BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Cruijff betrekt Van Basten en Rijkaard bij toekomst Ajax

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Dit topic is een vervolg op het topic:  Cruijff betrekt Van Basten bij topoverleg van Ajax
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 20 december 2010 - 22:07   quote  deeplink  
media_xl_281228.jpg?20101220215526

AMSTERDAM - Johan Cruijff heeft afgelopen vrijdag een tweede gesprek gehad met Ajax' algemeen directeur Rik van den Boog over de toekomst van de Amsterdamse club. Ook Marco van Basten en Piet Keizer waren bij het onderhoud aanwezig, aldus Voetbal International.

Cruijff had tevens Frank Rijkaard uitgenodigd, maar de onlangs bij Galatasaray vertrokken oefenmeester was verhinderd.

Rutger Koopmans, de belangenbehartiger van Cruijff en onlangs herkozen in de ledenraad van Ajax, arrangeerde het samenzijn. In tegenstelling tot het vorige gesprek tussen Cruijff en de leiding van Ajax, was voorzitter Uri Coronel dit keer niet aanwezig.

Technisch platform
De legendarische nummer 14 wil de organisatie van Ajax hervormen en een een technisch platform creƫren. Oud-spelers als Van Basten en Rijkaard zouden daarbij niet per se een functie binnen de club krijgen, maar wel mensen binnen de club van advies kunnen voorzien en bijvoorbeeld de hoofdtrainer steunen naar de buitenwereld.

Cruijff zette onlangs de eerste stappen voor de hervorming. Op verzoek van Cruijff stelden diverse oud-spelers zich beschikbaar voor de ledenraad. De door Cruijff voorgestelde namen Keje Molenaar, Aron Winter, Peter Boeve, Barry Hulshoff, Dick Schoenaker, Dick de Groot en Co Meijer werden allen gekozen. Ruud Haarms, voorstander van de plannen van Cruijff, zat al in de 24-koppige ledenraad en werd herkozen.

'Veel gebeuren achter de schermen'
Volgens Cruijff is dat nog maar het topje van de ijsberg. ,,Ik doel hiermee op alle knowhow waarover Ajax kan beschikken. De groep van zestigers, vijftigers, veertigers en dertigers. Vier generaties voetballers die allemaal Ajax willen ondersteunen", zei Cruijff vanochtend in in De Telegraaf.

,,Een groep die het bestuur en de directie bij kan staan als straks de goede beslissingen genomen moeten worden. Daar is geen haast bij. Eerst zal alles binnen en rond Ajax goed geanalyseerd moeten worden om zo tot de juiste keuzes te komen. Daarom zal tijdens de tweede seizoenhelft vooral veel achter de schermen moeten gebeuren, om zo alle aandacht bij het eerste elftal te houden."

,,In dat proces moet iedereen zijn rol nemen, waarbij ieder z'n kwaliteiten optimaal worden benut. Mijn gedeelte is wat dat betreft duidelijk. Ik ben de man van de techniek, het positiespel en de speelstijl. Daar zal ik de komende maanden ook op gefocust zijn."

,,Daarom hebben overhaaste beslissingen en aanstellingen geen zin. Er moeten dingen veranderen, maar dat moet wel heel overwogen gebeuren. Het mooie van de huidige ontwikkeling is, dat bestuur en directie nu over unieke adviseurs beschikken. Die allemaal mee willen werken om hun club weer terug te brengen op het niveau waar het thuishoort. Niet voor zichzelf, maar voor Ajax."

http://www.ad.nl/ad/nl/1441/Ajax/article/detail/557217/2010/12/20/Cruijff-betrekt-Van-Basten-en-Rijkaard-bij-toekomst-Ajax.dhtml

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 20 december 2010 door Hasjkoph --
FsideVak129
 FsideVak129 - maandag 20 december 2010 - 22:40   quote  deeplink  
Goede berichten
D.B.
 D.B. - maandag 20 december 2010 - 23:03   quote  deeplink  
Nog ff en we kunnen de mensen rondom het eerste elftal beter het veld insturen ipv de spelers... :P
remco k
 remco k - dinsdag 21 december 2010 - 00:12   quote  deeplink  
/

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 21 december 2010 door remco k --
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 21 december 2010 - 09:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 - 00:12 schreef remco k het volgende:
/
Zo... Geweldige reactie!
Whahaha! XD
remco k
 remco k - dinsdag 21 december 2010 - 10:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 - 09:12 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Zo... Geweldige reactie!
Whahaha! XD
Ik wou iets ter aanvulling posten, toen ik dat had gedaan, las ik dat het al in het orginele verhaal stond vermeld, dus toen mijn reactie maar verwijderd:-)
Hahahaha
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 21 december 2010 - 10:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 21 december 2010 - 10:05 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik wou iets ter aanvulling posten, toen ik dat had gedaan, las ik dat het al in het orginele verhaal stond vermeld, dus toen mijn reactie maar verwijderd:-)
Hahahaha
Hahaha!! ;)
alibabba
 alibabba - woensdag 22 december 2010 - 19:29   quote  deeplink  
'Veel gebeuren achter de schermen'
Volgens Cruijff is dat nog maar het topje van de ijsberg. ,,Ik doel hiermee op alle knowhow waarover Ajax kan beschikken. De groep van zestigers, vijftigers, veertigers en dertigers. Vier generaties voetballers die allemaal Ajax willen ondersteunen", zei Cruijff vanochtend in in De Telegraaf.

,,Een groep die het bestuur en de directie bij kan staan als straks de goede beslissingen genomen moeten worden. Daar is geen haast bij. Eerst zal alles binnen en rond Ajax goed geanalyseerd moeten worden om zo tot de juiste keuzes te komen. Daarom zal tijdens de tweede seizoenhelft vooral veel achter de schermen moeten gebeuren, om zo alle aandacht bij het eerste elftal te houden."

,,In dat proces moet iedereen zijn rol nemen, waarbij ieder z'n kwaliteiten optimaal worden benut. Mijn gedeelte is wat dat betreft duidelijk. Ik ben de man van de techniek, het positiespel en de speelstijl. Daar zal ik de komende maanden ook op gefocust zijn."

,,Daarom hebben overhaaste beslissingen en aanstellingen geen zin. Er moeten dingen veranderen, maar dat moet wel heel overwogen gebeuren. Het mooie van de huidige ontwikkeling is, dat bestuur en directie nu over unieke adviseurs beschikken. Die allemaal mee willen werken om hun club weer terug te brengen op het niveau waar het thuishoort. Niet voor zichzelf, maar voor Ajax."

Ik ga me steeds beter voelen omtrent AJAX....... Als het allemaal wordt doorgezet, dan krijg ik en jullie mijn AJAX terug!!!!!!!!!
Ikke_tik
 Ikke_tik - woensdag 22 december 2010 - 19:32   quote  deeplink  
Ik blijf het toch een raar verhaal vinden dat "wegloper" Bassie nu ineens weer opduikt. Juist hij was zo iemand die carte blanche heeft gekregen van het bestuur en vervolgens de zaak over de balk heeft gegooid.
remco k
 remco k - woensdag 22 december 2010 - 19:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 december 2010 - 19:32 schreef Ikke_tik het volgende:
Ik blijf het toch een raar verhaal vinden dat "wegloper" Bassie nu ineens weer opduikt. Juist hij was zo iemand die carte blanche heeft gekregen van het bestuur en vervolgens de zaak over de balk heeft gegooid.
En wie zijn schuld is dat??, de schuld van een onervaren trainer die ineens 30 miljoen MAG spenderen, of de schukd van de mensen die een onervaren trainer die mogelijkheid heeft gegeven???
FsideVak129
 FsideVak129 - woensdag 22 december 2010 - 20:01   quote  deeplink  
beide in mijn ogen.
Maar Marco is nog steeds een held
Ikke_tik
 Ikke_tik - woensdag 22 december 2010 - 20:01   quote  deeplink  
Het gaat me niet om de schuldvraag (gedane zaken nemen geen keer), maar des te meer om de vraag waar van Basten eigenlijk het lef vandaan haalt... juist hij...
remco k
 remco k - woensdag 22 december 2010 - 20:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 december 2010 - 20:01 schreef Ikke_tik het volgende:
Het gaat me niet om de schuldvraag (gedane zaken nemen geen keer), maar des te meer om de vraag waar van Basten eigenlijk het lef vandaan haalt... juist hij...
Dat hij het als trainer niet gered heeft bij Ajax, wil niet zeggen, dat zijn voetbalopvatting slecht is, want zijn denk beeld zluit perfect aan op die van Cruijff..
en het is voor een club als Ajax natuurlijk nooit slecht, dat mensen als van Basten, Rijkaard ( schijnt te hebben aangegeven wel in het platform deel te willen nemen) Cruijff, Zwart, Blind en de Boer met elkaar over voetbal praten, dat kanalleen maar ten goede komen van Ajax...
Ikke_tik
 Ikke_tik - woensdag 22 december 2010 - 20:09   quote  deeplink  
Een ding is mij in het geval van Marco pijnlijk duidelijk geworden: de voetballer van Basten is NIET de trainer van Basten.
remco k
 remco k - woensdag 22 december 2010 - 22:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 december 2010 - 20:09 schreef Ikke_tik het volgende:
Een ding is mij in het geval van Marco pijnlijk duidelijk geworden: de voetballer van Basten is NIET de trainer van Basten.
Ik denk dat je ook daar nog raar van zult staan te kijken in de toekomst..
joduh
 joduh - donderdag 23 december 2010 - 08:43   quote  deeplink  
als je een goede voetballer bent wil niet zeggen dat je dan vanzelf een goede trainer bent.......
remco k
 remco k - donderdag 23 december 2010 - 15:46   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 december 2010 - 08:43 schreef joduh het volgende:
als je een goede voetballer bent wil niet zeggen dat je dan vanzelf een goede trainer bent.......
Dat zeg ik ook niet toch..
joduh
 joduh - donderdag 23 december 2010 - 16:27   quote  deeplink  
ik reageerde ook niet op jou man...gewoon in het algemeen,bij goede trainers komt meer kijken dan alleen het voetbal....zie maar als je zo,n lamlul als el hammie moet laten voetballen...
remco k
 remco k - donderdag 23 december 2010 - 18:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 december 2010 - 16:27 schreef joduh het volgende:
ik reageerde ook niet op jou man...gewoon in het algemeen,bij goede trainers komt meer kijken dan alleen het voetbal....zie maar als je zo,n lamlul als el hammie moet laten voetballen...
Ach, zoals je hebt kunnen lezen, heeft iedere trainer grote problemen met hem gehad, benieuwd trouwens hoe dat afloopt..
alibabba
 alibabba - zondag 26 december 2010 - 20:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 22 december 2010 - 20:06 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat hij het als trainer niet gered heeft bij Ajax, wil niet zeggen, dat zijn voetbalopvatting slecht is, want zijn denk beeld zluit perfect aan op die van Cruijff..
en het is voor een club als Ajax natuurlijk nooit slecht, dat mensen als van Basten, Rijkaard ( schijnt te hebben aangegeven wel in het platform deel te willen nemen) Cruijff, Zwart, Blind en de Boer met elkaar over voetbal praten, dat kanalleen maar ten goede komen van Ajax...
Hier zeg je het precies man!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3169
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Cruijff betrekt Van Basten en Rijkaard bij toekomst Ajax

0.0066390