BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Jol weg & bestuur weg en wel z.s.m.

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
RFCVedette
 RFCVedette - maandag 15 november 2010 - 11:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 november 2010 - 11:11 schreef Heico het volgende:
@ PS25,

Als iemand die zoveel verdiend ( en ook vast wel getraind word in dat soort dingen of anders daar ook wel hulp in kan krijgen van een club ) niet tegen het feit kan dat hij uitgefloten wordt dan is hij niet goed genoeg voor topvoetbal.
Was het maar zo simpel... Die jongens zijn ook maar mensen en geen machines die je aan of uit kunt zetten. Het gaat erom dat de druk bij ajax veel hoger is dan bij andere clubs. Hiermee omgaan kost heel veel energie en (mentale) kracht. Ik ben ervan overtuigd dat als je dit ajax team in twente neerzet dat ze dan fluitend kampioen worden.

Ik kan oprecht geen enkele speler wat verwijten. Ik heb het idee dat er totaal geen lastige jongens bij zitten en dat het allemaal hardwerkende profs zijn. De druk en de haat uit de rest van nederland zorgen echter voor een onmogelijke druk op de vaak jonge spelers. Het ligt niet aan het bestuur, niet aan de trainer, niet aan de spelers. Het ligt veel complexer en genuanceerder. Hoeveel verschillende besturen heeft ajax al gehad de laatste jaren? Hoeveel trainers? Onder Ten Cate werden we ook geen kampioen en dat was met een elftal met o.a. Sneijder, Heitinga, Huntelaar, Gabri, Stam, Davids, Steek en Babel. En ook nu is er weer voldoende kwaliteit.

Ik zie eerlijke gezegd geen makkelijke opstelling. Wat ik in ieder geval constateer is dat mensen als gevolg van slechte prestaties in een relatief korte periode willen dat het bestuur op stapt. Een nieuw bestuur kan normnaal gesproken echter geen invloed uitoefenen op resultaten op de korte termijn, dus dit heeft geen zin. Ik denk dat het vooral belangrijk is dat onze jonge spelers mentaal gewapend worden tegen de druk en dat ze meer begeleid worden hierin. Verder zouden mensen als Johan Cruijff deze spelers juist is bescherming moeten nemen en ze vertouwen moeten geven. En het bestuur + trainer moeten proberen het verwachtingspatroon naar een normaal niveau te brengen zodat onze jongens wat vrijer kunnen gaan voetballen (zoals twente). Ik hoop dan ook dat daarna ook de media Ajax eindelijk ook eens wat rust geeft.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 15 november 2010 door RFCVedette --
nora
 nora - maandag 15 november 2010 - 12:08   quote  deeplink  
Het probleem zit hem in Jol.Adriaanse had het al aangegeven de man is een laffe trainer altijd van uit de verdediging voetballen .Maar ajax is een ploeg die moet aanvallen omdat wij nooit echte verdedigers opleiden maar aanvallers omturnen naar verdedigers.Jol heeft een blessure van v/d Wiel en stelt niet Blind op was het talent in de jeugd maar Oleguer ONBEGRIJPELIJK.Maar als je wil aanvallen heb je ook een sterk middenveld nodig en daar zit het probleem we hebben een Lingren traag en niet valvaardig genoeg we hebben wel een goede ballen afpakker in Enoh die is van crusiaal belang om het middenveld van de tegenstander op te vangen maar Jol stelt hem niet op BELACHELIJK.We hebben de Jong die ZEER BESLIST geen Ajav nivea heeft zijn start snelheid is te traag zijn handelings snelheid is te traag is een sub topper MAAR jOL STELT HEM ELKE WEEK OP ONBEGRIJPELIJK.wat wel een goede middenvelder is voor Ajax is de Zeeuw maar die is helaas uit vorm naar ik hoorde ,en dan hebben we Eiksen een goede talentvolle jeugdspeler terecht dat hij zijn kans krijgt alleen mist hij Enoh om hem te ondersteunen.Onze vriend emanuelson moet gewoon zijn tijd uitdienen als links back en Anita naar de amateurs aub ook afgelopen wedstrijd WEER dramatisch altijd te laat had al een strafschop tegen kunnen krijgen speelt alleen maar terug en staat altijd op de verkeerde plek ook gistern bij 2-0 stond hij niet op zijn linksbackpositie maar ergens randstrafschop gebied waardoor hun rechterkant vrij kon opkomen en een voorzet kon geven waar de 2-0 uit kwam.Sulejmani voor de linker kant middenveld eb Urby als back.Jol koopt Mido als pinchitter maar zet hem NIET IN tegen ADO onbegrijpelijke dingen die Jol doet hij moet gewoon een vaste basis neer zetten en automatismes er in zetten en veel meer passie en strijd in het elftal krijgen de buitenspeler Josefzoon is een talentvolle speler die gewoon geen kans krijgt en dan zien we al weken schilpad de Jong worstelen dan denk is Jol scheel of durft hij gewoon die jongen geen kans te geven.maar ik vrees dat Jol het niet meer elkaar krijgt als je al zijn wisselbeleid ziet en zijn opstellingen dan vrees ik het ergste met deze trainer ,de trainers die ons nog kunnen redden zijn Adriaansen -van Gaal en/of Hiddink .En het is niet anders maar de bezum moet er door heen en graag niet allen jongens op techniek selecteren maar ook jongens met power en passie dan pas krijg je balans.
PS25
 PS25 - maandag 15 november 2010 - 12:09   quote  deeplink  
Misschien heeft Cruijff ook wel gelijk (geen idee), maar de manier waarop hij het nu doet vind ik alles behalve chique. Hij weet dat de media er bovenop duikt als hij iets roept. Houdt het met je Ajax hart lekker binnenskamers en bespreek het bij Ajax of bel desnoods Van den Boog of Jol. Dit is niet de rust bewaren binnen een club. Je zou je zelfs af kunnen vragen in hoeverre Cruijff enigszins debet is aan de nederlaag van afgelopen zondag door de 'revolutie'die hij heeft ontketend.
remco k
 remco k - maandag 15 november 2010 - 12:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 november 2010 - 12:09 schreef PS25 het volgende:
Misschien heeft Cruijff ook wel gelijk (geen idee), maar de manier waarop hij het nu doet vind ik alles behalve chique. Hij weet dat de media er bovenop duikt als hij iets roept. Houdt het met je Ajax hart lekker binnenskamers en bespreek het bij Ajax of bel desnoods Van den Boog of Jol. Dit is niet de rust bewaren binnen een club. Je zou je zelfs af kunnen vragen in hoeverre Cruijff enigszins debet is aan de nederlaag van afgelopen zondag door de 'revolutie'die hij heeft ontketend.
Heb je er weleens over nagedacht, dat het weleens de enige manier kon zijn, om die botte koppen in de directie en het bestuur, te bereiken?? ze doen namelijk wat ze zelf willen, en 2 jaar geleden wouden ze niet naar Cruijff luisteren, dus is het logisch dat hij datzelfde nu weer denkt, en het op de harde manier probeert, het is wel duidelijk dat Cruijff probeert ajax te redden, en het is ook duidelijk dat hij er zelf in zou willen stappen, andrs ben je hier niet zo druk mee als dat hij nu is. Laat het bestuur dan een zeggen. "Cruijff, doe het maar met je grote smoel", maar nee, men is daar veel t ebang voor hun eigen heilige baantjes...
Dev
 Dev - maandag 15 november 2010 - 21:51   quote  deeplink  
Grappig dat Jol op handen werd gedragen aan het eind van vorig seizoen en nu moet ie ineens weg. Het probleem bij ajax is de bank. Als je enkele spelers hebt die in een WK dip zitten, dan moet je als grote club zijnde spelers op de bank hebben zitten die dat een paar wedstrijden kunnen opvangen, maar dat heeft AJAX dus niet. En daar kan Jol niets aan doen. Hij kan niets anders dan die spelers die in een dip zitten, toch het veld op te sturen en te hopen dat ze snel uit hun dip zijn. We mogen nog in ons handen wrijven, dat hij het voorelkaar heeft gekregen dat er nog uberhaupt spelers op de bank zitten, met tainio, mido en ooijer.
Het enige dat je hem kunt verwijten ( mocht dit uberhaupt zo zijn) dat hij niet zijn speelstijl zo aanpast dat in ieder geval de spelers zich meer op hun gemak voelen en/of beter tot hun recht komen. MAar wie weet doet hij dat wel, en is echter de dip zo diep dat zelfs dit niet helpt.

En Daarnaast het is gewoon jaren een zooi geweest in de jeugdopleiding, iets waar de club dit jaar is begonnen om te verbeteren. Het is dan ook niet redelijk om dan meteen te verwachten dat in een keer weer enkele toptalenten klaarstaan.
Ajax heeft twee zaken nodig. Tijd en geld. Geld om te zorgen dat er weer een fatsoenlijk eeste elftal staat en tijd om te zorgen dat er weer jeugd doorstroomt. EEEENNNNNN dat de jeugd de tijd en ruimte krijgt in het eerste elftal om te groeien. Niet zoals de afgelopen jaren, waarin de jeugd meteen de voortouw moet pakken en geen ruimte krijgen om fouten te kunnen maken.
Deze scenario zal echt niet veranderen als er nu ineens een andere directie of bestuur of trainer komt.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5985
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Jol weg & bestuur weg en wel z.s.m.

0.0069220