BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Ajax - Feyenoord in 3D

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
rcrd
 rcrd - zondag 12 december 2010 - 13:23   quote  deeplink  
Ajax-Feyenoord wordt uitgezonden in 3D
22/11/2010

Zondag 19 december aanstaande wordt de klassieker uit de Eredivisie, Ajax-Feyenoord, rechtstreeks in 3D uitgezonden in Nederland. Dankzij een samenwerking tussen Eredivisie Live, Panasonic, ASTRA en Endemol is het voor het eerst mogelijk om een Eredivisiewedstrijd via de satelliet live in hoogwaardige 3D kwaliteit uit te zenden.

De wedstrijd is voor het publiek exclusief te zien op 3D schermen van Panasonic in een groot aantal elektronicawinkels in Nederland. Maandag om 14.30 uur geven genoemde partijen een nadere toelichting tijdens de 3D Dagen in Ede (www.3ddagen.nl ).

Dankzij deze unieke samenwerking kan de voetballiefhebber zelf de intense 3D beelden van de klassieker in de Eredivisie ervaren. De 3D registratie van de wedstrijd Ajax Feyenoord wordt geproduceerd door Endemol Sport. Via het 3D demo-kanaal op de ASTRA satelliet wordt het Eredivisie Live 3D signaal naar de Panasonic 3D TVs in de winkels verstuurd.

Arno de Jong, directeur Media & Marketing Eredivisie Live: Voetbal is een belangrijke aanjager voor nieuwe TV technieken. Met ingang van dit seizoen is Eredivisie Live bij een groot aantal distributeurs reeds te ontvangen in HD. De stap naar het experimenteren met 3D is dan ook een logisch gevolg van onze ambitie om ons als enige echte voetbalzender van Nederland op alle mogelijke gebieden te blijven vernieuwen . Extra bijzonder is dat we dit volgende maand kunnen doen tijdens de klassieker tussen Ajax en Feyenoord. Dit affiche geeft de primeur van de eerste Eredivisie wedstrijd in 3D nog meer kleur. Het wordt spectaculair, 3D maakt van TV kijken een echte belevenis.

Willy Fitters, Manager Marketing Communications Panasonic: Dit is een geweldige gelegenheid om de beschikbare mogelijkheden van 3D aan een breed Nederlands publiek te tonen. Panasonic wil als fabrikant van 3D producten voor zowel de professionele als de consumentenmarkt haar kennis en geavanceerde 3D technologie inzetten om het enthousiasme over 3D met zoveel mogelijk mensen te delen. Panasonic is betrokken bij alle schakels binnen de 3D keten om vanaf de opname, via bewerking en verwerking het beeld uiteindelijk bij de consument thuis in 3D tot leven te brengen. Naar onze mening bieden live registraties van sportevenementen een fantastische 3D ervaring. Daarom was Panasonic eerder dit jaar betrokken bij de totstandkoming van de Franse Open Tenniskampioenschappen Roland Garros Live in 3D. Wij zijn verheugd om nu samen met Eredivisie Live, ASTRA en Endemol voorop te lopen in het leveren van deze unieke 3D Eredivisie voetbalbeleving voor de consumenten in Nederland.

Bill Wijdeveld, managing director ASTRA Benelux: Als satellietbedrijf zijn wij al lange tijd intensief betrokken bij de ontwikkeling van 3D TV in Europa en we hebben inmiddels al diverse 3D-zenders aan boord. Wij zijn trots dat wij met de 3D-uitzending van deze Nederlandse voetbalklassieker onze pioniersrol kunnen onderstrepen. Satelliet is bij uitstek geschikt om 3D in de allerhoogste kwaliteit in de huiskamer te brengen en we hopen na dit evenement nog vele andere Nederlandse 3D-initiatieven te ondersteunen.

Arjan van Westerloo, Hoofd Endemol Sport: Endemol Sport is betrokken bij de registratie van bijna 600 voetbalwedstrijden per jaar waarvan het merendeel inmiddels in HD wordt uitgezonden. In de toekomst verwachten wij dat 3D daarin een vooraanstaande rol zal gaan spelen en dus zijn wij al geruime tijd bezig om ons in een vroeg stadium op deze ontwikkelingen voor te bereiden.

Het rechtstreeks uitzenden van grote sportevenementen in 3D vormt een belangrijke drijfveer voor de doorbraak van 3D weergave in de huiskamer, zo blijkt uit onderzoek van Screen Digest in opdracht van Panasonic Europe. Tachtig procent van alle potentiƫle 3D kanalen zal zich richten op sportevenementen en eind 2014 zal een kwart van de huishoudens in de Westerse landen over een 3D TV beschikken. Daarbij wordt verwacht dat de live uitzending van grote sportevenementen, zoals belangrijke voetbalwedstrijden, een grote stimulans voor de 3D industrie zal betekenen.
Quiroz
 Quiroz - zondag 12 december 2010 - 14:14   quote  deeplink  
oud nieuws
Stylzz
 Stylzz - zondag 12 december 2010 - 15:46   quote  deeplink  
Kut in 3d blijft kut.
MMM
 MMM - zondag 12 december 2010 - 17:11   quote  deeplink  
Oke..
henk K
 henk K - zondag 12 december 2010 - 17:14   quote  deeplink  
over 3D maak ik mij geen zorgen als ik onze verdediging vanmiddag zag maak ik me zorgen om de tegenstander volgende week
MMM
 MMM - zondag 12 december 2010 - 17:15   quote  deeplink  
Hopen op een kleine nederlaag.
jo3h
 jo3h - zondag 12 december 2010 - 17:26   quote  deeplink  
als ik onze verdediging ziet inclusief de heer vlaar hou ik mijn hart vast dat het net als tegen psv een afgang wordt
jo3h
 jo3h - zondag 12 december 2010 - 17:29   quote  deeplink  
de heer vlaar is net zo rot als de rest dus laat hij ze grote mond maar eens houden over anderen hij is geen haar beter
jo3h
 jo3h - zondag 12 december 2010 - 17:31   quote  deeplink  
en ik hoef al die doelpunten die ajax maakt echt niet in 3d te zien
Quiroz
 Quiroz - zondag 12 december 2010 - 18:05   quote  deeplink  
0-5
hotjumper
 hotjumper - maandag 13 december 2010 - 00:26   quote  deeplink  
Kan ik in 3D vertonge virtueel een doodschop geven! Koel!
patrickpsv15
 patrickpsv15 - maandag 13 december 2010 - 00:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 12 december 2010 - 18:05 schreef Quiroz het volgende:
0-5
Boh jij verandert snel van mening, eerst zei je nog 4 - 0

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5976
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Ajax - Feyenoord in 3D









0.0068788