BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Jol per direct weg

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
FsideVak129
 FsideVak129 - dinsdag 07 december 2010 - 21:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 december 2010 - 21:19 schreef alibabba het volgende:

[..]

Vd Boog zei vanavond bij het Sportjournaal dat Johan op afstand zijn visie moet etaleren. Hij ziet Cruijff niet graag bij de club en dat is in en intriest. Het word nu echt tijd om actie te ondernemen om die vd Boog vandaag nog uit zijn stresshok te verwijderen. Zoals ik hem hoor praten, betaamt ie weinig schuld, maar hij is toch echt eindverantwoordelijk voor de huidige gang van zaken en volgens mij zijn die buitengewoon slecht.
Gaat ook wel gebeuren volgende week.
Zie de reactie van Frank.

Boogie zegt dat hij een lijstje wil maken, Frank denkt aan langere periode als hoofdtrainer.

Ik gok dat Frank wint.
alibabba
 alibabba - dinsdag 07 december 2010 - 21:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 december 2010 - 23:05 schreef soccer het volgende:

[..]

JC zal allemaal eisen gaan stellen waar directie en bestuur niet aan kunnen voldoen. Als ik jouw topics goed gelezen heb ben je van iets meer dan middelbare leeftijd;-) en heb je een behoorlijke functie.Volgens mij weet je hoe het in (beursgenoteerde) bedrijven aan toe gaat. Dus JC krijgt zijn zin niet en stapt er niet in. We zullen zien wie er in de toekomst gelijk heeft. ik zal de eerste zijn om je te feliciteren als je gelijk hebt.
Het zou zomaar kunnen gebeuren dat dit realiteit kan gaan worden. Die hele beursgang nekt ons en hangt als een molensteen om Ajax nek. TRIEST TRIEST EN NOG EENS TRIEST!
alibabba
 alibabba - dinsdag 07 december 2010 - 21:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 december 2010 - 23:16 schreef bj.. het volgende:
Bedankt he Jol!!
Jol heeft er vorig jaar een redelijk jaar van gemaakt knap de champions league gehaald maar in de periode bij ajax vanalles voor elkaar gekregen zoals:

-Atouba gehaald (gigantische mislukking)
-Ooijer gehaald
-Mido gehaald
-Tainio gehaald (totaal geen toegevoegde waarde)
-el hamdaoui gehaald

En nu gaat het even niet goed en stapt meneer meteen op. na deze periode heeft hij toch wel wat verplichtingen richting AJAX en is het wel heel makkelijk om op te stappen.

Als hij deze week nog tekend bij een andere club is het helemaal een slappe zak!
Naar nu blijkt is Jol ontslagen. Dat dit pas vandaag naar buiten komt, betekent dat vd Boog een lamlul eerste klas is. Het zijn leugens en van leugens word Ajax niet beter. Met instemming van vd Boog zijn spelers gehaald die Jol wilde hebben. Hij wil iedereen te vriend houden en is niet eerlijk. Cruijff neemt hij niet serieus en deze man is onze Algemeen Directeur. Niet een wonder dat het slecht gaat met AJAX.......
alibabba
 alibabba - dinsdag 07 december 2010 - 21:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 december 2010 - 23:27 schreef Pietje het volgende:

[..]

Zeker, Fside!
En weet je wat ook zo mooi was? Afgelopen maandagavond, nadat Barcelona zijn rivaal Real Madrid met 5-0 had afgedroogd, zei Guardiola, de trainer van Barcelona, dat het prachtige voetbal van hun nog altijd gespeeld wordt met dank aan Johan Cruijff. Ze zijn daar zijn lessen en invloed nog altijd niet vergeten. Dat zei hij letterlijk (in het Spaans dan...).
En zo iemand durft Rik van den Boog niet te benaderen... on-ge-loof-lijk!! Ajax doet zichzelf, en zijn supporters tekort!
Helemaal eens Pietje;-)
alibabba
 alibabba - dinsdag 07 december 2010 - 21:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 december 2010 - 23:36 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij zal de stemming van de raad afwachten, en dan zullen hun ook de conseuenties moeten inzien, en zelf vertrekken.
Ik hoop echt dat dit gebeurt!
alibabba
 alibabba - dinsdag 07 december 2010 - 21:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 december 2010 - 23:37 schreef FsideVak129 het volgende:

[..]

Ik weet niet wat het is maar als je nu tussen 3 meiden ligt heb je het niet verkeerd gedaan Piet.
Anders is het geen echte penis oen...

HAHAHAHAHA ;)

p.s.: J.C. is god... de beste voetballer aller tijden. Kompleter is er nooit geweest.
Hahahahahahahaha...
FsideVak129
 FsideVak129 - dinsdag 07 december 2010 - 21:32   quote  deeplink  
media_xl_272342.jpg?20101207203255
alibabba
 alibabba - dinsdag 07 december 2010 - 21:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 december 2010 - 12:19 schreef anti010 het volgende:
Zoals ik al eerder heb gezegd, Ajax is een wespennest. Hij kon in Juli weg en kregen we een zakgeld toe. Nu vraagt hij om ontslag en hij krijgt het meteen. Hij heeft vorig jaar wel alle records verbroken in de competities. De meeste doelpunten voor, de minst tegen een inhaal race waar menig topteam een puntje aan kan zuigen. Hij vroeg alleen dat pantelic en rommedaal mog blijven dan had je nu ook dat gezeur met El Hammie en suarez niet gehad. Oke de man had een uitstraling van een Kamper ( niet dat ik daar wat tegen heb) maar dat is Ajax onwaardig. Ik hoop dat Frankie het weer op de rails krijgt, dan kom ik graag weer kijken.Hij is een jongen met een Ajax achtergrond, maarja dat was Van basten ook. Als hij het kan gaan managen met JC op de achtergrond ( en dan wel luisteren) dan zie ik het nog wel goed komen.
En laten we de ledenvergadering volgende week maaandag maar afwachten, misschien gebeuren er nog meer mooie dingen ( Bestuur eruit)
Frank redt het alleen met steun van Cruijff, anders gaat ook Frank ten onder en dat zou de zoveelste Ajacied schaden. Het blijft toch een gok met de Boer vanwege zijn onervarenheid en aan die onervarenheid zijn Wouters en v.Basten ook ten onder gegaan. Zou liever Neeskens zien met de Boer als assistent, ook om het imago een impuls te geven.
alibabba
 alibabba - dinsdag 07 december 2010 - 21:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 december 2010 - 21:32 schreef FsideVak129 het volgende:
[ afbeelding ]
FRANK DE BOER//////////HELD/
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 07 december 2010 - 21:43   quote  deeplink  
Cruijff gaat nu echt niet instappen,hij gaat nu de poppetjes neer zetten zoals keje molenaar,blind en de boer en weet ik veel wie nog meer,daarna komt Cruijff zelf pas als het dan nog nodig is.Cruijff blijft voorlopig nog op de achtergrond,als hij nu komt ontploft Ajax
alibabba
 alibabba - dinsdag 07 december 2010 - 21:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 december 2010 - 21:43 schreef nemam-tiL het volgende:
Cruijff gaat nu echt niet instappen,hij gaat nu de poppetjes neer zetten zoals keje molenaar,blind en de boer en weet ik veel wie nog meer,daarna komt Cruijff zelf pas als het dan nog nodig is.Cruijff blijft voorlopig nog op de achtergrond,als hij nu komt ontploft Ajax
Dat is ook hard nodig!
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 07 december 2010 - 21:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 december 2010 - 21:47 schreef alibabba het volgende:

[..]

Dat is ook hard nodig!
Dat het ontploft?Beursgenoteerd,gouden handdrukken lijkt me niet zo goed voor Ajax.Het hele bestuur eruit kost klauwen met geld
alibabba
 alibabba - dinsdag 07 december 2010 - 21:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 december 2010 - 21:54 schreef nemam-tiL het volgende:

[..]

Dat het ontploft?Beursgenoteerd,gouden handdrukken lijkt me niet zo goed voor Ajax.Het hele bestuur eruit kost klauwen met geld
Ontploffen met de zin dat er dan een hoop mensen verdwijnen;-) Als Johan het regelt komt het dan helemaal goed. Geloof me...
FsideVak129
 FsideVak129 - dinsdag 07 december 2010 - 21:59   quote  deeplink  
Xavi: Wij voeren idee Cruijff uit

Van onze Telesportredactie

Het podium volgens La Gazzetta dello Sport: Xavi, Lionel Messi en Andres Iniesta.
Foto: AFP
BARCELONA - Barcelona levert de beste voetballer van 2010. Zoveel is zeker sinds maandag bekend werd dat Andres Iniesta, Lionel Messi en Xavi het podium vormen voor De Gouden Bal. Spaanse international Xavi ziet de nominaties als een beloning voor zijn club. "Dit is een overwinning voor Barcelona en van de filosofie van de club", vertelt hij aan de Spaanse krant El Periodico.

"Het maakt me niet uit wie de Gouden Bal gaat winnen" gaat Xavi verder. "Natuurlijk ben ik blij en trots dat ik één van de kandidaten ben, maar zie het vooral als een Gouden Bal voor Barcelona."
"Op onze manier voeren wij het idee uit dat Johan Cruijff over voetbal heeft", haalt de middenvelder de Nederlandse legende aan. "En iedereen binnen de club staat achter dat idee dat Cruijff had en heeft."
"Barça heeft veel goeds gedaan voor het voetbal. We laten mensen zien hoe je je moet gedragen op het veld. Mijn mening is dat een overwinning voor Barcelona altijd goed is voor het voetbal."
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 07 december 2010 - 21:59   quote  deeplink  
Ik geloof je ,maar Johan gaat het veel subtieler aanpakken dan de meeste denken.Ik denk dat hij mensen om zich heen verzameld die hem adviseren wat dat betreft.Hij wacht af en slaat dan toe als hij de ruimte heeft,nu nog niet
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 07 december 2010 - 22:05   quote  deeplink  
En nog ff wat anders:aub geen rijkaard dan nog liever Foppe of ten Cate
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 07 december 2010 - 22:09   quote  deeplink  
Of Roux die blijft wel een jaar of 20 hahahahaha
Ride
 Ride - woensdag 08 december 2010 - 16:09   quote  deeplink  
Ijzersterke column weer van Menno Pot

quote:
Afscheid van Jol

Misschien zegt het iets, misschien ook niet: Ajax wil dezer dagen niet meer van zijn trainers af, maar trainers willen van Ajax af. De laatste twee trainers stapten zelf op, volgens de directie onverwachts en zonder dat er plannen waren om hen te ontslaan.

Er is natuurlijk wel een verschil tussen het geval-Van Basten en het geval-Jol. Van Basten stapte op na een kritische zelfanalyse: hij vond dat hij gefaald had, hij vond zichzelf bij nader inzien gewoon niet zo′n goede trainer (wat ik helaas geheel met hem eens was).

Jol is op zichzelf wél een goede trainer, maar niettemin is het aardig om je voor te stellen hoe hij afscheid zou hebben genomen wanneer hij Van Bastens vermogen tot zelfreflectie had gehad. Vermoedelijk op een manier waar ik meer respect voor gehad.

Bomvolle perskamer in de Amsterdam ArenA. Jol heeft zelf de persbijeenkomst belegd. Hij wil uitleggen. Met matte stem houdt perschef Miel Brinkhuis een korte inleiding. Dan geeft hij het woord aan Jol, die op de microfoon tikt, de keel schraapt en van wal steekt.

"Beste aanwezigen, bedankt voor jullie komst. We hebben deze persbijeenkomst georganiseerd omdat ik jullie graag persoonlijk wil vertellen dat ik de directie mijn ontslag heb aangeboden. Ik wil van de gelegenheid gebruik maken om die beslissing toe te lichten. Ik vind dat ik het voorbije halfjaar tekort ben geschoten."

"In het bijzonder wil ik terugkomen op het feit dat ik de afgelopen maanden een paar keer heb gesuggereerd dat ik bij een club werkte waar geen cent beschikbaar was om het elftal te versterken. Ik heb gezegd: geef me tien miljoen en ik haal goede buitenspelers. Ik heb op verliespartijen tegen ADO Den Haag en NEC gereageerd met de opmerking dat die clubs spelers hebben lopen die ik er graag bij had gehad. Voor die uitlatingen schaam ik me, achteraf. Ze waren ook niet fair richting mijn directie."

"Ik heb in anderhalf seizoen Ajax weliswaar geen 34 miljoen euro mogen spenderen, zoals mijn voorganger, maar wel 15 miljoen: ik heb De Zeeuw en Lodeiro mogen kopen, en later El Hamdaoui. Forse aankopen, ter waarde van de begroting van een bovenmodale eredivisieclub. Volstrekt onbetaalbaar voor ADO Den Haag of NEC."

"Daarnaast heb ik de gelegenheid gekregen om goedkope spelers te halen: Atouba, Pantelic, Kerlon, Tainio, Ooijer, Mido. Ze ontvingen in enkele gevallen salarissen die NEC of ADO Den Haag nooit zou kunnen ophoesten. Ajax betaalde ze omdat ík hun komst noodzakelijk achtte. Ik had nooit mogen zeggen dat ADO Den Haag Wesley Verhoek heeft, terwijl wij zo′n type moeten missen. Toen ik geld mocht uitgeven, heb ik de naam Verhoek nooit genoemd. Het was niet sterk om dat later wel te doen."

"Ik realiseer me nu dat Ajax behoorlijk de nek heeft uitgestoken door de groep van vorig jaar bijeen te houden. Ook daardoor waren de jaarcijfers zo rood. Uit mijn favoriete opstelling van vorig seizoen, ben ik alleen Pantelic kwijtgeraakt. Ter vervanging heb ik de spits mogen halen die ík wilde."

"Na die transfer was ik tevreden met mijn selectie, die bovendien niet overdreven jong of onervaren meer is, zoals ik wel eens in een zelfverdedigingsreflex heb geroepen. Het raamwerk speelt al jaren samen, maar is dit seizoen - onder mijn verantwoordelijkheid - onacceptabel veel slechter gaan functioneren."

"Ik heb vanaf dag één hoog spel gespeeld. Ik heb mijn eigen kring van assistenten mee naar Ajax genomen, ik heb het recht geëist oudere spelers te mogen halen die ik goed kende, via een zaakwaarnemer die ik goed ken."

"Ik heb het recht genomen om, soms heel bewust, het gewenste clubbeleid te doorkruisen. De club heeft me die ruimte gegeven, maar mag natuurlijk wel eisen dat mijn lijn dan ook vruchten afwerpt. Nu moeten we constateren dat de progressie na mijn eerste seizoen gestagneerd is. Sterker: we hebben ons de voorbije maanden achteruit ontwikkeld, met dezelfde selectie en zonder noemenswaardige blessures. Ik reken dat mezelf eindeloos veel zwaarder aan dan ik de afgelopen weken heb laten blijken."

"De conclusie luidt, en kán niet anders luiden, dat ik de motor niet meer aan de praat krijg. Ook ik zie dat het voetbal slecht is, en de ploeg nog altijd geen echte eenheid. Ik heb dit seizoen niet de stap kunnen maken die verwacht mocht worden, en die er ook wel degelijk in zit."

"Dit seizoen hoort voor Ajax, in elk geval op nationaal niveau, een oogstjaar te worden, maar ik vrees dat het dat niet gaat worden als ik aanblijf. Daarom stel ik mijn positie ter beschikking. Daar wilde ik het bij laten. Bedankt voor jullie aandacht."

Maar goed, Martin Jol zit niet in elkaar als Marco van Basten. En dus liet hij gewoon optekenen dat hij de verwachtingen bij Ajax te hooggespannen zijn, en dat was het dan.

Het was inderdaad buitengewoon onredelijk van ons, Ajacieden, om na een vol seizoen bouwen iets als een wezenlijk kwaliteitsverschil te verwachten tussen Ajax en ADO Den Haag, Excelsior of NEC. Bij een club waar de lat zo onredelijk hoog wordt gelegd, valt niet te werken.

Jammer. Als Jol iets gezegd dat íets meer op het fictieve relaas hierboven leek, had ik deze column misschien aangegrepen om de aandacht er nog eens op te vestigen dat Martin Jol in zijn eerste seizoen wel degelijk goed werk leverde. Nu doe ik dat niet en zeg ik slechts dat Ajax beter af is zo.
jacqueline
 jacqueline - woensdag 08 december 2010 - 16:12   quote  deeplink  
was die niet afgestudeerd op Feyenoord? of is dat zijn tegenhanger?
Ikke_tik
 Ikke_tik - woensdag 08 december 2010 - 16:16   quote  deeplink  
Feyenoord redt je wel met basisschool.
Heico
 Heico - woensdag 08 december 2010 - 16:27   quote  deeplink  
Ja, dat is een steengoeie column!
melvio
 melvio - donderdag 09 december 2010 - 18:04   quote  deeplink  
jol is gwn geen jood een echte jood staad voor zijn club weet je hi jis gwn een verader krijg je met zon choach heb hem nooit gemogen ajax wil zijn gezicht trgn zij ouwe sfeer trg wat veel mensen vergeten de meerzicht die tijden waren leuk en nu is alles weg
joduh
 joduh - donderdag 09 december 2010 - 18:06   quote  deeplink  
wtf?hahahahaha
Hasjkoph
 Hasjkoph - donderdag 09 december 2010 - 18:07   quote  deeplink  
Ik ben jaloers op de manier hoe hij dit verwoord :P

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5950
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Jol per direct weg

0.0064189