BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Frank de Boer mogelijk langer ...

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
joduh
 joduh - zondag 12 december 2010 - 07:26   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 december 2010 - 15:07 schreef remco k het volgende:

[..]

Er zit een verschil in tussen een shortlist maken, en een nieuwe trainer aanstellen.
En overigens heeft Ajax ook nog nergens aangegeven dat men of nu een nieuwe trainer zou willen, of pas na dit seizoen, het is wel schreinend om te zien en te horen, dat er GEEN onvoorwaardelijke steun aan de Boer is, als men hem als de nieuwe trainer zou zien, dan hadden ze dat direct uit moeten spreken, zowel binnen als buiten de club.

En als je mijn posts zou lezen, dan zou je weten dat ik de Boer al maanden als de perfecte trainer voor dit Ajax zou zien, hij deelt namelijk de weg die Cruijff wil inslaan, maar deelt ook de duidelijke mening van van Gaal, Frank zal dus een combinatie van beide manieren van spelen kunnen samenvoegen, en dat is dus echt puur des Ajax, maar wel modern.
i hope so.....
joduh
 joduh - zondag 12 december 2010 - 07:27   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 december 2010 - 15:07 schreef remco k het volgende:

[..]

Er zit een verschil in tussen een shortlist maken, en een nieuwe trainer aanstellen.
En overigens heeft Ajax ook nog nergens aangegeven dat men of nu een nieuwe trainer zou willen, of pas na dit seizoen, het is wel schreinend om te zien en te horen, dat er GEEN onvoorwaardelijke steun aan de Boer is, als men hem als de nieuwe trainer zou zien, dan hadden ze dat direct uit moeten spreken, zowel binnen als buiten de club.

En als je mijn posts zou lezen, dan zou je weten dat ik de Boer al maanden als de perfecte trainer voor dit Ajax zou zien, hij deelt namelijk de weg die Cruijff wil inslaan, maar deelt ook de duidelijke mening van van Gaal, Frank zal dus een combinatie van beide manieren van spelen kunnen samenvoegen, en dat is dus echt puur des Ajax, maar wel modern.
i hope so....
remco k
 remco k - zondag 12 december 2010 - 11:57   quote  deeplink  
i hope so....
Loetje
 Loetje - zondag 12 december 2010 - 19:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 december 2010 - 14:59 schreef jacqueline het volgende:
'Frank de Boer mogelijk langer trainer van Ajax'
Gepubliceerd door Jurriën Schuiringa | 07-12-10 | 14:23 0 reacties
Frank de Boer mag zich tot de winterstop hoofdtrainer van Ajax noemen. De ex-voetballer neemt de taken over van Martin Jol, die gisteren opstapte. Het kan zelfs zijn dat hij voor een langere periode aan het roer staat.

"Daarover zullen we de komende dagen met elkaar praten", zegt algemeen directeur Rik van den Boog in Het Parool. "Frank zal de Ajax-manier van werken doortrekken, zoals hij dat bij de jeugd heeft gedaan."

De Amsterdamse club weet nog niet wie de nieuwe trainer wordt. "Het zal hoe dan ook een keuze in de Ajax-stijl zijn. Maar nogmaals: het kan ook dat Frank de Boer gewoon aanblijft", aldus Van den Boog

???

Hij zit nog niet eens in het vliegtuig met ze.. Beetje voorbarig om nu al iets te roepen.
Vrouwen met ballen!
Loetje
 Loetje - zondag 12 december 2010 - 19:55   quote  deeplink  
btw ik hoop het echt!!
met benieuw met de ledenraad verkiezing
wanneer was dat
de 14de tog?
alibabba
 alibabba - zondag 12 december 2010 - 20:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 december 2010 - 19:55 schreef Luis_suarez_19 het volgende:
btw ik hoop het echt!!
met benieuw met de ledenraad verkiezing
wanneer was dat
de 14de tog?
De 14e ja, Luis:):)
Loetje
 Loetje - zondag 12 december 2010 - 20:24   quote  deeplink  
dankje ali
jacqueline
 jacqueline - zondag 12 december 2010 - 22:25   quote  deeplink  
bedankt... (voor die opmerking over mijn 'ballen') ... x
Ride
 Ride - maandag 13 december 2010 - 11:31   quote  deeplink  
Ajax, haast u langzaam
Columns Door: Redactie op 13 dec 2010

Ajax wint van AC Milan, onder leiding van de nieuwe trainer Frank de Boer. De Boer verloor namelijk nog nooit van AC Milan. Niet als speler en vooralsnog niet als trainer. Een avond waarop ieder die Ajax een warm hart toedraagt een bijna zeldzaam, maar ooit zo gebruikelijk gevoel bekruipt: trots.

De tegenstander was zwak, ietwat ongeïnspireerd en ontbeerde de noodzaak om te winnen. Een nuance die geplaatst dient te worden. Maar nuances lijken niet relevant te zijn momenteel. In het voetbal klampt men zich tijdens een crisis' vast aan al het positieve dat voorhanden is. Mooi voetbal is hier het summum van, bij Ajax althans.

De laatste weken zijn op z'n minst roerig' te noemen voor Ajax. Het puntverlies stapelde zich op, er was veel oproer, zowel intern als extern, en op voetbaltechnisch gebied viel weinig progressie te bespeuren. Deze zaken boden volgens Martin Jol een uitzichtloze situatie en derhalve koos hij het hazenpad. Jol bood zijn ontslag aan.

De verwachtingen waren te hooggespannen na het vorige seizoen en de druk van buitenaf werd hem naar eigen zeggen te veel. Martin Jol, voor d'n duvel niet bang, zo werd ooit gesteld. Maar Jol ziet het niet meer zitten. Een hoop externe factoren worden aangehaald, maar van zelfreflectie is (vooralsnog) geen sprake. Zeggen met pijn in het hart afscheid te nemen van deze prachtige club en vervolgens nog een doorbetaald salaris afdwingen: Jol vaart wel vaker onder valse vlag.

Dit vertrek staat in schraal contrast met dat van zijn voorganger Marco van Basten, die bij zijn ontslag de hand eervol in eigen boezem stak en te kennen gaf dat hij verkeerde beslissingen had genomen, die niet in dienste zijn gebleken van de club. Niemand is groter dan de club. Maar terwijl Jol zijn handen wast in onschuld, dient Ajax verder te kijken. Beleid maken is een ononderbroken proces, maar tevens een chronisch mankement gebleken bij de club uit Amsterdam.

Uri Coronel, de man die Rik van de Boog aanstelde als algemeen directeur, werd benoemd als voorzitter om de aanbevelingen in zijn eigen rapport zelf gestalte te gaan geven. Wat daarom een gewichtig punt van kritiek moge zijn, is het niet in uitvoering brengen van een groot deel van deze aanbevelingen. Zo is de kloof tussen bedrijf en voetbalclub allesbehalve gedicht, is de structureel kritische cultuur' binnen en rondom de club niet veranderd, is de scouting niet zichtbaar verbeterd, worden er nog steeds (te) veel breedte-investeringen gedaan en is er organisatorisch nog geen vaste, solide structuur te bespeuren.

Nu is er weer een trainer weggestuurd / weggegaan (in goed overleg) en is er nog steeds geen keuze doorgevoerd omtrent een bestuursmodel: een sterke trainer met managementkwaliteiten in combinatie met een algemeen directeur met een voetbalachtergrond óf een sterke technisch directeur, die verantwoordelijk is voor de gehele betaald voetbal afdeling met een goede trainer onder zich.

Zullen Coronel en consorten nu wel gehoor geven aan de zelf gemaakte probleemanalyse? Dit kun je je afvragen als men Blind technisch directeur wil maken en Frank de Boer de leiding krijgt over Ajax 1. Maar ach, wie heeft het nog over rapporten als De Boer het elftal weer zijn identiteit teruggeeft en Ajax boven PSV en FC Twente laat eindigen? Een kampioenschap behalen met Ajax zal de trainer een onsterfelijke status geven.

Dit succes hadden beginnende en gesneuvelde trainers als Marco van Basten, Jan Wouters en Danny Blind zichzelf waarschijnlijk ook toebedeeld toen ze er aan begonnen. Gooit Frank de Boer zichzelf wat dat betreft niet wat te vroeg voor de leeuwen? Of zoals het vaak wordt gezegd als het Ajax betreft: werpt hij zichzelf niet te vroeg in de slangenkuil'?

Frank de Boer was een intelligente voetballer en mede hierdoor het verlengstuk van de trainer in het veld. Men spreekt lovende woorden over zijn trainerschap bij de jeugd. Hij is aanhanger van de Ajaxfilosofie, speelt het 4-3-3-systeem, wil aanvallend voetballen, stelt het collectief voorop en wil de zo vaak genoemde Amsterdamse bluf terugzien op het veld. Daarbij drinkt De Boer koffie op het ereterras van de Arena, niet geheel ontoevallig samen met Johan Cruijff. Wie niet kan rekenen op de steun van Johan lijkt het hedendaags wat moeilijker te krijgen in Amsterdam. Het is deze steun die het succes van De Boer als trainer zal mediëren.

Het betreft namelijk geen toeval dat de meest succesvolle trainers / coaches uit de geschiedenis van Ajax een langere termijn aan het roer stonden en veel steun genoten: Louis van Gaal en Rinus Michels zijn ieder zo'n zes jaar hoofdcoach geweest van het eerste elftal (Þtefan Kovács is hier overigens een uitzondering op). Van Gaal had vrijwel meteen succes met het winnen van de UEFA Cup in het seizoen 1991 / 1992, maar werd daarna ook een langere tijd gegund om een kampioenselftal te kweken. In zijn derde jaar als trainer werd hij kampioen van Nederland.

Ajacieden gunnen zichzelf zo spoedig mogelijk een kampioenschap, maar Ajacieden moeten De Boer en Ajax de tijd gunnen: een haastige hond werpt blinde jongen. Zo is het uitblijven van een kampioenschap sinds 2004 een schande, maar tien trainers in tien jaar verbruiken ook. Helaas zien verscheidene betrokkenen hier geen causaal verband in en duurt het slachtofferen voort. Er wordt momenteel aangekeken of ze Frank de Boer een langlopend dienstverband als trainer moeten aanbieden. Dit lijkt na een week in dienst als hoofd van het vlaggenschip een geschikte keuze. De recente overwinningen op AC Milan en Vitesse helpen hier natuurlijk bij.

Na enkele genoemde argumenten die voor De Boer als nieuwe hoofdcoach spreken, wordt het gebrek aan ervaring genoemd als verweer. De gepensioneerde verdediger heeft op het hoogste niveau gevoetbald bij topclubs als Ajax, Barcelona en Glasgow Rangers, heeft 112 caps bij Oranje achter zijn naam staan, trainde onder Van Gaal, Guus Hiddink en Frank Rijkaard en was recentelijk de rechterhand van de succesvolle bondscoach Bert van Marwijk. En de ervaring? Ach, het is maar net hoe je het begrip ervaring' definieert.

Frank de Boer heeft ervaring met het Ajaxspel. Het tikkie-takkie-voetbal. Het tempo verhogen, de bal een keer raken. Zo wordt het in de jeugd geleerd. Zo heeft Frank de Boer het geleerd. Hij wil zijn visie, of beter gezegd de Ajaxvisie, overbrengen op de spelers. Want ze kunnen allemaal foebelle', ze moeten het alleen durven. Durven voetballen. Durven beslissingen te nemen.

Beslissingen nemen omdat je denkt dat ze in het belang zijn van Ajax en het spel wat Ajax zou moeten spelen. Mounir El Hamdaoui op de bank durven zetten, Christian Eriksen op zijn positie durven zetten en Lorenzo Ebicilio, een negentienjarige belofte, durven te laten debuteren omdat het een buitenspeler is. Een overgewaardeerde breedte'-investering als Mido durven passeren om de spelers te laten spelen waar je wel in gelooft. Al betreft dit laatste niet zozeer het tonen van lef, maar het hebben van inzicht (en een weegschaal).

Daarbij, De Boer heeft twijfels. Hij heeft ooit te kennen gegeven dat hij niet zeker weet of hij alles in huis heeft om een toptrainer te zijn. Hij twijfelt over zijn eigen kwaliteiten en gebreken. Deze bekenning voelt als een verademing. Jol had nooit twijfels. Jol heeft de waarheid in pacht en dan hoef je natuurlijk niet te twijfelen. Als het iets anders bleek uit te pakken dan Jol zich had voorgesteld, dan lag dat natuurlijk niet aan Jol, vond Jol althans.

Ajax moet Frank de Boer ook niet het voordeel van de twijfel gunnen. Ajax moet in De Boer geloven zoals De Boer gelooft in de visie die hij overbrengt op zijn spelers. En Ajax, te weten bestuur, fans en leden, moeten blijven geloven in deze visie. Omdat deze trainer de visie koestert die de club groot maakte. Duurzaam vertrouwen, in de trainer, in de club, in de Ajax-ideologie. Vertrouwen dat niet verdwijnt als men niet meteen het kampioenschap behaalt. Vertrouwen dat standhoudt omdat Ajax weer Ajax wordt.

Ik zie De Boer voor zijn dug-out staan. De immer analyserende blik kijkt over het veld. Hij geeft orders, schreeuwend en gebarend. De Boer wil zijn stempel drukken op het team, maar De Boer wil vooral laten weten dat hij er is, voor de jongens. Hij ziet Eriksen dansen zoals ie m dat heeft gevraagd, hij ziet Gregory van der Wiel de inzet tonen die hij van hem verlangt, hij ziet Miralem Sulejmani een brutaal lobje geven waar het vertrouwen uitspreekt dat hij hem geeft.

De Boer spuugt eens op de mat. Hij heeft het allemaal al lang gezien. Hij is er klaar voor. De twijfels zijn weg. Hij gaat de erfenis van Cruijff en Van Gaal bewaken, hij gaat Ajax zijn gezicht teruggeven. Hij gaat mij vervullen met trots. Langzaam en gestaag als het moet.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 13 december 2010 door Ride --
jacqueline
 jacqueline - maandag 13 december 2010 - 11:44   quote  deeplink  
hoe kan je nou 'n analyserende blik hebben als je geen goed diepte kan zien met die 2 in verschillende richting kijkende ogen ?
Ride
 Ride - maandag 13 december 2010 - 11:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 december 2010 - 11:44 schreef jacqueline het volgende:
hoe kan je nou 'n analyserende blik hebben als je geen goed diepte kan zien met die 2 in verschillende richting kijkende ogen ?
Respectvol voor jullie grootste speler aller tijden.
verbrande harry
 verbrande harry - maandag 13 december 2010 - 11:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 december 2010 - 11:44 schreef jacqueline het volgende:
ai....ze raakt geirriteerd,jammer hoor
jacqueline
 jacqueline - maandag 13 december 2010 - 11:49   quote  deeplink  
irritatie? nee! gewoon scherpe opmerkingen!
verbrande harry
 verbrande harry - maandag 13 december 2010 - 11:52   quote  deeplink  
ja of gewoon dom,denk dat ik toch wel weer gelijk heb...
jacqueline
 jacqueline - maandag 13 december 2010 - 11:54   quote  deeplink  
prima meneer de directeur als je zo over me denkt. geen probleem mee. zorg dat je jostiband in het gareel blijft!
verbrande harry
 verbrande harry - maandag 13 december 2010 - 11:56   quote  deeplink  
hoezo speel je de basgitaar dan,ooh ben jij diegene die zo zit te kwijlen...pfffff
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - maandag 13 december 2010 - 12:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 december 2010 - 11:54 schreef jacqueline het volgende:
prima meneer de directeur als je zo over me denkt. geen probleem mee. zorg dat je jostiband in het gareel blijft!
:-)
jacqueline
 jacqueline - maandag 13 december 2010 - 13:32   quote  deeplink  
you're welcome, Harm.
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - maandag 13 december 2010 - 13:34   quote  deeplink  
Ik heb liever dat je me aanspreekt met lieve Harm. Dat doet Harry tegenwoordig ook en dat geeft me toch wel een heel prettig gevoel!
jacqueline
 jacqueline - maandag 13 december 2010 - 13:44   quote  deeplink  
Lieve Harm ;-)
Mijn oprechte excuses!
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - maandag 13 december 2010 - 14:08   quote  deeplink  
Excuses aanvaard!
verbrande harry
 verbrande harry - maandag 13 december 2010 - 14:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 december 2010 - 13:34 schreef Harm de Graaf het volgende:
Ik heb liever dat je me aanspreekt met lieve Harm. Dat doet Harry tegenwoordig ook en dat geeft me toch wel een heel prettig gevoel!
nou nog een keertje dan...lieve,lieve,lieve,lieve,hele lieve harm pfffffffff
FsideVak129
 FsideVak129 - maandag 13 december 2010 - 21:04   quote  deeplink  
mt9hqt.jpg
alibabba
 alibabba - maandag 13 december 2010 - 21:07   quote  deeplink  
FRANK DE BOER////////HELD
remco k
 remco k - maandag 13 december 2010 - 21:26   quote  deeplink  
Frank heeft dus nog nooit van Milan verloren???
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 13 december 2010 - 21:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 december 2010 - 21:26 schreef remco k het volgende:
Frank heeft dus nog nooit van Milan verloren???
Nope..
FsideVak129
 FsideVak129 - dinsdag 14 december 2010 - 19:04   quote  deeplink  
De komst van Frank de Boer naar Ajax is in Europa niet ongemerkt
gebleven. Zo komt bovenstaande titel van de Spaanse krant Sport.es.
Die de nieuwe Amsterdamse hoofdcoach vergelijkt met FC Barcelona. Ook daar kwam een échte man van de club aan het roer.

Guardiola maakte Barcelona beter dan het ooit was, volgens insiders.
Er zijn, naast het eerder genoemd feit, genoeg parallellen tussen deze
twee. Beide heren speelden samen bij Barcelona en hebben allebei aan het
einde van hun carrière nog twee seizoenen gespeeld in Qatar. Guardiola
ging in 2003 naar Al-Ahly en De Boer ging een jaar later naar
Al-Rayyan. De twee speelden in 2004/05 tegelijk in het land van de
organisator van het WK2022.

Waar de Boer last heeft van Johan Cruijff, had Guardiola Joan
Laporta en Txiki Begiristain. Waar de Boer jeugdtrainer van de A1 was,
was Guardiola coach van Barcelona B. Allebei kwamen aan bij een
team, dat eigenlijk het team niet meer was. Veel gelijkenissen dus
tussen de twee. El Ajax, por fin, se pareció al Ajax., sluit
Sport.es mee af. Vrij vertaald komt het op iets neer als En eindelijk
lijkt Ajax weer op Ajax.
Ride
 Ride - woensdag 15 december 2010 - 15:20   quote  deeplink  
Frank is een held

Welkom in het tijdperk Frank de BoerWoensdag 15 December 2010 15:00 | Gratis € 50 euro wedden op jouw club! Delen Email Twitter Hyves Facebook Linkedin
Column Dennis Matthijs

Ehm, nou jongens, ik ben jullie nieuwe trainer. Sommigen van jullie kenden me misschien al, maar ik ben Frank de Boer. Ja, Frank de Boer. Een puur Hollandse naam. Ja, in mijn tijd heetten we nog allemaal gewoon Pietje en Jantje. Zo hoort dat. Das logisch.

Ehm, ja, onze nieuwe tactiek. Onder die dikke Hagenaar die jullie vóór mij hadden was het doel van een wedstrijd dat je die wedstrijd won. Dat gaan we veranderen, want dat is niet Ajax genoeg. Het doel van een wedstrijd is zo Ajax mogelijk spelen. Dat betekent aanvallend, met lef en met vleugels. Vooral met vleugels. Die dikke Hagenaar die jullie vóór mij hadden speelde zonder vleugels, heb ik begrepen. Schandalig. Ajax hoort met vleugels te spelen. Das logisch.

Uiteraard spelen we 4-3-3, want Cruijff vindt dat er dan de beste veldbezetting is en dat ben ik met hem eens. We moeten met strijd, lef en brutaliteit voetballen, op zn Ajax, met dreigende vleugelspelers, één spits en een fantastisch positiespel. We moeten gewoon simpel voetballen. Helaas is het moeilijkste voetbal simpel voetbal. Je kunt wel harder gaan lopen, maar de balsnelheid bepaalt de werkelijke snelheid van het spel. Das logisch.

Ehm, ja onze opstelling voor de wedstrijd tegen AC Milan. We beginnen met Maarten Stekelenburg in het doel. Cruijff zegt dat een doelverdediger altijd moet kunnen meevoetballen en dat kan jij uitstekend, Maarten. Verder vindt Cruijff het een voordeel dat je tweebenig bent, zodat het spel sneller kan worden voortgezet bij terugspeelballen. Das logisch.

Gregory van der Wiel speelt rechtsback. Want, zo vindt Cruijff, een back moet aanvallend spelen en meer kunnen dan alleen verdedigen. Een back moet mee opkomen en een man-meer situatie creëren op het middenveld, wat het positiespel bevordert. Daarom stel ik aan de linkervleugel niet Anita maar Emanuelson op. Anita is veel te verdedigend ingesteld, en Ajax hoort aanvallend te spelen. Das logisch.

Ons centrum bestaat uiteraard uit twee zeer aanvallend ingestelde verdedigers, die bovendien uitstekend kunnen opbouwen; Alderweireld en Vertonghen. Die Hagenaar die jullie vóór mij hadden, zette Ooijer daar neer, een schande voor Ajax. Die kan voor geen meter opbouwen en Cruijff vindt, een verdediger heeft als belangrijkste taak: de opbouw verzorgen. Jan en Toby, jullie spelen in mijn centrum. Das logisch.

Mijn middenveld bevat één controleur. Cruijff vindt, als je twee controleurs gebruikt, kom je een mannetje tekort in het positiespel. Onze controleur is Enoh. Rechtermiddenvelder wordt De Zeeuw, want die heeft veel diepgang en is dreigend. Op links zetten we Eriksen, want een middenveld heeft volgens Cruijff een creatieve, technische man nodig. Das logisch.

In de spits speelt Siem de Jong. El Hamdaoui kan namelijk niet goed mee in het positiespel en is geen Ajax-spits. Linksbuiten zetten we Suarez, maar hij moet wel wat vaker de bal afspelen, anders ontregelt hij het positiespel. Ook moet hij meer als echte linksbuiten spelen, want anders vallen onze vleugels weg. Tijdens zijn schorsing zal hij worden vervangen door Ebecilio of Özbiliz, want die komen uit de eigen jeugd. Cruijff vindt dat we meer beroep moeten doen op onze jeugdopleiding. Rechtsbuiten zetten we Sulejmani, want die kan voor dreiging zorgen en is positiegetrouw, wat voordeel oplevert voor het positiespel. Cruijff vindt: het positiespel is de basis van een succesvol team. Das logisch.

Welkom in het tijdperk De Boer. Of moeten we zeggen: het tijdperk Cruijff? Cruijff heeft al een gesprek gehad met Rik van den Boog en ik hoop dat hij er nu actief bij betrokken raakt. Ik heb echter het gevoel dat ze bij Ajax niet beseffen dat dit echt hun laatste kans is om het model van Cruijff in te voeren. Met de aanstelling van Frank de Boer als hoofdtrainer lieten ze in ieder geval positieve wil zien om nader samen te werken met de voormalige Nummer 14. Daarnaast lieten de supporters van Ajax bij de verkiezingen voor de ledenraad duidelijk blijken als één man achter Cruijff te staan.

Cruijff is een geschenk uit de hemel voor Ajax, maar als je geschenken uit de hemel niet op de juiste manier behandelt, ben je ze net zo makkelijk weer kwijt.
remco k
 remco k - woensdag 15 december 2010 - 16:13   quote  deeplink  
Er zit alleen 1 fout in (helaas), de Boer is niet aangesteld als hoofdtrainer, het enige dat tot nu toe naar buiten is gekomen, is dat Rik v/d boog heeft geroepen dat Ajax voor de winterstop een shortlist klaar wil hebben, TRIEST,TRIEST...

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3096
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Frank de Boer mogelijk langer ...

0.0081408