BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Bouwen aan een stabiel Feyenoord

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Els
 Els - zaterdag 11 december 2010 - 10:33   quote  deeplink  
De ideeën van Johan Cruijff slaan zelfs aan in Rotterdam. Feyenoord moet een adviesraad met oud-spelers creëren om het aankoopbeleid en de doorstroming van jeugd te bevorderen. Dat zeggen voormalig eerste elftalspelers Danny Buijs en Henk Fräser in de nieuwste uitgave van supportersblad Hand in Hand.

De twee publiekslievelingen denken dat een technische commissie kan zorgen voor een constante factor die de macht van toevallige passanten verkleint. Buijs: Trainers en technisch-directeuren konden in De Kuip altijd doen wat ze wilden. Er werden dure buitenlanders gehaald die niets toevoegden, terwijl talentvolle jeugd geen kans kreeg en moest vertrekken.

Oud-spelers zijn bij uitstek geschikt om plaats te nemen in een dergelijke adviesraad. Van Hanegem, Jansen, Bosvelt, Van Hooijdonk, Metgod en Troost worden genoemd. Fräser: Die mannen hebben een netwerk en kennen de club. Zij kunnen de balans bewaken. Dat bevordert de doorstroming van de jeugd. Het is triest dat een middelmatige back als Östlund werd gehaald, terwijl je zelf Zuiverloon hebt opgeleid. Voor dat sportieve wanbeleid is te weinig aandacht geweest.

In het Hand in Hand-artikel vertellen oud-jeugdspelers van de stadionclub waarom talenten er in het verleden nauwelijks in slaagden de stap van Varkenoord naar De Kuip te maken. Zelfs Robin van Persie brak nooit helemaal door op Zuid. Mels van Driel (tegenwoordig RBC) maakte deel uit van dezelfde lichting en sluit zich aan bij de roep om een technische commissie: Zolang Been trainer is zullen er talenten blijven doorstromen. Maar wat gebeurt er als er een nieuwe coach komt of als de investeerders rond Blokland ervoor zorgen dat Feyenoord weer de transfermarkt op kan? Een groep oud-spelers met kennis van de jeugd kan zorgen dat er niet weer een kloof tussen Varkenoord en De Kuip ontstaat.

Bron:FR-Fanatic
Els
 Els - zaterdag 11 december 2010 - 10:34   quote  deeplink  
De inleiding is uiteraard weer suggestief, maar ik denk wel dat het goed is om nu de toekomst van Feyenoord veilig te stellen en die toekomst te borgen. Als je het artikel leest, is dat gouden aandeel dus bij lange na niet voldoende.
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 11 december 2010 - 11:05   quote  deeplink  
T klopt ook aan alle kanten. Sowieso moet zo'n team zich misschien er eerst eens over buigen hoe t komt dat Feyenoord in het verleden altijd succesvolle jeugd gehad heeft, maar dat die nooit door kon stromen. Uiteraard komt dat onder andere door dat de trainer liever Ali Swami uit Allochtonië wilde halen ipv de juegd een kans te geven, maar dat kan niet de enige oorzaak zijn.

Ik bedoel de constatering is daar, maar wat is de oorzaak!
ar
 ar - zaterdag 11 december 2010 - 11:17   quote  deeplink  
Misschien kan Feyenoord sneller de transfermarkt op dan je denkt,Als Been en Leo een langere tijd aanblijven zal er jeugd blijven doorstromen.Met gerichte aankopen voor stabiliteit op het veld zal het goedkomen.Ik zelf denk dat door deze situatie Feyenoord in de toekomst eerst de jeugd analiseert voordat het gaat shoppen.
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 11 december 2010 - 11:19   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 december 2010 - 11:17 schreef ar het volgende:
Misschien kan Feyenoord sneller de transfermarkt op dan je denkt,Als Been en Leo een langere tijd aanblijven zal er jeugd blijven doorstromen.Met gerichte aankopen voor stabiliteit op het veld zal het goedkomen.Ik zelf denk dat door deze situatie Feyenoord in de toekomst eerst de jeugd analiseert voordat het gaat shoppen.
ja maar dat is de verkeerde gedachte, je moet alleen de aankoopmarkt op willen als je het zelf niet in huis hebt!
ar
 ar - zaterdag 11 december 2010 - 11:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 december 2010 - 11:19 schreef Stylzz het volgende:

[..]

ja maar dat is de verkeerde gedachte, je moet alleen de aankoopmarkt op willen als je het zelf niet in huis hebt!
Dat is ook het probleem! Er werden in het verleden talloze nutteloze aankopen gedaan,terwijl er wel degelijk talenten aanwezig waren.Maar het was kopen om het kopen.
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 11 december 2010 - 11:30   quote  deeplink  
Heel interessante gedachtengang. Waard om nader te onderzoeken. Hoop dat de club daartoe stappen onderneemt.
Belangrijk(er) is welke status deze adviesraad krijgt. Advies alleen kan bij opportunistisch sportief management (o.a. trainer) onvoldoende blijken. Het gaat ook om bewakers van een clubcultuur die ruimte krijgen om aan de bel te trekken/terug te fluiten...
craven
 craven - zaterdag 11 december 2010 - 11:54   quote  deeplink  
Neem Dortmund als voorbeeld(ja ik weet het duitsers). Door financiele problemen moest die club ook fors bezuinigen, hierdoor werd de jeugd opgesteld en goed begeleid. Met een aantal goedkope aankopen (oudere spelers werd een mix gecombineerd die dit jaar bovenaaan staan. Ze spelen fris, aaanvallend voetbal met veel druk zetten bij bal verlies. Doordat de jeugd een goed aantal jaar heeft samen gespeeld weet het elkaar nu(jaren later) op het veld blindelings te vinden...
hotjumper
 hotjumper - zaterdag 11 december 2010 - 12:16   quote  deeplink  
Volgens mij heeft dit bestuur liever niet teveel oud spelers rond de club!
Els
 Els - zaterdag 11 december 2010 - 12:53   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 december 2010 - 12:16 schreef hotjumper het volgende:
Volgens mij heeft dit bestuur liever niet teveel oud spelers rond de club!
Niet te veel oud supporters ook ;-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 11 december 2010 door Els --
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 11 december 2010 - 13:09   quote  deeplink  
Cruiff zegt dit al 10 jaar en nu gaan opeens overal de ogen open hahahaha

Het is echt waar Johan heeft deze deur geopend en nu gaan wij het met z`n alle opentrappen???
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 11 december 2010 - 13:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 december 2010 - 13:09 schreef Leon FR1908 het volgende:
Cruiff zegt dit al 10 jaar en nu gaan opeens overal de ogen open hahahaha

Het is echt waar Johan heeft deze deur geopend en nu gaan wij het met z`n alle opentrappen???
tsja, het duurt vaak even voor mensen de babbelaar uit betondorp begrijpen.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zaterdag 11 december 2010 - 13:16   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 december 2010 - 13:11 schreef Stylzz het volgende:

[..]

tsja, het duurt vaak even voor mensen de babbelaar uit betondorp begrijpen.
Ik heb niveau A en begrijp het vrijwel direct in alle simpelheid.
Ik zit hem zelfs nog te verdedigen tegen mijn Amsterdamse schoon familie...
Wolfmen
 Wolfmen - zaterdag 11 december 2010 - 14:03   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 december 2010 - 12:16 schreef hotjumper het volgende:
Volgens mij heeft dit bestuur liever niet teveel oud spelers rond de club!
Denk eerder bepaalde oud-spelers...

Met een van Gastel,Hiele,Taument,Mackaay en van Bronckhorst loopt er toch nog wel iets
Rene Koster
 Rene Koster - zaterdag 11 december 2010 - 15:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 december 2010 - 11:05 schreef Stylzz het volgende:
T klopt ook aan alle kanten. Sowieso moet zo'n team zich misschien er eerst eens over buigen hoe t komt dat Feyenoord in het verleden altijd succesvolle jeugd gehad heeft, maar dat die nooit door kon stromen. Uiteraard komt dat onder andere door dat de trainer liever Ali Swami uit Allochtonië wilde halen ipv de juegd een kans te geven, maar dat kan niet de enige oorzaak zijn.

Ik bedoel de constatering is daar, maar wat is de oorzaak!
alle jeugd speelt nu toch.
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 11 december 2010 - 17:49   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 december 2010 - 15:02 schreef Rene Koster het volgende:

[..]

alle jeugd speelt nu toch.
Ja uit nood. Dit lijkt me ook geen goede structurele ontwikkeling

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Bouwen aan een stabiel Feyenoord









0.0070400