|
|
|
|
Dit topic is een vervolg op het topic: Ajax-Anderlecht daarna Basel of Spartak Moskou |
|
|
|
Ride
|
|
|
Op vrijdagmiddag wordt de loting voor de zestiende finales van de Europa League verricht. De 32 clubs wachten gespannen af wie hun tegenstander wordt.
..., .... en Ajax zijn de Nederlandse overwinteraars. Vanaf 13.00 uur wordt in Nyon bekend tegen wie zij gaan spelen. Alle Nederlandse clubs hebben een zogenaamde beschermde status en gaan in pot 1; hierin zitten de vier beste nummers drie van de Champions League en de twaalf groepswinnaars van de Europa League. Zij spelen tegen de nummers twee in dit toernooi en de vier slechtste nummers vier uit het kampioenenbal.
Pot 1: Villarreal, Dinamo Kiev, CSKA Moskou, Paris Saint-Germain, FC Porto, Liverpool, Manchester City, Bayer Leverkusen, Sporting Portugal, Zenit Sint-Petersburg, VfB Stuttgart, ...(groepswinnaars Europa League) en Ajax, ..., Spartak Moskou, Sporting Braga (beste nummers drie Champions League)
Pot 2: PAOK Saloniki, BATE Borisov, Sparta Praag, Sevilla, Napoli, Besiktas, Lech Poznan, Aris Saloniki, Lille, Young Boys, Metalist Kharkiv, Anderlecht (nummers twee Europa League) en Benfica, Glasgow Rangers, Rubin Kazan, FC Basel (slechtste nummers drie Champions League)
De heenwedstrijden zijn op 17 februari en worden door de beschermde clubs uit gespeeld, de returns zijn een week later.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 17 december 2010 door Ride -- |
|
|
|
|
jacqueline
|
|
|
kan niet wachte ............. |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
quote: Gewoon ophouden zou je sieren |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
AS Roma - Shakhtar Donetsk AC Milan - Tottenham Hotspur Valencia - Schalke 04 Internazionale - Bayern München Olympique Lyon - Real Madrid Arsenal - Barcelona Olympique Marseille - Manchester United FC Kopenhagen - Chelsea
CL
wow |
|
|
|
|
Blade85
|
|
|
quote:Op vrijdag 17 december 2010 - 12:23 schreef Ride het volgende:AS Roma - Shakhtar Donetsk AC Milan - Tottenham Hotspur Valencia - Schalke 04 Internazionale - Bayern München Olympique Lyon - Real Madrid Arsenal - Barcelona Olympique Marseille - Manchester United FC Kopenhagen - Chelsea CL wow Inter - Bayern en Arsenal - Barca gaan mooie wedstrijden worden denk ik |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
|
|
|
R!ck
|
|
|
quote:Op vrijdag 17 december 2010 - 12:09 schreef Ride het volgende:Op vrijdagmiddag wordt de loting voor de zestiende finales van de Europa League verricht. De 32 clubs wachten gespannen af wie hun tegenstander wordt. ..., .... en Ajax zijn de Nederlandse overwinteraars. Vanaf 13.00 uur wordt in Nyon bekend tegen wie zij gaan spelen. Alle Nederlandse clubs hebben een zogenaamde beschermde status en gaan in pot 1; hierin zitten de vier beste nummers drie van de Champions League en de twaalf groepswinnaars van de Europa League. Zij spelen tegen de nummers twee in dit toernooi en de vier slechtste nummers vier uit het kampioenenbal. Pot 1: Villarreal, Dinamo Kiev, CSKA Moskou, Paris Saint-Germain, FC Porto, Liverpool, Manchester City, Bayer Leverkusen, Sporting Portugal, Zenit Sint-Petersburg, VfB Stuttgart, ...(groepswinnaars Europa League) en Ajax, ..., Spartak Moskou, Sporting Braga (beste nummers drie Champions League) Pot 2: PAOK Saloniki, BATE Borisov, Sparta Praag, Sevilla, Napoli, Besiktas, Lech Poznan, Aris Saloniki, Lille, Young Boys, Metalist Kharkiv, Anderlecht (nummers twee Europa League) en Benfica, Glasgow Rangers, Rubin Kazan, FC Basel (slechtste nummers drie Champions League) De heenwedstrijden zijn op 17 februari en worden door de beschermde clubs uit gespeeld, de returns zijn een week later. Beetje flauw die namen weglaten..... |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote: ben in een bepaalde stemming ;-) |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
Aaaaight
|
|
|
|
|
|
Aaaaight
|
|
|
quote:Op vrijdag 17 december 2010 - 12:23 schreef Ride het volgende:AS Roma - Shakhtar Donetsk AC Milan - Tottenham Hotspur Valencia - Schalke 04 Internazionale - Bayern München Olympique Lyon - Real Madrid Arsenal - Barcelona Olympique Marseille - Manchester United FC Kopenhagen - Chelsea CL wow Wow mooie loting!! Alles mogelijk word genieten geblazen vrees ik ;) |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
Gelukkig Napoli en Villareal zijn eruit! |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote: pannekoek, Villareal konden we al niet loten |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: Scheit :P Ik onthoud al die namen niet joh, tegen wie we wel en niet kunnen.. :P |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
BRW
|
|
|
|
|
|
Ride
|
|
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
We hadden makkelijker kunnen krijgen, maarja.. |
|
|
|
|
Blade85
|
|
|
|
|
|
Ride
|
|
|
|
|
|
Ride
|
|
|
Heb een teringhekel aan Belgen dus dat komt op zich goed uit |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: Die link heb ik al aan staan :P
Maar had geen zin om te kijken.. Naja boeiend! Je hebt gelijk! Geen zin om erover door te gaan :P
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 17 december 2010 door Hasjkoph -- |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Ik heb niet zo'n goede herinnering aan de laatste keer dat Ajax en Anderlecht aan elkaar waren gekoppeld... Ajax heeft iets goed te maken! |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
Ride
|
|
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
eitje anderlecht haha mooi voor frankie en zn mannen |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
Goede loting, had Benfica wel leuk gevonden. Lekker weer om heen te gaan. |
|
|
|
|
MikeAFCA
|
|
|
is die turk eene boussoefa al weg? |
|
|
|
|
MikeAFCA
|
|
|
anderlecht kun je hebben hoe ze nu spelen |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
Rubin Kazan - Twente vs Young Boys - Zenit Anderlecht - Ajax vs Basel - Spartak Moskou Lille - PSV vs Rangers - Sporting
volgende ronde loting
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 17 december 2010 door Ride -- |
|
|
|
|
Aaaaight
|
|
|
Pokke Belgen!!! Afslachten nu gewoon!! Grrr |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
Moet wel lukken toch om deze 2 rondes te overleven?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 17 december 2010 door Hasjkoph -- |
|
|
|
|
Pim
|
|
|
Ajax heeft een redelijke loting. Twente is wel echt zwaar de lul. Waarschijnlijk zelfs 2x naar Rusland, word je niet blij van... Ajax misschien ook naar Rusland de tweede keer:P, maar dan is Spartak toch wel een klasse minder dan Zenit... |
|
|
|
|
Wacko_Jacko
|
|
|
Ho ho hooooooo !!! Wat een kerstcadeautje voor RSCA, Ajax dat nog maar 1 maal (na strafschoppen) kon winnen van RSCA !! :-) een makkie !
Tot in Brussel! |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote:Op vrijdag 17 december 2010 - 13:46 schreef Wacko_Jacko het volgende:Ho ho hooooooo !!! Wat een kerstcadeautje voor RSCA, Ajax dat nog maar 1 maal (na strafschoppen) kon winnen van RSCA !! :-) een makkie ! Tot in Brussel! IS GOED |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
Ajax volgens De Boer zeker niet kansloos tegen Anderlecht Ajax zal in de zestiende finales van de Europa League af moeten rekenen met Anderlecht. "Lekker dichtbij", reageert Frank de Boer op Ajax.nl. Mochten de Amsterdammers winnen, dan treffen zij de winnaar van de ontmoeting tussen FC Basel en Spartak Moskou.
"Dit is het duel van de Lage Landen. Ik kan me de duels tussen Ajax en Anderlecht van vorig seizoen nog herinneren in de groepsfase van de Europa League. Toen vond ik ze gelijkwaardig aan elkaar, ook al verloor Ajax in de ArenA met 1-3."
"We zijn zeker niet kansloos. Als we over twee duels winnen van Anderlecht, maakt het mij niet zoveel uit wie we dan treffen: FC Basel of Spartak Moskou. We moeten ons eerst focussen op Anderlecht."
"Het is knap dat zij in hun poule met Zenit Sint-Petersburg, AEK Athene en Hadjuk Split tweede zijn geworden. Anderlecht is een team dat in de eigen competitie altijd bovenin meedraait. Dit jaar ook weer. Ik denk dat Ajax - Anderlecht ook voor de supporters een leuke wedstrijd wordt." |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
jemig anderlecht dat moet geen probleem zijn,op naar onze zuiderburen...afca cbs |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Weet iemand al of we eerst uit of thuis moeten spelen??? |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
quote: eerst uit en een week later thuis weet enkelt de datums niet. |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
17 februari uit, week later thuis |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Uit 1 0f twee goals maken, en thuis afmaken... |
|
|
|
|
Robinho
|
|
|
Mooie loting. Volle bak en kans om door te gaan. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Er waait weer een frisse wind bij AJAX. Er moet nog veel gebeuren, maar een begin is gemaakt. Dat het al wat beter gaat, voel ik verdomde goed. Een gevoel over AJAX laat me niet gauw in de steek en wanneer het positieve allemaal doorzet, gaat Anderlecht ERAAN! |
|
|
|