|
|
|
remco k
|
|
|
Lukoki: 'Ik ben in topvorm en er klaar voor' nieuws Door: Redactie op 15 dec 2010
Een week terug had nog bijna niemand van Jody Lukoki gehoord. Inmiddels is hij gebombardeerd tot nieuwe rechtsbuiten van Ajax en stond zijn naam in alle kranten. En dat terwijl Lukoki nog niet eens met het eerste meetrainde. "Ik heb het gevoel dat ik er klaar voor ben," vertelt hij Ajaxlife.nl.
Topvorm Lukoki is bezig aan een goed seizoen. In eerste instantie bij de A1 van trainer Frank de Boer, maar de aanvaller promoveerde al naar Jong Ajax. In het teleurstellend verlopen duel met Jong Helmond Sport (1-2 verlies) was hij een van de weinige lichtpuntjes.
De Boer heeft het sindskort voor het zeggen bij het eerste en is Lukoki nog niet vergeten. "Ik kreeg de vrijdag voor Vitesse-uit te horen dat ik die maandag met het eerste moest meetrainen. De jongens kregen alleen vrij. Frank de Boer zei dat hij me nog zou bellen, dus het is even afwachten," aldus de rechtsbuiten, die pas zeventien jaar oud is.
"Op dit moment is er geen echte rechtsbuiten bij het eerste. Dat kan in mijn voordeel werken, want Frank de Boer zei dat hij meer met de jeugd bezig wil zijn. Misschien komt mijn kans wel," droomt Lukoki alvast hardop. "Het is afwachten en als het zover komt, moet ik mijn kans direct grijpen."
Bang om in het diepe te worden gegooid is hij niet. Lukoki: "Ik heb het gevoel dat ik er klaar voor ben. Ik voel me echt lekker. Volgens mij ben ik in topvorm, dus ik kan alles aan. Alles komt ook op het goede moment. Het ging tegen Jong Helmond best lekker, maar helaas scoorden de spitsen niet uit mijn voorzetten."
Snelheid en acties maken zijn de sterke punten van Lukoki, die over een goede voorzet beschikt. "Ik kan verdedigers helemaal gek maken en dat lukt best vaak. Meestal ga ik er op snelheid langs. Soms komt de back naar me toe. 'Jij bent écht snel,' zeggen ze dan. Dan weet ik dat ik het goed doe, daar krijg ik vleugels van."
"Fysiek kan ik nog wel wat sterker worden en ik moet mijn linkerbeen beter ontwikkelen, koppen gaat al de goede kant op. Dat zijn dingen waar ik de komende tijd aan ga werken. Ook om meteen de stap naar het eerste te kunnen maken. Ik vind het niet moeilijk om tegenover betere verdedigers te staan. Ik denk altijd van: kom maar op, ik maak je gewoon gek." |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Whahaha, heerlijke Amsterdamse bluf, gewoon een grote bek, en de tegenstanders gek maken, lang geleden dat jeugdige spelers dit soort uitspraken deden.
Hopen dat ie het ook kan waarmaken.. |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
De Amsterdamse bluf begint weer terug te komen. Het gaat weer de goede kant op met AJAX. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Dat is wat ik bedoel, en of hij het wel of niet red, ik houd wel van die grote smoel.. |
|
|
|
|
|