BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Veranderingen aan HET elftal

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - maandag 22 november 2010 - 15:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 november 2010 - 15:42 schreef henkie1969 het volgende:

[..]

dus je gaat voor de 12 tegendoelpunten per wedstrijd?
3 verdedigers is gewoon te weinig. ze kunnen het met z'n 4en al niet aan.
dit is zelfmoordvoetbal
Nou, als je met drie middenvelders tegen de verdediging aan voetbalt, speel je juist heel defensief, maar wel met meer aanvallende spelers (dan bedoel ik die andere vier). Nu staat Luc daar op een eilandje. Aangezien hij het fysiek nog wel eens moet afleggen, is het te weinig. Nu vond ik Wijnaldum als valse spits erg sterk... Als er dan vanaf de zijkant extra toevoer komt, leek dit me wel een goede opstelling. Ik kijk ook naar de tegenstanders van de komende weken. Als we aanvallend niet meer brengen, spelen we drie keer 0-0...
El Jardinero
 El Jardinero - maandag 22 november 2010 - 15:56   quote  deeplink  
toch weer 3 punten Arie! en dan een gelukje bij 020 en we hebben 6 punten erbij tot aan de kerst! heeft ie in 53 wedstrijden 82 punten behaald....
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 22 november 2010 - 15:58   quote  deeplink  
Mulder
De Vrij-Vlaar-Indi-De Cler
Wijnaldum-El Ahmadi-Bruins
Biseswar-Castaignos-Smolov

Van Dijk kan echt niet meer. Bedankt voor bewezen diensten, prima standin, maar Van Dijk pakt geen punten en is steeds onzekerder. Hij redt het ook niet meer naar de hoek, daar is hij gewoonweg niet snel genoeg meer. Die ballen van gisteren die hij gisteren hield, had naar mijn mening een Mulder of Darley ook gehouden en misschien wel meer.

De Vrij is uit vorm, maar Leerdam is verdedigend gezien ook een lichtgewicht, maar is aanvallend beter, maar ik houd vertrouwen in Stefan. Hij moet alleen veel meer uit zijn taak spelen. Gewoon tegenstander uitschakelen, bal bij een ploeggenoot inleveren en klaar.

Ik heb vertrouwen in Vlaar en De Cler, zij behoren tot de betere/minst slechte en ondanks de haat van sommigen richting Tim vind ik hem zeker niet onaardig spelen, hoewel hij Gio niet doet vergeten.

Bahia viel voor de zoveelste keer door de mand. Ik wordt af en toe helemaal gek van hem. Nadat hij vorig jaar eindelijk een goede speler leek te worden, speelt hij dit jaar weer op het niveau van die jaren daarvoor. En dat is gewoonweg niet goed genoeg. Hij wordt geacht een mandekker te zijn... doe dat dan ook. Indi heeft goede dingen laten zien eerder dit seizoen, hoewel ook hij eigenlijk niet klaar is voor een basisplaats in Feyenoord 1. Hij heeft wel een uitstekende lange pass in huis, wat wel nodig is, aangezien je voor de opbouw niet op De Vrij hoeft te rekenen. Dus moeten de centrumverdedigers meer een hun verantwoordelijkheid nemen. Bahia kan ook absoluut niet opbouwen, maar Vlaar en Indi wel.

Middenveld kies ik voor deze 3, zij hebben het meeste ervaring en voetbal met zich mee. Mokotjo en Van Haaren hebben nog tijd nodig en missen bovendien (zeker Mokotjo) veel body. Hoewel Bruins natuurlijk ook weinig duelkracht meebrengt. Hij is wel de speler die bij de meeste Feyenoordgoals betrokken is. 2 goals en 4 assisten. Bij ongeveer een derde van de totaalproductie dus.

Voorin Biseswar, die de rechterkant moet bestrijken, Castaignos (onze enige echte spits, die bovendien tegen Heerenveen liet zien dat zijn ontwikkeling voorspoedig gaat) en Smolov, die Castaignos moet ondersteunen en bovendien gewoon een prima voetballer is. Hij speelt vaak te egoistisch, maar dat kan er ook mee te maken hebben dat hij telkens maar een paar minuten meedoet, dus in de drang om zich te bewijzen loopt hij zichzelf voorbij. Hij moet veel naar binnenkomen en een soort 2de spits zijn met Castaignos, in de rug ondersteund door Wijnaldum. De Cler heeft dan bovendien de ruimte om op te komen en voorzetten vanaf links te geven, zodat ook de linkerflank benut kan worden.
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - maandag 22 november 2010 - 16:11   quote  deeplink  
Dit is een opstelling a-la-Been... Niet verfrissend, maar goed, het kan een goede zijn. Ik ben het trouwens niet met je eens over
Van Dijk. Die had gisteren tenminste twee gigantische goede reddingen. Bekijk de samenvatting nog maar eens. Daar zitten ze allebei in!!!
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - maandag 22 november 2010 - 16:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 november 2010 - 15:56 schreef El Jardinero het volgende:
toch weer 3 punten Arie! en dan een gelukje bij 020 en we hebben 6 punten erbij tot aan de kerst! heeft ie in 53 wedstrijden 82 punten behaald....
Ja, dat is ook wel weer zo.. Elk puntje is meegenomen, haha... Je hebt me overtuigd!!
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - maandag 22 november 2010 - 16:15   quote  deeplink  
In navolging op de drie punten van El Jardinero en mezelf: mijn nieuwe opstelling
In de goal Van Dijk; in de verdediging Leerdam, De Vrij, Vlaar, Bahia, Martins Indi, Auassar, Lumb en De Cler; op het middenveld Mokotjo en Wijnaldum in de spits. Lekker ouderwets een 8-1-1-opstelling. Zo speelden ze vroeger ook (echt waar!), toen het voetbal hier in de kinderschoenen stond!!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 22 november 2010 door Arie.Klooster --
FR-Han
 FR-Han - maandag 22 november 2010 - 16:18   quote  deeplink  
ik zou heel graag Feyenoord zien spelen in een 3-4-3, of een 3-5-2. aanvallend spel! druk op de tegenstander, en achterin gewoon een op een! denk dat het ook mogelijk is met de huidige selectie. maar dan moet er wel echt harder gestreden worden! meer inzet!!
El Jardinero
 El Jardinero - maandag 22 november 2010 - 16:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 november 2010 - 16:15 schreef Arie.Klooster het volgende:
In navolging op de drie punten van El Jardinero en mezelf: mijn nieuwe opstelling
In de goal Van Dijk; in de verdediging Leerdam, De Vrij, Vlaar, Bahia, Martins Indi, Auassar, Lumb en De Cler; op het middenveld Mokotjo en Wijnaldum in de spits. Lekker ouderwets een 8-1-1-opstelling. Zo speelden ze vroeger ook (echt waar!), toen het voetbal hier in de kinderschoenen stond!!!
Whaha toen schreven ze poep nog met een lange oe!!!
ted
 ted - maandag 22 november 2010 - 16:19   quote  deeplink  
we komen FYSIEK te kort .
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - maandag 22 november 2010 - 16:23   quote  deeplink  
Eens! tijd voor drie bonkige spelers of in ieder geval jongens die de klappen van de zweep kennen! Het probleem is alleen GELD!
El Jardinero
 El Jardinero - maandag 22 november 2010 - 16:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 november 2010 - 16:23 schreef Feyenoord till i die het volgende:
Eens! tijd voor drie bonkige spelers of in ieder geval jongens die de klappen van de zweep kennen! Het probleem is alleen GELD!
Wil best gratis komen hoor!
KKL
 KKL - maandag 22 november 2010 - 16:25   quote  deeplink  
ik heb altijd al gezegd dat Mido iets voor ons zou zijn....

maar ja toen werd ik weggehoond!
craven
 craven - maandag 22 november 2010 - 16:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 november 2010 - 15:42 schreef henkie1969 het volgende:

[..]

dus je gaat voor de 12 tegendoelpunten per wedstrijd?
3 verdedigers is gewoon te weinig. ze kunnen het met z'n 4en al niet aan.
dit is zelfmoordvoetbal
Het wordt bedoeld als 3-5-2 systeem, alleen moet je volgens mij dan 3 killers achterin hebben
craven
 craven - maandag 22 november 2010 - 16:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 november 2010 - 16:25 schreef KKL het volgende:
ik heb altijd al gezegd dat Mido iets voor ons zou zijn....

maar ja toen werd ik weggehoond!
kunnen de koks niet bijhouden qua eten...
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 22 november 2010 - 16:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 november 2010 - 16:11 schreef Arie.Klooster het volgende:
Dit is een opstelling a-la-Been... Niet verfrissend, maar goed, het kan een goede zijn. Ik ben het trouwens niet met je eens over
Van Dijk. Die had gisteren tenminste twee gigantische goede reddingen. Bekijk de samenvatting nog maar eens. Daar zitten ze allebei in!!!
4-3-3. Is slechts de formatie op papier en Feyenoord speelt de afgelopen tijd ook al geen echt 4-3-3 meer. Meer een verkapt 4-4-2 of eigenlijk nog meer 4-2-3-1.

Ik verander trouwens niet veel aan de opstelling omdat ik denk dat Been de sterkste elf opstelt of in ieder geval iets dat redelijk in de richting komt. Het zijn meer nuances, omdat ik dingen zie (die zullen Been & co ongetwijfeld ook zien), die niet goed gaan, en waarvan ik denk dat ze op deze manier beter gaan. Zoals bijvoorbeeld bij Bahia. Die is de laatste tijd verdedigend matig, dan zeg ik niet dat Indi het gelijk veel beter doet, maar die heeft in ieder geval als pro dat hij goed kan opbouwen.

Bovendien wil ik eigenlijk zo min mogelijk jeugd opstellen, omdat we alle ervaring goed kunnen gebruiken, onder andere daarom geen Van Haaren, Mokotjo en Cabral bijvoorbeeld. Ik spreek mezelf dan wel enigzins tegen dat ik vervolgens wel Van Dijk en Bahia inruil voor Mulder en Indi, maar ik denk dat voorgenoemde spelers de laatste tijd te nadrukkelijk hebben laten zien niet het gewenste niveau (meer) te kunnen halen.

Ik zie trouwens dat jij De Cler in een 3 mansverdediging hebt opgesteld, dat lijkt me dan weer teveel van het goed, aangezien Tim geen ster is in verdedigen, zijn kracht ligt juist in het opkomen langs de linkerflank. Tel daar bovendien bij op dat De Vrij uit vorm is en bovendien ADO met 3 aanvallers speelt, dan wordt je verdediging wel erg kwetsbaar, hoewel je in dit geval op het middenveld wel een overwicht hebt.
KKL
 KKL - maandag 22 november 2010 - 16:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 november 2010 - 16:26 schreef craven het volgende:

[..]

kunnen de koks niet bijhouden qua eten...
de mac zit om de hoek van de Kuip!!!!!
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - maandag 22 november 2010 - 16:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 november 2010 - 16:25 schreef KKL het volgende:
ik heb altijd al gezegd dat Mido iets voor ons zou zijn....

maar ja toen werd ik weggehoond!
Bonkige kerels, geen dikzakken! En al helemaal niet met zo'n verleden...
craven
 craven - maandag 22 november 2010 - 16:30   quote  deeplink  
die zijn ook halal natuurlijk, ff vergeten...
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - maandag 22 november 2010 - 16:30   quote  deeplink  
En Bennie's, Mallakka en nog wel meer ook!
KKL
 KKL - maandag 22 november 2010 - 16:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 november 2010 - 16:30 schreef Arie.Klooster het volgende:

[..]

Bonkige kerels, geen dikzakken! En al helemaal niet met zo'n verleden...
was is er mis met een ex neus?
craven
 craven - maandag 22 november 2010 - 16:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 november 2010 - 16:29 schreef KKL het volgende:

[..]

de mac zit om de hoek van de Kuip!!!!!
denkt tie straks dat het de M van mido is i.p.v. de Mac
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - maandag 22 november 2010 - 16:31   quote  deeplink  
zijn neus!!
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - maandag 22 november 2010 - 16:31   quote  deeplink  
zoveel
KKL
 KKL - maandag 22 november 2010 - 16:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 november 2010 - 16:31 schreef Arie.Klooster het volgende:
zoveel
lekker makkelijk!

vertel!
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - maandag 22 november 2010 - 16:32   quote  deeplink  
[Ik zie trouwens dat jij De Cler in een 3 mansverdediging hebt opgesteld, dat lijkt me dan weer teveel van het goed, aangezien Tim geen ster is in verdedigen, zijn kracht ligt juist in het opkomen langs de linkerflank. Tel daar bovendien bij op dat De Vrij uit vorm is en bovendien ADO met 3 aanvallers speelt, dan wordt je verdediging wel erg kwetsbaar, hoewel je in dit geval op het middenveld wel een overwicht hebt.
Heb je een punt. Heb ik even niet aan gedacht, dus dan inderdaad maar Indi, want dat is een winnaar en winnaarsmentaliteit hebben we nodig!!!
MMM
 MMM - maandag 22 november 2010 - 16:32   quote  deeplink  
Van Dijk; De Vrij, Vlaar, Indi, De Cler; Biseswar, El Ahmadi, Mokotjo, Cabral; Wijnaldum en Castaignos.
KKL
 KKL - maandag 22 november 2010 - 16:33   quote  deeplink  
quote:
Heb ik even niet aan gedacht
alweer niet?
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 22 november 2010 - 16:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 november 2010 - 16:32 schreef Arie.Klooster het volgende:
[Ik zie trouwens dat jij De Cler in een 3 mansverdediging hebt opgesteld, dat lijkt me dan weer teveel van het goed, aangezien Tim geen ster is in verdedigen, zijn kracht ligt juist in het opkomen langs de linkerflank. Tel daar bovendien bij op dat De Vrij uit vorm is en bovendien ADO met 3 aanvallers speelt, dan wordt je verdediging wel erg kwetsbaar, hoewel je in dit geval op het middenveld wel een overwicht hebt.

Heb je een punt. Heb ik even niet aan gedacht, dus dan inderdaad maar Indi, want dat is een winnaar en winnaarsmentaliteit hebben we nodig!!!
Dat zou wel kunnen ja. Zou op zich wel interessant zijn hoe dat zou werken. Ado zal zich dan waarschijnlijk ook wat moeten aanpassen, anders gaan ze de slag op het middenveld volledig verliezen. Het zou ook kunnen dat we hierdoor binnen het kwartier met 3-0 achter komen;)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 22 november 2010 door T-FeYeN00rD --
KKL
 KKL - maandag 22 november 2010 - 16:38   quote  deeplink  
FIFA Manager 2010-2011 is net uitgebracht......ga daar lekker jullie gang kids!
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 22 november 2010 - 16:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 november 2010 - 16:32 schreef MMM het volgende:
Van Dijk; De Vrij, Vlaar, Indi, De Cler; Biseswar, El Ahmadi, Mokotjo, Cabral; Wijnaldum en Castaignos.
Ook een aardig idee. Dan speel je, als je aanvalt, eigenlijk 4-2-4 en als je verdedigd weer 4-4-2. Dit betekend wel dat Cabral en Biseswar veel mee moeten verdedigen.
MMM
 MMM - maandag 22 november 2010 - 16:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 november 2010 - 16:40 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Ook een aardig idee. Dan speel je, als je aanvalt, eigenlijk 4-2-4 en als je verdedigd weer 4-4-2. Dit betekend wel dat Cabral en Biseswar veel mee moeten verdedigen.
Moeten ze op kunnen brengen. Wijnaldum op 10 overigens!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 22 november 2010 door MMM --
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 22 november 2010 - 16:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 november 2010 - 16:38 schreef KKL het volgende:
FIFA Manager 2010-2011 is net uitgebracht......ga daar lekker jullie gang kids!
;)
craven
 craven - maandag 22 november 2010 - 16:41   quote  deeplink  
en dat is nou net het makke
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - maandag 22 november 2010 - 16:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 november 2010 - 16:38 schreef KKL het volgende:
FIFA Manager 2010-2011 is net uitgebracht......ga daar lekker jullie gang kids!
OUWE LUL!!!
KKL
 KKL - maandag 22 november 2010 - 16:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 november 2010 - 16:41 schreef Feyenoord till i die het volgende:

[..]

OUWE LUL!!!
het is HEEL SIMPEL!!

Feyenoord moet minder goals tegen krijgen en meer goals zelf maken!

Klaar!
craven
 craven - maandag 22 november 2010 - 16:43   quote  deeplink  
nou nu Been bellen dan maar :)
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 22 november 2010 - 16:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 november 2010 - 16:40 schreef MMM het volgende:

[..]

Moeten ze op kunnen brengen. Wijnaldum op 10 overigens!
Dus meer 4-2-3-1? Een beetje hetzelfde wat Feyenoord nu speelt, alleen een paar spelers gewisseld. Kan best werken, ik geloof niet dat de problemen aan het systeem liggen.
MMM
 MMM - maandag 22 november 2010 - 16:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 november 2010 - 16:45 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

Dus meer 4-2-3-1? Een beetje hetzelfde wat Feyenoord nu speelt, alleen een paar spelers gewisseld. Kan best werken, ik geloof niet dat de problemen aan het systeem liggen.
Eigenlijk meer 4-2-3-1 ja maar met andere spelers inderdaad. Ik wil dit weleens zien vanaf het begin.
craven
 craven - maandag 22 november 2010 - 16:45   quote  deeplink  
als je dat niet geloofd waarom dan een ander systeem?
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - maandag 22 november 2010 - 16:46   quote  deeplink  
Ik wel!!
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 22 november 2010 - 16:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 november 2010 - 16:42 schreef KKL het volgende:

[..]

het is HEEL SIMPEL!!

Feyenoord moet minder goals tegen krijgen en meer goals zelf maken!

Klaar!
Toppie. Dat ze dat bij Feyenoord nou nog niet doorhebben. En dan lopen wij allemaal oeverloos te zwammen over welke opstelling en welke invulling daarvan, blijkt dat we gewoon meer moeten scoren en minders goals tegen moeten krijgen. Soms kan het zo simpel zijn.
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - maandag 22 november 2010 - 16:47   quote  deeplink  
Inderdaad!
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 22 november 2010 - 16:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 november 2010 - 16:45 schreef craven het volgende:
als je dat niet geloofd waarom dan een ander systeem?
Ik vind ook niet dat er per se een ander systeem moet komen, alleen dat een paar spelers een schop onder een hol moeten krijgen en dat er op sommige plekken wat nuances moeten worden aangebracht.
rikkierik23
 rikkierik23 - maandag 22 november 2010 - 16:49   quote  deeplink  
waarom niet gewoon 4-4-2 met smolov achter castagnois.
Dan kan smolov de bal opvangen als castagnois hem weer eens verliest.
en 2 opkomende middenvelders die ook mee kunnen verdedigen heb je meteen rugdekking.
en mischien word het tijd om bahia eventjes rust te geven hij word er helaas niet scherper op vervangen voor martins indi en auassar ook gewoon op het middenveld volgens mij wil hij zichzelf ook wel eens bewijzen.
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - maandag 22 november 2010 - 16:50   quote  deeplink  
Ik vind wel dat er een ander systeem moet komen.
sowieso ene zonder buitenspelers zodat we meer aan Castaignos hebben en Schaken gegarandeerd niet mee doet!
craven
 craven - maandag 22 november 2010 - 16:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 november 2010 - 16:49 schreef rikkierik23 het volgende:
waarom niet gewoon 4-4-2 met smolov achter castagnois.
Dan kan smolov de bal opvangen als castagnois hem weer eens verliest.
en 2 opkomende middenvelders die ook mee kunnen verdedigen heb je meteen rugdekking.
en mischien word het tijd om bahia eventjes rust te geven hij word er helaas niet scherper op vervangen voor martins indi en auassar ook gewoon op het middenveld volgens mij wil hij zichzelf ook wel eens bewijzen.
auassar zich bewezen? waar dan?
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - maandag 22 november 2010 - 16:51   quote  deeplink  
????????
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 22 november 2010 - 16:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 november 2010 - 16:50 schreef Feyenoord till i die het volgende:
Ik vind wel dat er een ander systeem moet komen.
sowieso ene zonder buitenspelers zodat we meer aan Castaignos hebben en Schaken gegarandeerd niet mee doet!
Ben met je eens dat Castaignos meer ondersteuning moet hebben, maar dat kan ook door een andere speler neer te zetten in het huidige systeem. Stel je stelt Smolov op als soort linksbuiten, die zal veel naar binnen trekken en dus Castaignos meer kunnen ondersteunen. Daarmee maakt hij tegelijkertijd ruimte, die De Cler kan inspringen om die bal voor te kunnen geven.

EDIT Oja, Schaken.... Voor hem hebben we toch geen excuus nodig op hem niet op te stellen?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 22 november 2010 door T-FeYeN00rD --
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - maandag 22 november 2010 - 17:00   quote  deeplink  
Je moet eens van de drugs afblijven!
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 22 november 2010 - 17:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 22 november 2010 - 17:00 schreef Feyenoord till i die het volgende:
Je moet eens van de drugs afblijven!
Schaken?

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5136
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Veranderingen aan HET elftal









0.0064082