|
|
JOOD
|
|
|
Jongens geen zorgen!
Als ik Jol's woorden hoor in het uitgebreide interview, dan hoor ik dat hij een balvaste spits wil. En net als vorig jaar met Pantelic heb je een heel balvaste spits. Het wordt weer achtervolgen met een grote grijns let maar op.
Johan Cruijf mag zeker doorgaan waar hij mee bezig is, moet hij zelfs van mij doen. Een hoop voetbal in de Arena daar wordt ajax beter van en op lange termijn komt dan alles weer goed met ons cluppie. Jeugd, daar staat Johan voor.. en terecht! Laat Johan de lijntjes maar uitzetten, dan komt het goed met onze jeugd en dus ook met onze club.
Huidig bestuur doet zn taken goed, het loopt geen schade op (bekerwinst, 2e in de comp., champions leauge.) En het belangrijkste is dat ze ajax financieel veel beter maken. Voor een club als ajax is dit heel moeilijk, maar als je het kan compenseren door je toptrainer een beetje meer vrijheid te geven.
Dan kun je namelijk een paar jaar overbruggen zonder dat je er slechter van wordt. Je wordt er zelfs beter van financieel gezien. Wat gebeurd er in de tussentijd? Johan staat op met consorten om ajax de jeugd terug te geven die het altijd gehad heeft. Wat is dan de volgende stap? Nieuw bestuur en als de trainer dan niet wil luisteren.. Ook een nieuwe trainer.
Kortom: Krijgt Jol in de winterstop zijn goede ajax waardige balvaste spits dan komt het dit seizoen helemaal goed, volgend seizoen ook. (niet met typisch ajax voetbal maar toch) het komt dus goed. Daardoor krijgt Johan de tijd en hoeven we het bestuur niet weg te sturen, dit wordt namelijk aangesteld door de ledenraad. Dan pas zien we terug wat we verloren zijn, maar dit is een goede pleister zoals ik het zie.
Reacties?? |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Balvaste spits? We hebben GVD El Hamdaoui, Suarez en Mido heeft Jol mogen halen. Maak met de spelers die je nu tot je beschikking een elftal wat kampioen word. Met volle verstand moest El Hammie komen, maar nu zeuren om een balvaste spits? Ik begrijp werkelijk niet waarom El Hammie niet in de rol van Pantelic zou kunnen spelen. Mensen zeggen dan dat dat niet kan, omdat El Hammie een ander soort voetballer is. Dat klopt, maar laten we op deze manier dan maar lekker doorballen....... |
|
|
|
|
Harm de Graaf
|
|
|
De grootste fout is het aantrekken van Mounir geweest. Er is op dat moment puur naar scorend vermogen gekeken en niet naar zijn functioneren binnen het team. Het kan toch niet zo zijn dat ze eerst geinteresseerd waren in Dembele en vervolgens bij Mounir uitkomen? Dan heb je toch geen visie? Dembele is toch een compleet andere speler dan Mounir? Dan had ik Bas Dost een veel logischer alternatief voor Dembele gevonden. Achteraf kun je volgens mij concluderen dat het vertrek van Pantelic cruciaal is geweest. Kijk bijvoorbeeld naar het presteren van Siem. Pantelic liet Siem beter voetballen, doordat hij een bal vast kon houden, waardoor Siem bij kon sluiten en in de gaten kon duiken. Bij Mounir mag je blij zijn als hij uberhaupt een bal afgeeft.
Ook het hoge aantal tegendoelpunten is mijns inziens een gevolg van het presteren van de voorhoede. Doordat de bal voorin niet vastgehouden kan worden wordt het flipperkastvoetbal en komt de verdediging veel vaker in 1 tegen 1 situaties terecht. En dan kan Jol wel zeggen dat de verdediging resoluter moet verdedigen, maar het verdedigen begint feitelijk al in de voorhoede. Het is volgens mij ook niet zo dat de verdediging dit jaar slechter presteert, maar de verdediging heeft vorig jaar vooral heel goed gepresteerd (in vergelijking met de jaren daaraan voorafgaand). En dat kwam doordat het team veel beter in balans was. Kortom: het lijkt me absoluut een goeie keus in het belang van het elftal wanneer er gekozen wordt voor een balvaste spits, maar die rol zou Mido volgens mij ook kunnen invullen na de winterstop. En wellicht zouden we het dan eens kunnen proberen met Mounir op 10?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 20 november 2010 door Harm de Graaf -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 20 november 2010 - 17:46 schreef alibabba het volgende:Balvaste spits? We hebben GVD El Hamdaoui, Suarez en Mido heeft Jol mogen halen. Maak met de spelers die je nu tot je beschikking een elftal wat kampioen word. Met volle verstand moest El Hammie komen, maar nu zeuren om een balvaste spits? Ik begrijp werkelijk niet waarom El Hammie niet in de rol van Pantelic zou kunnen spelen. Mensen zeggen dan dat dat niet kan, omdat El Hammie een ander soort voetballer is. Dat klopt, maar laten we op deze manier dan maar lekker doorballen....... Inderdaad |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Overigens, zit de fout niet voorin, niet achterin, maar op het middenveld, met El Hamdaoui in de punt samen met Suarez, moet je voor een voetballend middenveld zorgen, en als je 2 spelers als Enoh, Lindgren, De Zeeuw in de ploeg hebt, dan klopt dit dus totaal niet. m.a.w. de Jong moet eraf en Eriksen moet erin. |
|
|
|
|
Harm de Graaf
|
|
|
En waar baseer jij op dat De Jong uit de ploeg moet? Eerlijk gezegd vond ik De Jong in de eerste helft met afstand de gevaarlijkste speler aan de kant van Ajax. Het probleem met De Jong is alleen dat hij heel anders moet spelen met Mounir i.p.v. Pantelic. Maar dat zal net zo goed gelden voor Eriksen. Eigenlijk is er met een spits als Mounir helemaal geen plaats voor een 10, aangezien Mounir die rol zelf opeist. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 20 november 2010 - 23:20 schreef Harm de Graaf het volgende:En waar baseer jij op dat De Jong uit de ploeg moet? Eerlijk gezegd vond ik De Jong in de eerste helft met afstand de gevaarlijkste speler aan de kant van Ajax. Het probleem met De Jong is alleen dat hij heel anders moet spelen met Mounir i.p.v. Pantelic. Maar dat zal net zo goed gelden voor Eriksen. Eigenlijk is er met een spits als Mounir helemaal geen plaats voor een 10, aangezien Mounir die rol zelf opeist. Als je wat vaker zou lezen, dan zou je exact weten waarom ik vind, en dat vind ik al het gehele seizoen, dat de Jong niet bij Al Hamdaoui past, Eriksen is een meer voetballende speler, overigens speelde de Jong ook een belabberde eerste helft, alleen omdat hij 2 mogelijkheden krijgt speelt hij goed??, bij bij werkt dat iets anders, hij is constant te laat met het inspelen van de spitsen terwijl daar wel mogelijkgheden voor zijn, hij is een ander type voetballer, maar niet 1 van de steekpasses, en die heb je met Suarez en Hammie wel nodig aangezien je geen balvaste spits hebt |
|
|
|
|
BRW
|
|
|
Andere mogelijkheid, El Hamdaoui achter de spits (10 positie), balvaste spits (of dat nou Mido of een ander is maakt mij niet uit!), Suarez van rechts en op links Emanuelson of Sulejmani.. Op middenveld heb je dan Enoh, El Hamdaoui en de Zeeuw! Met El Hamdaoui lever je verdedigend wel behoorlijk in op het middenveld maar daarvoor heb je Enoh en De Zeeuw en eventueel Lindgren of Bonavacia.. |
|
|
|
|
henk K
|
|
|
suarez krijgt weinig te eten thuis gezien zijn beet naar bakkal |
|
|
|
|
Blade85
|
|
|
Ze moeten gewoon eens kijken naar de kwaliteiten van de spelers. Ik vind sowieso dat de opstelling enigzins omgegooid moet worden. Want er is zo weinig creativiteit en voorin lopen ze mekaar in de weg of kunnen elkaar niet vinden verder zie ik liever wat talenten doorstromen en meer minuten maken. ik zie ajax nu het liefst zo spelen:
-----------------------Stekelenburg
--------Alderweireld------Ooijer---------Verthongen
---------------------------Enoh
V\d Wiel----------------------------------------Emanuelson
--------------------------Suarez
Jozefzoon----------------de Jong----------------Sulejmani
Op deze manier Ben je verdedigend een stuk sterker en suarez heeft altijd mensen voor hem om combinaties mee aan te gaan Verder speelt de jong een stuk dichter bij het doel wat hem veel beter ligt. Jozefzoon kan zich goed ontwikkeln zo en ook talenten als bonevacia, eriksen en blind(al ziet jol het niet in hem zitten) kun je rustiger brengen omdat die en een stabieler team komen. Ook anita kan beter in dit systeem uit de voeten want verdedigend word er op deze manier minder van je vleugelspelers verwacht. en hammie gaat eerst maar ff een week of drie een balletje met LINKS tegen de muur schieten want dat been is echt nergens goed voor
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 21 november 2010 door Blade85 -- |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
Ik hoor hier alleen maar korte termijn gedachten.. Terwijl dit toch een topic is over lange termijn.. |
|
|
|
|
Blade85
|
|
|
quote:Op zondag 21 november 2010 - 14:13 schreef JOOD het volgende:Ik hoor hier alleen maar korte termijn gedachten.. Terwijl dit toch een topic is over lange termijn.. Hmmz dan moet je toch me stukje maar nog is lezen ik denk zeker vooruit |
|
|
|
|
Blade85
|
|
|
Maar je kan met de huidge spelers niet a la minute de veranderingen invoeren die cruiff graag ziet
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 21 november 2010 door Blade85 -- |
|
|
|
|
morkanne
|
|
|
Keuze maken tussen 3 of 2 spitsen dus el hamdaoui of Suarez. in praktijk is dit dus Suarez in de winterstop verkopen, dus hij heeft zijn laatste wedstrijd gespeeld voor Ajax. (Ik neem aan dat je voor bijten van de tegenstander in Nederland minimaal 5 wedstrijden krijgt) |
|
|
|
|
sjasphere
|
|
|
quote:Op zaterdag 20 november 2010 - 17:08 schreef JOOD het volgende:Jongens geen zorgen! Als ik Jol's woorden hoor in het uitgebreide interview, dan hoor ik dat hij een balvaste spits wil. En net als vorig jaar met Pantelic heb je een heel balvaste spits. Het wordt weer achtervolgen met een grote grijns let maar op. Johan Cruijf mag zeker doorgaan waar hij mee bezig is, moet hij zelfs van mij doen. Een hoop voetbal in de Arena daar wordt ajax beter van en op lange termijn komt dan alles weer goed met ons cluppie. Jeugd, daar staat Johan voor.. en terecht! Laat Johan de lijntjes maar uitzetten, dan komt het goed met onze jeugd en dus ook met onze club. Huidig bestuur doet zn taken goed, het loopt geen schade op (bekerwinst, 2e in de comp., champions leauge.) En het belangrijkste is dat ze ajax financieel veel beter maken. Voor een club als ajax is dit heel moeilijk, maar als je het kan compenseren door je toptrainer een beetje meer vrijheid te geven. Dan kun je namelijk een paar jaar overbruggen zonder dat je er slechter van wordt. Je wordt er zelfs beter van financieel gezien. Wat gebeurd er in de tussentijd? Johan staat op met consorten om ajax de jeugd terug te geven die het altijd gehad heeft. Wat is dan de volgende stap? Nieuw bestuur en als de trainer dan niet wil luisteren.. Ook een nieuwe trainer. Kortom: Krijgt Jol in de winterstop zijn goede ajax waardige balvaste spits dan komt het dit seizoen helemaal goed, volgend seizoen ook. (niet met typisch ajax voetbal maar toch) het komt dus goed. Daardoor krijgt Johan de tijd en hoeven we het bestuur niet weg te sturen, dit wordt namelijk aangesteld door de ledenraad. Dan pas zien we terug wat we verloren zijn, maar dit is een goede pleister zoals ik het zie. Reacties?? Je zegt zelf dat ajax het van de jeugd moet hebben, maar toch weer een nieuwe spits moet halen.. beetje tegenstrijdig toch ? |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
quote:Op zondag 21 november 2010 - 15:26 schreef sjasphere het volgende:[..] Je zegt zelf dat ajax het van de jeugd moet hebben, maar toch weer een nieuwe spits moet halen.. beetje tegenstrijdig toch ? Nee klopt niet helemaal, kijk maar naar mn laatste regel: Goede pleister. Transfervrij een goede balvaste spits en ajax speelt net als vorig seizoen. |
|
|
|