en alle ballen op Reis. :P

da bovenste vind ik juist het engst... vdwiel bakt er niks meer van en anita is zowieso al geen top verdediger.. het 2de gedeelte is hoop ik ook onjuist.. bij mij is terug naar de basis jeugd een kans geven en psv overlopen met 3-0 met amsterdamse bluf en lef.. helaas zie ik dit ook neit gebeuren met jol aan het roer
nummer10
 nummer10 - vrijdag 19 november 2010 - 14:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 november 2010 - 19:54 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik weet niet wat Jol wil, maar persoonlijk kijk ik over deze gehele periode heen en hoop ik echt op Cruijff en cornuiten, zolang Jol op de manier speelt zoals hij dat nu doet, boeit mij het spel voor geen meter, en kan een uitslag mij niet echt veel vrolijker maken over Ajax...
so true... denk er precies zo over..
Afca Rein
 Afca Rein - zaterdag 20 november 2010 - 02:15   quote  deeplink  
----------------Mido----------------
Sulejmani---------------------Suarez
-------------El Hamdaoui------------
-------Enoh-------------De Zeeuw
Anita-Vertonghen Alderweireld v/d Wiel

En de uitslag word 4-2
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zaterdag 20 november 2010 - 08:41   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 - 02:15 schreef Afca Rein het volgende:
----------------Mido----------------
Sulejmani---------------------Suarez
-------------El Hamdaoui------------
-------Enoh-------------De Zeeuw
Anita-Vertonghen Alderweireld v/d Wiel

En de uitslag word 4-2
is Mido vliegende kiep meteen? :)
Mitch136
 Mitch136 - zaterdag 20 november 2010 - 09:08   quote  deeplink  
Beste is gewoon een 4-4-2 met Luis en Mounir als diepe spitsen, spelen ze allebei op hun favoriete plekkie! Enoh & Demy controlerende (verdedigende) middenvelders met op de flanken Eriksen en Siem (of Jozefzoon, maar die is geblesserd volgens mij). En uiteraard Urby linksback i.p.v. die gnoom...

-----Mounir/Luis-----
Eriksen----------Siem
-------Enoh/Demy-----
Urby/Jan/Toby/Gregory
-------Steek---------
alibabba
 alibabba - zaterdag 20 november 2010 - 11:23   quote  deeplink  
Vanavond is het zover. AJAX neemt het dan op tegen koploper Psv. De Eindhovenaren hebben zes punten voorsprong op de Amsterdammers, dus het is er voor de ploeg van Martin Jol alles aangelegen om de topper te winnen. "Misschien is dit wel de meest cruciale week van het seizoen", zegt Jol die daarmee ook doelt op het Champions League treffen met Real Madrid aanstaande dinsdag. De wedstrijd tussen Ajax en Psv zal vanavond om 20.45 uur beginnen. Voor de competitie is AJAX - Psv inmiddels al 54x gespeeld en Ajax won daarvan meer dan de helft ( 28x ). Philips won er 19, waarvan 9x in de laatste 14 wedstrijden in Amsterdam, en was er 7x een gelijkspel te noteren. Meer dan 100x trof AJAX doel ( 105 ) en 77x wisten de lampekappen te scoren.

Op 03-01-1960 won Ajax met 6-2 en hierin waren de gebroeders Groot ( Cees en Henk ) van grote waarde. Cees Groot maakte in de Meer maar liefst 3 doelpunten en Henk werkte er 1 tegen het netje. De overige Ajax-treffers kwamen op naam van Swart en Donald Feldmann ( aanvaller ). Cees en Henk tekende beide een contract bij Ajax in 1959. Cees Groot was een fysiek sterke spits en goed in de lucht, maar weinig sierlijk en technisch. Hij had vooral talent voor het maken van doelpunten. In zijn eerste seizoen scoorde hij 29 doelpunten in de competitie, zijn broer Henk maakte er 38. Samen waren ze goed voor meer dan de helft van de doelpunten van Ajax in dat seizoen, en werden ze 3e en 1e op de topscorerlijst van de competitie. Henk Groot vestigde een jaar later een record met 41 doelpunten in de competitie. Cees Groot maakte in zijn carrière 100 doelpunten in de competitie voor Ajax, waarmee hij 11e is op de topscorerlijst aller tijden van de club.

Op 17-03-1968 scoorde Johan Cruijff 2x, Henk Groot 1x en Inge Danielsson 1x, die ingevallen was voor Wim Suurbier. Mede door deze 4-0 werd AJAX in dat seizoen kampioen van Nederland met 3 punten voorsprong op aartsrivaal Feyenoord.

14-09-1980 heeft een verhaal;

In het volgende prachtige filmpje zie je Frank Arnesen en Søren Lerby, die beide voor AJAX en Psv speelde, aan het werk;

Ronald Koeman en Gerald Vanenburg hebben ook voor zowel Psv als Ajax gespeeld. Beide speelde in het Ajax-shirt op 21-04-1984, waarin Ajax door een doelpunt van Marco v.Basten in de 54e minuut met 1-0 won.

Op 31-08-1986 speelde R.Koeman en Vanenburg in het Psv-shirt, maar won Ajax toch met 3-0; Winter 1-0 ('14), van Basten 2-0 ('41), van Basten 3-0 ('62). Jan Wouters speelde die dag mee met Ajax, die ook een Psv-verleden heeft.

John Bosman ( oud-Ajacied ) stond in de basis bij Psv op 28-10-1990, maar hij kon niet verhinderen dat Philips met de staart tussen de benen Amsterdam verliet ( 3-1 ). Wouters scoorde de openingstreffer voor Ajax en Juul Ellerman werkte de gelijkmaker tegen de touwen. Pettersson maakte 5 minuten voor tijd 2-1 en Bergkamp deed er in de laatste minuut nog een schepje bovenop.

Scoreverloop op 16-11-2008; Suarez 1-0 ('27). Afellay 1-1 ('56), Sulejmani 2-1 ('74), Pieters 3-1 e.d.('78), Leonardo 4-1 ('90).

Toby Alderweireld lijkt weer eens te gaan spelen, wegens de schorsing van André Ooijer en de blessure van Oleguer. Ook Florian Jozefzoon is geblesseerd en kan niet spelen tegen PSV. Door de midweekse interlands kwamen de internationals pas vrijdag weer meetrainen. "Daardoor konden we er toch voor zorgen dat we ons met z'n allen konden focussen op PSV. Luis kwam na de training aan. Hij mankeert niets en heeft wel vaker drie keer per week wedstrijden. Ik maak me geen zorgen over hem", aldus Jol over zijn ploeg tijdens het wekelijkse perspraatje. Ik denk dat Jol zo start; Stekelenburg; Van der Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Anita; De Zeeuw, De Jong, Lindgren; Suárez, El Hamdaoui en Emanuelson.

Mijn keuze zou een andere zijn en door alle shit van de laatste tijd verwacht ik niet dat Ajax wint. Daarom hou ik het, om het enigzins positief te houden, op een gelijkspel ( 1-1 ).
anti010
 anti010 - zaterdag 20 november 2010 - 11:33   quote  deeplink  
1-3 Eruit met Jol en het hele zooitje. en weer van voor af aan beginnen en die derde ster duurt nog minstens 5 jaar!!! Het is nu eenmaal realiteit, de concurrentie is gewoon zwaarder geworden en wij kunnen die druk niet aan. KUT
Blokkie1974
 Blokkie1974 - zaterdag 20 november 2010 - 11:44   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 - 11:33 schreef anti010 het volgende:
1-3 Eruit met Jol en het hele zooitje. en weer van voor af aan beginnen en die derde ster duurt nog minstens 5 jaar!!! Het is nu eenmaal realiteit, de concurrentie is gewoon zwaarder geworden en wij kunnen die druk niet aan. KUT
Jol mag er wat mij betreft ook uit. Laat Danny Blind het maar over gaan nemen. Voor de rest vrees ik dat je gelijk hebt. AJAX kampioen worden.......wellicht over een jaar of 5 inderdaad.
FsideVak129
 FsideVak129 - zaterdag 20 november 2010 - 11:46   quote  deeplink  
Ondanks alle shit zit ik er vanavond gewoon weer...

4-1 zoals de vorige keer...

Schop, schop, schop, schop die boeren neer
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 20 november 2010 - 14:19   quote  deeplink  
Huh? Ik wist niet wat de selectie tegen PSV was. Dus ik ging kijken en ik zag dat Aras Özbilic mee is?? Weet iemand waarom?
Niet negatief, maar juist positief ben ik hierover.. Maar wel ten koste van Jozefzoon..
PETER111
 PETER111 - zaterdag 20 november 2010 - 14:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 - 14:19 schreef Hasjkoph het volgende:
Huh? Ik wist niet wat de selectie tegen PSV was. Dus ik ging kijken en ik zag dat Aras Özbilic mee is?? Weet iemand waarom?
Niet negatief, maar juist positief ben ik hierover.. Maar wel ten koste van Jozefzoon..
Jozefzoon is geblesseerd
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 20 november 2010 - 15:16   quote  deeplink  
Aah ty ;)
Ajax mijn club
 Ajax mijn club - zaterdag 20 november 2010 - 15:50   quote  deeplink  
Al 36 jaar ben ik supporter van ajax, ook woon ik al 36 jaar in Eindhoven. Ik woon notabene in dezelfde als Bouma, totvoor kort Ooijer en J. Reis woont twee deuren bij mij vandaan. Je kunt je voorstellen dat ik de afgelopen jaren al heel wat te verduren heb gehad. Dus Ajax, doe mij vanavond een plezier en laat me maandag weer eens met een opgeheven hoofd naar mijn werk gaan en even toeteren als ik bij Reis voorbij rijd. Ik hoop stiekum op 2-0.
Johnnyafca
 Johnnyafca - zaterdag 20 november 2010 - 15:54   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 - 15:50 schreef Ajax mijn club het volgende:
Al 36 jaar ben ik supporter van ajax, ook woon ik al 36 jaar in Eindhoven. Ik woon notabene in dezelfde als Bouma, totvoor kort Ooijer en J. Reis woont twee deuren bij mij vandaan. Je kunt je voorstellen dat ik de afgelopen jaren al heel wat te verduren heb gehad. Dus Ajax, doe mij vanavond een plezier en laat me maandag weer eens met een opgeheven hoofd naar mijn werk gaan en even toeteren als ik bij Reis voorbij rijd. Ik hoop stiekum op 2-0.
Zit op kamers in Eindhoven en ik ervaar precies t zelfde! laatste 2 thuis wedstrijden waren een groot succes. De 4-3 en de grote nederlaag in dat vorige seizoen waren wat minder! Maar als we winnen mag ik weer gruwelijk hard lachen naar die gasten, wat is deze wedstrijd altijd oh zo belangrijk voor hun. 2-1!!
remco k
 remco k - zaterdag 20 november 2010 - 22:44   quote  deeplink  
DIT IS EEN BERICHT GEPLAATST VANUIT VORIG TOPIC: Scheidsrechters en Ajax....

Ik denk dat je loopt te zeiken. We hadden net zo makkelijk een penalty tegen kunnen krijgen, Rood is terecht, en affelay geel ook terecht. Anita had eraf gemoeten met rood... Calimero gedrag is niet des Ajax, en we zouden het niet nodig moten hebben...
Boudewijn
 Boudewijn - zaterdag 20 november 2010 - 22:52   quote  deeplink  
Eindelijk weer eens een mooie wedstrijd om te zien!

En Suarez is de nieuwe Mike tyson!
Dramawedstrijd
 Dramawedstrijd - zaterdag 20 november 2010 - 22:55   quote  deeplink  
Afellay patient
remco k
 remco k - zaterdag 20 november 2010 - 22:57   quote  deeplink  
Ik snap niet zo goed dat mensen zeggen dat Ajax goed gespeeld heeft, Psv moet in de tweede helft over Ajax heen lopen, en maakt totaal geen gebruik van de door Ajax geboden ruimte, de inzet was redelijk goed vandaag, maar dat lijkt me niet meer dan logisch. Vrijwel alle spelers kwamen te kort tegen hun directe tegenstander, de enige spelers die mij positief opvallen, waren Van der Wiel, Steek, de Zeeuw, en invaller Sulejmani die in mijn ogen echt steeds beter wordt, alle dreiging in de tweede helft bij Ajax kwam van zijn voet...

Dan ene opmerking waar ik wel wat haters over me heen gaan krijgen, maar ik hoop van harte naar aanleidiing van dat BIJTEN van Suarez, dat hij minimaal 10 wedstrijden schorsing krijgt, dat hoort niet op de NL velden thuis, en Ajax mag dat nooit toestaan.

Maar vandaag is de allergrootste verliezer voor de verandering MARTIN JOL, als je Lindgren in de ploeg brengt voor de speler op 10 ( de JONG) dan speel je niet om te winnen, en wil je controleren, hij maakt de wissels ook altijd vee te moeilijk, net als met Sulejmani, iedere keer weer moeten er meerdere spelers van positie veranderen bij een wissel, en iedere keer duurt het weer een aantal minuten voordat het weer "goed" staat. Als Jol vind dat Urby beter is als linksback, dan moet hij daar gewoon beginnen, en anders moet hij Urby eraf halen. Hetzelfde op het middenveld, hij haalt de Jong eraf de Zeeuw moet naar de 10 en Mister balletje breed Lindgren moet o pde Zeeuw zijn plek gaan spelen. Hij moet daar gewoon Eriksen brengen voor de Jong...
PSVMocro
 PSVMocro - zaterdag 20 november 2010 - 22:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 - 22:52 schreef Boudewijn het volgende:
Eindelijk weer eens een mooie wedstrijd om te zien!

En Suarez is de nieuwe Mike tyson!
Meer strijd, dan goed voetbal. Eerste helft voor Ajax, tweede helft voor PSV. Ondanks dat in mijn optiek PSV de grotere kansen had (maar ik ben niet geheel onpartijdig) kan ik prima leven met een gelijkspel. Verder zaten de sleutelspelers niet in de wedstrijd. Onnodige reactie Afellay bij Suarez, maar wat Suarez daarna bij Bakkal deed...
remco k
 remco k - zaterdag 20 november 2010 - 22:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 - 22:55 schreef Dramawedstrijd het volgende:
Afellay patient
Doet onze Suarez dat niet 400 keer per wedstrijd dan?
remco k
 remco k - zaterdag 20 november 2010 - 23:00   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 - 22:57 schreef PSVMocro het volgende:

[..]

Meer strijd, dan goed voetbal. Eerste helft voor Ajax, tweede helft voor PSV. Ondanks dat in mijn optiek PSV de grotere kansen had (maar ik ben niet geheel onpartijdig) kan ik prima leven met een gelijkspel. Verder zaten de sleutelspelers niet in de wedstrijd. Onnodige reactie Afellay bij Suarez, maar wat Suarez daarna bij Bakkal deed...
Ik ben totaal geen Calimero, en houd er ook totaal niet van, maar jullie mopperen met de scheids, afgezien van de "grote" momenten, floot hij iedere gelijkwaardig duel in het voordeel van PSV.

Overigens ben ik het met je eens wat de reactie van Suarez betreft, en is mijn mening dat zoiets gelijk moet staan aan minimaal 10 wedstrijden schorsing, Suarez is absoluut mijn Ajax held ( nog steeds) maar dit kan en mag niet bij een "topspeler"
PSVMocro
 PSVMocro - zaterdag 20 november 2010 - 23:04   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 - 23:00 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik ben totaal geen Calimero, en houd er ook totaal niet van, maar jullie mopperen met de scheids, afgezien van de "grote" momenten, floot hij iedere gelijkwaardig duel in het voordeel van PSV.

Overigens ben ik het met je eens wat de reactie van Suarez betreft, en is mijn mening dat zoiets gelijk moet staan aan minimaal 10 wedstrijden schorsing, Suarez is absoluut mijn Ajax held ( nog steeds) maar dit kan en mag niet bij een "topspeler"
Je zit helaas bij de verkeerde supporter. Ik mopper zelden tot nooit over de scheidsrechter. Ik probeer er dus ook zo min mogelijk aandacht aan te besteden. Vaak zie ik het niet eens. Lijkt me ook niet makkelijk om scheidsrechter te zijn.
freakie
 freakie - zaterdag 20 november 2010 - 23:18   quote  deeplink  
remco... Die tackel van bouma?? Moest geen 2e geel zijn?? Die van lindgren rood?? waar raakte hij affelay dan zo verschrikkelijk??
padvr
 padvr - zaterdag 20 november 2010 - 23:23   quote  deeplink  
Oh, wat is Suarez toch een vervelend ventje.. bah!
remco k
 remco k - zaterdag 20 november 2010 - 23:38   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 - 23:18 schreef freakie het volgende:
remco... Die tackel van bouma?? Moest geen 2e geel zijn?? Die van lindgren rood?? waar raakte hij affelay dan zo verschrikkelijk??
Bouma bukt alleen er was geen tackel.
Dramawedstrijd
 Dramawedstrijd - zaterdag 20 november 2010 - 23:41   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 - 22:57 schreef remco k het volgende:

[..]

Doet onze Suarez dat niet 400 keer per wedstrijd dan?
Afellay Patient
Dramawedstrijd
 Dramawedstrijd - zaterdag 20 november 2010 - 23:47   quote  deeplink  
Nu wordt duidelijk wat voor een matig team Ajax eigenlijk heeft. Totaal géén creativiteit en voetballend vermogen op het middenveld. Enoh is een balafpakker maar zeker de laatste tijd in balbezit Dramatisch. De Jong en Lindgren spelen alleen maar terug of breed, zijn te traag en hebben een matige techniek. Eriksen is nog te licht en De Zeeuw is een loper die van zestien naar zestien gaat, diepte zoekt en bij de spitsen aansluit. Met dit middenveld kom je dus duidelijk niet aan voetballen toe en dan vraag ik me af waarom ze een pure voetballer als Aissati geen kans hebben gegeven.
Dramawedstrijd
 Dramawedstrijd - zaterdag 20 november 2010 - 23:49   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 - 23:23 schreef padvr het volgende:
Oh, wat is Suarez toch een vervelend ventje.. bah!
PSV heeft alleen maar lieverdjes lopen. Afellay was echt sympathiek vandaag. Pieters was helemaal niet om aan te zien. Kan die man nou niks anders dan tegenstanders uitkleden of hun shirt aan gort trekken?
PSVMocro
 PSVMocro - zaterdag 20 november 2010 - 23:58   quote  deeplink  
Dit is een topwedstrijd in de eredivisie, dan wil ik niet eens sympathieke spelers zijn. Gewoon hard tegen hard, maar wel fair. Geen schwalbes, net doen of je geslagen bent en neervallen, geen belachelijke overtredingen waarmee je de tegenstander zwaar kan blesseren en het bijten van de tegenstander wil ik al helemaal niet zien. Ik ben een voetballiefhebber en heb over de jaren heen echt genoten van Suarez. Had hem graag bij PSV gezien. Tuurlijk had hij in het begin last van een valziekte, zoals Farfan dat bij ons ook had. Hoort niet op een voetbalveld, maar dat krijgen die jongens mee vanuit hun voetbalcultuur. Ik was daarom wel onder de indruk van Suarez nadat hij aanvoerder was geworden onder Jol. Hij leek echt zijn gedrag flink te hebben verbeterd. Was ook rustig op het veld, deed geen gekke dingen en scoorde er flink op los. Maar de Suarez van dit seizoen en dan met name van vanavond...daar is toch echt iets mis mee. Die jongen moet met iemand praten.
Dramawedstrijd
 Dramawedstrijd - zondag 21 november 2010 - 00:06   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 - 23:58 schreef PSVMocro het volgende:
Dit is een topwedstrijd in de eredivisie, dan wil ik niet eens sympathieke spelers zijn. Gewoon hard tegen hard, maar wel fair. Geen schwalbes, net doen of je geslagen bent en neervallen, geen belachelijke overtredingen waarmee je de tegenstander zwaar kan blesseren en het bijten van de tegenstander wil ik al helemaal niet zien. Ik ben een voetballiefhebber en heb over de jaren heen echt genoten van Suarez. Had hem graag bij PSV gezien. Tuurlijk had hij in het begin last van een valziekte, zoals Farfan dat bij ons ook had. Hoort niet op een voetbalveld, maar dat krijgen die jongens mee vanuit hun voetbalcultuur. Ik was daarom wel onder de indruk van Suarez nadat hij aanvoerder was geworden onder Jol. Hij leek echt zijn gedrag flink te hebben verbeterd. Was ook rustig op het veld, deed geen gekke dingen en scoorde er flink op los. Maar de Suarez van dit seizoen en dan met name van vanavond...daar is toch echt iets mis mee. Die jongen moet met iemand praten.
Tja.. Ik weet ook niet wat er met die jongen aan de hand is. Hij is duidelijk uit vorm en reageert dat af op alles en iedereen, waardoor hij zichzelf meer en meer uit het spel haalt. Misschien dat de vorm er over een paar weken weer is, je weet het niet. Dat schot van eigen helft was wel weer ouderwets Suárez moet ik zeggen. Ik vond het gedrag van Afellay overigens wel storend. Steeds provocerende, onnodige acties op het middenveld maken zonder tegenstander in de buurt en tegenstanders rode kaarten aannaaien.
PSVMocro
 PSVMocro - zondag 21 november 2010 - 00:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 november 2010 - 00:06 schreef Dramawedstrijd het volgende:

[..]

Tja.. Ik weet ook niet wat er met die jongen aan de hand is. Hij is duidelijk uit vorm en reageert dat af op alles en iedereen, waardoor hij zichzelf meer en meer uit het spel haalt. Misschien dat de vorm er over een paar weken weer is, je weet het niet. Dat schot van eigen helft was wel weer ouderwets Suárez moet ik zeggen. Ik vond het gedrag van Afellay overigens wel storend. Steeds provocerende, onnodige acties op het middenveld maken zonder tegenstander in de buurt en tegenstanders rode kaarten aannaaien.
Ik vond zijn valpartij beschamend en niet passen bij een sierlijke voetballer, maar het was toch echt rood. Afellay was weg en Lindgren trapt vol tegen zijn enkels, zonder ook maar de schijn te geven dat hij voor de bal gaat. Kijk de beelden maar terug, daar wordt je echt niet van vrij gesproken.
alibabba
 alibabba - zondag 21 november 2010 - 00:37   quote  deeplink  
Waarom nemen we eind vorig seizoen niet als graadmeter? Dat ging op zich wel goed, maar Suarez verbloemde toen veel. De sleutel lag toen bij de spits, waardoor het creatieve gebrek op het middenveld werd gecamoufleerd. El Hammie is gewoon een goeie spits, maar is geen Pantelic. El Hamdaoui is beter dan Pantelic, maar toch presteren we minder? Zou El Hammie dan echt niet in de rol van Pantelic kunnen spelen? Natuurlijk kan hij dat en wanneer Vertonghen daarbij ook nog eens doorschuift bij balbezit naar het middenveld, je Sulejmani als linksbuiten opstelt, Urby naar de backplaats zet, ben je klaar en word je fluitend kampioen.

Ik heb me de 1e helft kapot geergerd aan het spel van Psv en Ajax had daar maximaal gebruik van moeten maken door Hutchinson en Pieters veelvuldiger op te zoeken. Het is toch onvoorstelbaar dat op de buitenplek Urby steeds word verkozen boven Sulejmani? Enoh is helemaal niet meer zichzelf, omdat hij zich juist lekker voelde toen het veld door Pantelic "lang" werd gehouden en het nu juist aankomt op voetballend vermogen. Anita zou in deze constructie dan oplossing bieden, maar het is maar net voor welk soort voetbal je kiest. El Hammie en Suarez zouden ook achter mekaar kunnen spelen, met Ozbiliz/Jozefzoon en Sulejmani als buitenspelers. Ik weet dat Cruijff eens v.Basten en Bosman achter mekaar liet spelen en dat werkte prima.

Discutabele momenten met overtredingen blijf je altijd houden, maar het gaat erom dat je zo'n momenten meer mee krijgt dan tegen en dat krijg je als alles binnen je club peis en vree is. Dat laatste is ver te zoeken en daardoor mag Ajax NOOIT de schuld zoeken bij de scheids. Suarez is me toch een mannetje. Het is toch onvoorstelbaar wat hij sleurt en doet en staat altijd in de schijnwerpers, meestal positief, maar ook vaak negatief. Dat positieve moet altijd op de 1e rang staan en hij is voor mij een symbool van ambitie en winnersmentaliteit.
joduh
 joduh - zondag 21 november 2010 - 00:42   quote  deeplink  
ik heb gelukkkig een megastukkie in mijn fiets!!!hoerahup ajax hahah kutzooi
remco k
 remco k - zondag 21 november 2010 - 00:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 november 2010 - 23:41 schreef Dramawedstrijd het volgende:

[..]

Afellay Patient
Doet Suarez dat niet 400 keer per wedsrtijd dan?

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5939
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AFC Ajax - PSV Eindhoven (zaterdag 20 novermber , 20.45): 0 - 0

0.0107688