BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: VVV Venlo - Ajax (28-11-10 , 14:30): 0 - 2

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Johnnyafca
 Johnnyafca - donderdag 25 november 2010 - 00:28   quote  deeplink  
Aanstaande zondag staat deze wedstrijd op het programma.
Deze wedstrijd gaat dus zeker gespeeld worden zonder Luis en bijna zeker zonder Mounir, daarbij heeft Mido ook wat pijntjes en ik zit me echt af te vragen hoe we dit in godsnaam gaan opvangen.
-Suk? Ben ik ook niet over te spreken, hij doet erg zijn best, beweegt veel, maar is bijna nooit aanspeelbaar en het niveau van Jong-Ajax is zelfs te hoog voor deze speler.
-Bodul? Bakt er geen pepernoot van, toen hij verhuurd werd aan Sparta bleek dat er niet veel potentie in hem zat.

Bovendien zat Jol zelfs te denken aan de Jong, om hem in de spits te zetten maar daar worden we denk ik allemaal niet blij van.

Kortom, hoe/wie gaan er in de voorhoede spelen en hoe wordt het middenveld ingevuld wat ook altijd de vraag is.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 27 november 2010 door Boudewijn --
Ride
 Ride - donderdag 25 november 2010 - 07:47   quote  deeplink  
Siem in de spits met Sulli en Ozbilistan is best een optie.
Staat Siem in ieder geval niet het middenveld in de weg.
remco k
 remco k - donderdag 25 november 2010 - 10:41   quote  deeplink  
Ik heb altijd al gezegd, dat Siem een betere spits zal zijn bij Ajax dan een nr 10, Ik zal uitleggen waarom ik dat vind,

1 Siem is een balvaste speler, hij kan alleen geen man passeren.
2 Siem is kopsterk, en kan dus prima met vleugespelers voetballen.
2 Hij kan prima kaatsen op de inkomende mensen, Eriksen, De Zeeuw en eventuele naar binnen trekkende buitenspelers.
3 Ondanks dat hij nog weinig heeft gescoord, heeft hij wel een neusje voor de goal.
4 Hij is "duelsterk", dus bij geen andere opties kun je best de lange bal op hem spelen.
5 Tijdens de voorbereiding speelde Siem veelvuldig in de spits, en legde hij ze er met gemak in.
6 hij heeft geduld en overzicht.

Het enige nadeel zou zijn loopinzicht kunnen zijn, hij loopt namelijk niet altijd de juiste kant op bij aanvallende acties...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 25 november 2010 door remco k --
Brandje
 Brandje - donderdag 25 november 2010 - 11:06   quote  deeplink  
Siem balvast? Dat ben ik toch echt niet met je eens. Zeker met met een man in zijn rug heeft hij de grootste moeite om de bal uberhaupt te controleren. Hij is idd wel wel kopsterk maar wanneer heb jij voor het laatst een normale voorzet gezet van de buitenspelers??
Ik zou gewoon Mido in de spits zetten als hij fit genoeg is en anders Ozbilliz want dat is echt wel een groeibriljantje. Heb hem vorig seizoen tijdens het toernooi waar de b1 heel Europa naar huis speelde en daar was hij echt fantastisch. Plus het feit, en dat zie je ook bij Castaignos, dat zo'n jongen veel meer krediet heeft bij de fans.
Brandje
 Brandje - donderdag 25 november 2010 - 11:06   quote  deeplink  
Siem balvast? Dat ben ik toch echt niet met je eens. Zeker met met een man in zijn rug heeft hij de grootste moeite om de bal uberhaupt te controleren. Hij is idd wel wel kopsterk maar wanneer heb jij voor het laatst een normale voorzet gezet van de buitenspelers?? Ik vind juist zijn loopacties erg goed en daarom scoorde hij vorig jaar ook zoveel.
Ik zou gewoon Mido in de spits zetten als hij fit genoeg is en anders Ozbilliz want dat is echt wel een groeibriljantje. Heb hem vorig seizoen tijdens het toernooi waar de b1 heel Europa naar huis speelde en daar was hij echt fantastisch. Plus het feit, en dat zie je ook bij Castaignos, dat zo'n jongen veel meer krediet heeft bij de fans.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 25 november 2010 door Brandje --
AFCAKAMPEN
 AFCAKAMPEN - donderdag 25 november 2010 - 12:27   quote  deeplink  
gewoon lekker suk in de spits, laat die jongen nou maar gewoon eens zien wat hij kan, sulejmani erbij en ozbiliz, wie niet waagt wie niet wint. bodul is ook n pannekoek die kon er bij sparta ook geen bal inkrijgen dus geef suk de kans om te laten zien dat hij dit wel kan.
remco k
 remco k - donderdag 25 november 2010 - 12:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 november 2010 - 11:06 schreef Brandje het volgende:
Siem balvast? Dat ben ik toch echt niet met je eens. Zeker met met een man in zijn rug heeft hij de grootste moeite om de bal uberhaupt te controleren. Hij is idd wel wel kopsterk maar wanneer heb jij voor het laatst een normale voorzet gezet van de buitenspelers??
Ozbiliz speelt voornamelijk vanaf de flanken en niet in de spits.

Overigens ben ik niet met je eens dat hij vaak de bal verliest met een man in zijn rug, hij is juist dan sterk, het probleem onstaat wanneer hij moet gaan draaien of een actie wilt maken... Maar goed meningen verschillen.

Overigens heb ik nog nergens kunnen lezen/horen dat Mido eventueel wel fit zal zijn...
remco k
 remco k - donderdag 25 november 2010 - 13:04   quote  deeplink  
Dat wil trouwens niet zeggen dat ik Ozbliz niet graag zie spelen,want zoals jij al aangeeft is het wel een heel groot talent.

Ik ben van mening dat Jol "express" geen jeugd laat spelen, dit omdat hij dan zijn eigen ongelijk over buitenspelers zou bewijzen.

Ik verwacht dat Jol met de volgende spelers het elftal inkleed.

-------------Steek--------------
Greg---Alder-------Jan-----Anita

-------Lindgren--- Enoh---------
---------------Demy-------------
Sulejmani---- De Jong-------Urby
Brandje
 Brandje - donderdag 25 november 2010 - 13:11   quote  deeplink  
Dat wordt weer "genieten" met drie van nature controlerende spelers die alleen maar achteruit lopen ipv vooruit te verdedigen.
Volgens mij heeft Jol dit jaar met nog niet een keer dezelfde elf gespeeld en dat s een teken dat hij het ook niet weet.
Laat gewoon Sulejmani en Eriksen tien wedstrijden beginnen en laat die jongens groeien want van Lindgren weten we nu wel dat het geen Ajax-speler is.
AFCAKAMPEN
 AFCAKAMPEN - donderdag 25 november 2010 - 13:14   quote  deeplink  
je hebt gelijk brandje en ik vond sulejmani tegen madrid niet goed maar wel met vertongen en steek de betere ajacieden.
remco k
 remco k - donderdag 25 november 2010 - 13:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 november 2010 - 13:11 schreef Brandje het volgende:
Dat wordt weer "genieten" met drie van nature controlerende spelers die alleen maar achteruit lopen ipv vooruit te verdedigen.
Volgens mij heeft Jol dit jaar met nog niet een keer dezelfde elf gespeeld en dat s een teken dat hij het ook niet weet.
Laat gewoon Sulejmani en Eriksen tien wedstrijden beginnen en laat die jongens groeien want van Lindgren weten we nu wel dat het geen Ajax-speler is.
Ik ben het ook helemaal met je eens, alleen is denk ik hoe Jol het ziet en zal gaan spelen.

Overigens is de Zeeuw wel iemand die vooruit verdedigd, maar dat kan onmogelijk in je eentje...
nummer10
 nummer10 - donderdag 25 november 2010 - 13:24   quote  deeplink  
jol is gewoon een lafaard die de jeugd zelf nu nog geen kans geeft.. ook tegen VVV zou het niet beter zijn...
Tonajax
 Tonajax - vrijdag 26 november 2010 - 15:03   quote  deeplink  
Mij lijkt deze opzet het beste:

------------Stekelenburg-------------
-------------------------------------
---Greg-----Toby-----Jan-----Anita---
--------Eriksen---------Enoh---------
--Mounir--------Demy---------Daley---
---------------De Jong---------------
jacqueline
 jacqueline - vrijdag 26 november 2010 - 15:10   quote  deeplink  
ziet er goed uit... 3 punten blijven thuis
Tonajax
 Tonajax - vrijdag 26 november 2010 - 15:15   quote  deeplink  
4-2-3-1 bam!
jacqueline
 jacqueline - vrijdag 26 november 2010 - 15:21   quote  deeplink  
tien tien tien tien ;-)
joduh
 joduh - vrijdag 26 november 2010 - 15:26   quote  deeplink  
voor vvv denk ik........
jacqueline
 jacqueline - vrijdag 26 november 2010 - 15:29   quote  deeplink  
ik denk ook VOOR VVV en niet TEGEN VVV, ja ;-)
joduh
 joduh - vrijdag 26 november 2010 - 15:32   quote  deeplink  
jij bent geen ajacied toch?
jacqueline
 jacqueline - vrijdag 26 november 2010 - 15:32   quote  deeplink  
nee. jij ?
joduh
 joduh - vrijdag 26 november 2010 - 15:33   quote  deeplink  
hahahaah ,maar wat doe jij hier dan?welk cluppie dan?
jacqueline
 jacqueline - vrijdag 26 november 2010 - 15:34   quote  deeplink  
de enige echte andere ;-)
joduh
 joduh - vrijdag 26 november 2010 - 15:35   quote  deeplink  
meen je niet?????????sorrie ik ben weg als je voor die club uit rotterdom ben?
jacqueline
 jacqueline - vrijdag 26 november 2010 - 15:36   quote  deeplink  
en je vond me nog wel zo leuk, toch?
jacqueline
 jacqueline - vrijdag 26 november 2010 - 15:36   quote  deeplink  
of moet ik nu roepen wat we altijd roepen.. Joduh lopen altijd weg ?!?!?!?! ;-)
joduh
 joduh - vrijdag 26 november 2010 - 15:37   quote  deeplink  
wtf is dat op dit forum man....ik zie een kakkerlak en een pisvee alleen maar posten hiero man.......ik ga bier drinken.....gegroet allen
joduh
 joduh - vrijdag 26 november 2010 - 15:38   quote  deeplink  
wat een kutdag weer.....
jacqueline
 jacqueline - vrijdag 26 november 2010 - 15:45   quote  deeplink  
groeten J.
Tot Maandag
FsideVak129
 FsideVak129 - vrijdag 26 november 2010 - 16:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 november 2010 - 15:45 schreef jacqueline het volgende:
groeten J.
Tot Maandag
Veel plezier met Ado... dat jullie maar mogen winnen van die ooiepooten
E-J
 E-J - vrijdag 26 november 2010 - 16:51   quote  deeplink  
--------------Steek--------------
Greg-----Toby--------Jan-----Urby
------Demy--------------Vurnon---
------------Erikssen-------------
Ozbilliz-----Mounir---------Micky

Zijn dus best wat mogelijkheden. VVV moet natuurlijk gewoon te doen zijn!!
FsideVak129
 FsideVak129 - vrijdag 26 november 2010 - 18:11   quote  deeplink  
kl1118rodeolifant.jpg
joduh
 joduh - vrijdag 26 november 2010 - 18:21   quote  deeplink  
die hebben we nodig f-side!!!!!!hahahha mooie!!!
FsideVak129
 FsideVak129 - vrijdag 26 november 2010 - 19:25   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 november 2010 - 18:21 schreef joduh het volgende:
die hebben we nodig f-side!!!!!!hahahha mooie!!!
Kwam hem tegen op de f-side website
alibabba
 alibabba - zaterdag 27 november 2010 - 11:39   quote  deeplink  
Morgenmiddag staat om 14.30 uur het duel tussen VVV Venlo en AFC Ajax op het programma. In Stadion de Koel gaan de Amsterdammers op zoek naar eerherstel, nadat uit de voorgaande vier wedstrijden (tegen ADO Den Haag, AZ, PSV en Real Madrid), zonder ook maar één goal te maken, slechts één punt werd gehaald. Kortom: Ajax snakt naar drie punten. Is het zo gemakkelijk om morgen 3 punten te pakken in Venlo? Maak zelf maar een conclusie bij de volgende cijfertjes; 17 Eredivisieduels in Venlo tot dusver gespeeld. Winst voor AJAX; 7, gelijkspel; 5, verlies AJAX; 5, doelsaldo; Vvv - AJAX 23-30.

De eerste overwinning in Venlo ooit werd geboekt op 20-03-1960 met Mister Ajax, Sjaak Swart in de gelederen, de gebroeders Groot ( Cees en Henk ), Co Prins ( R.I.P., spits, speelde 6 seizoenen voor Ajax, scoorde 1 op 3, speelde mee in de film Escape to Victory in 1981) en Bennie Muller ( In het 4-2-4 spelsysteem was hij de stofzuiger en ook technicus naast de aanvallende Henk Groot ). Ajax won die dag met 1-2 na een 1-0 ruststand. Goals in de 2e helft van Donald Feldmann en Cees Groot zorgde voor de volle buit. Ajax werd dat seizoen kampioen, omdat het Feyenoord in een beslissingswedstrijd met 5-1 wist te kloppen.

1-3 was de einduitslag op 01-04-1979. Er viel 1 goal van Soren Lerby te noteren en 2 doelpunten van Ray Clarke ( Engelsman ), die 1 seizoen voor Ajax speelde en het zeer verdienstelijk deed met 37 doelpunten in dat seizoen ( 26 competitie, 5 KNVB-Beker, 6 Europa Cup ), met onder meer goals in het kampioensduel tegen AZ '67 ( 1-1 thuis ) en de gewonnen bekerfinale tegen FC Twente ( 3-0 ), en werd publiekslieveling. Ondanks dat werd hij verkocht aan Club Brugge.

Het krachtsverschil was miniem op 12-10-1988 ( 1-2 ). Doelpunten van Mark Verkuijl ( centrale verdediger die in het verleden speelde bij FC Utrecht, FC Groningen, Ajax, Go Ahead Eagles ) en Bergkamp waren genoeg voor de maximale aantal punten.

John vd.Brom was de matchwinnaar op 11-03-1994 voor Ons Aller Ajax, omdat hij in de 2e minuut het vizier op scherp had. Destijds was dit de basisopstelling; Edwin van der Sar, Sonny Silooy, Danny Blind, Frank de Boer, John van den Brom, Frank Rijkaard, Tarik Oulida, Peter van Vossen, Marc Overmars, Stefan Pettersson, Dan Petersen.

Het volgende filmpje laat 2 overtuigende overwinningen zien;

Spits Mounir El Hamdaoui is fit genoeg om weer te spelen na de enkelblessure tegen Real Madrid afgelopen dinsdag. Ook reservespits Ahmed 'Mido' Hossam is fit genoeg bevonden voor het treffen met de degradatiekandidaat uit Venlo. Jol moet het zondag naast Suárez in ieder geval zonder de langdurig uitgeschakelde Kenneth Vermeer, Nicolas Lodeiro en Florian Jozefzoon doen. Ook André Ooijer en Rasmus Lindgren ontbreken wegens hun rode kaarten van de afgelopen weken. Titel-concurrent PSV verloor vrijdagavond met 4-2 van NAC Breda, wat betekent dat Ajax bij winst op drie punten kan komen van de koploper uit Eindhoven. "We moeten proberen om zo snel mogelijk weer een winnend elftal te krijgen. Dan keert het plezier vanzelf terug."

Gaat dat lukken met deze, naar mijn vermoedelijke elf beginnende spelers? Stekelenburg; Van der Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Anita; Enoh, De Jong, De Zeeuw; Sulejmani, El Hamdaoui, Emanuelson.
joduh
 joduh - zaterdag 27 november 2010 - 12:10   quote  deeplink  
mooi werk ali..... ik mis je voorspelling?
alibabba
 alibabba - zaterdag 27 november 2010 - 13:08   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 november 2010 - 12:10 schreef joduh het volgende:
mooi werk ali..... ik mis je voorspelling?
In Venlo winnen we wel Joduh. Ik zeg 0-2. Eens?
remco k
 remco k - zaterdag 27 november 2010 - 13:15   quote  deeplink  
Een heel leuk stuk Alibabba, complimenten...

Ik denk dat je opstelling wel zal kloppen, al zie ik liever Eriksen starten.

1-3
alibabba
 alibabba - zaterdag 27 november 2010 - 13:19   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 november 2010 - 13:15 schreef remco k het volgende:
Een heel leuk stuk Alibabba, complimenten...

Ik denk dat je opstelling wel zal kloppen, al zie ik liever Eriksen starten.

1-3
Dank voor de complimenten. Als mijn opstelling en jou uitslag klopt, ben ik dik tevreden:):)
joduh
 joduh - zaterdag 27 november 2010 - 13:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 november 2010 - 13:08 schreef alibabba het volgende:

[..]

In Venlo winnen we wel Joduh. Ik zeg 0-2. Eens?
ik weet het niet man......echt werkelijk waar niet man.....heb geen vertrouwen erin.....denk aan een schamel gelijkspelletje....vvv weet hoe de vlag ervoor staat bij ons......luis niet mee....die ruiken bloed man.....nee wordt geen overwinning.sollie?
Guyt
 Guyt - zaterdag 27 november 2010 - 13:37   quote  deeplink  
Ik hoorde net van iemand dat Rodney Sneijder morgen start. Weet iemand hier iets van????
Johnnyafca
 Johnnyafca - zaterdag 27 november 2010 - 13:51   quote  deeplink  
Rodney? hij haalt het niveau totaal niet. en waar hoorde je dat?
Guyt
 Guyt - zaterdag 27 november 2010 - 14:03   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 november 2010 - 13:51 schreef Johnnyafca het volgende:
Rodney? hij haalt het niveau totaal niet. en waar hoorde je dat?
Ik hoorde het van een buurman en die had het op de radio gehoord. Maar kon er hier niets over vinden. Van daar mijn vraag.
Pietje
 Pietje - zaterdag 27 november 2010 - 14:32   quote  deeplink  
Hé alibabba! En alweer een leuk stuk geschreven met een hoop nostalgische wetenswaardigheden. Ik hoop dat Martin Jol nou eindelijk eens voor Eriksen durft te kiezen. Hij heeft weliswaar (nog) niet veel overtuigends laten zien, maar dat kan ook niet of nauwelijks met veel van die korte invalbeurten in een ploeg die nou niet echt fenomenaal draait. Ook verwacht ik (eigenlijk: hoop ik...) dat Mounir El Hamdaoui gaat schitteren omdat hij de dwingende aanwezigheid van Luis Suáres niet hoeft te velen. Dit moet echt zijn kans worden. Daarnaast - met de uitslag van gisteren, NAC-PSV - in het achterhoofd, moet Ajax er morgenmiddag vol en fel tegen aan gaan. VVV draait ook niet en deze wedstrijd zal voor Ajax misschien een kentering voor het eigen belabberde spel kunnen worden. Een mooie taak voor Jol en Blind om dit onze mannen in te wrijven, voor zo ver dat nodig is. Ik verwacht een ontketend Ajax: 1-6 !! Drie doelpunten van Mounir.
alibabba
 alibabba - zaterdag 27 november 2010 - 17:08   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 november 2010 - 14:32 schreef Pietje het volgende:
Hé alibabba! En alweer een leuk stuk geschreven met een hoop nostalgische wetenswaardigheden. Ik hoop dat Martin Jol nou eindelijk eens voor Eriksen durft te kiezen. Hij heeft weliswaar (nog) niet veel overtuigends laten zien, maar dat kan ook niet of nauwelijks met veel van die korte invalbeurten in een ploeg die nou niet echt fenomenaal draait. Ook verwacht ik (eigenlijk: hoop ik...) dat Mounir El Hamdaoui gaat schitteren omdat hij de dwingende aanwezigheid van Luis Suáres niet hoeft te velen. Dit moet echt zijn kans worden. Daarnaast - met de uitslag van gisteren, NAC-PSV - in het achterhoofd, moet Ajax er morgenmiddag vol en fel tegen aan gaan. VVV draait ook niet en deze wedstrijd zal voor Ajax misschien een kentering voor het eigen belabberde spel kunnen worden. Een mooie taak voor Jol en Blind om dit onze mannen in te wrijven, voor zo ver dat nodig is. Ik verwacht een ontketend Ajax: 1-6 !! Drie doelpunten van Mounir.
Je zet wel heel hoog in Pietje..... Bij 1-6 zing ik weer een liedje voor je Pietje:):)
Pietje
 Pietje - zaterdag 27 november 2010 - 17:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 november 2010 - 17:08 schreef alibabba het volgende:

[..]

Je zet wel heel hoog in Pietje..... Bij 1-6 zing ik weer een liedje voor je Pietje:):)
Hahaha! En ik zing mee !! (Met dat laatste moet je echt niet blij zijn, hoor!!) :-)

Off-topic: Op het "mooie vrouwen topic" heb jij wel heeeeel erg je best gedaan ;-))

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 27 november 2010 door Pietje --
alibabba
 alibabba - zaterdag 27 november 2010 - 17:19   quote  deeplink  
Hahahahaha... Als ik er nu nog eens naar kijk is het inderdaad een aardige fotoSHOOT...:):)
Pietje
 Pietje - zaterdag 27 november 2010 - 17:28   quote  deeplink  
Whahahahaha!! Dat kun je inderdaad wel zeggen ja... :-))
remco k
 remco k - zaterdag 27 november 2010 - 18:53   quote  deeplink  
Wedstrijdselectie VVV - Ajax
Maarten Stekelenburg, Jeroen Verhoeven, Gregory van der Wiel, Toby Alderweireld, Jan Vertonghen, Vurnon Anita, Eyong Enoh, Miralem Sulejmani, Christian Eriksen, Mounir ElHamdaoui, Siem de Jong, Urby Emanuelson, Daley Blind, Teemu Tainio, Demy de Zeeuw, Oleguer, Aras Özbiliz, Mido
Johnnyafca
 Johnnyafca - zondag 28 november 2010 - 13:34   quote  deeplink  
Teemu Tainio staat vanmiddag voor het eerst in de basis bij Ajax. De Fin staat aan de rechterkant van het middenveld geposteerd. Ook Christian Eriksen begint in de basis.

Dat gaat ten koste van Demy de Zeeuw en Siem de Jong. Urby Emanuelson staat naast Eyong Enoh in de middenlinie.

Voorin start Ajax met twee spitsen: Mounir El Hamdaoui, die fit genoeg is, en Miralem Sulejmani.

Opstellingen:
VVV-Venlo: Begois; Timisela, Yoshida, De Regt, Fleuren; Ahahaoui, Toth, Van Kouwen, NKume; Boymans, Uchebo.
Ajax: Stekelenburg; Van der Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Anita; Tainio, Enoh, Emanuelson, Eriksen; Sulejmani, El Hamdaoui.

wat een kut opstelling. Jol pak je koffers en neem je zooi mee
Yordee1
 Yordee1 - zondag 28 november 2010 - 13:37   quote  deeplink  
Ben blij dat De Zeeuw bankt. Eindelijk Tainio, zo iemand hebben we nodig op het middenveld. Vind het jammer dat Siem bankt, maar wel begrijpelijk. Eriksen verdient ook een kans. Hoop dat we weer eens winnen!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3096
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: VVV Venlo - Ajax (28-11-10 , 14:30): 0 - 2

0.0092668