BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Jeugd sentimenten van de doorsnee Feyenoordert

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
FR-Han
 FR-Han - donderdag 25 november 2010 - 16:22   quote  deeplink  
hier een topic om je verhaal te vertellen over hoe jij in aanraking kwam met Feyenoord. Hoe leefde jij vroeger naar de zondag toe! dit mag afgewisseld worden met filmpjes en info. keek je bevoorbeeld naar rembo en rembo? of naar jayce en the wheeled warriors! of toch liever maple town? the carebears? en transformers? dat waren de programma,s die ik keek op de ochtend voor we naar de kuip gingen! vroeg wakker. want ik mocht mee! bijna de hele familie uit 020 gebied. en allemaal 110% achter Feyenoord! slecht slapen erdoor. en er meer naar toe leven dan sinterklaas. de sint komt immers ieder jaar! ik ben benieuwd of jullie mooie berhalen hebben! brand los!!
Quiroz
 Quiroz - donderdag 25 november 2010 - 16:33   quote  deeplink  
Eerste keer dat ik ging. Feyenoord-Sampdoria; vorig jaar. Mooiste moment uit me leven.
ZeikerT
 ZeikerT - donderdag 25 november 2010 - 17:01   quote  deeplink  
FEYENOORD - ajax Maart 1986 3-1 André Hoekstra held voor het leven 2x die wedstrijd!
Jayce was zekers Cool hoor toen maar Thundercats maakt het wel lastig om te kiezen :P
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - donderdag 25 november 2010 - 17:02   quote  deeplink  
Die bulgaar, Jeliazkov (weet ik veel hoe je het schrijft, ik kon toen zelf nog niet eens schrijven!)... Daar beginnen mijn Feyenoordherinneringen.... (woonde toen wat verder van Rotterdam en kwam er nooit, maar goed...) Mooi team was dat... Dat was 'mijn' eerste kampioenschap. Zo'n slechte poster uit de VI aan de muur, haha...
En wat denken jullie van Antal Roth. Dan zat ik 's avonds voor de tv, mocht niet naar de wedstrijd (immers ik woonde te ver weg om naar de Kuip te gaan) en dan hoorde je ineens de verslaggever zijn naam roepen "Rood!", en dan zat ik te kijken wie er van Feyenoord nou weer een rode kaart kreeg... totdat ik de zogenaamde AHA-erlebnis had (o ja, Roth!!). Wat had ik daar een hekel aan. Elke week schrok ik de eerste keer dat hij de bal kreeg...
Dan geef ik nu de pen door aan......
FR-Han
 FR-Han - donderdag 25 november 2010 - 17:06   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 november 2010 - 17:01 schreef ZeikerT het volgende:
FEYENOORD - ajax Maart 1986 3-1 André Hoekstra held voor het leven 2x die wedstrijd!
Jayce was zekers Cool hoor toen maar Thundercats maakt het wel lastig om te kiezen :P
ik had een jaar of 12 later toen ik 17 was ofzo ook zo,n zwak voor de power rangers! geweldige serie! en idd thundercats! hoe oud ben jij nu dan? ik 33

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 25 november 2010 door FR-Han --
craven
 craven - donderdag 25 november 2010 - 18:52   quote  deeplink  
deja vu qua Topic
FR-Han
 FR-Han - donderdag 25 november 2010 - 18:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 november 2010 - 18:52 schreef craven het volgende:
deja vu qua Topic
als hij dubbel is mag er een slotje op. maar vind het wel leuk te horen hoe het voor een collega supporter was.
craven
 craven - donderdag 25 november 2010 - 18:57   quote  deeplink  
was al een tijd terug dus mag best...
Stylzz
 Stylzz - donderdag 25 november 2010 - 18:58   quote  deeplink  
Ja ik zou t ook wel willen weten.
craven
 craven - donderdag 25 november 2010 - 19:01   quote  deeplink  
nou vertel....
Stylzz
 Stylzz - donderdag 25 november 2010 - 19:03   quote  deeplink  
Geen idee wist ik t maar.
craven
 craven - donderdag 25 november 2010 - 19:06   quote  deeplink  
helemaal geen idee?
FR-Han
 FR-Han - donderdag 25 november 2010 - 19:07   quote  deeplink  
ik maak wel een beginnetje:

het was koud en guur. de wind maakte een galmend geluid langs de schitterende rondingen van het Feyenoord stadion. ik krijg een koude rilling. een koude rilling die langzaam overging in een volmaakte warmte. me vader had er het al vaak over gehad, hoe hij als jonge jongen mee mocht met zijn vader. nu was ik dan eindelijk aan de beurt. en ik vond het geweldig. enz, enz, enz
Stylzz
 Stylzz - donderdag 25 november 2010 - 19:08   quote  deeplink  
Nee ik weet t echt niet meer.
craven
 craven - donderdag 25 november 2010 - 19:10   quote  deeplink  
ja dat kan he
Milo
 Milo - donderdag 25 november 2010 - 19:26   quote  deeplink  
1983 met gullit! de zwarte parel, kwam volgens mij bij haarlem vandaan!
Els
 Els - donderdag 25 november 2010 - 19:40   quote  deeplink  
Was 6 jaar en met een vriendinnetje aan het knikkeren toen de jongens van de 6e klas kwamen vragen voor wie je was, Feyenoord of Ajax. Wisten wij veel, vriendinnetje zei op goed geluk 'Ajax' Bleek de juiste keuze, want er werd gemeld dat ze anders in elkaar zou zijn geslagen. Ik, nogal tenger en klein, moest daarna antwoorden. Helaas was ik toen ook al erg eigenwijs en niet snel onder de indruk. De jongens uit de 6e klas hebben het erbij gelaten. Mijn keuze was definitef gemaakt. Achteraf was mijn vader buitengewoon trots vanwege mijn keuze en mijn eigengereidheid, we gingen samen naar Feyenoord. Geen idee welke wedstrijd.
FR-Han
 FR-Han - donderdag 25 november 2010 - 19:42   quote  deeplink  
Els///Heldin!!!
Els
 Els - donderdag 25 november 2010 - 19:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 november 2010 - 19:42 schreef obiku010 het volgende:
Els///Heldin!!!
Nou, 't is meer: Els///gruwelijk eigenwijs kreng
FR-Han
 FR-Han - donderdag 25 november 2010 - 19:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 november 2010 - 19:45 schreef Els het volgende:

[..]

Nou, 't is meer: Els///gruwelijk eigenwijs kreng
vind ik niet. anders had je wel desiree geheten! (me gruwelijk eigewijze nare ex!!)
Els
 Els - donderdag 25 november 2010 - 19:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 november 2010 - 19:47 schreef obiku010 het volgende:

[..]

vind ik niet. anders had je wel desiree geheten! (me gruwelijk eigewijze nare ex!!)
Gelukkig maar ;-)
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - donderdag 25 november 2010 - 20:00   quote  deeplink  
Mijn herinneringen aan Feyenoord beginnen op mijn 6de ofzo. (1985) Weet nog goed dat ik met mijn opa en vader op de bank studiosport zat te kijken en ik al dat gescheld prachtig vond van die 2. Toen mijn opa daarna een filmpje liet zien van Benfica uit in 1970, met daarop de beelden van mijn overgrootvader in vol ornaat op de boot met het orgel was ik verkocht. Ik wou naar het stadion! Niet lang daarna ben ik naar mijn eerste wedstrijd gegaan. Vraag me niet wat de uitslag of tegen wie het was want was veel te erg onder de indruk van dat geweldige stadion.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 25 november 2010 door Feyenoord till i die --
Pietje1
 Pietje1 - donderdag 25 november 2010 - 20:10   quote  deeplink  
1993 pas voor mij. Mijn vader was er niet om mij mee te nemen dus ben pas gegaan toen ik oud genoeg was om zelf een kaartje te kopen en naar binnen te gaan.
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - donderdag 25 november 2010 - 20:12   quote  deeplink  
Jammer dat de jaren daarvoor de best jaren waren. hehehehehehe
Pietje1
 Pietje1 - donderdag 25 november 2010 - 20:13   quote  deeplink  
hahaha, nou inderdaad :-|
just-me
 just-me - donderdag 25 november 2010 - 20:43   quote  deeplink  
6 jaar was deze jongen toen hij met zijn vader mee naar de Kuip mocht. We praten over het jaar 1960. Die ouwe had een aandeel op vak M (oude vak M)
Daarna ben ik aangestoken door het virus wat Feyenoord heet.
Nog steeds en ik ben nu 57 gaan we om de 14 dagen naar de Kuip
Quiroz
 Quiroz - donderdag 25 november 2010 - 20:49   quote  deeplink  
Het maakt eigenlijk niet zoveel uit of het er met de paplepel ingegoten is of dat het per toeval gebeurd zoals bij Els.

Hier is iedereen voor Ajax, als ik naar het schoolplein ging werd er Ajax, Ajax gezongen, maar ik was daar wel een beetje klaar mee. Ik zag ergens in 2004, Feyenoord bovenaan staan (spaarzaam inderdaad) en ik zei; ik ben voor Feyenoord. Werd door mijn buren (was ik toen) uitgelachen, maar ik weet of ik de club toen gelijk ging volgen, maar het seizoen 2004-2005 ben ik ergens in het begin supporter geworden en op 6 jarige leeftijd zat ik op www.feyenoord.netwerk.to de scorebordverslagen van Don Paul te lezen. Ik weet nog dat ik iets naar de TV heb gegooid toen Kalou de 2-1 maakte tegen Schalke en opeens het beeld wegviel omdat Prins Bernhard was overleden.

Mijn eerste Feyenoord shirt dateerde ook van dat seizoen, ene Kuyt, nummer 7 stond er achter op. Nog nooit ben ik trotster op een Feyenoord-shirt geweest dan dat shirt...

Hoogtepunt voor mij: Feyenoord-Ajax 3-2, moet je nagaan in welke tijd ik supporter ben..

Feyenoord, a religion
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 25 november 2010 - 20:57   quote  deeplink  
vanaf 1980 ..AD toernooitjes enzo enzo
Quiroz
 Quiroz - donderdag 25 november 2010 - 21:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 november 2010 - 20:57 schreef Leon FR1908 het volgende:
vanaf 1980 ..AD toernooitjes enzo enzo
oud-t11520.jpg
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 25 november 2010 - 21:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 november 2010 - 21:00 schreef Quiroz het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
hahahahaha vandaag zeker !!
Quiroz
 Quiroz - donderdag 25 november 2010 - 21:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 november 2010 - 21:03 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

vandaag
Vandaag ben je een QKO

Quiroz Kale Opa
El Jardinero
 El Jardinero - donderdag 25 november 2010 - 21:07   quote  deeplink  
Het is er met de paplepel ingegoten, maar ik mag wel zeggen dat ik meteen de vuurdoop kreeg in een bijna lege kuip! kijk hieronder de link die nog steeds op youtube staat..... toen was het al slecht.
Maar ja, zoals Bos het van de week had gezegd, feyenoord fan ben je niet voor je lol!

http://www.youtube.com/watch?v=O9-zxKAm-_U

Mooiste europese wedstrijd die ik ooit mee mocht maken: Tottenham uit met Gary Lineker in de spits!
Quiroz
 Quiroz - donderdag 25 november 2010 - 21:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 november 2010 - 21:07 schreef El Jardinero het volgende:
Het is er met de paplepel ingegoten, maar ik mag wel zeggen dat ik meteen de vuurdoop kreeg in een bijna lege kuip! kijk hieronder de link die nog steeds op youtube staat..... toen was het al slecht.
Maar ja, zoals Bos het van de week had gezegd, feyenoord fan ben je niet voor je lol!

http://www.youtube.com/watch?v=O9-zxKAm-_U

Mooiste europese wedstrijd die ik ooit mee mocht maken: Tottenham uit met Gary Lineker in de spits!
Dan valt mijn debuut nog mee toen er 20000 zaten:O
ted
 ted - donderdag 25 november 2010 - 21:11   quote  deeplink  
1967 of 1968 Een bus vol met de jeugd van voetbalclub sleeuwijk.Ik was tien of elf.
er stonden nog houten banken in de kuip .Wij zaten lange zijde .
en op de terugreis kregen we een beker ranja en OOO zo geweldig een marsreep,de avond van mijn leven Door de spanning wel mijn regenpak vergeten mee te nemen uit de kuip ,was mijn moeder niet zo blij mee.oja het was een avondwedstrijd tegen wie???
Els
 Els - donderdag 25 november 2010 - 21:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 november 2010 - 21:07 schreef El Jardinero het volgende:
Het is er met de paplepel ingegoten, maar ik mag wel zeggen dat ik meteen de vuurdoop kreeg in een bijna lege kuip! kijk hieronder de link die nog steeds op youtube staat..... toen was het al slecht.
Maar ja, zoals Bos het van de week had gezegd, feyenoord fan ben je niet voor je lol!

http://www.youtube.com/watch?v=O9-zxKAm-_U

Mooiste europese wedstrijd die ik ooit mee mocht maken: Tottenham uit met Gary Lineker in de spits!
Met Israel als trainer was ook in mijn beleving het absolute dieptepunt.
El Jardinero
 El Jardinero - donderdag 25 november 2010 - 21:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 november 2010 - 21:10 schreef Quiroz het volgende:

[..]

Dan valt mijn debuut nog mee toen er 20000 zaten:O
Tja en ik vraag me af, of dat nou echt het diepste punt was! Volgens mij werden ze toen in dat jaar nog "gewoon" derde!
El Jardinero
 El Jardinero - donderdag 25 november 2010 - 21:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 november 2010 - 20:57 schreef Leon FR1908 het volgende:
vanaf 1980 ..AD toernooitjes enzo enzo
Heb ik ook nog eentje meegemaakt, weet niet meer welke wedstrijd maar was het debuut van Lars Elstrup. die scoorde vanuit een vrije trap. die bal ging van een meter of dertig boven in de kruising... het welbekende verhaal daarna niets meer vernomen van deze deen!
Quiroz
 Quiroz - donderdag 25 november 2010 - 21:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 november 2010 - 21:12 schreef El Jardinero het volgende:

[..]

Tja en ik vraag me af, of dat nou echt het diepste punt was! Volgens mij werden ze toen in dat jaar nog "gewoon" derde!
Welk jaar?
El Jardinero
 El Jardinero - donderdag 25 november 2010 - 21:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 november 2010 - 21:11 schreef Els het volgende:

[..]

Met Israel als trainer was ook in mijn beleving het absolute dieptepunt.
en wie liep daar tussen................ juist Mario!! heb nog een shirt van hem uit die tijd en tevens vanuit zijn Pisa tijd.. wordt volgens mij toch tijd deze weg te gooien :)
El Jardinero
 El Jardinero - donderdag 25 november 2010 - 21:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 november 2010 - 21:14 schreef Quiroz het volgende:

[..]

Welk jaar?
ik dacht 1986-1987!
Quiroz
 Quiroz - donderdag 25 november 2010 - 21:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 november 2010 - 21:16 schreef El Jardinero het volgende:

[..]

ik dacht 1986-1987!
Kan zijn, maar ik hoorde dat we rond die tijd ook de elfde plaats werd gekoesterd?

Eigenlijk is het nog nooit zo slecht gegaan als nu.
Els
 Els - donderdag 25 november 2010 - 21:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 november 2010 - 21:15 schreef El Jardinero het volgende:

[..]

en wie liep daar tussen................ juist Mario!! heb nog een shirt van hem uit die tijd en tevens vanuit zijn Pisa tijd.. wordt volgens mij toch tijd deze weg te gooien :)
Welnee. Gewoon bewaren en trots op zijn
El Jardinero
 El Jardinero - donderdag 25 november 2010 - 21:19   quote  deeplink  
Onder Israel wel ieder jaar europees voetbal!! maar het was niet om aan te zien..
Bokito
 Bokito - donderdag 25 november 2010 - 21:23   quote  deeplink  
Met m'n grote broer naar Feyenoord - Xerxes DHZ. Feyenoord verloor (weet niet meer met hoeveel).
Toch vanaf dat moment behept met het virus.
Ga nog steeds met m'n broer naar nagenoeg elke thuiswedstrijd.
hotjumper
 hotjumper - donderdag 25 november 2010 - 21:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 25 november 2010 - 20:00 schreef Feyenoord till i die het volgende:
....Toen mijn opa daarna een filmpje liet zien van Benfica uit in 1970, met daarop de beelden van mijn overgrootvader in vol ornaat op de boot met het orgel was ik verkocht.
met de boot naar Benfica was 1963, is m'n vader ook mee geweest, met de waterman.

Het gejuich van m'n vader weet ik nog toen Feyenoord de wereldbeker won, maar zelf vond ik Rikkie en Slingertje belangrijker, 's nachts je bed uit om Cassius Clay te zien boksen en klop zien krijgen van Joe Frazier. Dat is het eerste sportevenement dat ik mij echt herinner. (waarschijnlijk omdat ik voor moest opstaan). Op de voetbalclub won ik een beeldje van sjaak swart bij de tombola, waarna ik de woede van mijn leider op de hals haalde door het in de sloot te gooien. Met een buurman mocht ik mee naar de laatste, echte voetbalclub uit 020, FC Amsterdam, die toen nog regelmatig het olympisch stadion uitverkochten. Tussen Tita Tovenaar, de vloek van de woeste wolf, Swiebertje en Q en Q door volgde ik Feyenoord met als één van de hoogtepunten de UEFA cup finale van 1974.
Omdat ik zelf voetbalde, kwam het er nooit van naar de kuip te gaan behalve dan voor David Bowie en Bruce Springsteen. In de jaren 80 gingen we wel meestal met wat gasten van mn elftal naar de uitwedstrijden tegen de joden. Met de introductie van de champions league ben ik naar bijna alle Europese thuiswedstrijden geweest. De finale van 2002 heb ik gemist omdat mijn schoonvader op sterven lag, dus die heb ik op tv gekeken. Volgens mij ben ik één van de weinigen die zijn vader voor het eerst heeft meegenomen naar de kuip volgens mij was dat tegen Lazio Roma. Sinds ik gestopt ben met voetbal heb ik een seizoenskaart vak X.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 25 november 2010 door hotjumper --
sevillana
 sevillana - donderdag 25 november 2010 - 23:03   quote  deeplink  
meneer Cor Steyn in de Kuip op de middenstip met z'n orgel, en allemaal meezingen; "hand in hand, .. kameraden" etc etc
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 25 november 2010 - 23:17   quote  deeplink  
Was nog klein broekemans toen ik met m'n moeder in Rotterdam was, op weg naar Ter Meulen, en allerlei vlaggen zag die uitdroegen dat Feyenoord winnaar was van een cup...
Dat was anno 1970. De vonk sprong pas echt over toen Feyenoord in een razend spannende wedstrijd tegen de Tukkers in de Kuip uiteindelijk met 3-2 won en landskampioen werd. Was in 1974.
Al mijn vriendjes toen voor 020. Versterkte alleen maar míjn Feyenoord-gevoel.
sevillana
 sevillana - donderdag 25 november 2010 - 23:32   quote  deeplink  
Reinier Kreijermaat (Speler 1959-1964)

Middenvelder - Beertje Kreijermaat was een sleutelfiguur in de terugkeer aan de nationale top begin jaren '60. De rechtsmidden voegde een broodnodige dosis inzet en agressie toe aan het technisch verzorgde spel dat het team eind jaren '50 speelde. In 1964 maakte een beenbreuk een einde aan zijn carrière.
Geboortedatum: 25 april 1935 (Utrecht)
Competitiewedstrijden: 149 (28 doelpunten)

Ik was als jong ventje samen met m'n vader aanwezig in het stadion toen hij z'n been brak. Grote consternatie toen in de Kuip, het verhaal gaat dat sommige toeschouwers toen de breuk hebben gehoord? Ik heb het i.i.g. niet gehoord maar ik kan met het voorval nog wel herinneren.
wime
 wime - donderdag 25 november 2010 - 23:59   quote  deeplink  
ik was nog een jochie van een jaar of 12 uit brabant toen ik met me'n oom die op spangen woonde naar feijenoord ging ( feijenoord in de oude spelling) Daarna in de Afrikaanderwijk gewerkt met junks.(OHVA) voor mijn gevoel al hondert jaar supporter
evh112
 evh112 - vrijdag 26 november 2010 - 01:21   quote  deeplink  
Het was voor mij in 1995 toen er een of andere club veel prijzen won. En meteen was het een hype om voor de club te zijn bij mij op de basisschool.
Laat dat nou net ff niet in mijn karakter zitten, en ik koos dus voor de tegenpool.
Toen was ik 10 en ik heb sindsdien nog geen 1 seconde spijt van die keuze!
Sterker nog, ik ben nog alleen maar meer achter die keuze gaan staan.

Wat hebben wij toch een mooie club!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5131
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Jeugd sentimenten van de doorsnee Feyenoordert









0.0074539