BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Van Gaal tekent nog één contract en ziet Ajax daarbij als optie...

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
verbrande harry
 verbrande harry - vrijdag 17 december 2010 - 11:33   quote  deeplink  
Louis van Gaal zal in zijn loopbaan nog één contract ondertekenen. De huidige coach van Bayern München heeft daarbij naar eigen zeggen drie opties: bijtekenen bij Bayern, tekenen bij een groot voetballand of terugkeren naar zijn jeugdliefde Ajax. Bij laatstgenoemde club ziet Van Gaal een rol als algemeen directeur wel zitten, zo geeft hij aan tegenover BILD.

De flirt met zijn voormalig werkgever is niet nieuw: eerder deze week liet de Amsterdammer de deur voor een terugkeer naar Ajax al op een kier staan. Als zoveel fans zoveel vertrouwen in mij stellen, ja, dan ben ik bereid, zei Van Gaal in NUSport. Als Ajax aan mijn voorwaarden wil voldoen, als ik dus echt de baas mag zijn, dan ben ik wel bereid te heroverwegen terug te komen.

Van Gaal sloot lange tijd een terugkeer bij Ajax uit omdat hij naar eigen zeggen tot op het bot beledigd zou zijn door mensen van de club, maar nu lijkt er toch een kans dat hij terugkeert in Amsterdam. Ik wil tot mijn 65e werken, zegt hij in BILD. Daarna stop ik. Dan wordt de generatiekloof te groot.

"vreemd hij kan verlengen bij bayern munchen of een groot voetballand wat zou hij dan nog bij ajax zoeken,heeft hij uberhaupt die andere twee optie,s wel"

GAARNE JULLIE MENING,ZOU HIJ B.V AL MET FRANKIE GESPOKEN HEBBEN ?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 17 december 2010 door verbrande harry --
soccer
 soccer - vrijdag 17 december 2010 - 13:13   quote  deeplink  
Ik denk de concurrentiestrijd met Cruijf aan gaan. Volgens mij liggen die 2 elkaar niet zo.
Pietje
 Pietje - vrijdag 17 december 2010 - 13:25   quote  deeplink  
Ik zou een terugkeer van Louis van Gaal naar Ajax absoluut toejuichen! Man, je haalt me toch een hoop kennis in huis! Hoewel ik (ook) een groot fan van Johan Cruijff ben, zie ik het niet gebeuren dat "de Verlosser" een actieve rol bij Ajax gaat spelen. Dus zitten die twee kemphanen (Louis en Johan) elkaar niet in de weg.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 17 december 2010 door Pietje --
Mastercoen
 Mastercoen - vrijdag 17 december 2010 - 13:32   quote  deeplink  
Liever niet, de huilebalk mag wegblijven. Respect voor prestaties!
Onder zijn bewind en zijn opvolger adriaanse zijn brutale jeugd spelers weggestuurd en spelen nu ergens anders panne van het dak. Van Gaal heeft veel geluk gehad bij Ajax, denk aan Rijkaard en de goede lichting, maar loopt snel naast zijn schoenen.
Mastercoen
 Mastercoen - vrijdag 17 december 2010 - 14:00   quote  deeplink  
Overigens wel opvallend dat na Cruijff's oproep hij opeens weer naar Ajax wilt.
lijkt wel op een klein tegenzetje van de directie
Oceanu
 Oceanu - zaterdag 18 december 2010 - 14:38   quote  deeplink  
Louis moet z'n plaat houden. Alle respect voor de trainer van Gaal, maar dit soort dingen moet hij niet zeggen. Zeker als Ajacied zijnde. Hij moet als geen ander weten dat Ajax weer rustig moet gaan bouwen, in dit geval aan de hand van JC en dat het dan niet past om dit soort dingen te zeggen.

Volgende mediahype is al geboren. Frank de Boer reageert door te zeggen dat Louis een prima TD zou zijn. Wat kopt de media: De Boer wil Van Gaal als TD. Volgende kop zal wel worden: De Boer niet eens met plannen Cruijff omtrent TD-schap.

Tenzij Cruyff en Van Gaal samen een heel goed gesprek hebben gevoerd.......
alibabba
 alibabba - zaterdag 18 december 2010 - 16:28   quote  deeplink  
Het wordt Cruijff of v.Gaal waar Ajax in de toekomst zijn oren naar laat hangen, want samen gaat helaas nooit gebeuren. Nu waait er een Cruijff-wind en dat is een goeie. Wanneer het allemaal geen doorgang vind wat Johan ambieert, is v.Gaal een uitstekend alternatief. Ik vond het in 2003 een doodsteek voor AJAX om v.Gaal weg te sturen. Hij zat daar op zijn plek en hij is voor mij een HELD.
remco k
 remco k - zaterdag 18 december 2010 - 17:26   quote  deeplink  
De Reacties vaan een aantal mensen die zichzelf Ajacieden noemen over van Gaal is wederom weer eens het bewijs, dat wij niet met onze helden weten om te gaan.

van Gaal is een Ajacied, voor eens en voor altijd, en als deze man terug zou willen naar Ajax, dan moeten we deuren wijd open worden gegooid.

Triest volk af en toe, die Ajacieden...
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zaterdag 18 december 2010 - 17:38   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 december 2010 - 17:26 schreef remco k het volgende:
De Reacties vaan een aantal mensen die zichzelf Ajacieden noemen over van Gaal is wederom weer eens het bewijs, dat wij niet met onze helden weten om te gaan.

van Gaal is een Ajacied, voor eens en voor altijd, en als deze man terug zou willen naar Ajax, dan moeten we deuren wijd open worden gegooid.

de rest ben ik het mee eens!

+ 95
joduh
 joduh - zaterdag 18 december 2010 - 18:00   quote  deeplink  
dont fuck with louis!
remco k
 remco k - zaterdag 18 december 2010 - 18:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 december 2010 - 18:00 schreef joduh het volgende:
dont fuck with louis!
inderdaad man........
PSVMocro
 PSVMocro - zaterdag 18 december 2010 - 18:28   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 17 december 2010 - 13:25 schreef Pietje het volgende:
Ik zou een terugkeer van Louis van Gaal naar Ajax absoluut toejuichen! Man, je haalt me toch een hoop kennis in huis! Hoewel ik (ook) een groot fan van Johan Cruijff ben, zie ik het niet gebeuren dat "de Verlosser" een actieve rol bij Ajax gaat spelen. Dus zitten die twee kemphanen (Louis en Johan) elkaar niet in de weg.
Sinds wanneer heeft Cruijff een actieve rol binnen Ajax nodig om invloed uit te oefenen? Hij is toch altijd aanwezig. De ledenraad is nu ook Cruijff-gezind en zodoende heeft hij ook op die manier zijn macht/stem binnen Ajax verder vergroot. Als Van Gaal komt, dan zal de Cruijff-stroming het niet nalaten om hem tegen te spreken. Iets waar hij totaal niet mee om kan gaan. Krijg je weer onrust. Cruijff heeft niet voor niets Hiddink al heeft benaderd. Iemand die wel in zijn straatje past.
remco k
 remco k - zaterdag 18 december 2010 - 19:35   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 december 2010 - 18:28 schreef PSVMocro het volgende:

[..]

Sinds wanneer heeft Cruijff een actieve rol binnen Ajax nodig om invloed uit te oefenen? Hij is toch altijd aanwezig. De ledenraad is nu ook Cruijff-gezind en zodoende heeft hij ook op die manier zijn macht/stem binnen Ajax verder vergroot. Als Van Gaal komt, dan zal de Cruijff-stroming het niet nalaten om hem tegen te spreken. Iets waar hij totaal niet mee om kan gaan. Krijg je weer onrust. Cruijff heeft niet voor niets Hiddink al heeft benaderd. Iemand die wel in zijn straatje past.
Ik weet het niet, Cruijff heeft het bese voor met Ajax, en als van Gaal in dat plaatje past, zal hij dat niet tegenwerken verwacht ik, ik denk echter dat het andersom gewoon nooit goed zal komen...
jacqueline
 jacqueline - zaterdag 18 december 2010 - 19:58   quote  deeplink  
van Gaal.. het begin van het einde voor jullie.
Oceanu
 Oceanu - zaterdag 18 december 2010 - 20:12   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 december 2010 - 17:26 schreef remco k het volgende:

Triest volk af en toe, die Ajacieden...
Remco,

Denk dat je oa op mij doelt. Zoals gezegd: respect voor de trainer van Gaal, maar dit moet hij niet roepen. Jij gaf zelf toch ook aan dat hij en JC niet samen gaan ? Dan moeten we hem nu niet binnenhalen denk ik. Nogmaals: Tenzij hij een heel goed gesprek heeft gehad met JC.
ajacied
 ajacied - zaterdag 18 december 2010 - 20:51   quote  deeplink  
van gaal is altijd welkom ! idd sommige snap ik ook niet , door hem hebben wij toch echt een aantal mooie jaren beleefd !
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 18 december 2010 - 21:09   quote  deeplink  
Het is of Cruijff en zijn adepten of van Gaal, samen gaat niet lukken.Ego van van Gaal is daar te groot voor.Ik denk dat Cruijff naar van Gaal toe wel open staat maar andersom niet.Het feit dat van Gaal zegt"onder mijn voorwaarden"zegt mij genoeg.Dus ik zeg niet doen
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 18 december 2010 - 21:59   quote  deeplink  
ik denk dat JC louis van Gaal een goede TD vindt en dat het misschien best wel eens iets zou kunnen worden. maar dat is wat ik denk en geef dus alleen maar mijn eigen mening.
remco k
 remco k - zaterdag 18 december 2010 - 22:21   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 december 2010 - 20:12 schreef Oceanu het volgende:

[..]

Remco,

Denk dat je oa op mij doelt. Zoals gezegd: respect voor de trainer van Gaal, maar dit moet hij niet roepen. Jij gaf zelf toch ook aan dat hij en JC niet samen gaan ? Dan moeten we hem nu niet binnenhalen denk ik. Nogmaals: Tenzij hij een heel goed gesprek heeft gehad met JC.
Nee niet direct naar jou toe bedoeld, het gaat mij er meer om hoe we over dit soort helden spreken, die gasten hebben Ajax gemaakt tot wat het nu is, en als je dan kijkt dat veel van de supporters van Basten een Pannekoek vinden, Cruijff een oude seniel is die z'n muil moet houden, en dat van Gaal een arrogante baal hooi is die zoals ik hier af en toe lees, blijkbaar niks bereikt heeft. Tsjaaaa dan schaam ik me af en toe diep voor het feit dat ik Ajaxsupporter ben..
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 18 december 2010 - 22:43   quote  deeplink  
Voor de jonkies onder ons:Cruijff speelde het grootste deel van zijn carrière als spits, maar daarbij liet hij zich veelvuldig terugzakken naar het middenveld of week hij uit naar de flank. Hiermee lokte hij zijn verdediger weg uit het centrum om die vervolgens met een flitsende passeerbeweging het bos in te sturen. In de loop van zijn carrière zou Cruijff, die beschikte over een enorm tactisch inzicht, zich meer en meer ontpoppen tot een spelverdeler. Het was dat tactisch inzicht ongetwijfeld ook dat maakte dat Cruijff na zijn loopbaan als speler ook als coach tot een topper uit wist te groeien.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 18 december 2010 - 22:44   quote  deeplink  
Cruijff ontpopte zich daarbij tot een compromisloze profeet van aanvallend voetbal. Balbezit stond centraal in zijn visie. Aan dravers had Cruijff geen behoefte, spelers moesten de bal het werk laten doen. Geen man is sneller dan de bal. Met behulp van goed positiespel en het snel laten rondgaan van de bal kan een team tegenstanders afmatten zonder daarbij zelf een overmatige inspanning te hoeven leveren. Cruijffs revolutionaire voetbalvisie leverde Barcelona vier landstitels op rij op en in 1992 de eerste (en vooralsnog enige) Europa Cup I uit de clubgeschiedenis. In totaal wist hij met de Catalanen in zeven seizoenen twaalf prijzen te winnen, waarmee Cruijff met afstand de meest succesvolle Barcelona coach aller tijden is.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 18 december 2010 - 22:44   quote  deeplink  
Daarom JC
remco k
 remco k - zaterdag 18 december 2010 - 22:58   quote  deeplink  
En dan te bedenken dat er Ajacieden zijn die hem een "oude seniel" durven te noemen...

Als die man zegt dat je links moet, dan vraag je niks maar ga je gewoon links.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 18 december 2010 - 23:02   quote  deeplink  
Een weerwoord mag maar je krijgt wel een antwoord terug waarom je links moet of rechts.Maar hij wordt natuurlijk geen trainer
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 18 december 2010 - 23:03   quote  deeplink  
Wel een ORAKEL hoop ik
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 18 december 2010 - 23:05   quote  deeplink  
De term orakel wordt zowel gebruikt voor de wijze raadgevingen van (één of meerdere) vermeende godheden, als voor de plaats of persoon waar die raad werd gehaald.
FsideVak129
 FsideVak129 - zaterdag 18 december 2010 - 23:44   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 december 2010 - 22:58 schreef remco k het volgende:
En dan te bedenken dat er Ajacieden zijn die hem een "oude seniel" durven te noemen...

Als die man zegt dat je links moet, dan vraag je niks maar ga je gewoon links.
Wedden dat dezelfde man niet Louis wil zien
alibabba
 alibabba - zondag 19 december 2010 - 04:35   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 december 2010 - 22:43 schreef nemam-tiL het volgende:
Voor de jonkies onder ons:Cruijff speelde het grootste deel van zijn carrière als spits, maar daarbij liet hij zich veelvuldig terugzakken naar het middenveld of week hij uit naar de flank. Hiermee lokte hij zijn verdediger weg uit het centrum om die vervolgens met een flitsende passeerbeweging het bos in te sturen. In de loop van zijn carrière zou Cruijff, die beschikte over een enorm tactisch inzicht, zich meer en meer ontpoppen tot een spelverdeler. Het was dat tactisch inzicht ongetwijfeld ook dat maakte dat Cruijff na zijn loopbaan als speler ook als coach tot een topper uit wist te groeien.
HELD!!!!!!!!!!!!
alibabba
 alibabba - zondag 19 december 2010 - 04:36   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 december 2010 - 22:44 schreef nemam-tiL het volgende:
Cruijff ontpopte zich daarbij tot een compromisloze profeet van aanvallend voetbal. Balbezit stond centraal in zijn visie. Aan dravers had Cruijff geen behoefte, spelers moesten de bal het werk laten doen. Geen man is sneller dan de bal. Met behulp van goed positiespel en het snel laten rondgaan van de bal kan een team tegenstanders afmatten zonder daarbij zelf een overmatige inspanning te hoeven leveren. Cruijffs revolutionaire voetbalvisie leverde Barcelona vier landstitels op rij op en in 1992 de eerste (en vooralsnog enige) Europa Cup I uit de clubgeschiedenis. In totaal wist hij met de Catalanen in zeven seizoenen twaalf prijzen te winnen, waarmee Cruijff met afstand de meest succesvolle Barcelona coach aller tijden is.
HELD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
remco k
 remco k - zondag 19 december 2010 - 11:06   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 december 2010 - 23:44 schreef FsideVak129 het volgende:

[..]

Wedden dat dezelfde man niet Louis wil zien
Cruijff heeft ooit eens gezegd geen problemen tegen of met Louis te hebben, andersom is het denk ik een groter probleem..
Johnnyafca
 Johnnyafca - zondag 19 december 2010 - 12:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 december 2010 - 11:06 schreef remco k het volgende:

[..]

Cruijff heeft ooit eens gezegd geen problemen tegen of met Louis te hebben, andersom is het denk ik een groter probleem..
Waarom is het andersom dan wel het geval? Ik ken de feiten niet en ben er niet van op de hoogte wat er allemaal heeft plaatsgevonden.
remco k
 remco k - zondag 19 december 2010 - 12:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 december 2010 - 12:22 schreef Johnnyafca het volgende:

[..]

Waarom is het andersom dan wel het geval? Ik ken de feiten niet en ben er niet van op de hoogte wat er allemaal heeft plaatsgevonden.
Cruijff had altijd commentaar op het elftal van van Gaal toen hij bij Barcelona trainer was, de eerste periode was dat niet het geval, maar de tweede periode wel, Cruijff haalde regelmatig hard uit naar dat elftal, en van Gaal heeft dat als een persoonlijk iets beschouwd, terwijl Cruijff in die tijd altijd heeft volgehouden, dat het gericht was op een aantal van zijn spelers, en niet richting van Gaal bedoeld was..
van Gaal heeft toen en daarna vele malen aangegeven kapot te zijn gemaakt bij Barcelona door Johan Cruijff, en nooit met deze man om de tafel te willen zitten.

Daarom den ik dat Cruijff best met van Gaal zou kunnen werken, maar dat van Gaal nooit meer met Cruijff iets zal willen doen...

Cruijff zal zelf overigens ook niet meer in een actieve functie stappen bij Ajax, maar puur en alleen als adviseur dienen, terwijl van Gaal juist actief aan de slag zou willen gaan.

Ik denk zelfs dat van Gaal wel in Johan zijn denkbeeld zou passen, het is toch Johan die roept en wil dat er meer voetbalkennis en oud ajacieden binnen Ajax aan de slag zouden moeten...Volgens mij voldoet van Gaal wel aan dat plaatje toch??
PSVMocro
 PSVMocro - zondag 19 december 2010 - 12:33   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 18 december 2010 - 19:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik weet het niet, Cruijff heeft het bese voor met Ajax, en als van Gaal in dat plaatje past, zal hij dat niet tegenwerken verwacht ik, ik denk echter dat het andersom gewoon nooit goed zal komen...
Ik geef ook niet aan dat Cruijff bewust gaat tegenwerken. Alleen zal hij altijd zijn mening blijven geven. Daar kan Van Gaal niet tegen.
remco k
 remco k - zondag 19 december 2010 - 14:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 19 december 2010 - 12:33 schreef PSVMocro het volgende:

[..]

Ik geef ook niet aan dat Cruijff bewust gaat tegenwerken. Alleen zal hij altijd zijn mening blijven geven. Daar kan Van Gaal niet tegen.
Dat klopt inderdaad
Afcabz
 Afcabz - zondag 19 december 2010 - 17:45   quote  deeplink  
Van Gaal echt een man van zijn woorden !

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5908
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Van Gaal tekent nog één contract en ziet Ajax daarbij als optie...

0.0098471