|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 14 november 2010 - 20:52 schreef nummer10 het volgende:[..] dat weet ik wel zeker.. als hij dat doet.. ik DENK dat hij dan wel wat te horen krijgt van de tribunes vooral als er dan ook nog verloren word.. weet je dat dit de eerste keer is dat ik HOOP dat Ajax verliest ? klinkt gek maar des de eerder is de boel opgerot Gaat niet gebeuren denk ik.. |
|
|
|
|
BRW
|
|
|
quote:Op zondag 14 november 2010 - 20:47 schreef remco k het volgende:[..] Eriksen is prima is staat tot een basisplek, het is het rest van het middenveld dat totaal niet klopt.. Wat klopt er niet dan? Het enige wat op het middenveld niet klopt is De Jong.. Hij (=Jol) schuift veel te veel op het middenveld..
Mijn middenveld zou zijn, Enoh - de Zeeuw (achter de spits) - Lindgren En ik wil Tainio ook weleens een hele wedstrijd zien.. Maar het lijkt er op dat hij voor spek en bonen is gehaald!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 14 november 2010 door BRW -- |
|
|
|
|
rob bie de bobbie
|
|
|
quote:Op zondag 14 november 2010 - 20:51 schreef BRW het volgende:[..] Ik hoop het! Maar ik denk dat Jol in al zijn wijsheid besluit om Oleguer op te stellen i.p.v. Alderweireld.. Die topper uit Spanje moet je niet onderschatten. Of is hij inmiddels al topper af?
Ik maak mij meer zorgen om het aantal gecreeerde kansen van de afgelopen middag. |
|
|
|
|
BRW
|
|
|
quote:Op zondag 14 november 2010 - 20:56 schreef rob bie de bobbie het volgende:[..] Die topper uit Spanje moet je niet onderschatten. Of is hij inmiddels al topper af? Ik maak mij meer zorgen om het aantal gecreeerde kansen van de afgelopen middag. Welke kansen? ;-) |
|
|
|
|
dops
|
|
|
die jol moet oprotten hele tijd stinkende stink ooijer in de basis zetten afgedankte troep van psv JOL OPROTTEN EN NEEM AL DIE VRIENDJES VAN JE MEE OOIJER, TAINO, MIDO, ATOUBA, VERHOEVEN. COCK JOL, GODVERDOMSE HOERENJONG FUCKING HAAGSE SCHIJTBROEK |
|
|
|
|
BRW
|
|
|
quote:Op zondag 14 november 2010 - 20:59 schreef dops het volgende:die jol moet oprotten hele tijd stinkende stink ooijer in de basis zetten afgedankte troep van psv JOL OPROTTEN EN NEEM AL DIE VRIENDJES VAN JE MEE OOIJER, TAINO, MIDO, ATOUBA, VERHOEVEN. COCK JOL, GODVERDOMSE HOERENJONG FUCKING HAAGSE SCHIJTBROEK Duidelijke taal, denk alleen niet dat hij op dit forum rondhangt.. |
|
|
|
|
rob bie de bobbie
|
|
|
quote:Op zondag 14 november 2010 - 20:52 schreef nummer10 het volgende:[..] dat weet ik wel zeker.. als hij dat doet.. ik DENK dat hij dan wel wat te horen krijgt van de tribunes vooral als er dan ook nog verloren word.. weet je dat dit de eerste keer is dat ik HOOP dat Ajax verliest ? klinkt gek maar des de eerder is de boel opgerot Vraagje; Hoeveel spelers van AZ wilden vanmiddag een shirtje ruilen? Het was daar na afloopzo een feest en dan denk je gelijk die willen wel het Ajax rood wit op hun schouders hangen. |
|
|
|
|
rob bie de bobbie
|
|
|
quote: Je hebt gelijk. Maar de bal op de lat was wel mooi. |
|
|
|
|
BRW
|
|
|
quote: Hij was nog mooier geweest als hij had gezeten! Maar helaas..
Suarez heeft het van den Bergh syndroom.. :-S |
|
|
|
|
rob bie de bobbie
|
|
|
|
|
|
bird
|
|
|
don`t worry everything gonna alright |
|
|
|
|
rob bie de bobbie
|
|
|
quote:Op zondag 14 november 2010 - 21:09 schreef BRW het volgende:[..] Hij was nog mooier geweest als hij had gezeten! Maar helaas.. Suarez heeft het van den Bergh syndroom.. :-S En dat is? |
|
|
|
|
BRW
|
|
|
Die pannenkoek van die Oh Oh Cherso-club legde hem toch ook vaak op de lat en paal..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 14 november 2010 door BRW -- |
|
|
|
|
rob bie de bobbie
|
|
|
quote: Jij houdt wel van een grapje. |
|
|
|
|
BRW
|
|
|
quote: Ach, zo op zijn tijd..
Was de uitslag van vanmiddag maar een grapje, maar helaas... |
|
|
|
|
rob bie de bobbie
|
|
|
quote: Helaas zal het niet stoppen bij vanmiddag. Deze ellende gaat nog wel even duren. En weer knokken wij weer voor plekje 2 als wij het nog kunnen halen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 14 november 2010 - 20:55 schreef BRW het volgende:[..] Wat klopt er niet dan? Het enige wat op het middenveld niet klopt is De Jong.. Hij (=Jol) schuift veel te veel op het middenveld.. Mijn middenveld zou zijn, Enoh - de Zeeuw (achter de spits) - Lindgren En ik wil Tainio ook weleens een hele wedstrijd zien.. Maar het lijkt er op dat hij voor spek en bonen is gehaald! Enoh = van oorsprong een echte balafpakker zonder diepgang. Lindgren = is van oorsprong een controlerend verdedigende middenvelder zonder diepgang, die alles breed of terug speelt. De Zeeuw = van oorsprong een controlerende middenvelder met veel risico in zijn spel, en veel diepgang.
Geen van deze drie is een nr 10, en als je met Lindgren en Enoh speelt, heb je niet 1 controleur, die diepgang heeft, wat dus betekent, dat je het hele elftal statisch maakt. De Zeeuw is juist goed vanuit de controlerende rol, omdat hij er bij kan komen en de diepgang wel heeft.
Wat we missen is een nr 10, die een steekbal kan geven, en speler alleen voor de keeper kan zetten, en zelf in de 16 kan komen.
Zowel Enoh, Lindgren, de Zeeuw maar ook de Jong, bezitten deze kwaliteiten niet of veel e weinig. Eriksen en Lodeiro bezitten deze kwaliteiten wel, en spelers als Litmanen, Bergkamp, Snijder of van der Vaart, waren fysiek ook niet de beste spelers, en deden verdedigend ook maar weinig taken, maar waren wel heel belangrijk bij de aanvoet richting spitsen.
Het lijkt alsof Eriksen tekort komt, maar dat is niet zo, alles wat achter hem staat, klopt voor geen meter, en daardoor is Ajax niet de bovenliggende partij, en dus is er geen ruimte voor de nummer 10 Eriksen. Eriksen hoft alleen maar slim te lopen, druk zetten bij balverlies, en zijn belangrijkste taak, de spitsen in stelling brengen, als je Eriksen op die manier gebruikt, dus zoals een 10 hoort te spelen, dan wordt hij 1 van de beste nr10's van Europa...
Eriksen heeft een extreem hoge handelingssnelheid, dat is echt ongekend, hij heeft het overzicht, hij heeft de technische bagage, hij is links en rechtsbenig, en kan een bal uit het niets met 1 keer raken daar neerleggen waar hij hoort. Ook gister zag je dat, kijk eens terug hoe precies hij De Jong met 1 keer raken goed voor de goal zet, en die bal met links vanaf de zijlijn, die precies op maat was bij Suarez, helaas maken de spelers hun mogelijkheden niet af, maar dat doet niets af aan de klasse van die passes.
Iedereen hier loopt overigens te zeiken, dat Ajax, niet meer de club van weleer is en niet speelt zoals Ajax hoort te spelen, Eriksen is 1 van de weinige spelers, die echt in het ajaxsysteem thuishoort.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 14 november 2010 - 20:56 schreef rob bie de bobbie het volgende:[..] Die topper uit Spanje moet je niet onderschatten. Of is hij inmiddels al topper af? Ik maak mij meer zorgen om het aantal gecreeerde kansen van de afgelopen middag. De afgelopen wedstrijden al bedoel je zeker? |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 15 november 2010 - 12:36 schreef remco k het volgende:[..] Enoh = van oorsprong een echte balafpakker zonder diepgang. Lindgren = is van oorsprong een controlerend verdedigende middenvelder zonder diepgang, die alles breed of terug speelt. De Zeeuw = van oorsprong een controlerende middenvelder met veel risico in zijn spel, en veel diepgang. Geen van deze drie is een nr 10, en als je met Lindgren en Enoh speelt, heb je niet 1 controleur, die diepgang heeft, wat dus betekent, dat je het hele elftal statisch maakt. De Zeeuw is juist goed vanuit de controlerende rol, omdat hij er bij kan komen en de diepgang wel heeft. Wat we missen is een nr 10, die een steekbal kan geven, en speler alleen voor de keeper kan zetten, en zelf in de 16 kan komen. Zowel Enoh, Lindgren, de Zeeuw maar ook de Jong, bezitten deze kwaliteiten niet of veel e weinig. Eriksen en Lodeiro bezitten deze kwaliteiten wel, en spelers als Litmanen, Bergkamp, Snijder of van der Vaart, waren fysiek ook niet de beste spelers, en deden verdedigend ook maar weinig taken, maar waren wel heel belangrijk bij de aanvoet richting spitsen. Het lijkt alsof Eriksen tekort komt, maar dat is niet zo, alles wat achter hem staat, klopt voor geen meter, en daardoor is Ajax niet de bovenliggende partij, en dus is er geen ruimte voor de nummer 10 Eriksen. Eriksen hoft alleen maar slim te lopen, druk zetten bij balverlies, en zijn belangrijkste taak, de spitsen in stelling brengen, als je Eriksen op die manier gebruikt, dus zoals een 10 hoort te spelen, dan wordt hij 1 van de beste nr10's van Europa... Eriksen heeft een extreem hoge handelingssnelheid, dat is echt ongekend, hij heeft het overzicht, hij heeft de technische bagage, hij is links en rechtsbenig, en kan een bal uit het niets met 1 keer raken daar neerleggen waar hij hoort. Ook gister zag je dat, kijk eens terug hoe precies hij De Jong met 1 keer raken goed voor de goal zet, en die bal met links vanaf de zijlijn, die precies op maat was bij Suarez, helaas maken de spelers hun mogelijkheden niet af, maar dat doet niets af aan de klasse van die passes. Iedereen hier loopt overigens te zeiken, dat Ajax, niet meer de club van weleer is en niet speelt zoals Ajax hoort te spelen, Eriksen is 1 van de weinige spelers, die echt in het ajaxsysteem thuishoort.. Helemaal met je eens, Remco. Een prima analyse. Ik denk er exact zo over! |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Ik ben het er ook mee eens. Jol maakt de grote fout dat je je door twee controleurs op te stellen je meer controle hebt over de wedstrijd dat is helaas een grote misvatting want het zijn spelers die van nature defensief denken en dus achteruit gaan lopen bij balverlies. Als de spitsen dan voorin wel jagen op de bal en het middenveld zakt terug op eigen helf dan maak je het speelveld(wat je elke wedstrijd ziet) veel te groot. Het sleutelwoord is mijn inziens:DOORDEKKEN |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 15 november 2010 - 13:08 schreef Brandje het volgende:Ik ben het er ook mee eens. Jol maakt de grote fout dat je je door twee controleurs op te stellen je meer controle hebt over de wedstrijd dat is helaas een grote misvatting want het zijn spelers die van nature defensief denken en dus achteruit gaan lopen bij balverlies. Als de spitsen dan voorin wel jagen op de bal en het middenveld zakt terug op eigen helf dan maak je het speelveld(wat je elke wedstrijd ziet) veel te groot. Het sleutelwoord is mijn inziens:DOORDEKKEN Juist, Brandje! Ik ben het dus ook met jou eens. Uit de opstelling "lees" je elke wedstrijd weer dat Jol een enorme angsthaas is. De uitslagen van "onze" wedstrijden bevestigen dus maar weer eens dat angst een slechte raadgever is... Zaterdagavond, tegen PSV, zal hij echt met meer aanvallende intenties moeten gaan spelen, juist ook omdat bij de Eindhovenaren de defensie het zwakste onderdeel van het elftal is. Bovendien MOETEN we zaterdag winnen, ander is - bij verlies - de achterstand 9 punten... :-( Ik wens Jol veel wijsheid maar vooral veel moed toe! |
|
|
|
|
plannetje
|
|
|
quote:Op zondag 14 november 2010 - 16:25 schreef JOOD het volgende:Hoe kun je zo nou tevreden zijn over je clubje? De grote fout is Pantelic laten gaan. Dus fout van het bestuur!! Jol wou hem houden, bestuur laat hem gaan. Deze man liet ajax vorig jaar lekker ballen. Nou is het voorin grote kutzooi! Helemaal geen systeem. automatismen?? wat een ellende!! hahahaha heerlijk |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote: Moet je nagaan...
CL voetbal, gedeeld 3e in de competitie.
Tsja, wij kunnen ontevreden zijn over de koppositie...
Jij bent allang tevreden als je thuis gelijkspeeld tegen Hoerenveen godbeterhet... |
|
|
|
|
RFCVedette
|
|
|
|
|
|
MikeT
|
|
|
AJAX heeft helaas niet de spelers die het nodig heeft. Je kan wel met 2 controleerende spelers het veld in gaan, maar dan moet er minimaal 1 van de twee het spel verdelen! De passing van Enoh is daarvoor te slecht, Lindgren speel teveel breed en terug (zit geen creativiteit en aanval in), de Zeeuw kan het wel maar is uit vorm. Misschien Taino, heb geen idee wat ik daarvan kan verwachten.
Jeugd zou een leuke en goede oplossing zijn, maar nu ff niet meer. Want dan worden ze afgeschreven als ze niet presteren, terwijl het meer aan het elftal ligt.
In de verdediging heb je geen echte extra rechtsback, en eigenlijk is er ook geen echte linksback. Want Anita, Urby en vd Wiel zijn aanvallend misschien goed, en kunnen verdedigend wel mee. Maar ze zijn niet instaat hun verdedigers te ondersteunen wanneer nodig, ze zorgen eerder voor extra werk.
AJAX laat te vaak spelers in een rol spelen die niet bij ze past, of die de balans in het elftal in gevaar brengen. Dat verklaard voor een deel ook de wisselvalligheid en het gebrek aan automatisme.... Want wanneer je alle zeilen moet bij zetten omdat je niet op je positie speelt (Anita, Urby, Sulemani) of niet in je eigen rol (El Ham, de Jong) heb je geen tijd/mogelijkheid om automatisme te krijgen en stabiel worden in prestaties. |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
quote: Dus we hebben Molenaar en leo van veen (volgens mij) die al bereid zijn. Tsjeu-La-Ling niet want die zit bij zijn eigen clubje (hij had het anders wel gedaan). Ook de oudspelers zien dat er nu nog kans is het tij te keren. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Benieuwd of van BAsten en Rijkaard durven in te stappen???? Persoonlijk hoop ik van wel, ze hebben allebei veel aan Ajax te danken en Ajax ook hun. Beide hebben een goed voetbalinzicht. |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
Zag laatst ook een ellende...
en toen trok ik door.
hahahahhaa |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
doet pijn man....doortrekken..... |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
quote: hahaha... het velletje voorbij... |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Het doet allemaal ontzettend pijn, maar we zijn en blijven AAAAAJJJJJJAAAAAXXXXXX!!!! |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
sorry, moest er even uit ;-)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 15 november 2010 door Ronald 1960 -- |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
ik hoop dat het bestuur en directie zo snel mogelijk opstapt en AJAX weer AJAX gemaakt wordt zoals AJAX hoort te zijn! de eerste, de beste de allermooiste club die er betaat!! het is NU tijd voor een grote schoonmaak!!!!! |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op maandag 15 november 2010 - 17:04 schreef remco k het volgende:Benieuwd of van BAsten en Rijkaard durven in te stappen???? Persoonlijk hoop ik van wel, ze hebben allebei veel aan Ajax te danken en Ajax ook hun. Beide hebben een goed voetbalinzicht. Van Basten haha prima voetballer maar als trainer ook onbegrepen. En als alle spelers het zelfde niveau als vorig jaar wisten te halen was er niks aan de hand. Nu roept iedereen om oud-spelers met een rood-wit hart maar weinig kans dat we dan eind van het seizoen wel hoger staan dan nu! |
|
|
|
|
eSCee
|
|
|
quote:Op zondag 14 november 2010 - 16:25 schreef JOOD het volgende:Hoe kun je zo nou tevreden zijn over je clubje? De grote fout is Pantelic laten gaan. Dus fout van het bestuur!! Jol wou hem houden, bestuur laat hem gaan. Deze man liet ajax vorig jaar lekker ballen. Nou is het voorin grote kutzooi! Helemaal geen systeem. automatismen?? Grappig. t duurde 6 maanden voordat men begon in te zien dat pantelic toegevoegde waarde had. en nu met nieuwe spits komt er na 3 maanden een vergelijking...
voorin grote kutzooi...
je kan ook zeggen dat de vorm wat minder is, veel pech en een grote druk door media en supporters die niet serieus te nemen zijn. maar ja, das eigenlijk tzelfde als jouw grote kutzooi |
|
|
|
|
Dev
|
|
|
Tja. het gaat effe minder. Maar om nu meteen alles en iedereen af te branden, vind ik voorbarig. Het was duidelijk vanaf dag 1 van het seizoen dat de WK gangers niet in hun beste vorm steken. De Zeeuw, van der wiel, enoh. Zijn al weken niet goed. Suarez is ook in een dip alhoewel hij het nog lang heeft volgehouden om niet in een "wk dip" te vallen. Tel daarbij op de CL wedstrijden, wat toch wat meer druk met zich meebrengt. En tel daarbij op dat door financiele problemen de clun alle goede buitenspelers heeft laten gaan en daardoor zit je nu als ajax zijnde in deze situatie. Wat kun je hieraan doen?? uit de CL stappen?? Geld lenen om spelers te kopen en daardoor nog meer schulden maken?? Jeugdspelers opstellen, die al jaren niet echt hebben kunnen spelen omdat jong ajax een plek was voor de overbodige spelers van het eerste elftal??
nee, nee en nog eens nee. Het enige wat je kunt doen is, om samen met de hele club ervoor zorgen dat het eerste team uit deze dip komt. Het heeft geen enkele zin om Jol nu te ontslaan of dat de directtie opstapt. Dat zorgt alleen maar voor nog meer gedoe. En dan weet je zeker dat je dit seizoen weer kunt afschrijven.
Als directie en bestuur wil/moet aftreden, dan pas op zijn vroegst in de winterstop of einde seizoen. En dan de oproep van Cruijf. Tjezus, van basten terug bij AJAX???? Omdat van basten het niet eens was met zijn plannen, is cruijf weggegaan, maar nu is van basten ineens goed genoeg voor Cruijf. Yeah right???!!!!!!! opzouten met die fossiel! Dit is een nieuwe eeuw en het wordt tijd voor nieuwe helden!! En geen overlopers binnen AJAX!! |
|
|
|
|
Ikke_tik
|
|
|
Laten we eens een ding uit je betoog lichten: Jong Ajax. Ik denk dat we er inderdaad vanaf moeten dat dat team bestaat uit overbodige Ajax 1-spelers en dat het weer de kweekvijver kan worden voor jong talent. En dan hoeven ze van mij geen kampioen te worden, zolang die gasten maar ervaring op doen en de tijd krijgen te rijpen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 15 november 2010 - 21:28 schreef Dev het volgende:Tja. het gaat effe minder. Maar om nu meteen alles en iedereen af te branden, vind ik voorbarig. Het was duidelijk vanaf dag 1 van het seizoen dat de WK gangers niet in hun beste vorm steken. De Zeeuw, van der wiel, enoh. Zijn al weken niet goed. Suarez is ook in een dip alhoewel hij het nog lang heeft volgehouden om niet in een "wk dip" te vallen. Tel daarbij op de CL wedstrijden, wat toch wat meer druk met zich meebrengt. En tel daarbij op dat door financiele problemen de clun alle goede buitenspelers heeft laten gaan en daardoor zit je nu als ajax zijnde in deze situatie. Wat kun je hieraan doen?? uit de CL stappen?? Geld lenen om spelers te kopen en daardoor nog meer schulden maken?? Jeugdspelers opstellen, die al jaren niet echt hebben kunnen spelen omdat jong ajax een plek was voor de overbodige spelers van het eerste elftal?? nee, nee en nog eens nee. Het enige wat je kunt doen is, om samen met de hele club ervoor zorgen dat het eerste team uit deze dip komt. Het heeft geen enkele zin om Jol nu te ontslaan of dat de directtie opstapt. Dat zorgt alleen maar voor nog meer gedoe. En dan weet je zeker dat je dit seizoen weer kunt afschrijven. Als directie en bestuur wil/moet aftreden, dan pas op zijn vroegst in de winterstop of einde seizoen. En dan de oproep van Cruijf. Tjezus, van basten terug bij AJAX???? Omdat van basten het niet eens was met zijn plannen, is cruijf weggegaan, maar nu is van basten ineens goed genoeg voor Cruijf. Yeah right???!!!!!!! opzouten met die fossiel! Dit is een nieuwe eeuw en het wordt tijd voor nieuwe helden!! En geen overlopers binnen AJAX!! Misschien had je het nog niet door, maar het merendeel hier gaat niet over 1 nacht ijs, en kijkt naar de toekomst, en in mijn perspectief, zie die er zoals het er nu uitziet, niet echt positief uit... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 15 november 2010 - 21:39 schreef Ikke_tik het volgende:Laten we eens een ding uit je betoog lichten: Jong Ajax. Ik denk dat we er inderdaad vanaf moeten dat dat team bestaat uit overbodige Ajax 1-spelers en dat het weer de kweekvijver kan worden voor jong talent. En dan hoeven ze van mij geen kampioen te worden, zolang die gasten maar ervaring op doen en de tijd krijgen te rijpen. Wat je nu zegt, zou vorig seizoen al ingaan, vrijwel direct na de aanstelling van Jol, echt als ik Jong Ajax nu zie spelen, dan is daar maar weinig van terecht gekomen... |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op maandag 15 november 2010 - 22:17 schreef remco k het volgende:[..] Wat je nu zegt, zou vorig seizoen al ingaan, vrijwel direct na de aanstelling van Jol, echt als ik Jong Ajax nu zie spelen, dan is daar maar weinig van terecht gekomen... Klopt als een bus! Het tegengestelde is zelfs gebeurt, er spelen steeds minder talenten dan was afgesproken en dat is nu precies waar het om gaat. De jeugd zou de toekomst krijgen, maar dat gebeurt dus niet, anders zou je ook niet zoveel zogenaamde transfervrije spelers naar AJAX halen. |
|
|
|
|
|