|
|
Loetje
|
|
|
jongens wat moeten we ervan denken?? alles of niet wedstrijd weer... ik denk dat de uitslag tegen psv een hele grote rol in deze wedstrijd gaat spelen!!!
real is zo goed als door ik zal maar een keer positief zijn als we winnen van psv zeg ik 2-1! |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
en ik zeg ff helemaal niks......... |
|
|
|
|
legrande
|
|
|
Ik denk 1-5 toch nog 1 gescoord hahahaha |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
als we verliezen van psv denk ik echt 0-4 ofzo |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Kom op zeg, is het nu echt zo moeilijk om een topic over een wedstrijd, een beetje fatsoenlijk aan te kleden i.p.v.
quote:jongens wat moeten we ervan denken?? alles of niet wedstrijd weer... ik denk dat de uitslag tegen psv een hele grote rol in deze wedstrijd gaat spelen!!!
real is zo goed als door ik zal maar een keer positief zijn als we winnen van psv zeg ik 2-1!
|
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
3x eerder is er in Amsterdam de wedstrijd AJAX - Real Madrid gespeeld.
In het seizoen '67'68 speelde AJAX in de 1e ronde van de EC 1 tegen onze tegenstander van morgen, Real Madrid. Op 20-9-1967 speelde Ajax eerst thuis in het Olympisch Stadion en deze pot eindigde onbeslist, 1-1. Onze coach was Rinus Michels ( R.I.P. ) en Ajax trad aan in de volgende opstelling; Gert Bals, Wim Suurbier, Tonnie Pronk, Velibor Vasovic, Barry Hulshoff, Bennie Muller, Henk Groot, Sjaak Swart, Klaas Nunninga, Johan Cruijff en Piet Keizer. Ons Ajax opende de score in de 19e minuut door Cruijff en nog voor rust, in de 35e minuut, werkte José Pirri de 1-1 tegen de touwen. Over de terugkeer in Madrid vertelt David Endt in onderstaand fantastisch filmpje.
De volgende clash tussen beide grootmachten was in het seizoen 72'73 en het betrof een tweestrijd in de halve finale van de Cup met de grote Oren. Op 11-04-1973 moest Ajax eerst thuis aantreden en deed dat verdienstelijk. De opstelling van destijds; Heinz Stuy, Wim Suurbier, Barry Hulshoff, Horst Blankenburg, Ruud Krol, Arie Haan, Johan Neeskens, Heinz Schilcher, Johnny Rep, Johan Cruijff en Piet Keizer. Arnold Mühren was de sub in die wedstrijd en was de vervanger voor Heinz Schilcher. Nadat Barry Hulshoff de score opende in de 67e minuut, deed Ruud Krol er in de 76e minuut een schepje bovenop ( 2-0 ). Het tegendoelpunt van José Pirri in de 83e minuut, gaf Stefan Kovács stof tot nadenken voor de return twee weken later en ook daar heeft David Endt een schitterend verhaal bij ( filmpje ).
In het seizoen 95'96, nadat AJAX de CL had gewonnen ten koste van Ac Milan, kwam Ajax in een poule terecht met " Los Blancos of Los Merengues " ( bijnaam Real Madrid ). Het betrof een poule in de 1e ronde voor de CL. Ook toen begon Ajax, net als deze CL, tegen de Madrilenen, maar die keer thuis in het Olympisch Stadion op 13-09-1995. Onze coach was Louis v.Gaal en hij stuurde toen deze elf het veld in; Edwin van der Sar, Michael Reiziger, Frank de Boer, Jari Litmanen, Winston Bogarde, Ronald de Boer, Martijn Reuser, Edgar Davids, Finidi George, Nwanko Kanu en Marc Overmars. De laatstgenoemde scoorde het enige doelpunt van de wedstrijd en dat was in de 14e minuut. De wedstrijd in Madrid was er één om te smullen en de Ajacied in onderstaand filmpje kan er prachtig over vertellen.
Hieronder het grandioze filmpje over Ajax tegen Real Madrid en het is eigenlijk een voorbeschouwing op de wedstrijd die al gespeeld is in Madrid dit jaar ( 2-0 helaas ). Kijk en geniet mensen;
|
|
|
|
|
Ride
|
|
|
2-1 voor Ajax...
kom op.. ik ga er gvd niet heen als ik denk dat ze gaan verliezen. Ben geen successupporter :P |
|
|
|
|
MikeT
|
|
|
1-0 in wedstrijd waarin AJAX op karakter wint van een slap madrid (overschatting na een 5-1 overwinngen afgelopen weekend, en met de derby tegen Barca in het vooruitzicht, en vorige wedstrijd tegen AJAX)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 22 november 2010 door MikeT -- |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
Ik denk 0-4 helaas. Met name Ronaldo is in een bloedvorm. |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
|
|
|
henk K
|
|
|
kom ronaldo alleen kan het ook niet de rest van de sterren sparen zich voor a.s weekend tegen BARCA |
|
|
|
|
voetbal2011
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
En op weg... mazzel...
biertje hier...biertje daar... hips... |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Afgelopen zondagochtend vroeg naar de VS vertrokken (met een katerig gevoel na zaterdagavond...) i.v.m. reünie van Bank of America, San Francisco waar ik in de zeventiger jaren gewerkt heb. Precies op tijd om strakjes - met een enorme jetlag - naar de ArenA te rijden. (En nu maar hopen dat ik aankom en niet in de vangrail ga parkeren...) Vraag me niet waarom, maar ik heb een goed gevoel over vanavond: 2-1 voor Ajax. Ze hebben potdomme iets goed te maken!!! KOM OP AJACIEDEN EN AJAX !!! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
ik lees de opstelling net, is zo raar nog niet, anita achter urby midden en mickey voor, is goed om is uit te proberen, alleen de combinatie de jong, en hamdaoui is helaas niet wat we willen, hopelijk spelen mounir en luis goed samen vanavond, verder speel ook enoh dit lees ik net -----steek--- greg---toby--jan--vurnon --eyong--siem--urby- --luis--mounir--mickey
ik had alleen het midden veld liever is gezien de zeeuw--eriksen - en urby |
|
|
|
|
kwakman
|
|
|
Sule is super in vorm zeg! Speelt voor een transfer. kwak |
|
|
|
|
Johnnyafca
|
|
|
|
|
|
Johnnyafca
|
|
|
wissel de jong, te trage handeling etc. |
|
|
|
|
kwakman
|
|
|
het stort in verdorie. kwak |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: Kap effe met je kwak.. |
|
|
|
|
kwakman
|
|
|
Ronaldo wil naar de hoeren en veinst blessure.kwak |
|
|
|
|
Johnnyafca
|
|
|
Kan Ajax nou verdorie niet 5 keer passen zonder de bal kwijt te raken.. |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
Johnnyafca
|
|
|
we gaan ons focussen op vvv in de rust! |
|
|
|
|
kwakman
|
|
|
scheids omgekocht en Steek laat helaas nu ook steekje vallen. Waar is het geluksdubbeltje.kwak |
|
|
|
|
joey
|
|
|
Scheids is niet omgekocht. Spanjaarden spelen als echt spanjaarden..Vies.. Ronaldo mag echt dood neervallen..Ik zou er geen traantje om laten vallen.. Nog geen eens omdat hij ajax wegspeelt, maar omdat het gewoon een vieze kwal is.
Daarnaast speelt de jong als een Dweil. Eriksen erin. Ik wil ff wat spelmakers erbij zien in het veld!! Wie hebben we op de banbk dan die ff lekker potje kunnen spelen en die real muppets weg kunnen spelen!?!? |
|
|
|
|
Bladiebla
|
|
|
Hoe kan je nou zeggen dat Maarten een steek laat vallen. Tot de 1-0 speelde ajax niet eens zo verschrikkelijk, maar daarna zie je gewoon alle hoofdjes gaan hangen en dan kan je net zo goed stoppen met voetballen. |
|
|
|
|
PETER111
|
|
|
quote: stoer?
wtf doet De jong in de basis.goed dat hij sulejmani erin doet maar haal de jong eruit en de zeeuw op '10'.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 23 november 2010 door PETER111 -- |
|
|
|
|
kwakman
|
|
|
quote:Op dinsdag 23 november 2010 - 21:38 schreef Bladiebla het volgende:Hoe kan je nou zeggen dat Maarten een steek laat vallen. Tot de 1-0 speelde ajax niet eens zo verschrikkelijk, maar daarna zie je gewoon alle hoofdjes gaan hangen en dan kan je net zo goed stoppen met voetballen. werd toch van richting veranderd die bal. kwak |
|
|
|
|
joey
|
|
|
quote: Volgens mij niet toch..Zat alleen curve aan..Steek gleed iets weg en stond niet goed, maargoed..Hoeveel haald hij er wel niet uit!!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Een echte fout van Stekelenburg die tweede goal, hij staat volledig verkeerd gepositioneerd, hij staat namelijk veels te ver naar rechts in de goal, en laat de hoek volledig vrij waar de bal in gaat.
Wat een stelletje watjes van Ajax op het veld zeg, allemaal zijn ze veel te lief, en kijken ze wederom weer naar Madrid alsof het grote helden zijn.
Echt een diep, diep triest Ajax met in de hoofdrol, Hammie en De Jong, die hebben beiden echt nog helemaal niks goed gedaan.
Ik moet trouwens wel zeggen dat van der Wiel, Alder, Vertongen en Sulejmani redelijk spelen, al komt ook daar niks uit...
Bijt eens van je af, scheld er eens 1 van MADRID helemaal verrot in plaats van een handtekening te vragen. Wordt eens vuil, ga eens op een voet staan, beetje duwen, trekken, en meer om irritant te zijn, alles is veel te lief. Ajax wordt op ieder vlak keer 400 vooorbij gelopen door Madrid.
Het is niet erg om te verliezen, maar je moet er wel alles aan gedaan hebben, en niet met ontzag op het veld staan, en ik kan nu niet bepaald zeggen dat dit het geval is.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 23 november 2010 door remco k -- |
|
|
|
|
E-J
|
|
|
Er word maar weer eens pijnlijk duidelijk wat voor middelmatige spelers we op dit moment hebben. Er moet echt iets flink gaan veranderen!!!! |
|
|
|
|
joey
|
|
|
quote:Op dinsdag 23 november 2010 - 21:44 schreef remco k het volgende:Een echte fout van Stekelenburg die tweede goal, hij staat volledig verkeerd gepositioneerd, hij staat namelijk veels te ver naar rechts in de goal, en laat de hoek volledig vrij waar de bal in gaat. Wat een stelletje watjes van Ajax op het veld zeg, allemaal zijn ze veel te lief, en kijken ze wederom weer naar Madrid alsof het grote helden zijn. Echt een diep, diep triest Ajax met in de hoofdrol, Hammie en De Jong, die hebben beiden echt nog helemaal niks goed gedaan. Ik moet trouwens wel zeggen dat van der Wiel, Alder, Vertongen en Sulejmani redelijk spelen, al komt ook daar niks uit... Bijt eens van je af, scheld er eens 1 van MADRID helemaal verrot in plaats van een handtekening te vragen. Wordt eens vuil, ga eens op een voet staan, beetje duwen, trekken, en meer om irritant te zijn, alles is veel te lief. Ajax wordt op ieder vlak keer 400 vooorbij gelopen door Madrid. Het is niet erg om te verliezen, maar je moet er wel alles aan gedaan hebben, en niet met ontzag op het veld staan, en ik kan nu niet bepaald zeggen dat dit het geval is. Bijt eens van je af ---> NIET WEER TOCH!>?!?!:P hahahaha Ennuhhh.. HET moment van de eerste helft was toch wel die gele kaart voor Enoh..WTF!:S?!?! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ongelooflijk, en in plaats van te proberen, haalt Jol onze spits eraf, en probeert de gehele tweede helft de schade te beperken.... |
|
|
|
|
joey
|
|
|
Hopen dat er of een wonder gebeurt ala NED-BRAZ of dat Ac milan wint en dat we dan maar voor EL gaan!? Want ik denk dat ajax, sorry, toch echt meer in de EL te zoeken heeft dan in de CL!! |
|
|
|
|
joey
|
|
|
quote:Op dinsdag 23 november 2010 - 21:48 schreef remco k het volgende:Ongelooflijk, en in plaats van te proberen, haalt Jol onze spits eraf, en probeert de gehele tweede helft de schade te beperken.... WHUTT.. heb ik wat gemist!?!?! :O |
|
|
|
|
Johnqqqq
|
|
|
waarom geen suarez eruit die staat op scherp. we verliezen nu toch, krijgtie rust en alstie geschorst wor dan kunnen we volgende week nog een wondertje verwachten in milaan :P |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: De Zeeuw voor El Hamdaoui..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 23 november 2010 door Hasjkoph -- |
|
|
|
|
joey
|
|
|
Pfff.. ik stop met kijken..Doei |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
kwakman
|
|
|
Hij had mido moeten brengen voor de jong. kwak |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
Serieus, kap met dat kwak.. Heel irritant.. |
|
|
|
|
ajaxamsterdam4ever
|
|
|
|
|
|
Oceanu
|
|
|
We verkeren al niet in goede doen en dan wordt eens te meer duidelijk hoe groot de verschillen zijn tussen Ajax en Madrid. Of Jol probeert de schade te beperken weet ik niet, maar als er 1 iemand vanaf het begin graag gewisseld wil worden, is het De Jong. Heb het al vaker gezegd, maar zijn handelingssnelheid ligt veel te laag. Valt meer en meer op als Ajax weinig ruimte heeft.
Verliezen van Madrid is geen schande. Ik vind het naief gedacht om te zeggen dat Ajax (dat totaal uit vorm is) gaat winnen van Madrid. Het zou alleen wel erg lekker zijn, zeker in deze fase. |
|
|
|
|
kwakman
|
|
|
slim van demy. waarom hij niet in basis ipv enoh? kwak |
|
|
|