BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Jol per direct weg

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Pietje
 Pietje - maandag 06 december 2010 - 22:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 december 2010 - 22:01 schreef Johnnyafca het volgende:

[..]

Vd Boog gaat niet zo maar weg? Hoe krijgt men die persoon er uit?
Iets negatiefs op WikiLeaks (laten) zetten??
Victor
 Victor - maandag 06 december 2010 - 22:05   quote  deeplink  
Anita op het middenveld voor Enoh of De Zeeuw.
Hij is een balafpakker, heeft nog handelingstempo ook, en kan voetballen.

Linksback Blind of Atouba (geloof me die man kan voetballen ook al geef ik toe dat de voorbereiding stront was)
anti010
 anti010 - maandag 06 december 2010 - 22:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 december 2010 - 22:01 schreef Johnnyafca het volgende:

[..]

Vd Boog gaat niet zo maar weg? Hoe krijgt men die persoon er uit?
Volgende week maandag is de grote ledenvergadering. Dan is het grote moment om door JC en consorten de hele directie er uit te sodemieteren. Het is allemaal een voorop gezet spelletje. EN NU HET HELE BELEID VERANDEREN. Al die JA knikkers en B garnituur van Jol weg, en geef me GVD m'n club terug.
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - maandag 06 december 2010 - 22:07   quote  deeplink  
Wat een hosannastemming ineens! Ook ik zag wel in dat de situatie met Jol inmiddels onhoudbaar was geworden na zijn onophoudelijke klaagzang, maar we moeten nu niet ineens gaan verwachten dat Frank de Boer geen punten meer verspeelt tot aan het einde van het seizoen... Het woord is nu vooral aan het bestuur en de spelers. Het bestuur zou zichzelf onsterfelijk belachelijk maken als ze blijven zitten na het vertrek van Jol. Vd Boog heeft namelijk zelf die miljoenen van Fulham weggewuifd, terwijl we die miljoenen op dat moment prima hadden kunnen gebruiken! En de spelers moeten nu maar eens laten zien wat ze waard zijn.

Ik ben benieuwd of Eriksen zaterdag op 10 speelt. ;-)
Oceanu
 Oceanu - maandag 06 december 2010 - 22:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 december 2010 - 21:56 schreef Pietje het volgende:

[..]

Van den Boog zou mijns inziens nu Johan Cruijff moeten benaderen. Hij zal ongetwijfeld z'n telefoonnummer en z'n e-mailadres hebben. Je moet het ijzer smeden als het heet is...
Zo zou het scenario moeten zijn. Laat van den Boog maar eens zien dat hij een kerel is. Nog een toepasselijk spreekwoord: beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald!
Nu is het moment.
Klopt, maar misschien moet het ook wel andersom zijn. Moet Cruijff nu zeggen: Oké, nu is er dus al behoorlijk vrij baan voor mijn plannen. De komende weken ben ik in Amsterdam om gelijk de basis neer te zetten. Lijkt mij een uitgelezen kans voor de Verlosser.
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - maandag 06 december 2010 - 22:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 december 2010 - 22:03 schreef Pietje het volgende:

[..]

Serieus, daar zat ik net ook al aan te denken. En ook aan Rodney Sneijder.
Ik hoorde laatst zelfs dat ze twijfelden over contractverlenging voor Rodney Sneijder. Is die jongen echt wel zo goed als wij hopen? Hij heeft in ieder geval wel een prima vrije trap in huis, net als zijn grote broer! ;-)
joduh
 joduh - maandag 06 december 2010 - 22:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 december 2010 - 22:07 schreef Harm de Graaf het volgende:
Wat een hosannastemming ineens! Ook ik zag wel in dat de situatie met Jol inmiddels onhoudbaar was geworden na zijn onophoudelijke klaagzang, maar we moeten nu niet ineens gaan verwachten dat Frank de Boer geen punten meer verspeelt tot aan het einde van het seizoen... Het woord is nu vooral aan het bestuur en de spelers. Het bestuur zou zichzelf onsterfelijk belachelijk maken als ze blijven zitten na het vertrek van Jol. Vd Boog heeft namelijk zelf die miljoenen van Fulham weggewuifd, terwijl we die miljoenen op dat moment prima hadden kunnen gebruiken! En de spelers moeten nu maar eens laten zien wat ze waard zijn.

Ik ben benieuwd of Eriksen zaterdag op 10 speelt. ;-)
yepperdepep man.natuurlijk gaan we niet ineens alles winnen.....maar?ik verlies liever met een ECHTE ajacied aan het roer.......
Afcabz
 Afcabz - maandag 06 december 2010 - 22:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 december 2010 - 22:03 schreef Pietje het volgende:

[..]

Serieus, daar zat ik net ook al aan te denken. En ook aan Rodney Sneijder.
hoorde net via vi dat Groningen niet tot koop wil overgaan ,dus laat maar in eigen kamp
en zich bewijzen ,anders kan die binnen onze club een treetje lager ervaring opdoen.
om over een tijd zijn intrede maken
Victor
 Victor - maandag 06 december 2010 - 22:09   quote  deeplink  
Tijd voor Cruijf om zijn babbels om te zetten in daden
1nummer14
 1nummer14 - maandag 06 december 2010 - 22:10   quote  deeplink  
JAAAAAAAHHHHHH!!!!!

AJAX AMSTERDAM!!!

Nu ruim baan voor Johan Cruijff, El Salvador.
legrande
 legrande - maandag 06 december 2010 - 22:19   quote  deeplink  
Die durft niet die scheiterd. Zou wel de best oplossing zijn.
Base
 Base - maandag 06 december 2010 - 22:19   quote  deeplink  
zag het ja... Nog steeds op! Misschien wel goed?
Pietje
 Pietje - maandag 06 december 2010 - 22:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 december 2010 - 22:08 schreef Oceanu het volgende:

[..]

Klopt, maar misschien moet het ook wel andersom zijn. Moet Cruijff nu zeggen: Oké, nu is er dus al behoorlijk vrij baan voor mijn plannen. De komende weken ben ik in Amsterdam om gelijk de basis neer te zetten. Lijkt mij een uitgelezen kans voor de Verlosser.
Ik denk dat het initiatief bij van den Boog moet liggen. Iedereen weet dat Johan Cruijff bereid is te helpen. Dan lijkt het mij logisch - zeker nu - dat Ajax contact met Johan moet opnemen met het verzoek om Ajax uit de impasse te helpen. Niet andersom.
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 06 december 2010 - 22:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 december 2010 - 22:21 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik denk dat het initiatief bij van den Boog moet liggen. Iedereen weet dat Johan Cruijff bereid is te helpen. Dan lijkt het mij logisch - zeker nu - dat Ajax contact met Johan moet opnemen met het verzoek om Ajax uit de impasse te helpen. Niet andersom.
Eens!
Pietje
 Pietje - maandag 06 december 2010 - 22:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 december 2010 - 22:19 schreef legrande het volgende:
Die durft niet die scheiterd. Zou wel de best oplossing zijn.
Je bent ook erg actief op het Feyenoord-forum over Martin Jol ;-)
Het valt mij de laatste tijd sowieso op dat bij jullie veel topics over Ajax worden gestart. Prima hoor... En logisch ook wel, gezien het feit dat Ajax nog altijd zo'n mooie club is.
Ikke_tik
 Ikke_tik - maandag 06 december 2010 - 22:26   quote  deeplink  
Je vergeet "ook" voor Ajax in je laatste zin, Pietje. ;-)
dops
 dops - maandag 06 december 2010 - 22:27   quote  deeplink  
ben benieuwd wat frank de boer doet met ooijer, taino, mido, sukkie, atouba, als ie ooit fit raakt en wat zijn opstelling wordt hoop dat eriksen en daley het vertrouwen krijgen
Pietje
 Pietje - maandag 06 december 2010 - 22:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 december 2010 - 22:26 schreef Ikke_tik het volgende:
Je vergeet "ook" voor Ajax in je laatste zin, Pietje. ;-)
Nou, Ikke_tik, dan zou ik het, in plaats van "ook" willen betitelen als "met name". Hahaha!
Oceanu
 Oceanu - maandag 06 december 2010 - 22:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 december 2010 - 22:27 schreef dops het volgende:
ben benieuwd wat frank de boer doet met ooijer, taino, mido, sukkie, atouba, als ie ooit fit raakt en wat zijn opstelling wordt hoop dat eriksen en daley het vertrouwen krijgen
Ooijer gaat ie houden denk ik. Sukkie wellicht ook. Rest wordt afgevloeid.
Heico
 Heico - maandag 06 december 2010 - 22:38   quote  deeplink  
Ik vind het altijd jammer dat er een "scheiding" moet komen, dat betekent dat er iets niet goed is gegaan. Dat het nu beter is, dat is duidelijk maar het blijft op menselijk niveau jammer.

Dat het juist nú tijd is voor JC om zijn hand te laten zien is ook duidelijk.
Hopen dat F. de Boer Anita en Urby er per direct uit knikkert.....
Denk dat we niet gaan winnen van Milan, maar dat er misschien in de spelersgroep wel wat gebeurt...
dops
 dops - maandag 06 december 2010 - 22:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 december 2010 - 22:34 schreef Oceanu het volgende:

[..]

Ooijer gaat ie houden denk ik. Sukkie wellicht ook. Rest wordt afgevloeid.
oja en cvitanich mischien dat die situatie ook gaat veranderen ik vindt hem niet zo slecht
Pinkeltje
 Pinkeltje - maandag 06 december 2010 - 22:43   quote  deeplink  
Nou dus weer geen kampioen dit jaar.
Krijg ik dan eindelijk eens korting op mijn kaart volgend jaar ipv weer een verhoging om Rik zijn salarisverhoging te betalen.
Hoeveel trainers komen er nog voordat we nu echt eens kampioen worden.
Eindelijk een goede basis, bijna rust in de winterstop .... lekker hoor.
joey
 joey - maandag 06 december 2010 - 22:44   quote  deeplink  
LOL
kom ik 3uur telaat
er een keertje
achter! XD AHHAHAHAHAHAAA
Pietje
 Pietje - maandag 06 december 2010 - 22:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 december 2010 - 22:44 schreef joey het volgende:
LOL
kom ik 3uur telaat
er een keertje
achter! XD AHHAHAHAHAHAAA
Hahaha. Beter laat dan nooit ;-)
soccer
 soccer - maandag 06 december 2010 - 22:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 december 2010 - 21:47 schreef Pietje het volgende:
Het is duidelijk dat Martin Jol de boel niet meer aan het voetballen kreeg. Daarvan was ik met enige regelmaat persoonlijk getuige van. Prima! Maar dit moet wel het begin van een grote schoonmaak zijn. Het kan niet zo zijn dat het alleen aan de trainer ligt. Kom op van den Boog, Van der Aat laat zien dat jullie kerels zijn en verdwijn met Jol. Ajax moet een voetbalclub zijn en geen bedrijf en dat is Ajax veel te veel. Laat nu Johan Cruijff binnen en geef hem de ruimte en carte blanche om Ajax weer AJAX te laten zijn!
denk je echt dat JC dat doet? ik had je met je opleiding en leeftijd verstandiger verwacht.
Pietje
 Pietje - maandag 06 december 2010 - 22:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 december 2010 - 22:53 schreef soccer het volgende:

[..]

denk je echt dat JC dat doet? ik had je met je opleiding en leeftijd verstandiger verwacht.
Ik schreef hierboven al, dat het initiatief niet bij Johan Cruijff hoort te liggen, maar bij de Ajax-leiding. Als Van den Boog het lef heeft, neemt hij contact op met JC met het verzoek Ajax te helpen. Het lijkt me onwaarschijnlijk, dat Johan dat zal weigeren. Zo zou het scenario dienen te zijn. Verstandig genoeg? En wat heeft (mijn) leeftijd daarmee te maken?
FsideVak129
 FsideVak129 - maandag 06 december 2010 - 23:02   quote  deeplink  
cruyfftshirtafca1290088721.jpg
Pietje
 Pietje - maandag 06 december 2010 - 23:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 december 2010 - 23:02 schreef FsideVak129 het volgende:
[ afbeelding ]
:-)
soccer
 soccer - maandag 06 december 2010 - 23:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 december 2010 - 22:58 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik schreef hierboven al, dat het initiatief niet bij Johan Cruijff hoort te liggen, maar bij de Ajax-leiding. Als Van den Boog het lef heeft, neemt hij contact op met JC met het verzoek Ajax te helpen. Het lijkt me onwaarschijnlijk, dat Johan dat zal weigeren. Zo zou het scenario dienen te zijn. Verstandig genoeg? En wat heeft (mijn) leeftijd daarmee te maken?
JC zal allemaal eisen gaan stellen waar directie en bestuur niet aan kunnen voldoen. Als ik jouw topics goed gelezen heb ben je van iets meer dan middelbare leeftijd;-) en heb je een behoorlijke functie.Volgens mij weet je hoe het in (beursgenoteerde) bedrijven aan toe gaat. Dus JC krijgt zijn zin niet en stapt er niet in. We zullen zien wie er in de toekomst gelijk heeft. ik zal de eerste zijn om je te feliciteren als je gelijk hebt.
FsideVak129
 FsideVak129 - maandag 06 december 2010 - 23:13   quote  deeplink  
Ik draag dit shirt de 19e... weet dat er nog een paar zullen zijn

J.C. for President...
bj..
 bj.. - maandag 06 december 2010 - 23:16   quote  deeplink  
Bedankt he Jol!!
Jol heeft er vorig jaar een redelijk jaar van gemaakt knap de champions league gehaald maar in de periode bij ajax vanalles voor elkaar gekregen zoals:

-Atouba gehaald (gigantische mislukking)
-Ooijer gehaald
-Mido gehaald
-Tainio gehaald (totaal geen toegevoegde waarde)
-el hamdaoui gehaald

En nu gaat het even niet goed en stapt meneer meteen op. na deze periode heeft hij toch wel wat verplichtingen richting AJAX en is het wel heel makkelijk om op te stappen.

Als hij deze week nog tekend bij een andere club is het helemaal een slappe zak!
Pietje
 Pietje - maandag 06 december 2010 - 23:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 december 2010 - 23:05 schreef soccer het volgende:

[..]

JC zal allemaal eisen gaan stellen waar directie en bestuur niet aan kunnen voldoen. Als ik jouw topics goed gelezen heb ben je van iets meer dan middelbare leeftijd;-) en heb je een behoorlijke functie.Volgens mij weet je hoe het in (beursgenoteerde) bedrijven aan toe gaat. Dus JC krijgt zijn zin niet en stapt er niet in. We zullen zien wie er in de toekomst gelijk heeft. ik zal de eerste zijn om je te feliciteren als je gelijk hebt.
Natuurlijk zal Johan eisen stellen. Dat doet iedereen die een reorganisatie (want dat gaat het wel worden!) doorvoert. Die eisen had hij in een eerder stadium ook al gesteld, namelijk ten tijde van het trainerschap van Marco van Basten en die eisen waren mijns inziens niet irreeël. Ook voor het bestuur niet, zo heb ik begrepen. Marco van Basten, echter, vond het allemaal te rigoureus, zeker wat de jeugdopleiding betrof en die weigerde een en ander op voorhand uit te voeren, waarna Johan de samenwerking eenzijdig opzegde. Nu zitten we in een volstrekt andere situatie en bovendien heb ik uit Johan's columns in de Telegraaf begrepen, dat hij wel degelijk, opnieuw, bereid is de helpende hand te bieden. Mits Ajax hem vraagt dat te doen!! Welnu, dat is dus mijn punt: de bal ligt bij Rik van den Boog. Als die maar durft.
Overigens had ik een hoge functie in het bedrijfsleven als bankier, echter sinds iets meer dan 2 maanden geniet ik van mijn (vervroegde) penisoen :-) Heerlijk!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 06 december 2010 door Pietje --
soccer
 soccer - maandag 06 december 2010 - 23:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 december 2010 - 23:19 schreef Pietje het volgende:

[..]

Natuurlijk zal Johan eisen stellen. Dat doet iedereen die een reorganisatie (want dat gaat het wel worden!) doorvoert. Die eisen had hij in een eerder stadium ook al gesteld, namelijk ten tijde van het trainerschap van Marco van Basten en die eisen waren mijns inziens niet irreeël. Ook voor het bestuur niet, zo heb ik begrepen. Marco van Basten, echter, vond het allemaal te rigoureus, zeker wat de jeugdopleiding betrof en die weigerde een en ander op voorhand uit te voeren, waarna Johan de samenwerking eenzijdig opzegde. Nu zitten we in een volstrekt andere situatie en bovendien heb ik uit Johan's columns in de Telegraaf begrepen, dat hij wel degelijk, opnieuw, bereid is de helpende hand te bieden. Mits Ajax hem vraagt dat te doen!! Welnu, dat is dus mijn punt: de bal ligt bij Rik van den Boog. Als die maar durft.
Overigens had ik een hoge functie in het bedrijfsleven als bankier, echter sinds iets meer dan 2 maanden geniet ik van mijn (vervroegde) penisoen :-) Heerlijk!
proficiat met je pensioen. ik zie wel hoe het loopt.
Pietje
 Pietje - maandag 06 december 2010 - 23:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 december 2010 - 23:13 schreef FsideVak129 het volgende:
Ik draag dit shirt de 19e... weet dat er nog een paar zullen zijn

J.C. for President...
Zeker, Fside!
En weet je wat ook zo mooi was? Afgelopen maandagavond, nadat Barcelona zijn rivaal Real Madrid met 5-0 had afgedroogd, zei Guardiola, de trainer van Barcelona, dat het prachtige voetbal van hun nog altijd gespeeld wordt met dank aan Johan Cruijff. Ze zijn daar zijn lessen en invloed nog altijd niet vergeten. Dat zei hij letterlijk (in het Spaans dan...).
En zo iemand durft Rik van den Boog niet te benaderen... on-ge-loof-lijk!! Ajax doet zichzelf, en zijn supporters tekort!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 06 december 2010 door Pietje --
Pietje
 Pietje - maandag 06 december 2010 - 23:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 december 2010 - 23:25 schreef soccer het volgende:

[..]

proficiat met je pensioen. ik zie wel hoe het loopt.
Oké en thanks :-)
remco k
 remco k - maandag 06 december 2010 - 23:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 december 2010 - 21:48 schreef alibabba het volgende:

[..]

Er moet geluisterd worden naar Cruijff en dan komt het goed. Vandaag moet ook Vd Boog zijn consequenties trekken, want hij is eindverantwoordelijk voor de gang van zaken bij Ajax.
Hij zal de stemming van de raad afwachten, en dan zullen hun ook de conseuenties moeten inzien, en zelf vertrekken.
FsideVak129
 FsideVak129 - maandag 06 december 2010 - 23:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 december 2010 - 23:19 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik weet niet wat het is maar als je nu tussen 3 meiden ligt heb je het niet verkeerd gedaan Piet.
Anders is het geen echte penis oen...

HAHAHAHAHA ;)

p.s.: J.C. is god... de beste voetballer aller tijden. Kompleter is er nooit geweest.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 06 december 2010 door FsideVak129 --
Pietje
 Pietje - maandag 06 december 2010 - 23:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 december 2010 - 23:37 schreef FsideVak129 het volgende:

[..]

Ik weet niet wat het is maar als je nu tussen 3 meiden ligt heb je het niet verkeerd gedaan Piet.
Anders is het geen echte penis oen...

HAHAHAHAHA ;)

p.s.: J.C. is god... de beste voetballer aller tijden. Kompleter is er nooit geweest.
Whahahahaha! Dat had ik mooi niet gezien, Fside. Whahahaha!! Tja waar de mond vol van is... Hahahaha!!! Nee hoor, ik lig niet tussen 3 meiden. Ik heb genoeg aan mijn echtgenote. Ik heb wel een dochter, een schoondochter en een kleindochter, maar daar blijf ik van af, anders krijg je van die Oostenrijkse toestanden. Fritzl heet die kerel toch, die zijn dochter vele jaren had misbruikt? Bah... enkel de gedacht al!
En ja, Johan is voor mij de enige - met zijn ervaring en zijn visie - die mijn (en jouw) Ajax weer AJAX kan laten zijn!
verbrande harry
 verbrande harry - dinsdag 07 december 2010 - 08:29   quote  deeplink  
mannen,

martin weg is dan de shit bij ajax opgelost?
Ride
 Ride - dinsdag 07 december 2010 - 09:22   quote  deeplink  
m1fzsp3a77bz.jpg
m1fzsp3a44dz.jpg
jacqueline
 jacqueline - dinsdag 07 december 2010 - 11:29   quote  deeplink  
die andere is ook leuk.. ik weet alleen niet hoe ik die er in krijg.
http://www.toonvandriel.nl/
jacqueline
 jacqueline - dinsdag 07 december 2010 - 11:29   quote  deeplink  
http://www.toonvandriel.nl/home/462/de-jolletjes
bedoel ik
anti010
 anti010 - dinsdag 07 december 2010 - 12:19   quote  deeplink  
Zoals ik al eerder heb gezegd, Ajax is een wespennest. Hij kon in Juli weg en kregen we een zakgeld toe. Nu vraagt hij om ontslag en hij krijgt het meteen. Hij heeft vorig jaar wel alle records verbroken in de competities. De meeste doelpunten voor, de minst tegen een inhaal race waar menig topteam een puntje aan kan zuigen. Hij vroeg alleen dat pantelic en rommedaal mog blijven dan had je nu ook dat gezeur met El Hammie en suarez niet gehad. Oke de man had een uitstraling van een Kamper ( niet dat ik daar wat tegen heb) maar dat is Ajax onwaardig. Ik hoop dat Frankie het weer op de rails krijgt, dan kom ik graag weer kijken.Hij is een jongen met een Ajax achtergrond, maarja dat was Van basten ook. Als hij het kan gaan managen met JC op de achtergrond ( en dan wel luisteren) dan zie ik het nog wel goed komen.
En laten we de ledenvergadering volgende week maaandag maar afwachten, misschien gebeuren er nog meer mooie dingen ( Bestuur eruit)
Ride
 Ride - dinsdag 07 december 2010 - 12:21   quote  deeplink  
quote:
hahaha

die kan je niet "pakken" is beveiligd...
jacqueline
 jacqueline - dinsdag 07 december 2010 - 12:23   quote  deeplink  
nee, ik dacht al.. waarom kan ik dat nou weer niet..
maar ik wilde hem jullie niet onthouden.
Ride
 Ride - dinsdag 07 december 2010 - 15:27   quote  deeplink  
ff wat anders...

http://www.sportgeschiedenis.nl/2006/05/09/dit-had-johan-niet-verdiend.aspx

quote:

Martin Jol onderschrijft die woorden een kwart eeuw later. De huidige trainer van RKC Waalwijk was toen reserve bij Bayern en hij mocht na rust zijn opwachting maken. "Wij namen de wedstrijd best serieus en wilden Ajax een poepje laten ruiken, ondanks dat Bayern toen geen topteam was. Net zo min als Ajax in die tijd. Overigens ervoer Bayern het echt als een eer dat het gevraagd was dit afscheid op te komen luisteren. Mede daarom hadden we onderling ook afgesproken dat we Cruijff zouden laten voetballen. Dat we hem te kort zouden hebben gedekt, klopt helemaal niet. In die tijd paste Bayern geen mandekking toe, het was meer een vorm van ruimtedekking. Ik weet ook nog dat er vanaf het begin eigenlijk een anti-Duitse stemming heerste op de tribunes. Er werd flink gefloten als we aan de bal waren en de sfeer werd er niet beter op toen we al snel op voorsprong kwamen. De toeschouwers kregen in de gaten dat we gaandeweg toch niet zoveel rekening hielden met de grote naam die Cruijff nog had. Ook Cruijff reageerde af en toe wat geagiteerd", aldus Jol, die in het verleden overigens enkele keren in verband met Ajax werd genoemd. In '77 was hij bijna Ajacied, "maar ik kon het bij de transferbesprekingen met toenmalig voorzitter Jaap van Praag niet eens worden over een bedrag van vijfduizend gulden". De beladen confrontatie in het Olympisch stadion greep Jol, bij Bayern niet zeker van een basisplaats, aan om zich in de kijker te spelen. Onder meer het Amerikaanse Washington Diplomats heeft nog een serieuze poging ondernomen hem te kopen.
De 0-3 voorsprong bij de rust was voor Bayern geen reden om gas terug te nemen. De club zag de kans schoon haar marktwaarde op te vijzelen na twee jaar van zwakke (inter)nationale prestaties. Jol: "We wilden er juist een schepje bovenop doen, van een vriendschappelijke wedstrijd is in feite geen sprake geweest. Soms werd het zelfs wat grimmig op het veld. Of ik me als Nederlander heb geschaamd voor het spel van mijn ploeggenoten of dat van Ajax? Nee, daar heb ik niet bij stil gestaan. Ik heb gewoon meegedaan en leverde zelfs nog twee assists. Kijk, in het veld ben je gewoon prof, pas na afloop bekroop me een wat narrig gevoel. Zo'n uitslag is toch een anti-climax. Het deed me wel wat dat ik Cruijff als laatste speler in zijn laatste wedstrijd een hand mocht gegeven. Ik voelde me op dat moment niet op mijn gemak. Gelukkig is Cruijff later nog voor onder meer Ajax én Feyenoord gaan voetballen. Volgens mij heeft hij nog wat recht willen zetten in die periode".
Conspiracy theory...

hahaha

Jol is gewipt door Johan...

Nobody fucks with J.C.
BARRY DELFT
 BARRY DELFT - dinsdag 07 december 2010 - 16:21   quote  deeplink  
johan cruijff for president!!! jol gezien in den haag bij een poffertjeskraam cock in de keuken!!!!!
Dev
 Dev - dinsdag 07 december 2010 - 17:34   quote  deeplink  
Ik denk dat als AjAx gewoon jaren lang goed beleid had gevoerd en goed had ingekocht al die jaren, dat er nu een team had gestaan dat helemaal niet in de problemen was gekomen. En dat Jol helemaal niet vertrokken was. Misschien was zelfs een van de eerdere trainers zoals van basten of ten cate nog steeds trainer.

Nu is Jol de klos omdat hij liever verdedigt als het niet goed gaat ipv het team blindelings de aanval in te sturen terwijl de spelers dat helemaal niet aankunnen op dit moment.
Al weken zijn suarez, vd wiel, enoh en de zeeuw in een dip vanwege het wk. Sorry maar een profspeler moet daar toch tegen kunnen. Hoe kan het dat al die andere spelers van bijvoorbeeld Spanje nu allemaal wel weer fit zijn?
En de andere spelers in het team hebben niet de power om hun ploeggenoten mee naar boven te trekken, sterker nog die vallen ook allemaal terug in de misere. Spelers als de jong, vertonghen, alderweireld zijn allemaal volgers en hebben geen echte ruggegraat om op te staan en de voortouw te nemen.
Tel daarbij op dat door wanbeleid de jeugd verre van klaar is om in de eerste te spelen en dat er geen geld is om fatsoenlijke spelers te halen. Alleen oudje als Ooijer en Tainio. Welke trainer gaat hier nou iets van maken?

Misschien dat het schokeffect ervoor zal zorgen dat sommige spelers weer uit hun "dip"komen, maar wie zegt dat dat genoeg zal zijn om iets te bereiken.

En als dat niet genoeg was, zal aan het eind van het seizoen en misschien in de winterstop al, weer een leegloop plaatsvinden van alle goede spelers. Vertonghen, Suarez, Steek, vd wiel. Allemaal spelers waarvan je zeker kunt zijn dat die zullen vertrekken. Tel daarbij op het vertrek van ema, ooijer, tainio, mido. En wat heb je dan nog voor team volgend jaar?
Alderweireld, blind, Anita en Atouba in de verdediging. De zeeuw, enoh, erickson, lodeiro en de jong in middenveld. Sulejmani, El hammie, suk, ozbilliz en die ene flankspeler waar ik even de naam van kwijt ben in de aanval. Je vraagt je bijna af als ajax fan hoe je in deze verschrikkelijke paralelle universumm bent terechtgekomen.
ajacied
 ajacied - dinsdag 07 december 2010 - 18:18   quote  deeplink  
eindelijk! was een kwestie van tijd.ik ben er blij mee, hoplelijk keren de tijden krijgen we idd een schokeffect.
alibabba
 alibabba - dinsdag 07 december 2010 - 21:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 december 2010 - 22:58 schreef Pietje het volgende:

[..]

Vd Boog zei vanavond bij het Sportjournaal dat Johan op afstand zijn visie moet etaleren. Hij ziet Cruijff niet graag bij de club en dat is in en intriest. Het word nu echt tijd om actie te ondernemen om die vd Boog vandaag nog uit zijn stresshok te verwijderen. Zoals ik hem hoor praten, betaamt ie weinig schuld, maar hij is toch echt eindverantwoordelijk voor de huidige gang van zaken en volgens mij zijn die buitengewoon slecht.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Jol per direct weg

0.0077140