|
|
afcadavid
|
|
|
Op dit moment zijn ze bezig met het beslissen waar het wk heen gaat in 2018. kandidaten:
NEDERLAND/BELGIE
SPANJE/PORTUGAL
ENGELAND
RUSLAND
Ik hoop zelf echt op nederland en belgie het zou geweldig zijn en dan moet de finale uiteraard in de AMSTERDAM ARENA gespeelt worden |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
Ik denk Rusland, FIFA gaat voor geld, geld, geld |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
en ja hoor... Rusland!
Laat de berichten van omkoping maar komen...
We gaan gezellig in de kou als supporter en spelers honderden kilometers per dag per bus afleggen om uberhaupt bij een bewoonde wereld te komen! |
|
|
|
|
jaja
|
|
|
het werd al verdacht omdat poetin er niet was. fifa kiest eerder voor horloges dan voor voetbal. laat die russen de K*nker krijgen. doorgestoken kaart. ban dat hele wk... |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
|
|
|
afcadavid
|
|
|
wij worden toch wel wereldkampioen:) |
|
|
|
|
afcadavid
|
|
|
btw Qatar is leuk voor wk jammer dat ze dan wel dik in gemaakt gaan worden. achja |
|
|
|
|
jaja
|
|
|
en qatar. al hadden ze de schijn hoog willen houden had je voor een land gekozen die niet zo corrupt is. bbc en al die andere zenders doe je onderzoek. organiseer een echte voetbalbond. doorgestoken kaart organisatie. €€€€€€€€€
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 02 december 2010 door jaja -- |
|
|
|
|
PS25
|
|
|
Ach scheelt Nederland weer een verlies van 200 miljoen ofzo!!!!!!!! Kunnen de azijnpissers van onze samenleving er niet over zeiken |
|
|
|
|
Afcarius
|
|
|
quote:Op donderdag 02 december 2010 - 19:02 schreef PS25 het volgende:Ach scheelt Nederland weer een verlies van 200 miljoen ofzo!!!!!!!! Kunnen de azijnpissers van onze samenleving er niet over zeiken dan nog had ik het liever in engeland gezien, dat is tenminste niet zo verweg en dan had ik er nog heen gekund. |
|
|
|
|
ajacied
|
|
|
Gaat alleen om geld ! wat een ***besluit zeg! had graag gezien dat we wereldkampioen in nederland werden haha |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Ik had Duitsland verwacht.... |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op donderdag 02 december 2010 - 19:02 schreef PS25 het volgende:Ach scheelt Nederland weer een verlies van 200 miljoen ofzo!!!!!!!! Kunnen de azijnpissers van onze samenleving er niet over zeiken Ik ben zeker geen "azijnpisser", integendeel ik ben van nature een groot optimist, een positivo. Als voetballiefhebber vind ik het beslist jammer dat het WK 2018 niet naar Nederland/België is gegaan, maar als econoom ben ik er niet rouwig onder. Een zeker verlies van vele, vele miljoenen blijft ons nu bespaard. Bovendien, juist nu, in een tijd van draconische bezuinigingen (en dat gaan we met z'n allen binnenkort echt heel erg goed merken in onze portemonnee gedurende vele jaren) is het niet te verkopen aan mensen die aan de onderkant van de maatschappij in armoede moeten leven en honger hebben. Ik ben als vrijwilliger verbonden aan de voedselbank en zie - helaas - dat steeds meer mensen een beroep op die voedselbank moeten doen. (Daar heb ik het momenteel erg druk mee, vandaar wat minder bijdragen van mij op dit forum...). Dat zijn veelal mensen die volledig buiten hun schuld in de armoede terecht zijn gekomen. Moeten wij aan hen gaan vertellen, dat we een miljarden-verslindend WK in Nederland gaan houden..? Dat kunnen we echt niet maken! Laat Rusland het maar lekker doen! |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
|
|
|
Ride
|
|
|
Helaas, pindakaas Uitgegeven: 3 december 2010 07:19 Laatst gewijzigd: 3 december 2010 07:19
Goh. De FIFA is niet gezwicht voor de lieve jongetjes van het Nederbelgische WK-bid. Met hun lieve fietsjes. En hun lieve helaas-pindakaas-mentaliteit. Door Thijs Zonneveld. WK2018 naar RuslandFotoserie Geen vloek. Geen middelvingers. Geen boegeroep. De Nederlands-Belgische delegatie in Zürich applaudisseerde nadat Opperchef Sepp bekend had gemaakt dat het WK naar Rusland zou gaan.
Nederlanders en Belgen in pak, keurig netjes met twee handjes op elkaar voor de winnaars. Een lieve glimlach om de mond.
Alsof ze net een potje boter-kaas-en-eieren hadden verloren van hun kleine neefje. Hè, jammer jongens. Helaas, pindakaas. Volgende keer beter. Iemand nog een biertje?
Fietsjes
Drie jaar lang hebben we gelobbyd. Drie jaar lang zijn we met olijke fietsjes van vergadering naar vergadering gepeddeld. Drie jaar lang hebben we de blaren van onze tong geleuterd.
Drie jaar lang hebben de Harry Beentjes, Ruud Gullitten en Jean-Marie Pfaffs van de Lage Landen als Jehovas over de hele wereld gereisd om de blijde boodschap te verkondigen dat het WK Voetbal welkom was in Nederland en België.
Drie jaar lang hebben we handjes geschud met voetbalcriminelen. Drie jaar lang hebben we aan de tenen van Sepp Blatter en zijn vriendjes gesabbeld.
Het resultaat: nul.
Hoe kon het ook anders? De ambassadeurs van het Nederbelgische bid zijn de oorlog in gestuurd zonder wapens. Ze kregen geen (of veel te weinig) smeergeld mee. En ook geen politieke macht.
Rolexen
En ook geen gouden Rolexen, juwelen, privéjets, cruiseschepen en lekkere wijven in limousines. Ze werden in oorlogsgebied gedropt met een fiets en een sporttas met een boekwerk vol leuke feitjes over twee knusse landjes.
Dat was een beetje zoals we vijftien jaar geleden een bataljon soldaten naar Srebrenica stuurden: met een paar klapperpistooltjes en de taak om geen oorlog te voeren in een oorlog.
Nederlanders blinken uit in dingen half doen. Pindakaas is hier niet voor niets zo populair. Je wilt kaas en je wilt pindas en dus smeer je maar iets op je boterham wat er tussenin zit. Van alles een beetje en dus helemaal niks.
Met het WK-bid hebben we precies hetzelfde gedaan. We hebben geprobeerd een WK Voetbal naar ons land te halen op de pindakaas-manier: zonder te kiezen.
Criminele organisatie
Volgens mij zijn er maar twee opties. Óf we vinden dat de FIFA een criminele organisatie is waar je niets mee te maken wilt hebben, óf we trekken alle registers open om die maffiosi te overtuigen dat ze in ons land het beste af zijn.
Als we dat laatste willen, dan moeten we ook bereid zijn om te strooien met steekpenningen voor de FIFA-bobos, bontjassen voor hun vrouwen en diamanten voor hun maîtresses.
Dan moeten we al onze eigen wetten en regels buigen of breken. Dan moeten we al onze hotels te onteigenen en cadeau te doen aan de FIFA. Dan moeten we alle vervelende journalisten achter slot en grendel zetten.
Dan moeten we niet alleen een rijstrookje op de A2 vrijmaken, maar beloven dat we Opperchef Sepp en zijn lakeien vervoeren in helikopters die uitgerust zijn met een jacuzzi gevuld met roze champagne, Yolanthe en Doutzen Kroes.
Spek en bonen
Het gebeurde niet, en het zal ook niet gebeuren in de toekomst. We deden voor spek en bonen mee aan de bidprocedure voor het WK van 2018 en staan straks een beetje te dralen langs de zijlijn als de Spelen van 2028 worden toegewezen.
En daarna doen we tevergeefs nog een paar laffe pogingen om de WKs van 2026 tot en met 2042 te krijgen. We doen het kneuterig halfslachtig en applaudisseren daarna netjes voor ons eigen verlies. Zo zijn wij, en er is niets aan te doen. Helaas, pindakaas.
http://www.nu.nl/column-vrijdag/2393358/helaas-pindakaas.html |
|
|
|