|
|
willuhms
|
|
|
Ik kwam tijdens het opruimen van mijn kluisje nog een stapeltje feyenoord premie effecten tegen.En daarbij bedacht ik kan feyenoord daar ook niet iets mee doen want het is toch ook een soort lening kan die niet omgezet worden in een stukje aandeel.of van mijn part mogen ze die effecten zo terug krijgen.
het lijkt mij toch wel mogelijk en moet de club toch ook weer geld schelen/opleveren omdat er geen rente meer betaald hoeft te worden, en bij mogelijke omzetting gaat het bedrag van de ene naar de andere kant in het kasboek toch? ik ben geen boekhouder dus geen idee.
ik lees hier aal jaren mee (post nooit) maar volgens mij is hier nog nooit over gesproken. |
|
|
|
|
John1
|
|
|
Goed idee. Ik heb er ook nog twee die ik wel wil kwijtschelden. |
|
|
|
|
Ronnie W
|
|
|
heb er ook nog 1 dus wil het ook wel laten omzetten als dat kan |
|
|
|
|
KKL
|
|
|
|
|
|
plannetje
|
|
|
|
|
|
KKL
|
|
|
|
|
|
Quiroz
|
|
|
quote:Op dinsdag 23 november 2010 - 11:00 schreef willuhms het volgende:Ik kwam tijdens het opruimen van mijn kluisje nog een stapeltje feyenoord premie effecten tegen.En daarbij bedacht ik kan feyenoord daar ook niet iets mee doen want het is toch ook een soort lening kan die niet omgezet worden in een stukje aandeel.of van mijn part mogen ze die effecten zo terug krijgen. het lijkt mij toch wel mogelijk en moet de club toch ook weer geld schelen/opleveren omdat er geen rente meer betaald hoeft te worden, en bij mogelijke omzetting gaat het bedrag van de ene naar de andere kant in het kasboek toch? ik ben geen boekhouder dus geen idee. ik lees hier aal jaren mee (post nooit) maar volgens mij is hier nog nooit over gesproken. Wat een onzin, zou natuurlijk heel leuk zijn maar dit is de voetbalwereld anno 2010! |
|
|
|
|
willuhms
|
|
|
Wat is hier onzin aan dan? de vrienden van feyenoord hebben naar ik begrijp ook een groot deel van hun leningen omgezet in aandelen. dus wat zou het verschil zijn. er is destijds ong 6 miljoen hiermee opgehaald die ook een keer terug betaald moet worden met de bijkomende rente elk jaar. |
|
|
|
|
Quiroz
|
|
|
sorry las alleen de titel, dacht dat je het over spelers had:) |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
Quiroz
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op dinsdag 23 november 2010 - 11:00 schreef willuhms het volgende:Ik kwam tijdens het opruimen van mijn kluisje nog een stapeltje feyenoord premie effecten tegen.En daarbij bedacht ik kan feyenoord daar ook niet iets mee doen want het is toch ook een soort lening kan die niet omgezet worden in een stukje aandeel.of van mijn part mogen ze die effecten zo terug krijgen. het lijkt mij toch wel mogelijk en moet de club toch ook weer geld schelen/opleveren omdat er geen rente meer betaald hoeft te worden, en bij mogelijke omzetting gaat het bedrag van de ene naar de andere kant in het kasboek toch? ik ben geen boekhouder dus geen idee. ik lees hier aal jaren mee (post nooit) maar volgens mij is hier nog nooit over gesproken. Ik vind het een heel goed idee Willuhms |
|
|
|
|
craven
|
|
|
opruimen kluis, hoe groot is dat ding dan wel niet? stofzuiger er doorheen zeker... |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ik ruim ook wel eens mn kluis uit..
Beetje luchten enzo. |
|
|
|
|
Erik den helder
|
|
|
|
|
|
sevillana
|
|
|
quote: zo dan, . . dat is tenminste helder! |
|
|
|
|
Ronnie W
|
|
|
Hopen dat meer mensen dit willen gaan doen er werd toen een kleine 8 miljoen gulden opgehaald. Omgerekend iets meer dan 3.5 miljoen euro
Wie doet er mee om deze om te zetten voor de club.
Laten we een lijst maken en dit doorgeven aan de directie of aan de vrienden van Feyenoord |
|
|
|
|
craven
|
|
|
|
|
|
Pietje1
|
|
|
quote: gulden dan wel te verstaan... even delen door 1,20371 en je hebt euro's |
|
|
|
|
sevillana
|
|
|
quote: wil jij dat mijn werkgever ook ff laten weten ajb? |
|
|
|
|
Pietje1
|
|
|
quote: hahaha, geef me de naam van je werkgever dan komt alles goed. |
|
|
|
|
Ronnie W
|
|
|
wie zijn er nog meer bereid om deze in te wisselen
dit initiatief moet Blokland ook weten. Misschien heeft ie er iets aan |
|
|
|
|
Ronnie W
|
|
|
wie zijn er nog meer bereid om deze in te wisselen
dit initiatief moet Blokland ook weten. Misschien heeft ie er iets aan |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
Ronnie W
|
|
|
ok stylzz duidelijk
dacht even dan heeft feyenoord weer 200 euries |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Staat ook dat ze later nog met iets komen. |
|
|
|
|
sluisi
|
|
|
Super initiatief,hier spreken de mensen met een echt Feyenoordhart.Mijn premie-effect mag Feyenoord zo hebben. |
|
|
|
|
Robert010
|
|
|
Wat Feyenoord zou moeten doen is mensen aanschrijven dat men de effecten kan inruilen tegen bv een shirt, of andere spullen, of waardebon in te wisselen bij een fan shop, zoiets. Dan zullen velen dit zeker doen en heb je de premie effecten terug in eigen beheer, minder rente uitbetaling, vermindering schuld. Ik vind het ongelooflijk dat er vanuit Feyenoord zelf nooit enige actie is geweest omtrent deze premie effecten. Die Koevermans zit daar voor commerciele zaken, dit is een inkoppertje, denk dat ik toch ook maar een briefje naar de leiding stuur, of men dat zal lezen is een ander verhaal. Juist nu moet je actie ondernemen en niet een tekst plaatsen met later kan je effecten terugschenken. |
|
|
|
|
hotjumper
|
|
|
quote:Op zondag 19 december 2010 - 12:08 schreef Robert010 het volgende:Wat Feyenoord zou moeten doen is mensen aanschrijven dat men de effecten kan inruilen tegen bv een shirt, of andere spullen, of waardebon in te wisselen bij een fan shop, zoiets. Dan zullen velen dit zeker doen en heb je de premie effecten terug in eigen beheer, minder rente uitbetaling, vermindering schuld. Ik vind het ongelooflijk dat er vanuit Feyenoord zelf nooit enige actie is geweest omtrent deze premie effecten. Die Koevermans zit daar voor commerciele zaken, dit is een inkoppertje, denk dat ik toch ook maar een briefje naar de leiding stuur, of men dat zal lezen is een ander verhaal. Juist nu moet je actie ondernemen en niet een tekst plaatsen met later kan je effecten terugschenken. Het is wel handig dat ze eerst ff bekijken hoe dat geregeld kan worden, want reken er maar op dat de fiscus met argusogen zit te kijken naar wat er bij Feyenoord gebeurt. |
|
|
|
|
Robert010
|
|
|
quote:Op zondag 19 december 2010 - 12:50 schreef hotjumper het volgende:[..] Het is wel handig dat ze eerst ff bekijken hoe dat geregeld kan worden, want reken er maar op dat de fiscus met argusogen zit te kijken naar wat er bij Feyenoord gebeurt. daar heb je natuurlijk gelijk in, het kan in ieder geval wel eens bekeken worden lijkt me. als de effecten overdraagbaar zijn zou het denk ik moeten kunnen. |
|
|
|
|
Ronnie W
|
|
|
heb hem al klaar liggen om in te sturen
Leverd weer een kleine 200 euries op |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Allemaal ff applaudiseren voor Ronnie!! de geweldenaar! |
|
|
|
|
ted
|
|
|
vin ik wel kwa tijdstip! nachttijger toch . |
|
|
|
|
craven
|
|
|
quote: Ronnie=Leo: kan nie anders |
|
|
|
|
Ronnie W
|
|
|
he stlzz ik was hem kwijt maar heb hem gisteren terug gevonden Zo doende
Zijn meerdere mensen die dit aangegeven hebben bij vrienden voor Feyenoord.
Volgend jaar gaan ze kijken of ze hier ook nog iets mee kunnen.
Niet mij voor lul gaan zetten pikkermans (stylzz)
commentaar leveren kan je anders niets |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: dat hoef ik ook niet, dat kan je zelf veel beter, sterkte.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 30 december 2010 door Stylzz -- |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Jaaaaa. Heb weer €4,54 bijgestort gekregen |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
|
|
|
ar
|
|
|
1 shaslick op de keu, heerlijk Ik het vlees, verdelen jullie de ui en de paprika maar. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Doe mij maar een gemArineerd rackje dan. |
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
quote: Nog premie effect houders hier?
Heb er 6, 3000 gulden indertijd, ergens 1999, veel geld toen..
Hoor nu via via, niet van de club zelf, dat ten einde loopt...
Feyenoord has zoals altijd geen geld en ik steun altijd alles, mijn ´on´volwassen lang..
Premie effect, Feyenoord Krant, Supporters vereniging, Hand in Hand, geld laten zitten seizoenkaarten met Corona....
Maar nu heb ik zoiets, fuk it, is mooi geweest laat die speler miljonairs t maar 's doen..
10 procent van die hun loon eens levenslang storten...
Meesten hier waren in 1999 niet geboren of nog op school ws...
Wie herkent dit...?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 24 juni 2024 door Cruzcontrol -- |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Begrijp er eerlijk gezegd geen snARs van wat dit te doen heeft met een gemArineerd rackje, buiten dat je de BBQ lekker kan vullen met 3000 gulden. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote:Op maandag 24 juni 2024 - 18:16 schreef Cruzcontrol het volgende:[..] Nog premie effect houders hier? Heb er 6, 3000 gulden indertijd, ergens 1999, veel geld toen.. Hoor nu via via, niet van de club zelf, dat ten einde loopt... Feyenoord has zoals altijd geen geld en ik steun altijd alles, mijn ´on´volwassen lang.. Premie effect, Feyenoord Krant, Supporters vereniging, Hand in Hand, geld laten zitten seizoenkaarten met Corona.... Maar nu heb ik zoiets, fuk it, is mooi geweest laat die speler miljonairs t maar 's doen.. 10 procent van die hun loon eens levenslang storten... Meesten hier waren in 1999 niet geboren of nog op school ws... Wie herkent dit...? Geen investeringen hier maar ik kan me voorstellen dat je hier de balen van hebt. Met dit soort zaken wordt er altijd maar vanuit gegaan dat supporters uit clubliefde zich alles maar moeten laten welgevallen. Alsof de supporters toch wel zeggen ach het is voor de club terwijl er in de jaren daarna bij Feyenoord city het geld met bakken over de balk werd geschept. |
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
quote:Op maandag 24 juni 2024 - 21:22 schreef tomson het volgende:[..] Geen investeringen hier maar ik kan me voorstellen dat je hier de balen van hebt. Met dit soort zaken wordt er altijd maar vanuit gegaan dat supporters uit clubliefde zich alles maar moeten laten welgevallen. Alsof de supporters toch wel zeggen ach het is voor de club terwijl er in de jaren daarna bij Feyenoord city het geld met bakken over de balk werd geschept. Tis dat, toen was die 15 miljoen die dat totaal opleverde echt van levensbelang voor de club..
Nu is dat maar een fooi..
Laat ze maar terugbetalen, zal ik wel weer uitgeven aan de nieuwe shirtjes en tickets straks 😎
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 24 juni 2024 door Cruzcontrol -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Ik heb ze ook ja. krijgen we daar iets van terug? |
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
quote: Las dit...
Zelf niks van gehoord...
Die kop staat mij al zwaar tegen...
----‐-----‐------------------------------------ Feyenoord Premie Effect ten einde: inleg kan worden geschonken aan de club
Het is eind mei 1999. Feyenoord lanceert een nieuw plan om geld bijeen te krijgen zodat het succes van dat jaar, de veertiende landstitel, een passend vervolg zou kunnen krijgen. Jorien van den Herik is voorzitter, Stad Rotterdam Verzekeringen hoofdsponsor en Leo Beenhakker de trainer. Het Feyenoord Premie Effect is geboren en wordt gepresenteerd.
Anno 2024 is de tijd gekomen dat er moet worden terugbetaald na 25 jaar. Financieel directeur Pieter Smorenburg geeft toelichting aan Perspectief Magazine. ‘Inleg kan worden teruggekregen, maar ook geschonken worden aan Feyenoord.’
Premie Effect Het was nog de vorige eeuw. Feyenoord was weer eens kampioen, Jon Dahl Tomasson werd met zestien treffers topscorer en adidas (nog zonder hoofdletter) was kledingsponsor. Het is de tijd dat Feyenoord een bijzondere obligatielening voor bedrijven en particulieren uitschrijft. Het bestuur van de landskampioen hoopt met het 'Feyenoord Premie Effect' een bedrag van ten minste 50 miljoen gulden te genereren. "Maar er zijn ook deskundigen die het dubbele voor mogelijk houden", stelde voorzitter Jorien van den Herik destijds. Een obligatie voor een particulier gaat 500 gulden kosten, een onderneming moet minimaal 25 duizend gulden neertellen. Voor beide partijen is de looptijd 25 jaar. Daarna wordt het geleende bedrag terugbetaald. De jaarlijkse rente voor de obligatiehouders bedraagt twee procent.
Is, achteraf bezien, dit Premie Effectplan succesvol geweest voor inleggende partijen en de bvo Feyenoord? De houders van de Feyenoord Premie effecten hebben al die jaren 2% rente ontvangen. In totaal is 9 keer 2% extra premie betaald voor overwintering in Europa. Ten slotte is een keer de superpremie van NLG 1 miljoen (€ 453.780) uitgekeerd na het winnen van de UEFA-cup in 2002. En dit najaar krijgen de obligatiehouders hun inleg terug.
Het is lastig om 20 tot 25 jaar na dato precies te duiden wat het voor de club heeft betekend; er werken nog weinig mensen bij de club die er toen ook al waren. Maar met het geld van de obligaties zijn destijds sportieve versterkingen mogelijk geweest. In de jaren 2000-2003 heeft Feyenoord drie keer groepsfase Champions League gespeeld en in 2002 werd natuurlijk de UEFA-cup gewonnen.
Zou Feyenoord ooit weer zo’n plan op de markt brengen of is dat niet meer nodig na drie succesvolle seizoenen? Het klopt dat we de afgelopen drie jaar sportief succesvol zijn geweest. En sportief succes leidt, geleidelijk, tot een verbetering van de financiële positie. Maar er zijn nog steeds verplichtingen, wensen en ambities waar geld voor nodig is. Ik betwijfel echter of we een dergelijk instrument als premie-obligaties nog eens zullen inzetten, onder andere vanwege de kosten van beheer en strengere regelgeving. Bovendien zijn er als het sportief goed gaat meerdere alternatieven om geld aan te trekken.
Er werden regelmatig oproepen gedaan om veranderende adresgegevens door te geven. Heeft u niet iedereen in beeld die meedeed aan het Premie Effectplan? De obligatiehouders moeten inderdaad zelf wijzigingen in adres- of bankrekeningnummer doorgeven en velen doen dat ook, tot op de dag van vandaag. Maar we zijn er inmiddels wel een aantal uit het oog verloren, in die zin dat het oorspronkelijk opgegeven bankrekeningnummer niet meer in gebruik blijkt te zijn. In de afgelopen maanden hebben we een aantal zaken ondernomen om de ontbrekende gegevens te achterhalen. Dat is gedeeltelijk gelukt.
Hoopt u dat, net als tijdens de coronacrisis waarbij seizoenkaarthouders bedragen schonken aan de club, dat houders van een effect ook het bedrag schenken aan Feyenoord? Dat zou natuurlijk heel mooi zijn. Vooropgesteld: het geld om iedereen terug te betalen is er. Maar meerdere obligatiehouders hebben reeds te kennen gegeven dat ze het geld graag bij de club laten, wat door de club uiteraard zéér op prijs zou worden gesteld. Naar verwachting komen we begin juli met een aankondiging waarmee obligatiehouders een uniek item kunnen verkrijgen als ze afzien van terugbetaling. Maar als mensen hun geld terug willen: geen enkel probleem.
Om hoeveel geld gaat het eigenlijk? Is die 50 miljoen gulden toen behaald? Dat niet. Het was, zeker terugkijkend, ook een wel zeer ambitieus doel. De totale opbrengst was destijds circa NLG 13 miljoen (circa € 6 miljoen). |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Ok,ook nooit meer iets gehoord. |
|
|
|