|
|
|
Ride
|
|
|
quote:Zaak Suarez: PSV zet kwaad bloed Van onze Telesportredactie In het bijt-incident rond Luis Suarez heeft vooral PSV kwaad bloed gezet in de Amsterdam ArenA, zo is nu duidelijk. Hoewel slachtoffer Otman Bakkal kort na het fluitsignaal van Björn Kuipers lachend met Suarez van het veld liep, aangaf geen kwaad woord over de Ajacied te zullen zeggen en de beelden maar voor zich moesten spreken, kwam hij - zo blijkt in Zeist uit het 'strafdossier' - toch met een belastende verklaring.
Luis Suarez Foto: ANP Ook de op papier gezette zienswijzen van aanvoerder Ibrahim Afellay en teammanager Mart van den Heuvel deden Suarez geen goed. Ajax vindt dat PSV's goed recht, maar wijst op de "collegiale verklaring" van Eyong Enoh, die Ibrahim Afellay vorig jaar (vergeefs) zou hebben vrijgepleit van een elleboogstoot.
Het meest teleurgesteld is men echter niet op het Eindhovense trio, maar PSV-clubarts Cees-Rein van den Hoogenband. Volgens meerdere bronnen heeft de dokter het medisch dossier van Bakkal, inclusief foto's ingediend bij de aanklager. "We hebben alle verklaringen in ons bezit. En dat klopt", is het enige wat een woordvoerder van Ajax erover kwijt wil. "We laten ons daar verder niet over uit, omdat we de aandacht niet willen afleiden." Na Ajax-Real Madrid was de aanvaller zelf - in gebrekkig Nederlands - ook schuldbewust. "Het bijten was een slechte fout van mij."
Ajax stemde woensdag schoorvoetend in met het schikkingsvoorstel van zeven wedstrijden voor de bijtende Luis Suarez. De directie, staf en spelers hebben moeite met de hoge straf, maar vinden het signaal dat de club naar de samenleving toe moet afgeven het belangrijkst. Een tucht- en eventuele beroepszaak zouden de indruk kunnen wekken dat het wangedrag van Suarez wordt getolereerd en dus neemt Ajax zijn verlies.
Met de nederige houding - het niet accepteren van de straf was ondanks het gevoel van onrecht geen optie - blijkt Ajax te hebben geleerd van het verleden. In oktober 2008 maakte men zich volstrekt belachelijk door het schikkingsvoorstel van de aanklager betaald voetbal voor Klaas-Jan Huntelaar 'onder protest te accepteren'. Je accepteert of niet. Huntelaar had scheidsrechter Eric Braamhaar inconsequent genoemd. Ook na de bekerwinst op Feyenoord won Ajax ook niet de schoonheidsprijs. Jan Vertonghen maakte de Feyenoorders tijdens de huldiging in de ArenA uit voor 'kutkakkerlakken', werd de dag daarna door Van den Boog tot de orde geroepen en ging diep door het stof. Om vervolgens niet akkoord te gaan met de voorgestelde straf van twee duels.
Behoudens het feit dat Ajax er in het belang van het voetbal - lees: de voorbeeldfunctie van Suarez - nu geen slepende zaak van wil maken, speelt ook mee dat Jol rust rondom het elftal wil. De trainer gaf zijn basisspelers twee dagen vrij en start morgen de voorbereiding op het duel bij VVV-Venlo van zondag.
Ik was al anti-PSV maar ben nu 1000% anti-PSV.
De walgelijkste club van de eredivisie
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 25 november 2010 door Ride -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Allemaal prima, maar dat neemt niet weg dat de 7 wedstrijden volledig terecht zijn in mijn ogen.. |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote: Moeilijk discussieren zo. Ik heb al vele malen aangegeven dat de straf terecht is en die straf zou toch wel gegeven zijn. Wat Suarez deed mag niet. Klaar. Simpel. Dat is gewoon mishandeling buiten voetbal om. Een elleboog of gestrekt been kan nog voetbaltechnisch gerelateerd bezien worden.
Misschien zou de KNVB 5 wedstrijden geven + die 2 van Ajax maar waarom zou je als P$V zo'n rapport indienen. Blijkbaar zin in kwaad bloed. Als advocaat zou ik de beelden van Suarez en Bakkal na afloop wedstrijd gebruiken. Gebroederlijk en vriendelijk en lachend het veld af. Zij tweeën konden er mee leven dus dat P$V dan op zo'n manier alsnog een aanklacht sterkt...
|
|
|
|
|
jacqueline
|
|
|
nee... het gaat om het moment. "bijten"... het gaat niet om een vete of iets persoonlijks. |
|
|
|
|
jacqueline
|
|
|
er wordt gezegd.. .spelers moeten elkaar beschermen. Prima... maar NIET de hand boven het hoofd houden, dit bijten hoort niet thuis op de velden. Het is totaal ongepast om dan nu deze persoon de hand boven het hoofd te houden. Beschermen houdt ook in: zorgen dat het niemand anders gaat gebeuren. |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
Je hebt gelijk |
|
|
|
|
jacqueline
|
|
|
bedankt. Ride. zoals je beseft ben ik niet van jullie clubbie, maar wel vrij objectief denk ik. dit kon niet, en mag niet meer kunnen. de straf moet dat tot uiting brengen. |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote:Op donderdag 25 november 2010 - 12:11 schreef jacqueline het volgende:bedankt. Ride. zoals je beseft ben ik niet van jullie clubbie, maar wel vrij objectief denk ik. dit kon niet, en mag niet meer kunnen. de straf moet dat tot uiting brengen. Jammer dat de objectiviteit zich beperkt tot deze ene situatie. Nogmaals.. het bijten is buiten proportioneel gedrag en dient niet toegelaten te worden. Had beter geweest als hij ook niet in deze periode in de CL mocht voetballen van de Ajax-directie.
Maar het algemene gedrag van spelers is veel breder dan dit bijtincident. Op voeten gaan staan en een knietje geven bij veter strikken noem ik ook buitenproportioneel gedrag. En daar mag van mij een aanklager ook wat aan gaan doen. Daar mis ik de nuance in van jouw kant. |
|
|
|
|
jacqueline
|
|
|
Ride, excuses daarvoor. Inderdaad je hebt gelijk. Alleen vind ik dat er een groot gat is tussen dit en de voorbeelden die jij aangeeft. Ja, hoort niet, helemaal mee eens. Ik vind dat daar veel vaker gewoon een kaart voor getrokken moet worden, even in het midden latend welke kleur, waarschijnlijk afhankelijk van de aard van de overtreding. Echter, ik vind ook dat het veelvuldig reclameren, op de grond liggen en uitschreeuwen van de pijn en na een minuut weer kiplekker zijn ook aan banden moet worden gelegd. Laat spelers maar eens een minuut of 5 buiten de lijnen bij een zgn blessurebehandeling. Dan kan er voor de echte blessures gewoon de tijd voor genomen worden en evt. bijgeteld uiteindelijk. (en nu wijs ik echt niet expliciet naar Suarez of naar jullie club in het bijzonder, dit is algemeen statement). |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 25 november 2010 - 11:29 schreef Ride het volgende:[..] Moeilijk discussieren zo. Ik heb al vele malen aangegeven dat de straf terecht is en die straf zou toch wel gegeven zijn. Wat Suarez deed mag niet. Klaar. Simpel. Dat is gewoon mishandeling buiten voetbal om. Een elleboog of gestrekt been kan nog voetbaltechnisch gerelateerd bezien worden. Misschien zou de KNVB 5 wedstrijden geven + die 2 van Ajax maar waarom zou je als P$V zo'n rapport indienen. Blijkbaar zin in kwaad bloed. Als advocaat zou ik de beelden van Suarez en Bakkal na afloop wedstrijd gebruiken. Gebroederlijk en vriendelijk en lachend het veld af. Zij tweeën konden er mee leven dus dat P$V dan op zo'n manier alsnog een aanklacht sterkt... [ afbeelding ] [ afbeelding ] Omdat het niet zo heel moeilijk is, PSV en Ajax zijn directe concurenten, en in het rapport van PSV wordt volgens mij niet gelogen toch? Waarom zou Psv een minder belastende verklaring afleggen om een concurrent te helpen? Ik kan er persoonlijk niet warm of koud van worden, iedereen is tegen Ajax, nou en!!! Dat hebben we aan onszelf te danken met onze grote smoel, maar zonder prestaties. Ajax moet daar boven staan, gewoon verder gaan, en mag ook niet afhankelijk zijn van het presteren van 1 speler, wat wel het geval is, als dat minder het geval was geweest, en ajax ook zonder Suarez gewoon goed kan voetballen, was het waarschijnlijk veel minder opgeblazen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 25 november 2010 - 12:30 schreef Ride het volgende:[..] Jammer dat de objectiviteit zich beperkt tot deze ene situatie. Nogmaals.. het bijten is buiten proportioneel gedrag en dient niet toegelaten te worden. Had beter geweest als hij ook niet in deze periode in de CL mocht voetballen van de Ajax-directie. Maar het algemene gedrag van spelers is veel breder dan dit bijtincident. Op voeten gaan staan en een knietje geven bij veter strikken noem ik ook buitenproportioneel gedrag. En daar mag van mij een aanklager ook wat aan gaan doen. Daar mis ik de nuance in van jouw kant. Hier heb je helemaal gelijk in, ook de straffen die worden gegeven kloppen van geen kant, zo was dat bijtincident tegen Beerens veel erger, maar werd daar maar 5 wedstrijden schorsing voor gegegeven, wordt er vrijwel niks gedaan tegen het aanstellen van spelers.
En wat mij het meeste irriteert, is dat er ooit eens een afspraak is gemaakt, dat wanneer een speler vraagt om een kaart voor de tegenstander, dat hij dan zelf een gele kaart krijgt, in het begin werd dit veelvludig nageleefd, en zag je ook dat vrijwel niemand het meer deed, na een tijdje is dat doodgebloed en nu zie je het weer extreem vaak gebeuren op de velden.... |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote:Op donderdag 25 november 2010 - 12:48 schreef jacqueline het volgende:Ride, excuses daarvoor. Inderdaad je hebt gelijk. Alleen vind ik dat er een groot gat is tussen dit en de voorbeelden die jij aangeeft. Ja, hoort niet, helemaal mee eens. Ik vind dat daar veel vaker gewoon een kaart voor getrokken moet worden, even in het midden latend welke kleur, waarschijnlijk afhankelijk van de aard van de overtreding. Echter, ik vind ook dat het veelvuldig reclameren, op de grond liggen en uitschreeuwen van de pijn en na een minuut weer kiplekker zijn ook aan banden moet worden gelegd. Laat spelers maar eens een minuut of 5 buiten de lijnen bij een zgn blessurebehandeling. Dan kan er voor de echte blessures gewoon de tijd voor genomen worden en evt. bijgeteld uiteindelijk. (en nu wijs ik echt niet expliciet naar Suarez of naar jullie club in het bijzonder, dit is algemeen statement). Oke,
goed omschreven voor wat betreft de kaarten en tijdrekken. daar zou een nieuw systeem voor moeten komen. Gele kaarten zou verplichte rust moeten zijn en geen optelsom voor volgende wedstrijden. Je benadeelt dan ook op dat moment het team waarvoor de speler een gele kaart ontvangen heeft. Dus geen ingecalculeerde gele kaart voor een volgende wedstrijd. 1e overtreding? 2 minuten aan de kant 2e overtreding? 5 minuten aan de kant 3e overtreding? direkt geschorst
Rode Kaart overtredingen moeten dan ook geëvalueerd worden. Strenger toezicht desnoods met hulp van 4e man. Degene die in het stadion zitten zien ook de overtredingen waar geen camera's bij zijn. Achter in het veld of juist voorin.. daar waar de bal niet is. Camera's zouden dan toch een aanvulling kunnen zijn. |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote:Op donderdag 25 november 2010 - 12:53 schreef remco k het volgende:[..] Omdat het niet zo heel moeilijk is, PSV en Ajax zijn directe concurenten, en in het rapport van PSV wordt volgens mij niet gelogen toch? Waarom zou Psv een minder belastende verklaring afleggen om een concurrent te helpen? Ik kan er persoonlijk niet warm of koud van worden, iedereen is tegen Ajax, nou en!!! Dat hebben we aan onszelf te danken met onze grote smoel, maar zonder prestaties. Ajax moet daar boven staan, gewoon verder gaan, en mag ook niet afhankelijk zijn van het presteren van 1 speler, wat wel het geval is, als dat minder het geval was geweest, en ajax ook zonder Suarez gewoon goed kan voetballen, was het waarschijnlijk veel minder opgeblazen. Heb je ook gelijk in |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote:Op donderdag 25 november 2010 - 12:56 schreef remco k het volgende:[..] Hier heb je helemaal gelijk in, ook de straffen die worden gegeven kloppen van geen kant, zo was dat bijtincident tegen Beerens veel erger, maar werd daar maar 5 wedstrijden schorsing voor gegegeven, wordt er vrijwel niks gedaan tegen het aanstellen van spelers. En wat mij het meeste irriteert, is dat er ooit eens een afspraak is gemaakt, dat wanneer een speler vraagt om een kaart voor de tegenstander, dat hij dan zelf een gele kaart krijgt, in het begin werd dit veelvludig nageleefd, en zag je ook dat vrijwel niemand het meer deed, na een tijdje is dat doodgebloed en nu zie je het weer extreem vaak gebeuren op de velden.... Wat mij ook irriteert is dat er ooit is afgesproken in het voordeel van de aanval te fluiten... om het spel ten goede te laten komen. Weinig van gezien tot nu toe. |
|
|
|
|
jacqueline
|
|
|
Ik denk dat daar pas sprake van is als er eens met wat meer respect gevoetbalt gaat worden. Overal en altijd een scheids cq grensrechter becommentariseren (weer netjes verwoordt he) en vinden dat zij altijd in het ongelijk staan, schiet niet op. Je moet het als het ware 'verdienen' dat er bij twijfel in jouw voordeel wordt gefloten. Voor wat hoort wat, zeg maar. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
of zeg maar niets......beter...... |
|
|
|