|
|
VVout
|
|
|
We hebben gewoon iemand nodig die mee doet van de achterlijn tot het doel van de tegenstander. Zolang Kramer stoer doet en rond blijft sloffen, gewoon banken en laten invallen op de momenten dat nodig is. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Van Hanegem: ''Niet denken dat je onverslaanbaar bent''
Willem van Hanegem kijkt met veel vertrouwen uit naar de Europese wedstrijden van de Nederlandse clubs. De Kromme verwacht een overwinning van Feyenoord, PSV en Ajaks. ''Zo! En laat nu nooit meer iemand zeggen dat ik altijd negatief ben'', aldus Van Hanegem in het Algemeen Dagblad.
Feyenoord neemt het op tegen Fenerbahce. ''Dat is wel een mooie wedstrijd, zeg. Dick Advocaat daar op bank, met Mario Been en Cor Pot, en Robin van Persie op het veld. Laten ze bij Feyenoord, ondanks het aantal punten in de eredivisie, nog niet denken dat ze onverslaanbaar zijn.''
Van Hanegem hoopt dat Feyenoord wat makkelijker gaat voetballen. ''Wie kampioen wil worden, of Fenerbahçe wil verslaan, moet ook eens goed gaan voetballen. Want doe je dat, dan kom je bijvoorbeeld ook gemakkelijker over toevallige tegenslag heen en dan schrik je niet van het fanatieke Turkse publiek.'' |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote:Op maandag 26 september 2016 - 08:33 schreef RenatoBos het volgende:Van Hanegem: ''Niet denken dat je onverslaanbaar bent''[ afbeelding ] Willem van Hanegem kijkt met veel vertrouwen uit naar de Europese wedstrijden van de Nederlandse clubs. De Kromme verwacht een overwinning van Feyenoord, PSV en Ajaks. ''Zo! En laat nu nooit meer iemand zeggen dat ik altijd negatief ben'', aldus Van Hanegem in het Algemeen Dagblad.Feyenoord neemt het op tegen Fenerbahce. ''Dat is wel een mooie wedstrijd, zeg. Dick Advocaat daar op bank, met Mario Been en Cor Pot, en Robin van Persie op het veld. Laten ze bij Feyenoord, ondanks het aantal punten in de eredivisie, nog niet denken dat ze onverslaanbaar zijn.'' Van Hanegem hoopt dat Feyenoord wat makkelijker gaat voetballen. ''Wie kampioen wil worden, of Fenerbahçe wil verslaan, moet ook eens goed gaan voetballen. Want doe je dat, dan kom je bijvoorbeeld ook gemakkelijker over toevallige tegenslag heen en dan schrik je niet van het fanatieke Turkse publiek.'' Die illusie had ik ook nog niet Willem... |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Dat zit er nog niet aan te komen ook, is tegen de betere clubs nog spannend zat. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote: Precies.. trouwens als t nu over Fenerbahçe gaat begint het alweeer te kriebelen. De winst op Man U was geen garantie op het verdere verloop in de poule maar heeft toch gezorgd voor een gunstig perspectief. Mocht er een positief resultaat geboekt kunnen worden donderdag dan wordt overwinteren een reële mogelijkheid. Fijn om te constateren nietwaar ? ;) |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Je mag daar best punten laten liggen, maar dan moet het voetbal er wel goed uitzien. Dan is t sowieso winst. |
|
|
|
|
netsurfer
|
|
|
Gelijkspelletje daar zou al mooi zijn. Hoeft van mij ook niet mooi. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Nee, niet mooi, maar goed. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op maandag 26 september 2016 - 08:33 schreef RenatoBos het volgende:Van Hanegem: ''Niet denken dat je onverslaanbaar bent''[ afbeelding ] Willem van Hanegem kijkt met veel vertrouwen uit naar de Europese wedstrijden van de Nederlandse clubs. De Kromme verwacht een overwinning van Feyenoord, PSV en Ajaks. ''Zo! En laat nu nooit meer iemand zeggen dat ik altijd negatief ben'', aldus Van Hanegem in het Algemeen Dagblad.Feyenoord neemt het op tegen Fenerbahce. ''Dat is wel een mooie wedstrijd, zeg. Dick Advocaat daar op bank, met Mario Been en Cor Pot, en Robin van Persie op het veld. Laten ze bij Feyenoord, ondanks het aantal punten in de eredivisie, nog niet denken dat ze onverslaanbaar zijn.'' Van Hanegem hoopt dat Feyenoord wat makkelijker gaat voetballen. ''Wie kampioen wil worden, of Fenerbahçe wil verslaan, moet ook eens goed gaan voetballen. Want doe je dat, dan kom je bijvoorbeeld ook gemakkelijker over toevallige tegenslag heen en dan schrik je niet van het fanatieke Turkse publiek.'' Ik kan de Kromme geruststellen. Volgens mij denkt niemand dat we onverslaanbaar zijn. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Mooi, kan ie rustig slapen. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Van Hanegem: ''Je zit te puffen en te schelden''
Willem van Hanegem bekeek de wedstrijd NEC - Feyenoord gisteren naast zijn scheldende dochter Alies, een echte Feyenoord-supporter. Dolgelukkig was ze met de drie punten die pas in de blessuretijd veilig werden gesteld.
''Zo slecht spelen en dan toch winnen, dan word je kampioen', zo wordt altijd gezegd. Maar ik zeg je: Als je zo speelt - zo slecht dat je er droevig van wordt - dan ga je nog vaak verliezen, hoor'', vreest Van Hanegem. ''Ik blijf zeggen dat de bal te vaak achter de man wordt gespeeld, waardoor een speler twee, drie extra handelingen moet doen om verder te kunnen.''
Van Hanegem heeft wel hoop, zo geeft hij aan in zijn wekelijkse column in het Algemeen Dagblad. ''Ik geloof echt dat Feyenoord beter kan dan wat het dit seizoen heeft laten zien. Pas dan krijg je echt dat juiste gevoel te pakken, het gevoel van: wij gaan kampioen worden. Zover is het nog niet. Kijk je als supporter naar Feyenoord, dan zit je te puffen en te schelden en dan hoop je dat je door het oog van de naald kruipt.'' |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op maandag 17 oktober 2016 - 10:13 schreef RenatoBos het volgende:''Ik blijf zeggen dat de bal te vaak achter de man wordt gespeeld, waardoor een speler twee, drie extra handelingen moet doen om verder te kunnen.'' Dit viel me ook erg op. Alleen al zo'n pass van Botteghin op Karsdorp bijvoorbeeld. In alle vrijheid en dan toch niet in de loop. Gebeurt te vaak en onnodig. Gewoon in de loop meegeven. Die halve seconde die je daar al wint is, kan verderop goud waard zijn. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Klopt hoor maar das niet alleen van gisteren dat zie ik bijna heel het seizoen al.. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Dat zeker, maar goed, het is niet elke wedstrijd even aanwezig natuurlijk. |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
Willem legde ze vroeger op de stropdas dat zie je nou niet meer |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Klopt maar toch van professionals mag je toch echt verwachten dat ze de bal in de loop mee kunnen geven. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
Ben het er helemaal mee eens. Het valt echt op. Wat ik niet begrijp is dat je dit wel leert bij de f-jes, maar dat je het niet terugziet bij feyenoord. T-feyenoord heeft gelijk...als je al die passes optelt scheelt het behoorlijk in de snelheid van je spel. Een halve seconde extra tijd bepaalt of je een splijtende pass kan geven of dat je weer een tikkie breed moet geven. Ik irriteer me daar aan.... |
|
|
|
|
netsurfer
|
|
|
Helemaal mee eens. Ik zie dat tegenwoordig zo vaak, niet alleen bij Feyenoord.
Vooral Botteghin heeft er een handje van. En dan vaak ook nog een lullig rollertje, waardoor het enorm vertraagt. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Van Hanegem: ''Feyenoord mist een echte leider''
Willem van Hanegem mist een échte leider bij Feyenoord, zo stelt hij in zijn wekelijkse column in het Algemeen Dagblad. ''Ik bedoel daarmee iemand die aangeeft wat er anders, beter moet in steeds terugkerende spelsituaties'', legt hij uit.
''Neem de voorzetten van Basacikoglu. Gisteren kwam-ie ook weer een keer of acht door op de flank waarbij je denkt: daar valt zoveel meer uit te halen. Het is mij te makkelijk om dat aan die jongen op te hangen, de vraag is volgens mij meer: aan wie moet hij zijn ballen kwijt? Wie is er bereikbaar?''
''Jørgensen, ja die staat er altijd, maar dat is ook wel te hopen voor een spits. Voor de rest zie ik er te weinig bij Feyenoord die potverdimme met alles wat ze hebben dat strafschopgebied in denderen'', aldus Van Hanegem. ''Kuyt zou ik dichter bij Jorgensen willen zien spelen.''
Door de puntendeling in De Klassieker houdt Feyenoord een voorsprong van vijf punten op Ajaks. Van Hanegem is echter nog steeds niet gerust. ''Nee, alles bij elkaar opgeteld moet Feyenoord het nog steeds te veel van wilskracht hebben en te weinig van goed voetbal om gerust te kunnen zijn voor de reeks die er nu aankomt tot aan de winterstop.'' |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Willem van Hanegem heeft het laatste half uur van Go Ahead Eagles - Feyenoord niet meer gezien. De clublegende ergerde zich mateloos aan het spel van de Rotterdammers. ''Het kan dat er één of twee spelers niet in goeden doen zijn, maar nu waren ze dat allemaal''', schrijft De Kromme in zijn column vandaag.
''Plus de invallers. En wat mij betreft ook de trainer, die in zijn praatje achteraf de situatie met de moeder van Vilhena aanhaalde om aan te geven dat het zo'n moeilijke week is geweest. Ik vind dat iets dat je er niet bij mag halen, want als je wél had gewonnen, had je dan gezegd: ze hebben karakter getoond voor Tonny?'', vraagt Van Hanegem zich af in het Algemeen Dagblad.
''Gisteren deden ze maar wat. En ze hebben geen leider in het veld die optreedt. Typerend vind ik hoe Jan-Arie van der Heijden de 1-0 inleidt. Hij heeft de bal, heeft hem al vrijgemaakt en kan 'm zo vooruit wegspelen. Gevaar geweken. Maar nee, hij wil toch nog even een blok zetten tegenover die gozer van Go Ahead en verspeelt alsnog de bal. Waarom is dat? Wil meneer even showen dat hij bij Feyenoord speelt? Speel potverdimme gewoon die bal en klaar.'' |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Dat zag ik ook bij Bilal...Hij kapt z'n speler uit en dan denk je hij gaat nu naar binnen..Maar nee hij wil nog een keer kappen en verspeelt de bal..
Toornstra idem dito ...Krijg de bal rond de eigen verdediging en begint met kappen...Geef die bal gewoon een ros .. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Zeker als verdediger zijnde.. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: En met een Vlaardinger moet je gewoon niet dollen,dat weet Jan Arie nu ook. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
quote:Op maandag 07 november 2016 - 11:33 schreef RenatoBos het volgende:Willem van Hanegem heeft het laatste half uur van Go Ahead Eagles - Feyenoord niet meer gezien. De clublegende ergerde zich mateloos aan het spel van de Rotterdammers. ''Het kan dat er één of twee spelers niet in goeden doen zijn, maar nu waren ze dat allemaal''', schrijft De Kromme in zijn column vandaag. ''Plus de invallers. En wat mij betreft ook de trainer, die in zijn praatje achteraf de situatie met de moeder van Vilhena aanhaalde om aan te geven dat het zo'n moeilijke week is geweest. Ik vind dat iets dat je er niet bij mag halen, want als je wél had gewonnen, had je dan gezegd: ze hebben karakter getoond voor Tonny?'', vraagt Van Hanegem zich af in het Algemeen Dagblad. ''Gisteren deden ze maar wat. En ze hebben geen leider in het veld die optreedt. Typerend vind ik hoe Jan-Arie van der Heijden de 1-0 inleidt. Hij heeft de bal, heeft hem al vrijgemaakt en kan 'm zo vooruit wegspelen. Gevaar geweken. Maar nee, hij wil toch nog even een blok zetten tegenover die gozer van Go Ahead en verspeelt alsnog de bal. Waarom is dat? Wil meneer even showen dat hij bij Feyenoord speelt? Speel potverdimme gewoon die bal en klaar.'' Heel netjes dat hij de O niet gebruikt, verder ben ik het 100% met hem eens |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
Hij is de grootste voetbalkenner die we hebben |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
En ik maar denken dat jij dat bent. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: Dat zal RenatoBos niet leuk vinden, iedereen weet dat hij de grootste kennert is. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Hahaha Bluf gaat vreemd. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Hopen voor RB dattie nachtdienst heeft want hier gaat die niet van slapen :p |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Als je maar vol blijft houden dat het klote is, dan komt er altijd wel een wedstrijd waar je gelijk krijgt. Willem icoon held uit mijn verleden, stop met zuur praten en genoet van je leven . Je hoeft niet te kijken naar Feyenoord |
|
|
|
|
ras
|
|
|
Goed verhaal Willem. Je hebt helemaal gelijk. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
quote: Maar wel altijd zuur en vol rancune. |
|
|
|
|
netsurfer
|
|
|
quote: Snapte (en snap) ik ook niet. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Van Hanegem: ''El Ahmadi een soort horzel''
Het duel tussen Feyenoord en Fenerbahce wordt beslist op het middenveld. Dat is de stellige overtuiging van trainer Dick Advocaat. In De Kuip zijn ze dan ook blij dat Karim El Ahmadi en Tonny Vilhena donderdag wél inzetbaar zijn.
Willem van Hanegem licht de kracht van El Ahmadi toe. ''Hij jaagt de tegenstanders al maandenlang het hele veld over. El Ahmadi is voor mij een soort horzel, zo eentje die maar om je heen blijft zoemen'', zegt hij in het Algemeen Dagblad.
De Kromme was lang kritisch op Vilhena, maar ook hij is van onschatbare waarde. ''United-uit was niet toevallig een wedstrijd waarin El Ahmadi ontbrak en Tapia aan zijn zijde speelde. Iemand met nauwelijks agressiviteit in zijn spel. Maar Vilhena pikte het zondag tegen Sparta wel aardig op.''
John de Wolf is ook enthousiast over het duo. ''Bij dat eerste doelpunt van Feyenoord, ja, dat was écht Vilhena, zó een duel ingaan. En dat heeft El Ahmadi ook.''
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 06 december 2016 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Willem van Hanegem: ''Blij verrast door Feyenoord''
Willem van Hanegem was blij verrast met het spel van Feyenoord tegen AZ (0-4). ''Er werd gevoetbald, doorbewogen, diep gegaan'', analyseert De Kromme vandaag in zijn column in het Algemeen Dagblad. En dat moeten de Rotterdammers vaker doen.
''Het hoeft allemaal niet te lukken, als de intentie maar goed is'', vindt Van Hanegem. Het laatste deel van de wedstrid viel wel tegen. ''Sommige spelers gaan na zo'n eerste half uur vooral voor zichzelf spelen. Dan gaan ze opeens veel lopen, verkeerde keuzes maken, rare dingen doen.''
Hij noemt een voorbeeld. ''Bilal doet de meest rare dingen. Gaat een actie maken wanneer er twee mensen voor hem staan, terwijl er, naast hem, iemand vrij staat. Dat deed hij vroeger bij Heerenveen niet, hoor. Maar nu wil hij zich dus steeds bewijzen en dat gaat ten koste van de rust in zijn spel. Hij is zo druk. Het is net of ze hem met zijn allen achteraan zitten.''
Van Hanegem vreest wel voor de absentie van Karim El Ahmadi door de Afrika Cup. ''Tapia viel gisteren weer niet goed in. Die is zo traag als een Trabant. Hij moet de vervanger worden van El Ahmadi.
Nou, dat wordt nog wat. Dat is zo ongeveer het verschil tussen een racewagen en een auto van de Flintstones.'' |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op maandag 12 december 2016 - 06:46 schreef RenatoBos het volgende:Willem van Hanegem: ''Blij verrast door Feyenoord''[ afbeelding ] Willem van Hanegem was blij verrast met het spel van Feyenoord tegen AZ (0-4). ''Er werd gevoetbald, doorbewogen, diep gegaan'', analyseert De Kromme vandaag in zijn column in het Algemeen Dagblad. En dat moeten de Rotterdammers vaker doen.''Het hoeft allemaal niet te lukken, als de intentie maar goed is'', vindt Van Hanegem. Het laatste deel van de wedstrid viel wel tegen. ''Sommige spelers gaan na zo'n eerste half uur vooral voor zichzelf spelen. Dan gaan ze opeens veel lopen, verkeerde keuzes maken, rare dingen doen.'' Hij noemt een voorbeeld. ''Bilal doet de meest rare dingen. Gaat een actie maken wanneer er twee mensen voor hem staan, terwijl er, naast hem, iemand vrij staat. Dat deed hij vroeger bij Heerenveen niet, hoor. Maar nu wil hij zich dus steeds bewijzen en dat gaat ten koste van de rust in zijn spel. Hij is zo druk. Het is net of ze hem met zijn allen achteraan zitten.'' Van Hanegem vreest wel voor de absentie van Karim El Ahmadi door de Afrika Cup. ''Tapia viel gisteren weer niet goed in. Die is zo traag als een Trabant. Hij moet de vervanger worden van El Ahmadi. Nou, dat wordt nog wat. Dat is zo ongeveer het verschil tussen een racewagen en een auto van de Flintstones.'' Haha, hilarisch. Maar ik ben het wel eens met hem, zeker de laatste zinnen. |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
quote: Ik ben het altijd met hem eens |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
Ook Willem is het eens met mij over Tapia ja het is net een Trabant morgen maar snel weer Kuyt op stellen |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op dinsdag 13 december 2016 - 10:27 schreef de bluffer het volgende:Ook Willem is het eens met mij over Tapia ja het is net een Trabant morgen maar snel weer Kuyt op stellen Tapia en Kuyt hebben totaal geen raakvlakken.
"Het koud buiten, morgen maar lekker naar de Chinees". |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
quote:Op dinsdag 13 december 2016 - 11:29 schreef Stylzz het volgende:[..] Tapia en Kuyt hebben totaal geen raakvlakken. "Het koud buiten, morgen maar lekker naar de Chinees". neem je dan Wang mee
Deens eten is veel lekkerder |
|
|
|
|
de bluffer
|
|
|
quote: maar jij hebt ook geen verstand van voetbal zoals Willem en ik wij lopen veel lange mee |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Nee, maar ik kan gelukkig wel lang mijn plas ophouden. |
|
|
|