BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: De trainer.. Is dat geen verleden tijd? (voor Ajax?)

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
JOOD
 JOOD - donderdag 25 november 2010 - 13:49   quote  deeplink  
De trainer, de man van de club, de man met visie, de man die het gaat maken, de man die het gezicht van de club is, de man die...

Zoveel verwachtingen... Die zijn helemaal nergens goed voor: De man.. NEE de club! Die is belangrijk!

En vooral onze club! Dit kun je doen door de trainer weg te cijferen. Begrijp me niet verkeerd hoor de trainer is essentieel voor een elftal maar tactisch moet hij gewoon luisteren naar het beleid van de club. En in ons geval zijn dat Johan Cruijf en consorten. Dan kun je die goede ajax trainer toch niks aanrekenen? En iedereen geeft het aan: ALS er geluisterd wordt naar 'ajax de weg naar winst', dan komt het helemaal goed. Zo moet dat kunnen.

Laat de club het elftal besturen. En dan natuurlijk wel de voetbal bestuurlijke kant van de club.

Wie weet het nou beter?
Jol? Of Blind,Cruijf,Overmars,Van Duivenbode enz. enz.?

Als je hun de wedstrijd laat maken, moet je maar eens opletten wat er allemaal over de tafel vliegt. Dat is voetbalkennis. Niet een coach die het wel even gaat doen voor ons. NEE! een club bestaat uit samenwerking.

Waarom niet zo?
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - donderdag 25 november 2010 - 14:16   quote  deeplink  
En wat stel je nu voor? Dat we met 35 man technische staf op de bank gaan zitten? ;-)
Rogier
 Rogier - donderdag 25 november 2010 - 14:22   quote  deeplink  
Als de ene helft van stadion nou eens schreeuwt of ze naar voren of naar achteren moeten rennen...en de andere helft wanneer er gepasst of geschoten moet worden. Kunnen we mooi met zijn 50.000en het team leiden...en hebben we zelf de schuld als het fout gaat.
nummer10
 nummer10 - donderdag 25 november 2010 - 14:23   quote  deeplink  
lol rogier :D maar mogen wij dan ook de aankopen doen en de opstelling ? want dat slaat namelijk al nergens meer op ! :D

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 25 november 2010 door nummer10 --
Rogier
 Rogier - donderdag 25 november 2010 - 14:49   quote  deeplink  
Aangezien vrouwen het beste met geld kunnen omgaan en dus waarde voor hun geld zullen kopen...neem ik aan dat koffiejuffouw Jannie het selectie -en aankoopbeleid gaat doen.
Rogier
 Rogier - donderdag 25 november 2010 - 14:49   quote  deeplink  
Maar JOOD...ik weet precies waar je op doelt hoor en 11 goede voetballers zouden geen trainer behoren te hebben...maar een trainer is veel belangrijker dan men denkt. Johan Derksen doet daar altijd luchtig over...maar kijk maar eens het verschil tussen Inter dit en vorig jaar.
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - donderdag 25 november 2010 - 15:06   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 november 2010 - 14:49 schreef Rogier het volgende:
Maar JOOD...ik weet precies waar je op doelt hoor en 11 goede voetballers zouden geen trainer behoren te hebben...maar een trainer is veel belangrijker dan men denkt. Johan Derksen doet daar altijd luchtig over...maar kijk maar eens het verschil tussen Inter dit en vorig jaar.
Of het vershil tussen Real vorig jaar en dit jaar? Dat is inderdaad geen toeval!
nora
 nora - donderdag 25 november 2010 - 15:15   quote  deeplink  
Inderdaad daarom is het over met Jol,Adriaanse had het al voorspeld,Jol is een te verdigende coach,waardoor onze Ajax spelers geen kans meer krijgen daar die altijd aanvallend ingesteld zijn.
Pietje
 Pietje - donderdag 25 november 2010 - 15:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 november 2010 - 15:15 schreef nora het volgende:
Inderdaad daarom is het over met Jol,Adriaanse had het al voorspeld,Jol is een te verdigende coach,waardoor onze Ajax spelers geen kans meer krijgen daar die altijd aanvallend ingesteld zijn.
Op zich heb je hartstikke gelijk, nora. Maar wat ik dus helemaal niet begrijp is het feit dat Ajax na de winterstop van het vorige seizoen de sterren van de hemel speelde met attractief, dominant en aanvallend voetbal! Zo'n gigantisch verschil met het huidige niveau en het huidige spel. En dat terwijl er nauwelijks mutaties in het basis-elftal zijn geweest. Dus kun je (of eigenlijk: moet je) constateren dan Marko Pantelic kennelijk aanzienlijk belangrijker is geweest dan menigeen hier vermoedt of wil toegeven. Ik kan echt niks anders bedenken.
Afcarius
 Afcarius - donderdag 25 november 2010 - 15:40   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 november 2010 - 15:28 schreef Pietje het volgende:

[..]

Op zich heb je hartstikke gelijk, nora. Maar wat ik dus helemaal niet begrijp is het feit dat Ajax na de winterstop van het vorige seizoen de sterren van de hemel speelde met attractief, dominant en aanvallend voetbal! Zo'n gigantisch verschil met het huidige niveau en het huidige spel. En dat terwijl er nauwelijks mutaties in het basis-elftal zijn geweest. Dus kun je (of eigenlijk: moet je) constateren dan Marko Pantelic kennelijk aanzienlijk belangrijker is geweest dan menigeen hier vermoedt of wil toegeven. Ik kan echt niks anders bedenken.
of dat luis suarez constant 2 cm te hoog mikt.. als hij die ballen op de lat er had in geschoten stonden we toch echt hoger..

ik denk dat je gelijk hebt maar ik denk bijvoorbeeld ook dat een speler zoals rommedahl eigenlijk ook onmisbaar was..
Rogier
 Rogier - donderdag 25 november 2010 - 16:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 november 2010 - 15:28 schreef Pietje het volgende:

[..]

Tsja wie weet.....met hem scoorde De Jong ook erg veel. En volgens mij was hij sociaal een hele fijne gozer en van El Hammie betwijfel ik dat.
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - donderdag 25 november 2010 - 16:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 november 2010 - 15:40 schreef Afcarius het volgende:

[..]

of dat luis suarez constant 2 cm te hoog mikt.. als hij die ballen op de lat er had in geschoten stonden we toch echt hoger..

ik denk dat je gelijk hebt maar ik denk bijvoorbeeld ook dat een speler zoals rommedahl eigenlijk ook onmisbaar was..
Of dat strafschoppen ons consequent onthouden worden, terwijl we daar in een aantal gevallen in de afgelopen wedstrijden toch zeker recht op hadden gehad! Denk bijvoorbeeld aan die 2 discutabele gevallen tegen Excelsior of het moment met Jan Vertonghen tegen PSV. En zo zijn er in de afgelopen weken nog wel een paar momenten geweest. Maar wellicht ben ik nu ook iets te kritisch, aangezien je er op een gegeven moment natuurlijk ook op bent gaan letten...
Ride
 Ride - donderdag 25 november 2010 - 16:19   quote  deeplink  
quote:

[..]

Precies, al was de helft erin gegaan hadden we nu wel 6 punten meer gehad.
Oftewel... koppositie

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 25 november 2010 door Ride --
Pietje
 Pietje - donderdag 25 november 2010 - 16:26   quote  deeplink  
quote:

[..]

Ben het wel met je eens, Afcarius, maar dat was niet eens mijn punt: ik bedoelde het "soort" voetbal dat Ajax speelde en nu speelt. Na de winterstop van vorig seizoen was het fantastisch, dominant en aanvallend. Nu is het verworden tot negatief en deffensief voetbal, een soort van proberen te overleven en dat alles toch met nagenoeg dezelfde basiself... En inderdaad, Rommedahl vond ik vaak een belangrijke speler, die nota bene zelf salaris wilde inleveren..!
JOOD
 JOOD - donderdag 25 november 2010 - 16:49   quote  deeplink  
Wat ik dus probeer te zeggen is: geef de trainer een uitvoerende rol, geen beslissende rol.

Laat dat beslissen over tactiek en aankopen en soort voetbal maar doen door een select groepje van bijv. Cruijf, overmars, bergkamp, de boer en de trainer..

Dan krijg je dus structureel voetbal op de mat. Kijk nou naar jol, hij heeft nu helemaal een andere tactiek dan vorig jaar..
En ik weet niet of jullie het gezegde kennen: 2 weten meer dan 1?
Kijk naar het bedrijfsleven. Daar heb je vergaderingen over het beleid, die lijnen worden doorgespeeld en uitgevoerd.
Het lijkt mij gewoon heel logisch.. ;)
JOOD
 JOOD - vrijdag 26 november 2010 - 09:55   quote  deeplink  
Hebben jullie de intervieuws met Sneijder gelezen? Daarin zegt hij dat er maar 1 man is die de aankopen goed keurt en dat is de voorzitter ;)
Rogier
 Rogier - vrijdag 26 november 2010 - 10:30   quote  deeplink  
Maar je zult dan dus ook een trainer nodig hebben die hiermee akkoord gaat. Ik bedoel...je kunt nog met zoveel jeugdspelers of wat dan ook aankomen...de trainer moet succes behalen dus hij moet het daar dan ook in zien zitten.
alibabba
 alibabba - vrijdag 26 november 2010 - 13:54   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 november 2010 - 10:30 schreef Rogier het volgende:
Maar je zult dan dus ook een trainer nodig hebben die hiermee akkoord gaat. Ik bedoel...je kunt nog met zoveel jeugdspelers of wat dan ook aankomen...de trainer moet succes behalen dus hij moet het daar dan ook in zien zitten.
Ik vind dat er één man moet zijn, die het voetbaltechnische gedeelte op zich neemt. Een echte goeie ervaren man voor de lange termijn en een trainer moet dansen naar zijn pijpen. V.Gaal, Cruijff, Hiddink zijn ideaal voor de belangrijkste functie. Bij een contractbespreking moet een trainer precies weten waar ie aan toe is en hij hoeft niets anders te doen dan het elftal te laten voetballen volgens de Ajax-cultuur.
Rogier
 Rogier - vrijdag 26 november 2010 - 21:15   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 november 2010 - 13:54 schreef alibabba het volgende:

[..]

Ik vind dat er één man moet zijn, die het voetbaltechnische gedeelte op zich neemt. Een echte goeie ervaren man voor de lange termijn en een trainer moet dansen naar zijn pijpen. V.Gaal, Cruijff, Hiddink zijn ideaal voor de belangrijkste functie. Bij een contractbespreking moet een trainer precies weten waar ie aan toe is en hij hoeft niets anders te doen dan het elftal te laten voetballen volgens de Ajax-cultuur.
Beetje makkelijk. Dan hadden we Blind moeten laten zitten. Een trainer bij Ajax kan niet echt opbouwen....het publiek verwacht een titel. Een mix tussen ervaren en jeugdspelers zou ideaal zijn...maar welke ervaren spelers a la Rijkaard destijds zie jij terugkeren ? Geen een.

Als we de richting van Cruyff kiezen met zijn allen, dan zullen we moeten accepteren dat het ook fout kan gaan...dat we 2 stappen terug moeten doen voordat we er 3 voorruit gaan. Een heel elftal met 20-jarigen gaat ook niet werken (zie Feyenoord). Het gaat echt moeilijk worden dit om te draaien, vooral met kritisch A'dam's publiek. Met alleen jeugd gaan we het ook niet redden.
alibabba
 alibabba - vrijdag 26 november 2010 - 23:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 november 2010 - 21:15 schreef Rogier het volgende:

[..]

Beetje makkelijk. Dan hadden we Blind moeten laten zitten. Een trainer bij Ajax kan niet echt opbouwen....het publiek verwacht een titel. Een mix tussen ervaren en jeugdspelers zou ideaal zijn...maar welke ervaren spelers a la Rijkaard destijds zie jij terugkeren ? Geen een.

Als we de richting van Cruyff kiezen met zijn allen, dan zullen we moeten accepteren dat het ook fout kan gaan...dat we 2 stappen terug moeten doen voordat we er 3 voorruit gaan. Een heel elftal met 20-jarigen gaat ook niet werken (zie Feyenoord). Het gaat echt moeilijk worden dit om te draaien, vooral met kritisch A'dam's publiek. Met alleen jeugd gaan we het ook niet redden.
Blind moeten laten zitten? Volgens mij begrijp je mijn antwoord niet. De trainer hoeft niet op te bouwen, maar een man daarboven. Die moet de lange termijn in het vizier hebben en de trainer moet gewoon presteren met dat materiaal. Een mix tussen ervaring en Jeugd is inderdaad ideaal. Vandaar dat AJAX als de sodemieter met Seedorf om de tafel moet.

Ik kan je één ding garanderen! Het is de juiste richting als we de richting van Cruijff op willen! Vanaf de 1e dag dat hij iets doet bij Ajax, doen we al een stap vooruit!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3096
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: De trainer.. Is dat geen verleden tijd? (voor Ajax?)

0.0052950