BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Vitesse - AFC Ajax (12-12-2010 12:30): 0-1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Dit topic is een vervolg op het topic:  Opstelling tegen Vitesse
alibabba
 alibabba - zaterdag 11 december 2010 - 11:22   quote  deeplink  
Voor Ismail Aissati zal het aanstaande zondag een vreemde gewaarwording zijn. De middenvelder zal met Vitesse uitkomen tegen de club waar hij onder contract staat, AJAX. Voor Aissati zal het een belangrijke dag worden om zich te bewijzen. Martin Jol die het niet in Aissati zag zitten is inmiddels vertrokken. Interim-trainer Frank de Boer is wellicht een andere mening toegedaan. Als ik de statistieken er even bij pak, kom ik tot de conclusie dat " Vitas " in Arnhem een moeilijk te nemen vesting is. 25x in de Eredivisie is Vitesse - Ajax gespeeld en daarvan won Ajax er wel meer dan onze tegenstander morgen, maar het verschil is niet groot ( 10 tegen 8 ). 7x was het eindresultaat een gelijkspel en het doelsaldo is 44-40 in het voordeel van Ons.

De eerste wedstrijd op het hoogste niveau tegen Vitesse in de hoofdstad van Gelderland was in het seizoen 71'72, om precies te zijn op 12-12-1971. Bij rust stond het 1-2 door de openingstreffer van Sjaak Swart, de gelijkmaker van Ben Gerritsen en de 1-2 van Piet Keizer. Na rust besliste Johan Cruijff de match. Gert Bals was in die pot de doelman van Vitesse, die daarvoor 5 seizoenen het Ajax-doel had verdedigd. In 5 jaar Ajax werd Bals 4 keer kampioen. Tevens haalde hij met Ajax in 1969 de Europa Cup I-finale, die helaas werd verloren van AC Milan. Hij was ook aanvoerder van Ajax in die finale.

Op 27-10-1996 werd een ruime zege geboekt in Arnhem. Ex-Ajacied John vd.Brom deed mee in het Vitas-shirt en Nikos Machlas stond onder contract toen bij de Vitessenaren ( Machlas scoorde in 3 seizoenen voor Ajax een moyenne van 1 op 2 ). Zij konden de 1-4 echter niet verhinderen. Dejan Curovic hielp Vitesse nog aan een voorsprong en bij 1-0 ging men rusten. Na rust schoten Kluivert, Richard Witschge, Nordin Wooter en Dave vd.Bergh Vitesse aan flarden. De opstelling destijds was een aparte; Edwin van der Sar, John Veldman, Arnold Scholten, Marcio Santos, Frank de Boer, Richard Witschge, Ronald de Boer, Martijn Reuser, Rody Turpijn, Patrick Kluivert, Nordin Wooter. Dave van den Bergh, Kiki Musampa en Mario Melchiot kwamen na rust in het veld voor Turpijn, Kluivert en Frank de Boer.

Hier volgen 3 gewonnen wedstrijden van Ons Aller AJAX;

Tomas Galásek opende voor rust, in de 17e minuut, het treffen op 11-12-2005. Na rust verdubbelde Angelos Charisteas de score in de 75e minuut. Ex-Ajacieden Abubakari Yakubu, Youssouf Hersi en Tom de Mul speelden mee voor de Gelderlanders in die pot.

Ik verwacht een Ajax dat qua opstelling niet veel zal afwijken van woensdag, behoudens de wissel El Hamdaoui voor Suarez. Mocht de griep bij Mounir toch te hevig zijn dan lijkt een debuut van Ebecilio in de maak, want ook Özbiliz is nog ziek. De wissels zullen denk ik wel wat zeggen over hoe De Boer de rangorde in de selectie heeft bepaald. Ik ga uit van een overwinning in het Gelredome. Ik voorspel een 0-3 mensen.

Eens?
verbrande harry
 verbrande harry - zaterdag 11 december 2010 - 11:31   quote  deeplink  
deze jongen komt duidelijk te kort voor de nederlandse top,subtop het hoogst haalbare denk ik...
alibabba
 alibabba - zaterdag 11 december 2010 - 11:47   quote  deeplink  
Voor de liefhebbers nog dit filmpje van het treffen vorig seizoen;

Johnnyafca
 Johnnyafca - zaterdag 11 december 2010 - 12:02   quote  deeplink  
Ik verwacht een 1-2 overwinning. Even over het vertrekken van Jol en het verwelkomen van de Boer.. Het zou best wel eens zo kunnen zijn dat ene Mido en Mounir moeilijk kunnen gaan doen door de visie die de Boer volgt.
Johnnyafca
 Johnnyafca - zaterdag 11 december 2010 - 12:04   quote  deeplink  
Na het filmpje gezien te hebben van vorig seizoen moet ik wel zeggen dat ik Pantelic een soort van 'mis', hoe heeft het bestuur deze gozer zo maar kunnen laten gaan..
alibabba
 alibabba - zaterdag 11 december 2010 - 12:37   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 december 2010 - 12:04 schreef Johnnyafca het volgende:
Na het filmpje gezien te hebben van vorig seizoen moet ik wel zeggen dat ik Pantelic een soort van 'mis', hoe heeft het bestuur deze gozer zo maar kunnen laten gaan..
Daar kun je inderdaad over twisten Johnny. De directie heeft destijds besloten om voor enkele spelers geen langdurige contracten meer te geven. Er moest gesneden worden om het financieel beter te krijgen. Voor Rommedahl had ik zeker een uitzondering gemaakt, want hij wilde zelfs terug in salaris. Pantelic is een type spits, die Ajax nodig heeft. Hij kwam met eisen waaraan Ajax niet aan kon voldoen en ik blijf zeggen dat Ajax opzoek had moeten gaan naar een soortgelijke spits als Pantelic. Pantelic was goed, maar niet goed genoeg voor het niveau wat Ajax moet nastreven. Dembéle was een optie, maar ook te duur. Katlego Mphela heb ik zien spelen op het WK met Zuid-Afrika en in hem zag ik een echte Ajax-spits, die voor weinig te koop is.

In principe is Jol slachtoffer geworden van de directie destijds, want hij wilde Pantelic en Rommedahl behouden. Dat Jol het dus volledig naar zijn hand wilde zetten is dus ook niet helemaal waar. Ik blijf zeggen dat El Hamdaoui slim genoeg is om de rol van Pantelic over te nemen. Het blijft gewoon een kwestie van leren.
Pietje
 Pietje - zaterdag 11 december 2010 - 15:58   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 december 2010 - 12:04 schreef Johnnyafca het volgende:
Dat roep ik ook steeds, Johnny. Dat geldt overigens, vind ik, ook voor Dennis Rommedahl.
Maar ja, te laat nu en je weet het: als hadden komt is hebben te laat...
Pietje
 Pietje - zaterdag 11 december 2010 - 16:01   quote  deeplink  
Ik hoop vurig dat Ajax morgen hetzelfde laat zien als afgelopen woensdag. Weliswaar nu zonder Luis Suárez, maar dan moet Mounir het nu maar doen. Ik ben toch wel wat voorzichtig, immers, één zwaluw maakt nog geen zomer. Maar ik ben een geboren optimist, een pure positivo en dus zeg ik: 1-3
En alweer een journalistiek hoogstandje van je, alibabba!!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 11 december 2010 door Pietje --
Mounir_t
 Mounir_t - zaterdag 11 december 2010 - 17:37   quote  deeplink  
Laten we eerlijk zijn. Als Ajax zo blijft voetballen is het toch genieten. Daarvoor gaan ik naar het stadion
Johnnyafca
 Johnnyafca - zaterdag 11 december 2010 - 17:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 december 2010 - 16:01 schreef Pietje het volgende:
Ik hoop vurig dat Ajax morgen hetzelfde laat zien als afgelopen woensdag. Weliswaar nu zonder Luis Suárez, maar dan moet Mounir het nu maar doen. Ik ben toch wel wat voorzichtig, immers, één zwaluw maakt nog geen zomer. Maar ik ben een geboren optimist, een pure positivo en dus zeg ik: 1-3
En alweer een journalistiek hoogstandje van je, alibabba!!!
Zo'n optimist hoef je niet te zijn om te voorspellen dat Ajax morgen wint van Vitesse, waarom? Kijk hoe ze speelde afgelopen woensdag! Kom op jongens, dat moet Vitesse gewoon kunnen, ook zonder Luis!
remco k
 remco k - zaterdag 11 december 2010 - 17:54   quote  deeplink  
Om heel eerlijk te zijn, is morgen een wedstrijd van "de dood of de gladiolen" Wint Ajax deze pot, en gaat dat gepaard met mooi en verzorgd voetbal, dan zijn we duidelijk de juiste weg ingeslagen, verliezen we deze pot en spelen we heel slecht, dan was afgelopen woensdag een duidelijke vertoning van een schokeffect bij een trainerswissel, en ligt er nog meer werk voor de voeten van de Boer dan dat ik in eerste instantie had verwacht.

Ik heb ook geen flauw idee wat we moeten verwachten, en wat we mogen verwachten.
Wat ik wel hoop, is dat de Boer op 1 uitzondering na ( Mounir of Ozbiliz voor Suarez) de rest van het team zo laat staan als afgelopen wedstrijd tegen Milan.

Als Ajax fris en fruitig kan spelen morgen, dan gaat het 100% winnen, en zeg ik dat dit gaat gebeuren met 1-4, met wederom een belangrijke rol voor Sulejmani en Eriksen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 11 december 2010 door remco k --
Pietje
 Pietje - zaterdag 11 december 2010 - 17:54   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 december 2010 - 17:45 schreef Johnnyafca het volgende:

[..]

Zo'n optimist hoef je niet te zijn om te voorspellen dat Ajax morgen wint van Vitesse, waarom? Kijk hoe ze speelde afgelopen woensdag! Kom op jongens, dat moet Vitesse gewoon kunnen, ook zonder Luis!
Absoluut, Johnny. Maar waar ik een tikkie bang voor ben (misschien onterecht) dat AC Milan inspirerender werkt dan Vitesse. Ik ben dus een beetje bang, dat Ajax - na één goede wedstrijd - met het hoofd in de wolken loopt, zeg maar Vitesse enigszins onderschat. Maar ja, dat is een schone taak voor Frank de Boer om dat de jongens goed in te wrijven om niet aan zelfoverschatting te doen en dat is Frank wel toevertrouwd! Ik ben het beslist met je eens dat Ajax morgen gewoon moet winnen van Vitesse, enkel en alleen al als je naar de stand van de eredivisie kijkt. Aan de andere kant, Vitesse heeft dit seizoen wel veel wedstrijden verloren, maar echt slecht vond ik ze vaak niet spelen en wanneer Ajax daar op bezoek komt, kan dat erg stimulerend werken. Puur analytisch gesproken, dus. Maar goed, ik houd het gewoon op 1-3.
Pietje
 Pietje - zaterdag 11 december 2010 - 17:55   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 december 2010 - 17:54 schreef remco k het volgende:
Om heel eerlijk te zijn, is morgen een wedstrijd van "de dood of de gladiolen" Wint Ajax deze pot, en gaat dat gepaard met mooi en verzorgd voetbal, dan zijn we duidelijk de juiste weg ingeslagen, verliezen we deze pot en spelen we heel slecht, dan was afgelopen woensdag een duidelijke vertoning van een schokeffect bij een trainerswissel.

Ik heb ook geen flauw idee wat we moeten verwachten, en wat we mogen verwachten.
Wat ik wel hoop, is dat de Boer op 1 uitzondering na ( Mounir of Ozbiliz voor Suarez) de rest van het team zo laat staan als afgelopen wedstrijd tegen Milan.

Als Ajax fris en fruitig kan spelen morgen, dan gaat het 100% winnen, en zeg ik dat dit gaat gebeuren met 1-4
Hahaha. Ik ben het alweer met je eens, Remco! Behalve de uitslag dan, ik denk 1-3.
remco k
 remco k - zaterdag 11 december 2010 - 18:00   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 december 2010 - 17:55 schreef Pietje het volgende:

[..]

Hahaha. Ik ben het alweer met je eens, Remco! Behalve de uitslag dan, ik denk 1-3.
De uitslag moet de komende wedstrijden echt van ondergeschikt belang zijn, ( ik weet ook wel dat jij dat vind, en dat dit slechts een gok van je is) Het eerste stuk dat ik post, is in mijn ogen echt extreem belangrijk voor de rest van dit seizoen, maar ook zeker voor het aanblijven/aanstellen van de Boer als Hoofdcoach, want wat ik van een aantal mensen bij de club begrijp, is ook dat namelijk alles behalve zeker, en dat stemt mij alles behalve gerust.

Verzorgd voetbal en met veel vertrouwen de komende wedstrijden winnen is de opdracht voor de Boer en consorten. Ik ben in ieder geval extreem zenuwachtig, en wacht vol spanning af wat er gaat gebeuren.
joduh
 joduh - zaterdag 11 december 2010 - 18:13   quote  deeplink  
0-7
remco k
 remco k - zaterdag 11 december 2010 - 18:14   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 december 2010 - 18:13 schreef joduh het volgende:
0-7
Jij gaat ook altijd van het ene het andere uiterste in he??? Whahahah, geweldig vind ik dat...
joduh
 joduh - zaterdag 11 december 2010 - 18:15   quote  deeplink  
hahah mooi he? ach af en toe eens gek doen man.... ik hoop gvd dat ze de smaak te pakken hebben .....ommekeer.....
remco k
 remco k - zaterdag 11 december 2010 - 18:16   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 december 2010 - 18:15 schreef joduh het volgende:
hahah mooi he? ach af en toe eens gek doen man.... ik hoop gvd dat ze de smaak te pakken hebben .....ommekeer.....
Alweer een Ommekeer, waarom? het ging toch net zo goed tegen Milan toch:-)
joduh
 joduh - zaterdag 11 december 2010 - 18:18   quote  deeplink  
pfff ,ik heb al paar biertje sop man....niet zo moeilijk hahahaha
remco k
 remco k - zaterdag 11 december 2010 - 18:21   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 december 2010 - 18:18 schreef joduh het volgende:
pfff ,ik heb al paar biertje sop man....niet zo moeilijk hahahaha
Ooooohhh, je bent niet de enige, dadelijk een verjaardag van een goede vriendin, die net uit Australie is terug gekomen, die is een jaartje weggeweest, dus zijn ons al lekker aan het voorbereiden op het geen dat komen gaat, want ook daar en daarna zullen de nodige koude rakkers naar binnen worden gewerkt, overigens verwacht ik rond een uurtje of 10 op de heerlijke blue label over te stappen, lekkere wiskey is dat zeg....
joduh
 joduh - zaterdag 11 december 2010 - 18:25   quote  deeplink  
komt met jou niet goed vanavond ben ik bang....geen whiskey in the jar hoop ik....
remco k
 remco k - zaterdag 11 december 2010 - 18:29   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 december 2010 - 18:25 schreef joduh het volgende:
komt met jou niet goed vanavond ben ik bang....geen whiskey in the jar hoop ik....
Whahahaha. komt inderdaad niet goed verwacht ik, maar ach, zo eens in de zoveel tijd mag dat weer een keertje toch?

Overigens valt er te melden dat Mouinir officieel wegen ziekte niet bij de wedstrijd selectie zit.

Wedstrijdselectie:
Maarten Stekelenburg, Jeroen Verhoeven, Gregory van der Wiel, Toby Alderweireld, Jan Vertonghen, Vurnon Anita, Eyong Enoh, Miralem Sulejmani, Christian Eriksen, Siem de Jong, Urby Emanuelson, Rasmus Lindgren, Aras Özbiliz, Mido, Lorenzo Ebecilio, Demy de Zeeuw, Daley Blind, André Ooijer

Zal Ozbiliz dan "gewoon"starten vanaf de linkerzijde??
joduh
 joduh - zaterdag 11 december 2010 - 18:30   quote  deeplink  
weinig andere opties,maar ik weet niet of frankie wat in die vent ziet????
joduh
 joduh - zaterdag 11 december 2010 - 18:31   quote  deeplink  
ow nee he?????????? hij gaat urby links zetten..........................
remco k
 remco k - zaterdag 11 december 2010 - 18:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 december 2010 - 18:30 schreef joduh het volgende:
weinig andere opties,maar ik weet niet of frankie wat in die vent ziet????
Jazeker wel, Ozbiliz heeft volgens mij zelfs nog onder Frank gespeeld.

Frank noemt Ozbiliz een type Messi met een fantastische dribbel, en een zeer goede voorzet. Lijkt me dus wel duidelijk, ik twijfelde zelfs of Frank, Ozbilz niet boven MOunir zou verkiezen.
Pietje
 Pietje - zaterdag 11 december 2010 - 18:33   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 december 2010 - 18:25 schreef joduh het volgende:
De enige echt lekkere whiskey is Bushmills (niet uit Schotland maar uit Ierland). Duur maar goddelijk!!!!

En, Remco: veel plezier vanavond!
remco k
 remco k - zaterdag 11 december 2010 - 18:33   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 december 2010 - 18:31 schreef joduh het volgende:
ow nee he?????????? hij gaat urby links zetten..........................
Whahahahaha, ik hoop het toch niet zeg.....Maar aan de andere kant, als Frank Urby wel kan laten voetballen aan de linkerzijde, dan vind ik het prima hoor.
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 11 december 2010 - 18:53   quote  deeplink  
Ebecilio mee naar Arnhem voor Mounir.

http://ajax1.nl/content/selectie-ajax-voor-duel-met-vitesse

Frank de Boer heeft achttien spelers in zijn wedstrijdselectie voor het competitieduel met Vitesse opgenomen. De opvolger van Martin Jol kan in Arnhem geen beroep doen op de zieke Mounir El Hamdaoui. Ook de geschorste Luis Suarez ontbreekt. De aanvallers Lorenzo Ebecilio en Aras Özbiliz behoren daardoor tot de groep.

Wedstrijdselectie:

Maarten Stekelenburg
Jeroen Verhoeven
Gregory van der Wiel
Toby Alderweireld
Jan Vertonghen
Vurnon Anita
Eyong Enoh
Miralem Sulejmani
Christian Eriksen
Siem de Jong
Urby Emanuelson
Rasmus Lindgren
Aras Özbiliz
Mido
Lorenzo Ebecilio
Demy de Zeeuw
Daley Blind
André Ooijer
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 11 december 2010 - 18:53   quote  deeplink  
Ik vraag me af als Ebecilio speelt, welk rugnummer hij krijgt :P
remco k
 remco k - zaterdag 11 december 2010 - 19:01   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 december 2010 - 18:53 schreef Hasjkoph het volgende:
Ebecilio mee naar Arnhem voor Mounir.

http://ajax1.nl/content/selectie-ajax-voor-duel-met-vitesse

Frank de Boer heeft achttien spelers in zijn wedstrijdselectie voor het competitieduel met Vitesse opgenomen. De opvolger van Martin Jol kan in Arnhem geen beroep doen op de zieke Mounir El Hamdaoui. Ook de geschorste Luis Suarez ontbreekt. De aanvallers Lorenzo Ebecilio en Aras Özbiliz behoren daardoor tot de groep.

Wedstrijdselectie:

Maarten Stekelenburg
Jeroen Verhoeven
Gregory van der Wiel
Toby Alderweireld
Jan Vertonghen
Vurnon Anita
Eyong Enoh
Miralem Sulejmani
Christian Eriksen
Siem de Jong
Urby Emanuelson
Rasmus Lindgren
Aras Özbiliz
Mido
Lorenzo Ebecilio
Demy de Zeeuw
Daley Blind
André Ooijer
wel opletten he, is al gepost, een klein half uurtje terug:-)
remco k
 remco k - zaterdag 11 december 2010 - 19:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 december 2010 - 18:33 schreef Pietje het volgende:

[..]

De enige echt lekkere whiskey is Bushmills (niet uit Schotland maar uit Ierland). Duur maar goddelijk!!!!

En, Remco: veel plezier vanavond!
Ken ik niet, persoonlijk een grote fan van Bleu label, ook niet goedkoop, maar wel de prijs waard...
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 11 december 2010 - 19:06   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 december 2010 - 19:01 schreef remco k het volgende:

[..]

wel opletten he, is al gepost, een klein half uurtje terug:-)
Ow crap :P Zag het niet, omdat ik te snel erdoorheen ben gaan scrollen :P
FsideVak129
 FsideVak129 - zondag 12 december 2010 - 00:51   quote  deeplink  
Uitgelezen kans morgen om op 2 punten van die boeren te komen.

en die nepduitsers gaan niet winnen van hoerenveen
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 12 december 2010 - 01:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 december 2010 - 00:51 schreef FsideVak129 het volgende:
Uitgelezen kans morgen om op 2 punten van die boeren te komen.

en die nepduitsers gaan niet winnen van hoerenveen
Volgens mij kunnen ze op 3 punten komen, psv heeft aan het gelijk spel (0-0)tegen de Graafschap 1 punt over gehouden....
joduh
 joduh - zondag 12 december 2010 - 07:33   quote  deeplink  
als ik aan fietstas denk dan denk ik aan dat vieze minne irritante sprongetje van aad de mos gvd.....
en natuurlijk aan mijn fietstasbroeders in vak zuid,die ik vandaag maar eens ff helemaal de tering ga smsen.........ik heb er zin aan man.....of is mijn verwachting(bekkie) alweer veels te hoog na die ene zwaluw??????????
alhoewel we worden wel gehard natuurlijk ,we hebben al 6 jaar lang elke keer een domper moeten incasseren man....... AJAXCBS
remco k
 remco k - zondag 12 december 2010 - 11:39   quote  deeplink  
Ajax met Ebcilio op linksbuiten... verder dezelfde opstelling als tegen AC Milan
Johnnyafca
 Johnnyafca - zondag 12 december 2010 - 11:39   quote  deeplink  
Opvallend dat Ebecilio meteen speelt.. :
Vitesse - Ajax: Stekelenburg; Van der Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Emanuelson; De Zeeuw, Eriksen, Enoh; Sulejmani, De Jong, Ebecilio
Hasjkoph
 Hasjkoph - zondag 12 december 2010 - 12:44   quote  deeplink  
0-1!!! :D
Johnnyafca
 Johnnyafca - zondag 12 december 2010 - 12:52   quote  deeplink  
Het gaat zeker goed! Grote kans voor Sulejmani!
Johnnyafca
 Johnnyafca - zondag 12 december 2010 - 12:55   quote  deeplink  
Enoh geblesseerd.. Last van zn oog ofzo?
Lindgren erin.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 12 december 2010 door Johnnyafca --
Guyt
 Guyt - zondag 12 december 2010 - 13:25   quote  deeplink  
Ajax begon goed maar is later wat slordiger. Hopelijk 2de helft wat meer goals.Ik wil JUICHENNNNNNNNNNNN..........
remco k
 remco k - zondag 12 december 2010 - 13:27   quote  deeplink  
Zo, we staan weer eens een keertje voor na 1 helft voetballen, positioneel staat Ajax prima te spelen, alleen moet het inspelen echt veel beter, want dan staan we veel sneller voor de goal. Verdedigend staat het prima, en valt het op dat de backs Wiel en Urby voor de centrale verdedigers staan, en niet op 1 lijn zoals dat bij Jol altijd het geval was, en dat is een duidelijke invloed van de Ajax school.
Eriksen en de Zeeuw spelen echt een hele puike wedstrijd, en ik ben dan ook blij dat Eriksen een goal maakt, en wat voor een goal zeg, eindelijk weer eens een uitgespeelde goal waar een goede pressie en een goede eindpass van de Zeeuw aan vooraf ging. De Jong gspeelt naar mijn idee nog ietwat onwennig, maar dat gaat wel goedkomen als hij daar de tijd gaat krijgen. Sulejmani speelt een solide wedstrijd tot nu toe, maar ik verwacht eigenlijk wel iets meer acties van Sulejmani, Ebecilio moet gewoon de schroom van zich afgooien, en acties gaan maken, overigens vind ik dat wel een goede voetballer.

Wat wel duidelijk is, is dat het nu gewoon beter staat en dat spelers aan voetballen toekomen,en dat is uiteindelijk altijd geweest waar we goed in zijn.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 12 december 2010 door remco k --
BRW
 BRW - zondag 12 december 2010 - 13:27   quote  deeplink  
Wat is het heerlijk om het "oude" Ajax weer te zien. Het is nog (lang) geen 100% maar je ziet duidelijk verandering! Inzet en strijd zijn weer een begrip bij dit Ajax.. Eriksen leeft helemaal op, de Zeeuw begint weer te voetballen zoals hij dat kan en (ja, Remco K, het komt echt uit mijn mond) Sulejmani speelt iedere wedstrijd beter(die 0 - 2 had ie overigens wel mogen maken). Van mij mag ie nog wel wat dieper aan de rechterkant spelen.. Je ziet nog wel dat er een aantal x een te moeilijke oplossing wordt gezocht en ik vind dat de bal erg vaak terug gaat naar de keeper. Maar goed, dat is wel weer goed voor de rust in het elftal en je houdt de bal in je team.. Jammer dat Enoh er uit ligt! Hoop dat het niets ernstigs is, volgens mij iets met zijn oog.. En ja, Ebecilio doet het goed.. Ben benieuwd naar de tweede helft!

Het is wel duidelijk dat Ajax NOOIT meer een trainer zonder Ajax filosofie moet aannemen!

Ik kan eindelijk weer (een beetje) genieten!
remco k
 remco k - zondag 12 december 2010 - 13:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 december 2010 - 13:27 schreef BRW het volgende:
Wat is het heerlijk om het "oude" Ajax weer te zien. Het is nog (lang) geen 100% maar je ziet duidelijk verandering! Inzet en strijd zijn weer een begrip bij dit Ajax.. Eriksen leeft helemaal op, de Zeeuw begint weer te voetballen zoals hij dat kan en (ja, Remco K, het komt echt uit mijn mond) Sulejmani speelt iedere wedstrijd beter(die 0 - 2 had ie overigens wel mogen maken). Van mij mag ie nog wel wat dieper aan de rechterkant spelen.. Je ziet nog wel dat er een aantal x een te moeilijke oplossing wordt gezocht en ik vind dat de bal erg vaak terug gaat naar de keeper. Maar goed, dat is wel weer goed voor de rust in het elftal en je houdt de bal in je team.. Jammer dat Enoh er uit ligt! Hoop dat het niets ernstigs is, volgens mij iets met zijn oog.. En ja, Ebecilio doet het goed.. Ben benieuwd naar de tweede helft!

Het is wel duidelijk dat Ajax NOOIT meer een trainer zonder Ajax filosofie moet aannemen!

Ik kan eindelijk weer (een beetje) genieten!
Helemaal met je eens, het terugspelen op de keeper, komt in mijn ogen voort uit het feit dat de Boer wil dat er geen lange bal wordt gespeeld, dus wat je wel ziet, is dat men probeert de bal in de ploeg te houden. Sulejmani heb je helemaal gelijk in, ik zou ook graag zien dat hij wat meer acties maakt, overigens is het wel heel knap, dat hij vrijwel geen balverlies lijdt, en toch heel veel vooruit speelt. Eriksen en de Zeeuw zijn in mijn ogen vandaag de beste mannen tot nu toe. En niet vergeten de redding van Steekelenburg einde eerste helft, voor hetzelfde geld, staat het 1-1
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zondag 12 december 2010 - 13:52   quote  deeplink  
Ik heb er nu ff een slecht gevoel over......dit wordt denk geen 3 punten mee naar Amsterdam.......zie ik het dan toch fout?!?!
Johnnyafca
 Johnnyafca - zondag 12 december 2010 - 13:53   quote  deeplink  
Gewoon 3 punten altijd prijs! Waarom Vd Wiel eruit?
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zondag 12 december 2010 - 14:20   quote  deeplink  
Wat een kans Siem de Jong.....als je die niet maakt.....tja dan krijg je de deksel op je neus............

Shit!
Johnnyafca
 Johnnyafca - zondag 12 december 2010 - 14:22   quote  deeplink  
ja t zelfde voor sulejmani! maar de 3 punten zijn binnen mannen! wat een weekje he:)
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zondag 12 december 2010 - 14:26   quote  deeplink  
Ja heerlijk dit!

Was niet helemaal zeker net hoor!
Pietje
 Pietje - zondag 12 december 2010 - 14:27   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 11 december 2010 - 19:02 schreef remco k het volgende:

[..]

Ken ik niet, persoonlijk een grote fan van Bleu label, ook niet goedkoop, maar wel de prijs waard...
Proost! Op de overwinning. 1-0 is genoeg!!

4516330718.jpg

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3096
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Vitesse - AFC Ajax (12-12-2010 12:30): 0-1

0.0086278