|
|
Leon FR1908
|
|
|
Rotterdam is een broedplaats voor jonge, agressieve relschoppers. Jonge hooligans kunnen overal en op elk moment opduiken. Het risico op rellen beperkt zich niet alleen tot gratis dance-evenementen, volgens onderzoekers. Dit schrijft het AD/Roterdams Dagbad vandaag. De jonge Rotterdamse hooligan is uniek in Nederland. En wanneer hij ergens opduikt is het risico dat het ontaardt in rellen groot.
Onder de jonge garde van de harde kern van Feyenoord is geweld tegen de politie en onschuldige derden meer geaccepteerd dan bij de oude hooligans. Excessief drugsgebruik, psychische problemen en nieuwe mogelijkheden tot organisatie zorgen voor verhoogd risico rond evenementen waar deze jonge hooligans samenkomen. En dat kan overal zijn. ,,Niet alleen bij dance-events, maar ook bij andere betaalde en gratis evenementen en feesten, schrijven de onderzoekers.
In opdracht van de Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb en het ministerie van Binnenlandse Zaken hebben is het hedendaags hooliganisme onder de loep genomen door COT Instituut voor Veiligheids- en Crisismagement, de Politie Academie en Bureau Peke. Aanleiding waren de strandrellen in Hoek van Holland ruim een jaar geleden. Centrale vraag was of de strandrellen de voorbode waren van een nieuw fenomeen. ,,De strandrellen zijn in veel opzichten uniek. Het is een extreem voorbeeld van het type incident dat zich eerder heeft voorgedaan en zich ook nog kan voordoen.
bron :de telegraaf |
|
|
|
|
Pietje1
|
|
|
Ik probeer het te volgen, maar het verhaal is onsamenhangend en leest voor geen meter.... Toen zag ik de bron.... en nu snap ik het. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Zzzzzzzzz maak me maar wakker als t boeiend word. |
|
|
|
|
Pietje1
|
|
|
Wakker worden!!!!!! Het gaat straks boeiend worden..... oh nee vals alarm. Sorry, ga maar weer slapen. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Het had boeiend geweest als er misschien meerdere clubs bijstonden of steden waar het niet beter is.Dus je heb gelijk ;) |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ja..als je alleen Rotterdam onderzoekt, v ind je daar vast wel ellende. Maar er staat Rottedamse hooligan maar hoe ze dan aan de link met per se FEYENOORD of voetbal an sich komen, vertelt t verhaal niet.
tyfuskrant.. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op donderdag 11 november 2010 - 21:41 schreef Stylzz het volgende:Ja..als je alleen Rotterdam onderzoekt, v ind je daar vast wel ellende. Maar er staat Rottedamse hooligan maar hoe ze dan aan de link met per se FEYENOORD of voetbal an sich komen, vertelt t verhaal niet. tyfuskrant.. Precies ik word hier niet goed van,de gebeurd bij de Kuip al jaren nauwelijks wat dus wat Feyenoord??? |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Rotterdams hooliganisme wordt uitvergroot. Te groot! Het maakt kans op overheidssubsidie om dit aan te pakken groter. Ouwe truc: zaken extra aandikken en geld opstrijken om quasi-aanpak te formuleren. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
|
|
|
Maximus
|
|
|
Voor de kosten van zon onderzoek kun je een mooie spits halen... |
|
|
|
|
detrapstaandervanvak
|
|
|
quote: waren fout in de oorlog, deugen nu nog niet |
|
|
|
|
detrapstaandervanvak
|
|
|
quote:Op donderdag 11 november 2010 - 21:44 schreef Leon FR1908 het volgende:[..] Precies ik word hier niet goed van,de gebeurd bij de Kuip al jaren nauwelijks wat dus wat Feyenoord??? idd, misschien wel sparta supporters, i.v.m. vele drugsgebruik.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 11 november 2010 door detrapstaandervanvak -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Volledig in t zwart.
En anders waren t vast finnen. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Vind Verbeek ook een hooligan. |
|
|
|
|
R()b
|
|
|
" volgens onderzoekers "
Maurice de Hond zeker pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff. |
|
|
|
|
FR-Han
|
|
|
als er een vredelievend volk is dan zijn wij het wel |
|
|
|
|
Milo
|
|
|
ik ben een FEYENOORD HOOLIGAN!!!! maar ik ben geen Rotterdamse hooligan! |
|
|
|
|
Pietje1
|
|
|
Er wordt altijd Feyenoord geroepen als een paar Rotterdammers iets uithalen. Dat is eigenlijk al standaard. Iedereen gaat er vanuit dat hooligans alleen bij het voetbal bestaan en niemand denkt dan aan Sparta of Excelsior of bijv amateurclubs waar meer gevochten wordt dan bij Feyenoord.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 12 november 2010 door Pietje1 -- |
|
|
|
|
Feyenoord till i die
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op vrijdag 12 november 2010 - 10:59 schreef Pietje1 het volgende:Er wordt altijd Feyenoord geroepen als een paar Rotterdammers iets uithalen. Dat is eigenlijk al standaard. Iedereen gaat er vanuit dat hooligans alleen bij het voetbal bestaan en niemand denkt dan aan Sparta of Excelsior of bijv amateurclubs waar meer gevochten wordt dan bij Feyenoord. En wat dacht je van modderworstelende vrouwen? |
|
|
|
|
Pietje1
|
|
|
Als jij die ook onder hooligens wil scharen prima, maar dan wel rood-wit beschilderde. |
|
|
|
|
Feyenoord till i die
|
|
|
En natuurlijk een witte neus!! |
|
|
|
|
Pietje1
|
|
|
|
|
|
Feyenoord till i die
|
|
|
Als je het op zijn Tony Montana's doet ook daar buiten hoor! |
|
|
|
|
Pietje1
|
|
|
Dat is zonde. Heb ik me altijd kapot aan geergerd. Hij laat veel te veel liggen door die actie. |
|
|
|
|
Feyenoord till i die
|
|
|
Als je toch genoeg geld en poeder heb zie ik geen probleem. |
|
|
|
|
Pietje1
|
|
|
|
|
|
Feyenoord till i die
|
|
|
Als je het zelf niet heb is dat inderdaad wel zo. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: ligt eraan,ik blies het een keer van een sleutel van een maatje die het mij al 20x had aangeboden.Een klein stofwolkje en ik vond het niet zonde!! ;) |
|
|
|
|
Pietje1
|
|
|
is iets anders dan 15-20 gram a 100 dollar over je kleren en de grond heen te strooien ;-) |
|
|
|
|
hotjumper
|
|
|
Die ouwe van me zette een keer het reinraam open toen er een junk bezig was. Hahahahaha |
|
|
|
|
klaas vaak
|
|
|
|
|
|
hotjumper
|
|
|
|
|
|
Pietje1
|
|
|
quote: dat is dan wel weer humor. :-) |
|
|
|
|
sterski010
|
|
|
In Drenthe schreeuwen ze ook Rotterdam hooligans als ze los gaan... Daarom is t een soort maatstaaf geworden... |
|
|
|
|
FR-Han
|
|
|
quote:Op zaterdag 13 november 2010 - 00:56 schreef sterski010 het volgende:In Drenthe schreeuwen ze ook Rotterdam hooligans als ze los gaan... Daarom is t een soort maatstaaf geworden... nee joh. dat is gewoon dialect. ze zeggen eigelijk hup hup gief die gasten un schup.... |
|
|
|
|
BRAYY
|
|
|
quote: dat klinkt meer als twente of groningen |
|
|
|
|
FR-Han
|
|
|
quote: blijkt drente daar nou precies tussen te liggen... |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
|
|
|
BRAYY
|
|
|
quote: en laat ze nou eens een totaa lander dialect hebben. ik weet het want ik woon er |
|
|
|
|
BRAYY
|
|
|
quote: geen bijdehante opmerkingen meer? |
|
|
|
|
FR-Han
|
|
|
quote: feitelijk zat ik qua topografie goed. dat de een daar nog plattert praat dan de andert moeten zei weten. kent ik niets meet. welt aardigt volkt daart. dank zei hunnie hadden me grootouderts overleeft. want ze hadden aardappelen daaro gescoort. nog bedankt |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
BRAYY
|
|
|
quote:Op zaterdag 13 november 2010 - 15:45 schreef obiku010 het volgende:[..] feitelijk zat ik qua topografie goed. dat de een daar nog plattert praat dan de andert moeten zei weten. kent ik niets meet. welt aardigt volkt daart. dank zei hunnie hadden me grootouderts overleeft. want ze hadden aardappelen daaro gescoort. nog bedankt zeker weten. ik vind het ook heel goed van je dat je weet waar drenthe ligt. |
|
|
|
|
FR-Han
|
|
|
dat heb je als ex internationaal vrachtwagen chauffeur. van griekeland tot spanje via engeland naar hongerije. ben overal geweest. maar drenthe vond ik het mooist |
|
|
|
|
hotjumper
|
|
|
quote:Op zaterdag 13 november 2010 - 16:14 schreef obiku010 het volgende:dat heb je als ex van een internationaal vrachtwagen chauffeur. van griekeland tot spanje via engeland naar hongerije. ben overal geweest. maar drenthe vond ik het mooist Ik wist het.... |
|
|
|
|
FR-Han
|
|
|
quote: nee hoor. dat ik drenthe het mooist vind is niet waar. ik vind het het mooiste als je over de brienennoord komt zeilen met je vrachtwagen. dan zie je die vliegenmeppers (verlichting) das mooi! |
|
|
|
|
Els
|
|
|
quote:Op zaterdag 13 november 2010 - 16:14 schreef obiku010 het volgende:dat heb je als ex internationaal vrachtwagen chauffeur. van griekeland tot spanje via engeland naar hongerije. ben overal geweest. maar drenthe vond ik het mooist Zo, da's om. Zeker nog vóór de invoering van de TomTom? |
|
|
|
|
craven
|
|
|
|
|
|
FR-Han