|
|
nummer10
|
|
|
bron: http://www.ajaxlife.nl/nieuws/detail/7106
Zelfs bij afwezigheid van Gregory van der Wiel en Oleguer werd Daley Blind tegen BV Veendam niet opgesteld als rechtsback. Martin Jol koos ervoor Vurnon Anita van links naar rechts over te hevelen en Urby Emanuelson als linksback op te stellen. Heeft Blind nog toekomst als back?
Bankzitter Blind bleef ook tegen Veendam negentig minuten lang op de bank zitten en kwam dit seizoen alleen in het duel met MVV een halfuur in actie. Waar velen een optreden van Blind verwachtten tegen Veendam, kwam het er dus niet van.
"Ik verwacht helemaal niets meer hier," antwoordde Blind toen Ajaxlife.nl hem daags na het treffen met Veendam vroeg of hij zelf ook op speelminuten rekende. Langer duurde het gesprek niet omdat hij na de training direct doorliep richting kleedkamer.
Blind werd vorig seizoen na de winterstop verhuurd aan FC Groningen en de Trots van het Noorden wilde hem graag opnieuw begroeten, maar de twintigjarige verdediger ging voor zijn kans bij Ajax. Zijn contract in Amsterdam loopt tot medio 2013. Ook Anderlecht zou interesse hebben.
Trainer Jol legt in de nieuwe Ajax Lifekrant zijn keuze uit. "Daley is nog niet het type dat heel kort dekt en de bal gemakkelijk afpakt. Je hebt bij Groningen kunnen zien dat hij in balbezit heel goed is, zijn functionele techniek is fantastisch. Maar zonder balbezit denk ik dat de tegenstander te ver door kan lopen zonder een speler als Anita."
grote dikke onzin door een DIKKE man !!!! Anita en Greg zijn wel bal afpakkers en die dekken wel kort op de man ? man ga fietsen gappen jol !!! laffe trainer dat hij zoon jongen nog nie eens een kans wil geven tegen Veendam.. weer een Groot Talent en een echte Ajax zoon die verloren gaat in de lafheid van Jol... even voor jol... Greg is niet meer bepaald gelieft bij de supporters door dat twitter gedoe en zijn slapheid in en buiten het veld.. ik denk zelfs persoonlijk dat Blind op dit moment meer toevoegd dat Greg.. hoe denken mijn mede ajacieden hier over ? |
|
|
|
|
AFCAKAMPEN
|
|
|
tuurlijk jol, gewoon blind op de plek van anita klaar, of op die van vdwiel want die bakt er op het moment ook helemaal geen reet van. |
|
|
|
|
klaasf
|
|
|
Ik denk dat Daley Blind in dit Ajax zeker een meerwaarde kan zijn. Zijn techniek en instelling is zondermeer uitstekend, goed verdedigen leer je alleen maar door veel wedstrijdervaring op te doen.!! |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
en nog heeft vdwiel er weinig van geleerd klaasf !!! ik vind het echt werkelijk een waardeloze verdediger en opkomend is hij ook stukken minder geworden.. |
|
|
|
|
Heico
|
|
|
Jammer dat Jol door hem geen eens een kans te geven zo'n talent de deur uit jaagt....
Om maar eens een term naar boven te halen die vroeger "rechts" werd gebruikt:
EIGEN JEUGD EERST! |
|
|
|
|
larsje
|
|
|
Daley blind kan ook linksback? laat anita maar op de bank |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
In- en in triest dit...
Zelfs tegen Veendam geen enkele kans gehad. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Klasse Jol, zo gaan we goed met de jeugd om... |
|
|
|
|
Johnnyafca
|
|
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Ik denk dat iedereen het met je eens is, Ride. Ik dus ook. Kijk, als Ajax nou goed zou draaien, okay, "never change a winning team", maar, uh... Ajax is op dit moment bepaald geen "winning team", integendeel. Maar Jol durft het gewoon niet. Hij is verworden tot angsthaas eersteklas. Onvoorstelbaar. En, je kunt er op wachten: Daley Blind vertrekt binnenkort gratis bij Ajax naar een of andere club. Ik ben er van overtuigd dat hij het daar ergens goed zal gaan doen en dus zal Ajax over een aantal jaren Daley voor vele miljoenen terug willen gaan kopen. Wat een visie bij MIJN AJAX. Echt onvoorstelbaar wat een amateurs, angstige amateurs!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 18 november 2010 door Pietje -- |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
nahja zijn contract loopt pas af in 2013... denk dat jol na dit seizoen pleite is (hoop zelfs eerder) en dat vdwiel verkast in de winter en dat blind dan een eerlijke kans krijgt.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik kan me enigzins voorstellen dat Jol, Anita en Wiel boven Blind verkiezen, maar dan moet hij wel de eerste vervanger zijn van de twee basisspelers. |
|
|
|
|
Aaaaight
|
|
|
quote:Op donderdag 18 november 2010 - 16:40 schreef remco k het volgende:Ik kan me enigzins voorstellen dat Jol, Anita en Wiel boven Blind verkiezen, maar dan moet hij wel de eerste vervanger zijn van de twee basisspelers. eens |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op donderdag 18 november 2010 - 16:22 schreef Pietje het volgende:[..] Ik denk dat iedereen het met je eens is, Ride. Ik dus ook. Kijk, als Ajax nou goed zou draaien, okay, "never change a winning team", maar, uh... Ajax is op dit moment bepaald geen "winning team", integendeel. Maar Jol durft het gewoon niet. Hij is verworden tot angsthaas eersteklas. Onvoorstelbaar. En, je kunt er op wachten: Daley Blind vertrekt binnenkort gratis bij Ajax naar een of andere club. Ik ben er van overtuigd dat hij het daar ergens goed zal gaan doen en dus zal Ajax over een aantal jaren Daley voor vele miljoenen terug willen gaan kopen. Wat een visie bij MIJN AJAX. Echt onvoorstelbaar wat een amateurs, angstige amateurs! Hij loopt zeker niet gratis de deur uit, zijn contract loopt nog 1 of 2 jaar door. maar LAAT HEM NIET LOPEN JOL. EIGEN JEUGD EERST, ZEKER VOOR EEN OUDERE HANDS SPELER VERHEVEN. AJAX FOREVER!!! |
|
|
|
|
Guyt
|
|
|
"(Trainer Jol legt in de nieuwe Ajax Lifekrant zijn keuze uit. "Daley is nog niet het type dat heel kort dekt en de bal gemakkelijk afpakt. Je hebt bij Groningen kunnen zien dat hij in balbezit heel goed is, zijn functionele techniek is fantastisch. Maar zonder balbezit denk ik dat de tegenstander te ver door kan lopen zonder een speler als Anita)".
Je moet niet denken Jol maar doen. Als je het niet probeert weet je het niet ook.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 18 november 2010 door Guyt -- |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Jol kan helemaal niet meer denken, anders hij waarschijnlijk al één en ander uitgeprobeerd, maar hij blijft gewoon volharden in zijn (zeer negatieve) denk/speelwijze.
Hij wil natuurlijk ook niet dat zijn ongelijk wordt bewezen als hij wel een aantal jonge spelers probeerd in te passen. Hij is dus gewoon een EIGEWIJZE ANGSTHAAS. |
|
|
|
|
Oceanu
|
|
|
quote:Op donderdag 18 november 2010 - 16:40 schreef remco k het volgende:Ik kan me enigzins voorstellen dat Jol, Anita en Wiel boven Blind verkiezen, maar dan moet hij wel de eerste vervanger zijn van de twee basisspelers. Oneens. Als Jol vindt dat Blind een ander soort verdediger is, want dat zegt ie, zal Blind nooit de 1e vervanger zijn, want dan zou Jol gelijk anders gaan spelen. Hij zal dus vinden dat Oleguer en Emanuelson van hetzelfde type zijn als vd Wiel en Anita. Feit blijft dat Blind makkelijk moet kunnen spelen tegen een mindere ploeg of bij een goede voorsprong. Maar ja, dat is met zoveel anderen ook. Laat de jonge garde lekker voetballen als je 3-0 voorstaat, hou je ze meer bij de groep en de gevestigde namen kun je effe rust geven. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 18 november 2010 - 17:24 schreef Guyt het volgende:"(Trainer Jol legt in de nieuwe Ajax Lifekrant zijn keuze uit. "Daley is nog niet het type dat heel kort dekt en de bal gemakkelijk afpakt. Je hebt bij Groningen kunnen zien dat hij in balbezit heel goed is, zijn functionele techniek is fantastisch. Maar zonder balbezit denk ik dat de tegenstander te ver door kan lopen zonder een speler als Anita)". Je moet niet denken Jol maar doen. Als je het niet probeert weet je het niet ook. En juist dat is het probleem, er lopen te weinig jongens die echt aan de bal wat kunnen, Blind kan dat wel, en hierdoor hoef je minder te verdedigen, want als je bal hebt, hoef je niet te verdedigen toch? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 18 november 2010 - 17:57 schreef Oceanu het volgende:[..] Oneens. Als Jol vindt dat Blind een ander soort verdediger is, want dat zegt ie, zal Blind nooit de 1e vervanger zijn, want dan zou Jol gelijk anders gaan spelen. Hij zal dus vinden dat Oleguer en Emanuelson van hetzelfde type zijn als vd Wiel en Anita. Feit blijft dat Blind makkelijk moet kunnen spelen tegen een mindere ploeg of bij een goede voorsprong. Maar ja, dat is met zoveel anderen ook. Laat de jonge garde lekker voetballen als je 3-0 voorstaat, hou je ze meer bij de groep en de gevestigde namen kun je effe rust geven. Ik zeg toch ook nergens wat Jol ervan vind, ik zeg wat ik ervan vind, en dat is dat Blind meer kansen moet krijgen, het intereseert me geen ene moer moer meer wat Jol ervan vind, hij probeert alleen maar achteruit te verdedigen i.pv. voor uit. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
en zo verdwijnt er weer een ajacied........ |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Ik kan me een aantal jaren geleden nog herinneren dat Blind werd betiteld als het grootste talent uit de Ajax-Jeugd toendertijd. Het ligt aan Ajax dat zo'n spelers niet tot wasdom komen. Bonevacia/Eriksen/Blind hadden ze moeten inbrengen in Madrid. Dan had je wellicht een win-win situatie gehad. Kijk waar je nu staat, met dat angstige gedrag.... |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Tsja ik heb het idee dat zelfs de anita-fanatics om zijn hahaha. Maar deze reaktie vanb Jol slaat dus helemaal nergens op. Bijna elke goal die Ajax tegenkrijgt komt over onze linkerkant. En misschien is Blind een wat minder felle verdediger maar het is gvd een een tig keer betere voetballer Anita. Er wordt zelden van achteruit opgebouwd en dat komt mede omdat Anita 45minuten nodig heeft om een bal te controleren. Ik had na vorig seizoen echt goede hoop maar ik begin zo langzamerhand helemaal klaar te raken met die Hagenees |
|
|
|
|
Oceanu
|
|
|
quote:Op donderdag 18 november 2010 - 18:34 schreef remco k het volgende:[..] Ik zeg toch ook nergens wat Jol ervan vind, ik zeg wat ik ervan vind, en dat is dat Blind meer kansen moet krijgen, het intereseert me geen ene moer moer meer wat Jol ervan vind, hij probeert alleen maar achteruit te verdedigen i.pv. voor uit. Ja, en met wat jij vind in dit geval ben ik het niet eens. Als Jol Blind een andere verdediger vindt dan WIel of Anita, betekent dat dat hij anders gaat spelen als bij Blind inbrengt. Ik ben het er wel mee eens dat een jongen als Blind veel meer moet kunnen spelen dan ie nu doet. Zelfde geldt voor Jozefzoon, Bonevacia en andere jonge jongens die tegen het eerste aan zitten.
Ik blijf het bijv jammer vinden dat iemand als Castillion maar niet doorbreekt. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Laten we een heel simpel vergelijk nemen. Frank de Boer!! Was ook geen fantieke balafpakker en maakte bijna elke wedstrijd wel een "Frank-de-boertje" maar kon fantastisch voetballen. Nou weet ik ook wel dat Blind minder is dan De Boer maar toch.... Ajax heeft bijna altijd voetballende verdedigers gehad en dat moet ook want dat hoort bij de stijl van Ajax. 9 van de 10 wedstrijden heb je meer balbezit dus dan zie ik liever een voetballer dan een werker als verdediger. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 18 november 2010 - 23:34 schreef Oceanu het volgende:[..] Ja, en met wat jij vind in dit geval ben ik het niet eens. Als Jol Blind een andere verdediger vindt dan WIel of Anita, betekent dat dat hij anders gaat spelen als bij Blind inbrengt. Ik ben het er wel mee eens dat een jongen als Blind veel meer moet kunnen spelen dan ie nu doet. Zelfde geldt voor Jozefzoon, Bonevacia en andere jonge jongens die tegen het eerste aan zitten. Ik blijf het bijv jammer vinden dat iemand als Castillion maar niet doorbreekt. Dat Jol Blind een ander type verdediger vind, snap ik niet helemaal, want het is nu net zo, dat Anita ineens de harde verdediger is, die bijvoorbeeld Drogba uit de wedstrijd speelt. In mijn ogen zijn beide spelers te vergelijken, voetballend zijn ze goed, al is Blind denk ik iets meer een slimmere speler met iets meer techniek en inzicht. Verdedigens zijn ze allebei te zwak, Anita word door iedere aanvaller op de prof gesteld, en speelt eigenlijk nooit een "makkelijke" wedstrijd. Ikl vind dat Blind verdedigend zijn mannetje wel staat, al is ook hij nog te zwak om het tegen grote sterke tegenstanders op te nemen.
Al met al zit het wel heel dicht bij elkaar, des te vreemder vind ik het dat Blind 0,0 kansen krijgt. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 19 november 2010 - 06:36 schreef Brandje het volgende:Laten we een heel simpel vergelijk nemen. Frank de Boer!! Was ook geen fantieke balafpakker en maakte bijna elke wedstrijd wel een "Frank-de-boertje" maar kon fantastisch voetballen. Nou weet ik ook wel dat Blind minder is dan De Boer maar toch.... Ajax heeft bijna altijd voetballende verdedigers gehad en dat moet ook want dat hoort bij de stijl van Ajax. 9 van de 10 wedstrijden heb je meer balbezit dus dan zie ik liever een voetballer dan een werker als verdediger. Juist, en als je meer naar voren speelt, zorg je er dus ook voor, dat als de tegenstander de bal heeft, dat dit gebeurt in hun verdediging, en zorg je dus dat de "voetballende" spelers bij de tegenstander minder de bal hebben en dus meer met verdedigende taken bezig zijn, wat er uiteindelijk dus weer voor zorgt dat onze verdediging meer ontlast wordt... |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
dat snap jij.. dat snap ik.. maar dat snapt onze top trainer niet ! |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op vrijdag 19 november 2010 - 11:03 schreef remco k het volgende:[..] Juist, en als je meer naar voren speelt, zorg je er dus ook voor, dat als de tegenstander de bal heeft, dat dit gebeurt in hun verdediging, en zorg je dus dat de "voetballende" spelers bij de tegenstander minder de bal hebben en dus meer met verdedigende taken bezig zijn, wat er uiteindelijk dus weer voor zorgt dat onze verdediging meer ontlast wordt... + 1 |
|
|
|
|
Oceanu
|
|
|
Het slechte van Jol is dus dat hij uitgaat van de momenten dat Ajax de bal niet heeft. Bij Ajax moet je er van uitgaan dat je de bal wel hebt. En als je em niet hebt, moet je er zsm voor zorgen dat je em krijgt. |
|
|
|