|
|
Boudewijn
|
|
|
K-1 WGP 2010 - 11 December live results - SPOILERS!
SPOILERS - SPOILERS - SPOILERS - SPOILERS - SPOILERS - SPOILERS - SPOILERS - SPOILERS
SPOILERS - SPOILERS - SPOILERS - SPOILERS - SPOILERS - SPOILERS - SPOILERS - SPOILERS
Begonnen met een demonstratie partij tussen Ewerton Teixeira en Errol Zimmerman. Zimmerman doet niet echt z'n best lijkt het en het is dan ook een unanieme beslissing in het voordeel van Texeira.
Tournament partij 1: Mighty Mo - Peter Aerts De eerste tournament partij tussen Peter Aerts en Mighty Mo is afgelopen met een win voor Peter Aerts via 2 prachtige knockdowns!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 11 december 2010 door Boudewijn -- |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
Tournament partij 2:
Semmy Schilt - Kyotara De volksliederen worden zowaar ten gehore gebracht met voor Kyotara een bustige japanse dame die in de ring zingt. Verschrikkelijk hoogte verschil tussen de vechters, erg leuk om te zien :) Kyotara maakt meters in de ring om maar bij Semmy uit de buurt te blijven, wat hem vrij aardig lukt tot nu toe. Hij clincht wat maar nu valt Semmy aan met wat stoten en een knie tegen het hoofd. De HDNET stream met engels commentaar begint nu flink te haperen dus ik bekijk het nu ook via een russische stream die inmiddels een minuut of wat voorloopt. Ronde 2. Schilt valt weer aan, Kyotara heeft niet veel in te brengen hoewel hij het wel probeert maar om een veel grotere Schilt te raken is lastig. Het einde van ronde 2 nadert en Kyotara lijkt moe te worden en laat veelal z'n handen zakken wat natuurlijk levensgevaarlijk is tegen Schilt. Ronde 3. Het gaat weer hetzelfde, Kyotara probeert het wel maar het komt niet door. Schilt doet nog wat weinig terug, krijgt ook maar weinig kans van Kyotara. Kyotara krijgt nu een strafpunt wegens clinchen (beetje onnodig) dus moet toch echt Schilt via knockdown verslaan in de laatste 30 seconden. Wordt moeilijk... Partij afgelopen, overwinning Schilt verwacht ik. Ja, Semmy Schilt de winnaar (snap geen japans of russisch dus geen idee of het unaniem was)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 11 december 2010 door Boudewijn -- |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
Tournament partij 3:
Gökhan Saki - Daniel Ghitã De Turks/Nederlander Saki, onder contract zoals zoveel deze dag bij Golden Glory tegen de een stuk grotere Ghita. Lowkickt ghita, backflip Saki, ze wisselen elkaar goed af met trappen en stoten. Trainers van Golden Glory schreeuwen naar Saki om meer power in de kick. Ghita deelt net wat meer trappen uit die goed landen. Einde ronde 1, ik zou zeggen voor Ghita. Ronde 2. Ze wachten wat af. Weer mooie backflip van Saki. Saki moet z'n concentratie meer houden maar valt nu wel aan naar voren waardoor Ghita in de hoek loopt maar geeft aan dat de stoten hem niets doen.Saki moet meer afstand houden , ik typ maar gewoon wat ze vanuit de corner roepen naar hem ;). Wat slomere ronde met alleen wat exchanges, Saki gaat in de laatste seconde van deze tweede ronde onderuit maar de scheidsrechter zegt dat hij uitgleed. Ronde 3. Saki moet Ghita onder druk houden wat hij vrij aardig doet want Ghita loopt langzaamaan achteruit richting een hoek. Saki beland met z'n been tussen de touwen en heeft wat moeite om hem terug te halen. Saki valt aan en krijgt steeds meer de overhand. Ghita's staten worden langzamer en zwakker lijkt het. Nog 30 seconden en Ghita staat weer vast in een hoek maar doet ook geen moeite eruit te komen. Dat zou hem de ronde en wellicht partij kunnen kosten... Ik gok ronde 1 Ghita, ronde 2 en 3 voor Saki Oh... een extra ronde! Kan ik mee leven... Ronde 4. Saki valt weer aan. Ghita zou toch echt meer van z'n lengte moeten profiteren maar hij is moe. Saki niet lijkt het. Highkick van Saki die half raakt. Ghita weer in een hoek.Drirecte punch van Ghita raak op het gezicht. De corner roept ook om hem in de hoek te houden, in de touwen maar ze staan in het midden van de ring. Nu wordt ook Saki moe en neemt Ghita het heft wat over. Laatste 10 seconden. Moeilijk... ik gok op Saki omdat hij meer aanviel en meer initiatief toonde. Unaniem: Saki.
Op naar mijn favoriet Overeem tegen Spong!
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
Tournament partij 4:
Alistair Overeem - Tyrone Spong Introductie van Overeem en Spong. Gisteren nog een nieuwe The Reem (episode 11) gezien met mooie footage van een jonge Overeem en Spong die in de training gym aan het sparren waren. De russische commentator noemt nog maar eens Fedor Emelianenko, hopelijk komt die match er in 2011 ook zodat de Fedor groupies eindelijk eens kunnen zien dat Overeem een veel betere en meer complete MMA vechter is. Opkomst Overeem gaat gepaard met harde housemuziek (zou zomaar een oudere track van Tiesto kunnen zijn). Overeem ziet er bruut uit en heeft er flink zin in maar doet beetje raar met z'n kaak. Ronde 1. Overeem valt meteen aan met een upkick, jumpkick. Overeem krijgt een waarschuwing dat hij SPons hoofd niet naar onder mag duwen (wat gebruikelijk is in de mma maar verboden in de K-1). Spong valt aan, raakt Overeem goed en lijkt in de problemen maar valt toch weer aan maar het ziet er niet best uit. Hij vangt de klappen op. Oe.. flinke upkick van Overeem en neemt het heft weer over. Spong krijgt instructies om op z'n benen te trappen.
ARGH! stream weg! Ff snel switchen naar een werkende ofzo... KLOTE!
HDNet nu weer... ronde 1 gaat naar Spong volgens de judges. Ronde 2. Overeem valt weer aan maar glijdt bijna uit en Spong profiteert. Ze wachten beide wat af. Spong connect met een rechtse maar het deert Overeem niet. Overeem moet toch echt meer doen maar misschien wacht hij op de vermoeidheid van SPong. Beenkick door SPong en zet Overeem wat in de hoek maar Overeem weer terug naar het midden. Overeem rechterhand raak. Spong lijkt wankel (slechte stream.. ziet het moeilijk...) 2 judges voor Overeem, 1 voor Spong in deze tweede ronde. Eerste ronde ging volgens mij 3 keer naar Spong. Ronde 3. Overeem valt aan, raakt hem iets meer maar SPong blijft gevaarlijk. SPong in de hoek en Overeem wacht z'n kans af, wordt lastig voor Spong en wordt flink geraakt en ja, Spong krijgt z'n eerste timeout. Zwaare stoot op Spong maar hij staat nog maar er komt niet veel meer uit en de vermoeidheid gaat parten spelen. 15 seconden en Overeem vindt het wel best. Overeem waarschijnlijk door, door de timeout van Spong maar Spong bood in de eerste en tweede ronde goed partij. Overeem door!
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
Superfight
Hesdy Gerges vs. Yusuke Fujimoto Gerges die van Badr Hari's heeft gewonnen in Hari's laatste partij waarbij Badr (weer) over de scheef ging met onsportief gedrag. Gerges, een stuk groter dan Fujimoto trapt flink naar de benen en Fujimoto vliegt bijna door de touwen maar kan verder. 1 knockdown van Fujimoto, 10 seconden later de tweede knockdown en weer 10 seconden later de derde en laatste knockdown en de partij is over. Snelle ronde, had niet anders verwacht. Fujimoto was absoluut niet van het niveau van Gerges.
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
Overeem is wereldwijd een trending topic op Twitter |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
Halve finale 1:
Peter Aerts - Semmy Schilt Ronde 1. Aerts valt meteen aan met een stoot naar het gezicht van Schilt maar Schilt valt terug aan. Aerts moet zoals gewoonlijk flink omhoog slaan maar het lukt hem vrij aardig en drijft Schilt in een hoek maar nu zijn de rollen weer omgedraaid. Kicks van Schilt tegen het lijf van Aerts, die moet hij niet te vaak opvangen. Ronde afgelopen en volgens mij gelijk. 2 judges een draw, 1 voor Schilt Ronde 2. Aerts probeert het weer met stoten naar het hoofd van Schilt en nu 2 harde stoten tegen het been van Schilt. Schilt countert met een harde stoot richting Aerts. Schilt heeft het moeilijk maar Aerts handen zakken wat. Aerts moet naar de kant om z'n oog na te laten kijken door een dokter (is beetje dik). Ik mis een stuk van de rest van ronde 2. Ronde 3. Aerts wordt aangemoedigd door het publiek. Aerts valt goed aan en scoort flink en raakt Schilt goed met stoten naar het gezicht maar Schilt blijft staan. Als Aerts zo door gaat wint hij het. Nog 30 seconden en Aerts blijft Schilt raken in het gezicht en Schilt heeft het heel moeilijk. Ronde is voorbij en hoewel ik een deel gemist heb denk ik dat hij door gaat! 1e judge: draw, 2e judge: Aerts, 3e judge: Aerts! Aerts door naar de finale!! WOW!
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
Halve finale 2:
Gökhan Saki - Alistair Overeem Ronde 1. Alistair pust naar voren en raakt Saki maar Saki countert met een backflip die Overeem raakt en Overheem gaat onderuit maar het was uitglijden.Overeem gaat naar voren maar deelt niets uit terwijl Saki wel probeert. Saki stoot en Overeem schopt op het lijf van Saki en voelt dat flink zo te zien. Alistait pust nog steeds naar voren en raakt Saki nogmaals hard in de lever en Saki krijgt z'n eerste timeout maar geeft nu aan dat hij niet door kan gaan. Gebroken arm? Overeem tegen Aerts in de finale! |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
Nog een superfight -die snel was afgelopen |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
Finale:
Peter Aerts - Alistair Overeem Toch een verassing om Peter Aerts na al die jaren weer in de finale van de K-1 WGP te zien en geen verassing om Overeem erin te zien. Overeem is er zeer op gebrand om te winnen zodat hij de eerste MMA vechter wordt die in 2 verschillende grote organisaties (K-1 en Strikeforce) de kampioen wordt. Ronde 1. Alistair valt aan, harde stoot op het gezicht van Aerts, en nog een. Aerts slaat terug maar nogmaals Overeem. Aerts wankelt. In de hoek en Aerts is helemaal de weg kwijt EN HET GEVECHT IS OVER!!! Totale dominantie van Overeem!!! Heb de tijd niet bijgehouden maar het zal niet meer dan 20 seconden geweest zijn....
EN DE WINNAAR VAN DE K-1 WORLD GP 2010 is: Alistair Overeem!!! |
|
|
|
|
Red
|
|
|
Aerts is passe! Dat was wel weer duidelijk. Wel erg vette fights hoor! |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
Je hebt je best gedaan Boudewijn.
Was weer een zinderende finale |
|
|
|
|
PSVMocro
|
|
|
Aerts Passé? Als je Schilt uit het toernooi kan trappen, dan kun je echt wel mee. Hij zag er ook erg scherp uit. Als hij fit was gebleven, dan was hij echt niet kansloos tegen Overeem. Spong liet al zien dat Overeem te pakken is en ook Saki begon ondanks zijn blessures goed aan het gevecht tegen Overeem.
Ik vond het daarom ook geen zinderende finale. Aerts was zwaar toegetakeld, terwijl Overeem vanwege een Saki met gebroken hand door de semi-finale kon freewheelen. Doet niets af aan de overwinning van Overeem. Soms zit het mee en soms zit het tegen in een toernooi. Hij profiteerde daar maximaal van en is dus ook de terechte kampioen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 14 december 2010 door PSVMocro -- |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote:Op dinsdag 14 december 2010 - 03:29 schreef PSVMocro het volgende:Spong liet al zien dat Overeem te pakken is en ook Saki begon ondanks zijn blessures goed aan het gevecht tegen Overeem. Ik had meer het idee dat Overeem niet voor de volle 100% ging en krachten aan het sparen was en omdat het niet nodig was (timeout voor Spong) ook in de derde ronde het maar liet lopen. Hij begint altijd wat aftastend aan het begin van de partij en daar moet je hem op aanvallen. Hoe verder in het gevecht hoe minder kans je maakt of je moet een lucky shot hebben.
Wel weet ik nog steeds niet hoe goed de 'chin' van Overeem is (de mate waarin hij stoten op het hoofd kan hebben zonder gevolgen) want hij lijkt het allemaal gewoon op te vangen en te blocken met z'n karakteristieke verdediging van beide handen naast het hoofd, maar lijkt toch een beetje te wankelen als hij er vol op geraakt wordt. Hij doet ook weinig moeite om het te ontwijken. |
|
|
|
|
PSVMocro
|
|
|
Overeem leek inderdaad passief in de beginfase. Normaal gesproken moet je in een toernooi juist in de eerste gevechten zsm een (T.)K.O. forceren. Hoe langer je in de ring staat, des te meer hersteltijd je nodig hebt. Het vreet energie. Kans op blessures is groot en het incasseren van trappen en stoten is ook een aanslag op je lichaam. Vorig jaar denderde Schilt en Hari in recordtijd naar de finale, door steeds in de eerste ronde te winnen. Ze kwamen dus ook fit de finale in. Dit jaar was het écht jammer dat Aerts 9 minuten tegen Schilt in de ring stond. Na afloop zei hij dat hij bloed moest pissen. Dan ben je bij voorbaat kansloos tegen Overeem. Anders had ik het wel willen zien. Ik was echt onder de indruk van Aerts. Hij zag er fysiek beter uit dan een aantal van zijn jongere concurrenten. |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
Dat ben ik wel met je eens Mocro, Aerts was bizar sterk alleen 9 minuten Schilts is zwaar. Letterlijk en figuurlijk.
Maar wat deed Overeem nou met zijn kaak in het begin tegen Spong? Kraken of indruk proberen te maken? |
|
|
|