|
|
verbrande harry
|
|
|
"Uiteindelijk is het wel zo dat de ledenraad tegen de drie bestuursleden van de vereniging Ajax kan zeggen: 'we sturen u weg'. Met 72 procent van de aandelen kan de vereniging Ajax de RvC wegsturen. En met een nieuwe RvC de directie de wacht aanzeggen. Maar de ledenraad heeft geen directe invloed. Elke beslissing wordt genomen door de directie, soms met toestemming van de RvC."
Van den Boog en Slop werden geprezen om hun heldere presentatie en financiƫle puinruimen, maar moesten zich ook verantwoorden over de bonussen waar Slop en commercieel directeur Henri van der Aat - ondanks het nettoverlies van 22,8 miljoen euro netto - recht op hadden.
"Op hun eigen initiatief is de bonus niet uitgekeerd", aldus Coronel. "En er is bepaald dat ze daar met ingang van volgend jaar ook geen recht op hebben als er geen operationele winst is." Dan zullen Van den Boog (337.000 euro), Slop (231.000 euro) en Van der Aat (253.000 euro) het 'slechts' met hun vaste jaarsalaris moeten doen.
Laatstgenoemde werd door een aandeelhouder belangenverstrengeling verweten. "Van der Aat krijgt een bonus op basis van de commerciƫle resultaten, waarvan ook de recettes deel uitmaken. Er is veel commotie geweest over de hoogte van de toegangsprijzen voor de Champions League. De kaarten waren extreem duur". |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
De heren wilden dus het liefst gewoon hun bonus cashen terwijl er dik verlies was geleden,hoe kan je dit verkopen aan de supporters?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 14 december 2010 door verbrande harry -- |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
Dat beslissen wij wel Uri . |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
En die salarissen man......ze verdienen gvd meer dan onze MP terwijl ze er een potje van maken ! Al meer dan 10 jaar lang. |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
quote:Op dinsdag 14 december 2010 - 11:16 schreef Rogier het volgende:En die salarissen man......ze verdienen gvd meer dan onze MP terwijl ze er een potje van maken ! Al meer dan 10 jaar lang. ook dat is iets wat mijn al jaren stoort ze hebben nooit van clubliefde gehoord namelijk, het blijft toch een eer om voor ajax te mogen werken...niet dan
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 14 december 2010 door verbrande harry -- |
|
|
|
|
tommie77
|
|
|
het is gewoon werk voor ze HELAAS
het zou passie en liefde moeten zijn!!! |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
Ik zou het gratis doen harry. Alleen van gratis kun je niet eten. Maar ietsje minder mag toch wel, vooral als je niet presteert en het bedrijf zelfs slechter laat draaien. Bij iedere berdijf waren ze er allang uitgeknikkert. behalve bij Ajax en bij banken. |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
quote:Op dinsdag 14 december 2010 - 11:27 schreef Rogier het volgende:Ik zou het gratis doen harry. Alleen van gratis kun je niet eten. Maar ietsje minder mag toch wel, vooral als je niet presteert en het bedrijf zelfs slechter laat draaien. Bij iedere berdijf waren ze er allang uitgeknikkert. behalve bij Ajax en bij banken. ja precies dat is wat ik bedoel mannen "no love,only money" |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
Ik doe het voor de helft...scheelt weer wat criminele activiteiten... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Lijkt me eigenlijk niet meer dan normaal dat deze mensen niet meer dan de "balkenende norm" verdienen, en dat is maximaal 225.000 Euro. Deze mensen hebben een verantwoording die in geen enkele verhouding staat tot zo'n overheidsbaan, toch verdienen ze meer geld dan veel andere managers bij andere grotere bedrijven, dit is volslagen belachelijk.. |
|
|
|
|
busje440
|
|
|
die coronel die moet gewoon worden afgezet weg er mee
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 14 december 2010 door busje440 -- |
|
|
|
|
busje440
|
|
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Ik las vandaag een artikel in de Volkskrant over de aandeelhoudersvergadering van Ajax. Daarin stelt Coronel simpeltjes dat de ledenraad van Ajax helemaal niets beslist. Voorts oreert de voorzitter "de directie van Ajax neemt altijd alle beslissingen". In datzelfde artikel weigert hij te erkennen dat de ledenraad in de hoedanigheid van grootaandeelhouder wel degelijk invloed kan uitoefenen op het beleid van de club. Hij verwacht en streeft er naar dat hooguit slechts vier van de acht volgelingen van Cruijff vandaag daadwerkelijk gekozen kunnen worden. Ik vraag mij dus in alle redelijkheid af hoe hij denkt daar naar te kunnen streven zoals hij zegt, immers, het gaat om een democratische verkiezing, die hij in principe niet moet kunnen sturen. Toch? Of zijn er bij Ajax Afrikaanse en/of Iraanse toestanden, inclusief bedrog? |
|
|
|
|
JeehPeeh
|
|
|
Mijn salaris was max 188.000 ...
Het zou liefde icm een goede vergoeding moeten zijn.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 14 december 2010 - 18:24 schreef Pietje het volgende:Ik las vandaag een artikel in de Volkskrant over de aandeelhoudersvergadering van Ajax. Daarin stelt Coronel simpeltjes dat de ledenraad van Ajax helemaal niets beslist. Voorts oreert de voorzitter "de directie van Ajax neemt altijd alle beslissingen". In datzelfde artikel weigert hij te erkennen dat de ledenraad in de hoedanigheid van grootaandeelhouder wel degelijk invloed kan uitoefenen op het beleid van de club. Hij verwacht en streeft er naar dat hooguit slechts vier van de acht volgelingen van Cruijff vandaag daadwerkelijk gekozen kunnen worden. Ik vraag mij dus in alle redelijkheid af hoe hij denkt daar naar te kunnen streven zoals hij zegt, immers, het gaat om een democratische verkiezing, die hij in principe niet moet kunnen sturen. Toch? Of zijn er bij Ajax Afrikaanse en/of Iraanse toestanden, inclusief bedrog? Ik las vandaag ergens anders, dat als de ledenraad het aftreden eist van de RVC dat dit dan gebeurt, en de nieuwe RVC zou dan het bestuur kunnen laten opstappen.
Ik kan dat ff niet terugvinden, dus weet niet helemaal precies hoe dat werd uitgelegd. |
|
|
|