|
|
Headliner |
|
|
|
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:
KNVB wil Suarez zeven duels schorsen (Algemeen Dagblad)
|
|
|
|
|
Dit topic is een vervolg op het topic: Ajax legt Suarez sanctie op |
|
|
|
Thomas
|
|
|
ZEIST - De aanklager betaald voetbal van de KNVB heeft Ajacied Luis Suárez een schikkingsvoorstel gedaan van zeven wedstrijden schorsing. Dat maakte de voetbalbond vandaag bekend. De aanklager legt de aanvaller van Ajax een gewelddadige handeling ten laste.
Suárez zette zaterdag tijdens de competitiewedstrijd tegen PSV zijn tanden in de nek van tegenstander Otman Bakkal. Bij de strafmaat heeft de aanklager rekening gehouden met de strafkaart van de Uruguayaan. Suarez heeft nog een voorwaardelijk schorsing open staan, naar aanleiding van zijn rode kaart in de wedstrijd om de Johan Cruijff-schaal eerder dit jaar.
Suárez heeft tot vanmiddag 15.00 uur de tijd om op het voorstel te reageren. |
|
|
|
|
Johnqqqq
|
|
|
|
|
|
wup von dutch
|
|
|
schorsen ok maar 7 is te veel !! |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
God de tering...
beetje overdreven...
Maar goed. Lange betaalde vakantie, geen verkoop in de winterstop Kan best gunstig uitpakken dit. |
|
|
|
|
jacqueline
|
|
|
|
|
|
padvr
|
|
|
Terecht! Als Ajax nu een punt wil maken, dan leggen ze hun 2 wedstrijden op na deze 7 wedstrijden en heeft Suarez er in totaal 9. Dit soort gedrag moet gewoon niet getolereerd worden.
Nu de komende wedstrijden eens kijken wat Ajax is zonder Suarez. JAmmer dan Josefzoon geblesserd is. Dat was een prima vervanger geweest en een mooi moment voor hem om ervaring op te doen. |
|
|
|
|
PSVMocro
|
|
|
6 wedstrijden + 1 wat hij als voorwaardelijke straf nog in de boeken had. Is meer dan ik van de KNVB had verwacht. Ik ging uit van de 5 van Samsoni, wat voor Suarez dan 6 zou worden. Aan de andere kant is in het voetbal bijten erger dan een elleboog of een onbesuisde charge en daar geven ze ook met gemak 4 wedstrijden voor. |
|
|
|
|
ed69
|
|
|
|
|
|
Peter65
|
|
|
Helaas, is niet anders, meer dan terrecht. Als hij zo'n goede voetballer is, heeft hij dit soort gedrag niet nodig.Of je nu 2 of 60 wedstrijden in een jaar speelt je moet je voeten laten spreken en niet bijten of een misgebaar naar je ploeggenoten maken. |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
Suarez mist door deze schorsing een reeks westrijden: VVV-uit, NEC-thuis, Vitesse-uit, Feyenoord-thuis, AZ-thuis (beker), Utrecht-uit en NAC-uit. Met alle respect mogen we toch wel zeggen dat op dit moment alleen AZ en Utrecht tot de moeilijke wedstrijden behoren en zou Ajax de rest van de wedstrijden ook kunnen winnen zonder Suarez. Neemt niet weg dat de schorsing zeer behoorlijk is en ik betwijfel dan ook of Ajax hiermee akkoord gaat.
Als ik Ajax was zou ik Suarez rond de wedstrijd tegen AC Milan nog 1maal bij de selectie halen en hem vervolgens lekker een aantal weken naar Uruguay sturen om daar samen met zijn vrouw te genieten van hun kindje. Kan hij gelijk zijn hoofd helemaal leeg maken en ons na deze schorsing weer laten zien, waarom wij Ajacieden zo'n fan van hem zijn. |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
Dubbel
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 24 november 2010 door amsterdammer113 -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Gewoon een terechte straf, en zo blijkt dus ook de twee wedstrijden schorsing van Ajax zelf gewoon een poppenkast aangezien die schorsing geld tegen NEC en Vvv komend weekend.
Iemand een idee welke datum hij weer terug kan keren? |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op woensdag 24 november 2010 - 10:35 schreef remco k het volgende:Gewoon een terechte straf, en zo blijkt dus ook de twee wedstrijden schorsing van Ajax zelf gewoon een poppenkast aangezien die schorsing geld tegen NEC en Vvv komend weekend. Iemand een idee welke datum hij weer terug kan keren? 4 februari in de wedstrijd tegen De Graafschap thuis zou Suarez dan eventueel terugkeren. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 24 november 2010 - 10:39 schreef amsterdammer113 het volgende:[..] 4 februari in de wedstrijd tegen De Graafschap thuis zou Suarez dan eventueel terugkeren. ZOOOOO, dat is een mooi poosje weg, ik weet niet eens of ik dan nog leef man... |
|
|
|
|
just-me
|
|
|
|
|
|
just-me
|
|
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote: Hoho ik heb het wel over 2011 he. Maar het is idd een vrij lange periode. Deze wordt dit seizoen onderbroken door een winterstop. Het voordeel voor Ajax is denk ik dat Suarez zichzelf even een flinke periode rust kan geven, zodat hij na de schorsing ons weer kan laten genieten, waarvan ik het afgelopen seizoen genoten heb. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 24 november 2010 - 10:45 schreef amsterdammer113 het volgende:[..] Hoho ik heb het wel over 2011 he. Maar het is idd een vrij lange periode. Deze wordt dit seizoen onderbroken door een winterstop. Het voordeel voor Ajax is denk ik dat Suarez zichzelf even een flinke periode rust kan geven, zodat hij na de schorsing ons weer kan laten genieten, waarvan ik het afgelopen seizoen genoten heb. Zijn 8 weken vakantie... |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote: Haha mijn baas ziet me aankomen als ik om 8 weken vakantie zou zeuren. Misschien moet ik ook maar eens iemand gaan bijten. Neemt niet weg dat Suarez al mijn respect verdient. Ik hou van hem als speler en dat doe ik na deze domme actie nog steeds. |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
-dubbel- Wat een klote computer is het toch.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 24 november 2010 door amsterdammer113 -- |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote:Op woensdag 24 november 2010 - 10:53 schreef amsterdammer113 het volgende:[..] Haha mijn baas ziet me aankomen als ik om 8 weken vakantie zou zeuren. Misschien moet ik ook maar eens iemand gaan bijten. Neemt niet weg dat Suarez al mijn respect verdient. Ik hou van hem als speler en dat doe ik na deze domme actie nog steeds. Precies...
Suarez blijft de held die ons vorig jaar bijna een kampioensschap schonk met al die doelpunten. Komende 4 wedstrijden voor de winterstop winnen en dan zitten we goed. Zie PSV uit niet bij NAX winnen.. |
|
|
|
|
adriu
|
|
|
gewoon in hogen beroep gaan!! om dat kuipers zit te liegen!! heeft het gewoon waar genomen en niets gedaan! en aangezien dat kuipers geen geel of rood gaf!!? kan de knvb niets doen of zijn de regels veranderd??? ik vind wel dat suarez geschors moet worden!! maar nog maals regels zijn regels!! en je kan het niet nu veranderen om dat het suarez is!!! |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
Totale waanzin deze straf en wel om de volgende rede. Ellebogen waar je iemand ernstig mee kan blesseren en tackles van achter of met gestrekt been worden ook niet zo zwaar bestraft en zeker de tackles zijn akties waarbij je iemand zijn been en/of enkel kan breken en dat is dus in mijn ogen veel ernstiger dan dit. Dit oogt heel zwaar en dat is het ook maar het is geen aktie waarbij je iemand ernstig kan blesseren. 4 wedstrijden meer dan voldoende. |
|
|
|
|
jaja
|
|
|
dat doen ze toch. toen brama een enkel probeerde te breken waren beelden niet genoeg. voor berg wel. zeist zijn eenlingen die dagelijks wat anders bedenken. |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote:Op woensdag 24 november 2010 - 11:14 schreef Brandje het volgende:Totale waanzin deze straf en wel om de volgende rede. Ellebogen waar je iemand ernstig mee kan blesseren en tackles van achter of met gestrekt been worden ook niet zo zwaar bestraft en zeker de tackles zijn akties waarbij je iemand zijn been en/of enkel kan breken en dat is dus in mijn ogen veel ernstiger dan dit. Dit oogt heel zwaar en dat is het ook maar het is geen aktie waarbij je iemand ernstig kan blesseren. 4 wedstrijden meer dan voldoende. Keje Molenaar is toch advocaat?
Ideetje om hem er op af te sturen...
Vind dit best een goed punt Oke, Suarez deed een beestachtige manier van afreageren maar hij had in ieder geval niet de intentie om iemands been te breken Zoals Appelvlaai dat wel deed op Suarez bij de achterlijn en daarna de stervende zwaandans... |
|
|
|
|
kwakman
|
|
|
Vind deze straf erg overdreven het is toch al niet leuk voor Luis dat zijn tandjes zo scheef staan. In beroep zal straf worden teruggebracht tot 3 wedstrijden. Let op mijn woorden. kwik kwek kwak |
|
|
|
|
Nibke
|
|
|
Niet in beroep gaan. Ajax heeft hem al voor 2 wedstrijden geschorst en als je in beroep gaat wordt de schorsing uitgesteld en kom je dadelijk aan 9 wedstrijden!!!!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
In beroep zal deze straf zeker niet milder uitvallen, overigens is de straf ook niet meer dan terecht en heeft hij dit aan zichzelf te danken. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
lekker accepteren man...we winnen toch geen prijs dit jaar....wat maakt het uit... |
|
|
|
|
Robinho
|
|
|
Jammer dat we die twee penalties van zondag, rood voor Bouma en Affelay ook niet meer krijgen. De knvb zorgt er jaar in jaar uit voor dat we genaaid worden. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Het zat erin. Een tijd geleden kreeg een speler van Vitesse (?) Solsani (?) of zo iets, bij zijn dreiging van bijten al 6 wedstrijden schrosing. Ik vind het alleen wel storend dat andere zaken van zaterdagavond NIET door de KNVB zijn onderzocht. Ik ben wars van Calimero-gedrag, maar ik zie toch wel met regelmaat dat er bij de KNVB met twee maten gemeten word. Of Ajax en/of Suárez deze schikking wel of niet zullen accepteren weet ik niet, maar ik weet wel dat we Luis voorlopig kwijt zijn! |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote:Op woensdag 24 november 2010 - 13:20 schreef Pietje het volgende:Het zat erin. Een tijd geleden kreeg een speler van Vitesse (?) Solsani (?) of zo iets, bij zijn dreiging van bijten al 6 wedstrijden schrosing. Ik vind het alleen wel storend dat andere zaken van zaterdagavond NIET door de KNVB zijn onderzocht. Ik ben wars van Calimero-gedrag, maar ik zie toch wel met regelmaat dat er bij de KNVB met twee maten gemeten word. Of Ajax en/of Suárez deze schikking wel of niet zullen accepteren weet ik niet, maar ik weet wel dat we Luis voorlopig kwijt zijn! al jaaaaaaren...
erger me al tijden dood aan... het is dat ik onsterfelijk ben anders waren mijn kinderen al 30x wees geweest. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 24 november 2010 - 13:30 schreef Ride het volgende:[..] al jaaaaaaren... erger me al tijden dood aan... het is dat ik onsterfelijk ben anders waren mijn kinderen al 30x wees geweest. Weet ik Ride! En pas op je gezondheid, hoor! :-) Het meest groffe schandaal, een behoorlijk aantal jaren geleden, was een akkefietje met slaan en schoppen tijdens de wedstrijd tussen Ajax en PSV (ja... alweer....) waarin Rafael van der Vaart en Mark van Bommel betrokken waren. Beide spelers werden - terecht - van het veld gestuurd: Van der Vaart kreeg 4 wedstrijden en van Bommel...? werd vrijgesproken in verband met gebrek aan bewijs. Maar voor het oog van de camera werd door beide heren geschopt en geslagen. Ongelooflijk! |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote:Op woensdag 24 november 2010 - 13:36 schreef Pietje het volgende:[..] Weet ik Ride! En pas op je gezondheid, hoor! :-) Het meest groffe schandaal, een behoorlijk aantal jaren geleden, was een akkefietje met slaan en schoppen tijdens de wedstrijd tussen Ajax en PSV (ja... alweer....) waarin Rafael van der Vaart en Mark van Bommel betrokken waren. Beide spelers werden - terecht - van het veld gestuurd: Van der Vaart kreeg 4 wedstrijden en van Bommel...? werd vrijgesproken in verband met gebrek aan bewijs. Maar voor het oog van de camera werd door beide heren geschopt en geslagen. Ongelooflijk! Was ik alweer vergeten... ongelooflijk eigenlijk.
Zelfde met Theo Janssen van het weekend.
Grappig dat Twente de meeste kaarten ontvangen heeft van iedereen in de CL Daar wel maar in de eredivisie niet. |
|
|
|
|
robafca
|
|
|
blijkt wel weer dat de knvb ajax aan alle kanten probeert te benadelen net als verleden jaar dat twente kampioen moest worden voor herr kessler,geef eens een straf van 7 wedstrijden aan de scheidrechters die partijdig fluiten oa.kuipers,vink,wegereef enz. |
|
|
|
|
jacqueline
|
|
|
AJAX accepteert de schorsing! |
|
|
|
|
jacqueline
|
|
|
|
|
|
legrande
|
|
|
quote:Op woensdag 24 november 2010 - 11:24 schreef Ride het volgende:[..] Keje Molenaar is toch advocaat? Ideetje om hem er op af te sturen... Vind dit best een goed punt Oke, Suarez deed een beestachtige manier van afreageren maar hij had in ieder geval niet de intentie om iemands been te breken Zoals Appelvlaai dat wel deed op Suarez bij de achterlijn en daarna de stervende zwaandans... Bijten zoals hij deed is abnormaal. Hij zou gewoon een half jaar minimaal gestraft moeten worden. Wat een eikel. |
|
|
|
|
jacqueline
|
|
|
mee eens.. (alweer legrande) |
|
|
|
|
anti010
|
|
|
Met pijn in m'n hart, geef hem er nog maar 5 wedstrijden bij. Hij dupeert Ajax als nooit tevoren. Ajax gaat afglijden naar de middenmoot. Suarez is in 1 klap 15 miljoen minder waard, WAT EEN KAPITAALVERKRACHTIGING. Ze moeten hem ook het verschil laten betalen in transfersommen, en tot februari geen salaris meer betalen. Dit weekend lekker met de jeugd tegen VVV en misschien gaan we de boot in, maar miscchien winnen we wel met gasten die de goeie mentaliteit hebben, want die is met AJAX1 ver te zoeken. WAT EEN KLOOTZAK DIE SUAREZ. ( nogmaals met pijn in m'n hart) |
|
|
|
|
daninho
|
|
|
zo suarez ,niet tegen feyenooit,az,fc utrecht uit .. schorsen oke ,maar geen zeven wedstrijden ... |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote:Op woensdag 24 november 2010 - 14:57 schreef legrande het volgende:[..] Bijten zoals hij deed is abnormaal. Hij zou gewoon een half jaar minimaal gestraft moeten worden. Wat een eikel. Ja... ik geef je geen ongelijk maar een elleboog of een gebroken been schoppen of de intentie hebben om iemand te blesseren omdat je met een gestrekt been inkomt?
Je blijft kortzichtig reageren op het bijtincident. Daar is nu een strafmaat voor bepaald. Het is dus 7 wedstrijden. Hier in NL is het zo dat als er een straf bepaald is dat dus einde discussie is
Nu verder met wat er voor de rest moet gebeuren. Appelvlaai ook 4 wedstrijden aan zijn broek.
Het moet afgelopen zijn met dat gestrekt been inkomen en ellebogen en matennaaierij door te vallen als een stervende zwaan als er naar je gewezen wordt.
Dat stoort mij enorm aan jou reacties en ook die van Jacqueline. |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote:Op woensdag 24 november 2010 - 15:03 schreef anti010 het volgende:Met pijn in m'n hart, geef hem er nog maar 5 wedstrijden bij. Hij dupeert Ajax als nooit tevoren. Ajax gaat afglijden naar de middenmoot. Suarez is in 1 klap 15 miljoen minder waard, WAT EEN KAPITAALVERKRACHTIGING. Ze moeten hem ook het verschil laten betalen in transfersommen, en tot februari geen salaris meer betalen. Dit weekend lekker met de jeugd tegen VVV en misschien gaan we de boot in, maar miscchien winnen we wel met gasten die de goeie mentaliteit hebben, want die is met AJAX1 ver te zoeken. WAT EEN KLOOTZAK DIE SUAREZ. ( nogmaals met pijn in m'n hart) Rot toch op. Hier zit toch meer achter Het hele Ajax faalt collectief. Hij is de meest gedupeerde. Bijten.. ?
Terecht 7 wedstrijden gekregen maar hij heeft niet iemand in het ziekenhuis geschopt. |
|
|
|
|
Guyt
|
|
|
Zo Suarez er 7 wedstrijden niet bij nu ken het alleen maar beter worden denk ik. Suarez heb toch rust nodig. En zonder Suarez gaan we in die wedstrijden echt wel punten pakken. |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
Ik lach me helemaal kapot als Suarez straks 6 competitieduels is geschorst en Ajax bij zijn terugkeer in 1 keer koploper is. Het zou zo maar eens de ommekeer kunnen zijn bij Ajax. Suarez rust uit en keert in februari terug. Dan is hij fit en fris wanneer we vervolgens PSV ontmoeten.
Dus laten we gaan afwachten wat het effect is van zijn afwezigheid en mogelijk gaan we hier optimaal van profiteren. |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
O ja jongens, ben even 8 weken met vakantie. Heb net mijn bazin even in haar kont gebeten. Laters!!!
|
|
|
|
Guyt
|
|
|
quote:Op woensdag 24 november 2010 - 16:04 schreef amsterdammer113 het volgende:Ik lach me helemaal kapot als Suarez straks 6 competitieduels is geschorst en Ajax bij zijn terugkeer in 1 keer koploper is. Het zou zo maar eens de ommekeer kunnen zijn bij Ajax. Suarez rust uit en keert in februari terug. Dan is hij fit en fris wanneer we vervolgens PSV ontmoeten. Dus laten we gaan afwachten wat het effect is van zijn afwezigheid en mogelijk gaan we hier optimaal van profiteren. Kijk je moet zo zien dat Suarez in deze staat niet erg prettig is voor zn medespelers, tenminste dat denk ik. Loopt over het algemeen gefrustreerd rond foetert tegen de scheids, zn tegenstander en zn eigen collegas. Denk dat het goed is als hij wat uitrust en wil nog wel eens zien of AJAX niet kan winnen zonder Luis. |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op woensdag 24 november 2010 - 16:15 schreef Guyt het volgende:[..] Kijk je moet zo zien dat Suarez in deze staat niet erg prettig is voor zn medespelers, tenminste dat denk ik. Loopt over het algemeen gefrustreerd rond foetert tegen de scheids, zn tegenstander en zn eigen collegas. Denk dat het goed is als hij wat uitrust en wil nog wel eens zien of AJAX niet kan winnen zonder Luis. Dat is dus exact wat ik zeg. Mogelijk heeft dit een positieve invloed op het spel van Ajax en komt onze ster straks fris terug. |
|
|
|
|
Ikke_tik
|
|
|
Overigens siert het Ajax de straf "gewoon" te accepteren, maar dat terzijde. |
|
|
|