BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Zo de waard is,.....

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Els
 Els - zaterdag 11 december 2010 - 10:24   quote  deeplink  
Als Feyenoord degradeert is Excelsior sowieso het haasje
COLUMN Mijn collega Mikos Gouka zei het van de zomer al toen hij de competitie-indeling van de eredivisie zag. ,,Excelsior en Feyenoord hebben de derby al twee keer gespeeld als de winterstop nog moet komen.''

De kleinste van de twee clubs heeft de grootste hard nodig om overeind te blijven.
Chris van NijnattenOp die manier, dacht hij, probeerde de KNVB te voorkomen dat Feyenoord in de lente van 2011 het eventueel wat kalmer aan kon doen tegen een ongetwijfeld dan in degradatienood verkerend Excelsior. Het ligt nu even wat anders en het is alleen maar gekker geworden. Het wás al gek.

Morgenmiddag kunnen er in de Kuip jeugdspelers tegenover elkaar staan die doordeweeks in één jeugdelftal spelen, namelijk dat van Feyenoord/Excelsior. Volgens de regels mag het, maar het blijft bizar.

Feyenoord, hoe armlastig ook, houdt Excelsior op de been. Die twee ploegen spelen in één competitie en zouden allebei kunnen degraderen. Wat nu? Er rest de club uit Kralingen geen andere keus dan de punten aan Feyenoord te laten. Want als Feyenoord degradeert en nog dieper in de ellende raakt, is Excelsior sowieso het haasje.

De kleinste van de twee clubs heeft de grootste hard nodig om overeind te blijven. Zo ziet het er althans aan de buitenkant uit. Daarom blijft het raar dat de KNVB zo'n samenwerking tussen twee clubs in één en dezelfde competitie toestaat. In de meest letterlijke zin van het woord is het ook onsportief. Bekijk de situatie van beide clubs en je hoeft er geen vrolijke sigaret voor op te steken om rare visioenen te ontwikkelen.

Deze derby van Rotterdam is de merkwaardigste van de afgelopen jaren en verdient op voorhand speciale aandacht van de aanklagers van dezelfde KNVB. Alleen als Excelsior wint, kan er niks aan de hand zijn geweest. Dat is een cynische gedachte, maar die is mogelijk gemaakt door de reglementen van de voetbalbond.

In Zeist moeten ze er maar eens over nadenken of die regels hierover, ondanks de recessie die veel kleine clubs ondermeer qua opleiding in problemen brengt, niet moeten worden aangepast. Speel je samen in een competitie, dan mag er van welke samenwerking dan ook geen sprake zijn. Logisch toch? (CHRIS VAN NIJNATTEN)

Bron: AD
Its not me
 Its not me - zaterdag 11 december 2010 - 10:50   quote  deeplink  
zeker een 020 die iets gevonden heeft waar de grote 020-vader (KNVB) snel iets ana moet doen omdat het 020 wel eens kan schaden. Zij kunnen nl geen eredivisieclub vinden die op deze manier wil samenwerken!
Its not me
 Its not me - zaterdag 11 december 2010 - 10:53   quote  deeplink  
.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 11 december 2010 door Its not me --
PieterBos
 PieterBos - zaterdag 11 december 2010 - 10:54   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 december 2010 - 10:50 schreef Its not me het volgende:
zeker een 020 die iets gevonden heeft waar de grote 020-vader (KNVB) snel iets ana moet doen omdat het 020 wel eens kan schaden. Zij kunnen nl geen eredivisieclub vinden die op deze manier wil samenwerken!
Zo is dat.
Kan niet anders ;)
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 11 december 2010 - 11:02   quote  deeplink  
Ach, nooit een issue geweest toen Feyenoord bovenin mee draaide en nu doet men er moeilijk over.
Sommige mensen hebben er alles voor over om Feyenoord te gronde te richten van Naainatten is er 1 van.
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 11 december 2010 - 11:31   quote  deeplink  
Praten we over een week niet meer over.
hotjumper
 hotjumper - zaterdag 11 december 2010 - 12:18   quote  deeplink  
Nijnatten vindt altijd wel qat te zeiken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 11 december 2010 door hotjumper --
Quiroz
 Quiroz - zaterdag 11 december 2010 - 12:46   quote  deeplink  
Als wij verliezen word ik voor ajax
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 11 december 2010 - 12:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 december 2010 - 12:46 schreef Quiroz het volgende:
Als wij verliezen word ik voor ajax
dan wens ik je alvast bij voorbaat belg.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 11 december 2010 door Stylzz --
Quiroz
 Quiroz - zaterdag 11 december 2010 - 12:47   quote  deeplink  
Nou zeg, moet dat nou zo?
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 11 december 2010 - 12:48   quote  deeplink  
Ja, tis ernstig.
Quiroz
 Quiroz - zaterdag 11 december 2010 - 12:49   quote  deeplink  
Oké, als we zo gaan beginnen wens ik jou toe dat Piet de Visser een onbeperkt contract krijgt bij alle Feyenoord wedstrijden!!
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 11 december 2010 - 12:49   quote  deeplink  
Dan stuur ik m de de route naar Randwijk!
Quiroz
 Quiroz - zaterdag 11 december 2010 - 12:51   quote  deeplink  
Ach, waar die ook heen rijd, hij komt altijd wel terug naar dat plaatsje van jou.. hoe heette t ook al weer? hueereadtyfus?
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 11 december 2010 - 12:55   quote  deeplink  
hehe, nee hier wachten ze m op met fakkels en rieken!
Quiroz
 Quiroz - zaterdag 11 december 2010 - 12:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 december 2010 - 12:55 schreef Stylzz het volgende:
hehe, nee hier wachten ze m op met fakkels en rieken!
Hier met hooivorken... mag dat ook?
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 11 december 2010 - 13:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 december 2010 - 12:57 schreef Quiroz het volgende:

[..]

Hier met hooivorken... mag dat ook?
Tuurlijk, zolang ze de fakkels niet ruilen voor toortsen.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 11 december 2010 - 13:16   quote  deeplink  
Zielig gedoe bij die AD neuzen krant...
sevillana
 sevillana - zaterdag 11 december 2010 - 19:38   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 december 2010 - 13:16 schreef Leon FR1908 het volgende:
Zielig gedoe bij die AD neuzen krant...
geNEUZel dus . . .

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5981
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Zo de waard is,.....









0.0051019