BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het Legioen, Bestolen en bedrogen

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
KKL
 KKL - vrijdag 19 november 2010 - 14:02   quote  deeplink  
Het Legioen, Bestolen en bedrogen

Het Legioen een gestolen naam, want dat is het. Ooit een geuzennaam onder de supporters, eigendom van de supporters. Sinds enige tijd is de naam beschadigd door een flut magazine dat de Feyenoord NV uitbrengt.

Een aantal jaren geleden kwam voormalig Commercieel Directeur Chris Woerts met het lumineuze idee om de supporters via een zogenaamd lidmaatschap aan de club te binden. Hij zag het al voor zicht. Honderdduizenden mensen die lid werden van een nieuw clubje en daarmee veel geld binnen halen voor de club. Hij droomde van het Barcelona-model, wat zou dat mooi zijn. Supporters zouden vele voordelen krijgen, alles voor de supporters en Feyenoord. Men zou stemrecht krijgen en verkapt inspraak binnen de club.

Na enige tijd kwam Feyenoord dan ook met zijn eigen supportersclub: Het Legioen. Op zich zag het er leuk uit. Een mooi magazine en veel mooie toekomst plannen. Het eerste voordeel kwam ook direct in de bus: een voordeel agenda. De voordelen waren een farce en later bleek dat dit commerciële gedrocht door vele andere bedrijven in Nederland werd weggegeven. Het supportersclubje vertoonde zijn eerste scheuren.

Elke maand worden de leden getraceerd op een mooi vorm gegeven magazine, maar de inhoud valt vies tegen. Het is alleen goed nieuws dat de klok slaat. Mooie verhalen, maar weinig inhoud. De kritische supporters zien de makke van dit alles, maar de club blijft doofstom voor de kritiek. Maar waarom? De supporter is niet dom, of wel?

Helaas moeten we constateren dat het Legioen het echte legioen (dus de supporters) met een kluitje in het riet gestuurd. Het z.g.n stemrecht heeft een geresulteerd in een eenmalig iets. Men kon stemmen op een voorzitter van het clubje. Deze Mark van Beek wordt volledig ondergesneeuwd door de directie van Feyenoord. Hij, en dus de supporters, hebben niets te vertellen. En als hij dat al heeft laat hij het niet zien. Ik ben benieuwd hoe hij zich voelt in deze rol, of heeft hij eigen belangen?
Bij diverse supportersoverleggen met de club worden er namens onafhankelijke supporters ook kritische vragen gesteld aan deze voorzitter. Bijzonder is dat hij bij het beantwoorden van deze vragen volledig wordt gesouffleerd door Mark Koevermans, directeur bij Feyenoord. De voorzitter wordt letterlijk monddood gemaakt.

In de hoogtij dagen van Het Legioen waren er volgens ingeweiden ongeveer 20.000 leden. Anderen spraken weer van nog geen 8.000. Maak niet uit, maar opeens kwam daar het idee om alle seizoenkaarthouders automatisch lid te laten worden en hun kaart met €50 euro te verhogen. Blijkbaar kostte het magazine meer dan gedacht en moest er geld binnen komen. Daarvoor kregen de kaarthouders wel allemaal voordeeltjes voor terug, maar tocher werd iets door je strot geduwd. Je moest veel moeite doen als je niet lid wilde worden. Opeens had het Legioen 40.000 leden.

Afgelopen weken is het Legioen bezig met een soort van offensiefje. Ze laten zich opeens zien, terwijl ze daarmee hun eigen glazen ingooien. Zo was er opeens een verhaal dat ze voor 800.000 euro in de club hebben gestoken. Dat is toch wel raar. Namelijk een ieder die lid is van Het Legioen stort zijn lidmaatschapsgeld direct in de bodemloze put van de Feyenoord NV. Ja natuurlijk hebben ze dat geld in de club gestoken, maar dat geld is daar toch al? Het is maar hoe je de cijfertjes leest, en de supporters die niet zo zijn ingelezen slikken het voor zoete koek.

Enige dagen later slaan de stoppen door bij vele supporters. Dhr. Blankenmeijer is overleden en in een rouwadvertentie wordt gewoon reclame gemaakt door het Legioen. Schandalig. Deze week kwam er opeens een mailtje naar de leden van Het Legioen dat het stemmen op het nieuwe uit-shirt wederom niet doorgaat en dat de leden voorrang krijgen op het kopen van een wedstrijdkaart. Hmm waarschijnlijk 70% van deze leden heeft een seizoenkaart dus is er dan wel sprake van een nieuw voordeeltje? En dat stemrecht ach laat ook maar.

Waar zijn ze mee bezig bij dit supportersclubje? Het is allemaal mooi weer spelen over de rug van de supporters.

Laat Feyenoord zich nou gewoon met zaken bemoeien waar ze verstand van hebben en laat het supporters gebeuren nou gewoon over aan een echte onafhankelijke supporters vereniging, dat scheelt een hoop argwaan en irritatie bij de supporters.

Nee het Legioen is tegenwoordig niet meer dan een commercieel gedrocht, een Feyenoord-krant met een commercieel sausje, een fopverhaal naar de echte supporter.

K.L.K é Luîder (Medewerker Feyenoord Rotterdam N.V.)
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 19 november 2010 - 14:27   quote  deeplink  
Ach, kost bijna niets dat Legioen, ik en vrouw Stylzz zijn allebei lid.
Dat beetje geld mogen ze van mij hebben hoor. Dat blaadje ook trouwens.
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 19 november 2010 - 17:24   quote  deeplink  
Nee blaadje niet, daar kan 1 van mn kids het Feyenoord-hart op gang mee houden.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 19 november 2010 - 21:30   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 19 november 2010 - 14:02 schreef KKL het volgende:
Het Legioen, Bestolen en bedrogen

Het Legioen een gestolen naam, want dat is het. Ooit een geuzennaam onder de supporters, eigendom van de supporters. Sinds enige tijd is de naam beschadigd door een flut magazine dat de Feyenoord NV uitbrengt.

Een aantal jaren geleden kwam voormalig Commercieel Directeur Chris Woerts met het lumineuze idee om de supporters via een zogenaamd lidmaatschap aan de club te binden. Hij zag het al voor zicht. Honderdduizenden mensen die lid werden van een nieuw clubje en daarmee veel geld binnen halen voor de club. Hij droomde van het Barcelona-model, wat zou dat mooi zijn. Supporters zouden vele voordelen krijgen, alles voor de supporters en Feyenoord. Men zou stemrecht krijgen en verkapt inspraak binnen de club.

Na enige tijd kwam Feyenoord dan ook met zijn eigen supportersclub: Het Legioen. Op zich zag het er leuk uit. Een mooi magazine en veel mooie toekomst plannen. Het eerste voordeel kwam ook direct in de bus: een voordeel agenda. De voordelen waren een farce en later bleek dat dit commerciële gedrocht door vele andere bedrijven in Nederland werd weggegeven. Het supportersclubje vertoonde zijn eerste scheuren.

Elke maand worden de leden getraceerd op een mooi vorm gegeven magazine, maar de inhoud valt vies tegen. Het is alleen goed nieuws dat de klok slaat. Mooie verhalen, maar weinig inhoud. De kritische supporters zien de makke van dit alles, maar de club blijft doofstom voor de kritiek. Maar waarom? De supporter is niet dom, of wel?

Helaas moeten we constateren dat het Legioen het echte legioen (dus de supporters) met een kluitje in het riet gestuurd. Het z.g.n stemrecht heeft een geresulteerd in een eenmalig iets. Men kon stemmen op een voorzitter van het clubje. Deze Mark van Beek wordt volledig ondergesneeuwd door de directie van Feyenoord. Hij, en dus de supporters, hebben niets te vertellen. En als hij dat al heeft laat hij het niet zien. Ik ben benieuwd hoe hij zich voelt in deze rol, of heeft hij eigen belangen?
Bij diverse supportersoverleggen met de club worden er namens onafhankelijke supporters ook kritische vragen gesteld aan deze voorzitter. Bijzonder is dat hij bij het beantwoorden van deze vragen volledig wordt gesouffleerd door Mark Koevermans, directeur bij Feyenoord. De voorzitter wordt letterlijk monddood gemaakt.

In de hoogtij dagen van Het Legioen waren er volgens ingeweiden ongeveer 20.000 leden. Anderen spraken weer van nog geen 8.000. Maak niet uit, maar opeens kwam daar het idee om alle seizoenkaarthouders automatisch lid te laten worden en hun kaart met €50 euro te verhogen. Blijkbaar kostte het magazine meer dan gedacht en moest er geld binnen komen. Daarvoor kregen de kaarthouders wel allemaal voordeeltjes voor terug, maar tocher werd iets door je strot geduwd. Je moest veel moeite doen als je niet lid wilde worden. Opeens had het Legioen 40.000 leden.

Afgelopen weken is het Legioen bezig met een soort van offensiefje. Ze laten zich opeens zien, terwijl ze daarmee hun eigen glazen ingooien. Zo was er opeens een verhaal dat ze voor 800.000 euro in de club hebben gestoken. Dat is toch wel raar. Namelijk een ieder die lid is van Het Legioen stort zijn lidmaatschapsgeld direct in de bodemloze put van de Feyenoord NV. Ja natuurlijk hebben ze dat geld in de club gestoken, maar dat geld is daar toch al? Het is maar hoe je de cijfertjes leest, en de supporters die niet zo zijn ingelezen slikken het voor zoete koek.

Enige dagen later slaan de stoppen door bij vele supporters. Dhr. Blankenmeijer is overleden en in een rouwadvertentie wordt gewoon reclame gemaakt door het Legioen. Schandalig. Deze week kwam er opeens een mailtje naar de leden van Het Legioen dat het stemmen op het nieuwe uit-shirt wederom niet doorgaat en dat de leden voorrang krijgen op het kopen van een wedstrijdkaart. Hmm waarschijnlijk 70% van deze leden heeft een seizoenkaart dus is er dan wel sprake van een nieuw voordeeltje? En dat stemrecht ach laat ook maar.

Waar zijn ze mee bezig bij dit supportersclubje? Het is allemaal mooi weer spelen over de rug van de supporters.

Laat Feyenoord zich nou gewoon met zaken bemoeien waar ze verstand van hebben en laat het supporters gebeuren nou gewoon over aan een echte onafhankelijke supporters vereniging, dat scheelt een hoop argwaan en irritatie bij de supporters.

Nee het Legioen is tegenwoordig niet meer dan een commercieel gedrocht, een Feyenoord-krant met een commercieel sausje, een fopverhaal naar de echte supporter.

K.L.K é Luîder (Medewerker Feyenoord Rotterdam N.V.)
Ik weet het allemaal niet,dat Feyenoord flatters slaat tenkoste van de supporter zie je wekelijks aan de stand!!!Een boekie en de daaraan verbonden kosten intresseerd mij dus geen FUCK!!!!
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - zondag 21 november 2010 - 08:57   quote  deeplink  
Mij ook niet.
Met dat boekie kan ik mijn kinderen mooi indoctrineren!!
KKL azijnzeiker! hehehehehe
Klop
 Klop - zondag 21 november 2010 - 09:36   quote  deeplink  
Ja en dat is wat KKL nou bedoeld; het wordt allemaal maar geaccepteerd door ONS echte supporters. Daarom lacht die koevermans zn lul uit zn broek!!

Ik ben het met KKL eens, iedereen ging over zn nek eind vorig seizoen met die verhoging, maar werd gerustgesteld met de zogenaamde voordeeltjes....... Dat voordeel is op niets uitgelopen en die 50 euries (of voor andere vakken meer)extra heb iedereen gewoon afgetikt. Wake up!! We worden weer genaait!! Dat zingen we wel over de KNJB maar niet dat het door ons eigen club gebeurt.....

Dat we in deze tijden gewoon met 40.000 naar de Kuip blijven komen; dat is FEYENOORD!!

Dat we ons laten naaien door ons bestuur; ik kijk naar mn toetsenbord: 0-2-0????!!!!

Gewoon blijven accepteren?? Ech nie!!!

Bestolen en bedrogen?? Ech wel!!

(was overigens al lid van Legioen e.d. dus wilde wel betalen voor een voordeeltje, vrijwillig dan en niet verplicht!!)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 21 november 2010 door Klop --
Stylzz
 Stylzz - zondag 21 november 2010 - 12:42   quote  deeplink  
Tis allemaal vrijwillig, niemand verplicht je, vind je t nix, doe je t niet.

Zo makkelijk kan t zijn.
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 21 november 2010 - 12:52   quote  deeplink  
Ja, beetje onnodige ophef. Je bent Legioenlid of niet. Vind het wat gezocht allemaal.
KKL
 KKL - maandag 22 november 2010 - 16:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 november 2010 - 12:42 schreef Stylzz het volgende:
Tis allemaal vrijwillig, niemand verplicht je, vind je t nix, doe je t niet.

Zo makkelijk kan t zijn.
Is dat wel zo?

Een half jaar geleden kregen we allemaal de formulieren in huis om voor dit seizoen
een seizoenskaart te nemen.

Tevens vroeg Feyenoord in dat desbetreffende formulier of je lid (gratis) wilde worden van Het Legioen.

Ik heb NEE ingevuld.

Vanaf het begin van het seizoen heb ik het blad Het Legioen ontvangen.

Welke redenen denk je, zitten erachter waarom iedereen die een seizoenkaart heeft direct lid is van het Legioen?

Ongevraagd of je het nu wil of niet...
Stylzz
 Stylzz - maandag 22 november 2010 - 18:12   quote  deeplink  
Toch een mooie geste. Krijg je een keer wat, ga je nog miepen.
Red
 Red - maandag 22 november 2010 - 18:41   quote  deeplink  
Het gaat er om dat er heel wat beloofd is maar daar niks van komt.
Het blad is leuk meegenomen maar al die beloftes die eraan verbonden waren zijn niet uitgekomen.

Dat is als een dikke SL krijgen/kopen maar zodra je de motorkap open doet blijkt die auto geen motor te hebben. Je hebt wel een vette bak onder je reed maar je kan er niks mee. (mischien slecht voorbeeld maar t komt er wel op neer)

Supporters hebben goed recht om te klagen. Uiteindelijk zijn we blij gemaakt met een dooie mus.
(Hoop dus ook dat de VvF snel met een plan komen waar wij als supporters wel iets aan hebben en mee kunnen en mogen denken, beslissen en investeren)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 22 november 2010 door Red --
Don oss
 Don oss - maandag 22 november 2010 - 18:41   quote  deeplink  
Feyenoord heeft zelf m'n legioen lidmaatschap stop gezet, was lid en heb er niks meer van gehoord of gezien.
Ik had een lidnummer tussen de 1400 en 1500, dus snel lid geworden.
Dus best jammer, ik gunde ze dat geld, maar als ze het niet willen ook goed.
hotjumper
 hotjumper - maandag 22 november 2010 - 21:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 november 2010 - 18:41 schreef Don oss het volgende:
Feyenoord heeft zelf m'n legioen lidmaatschap stop gezet, was lid en heb er niks meer van gehoord of gezien.
Ik had een lidnummer tussen de 1400 en 1500, dus snel lid geworden.
Dus best jammer, ik gunde ze dat geld, maar als ze het niet willen ook goed.
Ik was eerder lid
Stylzz
 Stylzz - maandag 22 november 2010 - 21:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 november 2010 - 21:15 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Ik was eerder lid
Jij bent vanaf geboorte al lid.
hotjumper
 hotjumper - maandag 22 november 2010 - 21:18   quote  deeplink  
Nee
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 22 november 2010 - 21:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 november 2010 - 21:18 schreef hotjumper het volgende:
Nee
maar je heb er wel 1 vanaf je geboorte!!
hotjumper
 hotjumper - maandag 22 november 2010 - 21:46   quote  deeplink  
Dat dan weer wel

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3166
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het Legioen, Bestolen en bedrogen









0.0086958