|
|
Ride
|
|
|
14 december 2010 Dennis Bergkamp heeft dinsdagmiddag een bijzondere wens in vervulling laten gaan. De trainer van Ajax D2 had een ontmoeting met de 26-jarige Bas van Kesteren, die aan leukemie lijdt. Dankzij een brief van zijn vriendin aan de Ajax Foundation kon deze wens worden mogelijk gemaakt. De Ajax Foundation krijgt dagelijks ontelbare verzoeken voor spelers binnen. De Ajacieden zetten zich geregeld in het voor het goede doel en bijzondere ontmoetingen met zieke supporters. Ook de trainers van Ajax zijn populair. Zeker gezien het grote aantal oud-spelers waaruit de trainersstaf van Ajax bestaat.
Het verzoek aan Bergkamp was er een waar de trainer van Ajax D2 graag gehoor wilde geven. Bas houdt namelijk niet alleen van zijn vriendin en Ajax, maar zeker ook van Bergkamp. De illustere oud-speler neemt een belangrijke plaats in zijn leven in. Zoals vriendin Ynske Tempelaar in haar brief omschreef: ,,Bas heeft een aantal grote liefdes in zijn leven: Dennis Bergkamp, Ajax en ik. Zo is één van zijn favoriete uitspraken: Ik hou van Dennis en ook een beetje van jou.
Sinds bij Bas begin dit jaar leukemie werd geconstateerd, staat zijn vriendin hem op alle mogelijke manieren bij. Zo wilde ze Bas via de ontmoeting met zijn idool Bergkamp een mooie ervaring bieden die hem laat zien dat het leven, ondanks alles, vol mooie momenten zit. Haar initiatief bleek dinsdagmiddag uiteindelijk meer dan gelukt. De ontmoeting met Bergkamp op sportcomplex de Toekomst leverde Bas een onvergetelijk ervaring op. Bovendien kreeg hij van Ajax een fraai ingelijste foto van Bergkamp cadeau. De persoonlijke boodschap die zijn held op de lijst schreef maakte het bezoek uiteindelijk helemaal compleet.
Tekst en foto's: Ajax.nl |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
Jemig man ajax komt ook in dat vu kinderziekenhuis als ik dat lees dan word ik altijd even stil en moet ik aan me eigen moeder denken. Die namelijk ook overleden is aan deze vreslijke ziekte... huil huil. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
BERGKAMP///////////////HELD |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Ben ik het weer met jou eens over dat jij het met mij eens was:-) |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
bergkamp hoort in het speciale rijtje bij mij.....kanjer eerste klas...... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik denk dat ik wel durf te zeggen, dat Bergkamp puur als voetballer, beter ws dan van Basten en Cruijff. HAhAHAH jajaja dat is een uitspraak he... |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Helemaal eens. Mijn God, wat heb ik van hem genoten. Eén van die spelers waarvoor je naar het stadion gaat (of ging, in zijn geval) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 15 december 2010 - 21:29 schreef Pietje het volgende:[..] Helemaal eens. Mijn God, wat heb ik van hem genoten. Eén van die spelers waarvoor je naar het stadion gaat (of ging, in zijn geval) Ik kijk echt belachelijk veel engels voetbal, maar zelf in zijn 2 laatste jaren, waarin hij stukken minder speelde, zag je gewoon dat de ploeg beter ging draaien als hij erin kwam, of wel een hele wedstrijd speelde, je zou denken dat als dat 1 keer gebeurt, dat dit toeval is, maar bij hem was het gewoon altijd zo, en dat echt zonder uitzondering, zijn techniek, klasse, maar vooral zijn overzicht, en het feit dat hij op dat moment 1 van de weinige spelers in Engeland was die minder dan 8 KM per wedstrijd liep, is bewonderingswaardig te noemen.Geen harde werker, maar altijd op de juiste plek op het juiste moment, als hij aan de bal was, werd vaak het stadion stil...
Ach kan wel uren blijven door praten over zon verschrikkelijke goede voetballer... |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
een van de weinige voetballers met `verstand`!!!!! |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 15 december 2010 - 21:34 schreef remco k het volgende:[..] Ik kijk echt belachelijk veel engels voetbal, maar zelf in zijn 2 laatste jaren, waarin hij stukken minder speelde, zag je gewoon dat de ploeg beter ging draaien als hij erin kwam, of wel een hele wedstrijd speelde, je zou denken dat als dat 1 keer gebeurt, dat dit toeval is, maar bij hem was het gewoon altijd zo, en dat echt zonder uitzondering, zijn techniek, klasse, maar vooral zijn overzicht, en het feit dat hij op dat moment 1 van de weinige spelers in Engeland was die minder dan 8 KM per wedstrijd liep, is bewonderingswaardig te noemen.Geen harde werker, maar altijd op de juiste plek op het juiste moment, als hij aan de bal was, werd vaak het stadion stil... Ach kan wel uren blijven door praten over zon verschrikkelijke goede voetballer... Ja, Remco, klopt. Van zijn techniek, balbehandeling, zijn "stiffies"... ik kreeg er kippenvel van... zo mooi! In Engeland was hij ook een held!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 15 december 2010 - 21:45 schreef Pietje het volgende:[..] Ja, Remco, klopt. Van zijn techniek, balbehandeling, zijn "stiffies"... ik kreeg er kippenvel van... zo mooi! In Engeland was hij ook een held!! In Engeland IS hij een held, daar gaan ze wat beter met hun helden om als dat wij dat in ons koude kikkerlandje doen..:-) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Klopt inderdaad, hij is de perfecte creatie van Johan Cruijff. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 15 december 2010 - 21:46 schreef remco k het volgende:[..] In Engeland IS hij een held, daar gaan ze wat beter met hun helden om als dat wij dat in ons koude kikkerlandje doen..:-) Je hebt helemaal gelijk en eigenlijk bedoelde ik dat ook! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
joduh
|
|
|
en wat zag ik pietje?begin zelfs jij ook te balen van die 010muts? |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Nou ja, balen...? Ik vertrouw het gewoon niet. Iemand die stelt om voor Feyenoord te zijn en veel berichten rondstuurt via ons forum, daarvan verwacht ik ook bijdragen op haar (of zijn???) forum in Rotterdam. Ach als gepensioneerd oudje heb ik wat meer tijd, dus ging ik eens buurten op hun forum, gewoon eens kijken wat voor een onzin "zij" daar achterlaat. En toen ontdekte ik dat de nickname "jacqueline" in geen enkel topic voorkomt. Dat is toch wel vreemd... Vandaar mijn post in het topic "Enoh verlengt zijn contract tot 2015...". Mijn post daar zou iedereen op dit forum moeten lezen en erop reageren! IK ZEG: DOEN! |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
ze is hier(net zoals alle andere `vreemde`supporters) puur om te stoken man.......gewoon opzouten hiero.....alleen maar narigheid van man...... |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Iedereen die zich voor deze mensen inzetten zijn helden ongegeacht status,bn gehalte of geaardheid,beroep enz |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 15 december 2010 - 22:11 schreef joduh het volgende:ze is hier(net zoals alle andere `vreemde`supporters) puur om te stoken man.......gewoon opzouten hiero.....alleen maar narigheid van man...... Niet allemaal, joduh. Ik vind de mening van PSVMocro erg goed. Hij stookt niet en provoceert niet. Ik vind hem oké. Alleen jammer dat hij voor de verkeerde club is ;-) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 15 december 2010 - 22:15 schreef nemam-tiL het volgende:[..] Iedereen die zich voor deze mensen inzetten zijn helden ongegeacht status,bn gehalte of geaardheid,beroep enz Dat klopt, en daar wordt ook veel te weinig aan gedaan en over gesproken, maar in dit geval bedoelde ik het over Bergkamp zijn "andere" kwaliteiten, je weet wel , hij trapte ooit eens tegen een balletje aan ofzo..........:-):-) |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op woensdag 15 december 2010 - 22:21 schreef remco k het volgende:[..] Dat klopt, en daar wordt ook veel te weinig aan gedaan en over gesproken, maar in dit geval bedoelde ik het over Bergkamp zijn "andere" kwaliteiten, je weet wel , hij trapte ooit eens tegen een balletje aan ofzo..........:-):-) haahahaa |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 15 december 2010 - 22:20 schreef Pietje het volgende:[..] Niet allemaal, joduh. Ik vind de mening van PSVMocro erg goed. Hij stookt niet en provoceert niet. Ik vind hem oké. Alleen jammer dat hij voor de verkeerde club is ;-) EENS..... Al is hij en van de weinige eerlijke PSV supporters.... |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote: alleen ben ik weer dat ik vind dat hij gewoon op voetbal forum moet gaan....maar ja,ik leg me alweer bij ullie neer man |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 15 december 2010 - 22:23 schreef joduh het volgende:[..] alleen ben ik weer dat ik vind dat hij gewoon op voetbal forum moet gaan....maar ja,ik leg me alweer bij ullie neer man Wat??? stop de persen, JODUH gaat met ons mee... Whahahahahahaahahahaha misschien dat je de VI nog gaat halen man.. Ik zie de kop al voor me...
EIGENWIJZE EIGENAARDIGE AJAXSUPPORTER JODUH, VOOR HET EERST MET EEN ANDER MEE...... |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op woensdag 15 december 2010 - 22:26 schreef remco k het volgende:[..] Wat??? stop de persen, JODUH gaat met ons mee... Whahahahahahaahahahaha misschien dat je de VI nog gaat halen man.. Ik zie de kop al voor me... EIGENWIJZE EIGENAARDIGE AJAXSUPPORTER JODUH, VOOR HET EERST MET EEN ANDER MEE...... hoho 2e x!!!eerst al met die 010 trut he????? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote:Op woensdag 15 december 2010 - 22:04 schreef Pietje het volgende:[..] Nou ja, balen...? Ik vertrouw het gewoon niet. Iemand die stelt om voor Feyenoord te zijn en veel berichten rondstuurt via ons forum, daarvan verwacht ik ook bijdragen op haar (of zijn???) forum in Rotterdam. Ach als gepensioneerd oudje heb ik wat meer tijd, dus ging ik eens buurten op hun forum, gewoon eens kijken wat voor een onzin "zij" daar achterlaat. En toen ontdekte ik dat de nickname "jacqueline" in geen enkel topic voorkomt. Dat is toch wel vreemd... Vandaar mijn post in het topic "Enoh verlengt zijn contract tot 2015...". Mijn post daar zou iedereen op dit forum moeten lezen en erop reageren! IK ZEG: DOEN! Gelezen...
hahahaha
was ik bijna de lul |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote:Op woensdag 15 december 2010 - 21:22 schreef remco k het volgende:Ik denk dat ik wel durf te zeggen, dat Bergkamp puur als voetballer, beter ws dan van Basten en Cruijff. HAhAHAH jajaja dat is een uitspraak he... Dit ben ik zeer zeker niet met je eens.
Cruijff....
Vanaf zijn 13e al belangrijk in welk elftal ook. Bijnamen als De Hinde kwamen niet voor niks. Passes waren briljant als ook zijn doelpunten die soms van pure eenvoud en schoonheid waren. Afstandsschoten die er super ingingen. Door de linies heen rennen met een bal alsof niemand op het veld stond. En dit tot zijn 54e
Nee, Bergkamp was kunst maar puur beter als voetballer? |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
cruijff was gewoon een soort appart.. bergkamp daarin tegen was wel meer VOETBALLER dan vBasten.. maar laten we eerlijk zijn.. waren alle 3 TOPPERS |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 16 december 2010 - 08:27 schreef Ride het volgende:[..] Dit ben ik zeer zeker niet met je eens. Cruijff.... Vanaf zijn 13e al belangrijk in welk elftal ook. Bijnamen als De Hinde kwamen niet voor niks. Passes waren briljant als ook zijn doelpunten die soms van pure eenvoud en schoonheid waren. Afstandsschoten die er super ingingen. Door de linies heen rennen met een bal alsof niemand op het veld stond. En dit tot zijn 54e Nee, Bergkamp was kunst maar puur beter als voetballer? Ja, dat denk ik wel, Cruijff was veel meer een leider op het veld, Bergkamp meer de stylist..... Overigens denk ik ook dat van Basten een betere voetballer was dan Cruijff.
Begrijp me niet verkeerd, want Cruijff was in zijn tijd een hele grote, maar ik denk wel dat de media hem nog groter heeft gemaakt.
Ik ben zoiezo een rare wat dat betreft, want Romario, Pele, Marradonna komen ook niet in mijn top 3 voor, dat zijn namelijk Bergkamp, van Basten en Cruijff. |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote:Op donderdag 16 december 2010 - 18:41 schreef remco k het volgende:[..] Ja, dat denk ik wel, Cruijff was veel meer een leider op het veld, Bergkamp meer de stylist..... Overigens denk ik ook dat van Basten een betere voetballer was dan Cruijff. Begrijp me niet verkeerd, want Cruijff was in zijn tijd een hele grote, maar ik denk wel dat de media hem nog groter heeft gemaakt. Ik ben zoiezo een rare wat dat betreft, want Romario, Pele, Marradonna komen ook niet in mijn top 3 voor, dat zijn namelijk Bergkamp, van Basten en Cruijff. je hoeft hier niet te vertellen dat je een rare bent hoor man?dat weten we al ff......hahahah |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: LOL, inderdaad dat wisten jullie al, maar goed als ik hier zo een beetje rondkijk, dacht ik alleen Pietje te vinden die redelijk normaal was... Wat blijkt??........... Stem hij Groen links, dus ja we zijn allemaal wel wat raar hiero...:-) |
|
|
|