BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het IQ van Jol's zaakwaarnemer en van de andere helft van Ajax.

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
remco k
 remco k - dinsdag 16 november 2010 - 19:14   quote  deeplink  
Een uitsprak van meneer, ongelooflijk hoe dom is deze man...
Dat je dit over Cruijff zegt ok, dan kan ik nog enigzins inkomen, maar dat je dit soort dingen zegt over Guardiola, 1 van de beste trainers van dit moment, dan spoor je niet helemaal

Mino Raiola, de zaakwaarnemer van Zlatan Ibrahimovic, vindt dat Johan Cruijff en Pep Guardiola lopen te raaskallen in hun kritiek op de Zweedse aanvaller. Ibrahimovic werd door FC Barcelona voor 75 miljoen overgenomen van Internazionale, maar bakte er volgens het illustere duo weinig van in Catalaanse dienst.
AjaxF-side.NL
''Cruijff en Guardiola zijn rijp voor een inrichting. Lekker kaarten en verder hun mond houden. Daarmee zouden ze Barcelona en het moderne voetbal een grote dienst bewijzen'', liet Raiola dinsdag optekenen in de krant Expressen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 16 november 2010 door remco k --
alibabba
 alibabba - woensdag 17 november 2010 - 21:02   quote  deeplink  
Als ik die kop van Raiola al zie, weet ik genoeg. Dat hij zo praat over Cruijff en Guardiola zegt veel over deze man. Raiola zou zich een grote dienst bewijzen als ie zijn drollekop in een hoop zand steekt.
joduh
 joduh - woensdag 17 november 2010 - 21:23   quote  deeplink  
hahahah das mooi gesproken man!!!!drollekop!!!!hahaha
alibabba
 alibabba - woensdag 17 november 2010 - 21:55   quote  deeplink  
:)
remco k
 remco k - woensdag 17 november 2010 - 23:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 november 2010 - 21:02 schreef alibabba het volgende:
Als ik die kop van Raiola al zie, weet ik genoeg. Dat hij zo praat over Cruijff en Guardiola zegt veel over deze man. Raiola zou zich een grote dienst bewijzen als ie zijn drollekop in een hoop zand steekt.
Maar dan wel een mooi poosje he, zodat hij op ten duur verstijft als ie wat lang staat...
alibabba
 alibabba - donderdag 18 november 2010 - 20:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 november 2010 - 23:00 schreef remco k het volgende:

[..]

Maar dan wel een mooi poosje he, zodat hij op ten duur verstijft als ie wat lang staat...
:):)
Ride
 Ride - vrijdag 19 november 2010 - 12:21   quote  deeplink  
Simon Zwartkruis - Ajax moet verleden laten rusten
16/11/2010 12:00

Bij Ajax mogen beleidsbepalers hun voorgangers graag de zwarte piet toespelen. Algemeen directeur Rik van den Boog (foto) deed het onlangs tijdens de presentatie van de dieprode jaarcijfers, trainer Martin Jol riep vorige week zondag nog eens in de herinnering hoeveel geld Ajax vóór zijn komst over de balk heeft gesmeten.

In omgekeerde richting vliegen de verwijten ook nog steeds over en weer. Enkele weken geleden beweerde Maarten Fontein in VI niets van doen te hebben gehad met de carte blanche die Marco van Basten tweeënhalf jaar geleden kreeg op de transfermarkt.

'Ik was toen al weg', zei de voormalig algemeen directeur. Een typisch gevalletje van een selectief geheugen, zo lijkt het.

Op 22 februari 2008 maakte Ajax het akkoord met Van Basten wereldkundig. Zijn bestedingsruimte op de spelersmarkt had de toenmalige bondscoach contractueel laten vastleggen. En wie was ten tijde van de onderhandelingen over dat contract algemeen directeur?

Inderdaad, Maarten Fontein.

Pas tien dagen na het akkoord met Van Basten stelde Ajax Fontein op non-actief. Anderhalve maand later werd Uri Coronel verkozen tot voorzitter en viel er aan de afspraken in het contract van Van Basten niets meer te veranderen.

Het leidde tot de hoogste uitgavenpost die Ajax ooit kende op de transfermarkt: 34 miljoen euro. Daarbij verbleekt zelfs de zestien miljoen euro die voormalig technisch directeur Martin van Geel ooit vrijmaakte voor drie jaar ergernis aan Albert Luque.

Wat overigens niet wil zeggen dat de huidige clubleiding de handen in onschuld kan wassen. Ondanks alle voornemens de uitgaven te beperken, bleek uit de laatste jaarcijfers dat de loonkosten in het eerste volledige seizoen onder Van den Boog en Jol opnieuw fors zijn gestegen, met zes miljoen euro.

Het is een gotspe van jewelste in het huidige economische tijdsgewricht. De regelmatig terugkerende klaagzang van Jol over de beperkte financiële mogelijkheden van Ajax komt dan ook vreemd over.

De trainer heeft sinds zijn aanstelling anderhalf jaar geleden al vijftien miljoen euro in nieuwe spelers mogen investeren, daarnaast was er ruimte voor acht transfervrije dan wel gehuurde spelers. Daar moet iets van te brouwen zijn, zou je zeggen.

Daar bleek laatst weinig van. Ajax leed in de Champions League een pijnlijke nederlaag bij AJ Auxerre en ging in competitieverband in eigen huis hard onderuit tegen ADO Den Haag.

Na afloop van beide wedstrijden beklaagde Jol zich over de afwezigheid van buitenspelers in zijn selectie. Opmerkelijk, gezien het feit dat beide duels Florian Jozefzoon vanaf de tribune moest toekijken.

'Geef mij een zak met tien miljoen euro en ik kom er wel uit', zei Jol vorige week zondag. Het liefst zou de trainer SC Heerenveen-aanvaller Roy Beerens aan zijn selectie toevoegen, maar de koek is op in Amsterdam. Het jaarsalaris van Timothée Atouba (1,4 miljoen euro) moet immers ook gewoon betaald worden.

'Vóór mijn komst hebben ze hier geloof ik wel zestig miljoen euro uitgegeven', zei Jol ook nog na de nederlaag tegen ADO Den Haag. Helaas voor hem spendeerde Ajax een klein deel van dat geld niet aan Nacer Chadli en Dries Mertens, de aanvallers die door hun toenmalige trainer bij AGOVV Apeldoorn John van den Brom warm werden aanbevolen in Amsterdam.

Jol en Van den Boog hebben absoluut een punt wanneer ze zeggen dat Ajax voor hun komst veel en slecht geïnvesteerd heeft. Maar nu kennen we dat riedeltje wel. Alsof ze zelf foutloos door het voetballeven gaan. Ajax moet roeien met de riemen die het heeft. En dat zijn nog altijd de duurste riemen van heel Nederland.

Simon Zwartkruis
nummer10
 nummer10 - vrijdag 19 november 2010 - 12:48   quote  deeplink  
Jol en Van den Boog hebben absoluut een punt wanneer ze zeggen dat Ajax voor hun komst veel en slecht geïnvesteerd heeft.

en hun niet ?

mido atouba taino... nee dat zijn toppers
kwakman
 kwakman - vrijdag 19 november 2010 - 13:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 november 2010 - 12:48 schreef nummer10 het volgende:
Jol en Van den Boog hebben absoluut een punt wanneer ze zeggen dat Ajax voor hun komst veel en slecht geïnvesteerd heeft.

en hun niet ?

mido atouba taino... nee dat zijn toppers
lodeiro? Oier?
Hasjkoph
 Hasjkoph - vrijdag 19 november 2010 - 15:57   quote  deeplink  
Lodeiro is wel goed.. Alleen komt door die verneukte blessures niet aan spelen toe..
nummer10
 nummer10 - vrijdag 19 november 2010 - 16:25   quote  deeplink  
klopt...
Pietje
 Pietje - vrijdag 19 november 2010 - 16:26   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 november 2010 - 15:57 schreef Hasjkoph het volgende:
Lodeiro is wel goed.. Alleen komt door die verneukte blessures niet aan spelen toe..
Juist! + 1
remco k
 remco k - vrijdag 19 november 2010 - 18:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 november 2010 - 15:57 schreef Hasjkoph het volgende:
inderdaad, overigens denk ik dat Tanio ook wel een goede voetballer is, alleen niet echt heel hard nodig

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3161
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het IQ van Jol's zaakwaarnemer en van de andere helft van Ajax.

0.0064029