BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: In Winterstop terug naar AJAX systeem door slimme aan- en verkopen

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Twanus
 Twanus - zondag 14 november 2010 - 10:21   quote  deeplink  
In de winterstop moet AJAX terug naar het systeem met vleugels en balvaste middenvelders. Om hiertoe te komen moet men enkele aan- en verkopen doen. AJAX moet in de winterstop Emanuelon en Suarez of El Hamdoui verkopen en v Wolfswinkel, Beerens en Theo Janssen terug kopen. Door een sterke diepe spits, vleugelspits en balvaste middenvelder zal er weer de rust ontstaan die nodig is om ons AJAX systeem te kunnen spelen. Financieel moet het ook mogelijk zijn!
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 14 november 2010 - 10:37   quote  deeplink  
Janssen hoeft van mij niet..
b2
 b2 - zondag 14 november 2010 - 10:39   quote  deeplink  
alle 3 de spelrs zullen niks toevoegen ,beerens is niet goed genoeg,janssen kan met zo,n lichaam geen jaren mee,v wolfswinkel is niks beter als de spitsen van jong ajax.
Beter is het geld investeren in een trainer met visie(rijkaard,hiddink) die geen antivoetbal spelen en zoals Jol.
Jol zegt dat we geen vleugelspelers hebben maar ik geloof dat Urby,Mickey,suarez en Jozefzoon niet verkeerd zijn op de buitenkant.
Robinho
 Robinho - zondag 14 november 2010 - 11:28   quote  deeplink  
Wat een gezeur steed sover de vleugelspelers. Ajx heeft vorig jaar erg goed gespeeld in het huidige systeem. Er moet een linksback bij.
adriu
 adriu - zondag 14 november 2010 - 11:35   quote  deeplink  
twanus! je bend zeker een twente fan?? dat je de beste spelers van ajax weg wil doen!??
Ricky888
 Ricky888 - zondag 14 november 2010 - 11:41   quote  deeplink  
Ze moeten een spitsentrainer aanstellen en die moet van hammie een Ajax spits maken! Hij heeft de postuur er wel voor. Het is een beetje een zlatan Ibrahimovic denk ik. Ook qua spel. Hij is ook een Ajax spits geworden. Dat kan hammie ook. Iemand als bergkamp kan het wel doen denk. Graag jullie mening
Per4manc
 Per4manc - zondag 14 november 2010 - 11:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 november 2010 - 10:39 schreef b2 het volgende:
alle 3 de spelrs zullen niks toevoegen ,beerens is niet goed genoeg,janssen kan met zo,n lichaam geen jaren mee,v wolfswinkel is niks beter als de spitsen van jong ajax.
Beter is het geld investeren in een trainer met visie(rijkaard,hiddink) die geen antivoetbal spelen en zoals Jol.
Jol zegt dat we geen vleugelspelers hebben maar ik geloof dat Urby,Mickey,suarez en Jozefzoon niet verkeerd zijn op de buitenkant.
Ik snap dat Beerens, Janssen en v Wolfswinkel niet veel toevoegen. Maar wanneer je vind dat Urby, Mickey en Suarez buitenspelers zijn, dan verlies je mijn aandacht.
Urby is een middenvelder, Mickey ...miskoop en Suarez ontneem je alle creativiteit wanneer je hem op de vleugel zet. En vleugelspelers moeten aan de lijn geplakt spelen. Dat kan Suarez niet.

Trouwens ik garandeer je dat Rijkaard en Hiddink weinig anders zullen spelen met het beschikbare materiaal. Missn dat Hiddink enkele spelers beter kan laten functioneren, maar Rijkaard... waarom zoveel vertrouwen in een trainer die weinig heeft bewezen de afgelopen jaren. De successen die hij heeft gehad, had zelf Ronald Koeman nog gehaald.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 14 november 2010 door Per4manc --
Per4manc
 Per4manc - zondag 14 november 2010 - 11:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 november 2010 - 10:21 schreef Twanus het volgende:
In de winterstop moet AJAX terug naar het systeem met vleugels en balvaste middenvelders. Om hiertoe te komen moet men enkele aan- en verkopen doen. AJAX moet in de winterstop Emanuelon en Suarez of El Hamdoui verkopen en v Wolfswinkel, Beerens en Theo Janssen terug kopen. Door een sterke diepe spits, vleugelspits en balvaste middenvelder zal er weer de rust ontstaan die nodig is om ons AJAX systeem te kunnen spelen. Financieel moet het ook mogelijk zijn!
Ik denk ook dat Ajax of Suarez of El-Hammi moet verkopen. Het zijn 2 vergelijkbare spelers waarvan je er maar 1 in het veld kunt gebruiken. Je zou dus eigenlijk 1 van de 2 op de bank moeten houden en daar worden ze niet beter van.
Maar de aankoop van Beerens, v Wolfwinkel en Theo Janssen zie ik niet zitten. Een type Janssen word inderdaad gemist, maar in Janssen zelf heb ik te weinig vertrouwen.
alibabba
 alibabba - zondag 14 november 2010 - 11:59   quote  deeplink  
Eind vorig seizoen wonnen we 14 wedstrijden achter mekaar in de competitie. We hebben El Hamdaoui i.p.v. Pantelic, dus in principe moeten we er beter op worden. Sulejmani is beter dan Rommedahl/Kennedy. Voor de rest is alles intact gebleven. Mensen die nu zeuren om verkopen en aankopen, snappen er niets van. Jol moet met dit materiaal kampioen worden van Nederland, maar ik ben bang dat we het niet worden. Jarenlang de grootste begroting, dus moet je dat terug kunnen zien op het veld. We kunnen dus niet zeggen dat we elk jaar een slecht elftal hebben, integendeel zelfs, maar we worden met goed materiaal regelmatig afgetroefd door Nederlandse middelmaat. HET LIGT NIET AAN DIE SPELERS, MAAR AAN HET GEPRUTS IN DE TOP VAN AJAX. MENSEN WORD WAKKER!!!!!
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 14 november 2010 - 12:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 november 2010 - 11:35 schreef adriu het volgende:
twanus! je bend zeker een twente fan?? dat je de beste spelers van ajax weg wil doen!??
En daarom wil hij dat Twente Janssen aan Ajax verkoopt?
alibabba
 alibabba - zondag 14 november 2010 - 12:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 november 2010 - 11:48 schreef Per4manc het volgende:

[..]

Ik snap dat Beerens, Janssen en v Wolfswinkel niet veel toevoegen. Maar wanneer je vind dat Urby, Mickey en Suarez buitenspelers zijn, dan verlies je mijn aandacht.
Urby is een middenvelder, Mickey ...miskoop en Suarez ontneem je alle creativiteit wanneer je hem op de vleugel zet. En vleugelspelers moeten aan de lijn geplakt spelen. Dat kan Suarez niet.

Trouwens ik garandeer je dat Rijkaard en Hiddink weinig anders zullen spelen met het beschikbare materiaal. Missn dat Hiddink enkele spelers beter kan laten functioneren, maar Rijkaard... waarom zoveel vertrouwen in een trainer die weinig heeft bewezen de afgelopen jaren. De successen die hij heeft gehad, had zelf Ronald Koeman nog gehaald.
Waarom moeten vleugels aan de lijn geplakt blijven? Wat is dat voor onzin? Waar stond Verhoek vorige week toen hij het doelpunt scoorde tegen Ajax? Suarez was juist het meest dreigend als hij met de bal aan de voet vanaf de rechtsbuitenplaats naar binnen trok. Sulejmani kan dit idem dito, maar het is zaak om te doseren. Met vele wisselingen van Suarez/Sulejmani en El Hamdaoui als spits kun je je geen betere voorhoede wensen!
Per4manc
 Per4manc - zondag 14 november 2010 - 12:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 november 2010 - 11:59 schreef alibabba het volgende:
Eind vorig seizoen wonnen we 14 wedstrijden achter mekaar in de competitie. We hebben El Hamdaoui i.p.v. Pantelic, dus in principe moeten we er beter op worden. Sulejmani is beter dan Rommedahl/Kennedy. Voor de rest is alles intact gebleven. Mensen die nu zeuren om verkopen en aankopen, snappen er niets van. Jol moet met dit materiaal kampioen worden van Nederland, maar ik ben bang dat we het niet worden. Jarenlang de grootste begroting, dus moet je dat terug kunnen zien op het veld. We kunnen dus niet zeggen dat we elk jaar een slecht elftal hebben, integendeel zelfs, maar we worden met goed materiaal regelmatig afgetroefd door Nederlandse middelmaat. HET LIGT NIET AAN DIE SPELERS, MAAR AAN HET GEPRUTS IN DE TOP VAN AJAX. MENSEN WORD WAKKER!!!!!
Je zegt het zelf al. Er is bijna niets aan het team anders geworden. Dit team moet volgens jou kampioen kunnen worden. Dus men heeft volgens jou de juiste spelers met genoeg kwaliteit bij elkaar gebracht. Hoe kan het dan aan de top liggen als ze geen kampioen worden!? Het bestuur voetbalt niet toch! Hoe kan het dan aan de top liggen!?

El Hammi is een compleet ander type spits dan Pantelic. Dat ziet een blinde nog. Pantelic speelde in dienst van het team. De Jong bijvoorbeeld profiteerde hiervan enorm. El Hammi moet mensen om zich hebben die in dienst van hem spelen.
Sulemani is misschien beter dan Rommedahl, maar haald lang niet het rendement van Rommedahl. Rommedahl heeft vorig jaar met 1 goal wedstrijden binnen gehaald. Dan ben je in potentie misschien minder goed, maar effectief wel veel belangrijker. Sulemani haald amper punten binnen.
Per4manc
 Per4manc - zondag 14 november 2010 - 12:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 november 2010 - 12:05 schreef alibabba het volgende:

[..]

Waarom moeten vleugels aan de lijn geplakt blijven? Wat is dat voor onzin? Waar stond Verhoek vorige week toen hij het doelpunt scoorde tegen Ajax? Suarez was juist het meest dreigend als hij met de bal aan de voet vanaf de rechtsbuitenplaats naar binnen trok. Sulejmani kan dit idem dito, maar het is zaak om te doseren. Met vele wisselingen van Suarez/Sulejmani en El Hamdaoui als spits kun je je geen betere voorhoede wensen!
We hebben het hier over het typische Ajax systeem. Haal de videootjes maar uit de kast en kijk naar de gloriedagen. Dan zie je:
Buitenspelers die aan de lijn geplakt spelen, het veld breedhouden voor opkomende spelers.

Belangrijk onderdeel van het totaal voetbal, en je leest daar nooit wat over, is denk ik dat het samenspel tussen "voorstopper" en "laatste man" zo belangrijk is.
Kijk eens hoe Blind en Rijkaard dat destijds deden. Door hun opkomen, werd er een meerderheid op het middenveld gecreerd en daardoor kon je druk zetten naar voren. Dat maakte dat het aanvallende spel niet zo kwetsbaar was. Dit mis ik de laatste jaren. Daarom krijgen we ook zoveel counter goals tegen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 14 november 2010 door Per4manc --
alibabba
 alibabba - zondag 14 november 2010 - 12:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 november 2010 - 12:19 schreef Per4manc het volgende:

[..]

Je zegt het zelf al. Er is bijna niets aan het team anders geworden. Dit team moet volgens jou kampioen kunnen worden. Dus men heeft volgens jou de juiste spelers met genoeg kwaliteit bij elkaar gebracht. Hoe kan het dan aan de top liggen als ze geen kampioen worden!? Het bestuur voetbalt niet toch! Hoe kan het dan aan de top liggen!?

El Hammi is een compleet ander type spits dan Pantelic. Dat ziet een blinde nog. Pantelic speelde in dienst van het team. De Jong bijvoorbeeld profiteerde hiervan enorm. El Hammi moet mensen om zich hebben die in dienst van hem spelen.
Sulemani is misschien beter dan Rommedahl, maar haald lang niet het rendement van Rommedahl. Rommedahl heeft vorig jaar met 1 goal wedstrijden binnen gehaald. Dan ben je in potentie misschien minder goed, maar effectief wel veel belangrijker. Sulemani haald amper punten binnen.
Als jij ergens werkt, waar leidinggevende verkeerde beslissingen nemen, komt er onvrede bij de werknemers. Het begint allemaal in de top. Als dat rustgevend is en plezier uitstraalt, werkt dat door naar hetgeen op het veld. Voetballers gaan lekker voetballen, als alles bij een club warmte is. Toen de loting bekend werd van de CL, spraken bestuurders over een slechte loting. Omdat Ajax wel eens de volgende ronde niet kon halen en het dus financieel slecht was!!!! Daar gaat het mis!!! Het is niet des Ajax en het straalt angst uit. Vanaf die tijd is Jol zichzelf niet meer en is hij een angsttrainer geworden.

Een trainer is er voor om het elftal met Hammie optimaal te laten functioneren. Ik zou niet weten waarom Hammie niet in de rol kan spelen als Pantelic, hij is toch geen dommerik? Wanneer hij dit absoluut niet wil, zou je kunnen proberen om de Jong en Hammie van positie te wisselen. De Jong in de spits en Hammie daar achter, maar dan zou ik met een rechts en linkshalf gaan spelen. Dit omdat El Hammie niet hoeft te verdedigen, wat de Jong wel regelmatig doet. Een fitte Mido kan ook in de punt spelen en dan kan de Jong naar het middenveld.

Wanneer je Sulejmani het volste vertrouwen geeft en HEM LAAT STAAN, is ie goud waard. Maar wanneer je door angst ben besmet, worden de spelers ook besmet.
alibabba
 alibabba - zondag 14 november 2010 - 12:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 november 2010 - 12:23 schreef Per4manc het volgende:

[..]

We hebben het hier over het typische Ajax systeem. Haal de videootjes maar uit de kast en kijk naar de gloriedagen. Dan zie je:
Buitenspelers die aan de lijn geplakt spelen, het veld breedhouden voor opkomende spelers.

Belangrijk onderdeel van het totaal voetbal, en je leest daar nooit wat over, is denk ik dat het samenspel tussen "voorstopper" en "laatste man" zo belangrijk is.
Kijk eens hoe Blind en Rijkaard dat destijds deden. Door hun opkomen, werd er een meerderheid op het middenveld gecreerd en daardoor kon je druk zetten naar voren. Dat maakte dat het aanvallende spel niet zo kwetsbaar was. Dit mis ik de laatste jaren. Daarom krijgen we ook zoveel counter goals tegen
Hoe kunnen er nu spelers opkomen als je het veld voortdurend breed houd? Maak het toch niet moeilijker dan het is. Een speler heeft vrijheid nodig. De ene keer blijft ie aan de lijn, de andere keer trekt ie naar binnen, waardoor een back kan opkomen. Dat maakt het juist onvoorspelbaar en wanneer Sulejmani/Suarez dat afwisselen, ook van kant wisselen, blijft de tegenstander ongewis!!

Je leest mijn eerdere posts nooit, want ik praat voortdurend over een inschuivende libero. Het gaat om het druk zetten en de tegenstander vastzetten. Ajax moet de dienst uitmaken en niet andersom. Dat dat niet gebeurt heeft weer te maken met de angst, die vanuit de top al begint....
joduh
 joduh - zondag 14 november 2010 - 12:45   quote  deeplink  
hey alibabba!het spijt me mega veel,maar in dit stuk ben ik het totaal maar dan ook totaal met per4mance eens man!sollie ali.je hebt wel gelijk in dat de leiding de grootste fouten maken,maar ook gebruikt jol zijn spelers helemaal verkeerd.met remco had ik ook een discussie over luis,hij zegt zelfde als jou dat vorig seizoen luis ook rechtsbuiten was,......maar????luis is GEEN rechtsbuiten man...Kijk ,je kan messi ook linksback zetten en dan zal hij het ook goed doen......maar is hij dan linksback?????? luis is type el hammie.....of luis in de spits of el hammie man.....maar het zijn allebei ook weer geen ajaxspitsen voor een 4-4-3!dus het zijn goede spelers maar niet voor de ajax stijl man.....
joduh
 joduh - zondag 14 november 2010 - 12:49   quote  deeplink  
en ik blijf erbj dat als jol ze allebei wil houden hij een een 4-4-2 opstelling moet spelen......hoe pijn me dat ook aan mijn ajax hart doet......
remco k
 remco k - zondag 14 november 2010 - 13:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 november 2010 - 11:59 schreef alibabba het volgende:
EENS
remco k
 remco k - zondag 14 november 2010 - 13:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 november 2010 - 12:05 schreef alibabba het volgende:

[..]

EENS
Per4manc
 Per4manc - zondag 14 november 2010 - 13:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 november 2010 - 12:43 schreef alibabba het volgende:

[..]

Hoe kunnen er nu spelers opkomen als je het veld voortdurend breed houd? Maak het toch niet moeilijker dan het is. Een speler heeft vrijheid nodig. De ene keer blijft ie aan de lijn, de andere keer trekt ie naar binnen, waardoor een back kan opkomen. Dat maakt het juist onvoorspelbaar en wanneer Sulejmani/Suarez dat afwisselen, ook van kant wisselen, blijft de tegenstander ongewis!!

Je leest mijn eerdere posts nooit, want ik praat voortdurend over een inschuivende libero. Het gaat om het druk zetten en de tegenstander vastzetten. Ajax moet de dienst uitmaken en niet andersom. Dat dat niet gebeurt heeft weer te maken met de angst, die vanuit de top al begint....
Ik sta altijd versteldt hoe alles weer de schuld van de TOP is. Als de ballenjonge de bal niet snel genoeg teruggooid ligt het aan de TOP. Het bestuur zal best besluiten hebben genomen die achteraf niet goed waren. Maar dat is achteraf altijd makkelijk te zeggen. Ik denk dat het bestuurlijk nu redelijk op orde is. Maar het kost tijd om de rotzooi van het verleden weg te poetsen.

Ik lees veel posts, maar onthoudt niet wie wat allemaal schrijft. Ik ken je ook niet persoonlijk dus dat wordt lastig.

Terugkomend op buitenspelers. De inschuivende Libero heeft ruimte nodig. Die ruimte creer je door het veld breed te houden. Een inschuivende Libero en meevoetballende backs gaat ook niet samen. Je moet daarin dus keuzes maken. Reiziger en Bogarde waren geen aanvallende backs. Herinner mij nog de finale tegen ACMilan toen Ajax in de 1e helft praktisch werd weggespeeld omdat Milan Blind en Rijkaart vast zette waardoor Reiziger voetballende oplossingen mocht bedenken. Werd ons toen bijna fataal.

remco k
 remco k - zondag 14 november 2010 - 13:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 november 2010 - 12:19 schreef Per4manc het volgende:

[..]

Jol hoeft enkel Urby of linksback te zetten of eraf te halen, en Eriksen ipv de Jong te zetten, met Sulejmani op linksbuiten in dezelfde rol als Suarez, zo kun je gebruik maken van Hammie doordat er meer voetballende mensen in het team staan...
Overigens haalt Urby nog veel minder punten binnen dan Sulejmani, je kan wel over Rommedaal blijven praten, maar die speelt niet bij ons en komt ook niet terug...
We kunnen en moeten het doen met de mensen die we hebben, en dat is goed mogelijk...
Per4manc
 Per4manc - zondag 14 november 2010 - 13:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 november 2010 - 13:14 schreef remco k het volgende:

[..]

EENS
Met deze spelers ja. Maar daarom spelen we ook niet meer " het typische ajax systeem" .
Logoisch toch.
remco k
 remco k - zondag 14 november 2010 - 13:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 november 2010 - 13:16 schreef Per4manc het volgende:

[..]

Ik sta altijd versteldt hoe alles weer de schuld van de TOP is. Als de ballenjonge de bal niet snel genoeg teruggooid ligt het aan de TOP. Het bestuur zal best besluiten hebben genomen die achteraf niet goed waren. Maar dat is achteraf altijd makkelijk te zeggen. Ik denk dat het bestuurlijk nu redelijk op orde is. Maar het kost tijd om de rotzooi van het verleden weg te poetsen.

Ik lees veel posts, maar onthoudt niet wie wat allemaal schrijft. Ik ken je ook niet persoonlijk dus dat wordt lastig.

Terugkomend op buitenspelers. De inschuivende Libero heeft ruimte nodig. Die ruimte creer je door het veld breed te houden. Een inschuivende Libero en meevoetballende backs gaat ook niet samen. Je moet daarin dus keuzes maken. Reiziger en Bogarde waren geen aanvallende backs. Herinner mij nog de finale tegen ACMilan toen Ajax in de 1e helft praktisch werd weggespeeld omdat Milan Blind en Rijkaart vast zette waardoor Reiziger voetballende oplossingen mocht bedenken. Werd ons toen bijna fataal.
Volgens mij was Reiziger ook veelvuldig aanvallend te vinden, hetzelfde geld voor Bogarde als hij speelde.....
alibabba
 alibabba - zondag 14 november 2010 - 13:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 november 2010 - 12:45 schreef joduh het volgende:
hey alibabba!het spijt me mega veel,maar in dit stuk ben ik het totaal maar dan ook totaal met per4mance eens man!sollie ali.je hebt wel gelijk in dat de leiding de grootste fouten maken,maar ook gebruikt jol zijn spelers helemaal verkeerd.met remco had ik ook een discussie over luis,hij zegt zelfde als jou dat vorig seizoen luis ook rechtsbuiten was,......maar????luis is GEEN rechtsbuiten man...Kijk ,je kan messi ook linksback zetten en dan zal hij het ook goed doen......maar is hij dan linksback?????? luis is type el hammie.....of luis in de spits of el hammie man.....maar het zijn allebei ook weer geen ajaxspitsen voor een 4-4-3!dus het zijn goede spelers maar niet voor de ajax stijl man.....
Je hoeft je niet te excuseren hoor..:):). Elke mening is een goeie, ook al ben je het er niet mee eens! Als je goed leest, lees je dat ik ook zeg dat Jol zijn spelers niet goed gebruikt op het moment. Je hebt een selectie en dan probeer je daar het optimale rendement mee te halen, zodat elke speler zich in zijn element voelt. Ajax moet altijd met flanken spelen!! Luis is geen pure rechtsbuiten, maar hij heeft de meeste dreiging als ie van rechts naar binnen komt. Sulejmani heeft dat ook en je moet hem belangrijk maken en het gevoel geven dat je hem nooit laat vallen, wat er ook gebeurt. Als je aan hem blijft twijfelen, red ie het niet.
Per4manc
 Per4manc - zondag 14 november 2010 - 13:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 november 2010 - 13:21 schreef remco k het volgende:

[..]

Volgens mij was Reiziger ook veelvuldig aanvallend te vinden, hetzelfde geld voor Bogarde als hij speelde.....
Dan verschillen we ook daarin van mening.
alibabba
 alibabba - zondag 14 november 2010 - 13:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 november 2010 - 13:14 schreef remco k het volgende:

[..]

EENS
Alweer?:):)
remco k
 remco k - zondag 14 november 2010 - 13:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 november 2010 - 13:19 schreef Per4manc het volgende:

[..]

Met deze spelers ja. Maar daarom spelen we ook niet meer " het typische ajax systeem" .
Logoisch toch.
Dat het verkeerde aankopen zijn die niet in de Ajax "gedachte" gekocht zijn, zegt niks over het feit of we wel of geen kampioen kunnen worden. Ajax en dus Jol moet met deze selectie en dus met de aankopen die hij zelf heeft gedaan (Hammie) gewoon makkelijk meedoen om het kampioenschap.

Jol koopt Hammie voor 5 miljoen, Ajax had voor dat geld ook andere spelers kunnen aanschaffen.....Nu loopt meneer te zeuren over buitenspelers, maar wie zou hij er dan afhalen om die zo gewilde buitenspelers te laten voetballen? Suarez? Hammie? Urby? Sulej?
Ik denk Jol met deze selectie kampioen moet worden. We hebben de twee meest scorende sptsen van de afgelopen 3 seizoenen, de sterkste verdediging van het afgelopen seizoen, de beste keeper van de wereld, het probleem ligt in het middenveld, Jol moet daar met jongens gaan spelen die kunnen "voetballen", en met alle respect voor Enoh en Lindgren, maar voetballend komend die gewoon te kort. Als Jol blijft spelen zoals hij dat nu doet, moet hij de Zeeuw controlend laten spelen, Eriksen op 10, en je zou zelfs Bonevacia gewoon naast de Zeeuw kunnen zetten, ook Blind of Anita kan daar spelen.
alibabba
 alibabba - zondag 14 november 2010 - 13:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 november 2010 - 13:16 schreef Per4manc het volgende:

[..]

Als de libero inschuift en de middenvelders gaan naar buiten, krijg je ook ruimte. Als je dan de spits of de 10 aanspeelt, kan die de bal weer kaatsen naar de buitenste middenvelders. Met een voorzet heb je dan voldoende mensen voorin. Maak er een soort Tutti-Frutti van zou Cruijff zeggen....:):)
remco k
 remco k - zondag 14 november 2010 - 13:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 november 2010 - 13:25 schreef Per4manc het volgende:

[..]

Dan verschillen we ook daarin van mening.
het was wel minder als dat tegenwoordig is met bijvoorbeeld Dani Alves en ook van der Wiel, dat geef ik toe, maar er kwamen toch echt wel voorzetten van deze gasten. Overigens waren ook Overmars en Finidi geen spelers die 90 minuten aan de zijlijn bleven plakken.
remco k
 remco k - zondag 14 november 2010 - 13:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 november 2010 - 13:25 schreef alibabba het volgende:

[..]

Alweer?:):)
Ach, soms zijn bepaalde dingen dusdanig duidelijk uitgelegd, dat verdere woorden niet nodig zijn, en we hebben in grote lijnen wel dezelfde mening over Ajax, dus ja ALWEER:):)
official master.
 official master. - zondag 14 november 2010 - 13:34   quote  deeplink  
waarom van wolfswinkel en beerens als je genoeg van dat soort spelers hebt rondlopen..
remco k
 remco k - zondag 14 november 2010 - 13:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 november 2010 - 13:30 schreef alibabba het volgende:

[..]

Als de libero inschuift en de middenvelders gaan naar buiten, krijg je ook ruimte. Als je dan de spits of de 10 aanspeelt, kan die de bal weer kaatsen naar de buitenste middenvelders. Met een voorzet heb je dan voldoende mensen voorin. Maak er een soort Tutti-Frutti van zou Cruijff zeggen....:):)
Dat is een geweldige uitspraak trouwens, overigens hoor ik net dat de Zeeuw niet speelt i.v.m. een rugblessure. Eriksen is zijn vervanger, nu ben ik wel blij dat Eriksen speelt, maar niet i.pv. de Zeeuw.
rikkie12345445
 rikkie12345445 - zondag 14 november 2010 - 13:36   quote  deeplink  
ze moeten mido erin zetten en anita eruit el hammie en suarez naast mido en ajax word kampioen
Per4manc
 Per4manc - zondag 14 november 2010 - 13:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 november 2010 - 13:29 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat het verkeerde aankopen zijn die niet in de Ajax "gedachte" gekocht zijn, zegt niks over het feit of we wel of geen kampioen kunnen worden. Ajax en dus Jol moet met deze selectie en dus met de aankopen die hij zelf heeft gedaan (Hammie) gewoon makkelijk meedoen om het kampioenschap.

Jol koopt Hammie voor 5 miljoen, Ajax had voor dat geld ook andere spelers kunnen aanschaffen.....Nu loopt meneer te zeuren over buitenspelers, maar wie zou hij er dan afhalen om die zo gewilde buitenspelers te laten voetballen? Suarez? Hammie? Urby? Sulej?
Ik denk Jol met deze selectie kampioen moet worden. We hebben de twee meest scorende sptsen van de afgelopen 3 seizoenen, de sterkste verdediging van het afgelopen seizoen, de beste keeper van de wereld, het probleem ligt in het middenveld, Jol moet daar met jongens gaan spelen die kunnen "voetballen", en met alle respect voor Enoh en Lindgren, maar voetballend komend die gewoon te kort. Als Jol blijft spelen zoals hij dat nu doet, moet hij de Zeeuw controlend laten spelen, Eriksen op 10, en je zou zelfs Bonevacia gewoon naast de Zeeuw kunnen zetten, ook Blind of Anita kan daar spelen.
Grotendeels bij ik het met bovenstaande wel eens hoor. Ik denk ook dat je met deze selectie kampioen moet kunnen worden. En dat gaat ook gebeuren. El Hammi is gehaald denk ik als stand-in voor Suarez en omdat hij nu goedkoop gehaald kon worden. Voor 5 mlj kan ik geen buitenspeler bedenken die haalbaar was. En kom nou niet aan met Verhoek of de speler van Zwolle want niemand had verwacht dat die spelers het zo goed zouden doen.

Op het middenveld missen we voetbalinzicht. Ik ben met je eens dat Eriksen op 10 zou moeten, maar de Zeeuw heeft niet de vorm om verdedigend z'n mannetje te staan. Enoh zou dat prima kunnen, mits er niet teveel creativiteit van hem verwacht wordt. Vind hem type Nigel de Jong. Ik zou ook zeggen doe meer met Daley Blind, maar blijkbaar is er een goede reden om die jongen niet op te stellen. Met vader in de staf zou het anders niet zo moeilijk moeten zijn toch?
alibabba
 alibabba - zondag 14 november 2010 - 13:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 november 2010 - 13:34 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat is een geweldige uitspraak trouwens, overigens hoor ik net dat de Zeeuw niet speelt i.v.m. een rugblessure. Eriksen is zijn vervanger, nu ben ik wel blij dat Eriksen speelt, maar niet i.pv. de Zeeuw.
Dan gaat de Jong een linie naar achter. Op zich denk ik wel dat het kan, de Jong is een veelzijdige speler.
corvermeer
 corvermeer - zondag 14 november 2010 - 13:48   quote  deeplink  
ik blijf zeggen 3 mans voorhoede suarez el hammie sulemani en als het nodig is laat je mido invallen al moet die wel wat fitter worden
remco k
 remco k - zondag 14 november 2010 - 14:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 november 2010 - 13:44 schreef alibabba het volgende:

[..]

Dan gaat de Jong een linie naar achter. Op zich denk ik wel dat het kan, de Jong is een veelzijdige speler.
Maar wel naast Lindgren??:(:( maar goed, hopelijk gaat dit wel werken, er zit zo wel meer voetbal in de ploeg...
remco k
 remco k - zondag 14 november 2010 - 14:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 november 2010 - 13:43 schreef Per4manc het volgende:

[..]

Grotendeels bij ik het met bovenstaande wel eens hoor. Ik denk ook dat je met deze selectie kampioen moet kunnen worden. En dat gaat ook gebeuren. El Hammi is gehaald denk ik als stand-in voor Suarez en omdat hij nu goedkoop gehaald kon worden. Voor 5 mlj kan ik geen buitenspeler bedenken die haalbaar was. En kom nou niet aan met Verhoek of de speler van Zwolle want niemand had verwacht dat die spelers het zo goed zouden doen.

Op het middenveld missen we voetbalinzicht. Ik ben met je eens dat Eriksen op 10 zou moeten, maar de Zeeuw heeft niet de vorm om verdedigend z'n mannetje te staan. Enoh zou dat prima kunnen, mits er niet teveel creativiteit van hem verwacht wordt. Vind hem type Nigel de Jong. Ik zou ook zeggen doe meer met Daley Blind, maar blijkbaar is er een goede reden om die jongen niet op te stellen. Met vader in de staf zou het anders niet zo moeilijk moeten zijn toch?
Wat je zegt over Hammie zou best eens kunnen, maar had dat dan duidelijk gemaakt, naar buiten toe en binnen de ploeg.

Overigens deed Verhoek het vorig jaar al heel goed, toen heb ik en verschillende andere jongens hier dat ook al aangegeven, en had er met dat geld ook een talent van een jaar of 20 aangetrokken kunnen worden.

Overigens kan het best wel met deze twee spelers, kijk maar naar Barcelona, Villa en Messi kunnen ook prima samen spelen...
En natuurlijk zijn Suarez en Hammie minder goed dan Messi en Villa, maar het gaat erom dat Jol de keuze moet gaan maken, om harder op de aanval te gaan spelen...
De Zeeuw kan prima in de vorm van Xavi spelen, Eriksen in de vorm van Iniesta en Sulejmani in de vorm van Pedro...
Mitch136
 Mitch136 - zondag 14 november 2010 - 14:22   quote  deeplink  
Er hoeft niemand gekocht te worden (wat ook niet kan i.v.m. de financiën). Gewoon een 4-4-2 formatie met El Ham en Suárez voorin, Urby linksback met Toby i.p.v. Ooijer en Eriksen i.p.v. Siem. En we hebben trouwens echt wel goede buitenspelers, zie Jozefzoon, Özbiliz en Zeegelaar... Jol moet gewoon met dit materiaal kampioen worden, niet meer en niet minder!
klaasf
 klaasf - zondag 14 november 2010 - 15:51   quote  deeplink  
HET probleem ligt volgens mij niet voorin, waarom Blind steeds weer gepasseerd wordt begrijpt denk ik niemand. Was bij Groningen in zijn (half?) jaar wekelijks uitblinker. zal zeker Anita doen vergeten!!! Goed voetbal begint achterin!!
PETER111
 PETER111 - zondag 14 november 2010 - 16:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 november 2010 - 10:21 schreef Twanus het volgende:
Geloof je het zelf???
nummer10
 nummer10 - zondag 14 november 2010 - 16:59   quote  deeplink  
tis gewoon heel simpel jongens.. Jol snapt er geen KUT van.. dejong / lindgren ipv dezeeuw Enoh ? hoeveel wil je erop achteruit gaan ? hij blijft vast houden aan die 2 en ik vraag me echt af waarom.. wat heeft enoh nou zoveel fout gedaan dan ? en gaat het nu beter ? nee jongens het word tijd dat jol + de top optieft ! en dat er AJAX MENSEN komen.. ben er nu helemaal klaar mee en de 20ste ben ik NIET te vinden in het stadion.. ik hoop dat velen mij volgens..
remco k
 remco k - zondag 14 november 2010 - 17:02   quote  deeplink  
Het probleem ligt bij Ajax niet voorin en niet achterin, het probleem ligt op het middenveld, dat heeft te weinig voetballend vermogen, spelers als De Jong, Lindgren en Enoh zijn stuk voor stuk op hun manier goede voetballers, maar het zijn geen "voetballers" geen jongens die het spel lezen, maar allemaal gasten die zomaar achter de tegenstander aan rennen zonder enig idee wat te doen.

De Zeeuw zou bij Ajax op het middenveld de meest verdedigend ingestelde middenvelder moeten zijn. We verliezen iedere wedstrijd doordat we iedere pot weer het middenveld verliezen, en juist dat was iets dat we vorig seizoen wel in handen hadden...
joduh
 joduh - zondag 14 november 2010 - 17:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 november 2010 - 17:02 schreef remco k het volgende:
Het probleem ligt bij Ajax niet voorin en niet achterin, het probleem ligt op het middenveld, dat heeft te weinig voetballend vermogen, spelers als De Jong, Lindgren en Enoh zijn stuk voor stuk op hun manier goede voetballers, maar het zijn geen "voetballers" geen jongens die het spel lezen, maar allemaal gasten die zomaar achter de tegenstander aan rennen zonder enig idee wat te doen.

De Zeeuw zou bij Ajax op het middenveld de meest verdedigend ingestelde middenvelder moeten zijn. We verliezen iedere wedstrijd doordat we iedere pot weer het middenveld verliezen, en juist dat was iets dat we vorig seizoen wel in handen hadden...
godverdomme,ik ben het eens eens met jou man....
sjasphere
 sjasphere - zondag 14 november 2010 - 19:58   quote  deeplink  
het probleem ligt wel voorin, ajax won al die wedstrijden omdat ze constant aan het aanvallen waren. Ze hadden een aanspeelpunt waar suarez en emanuelson mee konden combineren en middenvelders als de jong en de zeeuw bij konden aansluiten en zo de tegenstander onder druk zetten.. we missen eigenlijk alleen een aanspeelpunt zou mido kunnen zijn maar dan moet hij niet net als vandaag de hele tijd die ballen gaan halen
remco k
 remco k - zondag 14 november 2010 - 21:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 november 2010 - 19:58 schreef sjasphere het volgende:
het probleem ligt wel voorin, ajax won al die wedstrijden omdat ze constant aan het aanvallen waren. Ze hadden een aanspeelpunt waar suarez en emanuelson mee konden combineren en middenvelders als de jong en de zeeuw bij konden aansluiten en zo de tegenstander onder druk zetten.. we missen eigenlijk alleen een aanspeelpunt zou mido kunnen zijn maar dan moet hij niet net als vandaag de hele tijd die ballen gaan halen
Dat zal dan ook de reden zijn, dat ons middenveld al 4 wedstrijden op rij, volledig wordt overlopen?
Robinho
 Robinho - dinsdag 16 november 2010 - 11:22   quote  deeplink  
Het probleem heeft een paar oorzaken: Ten eerste hebben we een dramatisch slechte linkerflank. Urby, Miralem, Lindgren in de winter weg en Anita als back up voor het middenveld. Daarnaast het WK en de slechte vorm van een aantal spelers. Nl. Enoh, Suarez, De Zeeuw. En natuurlijk MENTALITEIT: Ik noem hierbij vooral Van der Wiel, Urby, Sulejmani. En Jol moet ophouden met Ooijer, Mido etc. In dit soort gevallen gaat eigen jeugd altijhd voor!
eSCee
 eSCee - woensdag 17 november 2010 - 00:38   quote  deeplink  
JAAAAAHHHH kopen kopen kopen..

stel we hadden Dudelzak en rommedal en braafheid en beerens..dan hadden we kunnen zeggen dat ze eigenlijk el ham en mido moesten kopen...o nee wacht... dit is te hoog niveau wat ik nu schrijf, snappen ze pas over een jaartje of wat
Cornaldo
 Cornaldo - woensdag 17 november 2010 - 02:32   quote  deeplink  
ajax moet totdat suarez weg gaat met 2 spitsen gaan spelen en als hij weg is moeten ze pas weer aan 4-3-3 denken. Maar bij ajax ligt het vooral aan het middenveld, dat het zo slecht loopt, wat mij betreft mogen ze van mij de zeeuw van de hand doen, tenzij hij het spelletje weer leuk begint te vinden, lindgren mag ook vertrekken (geen toegevoegde waarde, stel dan liever bonevacia op). Enoh moet zijn draai weer gaan vinden, zodat we met 3 meer aanvallend ingestelde middenvelders kunnen voetballen. De jong vind ik totaal geen ajax nr 10 en op andere positie's ook niet goed genoeg voor ajax. Ik vind dat eriksen de rest van het seizoen op 10 gezet moet worden, en dat toornstra aangetrokken moet worden. Urby mag bank gaan zitten en in de winterstop vertrekken. Het ligt ook niet aan de aanvallers dat het zo loopt, maar aan de weinig creatieve middenvelders. Ook moet er een linksback komen, anita is fel maar komt te kort. (letterlijk en figuurlijk), misschien dat klavan die positie kan invullen, mits zijn prestaties zo blijven. Daarom: suarez en mounir in de spits, op 10 eriksen, toornstra en nog 1 of 2 creatieve werkende middenvelders erbij, en een andere linksback kan het dit seizoen misschien nog goed komen.
Sebco
 Sebco - woensdag 17 november 2010 - 02:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 november 2010 - 11:22 schreef Robinho het volgende:
Het probleem heeft een paar oorzaken: Ten eerste hebben we een dramatisch slechte linkerflank. Urby, Miralem, Lindgren in de winter weg en Anita als back up voor het middenveld. Daarnaast het WK en de slechte vorm van een aantal spelers. Nl. Enoh, Suarez, De Zeeuw. En natuurlijk MENTALITEIT: Ik noem hierbij vooral Van der Wiel, Urby, Sulejmani. En Jol moet ophouden met Ooijer, Mido etc. In dit soort gevallen gaat eigen jeugd altijhd voor!
Je slaat de spijker op zijn kop.

Enige bemerking vind ik sulejmani, Jol heeft gewoon om de een of andere duistere reden die niemand begrijpt een ongeremde voorkeur voor urby, enkel god weet waarom.. Maar dus krijgt Sulej imo momenteel gewoon geen eerlijke kans om zich een paar wedstrijden op rij te mogen bewijzen..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3167
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: In Winterstop terug naar AJAX systeem door slimme aan- en verkopen

0.0076959