|
|
bj..
|
|
|
Ajax heeft zich bij Arsenal gemeld om een transfer van Nicklas Bendtner te bespreken. De Deens international is in Londen niet verzekerd van een basisplaats en Arsenal wil hem nu voor een goed bedrag van de hand doen. Arsenal wil Bendtner echter alleen voor een goed bedrag laten vertrekken. Ajax beschikt niet over de financiële middelen om de spits te betalen, maar er wordt gespeculeerd over een ruil met Luis Suarez. Arsenal zou dan ook nog een bepaald bedrag bij moeten betalen.
Dit lijkt me een supergoede aanwinst voor ajax en dan hebben we gelijk een vervanger voor suarez in huis. Zou Bendtner goed samen kunnen slepen met El Hamdaoui |
|
|
|
|
ajacied
|
|
|
waar heb je dat vandaan ? lijkt me onzin |
|
|
|
|
Pjettr
|
|
|
|
|
|
bj..
|
|
|
Het gerucht doet op verschillende sites de ronde. Maar er zal dan ook een rechtsbuiten moeten komen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 november 2010 - 09:15 schreef bj.. het volgende:Het gerucht doet op verschillende sites de ronde. Maar er zal dan ook een rechtsbuiten moeten komen. Waarom, Sulejmani speelde daar goed tegen VVV de tweede helft, Jozerfzoon Ozbiliz en nog 2/3 gasten uit de A1 die er aan komen, waarom dus kopen? |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
Lijkt me niet dat zo'n jongen graag in NL wil voetballen. En ik denk dat we betere middenvelders nodig hebben. |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 november 2010 - 10:16 schreef Rogier het volgende:Lijkt me niet dat zo'n jongen graag in NL wil voetballen. En ik denk dat we betere middenvelders nodig hebben. Denk dat wel helemaal geen middenvelders meer nodig hebben. We kunnen nu al 1-8-2 spelen... |
|
|
|
|
PS25
|
|
|
Weer 1 in de categorie eerst zien dan geloven, maar als hij komt dan zal El Hamdaoui meer van de zijkant gaan spelen. Volgens mij heeft hij dat bij AZ ook gedaan. Met Ozbiliz, Sulejmani en Jozefzoon heb je daar genoeg mensen omheen.
Het middenveld hoeft voor het lopende seizoen niet versterkt te worden, maar Jol moet gewoon vasthouden aan De Zeeuw, Enoh en Eriksen als diepste middenvelder. Hoe meer er gerouleerd wordt, hoe onsamenhangender het wordt.
Bendtner zou een goede spits voor Ajax zijn, maar ik ga ervan uit dat hij niet komt |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
Als dit waarheid wordt dan is het een superdeal van ajax zou ik denken, bendtner is er eentje in de categorie: basisspeler, talent en aanspeelpunt. Dit zou echt super zijn, al denk ik niet dat hij bij ajax wil voetballen. Mocht hij dit wel doen Dan wordt ajax kampioen omdat het kan gaan voetballen op de manier zoals ze graag doen.
Super! |
|
|
|
|
Klaas123
|
|
|
Bendtner valt in de categorie Janko. Wat een matige spits zeg.. pff.. |
|
|
|
|
jacqueline
|
|
|
rechter rijtje is in zicht! zonder Schwalbuarez, Vertonghen, en misschien wel Stekelenburg en Urby. |
|
|
|
|
anti010
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 november 2010 - 12:19 schreef jacqueline het volgende:rechter rijtje is in zicht! zonder Schwalbuarez, Vertonghen, en misschien wel Stekelenburg en Urby. dat valt reuze mee allemaal. Suarez ( doet ajax meer tekort dan dat het goed loopt, dus lekker weg in de winterstop en een zak geld mee, en bendtner deze kant op) Vertongen blijft het seizoen afmaken ( moet ook de positie op de ranglijst nog hoopvol zijn) Stekelenburg ( zelfde als vertongen) Urby ( OPROTTEN en een strik er omheen, mateloos uit vorm, en maakt elke week weer cruciale fouten. Waarom blijven ze hem opstellen, zet een andere jeugdspeler er in.
Blind gaat helaas naar groningen, hij wil weg. |
|
|
|
|
PS25
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 november 2010 - 12:19 schreef jacqueline het volgende:rechter rijtje is in zicht! zonder Schwalbuarez, Vertonghen, en misschien wel Stekelenburg en Urby. Dan komt er ongeveer 40 miljoen binnen! Ik gok dat ze dan nog een aankoopje zullen doen in de winterstop. |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 november 2010 - 12:19 schreef jacqueline het volgende:rechter rijtje is in zicht! zonder Schwalbuarez, Vertonghen, en misschien wel Stekelenburg en Urby. Rechterrijtje is altijd in zicht... gewoon naar rechts kijken op teletekstpagina 818... zien we ook nog een oude bekende staan |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
quote: BETERE middenvelders schreef ik. Die er nu lopen kunnen er niks van. |
|
|
|
|
corvermeer
|
|
|
kom op jongens niet zo negatief ik zeg je als die bentner komt dan heb je n goeie in huis dus van mij mag hij komen het liefst met de winterstop al |
|
|
|
|
Harm de Graaf
|
|
|
quote: Vorig seizoen waren we nog allemaal lyrisch over De Zeeuw (vorig seizoen één van de sterkhouders), scoorde Siem aan de lopende band en zagen we allemaal hoe Enoh vooral verdedigend zijn mannetje stond. Dus hoezo hebben we nu ineens BETERE middenvelders nodig? De Zeeuw en Enoh zijn gewoon nog wat vermoeid na een zwaar WK en Siem komt op dit moment niet tot zijn recht omdat hij niet om een aanspeelpunt heen kan spelen. Ik voorspel dat de komst van een aanspeelpunt als Bendtner ook Siem weer over zijn dode punt heen gaat helpen. En anders hebben we altijd nog Lodeiro, waarin ik nog steeds heel veel vertrouwen heb. Dus volgens mij ligt het probleem zeker niet op het middenveld. We moeten alleen de juiste poppetjes op de juiste plek zien te krijgen om het team binnen een 4-3-3 systeem te laten renderen.
Kortom: "Die er nu lopen kunnen er niks van" vind ik een bijzonder zwak argument en het irriteert me eerlijk gezegd ook dat sommige mensen zo simpel denken... |
|
|
|
|
joey
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 november 2010 - 13:27 schreef Harm de Graaf het volgende:[..] Vorig seizoen waren we nog allemaal lyrisch over De Zeeuw (vorig seizoen één van de sterkhouders), scoorde Siem aan de lopende band en zagen we allemaal hoe Enoh vooral verdedigend zijn mannetje stond. Dus hoezo hebben we nu ineens BETERE middenvelders nodig? De Zeeuw en Enoh zijn gewoon nog wat vermoeid na een zwaar WK en Siem komt op dit moment niet tot zijn recht omdat hij niet om een aanspeelpunt heen kan spelen. Ik voorspel dat de komst van een aanspeelpunt als Bendtner ook Siem weer over zijn dode punt heen gaat helpen. En anders hebben we altijd nog Lodeiro, waarin ik nog steeds heel veel vertrouwen heb. Dus volgens mij ligt het probleem zeker niet op het middenveld. We moeten alleen de juiste poppetjes op de juiste plek zien te krijgen om het team binnen een 4-3-3 systeem te laten renderen. Kortom: "Die er nu lopen kunnen er niks van" vind ik een bijzonder zwak argument en het irriteert me eerlijk gezegd ook dat sommige mensen zo simpel denken... Zwaar eens! |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 november 2010 - 13:27 schreef Harm de Graaf het volgende:[..] Vorig seizoen waren we nog allemaal lyrisch over De Zeeuw (vorig seizoen één van de sterkhouders), scoorde Siem aan de lopende band en zagen we allemaal hoe Enoh vooral verdedigend zijn mannetje stond. Dus hoezo hebben we nu ineens BETERE middenvelders nodig? De Zeeuw en Enoh zijn gewoon nog wat vermoeid na een zwaar WK en Siem komt op dit moment niet tot zijn recht omdat hij niet om een aanspeelpunt heen kan spelen. Ik voorspel dat de komst van een aanspeelpunt als Bendtner ook Siem weer over zijn dode punt heen gaat helpen. En anders hebben we altijd nog Lodeiro, waarin ik nog steeds heel veel vertrouwen heb. Dus volgens mij ligt het probleem zeker niet op het middenveld. We moeten alleen de juiste poppetjes op de juiste plek zien te krijgen om het team binnen een 4-3-3 systeem te laten renderen. Kortom: "Die er nu lopen kunnen er niks van" vind ik een bijzonder zwak argument en het irriteert me eerlijk gezegd ook dat sommige mensen zo simpel denken... Zwaar oneens ! Dit zijn niet de middenvelders waar Ajax mee de toekomst moet ingaan. Ze kunnen nog geen eens de bal over 3 meter bij elkaar in de voeten passen. Vorig seizoen heeft Ajax de eerste 6 maanden volledig op Suarez geleefd...pas in feb/maart (na 2 gelijke spelen na winterstop) is het aardig gaan draaien.
Ajax wil toch weer de beste worden met 'Ajax voetbal' ? Nou...ik heb gisteren Barca gezien en laat dat nu maar eens het mikpunt worden. Cruyff heeft die hele club zo opgezet dat nu, 10-15 jaar later er het beste voetbal (het ajax voetbal) ter wereld wordt gespeeld. En laat die Johan Cruyff dat nu net ook voor Ajax voor ogen hebben.
Dan kom je er echt niet met een De Zeeuw, De Jong of Enoh. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 november 2010 - 13:27 schreef Harm de Graaf het volgende:[..] Vorig seizoen waren we nog allemaal lyrisch over De Zeeuw (vorig seizoen één van de sterkhouders), scoorde Siem aan de lopende band en zagen we allemaal hoe Enoh vooral verdedigend zijn mannetje stond. Dus hoezo hebben we nu ineens BETERE middenvelders nodig? De Zeeuw en Enoh zijn gewoon nog wat vermoeid na een zwaar WK en Siem komt op dit moment niet tot zijn recht omdat hij niet om een aanspeelpunt heen kan spelen. Ik voorspel dat de komst van een aanspeelpunt als Bendtner ook Siem weer over zijn dode punt heen gaat helpen. En anders hebben we altijd nog Lodeiro, waarin ik nog steeds heel veel vertrouwen heb. Dus volgens mij ligt het probleem zeker niet op het middenveld. We moeten alleen de juiste poppetjes op de juiste plek zien te krijgen om het team binnen een 4-3-3 systeem te laten renderen. Kortom: "Die er nu lopen kunnen er niks van" vind ik een bijzonder zwak argument en het irriteert me eerlijk gezegd ook dat sommige mensen zo simpel denken... Ik ben het helemaal met je eens, Harm. Goed verwoord. Hier hoeft niks aan toegevoegd te worden. Kortom: + 1 !! Maar wel met Johan Cruijff
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 30 november 2010 door Pietje -- |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 november 2010 - 14:14 schreef Rogier het volgende:[..] Zwaar oneens ! Dit zijn niet de middenvelders waar Ajax mee de toekomst moet ingaan. Ze kunnen nog geen eens de bal over 3 meter bij elkaar in de voeten passen. Vorig seizoen heeft Ajax de eerste 6 maanden volledig op Suarez geleefd...pas in feb/maart (na 2 gelijke spelen na winterstop) is het aardig gaan draaien. Ajax wil toch weer de beste worden met 'Ajax voetbal' ? Nou...ik heb gisteren Barca gezien en laat dat nu maar eens het mikpunt worden. Cruyff heeft die hele club zo opgezet dat nu, 10-15 jaar later er het beste voetbal (het ajax voetbal) ter wereld wordt gespeeld. En laat die Johan Cruyff dat nu net ook voor Ajax voor ogen hebben. Dan kom je er echt niet met een De Zeeuw, De Jong of Enoh. Is wat voor te zeggen...
ik ga even epibreren... |
|
|
|
|
jacqueline
|
|
|
quote: niet lang meer... dan moet je omhoog kijken en in het ergste geval naar links ;-) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Kunnen er niks van is niet echt juist, dezelde middenvelders die het vorig jaar juist zo goed deden lopen er nu nog steeds. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 november 2010 - 14:14 schreef Rogier het volgende:[..] Zwaar oneens ! Dit zijn niet de middenvelders waar Ajax mee de toekomst moet ingaan. Ze kunnen nog geen eens de bal over 3 meter bij elkaar in de voeten passen. Vorig seizoen heeft Ajax de eerste 6 maanden volledig op Suarez geleefd...pas in feb/maart (na 2 gelijke spelen na winterstop) is het aardig gaan draaien. Ajax wil toch weer de beste worden met 'Ajax voetbal' ? Nou...ik heb gisteren Barca gezien en laat dat nu maar eens het mikpunt worden. Cruyff heeft die hele club zo opgezet dat nu, 10-15 jaar later er het beste voetbal (het ajax voetbal) ter wereld wordt gespeeld. En laat die Johan Cruyff dat nu net ook voor Ajax voor ogen hebben. Dan kom je er echt niet met een De Zeeuw, De Jong of Enoh. het voetbal dat Brca gister op de mat legde, is niet te vergelijken met het ajaxvoetbal, het enige dat overeen komt is de aanvallende intentie, maar ook Barca speelt niet met vleugelaanvallers. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote: wtf is epibreren man?epileren ken ik wel????doe ik elke week man...;-0
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 30 november 2010 door joduh -- |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote: Iets aangepast in mijn voordeel.. hahaha
quote: |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 november 2010 - 14:56 schreef remco k het volgende:[..] het voetbal dat Brca gister op de mat legde, is niet te vergelijken met het ajaxvoetbal, het enige dat overeen komt is de aanvallende intentie, maar ook Barca speelt niet met vleugelaanvallers. Vind ik wel...o.k. het sneller maar het is wel een team waarbij iedereen elkaars positie kan overnemen, waar backs erover heen komen (en er ook iets zinnigs meedoen) en superkorte, maar strakke passing. En ook barca heeft een superspeler die de trekker overhaalt als het even wat minder loopt. Haal Messi weg en barca stond ook niet zo hoog hoor.
Tuurlijk is er wel wat anders....met het oude Ajax voetbal haal je het nu in de veranderde voetbalwereld ook niet meer. Maar laat dit maar ons mikpunt worden. Dan zie ik dus geen toekomst voor De Jong, De Zeeuw en Enoh.
Spelers als Davids, R. de Boer, Seedorf etc. dat zijn Ajax voetballers en die zijn er nog steeds hoor ! |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 november 2010 - 16:39 schreef Rogier het volgende:[..] Vind ik wel...o.k. het sneller maar het is wel een team waarbij iedereen elkaars positie kan overnemen, waar backs erover heen komen (en er ook iets zinnigs meedoen) en superkorte, maar strakke passing. En ook barca heeft een superspeler die de trekker overhaalt als het even wat minder loopt. Haal Messi weg en barca stond ook niet zo hoog hoor. Tuurlijk is er wel wat anders....met het oude Ajax voetbal haal je het nu in de veranderde voetbalwereld ook niet meer. Maar laat dit maar ons mikpunt worden. Dan zie ik dus geen toekomst voor De Jong, De Zeeuw en Enoh. Spelers als Davids, R. de Boer, Seedorf etc. dat zijn Ajax voetballers en die zijn er nog steeds hoor ! Juist met oude Ajaxspel kan je als club met mindere spelers verassen. Het totaalvoetbal is van alle tijden. Juist als je als Ajaxzijnde 442 gaat spelen ben je kansloos. Bijna elk team speelt het tegenwoordig alleen met betere spelers dus zal je het taktisch moeten oplossen!! |
|
|
|
|
uitnoord2
|
|
|
rogier helemaal mee eens, mensen geven nu af op alles wat ze lezen en zeggen wij hebben de goede spelers, maar het tegendeel is waar, suares heeft ajax deels ten schande gebracht, deels door zijn voetbal deels door het bijten, ajax zal flink geld verliezen door zijn manier van doen. daarbij komt nog eens dat ajax ook spelers heeft die totaal geen inzet tonen, of door voortijdig weten te vertrekken of door het te druk zijn met opnemen van videoclips, als mijn baas hoort dat ik beun, lig ik er uit, emanuelson voetbalt als iemand die hier totaal niet meer hoort, zet hem op de tribune en geef de jeugd de kans, wat enoh betreft, pffff die draait zolang om zijn as dat ie waarscheinlijk te bezopen is om de bal nog goed weg te krijgen, de jong vind ik helemaal een giller, dat die nog mag meespelen is mij een raadsel, eind vorig jaar scoorde hij voor het laatst, dat was tevens zijn laatste goedgeplaatste bal, dat Vertonghen en stekelenburg straks zullen kiezen voor het grote geld is zeer begrijpelijk en dat hebben ze ook verdient, maar wat doen we ermee, we hebben al 6 probleem gevallen op het veld rondsukkelen |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 november 2010 - 16:39 schreef Rogier het volgende:[..] Vind ik wel...o.k. het sneller maar het is wel een team waarbij iedereen elkaars positie kan overnemen, waar backs erover heen komen (en er ook iets zinnigs meedoen) en superkorte, maar strakke passing. En ook barca heeft een superspeler die de trekker overhaalt als het even wat minder loopt. Haal Messi weg en barca stond ook niet zo hoog hoor. Tuurlijk is er wel wat anders....met het oude Ajax voetbal haal je het nu in de veranderde voetbalwereld ook niet meer. Maar laat dit maar ons mikpunt worden. Dan zie ik dus geen toekomst voor De Jong, De Zeeuw en Enoh. Spelers als Davids, R. de Boer, Seedorf etc. dat zijn Ajax voetballers en die zijn er nog steeds hoor ! De Zeeuw zou daar prima inpassen, overigens zou Barca zonder Messi nog steeds zo hoog staan, heel vaak zijn zijn goals de derde of de vierde goal.. Het elftal is dusdanig goed dat ze een gemis van Messi gemakkelijk kunnen opvangen. |
|
|
|
|
Blokkie1974
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 november 2010 - 00:57 schreef bj.. het volgende:Ajax heeft zich bij Arsenal gemeld om een transfer van Nicklas Bendtner te bespreken. De Deens international is in Londen niet verzekerd van een basisplaats en Arsenal wil hem nu voor een goed bedrag van de hand doen. Arsenal wil Bendtner echter alleen voor een goed bedrag laten vertrekken. Ajax beschikt niet over de financiële middelen om de spits te betalen, maar er wordt gespeculeerd over een ruil met Luis Suarez. Arsenal zou dan ook nog een bepaald bedrag bij moeten betalen. Dit lijkt me een supergoede aanwinst voor ajax en dan hebben we gelijk een vervanger voor suarez in huis. Zou Bendtner goed samen kunnen slepen met El Hamdaoui Ik denk dat ajax niet het salaris wat Bendtner vraagt gaat bieden. Die komt niet voor 1,5 M per jaar hoor, die wel het dubbele. Denk dat ajax dit nooit gaat betalen. Denk dat ajax bij het vertrek van Luis zich moet gaan focussen op een goede buitenspeler in plaats van een Centrale spits. |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 november 2010 - 19:11 schreef remco k het volgende:[..] De Zeeuw zou daar prima inpassen, overigens zou Barca zonder Messi nog steeds zo hoog staan, heel vaak zijn zijn goals de derde of de vierde goal.. Het elftal is dusdanig goed dat ze een gemis van Messi gemakkelijk kunnen opvangen. zonder Messi kunnen ze hun aandacht op de rest loslaten. Met Messi ben je 2 tot 3 spelers altijd kwijt en hij heeft de gouden pass |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 november 2010 - 19:47 schreef Blokkie1974 het volgende:[..] Ik denk dat ajax niet het salaris wat Bendtner vraagt gaat bieden. Die komt niet voor 1,5 M per jaar hoor, die wel het dubbele. Denk dat ajax dit nooit gaat betalen. Denk dat ajax bij het vertrek van Luis zich moet gaan focussen op een goede buitenspeler in plaats van een Centrale spits. Onzin! Je kunt of een transfersom betalen of dat geld bevriezen voor salaris, en een centrumspits moeten ze juist wel hebben! |
|
|
|
|
Harm de Graaf
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 november 2010 - 14:14 schreef Rogier het volgende:[..] Zwaar oneens ! Dit zijn niet de middenvelders waar Ajax mee de toekomst moet ingaan. Ze kunnen nog geen eens de bal over 3 meter bij elkaar in de voeten passen. Vorig seizoen heeft Ajax de eerste 6 maanden volledig op Suarez geleefd...pas in feb/maart (na 2 gelijke spelen na winterstop) is het aardig gaan draaien. Ajax wil toch weer de beste worden met 'Ajax voetbal' ? Nou...ik heb gisteren Barca gezien en laat dat nu maar eens het mikpunt worden. Cruyff heeft die hele club zo opgezet dat nu, 10-15 jaar later er het beste voetbal (het ajax voetbal) ter wereld wordt gespeeld. En laat die Johan Cruyff dat nu net ook voor Ajax voor ogen hebben. Dan kom je er echt niet met een De Zeeuw, De Jong of Enoh. Ik hoor weinig steekhoudende argumenten waarom De Zeeuw, De Jong en Enoh er niets van zouden kunnen, behalve de modequote dat ze 'elkaar nog geen eens de bal over 3 meter in de voeten kunnen passen' (het stokpaardje van Van der Gijp toch?). De Zeeuw is een uitstekende speler die zich vorig jaar in goede doen in de basis van het Nederlands elftal wist te spelen (met concurrentie van bijv. Affelay, Nigel de Jong, Bommel, Schaars, VdV en Sneijder). Dan kun je nu niet ineens verklaren dat hij er helemaal niets meer van kan. Enoh speelde aan het begin van het seizoen een bijzonder sterke reeks. In de eerste wedstrijden van het seizoen was Enoh wekelijks de uitblinker. Maar ook hij heeft een WK in de benen zitten en gaat dat op een gegeven moment natuurlijk voelen. En De Jong was de tweede helft van het vorige seizoen in een aantal wedstrijden beslissend met zeer belangrijke goals. Voor een middenvelder scoorde hij toen bijzonder veel goals. Dat zou hij toch niet ineens verleerd zijn?
Ik vind het zo makkelijk om spelers op deze manier af te schrijven. Natuurlijk gaan er ook bij de middenvelders op dit moment veel dingen fout, maar dat betekent niet meteen dat ze er niets van kunnen. Iedereen heeft wel eens een mindere periode en nu zijn er ook nog logische verklaringen voor aan te dragen (het WK). Het is in mijn ogen de makkelijkste weg om dan maar spelers af te schrijven en te HOPEN dat opvolgers beter functioneren. In mijn ogen zit het probleem meer in het type spel, waardoor andere delen van het team minder functioneren. Als je in de voorhoede geen speler hebt die een bal kan vasthouden, dan wordt het op een gegeven moment flipperkastvoetbal en dan is het niet zo gek dat je als team behoorlijk wat goals om de oren krijgt. Dat hoeft dan ook niet primair aan de verdedigers te liggen, het ligt in dat geval dan meer aan de speelstijl en het ontbreken van bepaalde type spelers. Met 11 messi's word je geen kampioen en met 11 Stekelenburgjes ook niet. Het systeem zou altijd leidend moeten zijn wanneer er nieuwe spelers worden gekocht en dat is bij de aankoop van El Hamdaoui duidelijk niet het geval geweest. Ik vermoed dat ze met de aankoop van Mounir hadden geanticipeerd op een vertrek van Suarez. En toen vervolgens bleek dat Suarez toch bleef en er geen centjes meer waren voor een deugdelijk aanspeelpunt toen hebben ze nog even snel Mido binnen gehaald. De volgorde van de aankopen is in dit geval dus niet goed geweest. Ze hadden eerst een aanspeelpunt moeten halen en dan pas een opvolger voor Suarez (op het moment dat hij zou vertrekken). Nu willen ze El Hamdaoui als aanspeelpunt laten fungeren, terwijl we allemaal kunnen zien dat hij dat niet is. Daarom is het dus ook niet zo gek dat ze Suarez willen ruilen voor Bendtner. |
|
|
|
|
BD
|
|
|
quote:Op woensdag 01 december 2010 - 09:55 schreef Harm de Graaf het volgende:[..] Ik hoor weinig steekhoudende argumenten waarom De Zeeuw, De Jong en Enoh er niets van zouden kunnen, behalve de modequote dat ze 'elkaar nog geen eens de bal over 3 meter in de voeten kunnen passen' (het stokpaardje van Van der Gijp toch?). De Zeeuw is een uitstekende speler die zich vorig jaar in goede doen in de basis van het Nederlands elftal wist te spelen (met concurrentie van bijv. Affelay, Nigel de Jong, Bommel, Schaars, VdV en Sneijder). Dan kun je nu niet ineens verklaren dat hij er helemaal niets meer van kan. Enoh speelde aan het begin van het seizoen een bijzonder sterke reeks. In de eerste wedstrijden van het seizoen was Enoh wekelijks de uitblinker. Maar ook hij heeft een WK in de benen zitten en gaat dat op een gegeven moment natuurlijk voelen. En De Jong was de tweede helft van het vorige seizoen in een aantal wedstrijden beslissend met zeer belangrijke goals. Voor een middenvelder scoorde hij toen bijzonder veel goals. Dat zou hij toch niet ineens verleerd zijn? Ik vind het zo makkelijk om spelers op deze manier af te schrijven. Natuurlijk gaan er ook bij de middenvelders op dit moment veel dingen fout, maar dat betekent niet meteen dat ze er niets van kunnen. Iedereen heeft wel eens een mindere periode en nu zijn er ook nog logische verklaringen voor aan te dragen (het WK). Het is in mijn ogen de makkelijkste weg om dan maar spelers af te schrijven en te HOPEN dat opvolgers beter functioneren. In mijn ogen zit het probleem meer in het type spel, waardoor andere delen van het team minder functioneren. Als je in de voorhoede geen speler hebt die een bal kan vasthouden, dan wordt het op een gegeven moment flipperkastvoetbal en dan is het niet zo gek dat je als team behoorlijk wat goals om de oren krijgt. Dat hoeft dan ook niet primair aan de verdedigers te liggen, het ligt in dat geval dan meer aan de speelstijl en het ontbreken van bepaalde type spelers. Met 11 messi's word je geen kampioen en met 11 Stekelenburgjes ook niet. Het systeem zou altijd leidend moeten zijn wanneer er nieuwe spelers worden gekocht en dat is bij de aankoop van El Hamdaoui duidelijk niet het geval geweest. Ik vermoed dat ze met de aankoop van Mounir hadden geanticipeerd op een vertrek van Suarez. En toen vervolgens bleek dat Suarez toch bleef en er geen centjes meer waren voor een deugdelijk aanspeelpunt toen hebben ze nog even snel Mido binnen gehaald. De volgorde van de aankopen is in dit geval dus niet goed geweest. Ze hadden eerst een aanspeelpunt moeten halen en dan pas een opvolger voor Suarez (op het moment dat hij zou vertrekken). Nu willen ze El Hamdaoui als aanspeelpunt laten fungeren, terwijl we allemaal kunnen zien dat hij dat niet is. Daarom is het dus ook niet zo gek dat ze Suarez willen ruilen voor Bendtner. |
|
|
|
|
BD
|
|
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op woensdag 01 december 2010 - 09:55 schreef Harm de Graaf het volgende:[..] Ik hoor weinig steekhoudende argumenten waarom De Zeeuw, De Jong en Enoh er niets van zouden kunnen, behalve de modequote dat ze 'elkaar nog geen eens de bal over 3 meter in de voeten kunnen passen' (het stokpaardje van Van der Gijp toch?). De Zeeuw is een uitstekende speler die zich vorig jaar in goede doen in de basis van het Nederlands elftal wist te spelen (met concurrentie van bijv. Affelay, Nigel de Jong, Bommel, Schaars, VdV en Sneijder). Dan kun je nu niet ineens verklaren dat hij er helemaal niets meer van kan. Enoh speelde aan het begin van het seizoen een bijzonder sterke reeks. In de eerste wedstrijden van het seizoen was Enoh wekelijks de uitblinker. Maar ook hij heeft een WK in de benen zitten en gaat dat op een gegeven moment natuurlijk voelen. En De Jong was de tweede helft van het vorige seizoen in een aantal wedstrijden beslissend met zeer belangrijke goals. Voor een middenvelder scoorde hij toen bijzonder veel goals. Dat zou hij toch niet ineens verleerd zijn? Ik vind het zo makkelijk om spelers op deze manier af te schrijven. Natuurlijk gaan er ook bij de middenvelders op dit moment veel dingen fout, maar dat betekent niet meteen dat ze er niets van kunnen. Iedereen heeft wel eens een mindere periode en nu zijn er ook nog logische verklaringen voor aan te dragen (het WK). Het is in mijn ogen de makkelijkste weg om dan maar spelers af te schrijven en te HOPEN dat opvolgers beter functioneren. In mijn ogen zit het probleem meer in het type spel, waardoor andere delen van het team minder functioneren. Als je in de voorhoede geen speler hebt die een bal kan vasthouden, dan wordt het op een gegeven moment flipperkastvoetbal en dan is het niet zo gek dat je als team behoorlijk wat goals om de oren krijgt. Dat hoeft dan ook niet primair aan de verdedigers te liggen, het ligt in dat geval dan meer aan de speelstijl en het ontbreken van bepaalde type spelers. Met 11 messi's word je geen kampioen en met 11 Stekelenburgjes ook niet. Het systeem zou altijd leidend moeten zijn wanneer er nieuwe spelers worden gekocht en dat is bij de aankoop van El Hamdaoui duidelijk niet het geval geweest. Ik vermoed dat ze met de aankoop van Mounir hadden geanticipeerd op een vertrek van Suarez. En toen vervolgens bleek dat Suarez toch bleef en er geen centjes meer waren voor een deugdelijk aanspeelpunt toen hebben ze nog even snel Mido binnen gehaald. De volgorde van de aankopen is in dit geval dus niet goed geweest. Ze hadden eerst een aanspeelpunt moeten halen en dan pas een opvolger voor Suarez (op het moment dat hij zou vertrekken). Nu willen ze El Hamdaoui als aanspeelpunt laten fungeren, terwijl we allemaal kunnen zien dat hij dat niet is. Daarom is het dus ook niet zo gek dat ze Suarez willen ruilen voor Bendtner. Ontzettend goed verwoord! Toch blijf ik zeggen dat El Hammie de rol van Pantelic aankan, maar als het hem niet geleerd word.... Het gaat om het belang van Ajax en Ajax is gebaat bij een echte nummer 9. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ajax zou ook spelen met een echte nummer 9 als ze de Jong op 9 zouden zetten en Mounir daar omheen laten spelen als een type Litmanen. Hij heeft dat ook bij az regelmatig gespeeld. |
|
|
|
|
morkanne
|
|
|
In het beleid van Ajax staat er ook iets over een salarisplafond. Als je het beleidsplan wil uitvoeren moet je het dus wel compleet doen dus ook met maximum salarissen. Dit betekend dat je niet meer moet kijken naar spelers die afgevallen zijn in de "grote" voetballanden want die verdienen te veel |
|
|
|