BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Vitesse - AFC Ajax (12-12-2010 12:30): 0-1

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
BRW
 BRW - zondag 12 december 2010 - 14:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 december 2010 - 13:31 schreef remco k het volgende:

[..]

Helemaal met je eens, het terugspelen op de keeper, komt in mijn ogen voort uit het feit dat de Boer wil dat er geen lange bal wordt gespeeld, dus wat je wel ziet, is dat men probeert de bal in de ploeg te houden. Sulejmani heb je helemaal gelijk in, ik zou ook graag zien dat hij wat meer acties maakt, overigens is het wel heel knap, dat hij vrijwel geen balverlies lijdt, en toch heel veel vooruit speelt. Eriksen en de Zeeuw zijn in mijn ogen vandaag de beste mannen tot nu toe. En niet vergeten de redding van Steekelenburg einde eerste helft, voor hetzelfde geld, staat het 1-1
Die bal terug op de keeper is ook niet een groot probleem. Maar het gebeurde erg veel vandaag! Je behoudt natuurlijk wel balbezit.. Met een lange bal weet je dat nooit zeker! Ik vond Sulejmani de tweede helft minder.. Hij speelde teveel met de rug naar de goal, bal aannemen en tikkie terug.. Jammer, hij heeft snelheid, hij heeft acties.. Waarom niet gewoon doen? De hele tweede helft was minder van Ajax kant. Vitesse zette meer druk! Jammer van die twee (open) kansen.. Die bal die Sulejmani wou stiften had ie terug moeten leggen op de Jong! Maar goed, dat is koffie dik kijken.. Jammer dat het verschil met de eerste en de tweede helft zo groot is! Heb nog wel even in de zenuwen gezeten..Maar het is goed afgelopen weer een beetje ingelopen op PSV.. Zometeen Twente kijken!
Guyt
 Guyt - zondag 12 december 2010 - 14:36   quote  deeplink  
Is de jong bang om op doel te schieten? Sulejmani was slecht joh 2de helft. Kansen waren dr vooral 2de helft ook paar keer. Heb het idee dat ze niet op doel durven schieten, jammer. Ebicilio doet het best aardig loopt alleen te lang met de bal af en toe.Maar goed gelukkig gewonnen en hopelijk geleerd. Dan volgende week feyenoord maar over de knie leggen. Heb er zin in.
nummer10
 nummer10 - zondag 12 december 2010 - 14:36   quote  deeplink  
2de helft sloeg de vermoeidheid toe.. en de angst om WEER te verliezen.. 1ste helft goed gespeeld 2de helft goeie inzet getoond.. er is nog werk voro de boer maar gezien de eerste helft ben ik ervan overtuigd dat De Boer dit Ajax aan te praat gaat krijgen.. goed possitie spel en goed de vleugels gebruikt.. dit zag er weer DES AJAX uit.. tuurlijk het kan altijd beter maar het begin is er !
nummer10
 nummer10 - zondag 12 december 2010 - 14:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 december 2010 - 14:36 schreef Guyt het volgende:
Is de jong bang om op doel te schieten? Sulejmani was slecht joh 2de helft. Kansen waren dr vooral 2de helft ook paar keer. Heb het idee dat ze niet op doel durven schieten, jammer. Ebicilio doet het best aardig loopt alleen te lang met de bal af en toe.Maar goed gelukkig gewonnen en hopelijk geleerd. Dan volgende week feyenoord maar over de knie leggen. Heb er zin in.
gezien de eerste helft en dat het dan in eigen huis is en de eerste keer dat de Boer thuis terug is moet dat lukken !! heb er zin in !
Guyt
 Guyt - zondag 12 december 2010 - 14:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 december 2010 - 14:37 schreef nummer10 het volgende:

[..]

gezien de eerste helft en dat het dan in eigen huis is en de eerste keer dat de Boer thuis terug is moet dat lukken !! heb er zin in !
Ik denk het ook wel. Heb er nu weer zin in.Onder jol was ik er niet zo zeker meer van. Aangezien we veel punten verloren. Maar heb nu weer hoop. Na de goede wedstrijd tegen milan en aardige wedstrijd tegen vitesse.
BRW
 BRW - zondag 12 december 2010 - 14:49   quote  deeplink  
Twente 1-0 achter.. :-D
Guyt
 Guyt - zondag 12 december 2010 - 14:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 december 2010 - 14:49 schreef BRW het volgende:
Twente 1-0 achter.. :-D
Yes mooie goal ook.
remco k
 remco k - zondag 12 december 2010 - 14:52   quote  deeplink  
Eigenlijk was deze wesdtrijd ene perfecte voor Ajax en de weg die de Boer is ingeslagen. We spelen een zeer matige tweede helft, waarbij de vermoeidheid bij Sulejmani en van der Wiel vrij snel duidelijk werd, hierdoor speelden beide spelers een stuk minder. Overigens was heel Ajax de tweede helft matig en niet alleen deze twee spelers, de enige die de tweede heflt veotballend een voldoende haalden, waren de Jong en Eriksen.

Mocht het zo zijn geweest, dat Ajax er met 4/5 0 overheen was gegaan, dan was er misschien wat ruimte gekomen, voor overschatting van de eigen kwaliteiten, en dat had ons volgende week weleens duur komen te staan.
Nu hebben we een zeer behoorlijke eerste helft gespeeld, en een zeer matige tweede helft, waarbij het gehele team weer terugviel in oude "jol" gewoontes.

Genoeg werk dus nog richting volgende week, en lekker dat we 2 punten op PSV zijn ingelopen, overigens staat ook TWente nu met 1-0 achter bij H'veen.
BRW
 BRW - zondag 12 december 2010 - 14:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 december 2010 - 14:52 schreef remco k het volgende:
Eigenlijk was deze wesdtrijd ene perfecte voor Ajax en de weg die de Boer is ingeslagen. We spelen een zeer matige tweede helft, waarbij de vermoeidheid bij Sulejmani en van der Wiel vrij snel duidelijk werd, hierdoor speelden beide spelers een stuk minder. Overigens was heel Ajax de tweede helft matig en niet alleen deze twee spelers, de enige die de tweede heflt veotballend een voldoende haalden, waren de Jong en Eriksen.

Mocht het zo zijn geweest, dat Ajax er met 4/5 0 overheen was gegaan, dan was er misschien wat ruimte gekomen, voor overschatting van de eigen kwaliteiten, en dat had ons volgende week weleens duur komen te staan.
Nu hebben we een zeer behoorlijke eerste helft gespeeld, en een zeer matige tweede helft, waarbij het gehele team weer terugviel in oude "jol" gewoontes.

Genoeg werk dus nog richting volgende week, en lekker dat we 2 punten op PSV zijn ingelopen, overigens staat ook TWente nu met 1-0 achter bij H'veen.
Zo kun je het idd ook zien! ;-) Ik denk dat Frank als geen ander weet hoe je de spelers moet klaar maken voor een wedstrijd tegen Feyenoord..
Guyt
 Guyt - zondag 12 december 2010 - 14:55   quote  deeplink  
Groningen staat ook voor hopelijk word dat gelijk spelletje.
ThomasAjacied
 ThomasAjacied - zondag 12 december 2010 - 15:11   quote  deeplink  
Twente maaktt gelijk, Chadli.
En nu staat heerenveen alweer voor:D Weer Assaidi:D
remco k
 remco k - zondag 12 december 2010 - 15:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 december 2010 - 14:54 schreef BRW het volgende:

[..]

Zo kun je het idd ook zien! ;-) Ik denk dat Frank als geen ander weet hoe je de spelers moet klaar maken voor een wedstrijd tegen Feyenoord..
Ik meen dat ook echt, ik ben het wel met je eens dat Frank onze ploeg als geen ander kan klaar stomen, maar toch is dit in mijn ogen een beter scenario voor de ploeg, er is nog genoeg om aan te werken..

Overigens moet iedereen niet vergeten, dat dit na een CL wedstrijd is, en ook dat is dit seizoen een unicum, er is nu een week rust, en dat kan de boer en consorten prima gebruiken om zich verder te ontwikkelen en voor te bereiden
joduh
 joduh - zondag 12 december 2010 - 15:37   quote  deeplink  
goeie eerste helft!!!!lekker dan....
remco k
 remco k - zondag 12 december 2010 - 16:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 december 2010 - 15:37 schreef joduh het volgende:
goeie eerste helft!!!!lekker dan....
Inderdaad, het hele team speelde een goede eerste helft, en zwakke tweede helft, maar we winnen in ieder geval eens na een tussenweekse wedstrijd...
joduh
 joduh - zondag 12 december 2010 - 18:20   quote  deeplink  
ik heb toch sterk mijn twijfels bij de jong hoor.....ik wil mido echt weleens zien in een wedstrijd zoals vandaag.....
Loetje
 Loetje - zondag 12 december 2010 - 18:21   quote  deeplink  
mido is fyziek wat sterker, maar je moet een speler als de jong daar ook de tijd gunnen he
joduh
 joduh - zondag 12 december 2010 - 18:25   quote  deeplink  
is 180 minuten genoeg?
Loetje
 Loetje - zondag 12 december 2010 - 18:29   quote  deeplink  
ehhm nee
btw je bent wel heel komisch in je opmerkingen haha!
remco k
 remco k - zondag 12 december 2010 - 18:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 december 2010 - 18:20 schreef joduh het volgende:
ik heb toch sterk mijn twijfels bij de jong hoor.....ik wil mido echt weleens zien in een wedstrijd zoals vandaag.....
Mido weegt 97 KG en dat is gewoon Ajax onwaardig, de Boer heeft Mido ook aangegeven, dat hij best een kans zal krijgen, maar dan moet hij wel VEEEEEEEEL fitter worden. Kom op zeg, het ziet er toch ook niet uit wat die gast laat zien op het veld.

Geef de Jong nou gewoon een kans, ook vandaag speelde hij gewoon prima, balvast, kaatst prima, en heel belangrijk, zijn loopacties zijn heel goed, hij moet alleen wat meer aan doelpogingen toe gaan komen...
remco k
 remco k - zondag 12 december 2010 - 18:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 december 2010 - 18:25 schreef joduh het volgende:
is 180 minuten genoeg?
in die 180 minuten laten zien, wel de beste oplossing daar te zijn dit seizoen.
Loetje
 Loetje - zondag 12 december 2010 - 18:33   quote  deeplink  
indd remko ben het voor het eens constant met je eens!
mido is te zwaar
en de jong speelt daar nu 2 wedstrijden, geef hem de kans, zo slecht doet tie het niet!
joduh
 joduh - zondag 12 december 2010 - 18:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 december 2010 - 18:32 schreef remco k het volgende:

[..]

Mido weegt 97 KG en dat is gewoon Ajax onwaardig, de Boer heeft Mido ook aangegeven, dat hij best een kans zal krijgen, maar dan moet hij wel VEEEEEEEEL fitter worden. Kom op zeg, het ziet er toch ook niet uit wat die gast laat zien op het veld.

Geef de Jong nou gewoon een kans, ook vandaag speelde hij gewoon prima, balvast, kaatst prima, en heel belangrijk, zijn loopacties zijn heel goed, hij moet alleen wat meer aan doelpogingen toe gaan komen...
volgens mij moet een spits scoren???????of het in ieder geval proberen??????
joduh
 joduh - zondag 12 december 2010 - 18:35   quote  deeplink  
oh?de nieuwe ajaxspits hoeft alleen maar te kaatsen?de bal vasten?leuke loopacties maken???
Loetje
 Loetje - zondag 12 december 2010 - 18:35   quote  deeplink  
jongen pantelic scoorde ook niet veel, maar hij liet iedereen voetballen!
denk daar maar aan!
als de jong er dit seizoen 10 maakt en hij laat de andere voetballen ben ik tevreden!
joduh
 joduh - zondag 12 december 2010 - 18:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 december 2010 - 18:35 schreef Luis_suarez_19 het volgende:
jongen pantelic scoorde ook niet veel, maar hij liet iedereen voetballen!
denk daar maar aan!
als de jong er dit seizoen 10 maakt en hij laat de andere voetballen ben ik tevreden!
hou ik je aan man...10 x he?
remco k
 remco k - zondag 12 december 2010 - 18:39   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 december 2010 - 18:36 schreef joduh het volgende:

[..]

hou ik je aan man...10 x he?
Mag je mij zelfs wel aan ophangen, maar alleen als hij blijft staan he, hij heb er al 3 inliggen, dus hoeft er mara 7 bij te maken. Kratje bier erop??!!
Loetje
 Loetje - zondag 12 december 2010 - 18:40   quote  deeplink  
ja indd, nu speelt tie naar voren,
als het er geen 10 worden win jij haha, maar als tie de rest maar laat voetballen
joduh
 joduh - zondag 12 december 2010 - 18:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 december 2010 - 18:39 schreef remco k het volgende:

[..]

Mag je mij zelfs wel aan ophangen, maar alleen als hij blijft staan he, hij heb er al 3 inliggen, dus hoeft er mara 7 bij te maken. Kratje bier erop??!!
ach dan krijg ik discussie dat hij een halve wedstrijd niet gespeeld heeft ofzo met jou remco? kom op ,ik ken je toch??? hahaha;-)
remco k
 remco k - zondag 12 december 2010 - 18:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 december 2010 - 18:35 schreef joduh het volgende:
oh?de nieuwe ajaxspits hoeft alleen maar te kaatsen?de bal vasten?leuke loopacties maken???
Stefan Peterson, 1 van Ajax beste spitsen ooit scoorde er ooit eens 19 in 1 seizoen, de andere 5 seizoenen maakte hij er slechts tussen de tien en 15.

En om antwoord op jou vraag te geven, nee natuurlijk moet een spits ook scoren, maar dat doet hij ook wel, hij heeft er dit seizoen al 3 inliggen, maakte er vorig seizoen 17? dus ik zou niet inzien, waarom dat nu ineens minder zou moeten worden.
remco k
 remco k - zondag 12 december 2010 - 18:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 december 2010 - 18:42 schreef joduh het volgende:

[..]

ach dan krijg ik discussie dat hij een halve wedstrijd niet gespeeld heeft ofzo met jou remco? kom op ,ik ken je toch??? hahaha;-)
Nee hoor, als hij als basis speler start, hoeft hij van mij niet eens alles te spelen, we spreken af, dat hij meer dan de helft van de nog te spelen wedstrijden moet spelen in de punt.
alibabba
 alibabba - zondag 12 december 2010 - 19:54   quote  deeplink  
In de 1e helft voetbalde AJAX uitstekend. Het hele elftal zette op de juiste momenten druk en het positiespel is gewoon top. De 2e helft viel Ajax ver terug en daar baalde ik van. De Boer zei dat de manier van spelen veel kracht kost. Een oplossing daarvoor is om nog meer van je eigen doel te spelen. De achterste lijn moet dan meer naar voren en dan sta je compacter, waardoor je niet zoveel afstanden moet afleggen. Op buitenspel spelen is iets wat extra aandacht verdient, want ook daarop kun je veel krachten sparen. Ik ben blij met de 0-1, maar had na de goal van Eriksen meer doelpunten verwacht. Het is ten slotte leuk om te zien dat de Jeugd weer extra aandacht krijgt. AJAX FOREVER!
Loetje
 Loetje - zondag 12 december 2010 - 19:59   quote  deeplink  
als ik zie hoe de concurrentie speelt , en als wij dat spel zoals tegen milan en de eerste helft spelen kan het niet anders dat we dan wel aan het langste eind trekken
FsideVak129
 FsideVak129 - zondag 12 december 2010 - 20:10   quote  deeplink  
3 punten in de pocket
FsideVak129
 FsideVak129 - zondag 12 december 2010 - 20:11   quote  deeplink  
op naar volgende week

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5132
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Vitesse - AFC Ajax (12-12-2010 12:30): 0-1

0.0057840