BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Trainer Frank de Boer en technisch directeur Danny Blind

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Pema
 Pema - zaterdag 27 november 2010 - 14:06   quote  deeplink  
De groep Cruijff heeft als toekomstplaatje voor ogen om Jol te laten opvolgen door Frank de Boer en Danny Blind als technisch directeur aan te stellen. Wanneer je naar een meer Ajax-getinte invulling van het technische beleid wilt, lijkt mij dat een goede en voor de hand liggende keus.

Wat mij betreft ASAP!
Pietje
 Pietje - zaterdag 27 november 2010 - 14:38   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 november 2010 - 14:06 schreef Pema het volgende:
De groep Cruijff heeft als toekomstplaatje voor ogen om Jol te laten opvolgen door Frank de Boer en Danny Blind als technisch directeur aan te stellen. Wanneer je naar een meer Ajax-getinte invulling van het technische beleid wilt, lijkt mij dat een goede en voor de hand liggende keus.

Wat mij betreft ASAP!
Het klinkt wel aardig, maar ik ben erg bang dat het nu nog te vroeg voor Frank de Boer is. Wat dat betreft denk ik met grote weemoed terug aan de jonge Danny Blind als hoofdcoach en de jonge Jan Wouters die ook - naar later is gebleken - te vroeg voor de leeuwen zijn geworpen. De gevolgen daarvan kennen we. Ik hoop dat Frank de Boer nog wat extra tijd wordt gegund om te rijpen. Ooit zal hij de trainer/coach van Ajax-1 worden, maar om dat nu al moet gebeuren..? Zelf zou ik erg graag een andere Frank voor de groep zien staand, namelijk Frank Rijkaard. Ook een echte Ajacied en met veel (buitenlandse) ervaring. Maar ja, dat zal wel een utopische wens zijn.
PSVMocro
 PSVMocro - zaterdag 27 november 2010 - 15:11   quote  deeplink  
Rijkaard heeft het zonder Ten Cate ook niet al te best gedaan. Blijkbaar is die combinatie wel ijzersterk.
Pietje
 Pietje - zaterdag 27 november 2010 - 16:56   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 november 2010 - 15:11 schreef PSVMocro het volgende:
Rijkaard heeft het zonder Ten Cate ook niet al te best gedaan. Blijkbaar is die combinatie wel ijzersterk.
Daar zou jij best wel eens gelijk in kunnen hebben, PSVMocro!
Dan moet Ajax beide heren maar naar Ajax laten komen. En eerlijk is eerlijk, Henk ten Cate heeft het destijds bij Ajax niet slecht gedaan, immers in het seizoen 2006-2007 miste hij het kampioenschap met Ajax op één zielig doelpuntje na ten voordele van PSV. Zo dicht bij het kampioenschap is Ajax lange tijd niet geweest... En samen met Frank Rijkaard? Ik zou er zo maar voor opteren!
daninho
 daninho - zaterdag 27 november 2010 - 17:15   quote  deeplink  
waarom niet
alibabba
 alibabba - zaterdag 27 november 2010 - 17:17   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 november 2010 - 14:38 schreef Pietje het volgende:

[..]

Het klinkt wel aardig, maar ik ben erg bang dat het nu nog te vroeg voor Frank de Boer is. Wat dat betreft denk ik met grote weemoed terug aan de jonge Danny Blind als hoofdcoach en de jonge Jan Wouters die ook - naar later is gebleken - te vroeg voor de leeuwen zijn geworpen. De gevolgen daarvan kennen we. Ik hoop dat Frank de Boer nog wat extra tijd wordt gegund om te rijpen. Ooit zal hij de trainer/coach van Ajax-1 worden, maar om dat nu al moet gebeuren..? Zelf zou ik erg graag een andere Frank voor de groep zien staand, namelijk Frank Rijkaard. Ook een echte Ajacied en met veel (buitenlandse) ervaring. Maar ja, dat zal wel een utopische wens zijn.
Ik denk eerlijk gezegd dat het ook nog te vroeg voor Frank de Boer is. Ik zou Frank de Boer liever een hele tijd zien naast een sterke ervaren man. Een man die naar buiten toe door iedereen, zelfs in Rotterdam, word gepruimd om het imago van Ajax op te krikken. Frank Rijkaard is een optie, maar eerlijk gezegd heb ik in hem enige twijfel. Waar ik echt niet aan twijfel is Johan Neeskens. Ik heb hem als voetbalkenner en als mens ontzettend hoog zitten en hij zou met steun van Cruijff het zeker gaan maken. Hij heeft met de beste mensen gewerkt, oa V.Gaal, Hiddink en Rijkaard en heeft het in zijn tijd als trainer bij Nec uitstekend gedaan. Met zijn hardheid als speler en trainer zou het in combinatie met Frank de Boer uitstekend klikken. Mensen zitten niet meteen aan Neeskens te denken, maar ik heb geen enkele twijfel bij deze HELD.
Pietje
 Pietje - zaterdag 27 november 2010 - 17:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 november 2010 - 17:17 schreef alibabba het volgende:

[..]

Ik denk eerlijk gezegd dat het ook nog te vroeg voor Frank de Boer is. Ik zou Frank de Boer liever een hele tijd zien naast een sterke ervaren man. Een man die naar buiten toe door iedereen, zelfs in Rotterdam, word gepruimd om het imago van Ajax op te krikken. Frank Rijkaard is een optie, maar eerlijk gezegd heb ik in hem enige twijfel. Waar ik echt niet aan twijfel is Johan Neeskens. Ik heb hem als voetbalkenner en als mens ontzettend hoog zitten en hij zou met steun van Cruijff het zeker gaan maken. Hij heeft met de beste mensen gewerkt, oa V.Gaal, Hiddink en Rijkaard en heeft het in zijn tijd als trainer bij Nec uitstekend gedaan. Met zijn hardheid als speler en trainer zou het in combinatie met Frank de Boer uitstekend klikken. Mensen zitten niet meteen aan Neeskens te denken, maar ik heb geen enkele twijfel bij deze HELD.
Ik ben het inderdaad met je eens, alibabba. Johan Neeskens wordt als trainer zeer ondergewaardeerd. Weet jij waar hij nu werkzaam is? Bij mij is hij een beetje uit beeld.
Per4manc
 Per4manc - zaterdag 27 november 2010 - 18:02   quote  deeplink  
Zie liever een trainer met meer ervaring voor de groep staan dan Frank de Boer. Cruijff zijn vorige trainers tip (MvB) heeft verschrikkelijk veel geld en weinig succes gebracht.
alibabba
 alibabba - zaterdag 27 november 2010 - 18:07   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 november 2010 - 17:30 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik ben het inderdaad met je eens, alibabba. Johan Neeskens wordt als trainer zeer ondergewaardeerd. Weet jij waar hij nu werkzaam is? Bij mij is hij een beetje uit beeld.
Neeskens is nu werkloos, want hij is samen met Frank Rijkaard iets meer dan een maand geleden bij Galatasaray vertrokken. Dit was een persbericht op 20-10 van dit jaar; De wegen van Frank Rijkaard en Galatasaray scheiden per direct. Ook assistent-trainer Johan Neeskens legt zijn taken per direct neer. Het tweetal vertrekt bij de topclub uit Istanbul in goed overleg. De slechte resultaten in het huidige seizoen vormen de aanleiding voor het opstappen van de Nederlanders.

Ik denk overigens niet dat ze bij AJAX met Neeskens op de proppen komen. Voor de buitenwereld is Neeskens "te normaal", maar juist dat zou wel eens de kracht kunnen zijn i.c.m. Frank de Boer. Het liefste zien vooral de media blaaskaken, maar ik hou van normale gasten. Een normaal iemand kan AJAX juist nu heel erg goed gebruiken.
Pietje
 Pietje - zaterdag 27 november 2010 - 18:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 november 2010 - 18:07 schreef alibabba het volgende:

[..]

Neeskens is nu werkloos, want hij is samen met Frank Rijkaard iets meer dan een maand geleden bij Galatasaray vertrokken. Dit was een persbericht op 20-10 van dit jaar; De wegen van Frank Rijkaard en Galatasaray scheiden per direct. Ook assistent-trainer Johan Neeskens legt zijn taken per direct neer. Het tweetal vertrekt bij de topclub uit Istanbul in goed overleg. De slechte resultaten in het huidige seizoen vormen de aanleiding voor het opstappen van de Nederlanders.

Ik denk overigens niet dat ze bij AJAX met Neeskens op de proppen komen. Voor de buitenwereld is Neeskens "te normaal", maar juist dat zou wel eens de kracht kunnen zijn i.c.m. Frank de Boer. Het liefste zien vooral de media blaaskaken, maar ik hou van normale gasten. Een normaal iemand kan AJAX juist nu heel erg goed gebruiken.
Ik wist niet dat Johan Neeskens ook bij Galatasaray trainde. Ik ben tot voor twee maanden erg veel van huis geweest, dus miste ik nogal eens wat... Van Frank Rijkaard was ik wel op de hoogte.
Ik ben het overigens geheel met je eens: Johan Neeskens is het type "doe maar lekker gewoon" en daar houd ik ook wel van. Bovendien, jij schreef het ook, heeft hij erg goed werk verricht in Nijmegen! Maar ja, dat deed Martin Jol ook maar dan bij RKC ;-) Mijn grootste voorkeur is het duo Frank Rijkaard en Henk ten Cate. Die hebben bewezen een gouden koppel te zijn. Financieel zal dat ongetwijfeld onhaalbaar zijn, maar aan de andere kant zal het ook heel veel op gaan leveren! Bovendien verwacht ik eerlijk gezegd ook niet (meer) dat Henk ten Cate nu nog het ambt van assistent-trainer ambieert...
remco k
 remco k - zaterdag 27 november 2010 - 18:50   quote  deeplink  
Als er 1 ding is wat Ajax niet moet doen, dan is het Blind weer aanstellen als TD, die man is zijn bijnaam meer dan waard en dat kan niet als TD. Wat ik ervan hoorde was dat Blind als assistent zal blijven funtctioneren, die man is juist goed in het spelers "knuffelen" en is een uitermate goede verbindingsfactor tussen technische staf en spelers..

Blind als TD is in mijn optiek wederom een mislukkingsrecept, maar goed, ik sta wel 300% achter de plannen en opruimingsactie van Cruijff en consorten, dus al hun zeggen dat dit zou moeten werken, dan krijgt het mijn onvoorwaardelijke steun.
Pietje
 Pietje - zaterdag 27 november 2010 - 19:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 november 2010 - 18:50 schreef remco k het volgende:
Als er 1 ding is wat Ajax niet moet doen, dan is het Blind weer aanstellen als TD, die man is zijn bijnaam meer dan waard en dat kan niet als TD. Wat ik ervan hoorde was dat Blind als assistent zal blijven funtctioneren, die man is juist goed in het spelers "knuffelen" en is een uitermate goede verbindingsfactor tussen technische staf en spelers..

Blind als TD is in mijn optiek wederom een mislukkingsrecept, maar goed, ik sta wel 300% achter de plannen en opruimingsactie van Cruijff en consorten, dus al hun zeggen dat dit zou moeten werken, dan krijgt het mijn onvoorwaardelijke steun.
Oh, ik zal het zeker steunen wanneer dit doorgang zal vinden. Alleen ben ik erg bang dat Frank de Boer te vroeg "gebracht" gaat worden. Volgens mij is hij er nu nog niet aan toe. Hij is beslist een toptalent, maar dat waren Danny Blind, Jan Wouters en Marco van Basten ook. Ik denk wanneer je Frank de Boer nu naar voren schuift, hij net zo zal afbranden als mijn drie andere voorbeelden. Ajax moet structureel veranderen en dan moeten ze aan de top beginnen: het bestuur dus. Mensen aanstellen met een voetbal-hart (Ajax-hart) en geen zakelijke managers pur sang in verband met het leiden van het "bedrijf Ajax".
alibabba
 alibabba - zaterdag 27 november 2010 - 19:12   quote  deeplink  
quote:

Ik sta er ook niet achter wanneer Blind het TD op zich gaat nemen. Ik zou die rol laten doen door Frank Rijkaard die wordt voorzien van de adviezen van Cruijff. Blind moet een verantwoordelijke functie voor de Jeugdopleiding krijgen en v.Basten zou de A1 moeten gaan leiden. Bovendien krijgt hetgeen Cruijff zou doen ook mijn onvoorwaardelijke steun.
alibabba
 alibabba - zaterdag 27 november 2010 - 19:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 november 2010 - 19:02 schreef Pietje het volgende:

[..]

Oh, ik zal het zeker steunen wanneer dit doorgang zal vinden. Alleen ben ik erg bang dat Frank de Boer te vroeg "gebracht" gaat worden. Volgens mij is hij er nu nog niet aan toe. Hij is beslist een toptalent, maar dat waren Danny Blind, Jan Wouters en Marco van Basten ook. Ik denk wanneer je Frank de Boer nu naar voren schuift, hij net zo zal afbranden als mijn drie andere voorbeelden. Ajax moet structureel veranderen en dan moeten ze aan de top beginnen: het bestuur dus. Mensen aanstellen met een voetbal-hart (Ajax-hart) en geen zakelijke managers pur sang in verband met het leiden van het "bedrijf Ajax".
Helemaal mee eens Pietje!
Royansky ermelo
 Royansky ermelo - zaterdag 27 november 2010 - 19:18   quote  deeplink  
De boer lijkt me een uitstekende keuze,alleen wil hij nog niet weg bij oranje!!
Blind als TD ook prima (als die van Geel maar heel ver!!! weg blijft bij de
Arena).En Cruijff for presdent!!! AJAX komt er snel weer bovenop let maar opmijn woorden.
misschien dit seizoen wel al kampioen,gezien de laatste uitslag van pissvee.
PSVMocro
 PSVMocro - zaterdag 27 november 2010 - 20:01   quote  deeplink  
quote:

Toevallig zag ik vandaag een bericht dat Arnesen bezig is met zijn laatste jaar bij Chelsea. Hij heeft zin in een nieuwe uitdaging. Als Ajax hem kan strikken, dan heb je wel een stevige technische directeur die 10 jaar bij PSV en 5 jaar bij Chelsea met veel succes heeft gewerkt. Ik hoop het niet, want dan ga ik de nieuwe koers toch een stuk serieuzer nemen met zo een zwaargewicht in de organisatie.
alibabba
 alibabba - zaterdag 27 november 2010 - 20:17   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 november 2010 - 20:01 schreef PSVMocro het volgende:

[..]

Toevallig zag ik vandaag een bericht dat Arnesen bezig is met zijn laatste jaar bij Chelsea. Hij heeft zin in een nieuwe uitdaging. Als Ajax hem kan strikken, dan heb je wel een stevige technische directeur die 10 jaar bij PSV en 5 jaar bij Chelsea met veel succes heeft gewerkt. Ik hoop het niet, want dan ga ik de nieuwe koers toch een stuk serieuzer nemen met zo een zwaargewicht in de organisatie.
Arnesen, Rijkaard en Neeskens zijn dan allemaal werkloos. Binnenhalen die helden...;-)
PSVMocro
 PSVMocro - zaterdag 27 november 2010 - 20:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 november 2010 - 20:17 schreef alibabba het volgende:

[..]

Arnesen, Rijkaard en Neeskens zijn dan allemaal werkloos. Binnenhalen die helden...;-)
Wat doe je dan met Blind en De Boer? :P
remco k
 remco k - zaterdag 27 november 2010 - 22:52   quote  deeplink  
De Boer zou tot aan na de komende EK bij het NL elftal kunnen blijven, al zou ik hem graag trainer zien worden van Ajax, maar anders kan hij de A1 er bij blijven doen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 27 november 2010 - 23:22   quote  deeplink  
Guus Hiddink als zijnde Technisch Directeur heeft een huis in Amsterdam
Ten Cate weer als Hoofdtrainer terug naar Ajax halen met Frank de Boer als zijn assistent.
Gegarandeerd de 3e ster!
remco k
 remco k - zondag 28 november 2010 - 01:18   quote  deeplink  
Hiddink gaat niet naar Ajax komen, die vult z'n zakken lekker in Turkije
alibabba
 alibabba - zondag 28 november 2010 - 20:33   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 november 2010 - 20:39 schreef PSVMocro het volgende:

[..]

Wat doe je dan met Blind en De Boer? :P
Blind een verantwoordelijke functie geven voor de Jeugdopleiding en Frank de Boer assistent van Neeskens. Arnesen/Rijkaard met steun van Cruijff Technisch Directeur maken en v.Basten trainer van de A1 maken. Algemeen Directeur word Arnesen of Rijkaard, de juiste bestuurders aanstellen en de Jeugdopleiding door Cruijff reorganiseren. Ajax word zo weer helemaal gezond.
alibabba
 alibabba - zondag 28 november 2010 - 21:37   quote  deeplink  
Trouwens was ik de naam van Molenaar vergeten. Hij is voor mij ook kandidaat om Algemeen Directeur te worden. De beurs nu verlaten kan niet, maar wanneer het enigzins kan, moet AJAX daar gelijk naar handelen. Er moet enkel en alleen naar het sportieve gekeken worden. Wanneer Ajax structureel gezond is, komt het sportieve dik in orde en komen de miljoenen vanzelf.
Twan
 Twan - zondag 28 november 2010 - 23:38   quote  deeplink  
Het ontbreekt bij Ajax aan mensen met een Ajaxhart en verleden. Als Technisch Directeur zou ik Cruijff graag willen aanstellen. Het moet een persoon zijn met verstand van voetbal,en iemand die goed met geld kan omgaan. Als adviseur kan Cruijff de juiste spelers voor Ajax aanwijzen die betaalbaar zijn. Scouts heeft Ajax genoeg, en samen kan dat een ideale combinatie zijn. Na vandaag is Martin Jol in mijn ogen definitief gezakt. Een mislukte tactiek tegen VVV...hoe hopeloos,met een speler als Ozbilliz op de bank!!! Ik denk toch dat Frank de Boer een goede optie is. Hij heeft ondertussen veel van BvM opgestoken en zal alleen nog maar groeien. Ook een optie, als assistent of evt TD : Bergkamp!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3098
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Trainer Frank de Boer en technisch directeur Danny Blind

0.0087339