|
|
Headliner |
|
|
|
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:
'Er is geen trainer die meer talenten heeft opgesteld' (AjaxF-side.nl)
|
|
|
Thomas
|
|
|
Martin Jol lijkt de kritiek over zijn aankoopbeleid zat te zijn. De coach versterkte zijn elftal met bescheiden middelen met ervaren krachten als Teemu Taini, Achmed Mido Hossam en André Ooijer, maar critici beweren dat deze spelers de ontwikkeling van eigen talent alleen maar in de weg staan. Maar er is niet één trainer die meer talenten heeft opgesteld dan ik", verdedigt Jol zich in gesprek met AjaxTV.
De oefenmeester vindt de kritiek dan ook te eenvoudig: Als mensen gewoon analyseren en goed kijken, dan weten ze wel dat er nooit een elftal is geweest met zoveel eigen talenten. Punt", is Jol duidelijk. Je kunt wel gaan zoeken. Op linksbuiten hebben we bijvoorbeeld Aras Özbiliz die daar kan spelen, maar daar hebben we ook Miralem Sulejmani. Hij heeft achttien miljoen euro gekost en dat is ook nog niet afgeschreven. Zo kun je wel door blijven gaan."
Het is een mooi verhaal, vervolgt Jol. We hebben wel eens veertien of vijftien spelers uit de eigen jeugd lopen. Er is niet een trainer die meer Ajacieden heeft opgesteld dan ik. En dan is het vervelend als mensen daarover blijven beginnen. We hebben nog een paar goede jonge jongens lopen. Rodney Sneijder is bijvoorbeeld een leuk talent. Er zijn jongens die aan de deur kloppen.
Jol wil de talenten echter niet te vroeg voor de leeuwen gooien. Ik kan een beetje uit nijd die spelers op gaan stellen, maar we hebben een heel jonge ploeg, zelfs een jongere ploeg dan Feyenoord. Je moet niet om je gelijk te halen allemaal jonge jongens op gaan stellen. Ze moeten er klaar voor zijn", oordeelt Jol tenslotte. Ajax staat momenteel derde in de Eredivisie, met drie punten minder dan PSV en FC Twente. Aankomend weekend wacht voor de ploeg van Jol het thuisduel met NEC. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Dus?? Ze goed laten voetballen is nog een heel ander ding, en het feit dat er veel spelers uit de eigen jeugd in je elftal zitten, betekent niet automatisch dat ze ook allemaal goed genoeg voor je elftal zijn toch?? |
|
|
|
|
joey
|
|
|
hij heeft gelijk om het punt dat er genoef talent vanuit ajax speelt.. Maar het zit het hem nu in dat hij de verkeerde mensen op de verkeerd4e plek zet.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 november 2010 - 14:00 schreef joey het volgende:hij heeft gelijk om het punt dat er genoef talent vanuit ajax speelt.. Maar het zit het hem nu in dat hij de verkeerde mensen op de verkeerd4e plek zet.. En dat er genoeg talent uit de eigen jeugd speelt, zegt ook helemaal niks over de kwaliteiten van die spelers. |
|
|
|
|
joey
|
|
|
ja oke.. maar twijfel nou toch echt zeer of een rodney sneijder nu al zoveel beter is dan siem!?:S |
|
|
|
|
uitnoord2
|
|
|
het verschil van iemand inzetten op de juiste positie en daar zijn spel te showen is iets anders dan iemand neer zetten waar hij niet uit de voeten kan en dan achteraf zeggen je voldoet niet, dus zet ik er een kweek neer die ik heb meegenomen |
|
|
|
|
jacqueline
|
|
|
ik mag het niet zeggen.. maar ik denk dat ik toch nog wel een trainer weet.. volgens mij zitten er wel eens 7-8 uit eigen jeugd tegelijk in dat elftal.... ik noem geen namen. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
|
|
|
Blokkie1974
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 november 2010 - 09:05 schreef Thomas het volgende:Martin Jol lijkt de kritiek over zijn aankoopbeleid zat te zijn. De coach versterkte zijn elftal met bescheiden middelen met ervaren krachten als Teemu Taini, Achmed Mido Hossam en André Ooijer, maar critici beweren dat deze spelers de ontwikkeling van eigen talent alleen maar in de weg staan. Maar er is niet één trainer die meer talenten heeft opgesteld dan ik", verdedigt Jol zich in gesprek met AjaxTV. De oefenmeester vindt de kritiek dan ook te eenvoudig: Als mensen gewoon analyseren en goed kijken, dan weten ze wel dat er nooit een elftal is geweest met zoveel eigen talenten. Punt", is Jol duidelijk. Je kunt wel gaan zoeken. Op linksbuiten hebben we bijvoorbeeld Aras Özbiliz die daar kan spelen, maar daar hebben we ook Miralem Sulejmani. Hij heeft achttien miljoen euro gekost en dat is ook nog niet afgeschreven. Zo kun je wel door blijven gaan." Het is een mooi verhaal, vervolgt Jol. We hebben wel eens veertien of vijftien spelers uit de eigen jeugd lopen. Er is niet een trainer die meer Ajacieden heeft opgesteld dan ik. En dan is het vervelend als mensen daarover blijven beginnen. We hebben nog een paar goede jonge jongens lopen. Rodney Sneijder is bijvoorbeeld een leuk talent. Er zijn jongens die aan de deur kloppen. Jol wil de talenten echter niet te vroeg voor de leeuwen gooien. Ik kan een beetje uit nijd die spelers op gaan stellen, maar we hebben een heel jonge ploeg, zelfs een jongere ploeg dan Feyenoord. Je moet niet om je gelijk te halen allemaal jonge jongens op gaan stellen. Ze moeten er klaar voor zijn", oordeelt Jol tenslotte. Ajax staat momenteel derde in de Eredivisie, met drie punten minder dan PSV en FC Twente. Aankomend weekend wacht voor de ploeg van Jol het thuisduel met NEC. dezelfde Jol is ook verantwoordelijk voor het overnemen van de halve selectie van Raiola.... |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 november 2010 - 18:43 schreef jacqueline het volgende:ik mag het niet zeggen.. maar ik denk dat ik toch nog wel een trainer weet.. volgens mij zitten er wel eens 7-8 uit eigen jeugd tegelijk in dat elftal.... ik noem geen namen. Jol? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 november 2010 - 15:40 schreef joey het volgende:ja oke.. maar twijfel nou toch echt zeer of een rodney sneijder nu al zoveel beter is dan siem!?:S Ik zeg ook niet dat er nu betere spelers rond lopen in de jeugd dan de spelers uit de selectie, ik bedoel alleen te zeggen, dat de jeugd opleiding niet per definitie goed is omdat er veel opgeleide spelers in voetballen. En Rodney en Siem zijn ook niet te vergelijken, Snijder is veel meer een speler zoals zijn broer en moet het dus van de steekpasses hebben, Ik heb beiden zien spelen ten tijden van hun periode in de A1, en ik vind dat ROdney op dat moment misschien wel meer potentie heeft dan z'n broer..
Overigens vind ik dat Eriksen het grootste talent is van de opleiding, alleen gebruikt Jol deze jongen gewoon helemaal verkeerd, voor Eriksen geld hetzelfde als Sulejmani, geef hun het vertrouwen op de juiste posities, en dat zullen ze beiden terug betalen, daar durf ik m'n hand voor in het vuur te steken... |
|
|
|
|
Mastercoen
|
|
|
Urby, Vertonghen, ALdewereild, vd wiel, speelde volgens mij al voor Jol in Ajax 1. Lindgren, enoh, steek en suarez ook. Wat blijft over? dus het valt wel mee met zijn stelling dat hij veel eigen jeugd heb laten spelen. Overigens heeft ie bij mij nog crediet op basis van vorig seizoen |
|
|
|
|
Oceanu
|
|
|
"Jol wil de talenten echter niet te vroeg voor de leeuwen gooien. Ik kan een beetje uit nijd die spelers op gaan stellen, maar we hebben een heel jonge ploeg, zelfs een jongere ploeg dan Feyenoord. Je moet niet om je gelijk te halen allemaal jonge jongens op gaan stellen. Ze moeten er klaar voor zijn", oordeelt Jol tenslotte."
Allemaal allemachtig prachtig, maar wat is er lastig aan om, als je 3-0 voor staat en er is nog 20 minuten te spelen, tegen een jonkie te zeggen: Ga jij maar lekker voetballen. Is de enige manier om te zorgen dat ze er klaar voor zijn en dat gebeurt nu ook niet. |
|
|
|
|
morkanne
|
|
|
Dat is wel een dom rekensommetje van Jol. Doordat Feyenoord door blessures van de beoogde keepers een man van 41 jaar opstelt wordt de gemmiddelde leeftijd minstens 1 jaar ouder. Heeft hij ook gezegt hoeveel Nederlanders hij in de basis heeft en hoeveel Nederlanders door zijn aankoopbeleid speelminuten krijgen= |
|
|
|
|
jacqueline
|
|
|
weer een inkoppertje morkanne.... (hoewel die ook wel eens mis gaan). Tel het aantal Nederlanders een bij jullie en dan eens bij Feyenoord? Uiteindelijk zijn dat wel weer de (jonge) jongens die geld op gaan leveren, en waar de supporters toch wat meer achter staan dan die buitenlanders die hier geld proberen te maken als opstap naar grotere ploegen. Ik weet wel dat er maar weinige zijn met echt hart voor de club, maar het is wel wat meer te pruimen als ik nu bijv. die Castagnos zie rondlopen (en niet al te best vaak) dan dat ik een Makaay van 2x zo oud op een veel minder enthousiaste manier op het veld zie. Verder kan ik me eerlijk gezegd niet voorstellen dat het publiek bij jullie het genieten vind als Suarez vanaf minuut 3 (enig respijt heb je gekregen ;-) ) al met zijn handen loopt te gebaren, zijn armen in zijn zij zie staan en eigenlijk niemand anders meer wat gunt. Maar gelukkig hebben we een andere mening, anders zou de Kuip wel heel vol zijn he? |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote: Ik heb een haat/liefde verhouding met hem. Als voetballiefhebber kan ik van hem genieten, hij wisselt geniale momenten af met momenten van totale afwezigheid. Als het niet loopt, dan gaat zijn hoofd omlaag, spuwen zijn ogen vuur en vloekt en tiert hij op iedereen. Zijn bewegingen variëren van pure intimidatie tot die van een gekleineerd kind. Vanavond vroeg naar bed! Zonder een blik op het favoriete tv-programma en ook niet achter je playstation!
Soms zie je een duivelse blik in hem, toont hij zijn dracula-achtige lach en dan gooit hij de ene na de andere actie er uit. Het zijn geniale momenten, die alleen bedacht kunnen zijn door iemand die handelt nog voor zijn schaduw weet wat er gaat gebeuren. Op die momenten houd je van hem, wanneer hij je voetbalhart in extase brengt, door uit een onmogelijke hoek de bal hoog in het dak van het doel te rammen.
Hij kan een hele wedstrijd domineren, 4x scoren en ondanks dat hij zijn geweldige kwaliteiten etaleert en het publiek aan zijn voeten ligt, laat hij gedurende de wedstrijd ook die momenten zien, waarom je hem soms haat. Wanneer hij weer loopt te foeteren op de scheidsrechter, loopt te zuigen bij de tegenstander of het publiek.
Niemand kan beter zuigen dan Luis Alberto Suárez! En dan bedoel ik niet dat Luis uiterst bedreven is in fellatio, maar in het irriteren van zijn hele omgeving. De bewegingkjes richting publiek, het vuurspugende puta richting een verdediger die Luis iets harder heeft aangepakt dat meneer wenst. Maar vooral het vallen, smeken en duiken.
Je ziet het moment voor je. Luis is aan de bal, hij dribbelt, kapt, draait en ineens is daar de versnelling. Via een geniale kluts neemt hij de bal vervolgens mee langs de verdediger de zestien in en ineens voelt Luis het contact. Niemand ziet het, maar Luis voelt het en met een uitermate dramatische val valt hij neer. Gekrenkt, gewond, aangeschoten, maar vooral vragend om de penalty die hij even later beheerst zal benutten. De vingers gaan vooruit en schieten in het rond, als ware hij Billy the Kid.
Luis Alberto Suárez, de koning van de schwalbe. Je haat zijn kunsten, of je aanbid ze. Zoals elke sterspeler heeft Luis Suárez momenten van grootsheid en momenten van pure valsheid. Maradonna scoorde met de hand van God. Thierry Henry hield met zijn hand de bal binnen om vervolgens de assist te geven op de goal die Frankrijk naar het WK bracht. Eric Cantona vloog een supporter van de tegenpartij middels een karatetrap aan en Christiano Ronaldo liet onlangs zijn elleboog spreken. Het zijn allemaal wereldsterren en de schwalbes van Luis Suárez geven aan dat hem een grote toekomst staat te wachten. Wen er maar alvast aan
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 01 december 2010 door Ride -- |
|
|
|
|
jacqueline
|
|
|
dat heb je zelf niet bedacht, grapjas. |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote: Nop... een FC-Utrecht fan die ik ken ;) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Iets dat ik trouwens totaal niet meer snap, is dat men nog steeds doet voorkomen alsof Suarez nog steeds Swalbes maakt, hij gaat wel eens wat makkelijk liggen, maar ik zie het nooit meer dat hij gaat liggen als hij helemaal niet geraakt is. |
|
|
|
|
jacqueline
|
|
|
joh.. remko, je bent niet serieus man. of zit je in het blinde vak? |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote: Eeh...
ff die foute bril af Jacqie...
de laatste tijd krijgt hij het nadeel van de twijfel.. ook bij de tegenstanders. en de laatste weken was hij te gefrustreerd om nog normaal te reageren maar als aanvoerder moet je altijd klagen bij de scheids als er wat gebeurt.
Suarez is bij lange na niet meer de schwalbe-koning die hij het eerste jaar was. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Graag even met echte voorbeelden komen van dit seizoen. |
|
|
|
|
jacqueline
|
|
|
remko, je gaat me toch niet vragen om alle ajax wedstrijden 'nogmaals' te bekijken, wel? dat kan je me niet aandoen. Weet je, je hoort maandag weer van me... ;-) |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote:Op woensdag 01 december 2010 - 13:10 schreef jacqueline het volgende:remko, je gaat me toch niet vragen om alle ajax wedstrijden 'nogmaals' te bekijken, wel? dat kan je me niet aandoen. Weet je, je hoort maandag weer van me... ;-) Jij komt toch echt met een bepaalde stelling die gebaseerd is op het eerste seizoen waarin hij het bloed onder de nagels haalden van de tegenstanders en scheidsrechters. Afgelopen 2 seizoenen was hij toch daadwerkelijk verandert.
Misschien alleen Ajax - PSV eens helemaal bekijken en dan turfen hoeveel schoppen en klappen hij kreeg en hoeveel keer hij daarvan bij de scheids zeurde.
Denk het mooiste voorbeeldje wat je kan bekijken is de aanslag van Appelvlaai op de achterlijn met gestrekt been die mislukt en daarna het theatraal neervallen van diezelfde Appelvlaai nadat Suarez hem er op wil wijzen dat hij niet slim bezig is. Daarna kan je ook googlen op Suarez die zijn veters aan het strikken is en een knietje van Bakkal krijgt... erg sportief allemaal.
Enige doel en opdracht dat die pisveeërs gekregen hebben van lispelende Rutten was om Suarez net zolang te sarren totdat die van zich afbeet... Zie het resultaat.
Je mag hier best komen maar je moet wel weten waar je het over hebt.. zeker in het hol van de leeuw.
Grappige is dat iedereen Ronaldo, Romario, Cruz, Leonardo blijkbaar vergeten is |
|
|
|
|
jacqueline
|
|
|
Ride.. uiteraard, je hebt gelijk, vooroordelen verdwijnen niet zo makkelijk. Bovendien zie ik het inderdaad door een andere bril. Wat de schwalbes betreft, je hoort maandag van me. Nee, niet vergeten. Leonardo zeker niet. Cruz kan ik me niet zo heel veel van herinneren dat ik me daaraan stoorde, Romario herinner ik me anders... lui, Romario beetje moe. Ronaldo!?! vorige week gezien, en ja, misschien nog wel erger dan jullie Luis in de pels. Ik begrijp het/dat gewoon niet, zulke goede spelers (ahum.. ja, ik geef 't toe ;-). Althans vorig jaar vond ik Luis een goede voetballer. Zulke spelers zouden nog van veel grotere waarde zijn als al dat gebaar achterwege zou blijven. Misschien moet Luis/Ajax zich eens achter de oren krabben als de komende wedstrijden gewonnen worden, en eens zien of Luis niet een beetje een negatieve invloed op de ploeg heeft? |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
quote: ?
ben jij een masochist.. ik wil best die andere partij spelen..
40 jaar... net als goede Whiskey.. lekker rijp dus.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 01 december 2010 door FsideVak129 -- |
|
|
|
|
Maximus
|
|
|
Dat gedrag heeft ie nog steeds die schwalbuarez! Om daar aan voorbij te gaan moet je wel met een hele grote ajaxbril op de tribune zitten!!! |
|
|
|
|
jacqueline
|
|
|
zijn mijn woorden niet ;-) |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op donderdag 02 december 2010 - 12:43 schreef Maximus het volgende:Dat gedrag heeft ie nog steeds die schwalbuarez! Om daar aan voorbij te gaan moet je wel met een hele grote ajaxbril op de tribune zitten!!! oh? |
|
|
|